Kontorchef til Procesudvikling og Product Management i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Kan du få forretning og IT til at gå hånd i hånd? Og vil du være med til at udvikle processer i agile it-udviklingsmiljøer, der skal understøtte Danmarks skatteforvaltning? Så er du måske den nye kontorchef i Procesudvikling og Product Management i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse.  
  
Som kontorchef i Procesudvikling og Product Management vil du få ansvar for at udvikle effektive og lovlige forretningsprocesser, der kan understøtte drift og udvikling af til det kommende inddrivelsessystem, og på længere sigt til andre af de centrale systemer i den samlede skatteforvaltning. Dette indebærer bl.a. specificering af grundlæggende forretningsprocesser, herunder funktionelle krav til it-understøttelse, særligt med fokus på, hvad der skaber værdi for forretningen. En af kontorets centrale opgaver er at indgå som product owners i de full stack-teams, der udvikler it-systemer. Vi arbejder agilt med SAFe og SCRUM, og du vil som kontorchef for forretningssiden repræsentere de forretningsområder i skatteforvaltningen, som der udvikles nye it-systemer til. Du vil således få ansvar for et område med stort fokus og mange svære prioriteringer, der hele tiden kræver tæt koordinering mellem it-udviklere og forretningseksperter.  
 
Kontoret er en del af fagdirektørområdet Udvikling 1, der har ansvar for at udvikle det kommende system for inddrivelse samt det system, der skal understøtte de kommende nye ejendomsvurderinger. Kontoret er en del af afdelingen Processer og Forenkling, der består af i alt syv kontorer. Den anden afdeling, It og Data i Udvikling 1 består af otte kontorer, og du vil som kontorchef både skulle arbejde tæt sammen med kontorerne i din egen afdeling, men også i resten af Udvikling 1, samt på tværs af hele styrelsen og ud mod de øvrige styrelser i skatteforvaltningen.  
 
Kontorchefens opgaver bliver blandt andet: 
 

  • sikring af effektive arbejdsgange i kontoret, herunder ved løbende ressourceplanlægning, prioritering af medarbejdernes tid mv. 
  • etablering af projektplaner og facilitering af rammerne for projektets scope, estimater, ressourcer, roller og ansvar 
  • interessenthåndtering, herunder oplæg til styregrupper, beslutningsfora og projektrapportering 
  • sign-off på projektets leverancer efter hvert sprint og release 
  • rapportering af ændringer og afvigelser i forhold til eksisterende planer samt justering af planerne 
  • faglig ledelse og personaleledelse for ca. 20 ambitiøse og dygtige product owners, projektledere, forretningsanalytikere mv. 
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en organisation under dannelse. Der kan følgelig forventes løbende justeringer af opgaveporteføljen mv. For nuværende er kontorets opgave udelukkende at deltage i udviklingen af det kommende inddrivelsessystem som del af Implementeringscenter for Inddrivelse, men på sigt forventes kontoret at blive involveret i andre større forretnings- og it udviklingsprojekter.  
  
Om dig 
Du har en relevant uddannelse og solid ledelseserfaring. Erfaring med SAFe-rammeværket er en fordel. Derudover lægger vi vægt på, at du har følgende kompetencer: 
 
  • Er dynamisk i din måde at arbejde på og kan have mange bolde i luften samtidig 
  • Evner at skabe overblik og håndtere komplekse problemstillinger 
  • Er en inspirerende og troværdig leder, der kan motivere og sætte klare mål 
  • Er udviklingsorienteret og har analytiske kompetencer 
  • Kan navigere i et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed  
  • Er samarbejdsorienteret og evner at opbygge netværk. 
  • Har erfaring med product management, refinement el. tilsvarende fra udviklingsprojekter 
 
Kendskab til offentlige udviklingsprojekter er desuden en fordel. 
  
Løn, ansættelsesvilkår og tiltrædelse 
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1 svarende til lønramme 37, og besættes som udgangspunkt på åremål. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  
 
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 
 
Tiltrædelse er snarest muligt.   
  
Ansøgning   
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest 21. februar 2018. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.   
  
I udvælgelsesprocessen samarbejdes med konsulentfirmaet Mercuri Urval A/S. Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå test i ansøgningsprocessen.   
  
Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør for Processer og Forenkling, Mette Ring Rossing på tlf. 2538 2287.  
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:2. februar 2018
Udløbsdato:20. februar 2018

Kontorchef til juridisk enhed i Sundheds- og Ældreministeriets departement

Sundheds- og Ældreministeriet, departementet

København
Vil du være med til at løfte den juridiske rådgivning i Sundheds- og Ældreministeriets departement? Er du stærk i bl.a. forvaltningsretten? Så er du måske vores nye kontorchef i Enhed for Forvaltningsjura og Lovkvalitet. Om os I Sundheds- og Ældremi...
Indrykket:2. februar 2018
Udløbsdato:20. februar 2018

Kontorchef til nyoprettet Enhed for Cybersikkerhed, Sundhedsdata og Infrastruktur i Sundheds- og Ældreministeriets departement

Sundheds- og Ældreministeriet, departementet

København
Vil du være med til udbygge fundamentet for at sundhedsdata anvendes sikkert til at udvikle kvalitet, effektivitet og sammenhæng i sundhedsvæsnet? Og vil du være med til at drive digitale indsatser, der styrker samarbejde, overblik og involvering fo...
Indrykket:2. februar 2018
Udløbsdato:18. februar 2018

Kontorchef til Ledelsessekretariatet i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

SKAT

København
Vil du være med til at sikre moderne, velfungerende og driftssikre it-systemer til Danmarks skatteforvaltning? Besidder du gode lederegenskaber, er du handlekraftig, og har du evnerne til at tænke på tværs i en kompleks organisation? Så er du måske ...
Indrykket:2. februar 2018
Udløbsdato:20. februar 2018

Kontorchef til Administrationsgrundlag og implementering i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

SKAT

København
Er du dygtig til forandringsledelse? Og vil du være med til at understøtte implementeringen af nye it-systemer til Danmarks skatteforvaltning? Så er du måske den nye kontorchef i Administrationsgrundlag og Implementering i den kommende Udviklings- o...
Indrykket:6. februar 2018
Udløbsdato:25. februar 2018

Kontorchef til ledelsessekretariat for Særlig Kontrol i den kommende Skattestyrelse

SKAT

København
Vil du være med til at gå forrest i arbejdet med at løse den særligt komplekse opgave, der ligger i bekæmpelsen af organiseret økonomisk kriminalitet og skatteunddragelse? Så er du måske den nye kontorchef til ledelsessekretariatet for Særlig Kontro...