Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelev i Fredensborg kommune

Vil du have en bred kontoruddannelse, hvor du får mulighed for at arbejde i en stor kommunal organisation med mange forskellige fagområder? Så er vi det rette sted for dig.

Velkommen til Fredensborg Kommune
Vi er en moderne arbejdsplads i konstant udvikling, som lægger vægt på, at der bliver lyttet til dig. Vi har et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejdertrivsel og personligt initiativ vægtes højt. Brænder du for service, så er et af vores borgerrettede afdelinger måske noget for dig. Eller er du er mere til til ord eller tal, så har vi også interne afdelinger.
Vi bestræber os på at fastansætte vores egne elever, så her er gode jobmuligheder når du er færdiguddannet. Indenfor de seneste år er 15 af vores 22 færdiguddannede elever fastansat i Kommunen.
Som arbejdsplads tilbyder vi en del personalegoder, som du også får glæde af. Du kan læse mere om de forskellige tilbud på www.hosfrede.dk

Som kontorelev kan du se frem til en selvstændig hverdag, hvor du udfører administrative opgaver store som små. En typisk hverdag indeholder en blanding af nye udfordringer og rutineopgaver. Du kommer rundt i forskellige afdelinger og på den måde får du størst muligt indblik i kommunens opgaver. Du får tilknyttet en elevansvarlig, som vil hjælpe dig undervejs.
En gang om ugen spiser du frokost med de andre elever, hvor I har mulighed for at snakke sammen om jeres hverdag og opgaver. Der er også elevmøder, hvor du kan få svar på alle dine spørgsmål vedr. skole, opgaver, eller hvad du måtte have på hjertet.

På Facebook ”Elever i Fredensborg Kommune” kan du se, hvad vores tidligere og nuværende elever har deltaget i.
Vi har også en elevhåndbog, hvor du kan læse, hvad du som kontorelev kan lave i de forskellige afdelinger.

Uddannelsen forløber over 2 år, med en arbejdsuge på 37 timer. Undervejs skal du på tre skoleforløb, og uddannelsen afsluttes med en fagprøve. Skoleforløbene er på U/nord Lyngby. Under dit skoleforløb vil du få mulighed for, at deltage i en studietur, som Kommunen betaler. 

Din profil
Du skal trives med at arbejde struktureret og effektivt, så du sikrer at få afleveret dine opgaver til tiden og i orden. At kunne formulere dig skriftligt og mundtligt er et must, når du skal arbejde i offentlig administration. Vi forventer, at du tager initiativ og er opsøgende i forhold til nye opgaver. Der stilles også krav til dig om mødestabilitet og ansvarsbevidsthed - sådan er vi gode kollegaer sammen.
Vi tager din uddannelse seriøst og forventer, at du gør det samme. Sammen kan vi komme i mål med de bedste resultater.

Løn
En voksenelev over 25 år får 21.710,50 kr. om måneden
En elev under 25 år får:
1 år 14.588,62 kr. om måneden
2 år 15.354,46 kr. om måneden

Du skal have afsluttet:
EUX, EUV, HG, HGV, HGS.
HTX, STX eller HF skal være suppleret med handelsskolens 5 ugers grundforløb 2. (EUS)
HHX skal være suppleret med handelsskolens 5 ugers grundforløb 2 samt have bestået en grundforløbsprøve. (EUS)
HG skal give direkte adgang til specialet offentlig administration.
EUV, der skal vedlægges realkompetencevurdering fra skolen.

Kontakt din handelsskole, hvis du er i tvivl om, du har de rette adgangskrav.

Vi håber, at du har lyst til at være med på vores hold, for vi ser os selv som gode og engagerede kollegaer, og vi vil gerne invitere dig med.

Ansættelse pr. 1. februar 2021
Der afholdes ansættelsessamtaler den 30. november 2020. 
Send os din ansøgning - vi glæder os til at læse den.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte uddannelsesansvarlig Mille Schmidt på 25421889.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.