Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til nyoprettet Enhed for Cybersikkerhed, Sundhedsdata og Infrastruktur i Sundheds- og Ældreministeriets departement

Vil du være med til udbygge fundamentet for at sundhedsdata anvendes sikkert til at udvikle kvalitet, effektivitet og sammenhæng i sundhedsvæsnet? Og vil du være med til at drive digitale indsatser, der styrker samarbejde, overblik og involvering for både borgere og sundhedsprofessionelle og dermed understøtte udbygningen af den førerposition, som det danske sundhedsvæsen har, også når det gælder data og digitalisering?  
 
Om os  
I Sundheds- og Ældreministeriet er vi med til at sætte rammerne for et velfungerende, moderne og effektivt sundhedsvæsen og fremme danskernes sundhed og forebygge sygdomme. Vi bidrager til at styrke sammenhængen mellem sundheds- og ældreområdet samt øge fokus på det nære, sammenhængende sundhedsvæsen.  
 
Enhedens arbejdsopgaver  
For at styrke arbejdet med at udvikle ældreområdets og sundhedsvæsnets digitalisering og sikre brug af data, etableres der en ny enhed i departementet, der skal koordinere arbejdet med cyber- og informationssikkerhed.  
 
Enheden arbejder tæt sammen med resten af koncernen og særligt med Sundhedsdatastyrelsen. Enheden vil også skulle bistå og rådgive de faglige centre i spørgsmål om sundhedsdata og digitalisering. Samarbejdet er grundlaget for enhedens arbejde med at skabe et solidt grundlag for politikudvikling og –udmøntning på området.  
 
I enheden ligger også opgaver vedrørende tilskud til og tilsyn med de kvalitetsfondsstøttede sygehusbyggerier. Enheden samler dermed koordinationen af en række programmer og større investeringer i sundhedsvæsenets fysiske og digitale infrastruktur.  
 
Din uddannelse og erfaring  
Du har en relevant akademisk uddannelse, f.eks. cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon., og du har administrativ erfaring fra en politisk styret organisation.  
 
Din ledelsesstil  
Du er visionær, strategisk og analytisk stærk. Du sætter personaleledelse højt og formår at udøve synlig, personlig og troværdig ledelse. Endvidere har du gode samarbejdsevner og kan opnå resultater ved dialog med mange og stærke interessenter. Du har gennemslagskraft og kan prioritere, træffe beslutninger og skabe holdbare resultater.  
 
I enheden er der ca. 20 engagerede medarbejdere.  
 
Om ansættelsen  
Ansættelse sker i henhold til Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med en grundløn efter gruppe 1 (LR 37).  
 
Hvis du i forvejen er tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.  
 
Kontakt os gerne  
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afdelingschef Annemarie Lauritsen på tlf. 2480 6003.  
 
Er du interesseret?  
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 8 og evt. 9.  
 
Du skal som ansøger være villig til at lade dig teste af konsulentfirma.  


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329753983Phoenix-f552dbdf12018-02-02T19:07:35.040Kontorchef til nyoprettet Enhed for Cybersikkerhed, Sundhedsdata og Infrastruktur i Sundheds- og Ældreministeriets departementVil du være med til udbygge fundamentet for at sundhedsdata anvendes sikkert til at udvikle kvalitet, effektivitet og sammenhæng i sundhedsvæsnet? Og vil du være med til at drive digitale indsatser, der styrker samarbejde, overblik og involvering for både borgere og sundhedsprofessionelle og dermed understøtte udbygningen af den førerposition, som det danske sundhedsvæsen har, også når det gælder data og digitalisering?  
 
Om os  
I Sundheds- og Ældreministeriet er vi med til at sætte rammerne for et velfungerende, moderne og effektivt sundhedsvæsen og fremme danskernes sundhed og forebygge sygdomme. Vi bidrager til at styrke sammenhængen mellem sundheds- og ældreområdet samt øge fokus på det nære, sammenhængende sundhedsvæsen.  
 
Enhedens arbejdsopgaver  
For at styrke arbejdet med at udvikle ældreområdets og sundhedsvæsnets digitalisering og sikre brug af data, etableres der en ny enhed i departementet, der skal koordinere arbejdet med cyber- og informationssikkerhed.  
 
Enheden arbejder tæt sammen med resten af koncernen og særligt med Sundhedsdatastyrelsen. Enheden vil også skulle bistå og rådgive de faglige centre i spørgsmål om sundhedsdata og digitalisering. Samarbejdet er grundlaget for enhedens arbejde med at skabe et solidt grundlag for politikudvikling og –udmøntning på området.  
 
I enheden ligger også opgaver vedrørende tilskud til og tilsyn med de kvalitetsfondsstøttede sygehusbyggerier. Enheden samler dermed koordinationen af en række programmer og større investeringer i sundhedsvæsenets fysiske og digitale infrastruktur.  
 
Din uddannelse og erfaring  
Du har en relevant akademisk uddannelse, f.eks. cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon., og du har administrativ erfaring fra en politisk styret organisation.  
 
Din ledelsesstil  
Du er visionær, strategisk og analytisk stærk. Du sætter personaleledelse højt og formår at udøve synlig, personlig og troværdig ledelse. Endvidere har du gode samarbejdsevner og kan opnå resultater ved dialog med mange og stærke interessenter. Du har gennemslagskraft og kan prioritere, træffe beslutninger og skabe holdbare resultater.  
 
I enheden er der ca. 20 engagerede medarbejdere.  
 
Om ansættelsen  
Ansættelse sker i henhold til Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med en grundløn efter gruppe 1 (LR 37).  
 
Hvis du i forvejen er tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.  
 
Kontakt os gerne  
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afdelingschef Annemarie Lauritsen på tlf. 2480 6003.  
 
Er du interesseret?  
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 8 og evt. 9.  
 
Du skal som ansøger være villig til at lade dig teste af konsulentfirma.  
2018-02-21T01:04:00.540 Vil du være med til udbygge fundamentet for at sundhedsdata anvendes sikkert til at udvikle kvalitet, effektivitet og sammenhæng i sundhedsvæsnet? Og vil du være med til at drive digitale indsatser, der styrker samarbejde, overblik og involvering for både borgere og sundhedsprofessionelle og dermed understøtte udbygningen af den førerposition, som det danske sundhedsvæsen har, også når det gælder data og digitalisering? Om os I Sundheds- og Ældreministeriet er vi med til at sætte rammerne for et velfungerende, moderne og effektivt sundhedsvæsen og fremme danskernes sundhed og forebygge sygdomme. Vi bidrager til at styrke sammenhængen mellem sundheds- og ældreområdet samt øge fokus på det nære, sammenhængende sundhedsvæsen. Enhedens arbejdsopgaver For at styrke arbejdet med at udvikle ældreområdets og sundhedsvæsnets digitalisering og sikre brug af data, etableres der en ny enhed i departementet, der skal koordinere arbejdet med cyber- og informationssikkerhed. Enheden arbejder tæt sammen med resten af koncernen og særligt med Sundhedsdatastyrelsen. Enheden vil også skulle bistå og rådgive de faglige centre i spørgsmål om sundhedsdata og digitalisering. Samarbejdet er grundlaget for enhedens arbejde med at skabe et solidt grundlag for politikudvikling og udmøntning på området. I enheden ligger også opgaver vedrørende tilskud til og tilsyn med de kvalitetsfondsstøttede sygehusbyggerier. Enheden samler dermed koordinationen af en række programmer og større investeringer i sundhedsvæsenets fysiske og digitale infrastruktur. Din uddannelse og erfaring Du har en relevant akademisk uddannelse, f.eks. cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon., og du har administrativ erfaring fra en politisk styret organisation. Din ledelsesstil Du er visionær, strategisk og analytisk stærk. Du sætter personaleledelse højt og formår at udøve synlig, personlig og troværdig ledelse. Endvidere har du gode samarbejdsevner og kan opnå resultater ved dialog med mange og stærke interessenter. Du har gennemslagskraft og kan prioritere, træffe beslutninger og skabe holdbare resultater. I enheden er der ca. 20 engagerede medarbejdere. Om ansættelsen Ansættelse sker i henhold til Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med en grundløn efter gruppe 1 (LR 37). Hvis du i forvejen er tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afdelingschef Annemarie Lauritsen på tlf. 2480 6003. Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 8 og evt. 9. Du skal som ansøger være villig til at lade dig teste af konsulentfirma.11Jobnetf552dbdf100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-20T00:00:000010https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=110476&DepartmentId=7795&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3098313Sundheds- og Ældreministeriet, departementet11Holbergsgade 61057København KDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent519881JobNet47604671000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f552dbdfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f552dbdfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f552dbdf&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f552dbdf&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/4.jpgEr du den nye Kontorchef i Sundheds- og Ældreministeriet, departementet?12007991Dansk3Læse/ tale241915Kontorchef6Ledelse352729840importimport_f552dbdfDKDanmarkDKDanmark329914287Forebyggelseschef til SundhedsstyrelsenRobot Vil du være med til at skabe sundhed for alle i Danmark? Brænder du for forebyggelse og sundhedsfremme, har du solid indsigt på området og vil du være med til at gøre en forskel? Så er du måske vores nye forebyggelseschef. Om os Forebyggelse og sundhedsfremme er kerneopgaver for Sundhedsstyrelsen. Vi skal formidle viden til befolkningen og myndigheder om befolkningens sundhedstilstand og om sundhedsmæssige risikofaktorer. Vi skal forebygge usund livsstil og fremme strukturelle, forebyggende indsatser, der kan støtte sunde valg. Målrettet og effektiv forebyggelse fremmer den enkeltes livskvalitet og giver store gevinster for samfundet. Sundhedsstyrelsen er den øverste sundhedsfaglige myndighed med en central og unik position pa° sundheds- og ældreomra°det i Danmark. De seneste a°r har vi skærpet vores profil samtidig med, at vi har styrket vores opgavevaretagelse ift. udviklingen og udfordringerne pa° sundheds- og ældreomra°det ba°de fagligt og organisatorisk. I de kommende år forventer vi nye store spændende opgaver med at sætte ramme og retning på sundheds- og ældreområdet. Forebyggelse, sundhedsfremme og lighed i sundhed vil være nogle af vores vigtigste strategiske prioriteter. Vores strategiske ledelseskraft skal matche vores stigende ambitionsniveau. Vi har derfor netop udvidet ledelsesgruppen med yderligere to chefer og en vicedirektør. Sundhedsstyrelsen har et dynamisk tværfagligt samarbejdsmiljø, hvor du vil have rig mulighed for at udvikle dine kompetencer fagligt og ledelsesmæssigt. Arbejdsklimaet er energisk, uformelt og præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt. Dit arbejde Forebyggelseschefen vil få ansvar for den faglige og strategiske udvikling i Sundhedsstyrelsens Enhed for Forebyggelse med ansvar for at sikre gode processer og høj faglig kvalitet i enhedens opgaveløsning. Du vil få en væsentlig opgave i at sikre den tværgående opgaveløsning i styrelsen og skabe relationer til andre myndigheder og samarbejdspartnere. Som chef skal du desuden sikre et godt og trygt arbejdsmiljø for enhedens medarbejdere. Du skal desuden kunne repræsentere enheden og styrelsen i en række sammenhænge og kunne håndtere presse- og kommunikationsopgaver. Du vil referere til enten direktøren eller vicedirektøren, og du vil indgå i chefgruppen sammen med de øvrige syv enheds- og centerchefer. I enheden vil du udgøre ledelsesgruppen sammen med en sektionsleder. Enheden beskæftiger 20-25 medarbejdere med forskellig faglig baggrund. Din uddannelse og erfaring Vi forventer, at du har en relevant sundheds- eller samfundsfaglig akademisk uddannelse med interesse for og relevant erfaring inden for enhedens opgaveområder og med solid indsigt i forebyggelsesområdets udfordringer og muligheder. Vi lægger derudover vægt på, at du: har relevant ledelseserfaring og gerne med ledelse gennem ledere udøver synlig og troværdig ledelse, hvor du står i spidsen for en række dedikerede medarbejdere, der ofte er specialister inden for deres område har gode og stærke kommunikationsevner kan skabe tillidsbaserede samarbejdsrelationer, både internt og eksternt er handlekraftig og kan navigere på et område med mange aktører og interessenter trives i et tværfagligt dynamisk miljø præget af højt tempo, stor faglighed og udfordrende opgaver har en god forståelse af strategiske og politiske processer, gerne med erfaring fra en politisk styret organisation. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du har været gennem PETs godkendelsesprocedure med henblik på sikkerhedsgodkendelse. Kontakt os gerne Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos direktør i Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm på sbro@sst.dk med angivelse af mobilnummer, hvorefter du vil blive kontaktet. Om ansættelsen Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med indplacering i gruppe 1 (lønramme 37). Stillingen besættes som udgangspunkt på åremål. Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 21. januar 2019 for første samtale og anden samtale den 29. januar 2019. Ansøgere der går videre til anden samtale vil gennemgå et testforløb med fokus på færdigheder og ledelseskompetencer. Test af ansøgere vil ske i perioden den 22. januar 25. januar 2019.Vil du være med til at skabe sundhed for alle i Danmark? Brænder du for forebyggelse og sundhedsfremme, har du solid indsigt på området og vil du være med til at gøre en forskel? Så er du måske vores nye forebyggelseschef.

Om os
Forebyggelse og sundhedsfremme er kerneopgaver for Sundhedsstyrelsen. Vi skal formidle viden til befolkningen og myndigheder om befolkningens sundhedstilstand og om sundhedsmæssige risikofaktorer. Vi skal forebygge usund livsstil og fremme strukturelle, forebyggende indsatser, der kan støtte sunde valg. Målrettet og effektiv forebyggelse fremmer den enkeltes livskvalitet og giver store gevinster for samfundet.

Sundhedsstyrelsen er den øverste sundhedsfaglige myndighed med en central og unik position pa° sundheds- og ældreomra°det i Danmark. De seneste a°r har vi skærpet vores profil samtidig med, at vi har styrket vores opgavevaretagelse ift. udviklingen og udfordringerne pa° sundheds- og ældreomra°det – ba°de fagligt og organisatorisk. I de kommende år forventer vi nye store spændende opgaver med at sætte ramme og retning på sundheds- og ældreområdet. Forebyggelse, sundhedsfremme og lighed i sundhed vil være nogle af vores vigtigste strategiske prioriteter.

Vores strategiske ledelseskraft skal matche vores stigende ambitionsniveau. Vi har derfor netop udvidet ledelsesgruppen med yderligere to chefer og en vicedirektør.

Sundhedsstyrelsen har et dynamisk tværfagligt samarbejdsmiljø, hvor du vil have rig mulighed for at udvikle dine kompetencer – fagligt og ledelsesmæssigt.
Arbejdsklimaet er energisk, uformelt og præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Dit arbejde
Forebyggelseschefen vil få ansvar for den faglige og strategiske udvikling i Sundhedsstyrelsens Enhed for Forebyggelse med ansvar for at sikre gode processer og høj faglig kvalitet i enhedens opgaveløsning. Du vil få en væsentlig opgave i at sikre den tværgående opgaveløsning i styrelsen og skabe relationer til andre myndigheder og samarbejdspartnere. Som chef skal du desuden sikre et godt og trygt arbejdsmiljø for enhedens medarbejdere. Du skal desuden kunne repræsentere enheden og styrelsen i en række sammenhænge og kunne håndtere presse- og kommunikationsopgaver.

Du vil referere til enten direktøren eller vicedirektøren, og du vil indgå i chefgruppen sammen med de øvrige syv enheds- og centerchefer. I enheden vil du udgøre ledelsesgruppen sammen med en sektionsleder. Enheden beskæftiger 20-25 medarbejdere med forskellig faglig baggrund.

Din uddannelse og erfaring
Vi forventer, at du har en relevant sundheds- eller samfundsfaglig akademisk uddannelse med interesse for og relevant erfaring inden for enhedens opgaveområder og med solid indsigt i forebyggelsesområdets udfordringer og muligheder.

Vi lægger derudover vægt på, at du:
  • har relevant ledelseserfaring – og gerne med ledelse gennem ledere
  • udøver synlig og troværdig ledelse, hvor du står i spidsen for en række dedikerede medarbejdere, der ofte er specialister inden for deres område
  • har gode og stærke kommunikationsevner
  • kan skabe tillidsbaserede samarbejdsrelationer, både internt og eksternt
  • er handlekraftig og kan navigere på et område med mange aktører og interessenter
  • trives i et tværfagligt dynamisk miljø præget af højt tempo, stor faglighed og udfordrende opgaver
  • har en god forståelse af strategiske og politiske processer, gerne med erfaring fra en politisk styret organisation.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at du har været gennem PETs godkendelsesprocedure med henblik på sikkerhedsgodkendelse.

Kontakt os gerne
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos direktør i Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm på sbro@sst.dk med angivelse af mobilnummer, hvorefter du vil blive kontaktet.

Om ansættelsen
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med indplacering i gruppe 1 (lønramme 37). Stillingen besættes som udgangspunkt på åremål.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 21. januar 2019 for første samtale og anden samtale den 29. januar 2019.

Ansøgere der går videre til anden samtale vil gennemgå et testforløb med fokus på færdigheder og ledelseskompetencer. Test af ansøgere vil ske i perioden den 22. januar – 25. januar 2019.
SundhedsstyrelsenKøbenhavn2018-11-19T00:00:002019-01-05T00:00:00
329920669Kontorchef til Direktionssekretariatet i ArbejdstilsynetRobot Har du ledelseserfaring og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at understøtte den strategiske ledelse og kan du håndtere mange forskelligartede opgaver på både strategisk og operativt niveau? Så har vi en spændende stilling som sekretariatschef for Direktionssekretariatet i Arbejdstilsynet. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. Du kan læse mere om os på www.amid.dk. Ledelse af dygtige medarbejdere med mange forskelligartede opgaver Direktionssekretariatet har ansvaret for den direkte betjening af direktionen, og har en lang række opgaver, som løses i tæt samarbejde med direktøren og den øvrige direktion, der består af to vicedirektører og tre tilsynsdirektører. Kontorchefen refererer til direktøren. Du får ansvar for en bred opgaveportefølje og bliver ansvarlig for ledelse af 9 medarbejdere i en travl hverdag, hvor kerneopgaverne er ministerbetjening, betjening af direktionsmøder og chefgruppemøder samt organisationsanalyser og forretningsstrategier. En af de forestående opgaver er implementering af den nye strategi for 2019. Direktionssekretariatet varetager i øvrigt følgende opgaver: Pressehåndtering i tæt samarbejde med Kommunikationskontoret. Ledelses- og forandringskommunikation. Sekretærbetjening af direktøren og de øvrige direktionsmedlemmer. Understøttelse af chefgruppen på 10 kontorchefer i Arbejdsmiljøfagligt Center. Interessenthåndteringen i Arbejdstilsynet. Intern kommunikation. Strategiarbejde og organisationsforandringer. Koordinering mv. af det interne arbejdsmiljøarbejde. Betjening af samarbejdsorganisationens hovedudvalg. Opfølgning på trivselshandlingsplan. Betjening af Offshore- havarikommissionen. Planlægning af chef- og medarbejderseminarer. Kontakt til HR vedr. ledelsesinformation, kompetenceudvikling og HR-politikker. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du: Har ledelseserfaring fra en politisk ledet organisation. Kan skabe resultater gennem en anerkendende, motiverende og delegerende ledelsesstil. Kan inddrage relevante interessenter i opgaveløsningen. Kan operationalisere og eksekvere strategiske beslutninger samt sikre høj kvalitet i opgaveløsningen. Er ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret. Kan planlægge, koordinere og styre en stor variation af opgaver. Har stærke kommunikative evner og analytisk sans. Er god til at samarbejde på tværs såvel internt som eksternt. Har en akademisk uddannelse som fx cand. scient.pol., cand. polit., cand. oecon. eller lignende, gerne suppleret med en lederuddannelse. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt. Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten aflønning i løngruppe 1(lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Der indgår personprofiltest i ansættelsesforløbet. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte direktør Søren Kryhlmand på tlf. nr. 2285 5366. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Lone Clausen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf. nr. 2250 3847. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest torsdag den 3. januar 2019. Vi forventer at afholde 1. samtaler primo januar 2019. Der gennemføres testforløb mellem 1. og 2. samtalerunde.Har du ledelseserfaring og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at understøtte den strategiske ledelse og kan du håndtere mange forskelligartede opgaver på både strategisk og operativt niveau? Så har vi en spændende stilling som sekretariatschef for Direktionssekretariatet i Arbejdstilsynet.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.

Du kan læse mere om os på www.amid.dk.

Ledelse af dygtige medarbejdere med mange forskelligartede opgaver
Direktionssekretariatet har ansvaret for den direkte betjening af direktionen, og har en lang række opgaver, som løses i tæt samarbejde med direktøren og den øvrige direktion, der består af to vicedirektører og tre tilsynsdirektører. Kontorchefen refererer til direktøren.

Du får ansvar for en bred opgaveportefølje og bliver ansvarlig for ledelse af 9 medarbejdere i en travl hverdag, hvor kerneopgaverne er ministerbetjening, betjening af direktionsmøder og chefgruppemøder samt organisationsanalyser og forretningsstrategier. En af de forestående opgaver er implementering af den nye strategi for 2019.

Direktionssekretariatet varetager i øvrigt følgende opgaver:
  • Pressehåndtering i tæt samarbejde med Kommunikationskontoret.
  • Ledelses- og forandringskommunikation.
  • Sekretærbetjening af direktøren og de øvrige direktionsmedlemmer.
  • Understøttelse af chefgruppen på 10 kontorchefer i Arbejdsmiljøfagligt Center.
  • Interessenthåndteringen i Arbejdstilsynet.
  • Intern kommunikation.
  • Strategiarbejde og organisationsforandringer.
  • Koordinering mv. af det interne arbejdsmiljøarbejde.
  • Betjening af samarbejdsorganisationens hovedudvalg.
  • Opfølgning på trivselshandlingsplan.
  • Betjening af Offshore- havarikommissionen.
  • Planlægning af chef- og medarbejderseminarer.
  • Kontakt til HR vedr. ledelsesinformation, kompetenceudvikling og HR-politikker.

Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:
  • Har ledelseserfaring fra en politisk ledet organisation.
  • Kan skabe resultater gennem en anerkendende, motiverende og delegerende ledelsesstil.
  • Kan inddrage relevante interessenter i opgaveløsningen.
  • Kan operationalisere og eksekvere strategiske beslutninger samt sikre høj kvalitet i opgaveløsningen.
  • Er ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret.
  • Kan planlægge, koordinere og styre en stor variation af opgaver.
  • Har stærke kommunikative evner og analytisk sans.
  • Er god til at samarbejde på tværs – såvel internt som eksternt.
  • Har en akademisk uddannelse som fx cand. scient.pol., cand. polit., cand. oecon. eller lignende, gerne suppleret med en lederuddannelse.

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt.

Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten aflønning i løngruppe 1(lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der indgår personprofiltest i ansættelsesforløbet.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte direktør Søren Kryhlmand på tlf. nr. 2285 5366.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Lone Clausen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf. nr. 2250 3847.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest torsdag den 3. januar 2019.

Vi forventer at afholde 1. samtaler primo januar 2019. Der gennemføres testforløb mellem 1. og 2. samtalerunde.



Arbejdstilsynet2018-12-13T00:00:002019-01-03T00:00:00
329919486Enhedsleder til styring og udvikling af myndighedssamarbejdet i kriminalforsorgenRobot Direktoratet for Kriminalforsorgen søger en enhedsleder (chefkonsulent) til Koncern Resocialisering. Som enhedsleder vil du have det faglige ansvar og deltage i udviklingen og styringen af de resocialiserende indsatser i kriminalforsorgen. Koncern Resocialisering er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Kontoret er opdelt i fire teams, som beskæftiger sig med styring og planlægning af blandt andet kriminalforsorgens uddannelsesindsats, screening og behandlingsindsatser, social udredning og koordinering, analyse og evaluering. Vi mangler en enhedsleder for det team, som varetager opgaverne vedrørende navnlig social udredning og koordinering (Team Klientforløb). Du vil som faglig leder af Team Klientforløb, have det overordnede faglige ansvar for den generelle styring af bl.a. myndighedssamarbejdet, God Løsladelse, handle- og afsoningsplaner, modtagelsesprocedurer, mentorordningen og sundhedsbehandling i kriminalforsorgsområderne. Kriminalforsorgen har med den flerårsaftale, der er indgået for 2018-2021, særligt fokus på myndighedssamarbejdet bredt forstået, og der vil være opgaver både i forhold til samarbejdet med psykiatrien, med den somatiske del af sundhedsvæsenet og med kommunerne. Kriminalforsorgsområderne skal understøttes i deres del af opgaveløsningen, og der vil derfor være fokus på at supportere og implementere nye tiltag i kriminalforsorgens institutioner. Det er væsentligt for stillingen, at enhedslederen har blik for de tværfaglige sammenhænge, der er med enhedens andre teams, og at enhedslederen samarbejder på tværs i enheden. Endvidere vil enhedslederen skulle have et godt blik på de særlige sikkerhedsmæssige udfordringer arbejdet i kriminalforsorgen indebærer, og skal kunne løse opgaverne inden for disse rammer. Dine opgaver bliver blandt andet: • faglig styring af dit team herunder afholdelse af MUS og deltagelse i ledelsen af Koncern Resocialisering • fortsat udvikling og understøttelse af indsatserne i de danske fængsler, arresthuse og KiF-afdelinger • kvalitetssikring af indstillinger til direktoratets ledelse og Koncernledelsen • varetagelse af generel sagsbehandling på teamets fagområder • samarbejde med praktikere i områdekontorer, fængsler og arrester • at være ansvarlig for den faglige styring af forskellige satspuljeprojekters økonomiske midler • Bidrag til besvarelse af spørgsmål fra Folketingets forskellige udvalg • Generel direktions- og departementsbetjening, udarbejdelse af indstillinger m.v. Sammen med chefen for Koncern Resocialisering og 4 andre enhedsledere indgår du i ledelsesteamet i Koncern Resocialisering. Vi lægger vægt på, at du: • har en samfundsvidenskabelig, humanistisk eller anden relevant uddannelse. • har erfaring med ledelse og kan udvikle, motivere og inspirere enhedens medarbejdere • har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation med en bred kontaktflade • brænder for opgaven og har praksisforståelse for kriminalforsorgens kerneopgave • har erfaring med at arbejde med marginaliserede grupper • har erfaring med myndighedssamarbejde • har analytisk sans og gode formuleringsevner og er vant til at arbejde systematisk og struktureret • er udadvendt, positiv samt humoristisk og indstillet på at samarbejde på tværs af organisationen og i forhold til eksterne parter. Vi kan tilbyde: • en uformel omgangstone med et åbent og venligt arbejdsmiljø • kvalificerede og tværfagligt orienterede medarbejdere og kollegaer • fleksible arbejdsforhold, hvor der tilstræbes at være en god balance mellem arbejdsliv og privatliv • et arbejdsindhold, der har væsentlig betydning både samfundsmæssigt og for enkeltpersoner Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker som chefkonsulent i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC for akademikere i staten. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat snarest muligt. Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen. Arbejdspladsen er beliggende Strandgade 100, 1401 København K. Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom at du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse. Ansøgning Stillingen søges elektronisk via linket Søg stillingen . Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 3. januar 2018. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 2. Yderligere oplysninger Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte chef for Koncern Resocialisering Tina Engelbrecht Ising på telefon 72554601 eller enhedsleder Lea Holst Reenberg på telefon 72554619. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Direktoratet for Kriminalforsorgen søger en enhedsleder (chefkonsulent) til Koncern Resocialisering. Som enhedsleder vil du have det faglige ansvar og deltage i udviklingen og styringen af de resocialiserende indsatser i kriminalforsorgen.

Koncern Resocialisering er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Kontoret er opdelt i fire teams, som beskæftiger sig med styring og planlægning af blandt andet kriminalforsorgens uddannelsesindsats, screening og behandlingsindsatser, social udredning og koordinering, analyse og evaluering. Vi mangler en enhedsleder for det team, som varetager opgaverne vedrørende navnlig social udredning og koordinering (Team Klientforløb).

Du vil som faglig leder af Team Klientforløb, have det overordnede faglige ansvar for den generelle styring af bl.a. myndighedssamarbejdet, God Løsladelse, handle- og afsoningsplaner, modtagelsesprocedurer, mentorordningen og sundhedsbehandling i kriminalforsorgsområderne. Kriminalforsorgen har med den flerårsaftale, der er indgået for 2018-2021, særligt fokus på myndighedssamarbejdet bredt forstået, og der vil være opgaver både i forhold til samarbejdet med psykiatrien, med den somatiske del af sundhedsvæsenet og med kommunerne. Kriminalforsorgsområderne skal understøttes i deres del af opgaveløsningen, og der vil derfor være fokus på at supportere og implementere nye tiltag i kriminalforsorgens institutioner.

Det er væsentligt for stillingen, at enhedslederen har blik for de tværfaglige sammenhænge, der er med enhedens andre teams, og at enhedslederen samarbejder på tværs i enheden. Endvidere vil enhedslederen skulle have et godt blik på de særlige sikkerhedsmæssige udfordringer arbejdet i kriminalforsorgen indebærer, og skal kunne løse opgaverne inden for disse rammer.

Dine opgaver bliver blandt andet:

• faglig styring af dit team herunder afholdelse af MUS og deltagelse i ledelsen af Koncern Resocialisering
• fortsat udvikling og understøttelse af indsatserne i de danske fængsler, arresthuse og KiF-afdelinger
• kvalitetssikring af indstillinger til direktoratets ledelse og Koncernledelsen
• varetagelse af generel sagsbehandling på teamets fagområder
• samarbejde med praktikere i områdekontorer, fængsler og arrester
• at være ansvarlig for den faglige styring af forskellige satspuljeprojekters økonomiske midler
• Bidrag til besvarelse af spørgsmål fra Folketingets forskellige udvalg
• Generel direktions- og departementsbetjening, udarbejdelse af indstillinger m.v.

Sammen med chefen for Koncern Resocialisering og 4 andre enhedsledere indgår du i ledelsesteamet i Koncern Resocialisering.

Vi lægger vægt på, at du:

• har en samfundsvidenskabelig, humanistisk eller anden relevant uddannelse.
• har erfaring med ledelse og kan udvikle, motivere og inspirere enhedens medarbejdere
• har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation med en bred kontaktflade
• brænder for opgaven og har praksisforståelse for kriminalforsorgens kerneopgave
• har erfaring med at arbejde med marginaliserede grupper
• har erfaring med myndighedssamarbejde
• har analytisk sans og gode formuleringsevner og er vant til at arbejde systematisk og struktureret
• er udadvendt, positiv samt humoristisk og indstillet på at samarbejde på tværs af organisationen og i forhold til eksterne parter.

Vi kan tilbyde:

• en uformel omgangstone med et åbent og venligt arbejdsmiljø
• kvalificerede og tværfagligt orienterede medarbejdere og kollegaer
• fleksible arbejdsforhold, hvor der tilstræbes at være en god balance mellem arbejdsliv og privatliv
• et arbejdsindhold, der har væsentlig betydning både samfundsmæssigt og for enkeltpersoner

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker som chefkonsulent i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC for akademikere i staten. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.

Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat snarest muligt.

Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen. Arbejdspladsen er beliggende Strandgade 100, 1401 København K.

Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom at du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.

Ansøgning

Stillingen søges elektronisk via linket ”Søg stillingen”.

Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 3. januar 2018.
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 2.

Yderligere oplysninger

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte chef for Koncern Resocialisering Tina Engelbrecht Ising på telefon 72554601 eller enhedsleder Lea Holst Reenberg på telefon 72554619.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.


DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGENKøbenhavn2018-11-28T00:00:002019-01-03T00:00:00
329915996Leder med solid IT-erfaring til opbygning af nyt kontorRobot Skatteforvaltningen er i gang med en historisk transformation af IT-kernesystemer på tværs af koncernens mange forretningsområder. Denne opgave kræver en styrket understøttelse og udvikling af metode og proces for viden, software-udvikling og arkitektur. Vi søger derfor en kontorchef, der skal etablere og drive et nyoprettet kontor for Viden og Processer. Som kontorchef for Viden og Processer får du en nøglerolle i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens arbejde inden for fagområdet Drift og Videreudvikling. Skatteforvaltningen har behov for styrket viden om og indsigt i systemporteføljen, der driftes og videreudvikles i samarbejde med en vifte af eksterne leverandører. Vi skal opbygge videnskapacitet og processer inden for bl.a. løsnings- og data-arkitektur, forretningsanalyse, metode, og værktøjer. Du får ansvar for at initiere denne forandring. Du skal etablere et forankringspunkt for nye typer af kompetencer, metoder og udviklings-og drifts-processer. Du får mulighed for selv at være med til at opbygge kontoret, som skal bestå af ca. 20 højt specialiserede medarbejdere, når det er fuldt etableret. Du får ansvar for at: Opbygge viden så skatteforvaltningen hurtigere og mere sikkert kan foretage videre- og nyudvikling Udvikle og implementere metode og proces for data- og løsningsarkitektur i videreudviklingen af porteføljen Forbedre testpraksis, herunder øget regressionstest, automatiseret test og validering Forbedre den funktionelle, tekniske og generelle styring og prioritering af opgaver Bidrage til strategi, planlægning, processer og metoder for transformationen af de 70 IT-systemer, der over en årrække skal udskiftes. Du kan kun løse opgaverne, hvis du arbejder tæt sammen med ledelseskolleger inden- og udenfor fagområdet og med eksterne leverandører. Sikring af viden og opbygning af kompetencer på tværs af hele fagområdet er en kritisk forudsætning for drift og videreudvikling af systemporteføljen nu og fremover. Du får altså som vores nye kontorchef ansvar for en meget højt prioriteret opgaveportefølje. IT- og forandringsledelse med fokus på faglighed, samarbejde og resultater Gennem din karriere har du opbygget en dyb forståelse for drift og udvikling af IT-systemer. Vi forventer at du: Har solid IT-erfaring og viden om IT-arkitektur og design Besidder høj grad af teknologisk forståelse bygget på en uddannelsesmæssig baggrund som datalog, ingeniør eller tilsvarende kompetencer opbygget gennem praksiserfaring Motiveres af at opbygge et forankringspunkt for viden, processer og metodedesign i en kompleks og politisk ledet IT-organisation. Desuden er det en fordel, hvis du har viden om eller erfaring med mainframe- og midrangeområderne. Dine ledelsesopgave spænder bredt fra forandringsprojekter over udviklings-proces, arkitektur og metode til budget- og personaleansvar. En af dine første opgaver bliver at opbygge kontoret for Viden og Processer med de ressourcer, der matcher vores mål og ambitioner. Derfor forventer vi, at du: Er en analytisk, vedholdende og struktureret personaleleder Skaber resultater og forandringer gennem nytænkning og med en pragmatisk tilgang Naturligt udvikler og bruger dine professionelle relationer i og uden for organisationen Er engageret i både strategiske bidrag til transformationsprocessen og den daglige samarbejdsrelation med engagerede medarbejdere og kolleger. Vi hører gerne fra dig, hvis du vil bidrage til de ambitiøse mål for stillingen, opbygge kontoret for Viden og Processer og styrke transformationen af en af de vigtigste IT-systemporteføljer i det danske samfund. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket Søg stillingen senest 18. december 2018. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. Send gerne din ansøgning hurtigt, da vi afholder samtaler løbende. Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør Tommy Fuglsang Kristensen på tlf. 2526 7300, fagdirektør Catrine Boel på tlf. 7237 3234 eller direktør Christian Kofoed-Enevoldsen, Mercuri Urval A S på tlf. 20 30 45 60. I udvælgelsesprocessen samarbejdes med konsulentfirmaet Mercuri Urval A S. Kandidater til stillingen vil kunne forvente at skulle gennemgå test i ansøgningsprocessen. Forud for ansættelsen vil der desuden blive indhentet en straffeattest. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet blive Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Som led i regeringens plan Fra én til syv styrelser skatteforvaltningen 2021 er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har i samarbejde med de øvrige styrelser i skatteforvaltningen til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Er det dig? Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Skatteforvaltningen er i gang med en historisk transformation af IT-kernesystemer på tværs af koncernens mange forretningsområder. Denne opgave kræver en styrket understøttelse og udvikling af metode og proces for viden, software-udvikling og arkitektur. Vi søger derfor en kontorchef, der skal etablere og drive et nyoprettet kontor for Viden og Processer.

Som kontorchef for Viden og Processer får du en nøglerolle i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens arbejde inden for fagområdet Drift og Videreudvikling. Skatteforvaltningen har behov for styrket viden om og indsigt i systemporteføljen, der driftes og videreudvikles i samarbejde med en vifte af eksterne leverandører. Vi skal opbygge videnskapacitet og processer inden for bl.a. løsnings- og data-arkitektur, forretningsanalyse, metode, og værktøjer.

Du får ansvar for at initiere denne forandring. Du skal etablere et forankringspunkt for nye typer af kompetencer, metoder og udviklings-og drifts-processer. Du får mulighed for selv at være med til at opbygge kontoret, som skal bestå af ca. 20 højt specialiserede medarbejdere, når det er fuldt etableret.

Du får ansvar for at:

  • Opbygge viden så skatteforvaltningen hurtigere og mere sikkert kan foretage videre- og nyudvikling
  • Udvikle og implementere metode og proces for data- og løsningsarkitektur i videreudviklingen af porteføljen
  • Forbedre testpraksis, herunder øget regressionstest, automatiseret test og validering
  • Forbedre den funktionelle, tekniske og generelle styring og prioritering af opgaver
  • Bidrage til strategi, planlægning, processer og metoder for transformationen af de 70 IT-systemer, der over en årrække skal udskiftes.

Du kan kun løse opgaverne, hvis du arbejder tæt sammen med ledelseskolleger inden- og udenfor fagområdet og med eksterne leverandører.

Sikring af viden og opbygning af kompetencer på tværs af hele fagområdet er en kritisk forudsætning for drift og videreudvikling af systemporteføljen nu og fremover. Du får altså som vores nye kontorchef ansvar for en meget højt prioriteret opgaveportefølje.

IT- og forandringsledelse med fokus på faglighed, samarbejde og resultater
Gennem din karriere har du opbygget en dyb forståelse for drift og udvikling af IT-systemer. Vi forventer at du:

  • Har solid IT-erfaring og viden om IT-arkitektur og design
  • Besidder høj grad af teknologisk forståelse bygget på en uddannelsesmæssig baggrund som datalog, ingeniør eller tilsvarende kompetencer opbygget gennem praksiserfaring
  • Motiveres af at opbygge et forankringspunkt for viden, processer og metodedesign i en kompleks og politisk ledet IT-organisation.

Desuden er det en fordel, hvis du har viden om eller erfaring med mainframe- og midrangeområderne.

Dine ledelsesopgave spænder bredt fra forandringsprojekter over udviklings-proces, arkitektur og metode til budget- og personaleansvar. En af dine første opgaver bliver at opbygge kontoret for Viden og Processer med de ressourcer, der matcher vores mål og ambitioner. Derfor forventer vi, at du:

  • Er en analytisk, vedholdende og struktureret personaleleder
  • Skaber resultater og forandringer gennem nytænkning og med en pragmatisk tilgang
  • Naturligt udvikler og bruger dine professionelle relationer i og uden for organisationen
  • Er engageret i både strategiske bidrag til transformationsprocessen og den daglige samarbejdsrelation med engagerede medarbejdere og kolleger.

Vi hører gerne fra dig, hvis du vil bidrage til de ambitiøse mål for stillingen, opbygge kontoret for Viden og Processer og styrke transformationen af en af de vigtigste IT-systemporteføljer i det danske samfund.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest 18. december 2018. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. Send gerne din ansøgning hurtigt, da vi afholder samtaler løbende.

Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør Tommy Fuglsang Kristensen på tlf. 2526 7300, fagdirektør Catrine Boel på tlf. 7237 3234 eller direktør Christian Kofoed-Enevoldsen, Mercuri Urval A/S på tlf. 20 30 45 60.

I udvælgelsesprocessen samarbejdes med konsulentfirmaet Mercuri Urval A/S. Kandidater til stillingen vil kunne forvente at skulle gennemgå test i ansøgningsprocessen. Forud for ansættelsen vil der desuden blive indhentet en straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet blive Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har – i samarbejde med de øvrige styrelser i skatteforvaltningen – til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer.

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Er det dig?

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade2018-12-12T00:00:002018-12-18T00:00:00
329923603Skatteministeriet søger fagligt dygtige og energiske jurastuderende til flere af lovkontorerne i departementetRobot Søger du et spændende studiejob med faglige udfordringer? Som student i Skatteministeriets departement vil du få faglige udfordringer og indsigt i arbejdet inden for Skatteministeriets område. Du vil prøve kræfter med forskellige juridiske discipliner og deres praktiske anvendelse i en politisk styret virkelighed. I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som student i Skatteministeriets departement er du med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format. Om jobbet som student i Skatteministeriet Du bliver en del af et team af dygtige kolleger og et arbejdsmiljø præget af højt engagement. Du vil skulle bistå juristerne i kontorerne i forbindelse med ministerbetjening, lovforberedende arbejde og andre juridiske opgaver. Det kan fx være udarbejdelse af lovbekendtgørelser, besvarelse af indstillinger fra Kammeradvokaten i retssager, besvarelse af aktindsigtsanmodninger og borgerhenvendelser, udarbejdelse af svar til Folketinget og deltagelse i det lovforberedende arbejde mv. Du vil blive tilknyttet flere af lovkontorerne i afdelingen Lovgivning og Økonomi. Arbejdstiden er gennemsnitlig 15-20 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder. Om dig Du har som minimum bestået 3. semester på jurastudiet og er aktiv studerende. Du har gode juridiske kundskaber, har analytisk sans og gode formuleringsevner. Du arbejder selvstændigt, har gode samarbejdsevner, er ansvarsbevidst og udviser stort engagement i dit arbejde. Om at arbejde i Skatteministeriet Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiseret og have blik for hele samfundets behov. I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Ansøgning og ansættelse Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 18. december 2018 kl. 12.00. Samtaler afholdes løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Camilla Christensen på tlf. 72 37 33 93. Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på http: www.skm.dk job.Søger du et spændende studiejob med faglige udfordringer? Som student i Skatteministeriets departement vil du få faglige udfordringer og indsigt i arbejdet inden for Skatteministeriets område. Du vil prøve kræfter med forskellige juridiske discipliner og deres praktiske anvendelse i en politisk styret virkelighed.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som student i Skatteministeriets departement er du med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet som student i Skatteministeriet
Du bliver en del af et team af dygtige kolleger og et arbejdsmiljø præget af højt engagement. Du vil skulle bistå juristerne i kontorerne i forbindelse med ministerbetjening, lovforberedende arbejde og andre juridiske opgaver. Det kan fx være udarbejdelse af lovbekendtgørelser, besvarelse af indstillinger fra Kammeradvokaten i retssager, besvarelse af aktindsigtsanmodninger og borgerhenvendelser, udarbejdelse af svar til Folketinget og deltagelse i det lovforberedende arbejde mv.

Du vil blive tilknyttet flere af lovkontorerne i afdelingen Lovgivning og Økonomi. Arbejdstiden er gennemsnitlig 15-20 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder.

Om dig
Du har som minimum bestået 3. semester på jurastudiet og er aktiv studerende. Du har gode juridiske kundskaber, har analytisk sans og gode formuleringsevner. Du arbejder selvstændigt, har gode samarbejdsevner, er ansvarsbevidst og udviser stort engagement i dit arbejde.

Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiseret og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 18. december 2018 kl. 12.00. Samtaler afholdes løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Camilla Christensen på tlf. 72 37 33 93.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på http://www.skm.dk/job.
SkatteministerietKøbenhavn2018-12-05T00:00:002018-12-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Forebyggelseschef til Sundhedsstyrelsen

Sundhedsstyrelsen

København
Vil du være med til at skabe sundhed for alle i Danmark? Brænder du for forebyggelse og sundhedsfremme, har du solid indsigt på området og vil du være med til at gøre en forskel? Så er du måske vores nye forebyggelseschef. Om os Forebyggelse og sund...
Indrykket:19. november 2018
Udløbsdato:5. januar 2019

Kontorchef til Direktionssekretariatet i Arbejdstilsynet

Arbejdstilsynet

Har du ledelseserfaring og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at understøtte den strategiske ledelse og kan du håndtere mange forskelligartede opgaver på både strategisk og operativt niveau? Så har vi en...
Indrykket:13. december 2018
Udløbsdato:3. januar 2019

Enhedsleder til styring og udvikling af myndighedssamarbejdet i kriminalforsorgen

DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN

København
Direktoratet for Kriminalforsorgen søger en enhedsleder (chefkonsulent) til Koncern Resocialisering. Som enhedsleder vil du have det faglige ansvar og deltage i udviklingen og styringen af de resocialiserende indsatser i kriminalforsorgen. Koncern R...
Indrykket:28. november 2018
Udløbsdato:3. januar 2019

Leder med solid IT-erfaring til opbygning af nyt kontor

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Skatteforvaltningen er i gang med en historisk transformation af IT-kernesystemer på tværs af koncernens mange forretningsområder. Denne opgave kræver en styrket understøttelse og udvikling af metode og proces for viden, software-udvikling og arkite...
Indrykket:12. december 2018
Udløbsdato:18. december 2018

Skatteministeriet søger fagligt dygtige og energiske jurastuderende til flere af lovkontorerne i departementet

Skatteministeriet

København
Søger du et spændende studiejob med faglige udfordringer? Som student i Skatteministeriets departement vil du få faglige udfordringer og indsigt i arbejdet inden for Skatteministeriets område. Du vil prøve kræfter med forskellige juridiske disciplin...
Indrykket:5. december 2018
Udløbsdato:18. december 2018