Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til Rekruttering og employer branding i den kommende Administrations- og Servicestyrelse

Skatteforvaltningen står over for en stor rekrutteringsopgave de kommende år, hvorfor rekruttering kommer til at spille en afgørende rolle for udviklingen og etableringen af de syv kommende styrelser. Til at stå i spidsen for denne store opgave og være med til at sikre den fortsatte udvikling af rekrutteringsprocesser og employer branding søger vi nu en kontorchef.

Stærk faglig leder med fingeren på pulsen
SKAT er i en stor og spændende forandringsproces, hvor der sættes en række omfattende initiativer i gang for at bevæge organisationen i en ny retning. Dit kontor er en del af HR i den kommende Administrations- og Servicestyrelse, hvor vi har et fælles ansvar for at betjene og understøtte de nye styrelser i deres daglige arbejde. Som kontorchef har du en helt central rolle i ansvaret for tiltrækning og ansættelse af de bedst egnede kandidater til fremtidens Skatteforvaltning.

Du er stærk i relationsskabelse, og dine samarbejdsevner bruger du blandt andet, når du sparrer med rekrutterende chefer og direktører på tværs af styrelserne og i det tætte parløb med Skatteministeriets departement.

Kontoret har overordnet ansvaret for:

  • Rekruttering, herunder anvendelse af eksempelvis assessment, search, test og cases
  • Lønforhandling ved såvel medarbejder- som chefrekrutteringer
  • Employer branding for hele skatteministeriets koncern
  • Sparring og rådgivning i relation til statens regler på løn- og personaleområdet
  • Driftsstyring og ressourceallokering på rekrutteringsområdet
  • Budget- og lønsumsopfølgning for kontoret


Vi søger, fordi vores nuværende kontorchef har fået tilbudt nye udfordringer, og vi kan tilbyde en stilling, hvor du kommer ombord i en brydningstid og derfor har mulighed for at sætte et solidt fodaftryk i skabelsen af den nye skatteforvaltning.

En effektiv kommunikator med stærke samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du:
  • med fordel har en kandidatuddannelse inden for HR, samfundsvidenskab eller lignende
  • har et solidt kendskab til området samt ledelseserfaring – med fordel fra en politisk styret organisation
  • er en dygtig forhandler og en effektiv kommunikator
  • har stærke samarbejdsevner og formår at opbygge relationer på tværs af de enkelte kontorer og enheder i HR, samt med departementet og de kommende styrelser
  • formår at være udviklingsorienteret og strategisk tænkende midt i en stor forandringsproces
  • vil gå forrest i en forandringsproces, kan sætte retning og har gennemslagskraft.


Center for Rekruttering og Personalejura – dit kontor
Du ansættes i Center for Rekruttering og Personalejura, hvor ledelsen er delt mellem to kontorchefer, og hvor I hver især er ansvarlig for godt 25 dygtige og engagerede medarbejdere.

Dit kontor består primært af rekrutteringspartnere og administrative supportere; snart også nyrekrutterede lønforhandlere. Medarbejderstaben er fordelt mellem lokationer i henholdsvis København og Aarhus. Som team har vi høje ambitioner, og vores kunder har store forventninger til vores ydelser. Omgangstonen er uhøjtidelig og humoristisk, og du kan se frem til at blive en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab.

Løn, ansættelsesvilkår og tiltrædelse
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1 svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Stillingen besættes som udgangspunkt på åremål.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Præstøgade 20, 2100 København Ø. Arbejdsstedet forventes at blive flyttet til Høje Taastrup i løbet af andet kvartal i 2019.

Samtaler forventes afholdt den 23. april 2018, og da vi håber at kunne afslutte forløbet i april, har vi også reserveret den 26. april 2018 til 2. interview.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest torsdag den 19. april 2018. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til nuværende kontorchef for rekruttering, Anders Andersen tlf. 72370343 eller underdirektør for HR og Stab, Henrik Vagner på 72371693 eller på mail Henrik.Vagner@skat.dk.

Vi vil forud for ansættelse indhente straffeattest og gennemføre logik- og personlighedstest. I forbindelse med rekrutteringsprocessen kan eksternt bureau assistere SKAT i ansættelsesprocessen.

Administration og Servicestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Administrations- og Servicestyrelsens kerneopgave bliver at understøtte skatteforvaltningen med effektiv administration og serviceydelser af høj kvalitet. Styrelsen forventes bemandet med ca. 300-350 medarbejdere og får kontorer i Herning og Høje Taastrup. Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her