Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelev som tolder i Aalborg og Hirtshals

Vær med til at skabe fremtidens Toldstyrelse 
Skatteforvaltningen i Danmark er i rivende udvikling. Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed i og uden for landets grænser. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, og derfor er vi altid på pletten. Det betyder også, at du skal være omstillingsparat og indstillet på at arbejde på skæve tidspunkter, herunder nat og weekendarbejde, når opgaverne kræver det. 
 
Toldekspedition, toldkontrol og telefonisk kundebetjening  
Du kan specialisere din uddannelse, således du får en kontoruddannelse med oplæring indenfor toldområdet. Du vil igennem din elevperiode få et dybdegående kendskab til området i tre forskellige enheder. I din første elevperiode bliver du ansat i vores toldekspedition, der er beliggende i Hirtshals og derefter kommer du til at arbejde med telefoniske henvendelser og toldkontrol, som varetages fra vores kontor i Aalborg. Som elev i vores toldafdelinger, er du med til at sikre EU’s indtægter. Vi stiler efter at træffe korrekte afgørelser til tiden med fokus på en professionel service.
 
I vores ekspedition er du med til at sikre effektiv ekspedition af varers rejse ind og ud af Danmark. Din ekspedition er afgørende for, om varer kan komme ind og ud af Danmark og EU. Sammen med gode kolleger holder du flowet af import og eksport kørende ved at sikre nøjagtig registrering og smidigt samarbejde mellem chauffører, speditører og virksomheder. Ud over kundekontakten i ekspeditionen i Hirtshals, hjælper du også over e-mail og telefon.
 
Når du arbejder med den telefoniske kundebetjening, skal du vejlede borgere og virksomheder med spørgsmål inden for toldområdet. Her er det en vigtig opgave, at besvare kundernes spørgsmål på en enkel og forståelig måde.  
 
Toldkontrolarbejdet tager udgangspunkt i kontrol af rejsende til og fra Danmark samt import og eksport af varer fra lande uden for EU (3. lande). Kontrol af rejsende finder sted ved landegrænsen, i lufthavne og havne, og kontrollen af varer udføres eksempelvis på lastestedet eller ude i virksomhederne. Vi fokuserer på at gøre arbejdet så effektivt og målrettet som muligt, så erhvervslivet og de rejsende får den bedst mulige oplevelse. Opgaverne omfatter kontrol af oprindelsesland, toldværdi, mængde og varemærkeforfalskning, smuglerikontrol rettet mod forbudte stoffer, våben og narko samt dokumentation, sagsbehandling og afrapportering. 
 
Personlige og faglige kvalifikationer  
Du er en udadvendt og imødekommende person, der motiveres af at yde en rigtig god service til de personer, der enten møder op i vores ekspedition eller via telefon og mail. Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden – også i kritiske situationer. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt og gerne også på engelsk og/eller tysk. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den fornødne viden, idet vi tit får opgaver, som vi ikke tidligere har set. Du skal derudover trives med rutineopgaver der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten. Det er også vigtigt, at du er god til at skabe dig et overblik over egne opgaver og toldforvaltningen som helhed samt har administrativ og talmæssig forståelse. 
 
Vi forventer, at du er ambitiøs og ved, at du selv skal gøre en indsats for at opnå resultater. 
 
Godt arbejdsmiljø, gode kollegaer og faglige udfordringer
En lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til tolds alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv.  
 
Adgangskrav og ansøgning  
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller gymnasial uddannelse suppleret med HGS/EUS-forløb.  
 
Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring/ uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning.  
 
Send din ansøgning samt CV og eksamensbeviser via linket senest den 14. februar 2018.  
 
Ansættelsestidspunkt er 1. september 2018.
 
Du kan læse mere om skatteforvaltningen elevstillinger på www.skat.dk/elev.  
 
Samtalerne foregår som en rekrutteringsdag, hvor udvalgte kandidater indkaldes og vurderes ud fra forskellige opgaver og aktiviteter. Dette finder sted i Aalborg den 28. februar 2018.   
 
Ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.
 
Alle interesserede uanset, alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Som led i regeringens plan ´Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021´ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet. De syv nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på www.fra1til7.dk.  


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329740124Phoenix-0261a73612018-01-12T17:00:19.893Kontorelev som tolder i Aalborg og HirtshalsVær med til at skabe fremtidens Toldstyrelse 
Skatteforvaltningen i Danmark er i rivende udvikling. Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed i og uden for landets grænser. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, og derfor er vi altid på pletten. Det betyder også, at du skal være omstillingsparat og indstillet på at arbejde på skæve tidspunkter, herunder nat og weekendarbejde, når opgaverne kræver det. 
 
Toldekspedition, toldkontrol og telefonisk kundebetjening  
Du kan specialisere din uddannelse, således du får en kontoruddannelse med oplæring indenfor toldområdet. Du vil igennem din elevperiode få et dybdegående kendskab til området i tre forskellige enheder. I din første elevperiode bliver du ansat i vores toldekspedition, der er beliggende i Hirtshals og derefter kommer du til at arbejde med telefoniske henvendelser og toldkontrol, som varetages fra vores kontor i Aalborg. Som elev i vores toldafdelinger, er du med til at sikre EU’s indtægter. Vi stiler efter at træffe korrekte afgørelser til tiden med fokus på en professionel service.
 
I vores ekspedition er du med til at sikre effektiv ekspedition af varers rejse ind og ud af Danmark. Din ekspedition er afgørende for, om varer kan komme ind og ud af Danmark og EU. Sammen med gode kolleger holder du flowet af import og eksport kørende ved at sikre nøjagtig registrering og smidigt samarbejde mellem chauffører, speditører og virksomheder. Ud over kundekontakten i ekspeditionen i Hirtshals, hjælper du også over e-mail og telefon.
 
Når du arbejder med den telefoniske kundebetjening, skal du vejlede borgere og virksomheder med spørgsmål inden for toldområdet. Her er det en vigtig opgave, at besvare kundernes spørgsmål på en enkel og forståelig måde.  
 
Toldkontrolarbejdet tager udgangspunkt i kontrol af rejsende til og fra Danmark samt import og eksport af varer fra lande uden for EU (3. lande). Kontrol af rejsende finder sted ved landegrænsen, i lufthavne og havne, og kontrollen af varer udføres eksempelvis på lastestedet eller ude i virksomhederne. Vi fokuserer på at gøre arbejdet så effektivt og målrettet som muligt, så erhvervslivet og de rejsende får den bedst mulige oplevelse. Opgaverne omfatter kontrol af oprindelsesland, toldværdi, mængde og varemærkeforfalskning, smuglerikontrol rettet mod forbudte stoffer, våben og narko samt dokumentation, sagsbehandling og afrapportering. 
 
Personlige og faglige kvalifikationer  
Du er en udadvendt og imødekommende person, der motiveres af at yde en rigtig god service til de personer, der enten møder op i vores ekspedition eller via telefon og mail. Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden – også i kritiske situationer. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt og gerne også på engelsk og/eller tysk. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den fornødne viden, idet vi tit får opgaver, som vi ikke tidligere har set. Du skal derudover trives med rutineopgaver der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten. Det er også vigtigt, at du er god til at skabe dig et overblik over egne opgaver og toldforvaltningen som helhed samt har administrativ og talmæssig forståelse. 
 
Vi forventer, at du er ambitiøs og ved, at du selv skal gøre en indsats for at opnå resultater. 
 
Godt arbejdsmiljø, gode kollegaer og faglige udfordringer
En lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til tolds alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv.  
 
Adgangskrav og ansøgning  
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller gymnasial uddannelse suppleret med HGS/EUS-forløb.  
 
Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring/ uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning.  
 
Send din ansøgning samt CV og eksamensbeviser via linket senest den 14. februar 2018.  
 
Ansættelsestidspunkt er 1. september 2018.
 
Du kan læse mere om skatteforvaltningen elevstillinger på www.skat.dk/elev.  
 
Samtalerne foregår som en rekrutteringsdag, hvor udvalgte kandidater indkaldes og vurderes ud fra forskellige opgaver og aktiviteter. Dette finder sted i Aalborg den 28. februar 2018.   
 
Ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.
 
Alle interesserede uanset, alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Som led i regeringens plan ´Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021´ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet. De syv nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på www.fra1til7.dk.  
2018-02-15T01:04:08.693 Vær med til at skabe fremtidens Toldstyrelse Skatteforvaltningen i Danmark er i rivende udvikling. Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed i og uden for landets grænser. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, og derfor er vi altid på pletten. Det betyder også, at du skal være omstillingsparat og indstillet på at arbejde på skæve tidspunkter, herunder nat og weekendarbejde, når opgaverne kræver det. Toldekspedition, toldkontrol og telefonisk kundebetjening Du kan specialisere din uddannelse, således du får en kontoruddannelse med oplæring indenfor toldområdet. Du vil igennem din elevperiode få et dybdegående kendskab til området i tre forskellige enheder. I din første elevperiode bliver du ansat i vores toldekspedition, der er beliggende i Hirtshals og derefter kommer du til at arbejde med telefoniske henvendelser og toldkontrol, som varetages fra vores kontor i Aalborg. Som elev i vores toldafdelinger, er du med til at sikre EU s indtægter. Vi stiler efter at træffe korrekte afgørelser til tiden med fokus på en professionel service. I vores ekspedition er du med til at sikre effektiv ekspedition af varers rejse ind og ud af Danmark. Din ekspedition er afgørende for, om varer kan komme ind og ud af Danmark og EU. Sammen med gode kolleger holder du flowet af import og eksport kørende ved at sikre nøjagtig registrering og smidigt samarbejde mellem chauffører, speditører og virksomheder. Ud over kundekontakten i ekspeditionen i Hirtshals, hjælper du også over e-mail og telefon. Når du arbejder med den telefoniske kundebetjening, skal du vejlede borgere og virksomheder med spørgsmål inden for toldområdet. Her er det en vigtig opgave, at besvare kundernes spørgsmål på en enkel og forståelig måde. Toldkontrolarbejdet tager udgangspunkt i kontrol af rejsende til og fra Danmark samt import og eksport af varer fra lande uden for EU (3. lande). Kontrol af rejsende finder sted ved landegrænsen, i lufthavne og havne, og kontrollen af varer udføres eksempelvis på lastestedet eller ude i virksomhederne. Vi fokuserer på at gøre arbejdet så effektivt og målrettet som muligt, så erhvervslivet og de rejsende får den bedst mulige oplevelse. Opgaverne omfatter kontrol af oprindelsesland, toldværdi, mængde og varemærkeforfalskning, smuglerikontrol rettet mod forbudte stoffer, våben og narko samt dokumentation, sagsbehandling og afrapportering. Personlige og faglige kvalifikationer Du er en udadvendt og imødekommende person, der motiveres af at yde en rigtig god service til de personer, der enten møder op i vores ekspedition eller via telefon og mail. Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden også i kritiske situationer. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt og gerne også på engelsk og eller tysk. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den fornødne viden, idet vi tit får opgaver, som vi ikke tidligere har set. Du skal derudover trives med rutineopgaver der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten. Det er også vigtigt, at du er god til at skabe dig et overblik over egne opgaver og toldforvaltningen som helhed samt har administrativ og talmæssig forståelse. Vi forventer, at du er ambitiøs og ved, at du selv skal gøre en indsats for at opnå resultater. Godt arbejdsmiljø, gode kollegaer og faglige udfordringer En lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til tolds alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller gymnasial uddannelse suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning. Send din ansøgning samt CV og eksamensbeviser via linket senest den 14. februar 2018. Ansættelsestidspunkt er 1. september 2018. Du kan læse mere om skatteforvaltningen elevstillinger på www.skat.dk elev. Samtalerne foregår som en rekrutteringsdag, hvor udvalgte kandidater indkaldes og vurderes ud fra forskellige opgaver og aktiviteter. Dette finder sted i Aalborg den 28. februar 2018. Ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer. Alle interesserede uanset, alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Som led i regeringens plan ´Fra én til syv styrelser skatteforvaltningen 2021´ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet. De syv nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på www.fra1til7.dk.11Jobnet0261a736100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-14T00:00:000010https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=109805&DepartmentId=8854&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkJyllandNordjyllandAalborg3075513SKAT11Skibsbyggerivej 59000AalborgDKDanmarkORS/blank.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset508633JobNet47381381000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0261a736https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0261a736https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0261a736&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0261a736&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration15Elev & trainee352235444importimport_0261a736DKDanmarkDKDanmark329935548Skab din fremtid som kontorelev hos Region NordjyllandBasic Er du klar til at skabe din karriere og drømmer du om en uddannelse, som kan være med til at bane vejen for dette? Vil du have mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt, og brænder du for at arbejde med en bred vifte af administrative opgaver?Med opstart 1. september 2019 søger Region Nordjylland 4 engagerede kontorelever indenfor specialet offentlig administration en uddannelse der giver kompetencer, som er fremtidssikrede og giver mange muligheder.At være elev ved Region NordjyllandSom elev får du en hverdag præget af spændende udfordringer og oplevelser. Du lærer nyt fra første dag og får ansvar for egne opgaver. Du kommer bredt rundt i administrationen, og arbejder indenfor fx økonomi og regnskab, løn- og personaleadministration, sekretariatsbetjening og meget mere. Vi har en plan klar til dig når du starter, som sikrer at du får et afvekslende og lærerigt uddannelsesforløb, der gør dig i stand til at analysere og løse problemer, anvende digitale værktøjer og samarbejde på tværs af en stor organisation. Vi er optagede af automatisering og digitalisering af arbejdsgange, og du vil blive involveret i projekter omkring dette.Din elevtid varer som udgangspunkt 2 år, og veksler mellem praktik og skoleophold ved Aalborg Handelsskole. Du afslutter uddannelsen med en skriftlig fagprøve.Du får desuden mulighed for at deltage i studietur til Bruxelles.Vi tilbyder dig En spændende og alsidig uddannelse, hvor du er med til at skabe din egen fremtid Udfordringer og ansvar for egne opgaver Støtte og hjælp fra faste oplæringsansvarlige Gode muligheder for personlig og faglig udvikling Et godt elevfællesskab, som arrangerer udflugter, temadage og støtter og sparrer med hinanden Løn under uddannelse Vi forventer af dig Du har lyst til at udvikle dig, lyst til at lære nyt og tager ansvar for egen læring Du udviser initiativ og nysgerrighed Du er åben, ansvarsbevidst, engageret og fleksibel Du er i besiddelse af modenhed, ordenssans og er mødestabil Du har gode samarbejdsevner Du løser opgaver selvstændigt med kvalitetssans Du har gode formuleringsevner både i skrift og tale Du har gode IT-kundskaber og flair for digitale løsninger Du har flair for tal Din uddannelsesmæssige baggrundFor at blive elev hos os, skal du have bestået, eller forvente at bestå n af følgende uddannelser inden opstart. EUX (det studiekompetencegivende forløb) HHX, suppleret med et 5 ugers grundforløb på handelsskolen HTX, STX eller HF, suppleret med et 10 ugers grundforløb på handelsskolen HG2- som giver adgang til kontoruddannelse med speciale i offentlig administration Ansøgere på 25 år eller derover skal medsende en uddannelsesplan, som kan rekvireres via henvendelse til den lokale handelsskole Husk at vedlægge dokumentation for din uddannelse, og vedlæg gerne karakterblade, udtalelser mv. Løn og ansættelsesvilkårDu arbejder 37 timer ugentligt og aflønnes i henhold til HKs overenskomst for området.Få mere at videDu kan finde flere oplysninger og svar på eventuelle spørgsmål på www.elev.rn.dk eller kontakt uddannelsesansvarlig Michelle Skaanning på mail mska@rn.dk eller telefon 21 66 52 28.Ansøgningsfristen er 31. januar 2019 og vi forventer at holde ansættelsessamtaler 26. februar 2019.Er du klar til at skabe din karriere og drømmer du om en uddannelse, som kan være med til at bane vejen for dette? Vil du have mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt, og brænder du for at arbejde med en bred vifte af administrative opgaver?

Med opstart 1. september 2019 søger Region Nordjylland 4 engagerede kontorelever indenfor specialet offentlig administration – en uddannelse der giver kompetencer, som er fremtidssikrede og giver mange muligheder.

At være elev ved Region Nordjylland
Som elev får du en hverdag præget af spændende udfordringer og oplevelser. Du lærer nyt fra første dag og får ansvar for egne opgaver. Du kommer bredt rundt i administrationen, og arbejder indenfor fx økonomi og regnskab, løn- og personaleadministration, sekretariatsbetjening og meget mere. Vi har en plan klar til dig når du starter, som sikrer at du får et afvekslende og lærerigt uddannelsesforløb, der gør dig i stand til at analysere og løse problemer, anvende digitale værktøjer og samarbejde på tværs af en stor organisation. Vi er optagede af automatisering og digitalisering af arbejdsgange, og du vil blive involveret i projekter omkring dette.

Din elevtid varer som udgangspunkt 2 år, og veksler mellem praktik og skoleophold ved Aalborg Handelsskole. Du afslutter uddannelsen med en skriftlig fagprøve.

Du får desuden mulighed for at deltage i studietur til Bruxelles.

Vi tilbyder dig
  • En spændende og alsidig uddannelse, hvor du er med til at skabe din egen fremtid
  • Udfordringer og ansvar for egne opgaver
  • Støtte og hjælp fra faste oplæringsansvarlige
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • Et godt elevfællesskab, som arrangerer udflugter, temadage og støtter og sparrer med hinanden
  • Løn under uddannelse
Vi forventer af dig
  • Du har lyst til at udvikle dig, lyst til at lære nyt – og tager ansvar for egen læring
  • Du udviser initiativ og nysgerrighed
  • Du er åben, ansvarsbevidst, engageret og fleksibel
  • Du er i besiddelse af modenhed, ordenssans og er mødestabil
  • Du har gode samarbejdsevner
  • Du løser opgaver selvstændigt med kvalitetssans
  • Du har gode formuleringsevner – både i skrift og tale
  • Du har gode IT-kundskaber og flair for digitale løsninger
  • Du har flair for tal
Din uddannelsesmæssige baggrund
For at blive elev hos os, skal du have bestået, eller forvente at bestå én af følgende uddannelser inden opstart.
  • EUX (det studiekompetencegivende forløb)
  • HHX, suppleret med et 5 ugers grundforløb på handelsskolen
  • HTX, STX eller HF, suppleret med et 10 ugers grundforløb på handelsskolen
  • HG2- som giver adgang til kontoruddannelse med speciale i offentlig administration
  • Ansøgere på 25 år eller derover skal medsende en uddannelsesplan, som kan rekvireres via henvendelse til den lokale handelsskole
Husk at vedlægge dokumentation for din uddannelse, og vedlæg gerne karakterblade, udtalelser mv.

Løn og ansættelsesvilkår
Du arbejder 37 timer ugentligt og aflønnes i henhold til HKs overenskomst for området.

Få mere at vide
Du kan finde flere oplysninger og svar på eventuelle spørgsmål på www.elev.rn.dk eller kontakt uddannelsesansvarlig Michelle Skaanning på mail mska@rn.dk eller telefon 21 66 52 28.

Ansøgningsfristen er 31. januar 2019 og vi forventer at holde ansættelsessamtaler 26. februar 2019.

ORS/Small/5da3c9f8_logo.gifRegion NordjyllandAalborg Øst2019-01-03T16:00:40.0402019-01-31T00:00:00
329941638Kontorelev til Vurderingsstyrelsen i AalborgRobot Start din karriere i Vurderingsstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Vurderingsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen. Er du klar til spændende udfordringer? Som elev i Vurderingsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Vurderingsstyrelsens kerneområde, nemlig at vurdere alle landets grunde og ejendomme. Her kan du blive en vigtig medspiller. Eksempler på opgaver kunne være: Vurdering af private og offentlige ejendomme Sagsbehandling og økonomi Besvarelse af telefoniske og skriftlige henvendelser fra borgere. Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til organisationens faglige områder. Du skal derfor være forberedt på nye spændende udfordringer efter dit 1. år. Personlige og faglige kvalifikationer Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt. Herudover skal du kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlægges din ansøgning. Du kan læse mere om Vurderingsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.vurdst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aalborg den 18. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Din arbejdssted vil være på en af vores adresser i Aalborg. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Start din karriere i Vurderingsstyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Vurderingsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen.

Er du klar til spændende udfordringer?
Som elev i Vurderingsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Vurderingsstyrelsens kerneområde, nemlig at vurdere alle landets grunde og ejendomme. Her kan du blive en vigtig medspiller.

Eksempler på opgaver kunne være:
  • Vurdering af private og offentlige ejendomme
  • Sagsbehandling og økonomi
  • Besvarelse af telefoniske og skriftlige henvendelser fra borgere.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til organisationens faglige områder. Du skal derfor være forberedt på nye spændende udfordringer efter dit 1. år.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt.

Herudover skal du kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlægges din ansøgning.

Du kan læse mere om Vurderingsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.vurdst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aalborg den 18. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Din arbejdssted vil være på en af vores adresser i Aalborg.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, Aalborg, Vestre HavnepromenadeAalborg2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
329941644Kontorelever til Motorstyrelsen i AalborgRobot Vil du være med til at sikre et smidigt og velfungerende bilmarked, så start din karriere i Motorstyrelsen Som elev hos os får du en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Vi tilbyder en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, som er en vekseluddannelse mellem skole og praktikophold. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du gennem ophold i flere enheder får et bredt kendskab til styrelsens faglige områder, og samtidig får du et stærkt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser. Sagsbehandling, kundeservice og administration Vi tilbyder en spændende hverdag, hvor du kommer til at arbejde med skriftlige og telefoniske kundehenvendelser. Derudover kommer du bl.a. til at arbejde med sagsbehandling og administrative opgaver i forbindelse med indregistrering og eksport af køretøjer. Personlige og faglige kvalifikationer Du er en udadvendt og imødekommende person, som motiveres af at yde god kundeservice Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden også i kritiske situationer Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den fornødne viden Du trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten Du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en talmæssig forståelse Du har eventuelt lidt kendskab til og interesse for biler. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning. Du kan læse mere om Motorstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.motorst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes i Aalborg den 18. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vil du være med til at sikre et smidigt og velfungerende bilmarked, så start din karriere i Motorstyrelsen
Som elev hos os får du en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Vi tilbyder en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, som er en vekseluddannelse mellem skole og praktikophold. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du gennem ophold i flere enheder får et bredt kendskab til styrelsens faglige områder, og samtidig får du et stærkt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser.

Sagsbehandling, kundeservice og administration
Vi tilbyder en spændende hverdag, hvor du kommer til at arbejde med skriftlige og telefoniske kundehenvendelser. Derudover kommer du bl.a. til at arbejde med sagsbehandling og administrative opgaver i forbindelse med indregistrering og eksport af køretøjer.

Personlige og faglige kvalifikationer
  • Du er en udadvendt og imødekommende person, som motiveres af at yde god kundeservice
  • Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden – også i kritiske situationer
  • Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den fornødne viden
  • Du trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten
  • Du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en talmæssig forståelse
  • Du har eventuelt lidt kendskab til og interesse for biler.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Motorstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.motorst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes i Aalborg den 18. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, Aalborg, NybrogadeAalborg2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
329941660Kontorelever til Skattestyrelsen i HjørringRobot Start din karriere i Skattestyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Skattestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser. Kundebetjening, service og vejledning der gør en forskel! Som elev i Skattestyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Skattestyrelsens kerneområde og være med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden. Du vil, i dit elevforløb, blive en del af kundecenteret. Kundecenteret besvarer alle generelle henvendelser på skatte-, moms- og afgiftsområdet og yder én-til-én vejledning til borgere og virksomheder pr. telefon og mail samt bidrager til én-til-mange vejledning på Facebook og Twitter. Du modtager opkald og mails fra borgere og virksomheder med spørgsmål, der drejer sig om bl.a. forskuds- og årsopgørelse og TastSelv. Det er din fornemste opgave, at besvare deres spørgsmål på en enkel og forståelig måde. For at få et bredere indblik i Skatteforvaltningens arbejdsopgaver, vil du i din elevtid også få mulighed for, at arbejde i en af vores andre afdelinger. Du skal være opmærksom på, at du i en del af din elevtid vil have praktiksted i Aalborg. Du skal derfor være forberedt på nye og spændende udfordringer. Personlige og faglige kvalifikationer Du er en udadvendt og imødekommende person, som motiveres af at yde rigtig god service. Det er vigtigt, at du går engageret ind i løsningen af en opgave og er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en god talmæssig forståelse. Du er serviceminded, har gode samarbejdsevner og formår at fastholde en positiv tilgang til andre mennesker. Vi forventer, at du kan kommunikere både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk. Du skal kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning. Du kan læse mere om Skattestyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.sktst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aalborg den 18. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Dit arbejdssted bliver Parallelvej 11, 9800 Hjørring. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Start din karriere i Skattestyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Skattestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser.

Kundebetjening, service og vejledning – der gør en forskel!
Som elev i Skattestyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Skattestyrelsens kerneområde og være med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Du vil, i dit elevforløb, blive en del af kundecenteret. Kundecenteret besvarer alle generelle henvendelser på skatte-, moms- og afgiftsområdet og yder én-til-én vejledning til borgere og virksomheder pr. telefon og mail samt bidrager til én-til-mange vejledning på Facebook og Twitter. Du modtager opkald og mails fra borgere og virksomheder med spørgsmål, der drejer sig om bl.a. forskuds- og årsopgørelse og TastSelv. Det er din fornemste opgave, at besvare deres spørgsmål på en enkel og forståelig måde.

For at få et bredere indblik i Skatteforvaltningens arbejdsopgaver, vil du i din elevtid også få mulighed for, at arbejde i en af vores andre afdelinger. Du skal være opmærksom på, at du i en del af din elevtid vil have praktiksted i Aalborg. Du skal derfor være forberedt på nye og spændende udfordringer.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er en udadvendt og imødekommende person, som motiveres af at yde rigtig god service. Det er vigtigt, at du går engageret ind i løsningen af en opgave og er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en god talmæssig forståelse. Du er serviceminded, har gode samarbejdsevner og formår at fastholde en positiv tilgang til andre mennesker.

Vi forventer, at du kan kommunikere både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk. Du skal kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Skattestyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.sktst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aalborg den 18. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver Parallelvej 11, 9800 Hjørring.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, HjørringHjørring2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
329931699Kontorelev søges til travl entreprenørfirmaRobot Er du vores kommende blæksprutte? Kan du lide at have mange bolde i luften - og gribe dem alle sammen igen? Så er du måske vores nye kontorelev. Bjarne Brath Bygge Entreprenørfirma A S er en veletableret virksomhed, som har eksisteret siden 1989. Vi har afdelinger i Hadsund, Terndrup og Aalborg og arbejder med alt indenfor byggeriet. Alt lige fra reparationer til totalentrepriser er det kvalitet, der kendetegner vores arbejde med mere end 25 års erfaring. Vi søger en m k som ønsker at uddanne sig. En typisk dag hos os i din praktikperiode vil bestå af følgende opgaver: Telefonpasning Allround kontorarbejde Arkivering Kopiering af tegninger Styring af ferie og arbejdstøj mm Kontakt vedr information til ansatte booking af møder diverse andre forefaldende opgaver For at komme i betragtning til jobbet skal du have en 2-årig HG uddannelse eller en HHX-eksamen samt være have: God til dansk i skrift og tale Fornuftige sprogkundskaber mht. engelsk Resultatorienteret Udadvendt og målrettet Energisk Serviceminded Microsoft Office på brugerniveau Lyder ovenstående som noget for dig, så send din motiverede ansøgning til Bjarne Brath på bjarne@bjarnebrath.dk

Er du vores kommende blæksprutte? Kan du lide at have mange bolde i luften - og gribe dem alle sammen igen?  Så er du måske vores nye kontorelev.

Bjarne Brath Bygge & Entreprenørfirma A/S er en veletableret virksomhed, som har eksisteret siden 1989. Vi har afdelinger i Hadsund, Terndrup og Aalborg og arbejder med alt indenfor byggeriet. Alt lige fra reparationer til totalentrepriser er det kvalitet, der kendetegner vores arbejde med mere end 25 års erfaring.

Vi søger en m/k som ønsker at uddanne sig. En typisk dag hos os i din praktikperiode vil bestå af følgende opgaver:

  • Telefonpasning
  • Allround kontorarbejde
  • Arkivering
  • Kopiering af tegninger
  • Styring af ferie  og arbejdstøj mm
  • Kontakt vedr information til ansatte
  • booking af møder
  • diverse andre forefaldende opgaver

For at komme i betragtning til jobbet skal du have en 2-årig HG uddannelse eller en HHX-eksamen samt være/have:

  • God til dansk i skrift og tale
  • Fornuftige sprogkundskaber mht. engelsk
  • Resultatorienteret
  • Udadvendt og målrettet
  • Energisk
  • Serviceminded
  • Microsoft Office på brugerniveau

Lyder ovenstående som noget for dig, så send din motiverede ansøgning til Bjarne Brath på bjarne@bjarnebrath.dk

BJARNE BRATH A/S , BYGGE & ENTREPRENØRFIRMAHadsund2018-12-20T00:00:002019-01-31T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Skab din fremtid som kontorelev hos Region Nordjylland

Region Nordjylland

Aalborg Øst
Er du klar til at skabe din karriere og drømmer du om en uddannelse, som kan være med til at bane vejen for dette? Vil du have mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt, og brænder du for at arbejde med en bred vifte af administrative opgave...
Indrykket:3. januar 2019
Udløbsdato:31. januar 2019

Kontorelev til Vurderingsstyrelsen i Aalborg

Skatteforvaltningen, Aalborg, Vestre Havnepromenade

Aalborg
Start din karriere i Vurderingsstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt eg...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Kontorelever til Motorstyrelsen i Aalborg

Skatteforvaltningen, Aalborg, Nybrogade

Aalborg
Vil du være med til at sikre et smidigt og velfungerende bilmarked, så start din karriere i Motorstyrelsen Som elev hos os får du en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Vi tilbyder en kontoruddannelse med speciale i offentlig ...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Kontorelever til Skattestyrelsen i Hjørring

Skatteforvaltningen, Hjørring

Hjørring
Start din karriere i Skattestyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne o...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Kontorelev søges til travl entreprenørfirma

BJARNE BRATH A/S , BYGGE & ENTREPRENØRFIRMA

Hadsund
Er du vores kommende blæksprutte? Kan du lide at have mange bolde i luften - og gribe dem alle sammen igen? Så er du måske vores nye kontorelev. Bjarne Brath Bygge Entreprenørfirma A S er en veletableret virksomhed, som har eksisteret siden 1989. Vi...
Indrykket:20. december 2018
Udløbsdato:31. januar 2019