Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelev som tolder i København

Vær med til at skabe fremtidens Toldstyrelse  
Skatteforvaltningen i Danmark er i rivende udvikling. Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed i og uden for landets grænser. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten og derfor er vi altid på pletten. Det betyder også, at du skal være omstillingsparat og indstillet på at arbejde på skæve tidspunkter, herunder nat og weekendarbejde, når opgaverne kræver det.  
 
Toldekspedition, toldkontrol og behandling af tolddokumenter  
Du kan specialisere din uddannelse, således du får en kontoruddannelse med oplæring indenfor told. Du vil igennem din elevperiode få et dybdegående kendskab til området i forskellige enheder. I København har vi tre lokationer: Frihavnen, lufthavnen og Kystvejen. Ud over København, har vi lokation i Køge.   
 
I vores ekspedition er du med til at sikre effektiv ekspedition af varers rejse ind og ud af Danmark. Din ekspedition er afgørende for, om varer kan komme ind og ud af Danmark og EU. Sammen med gode kolleger holder du flowet af import og eksport kørende ved at sikre nøjagtig registrering og smidigt samarbejde mellem chauffører, speditører og virksomheder. Ud over kundekontakten i ekspeditionen på vores lokation, hjælper du også over e-mail og telefon.  
 
Toldkontrolarbejdet tager udgangspunkt i kontrol af rejsende til og fra Danmark samt import og eksport af varer fra lande uden for EU (3. lande). Kontrol af rejsende finder sted ved landegrænsen, i lufthavne og havne, og kontrollen af varer udføres eksempelvis på lastestedet eller ude i virksomhederne. Vi fokuserer på at gøre arbejdet så effektivt og målrettet som muligt, så erhvervslivet og de rejsende får den bedst mulige oplevelse. Opgaverne omfatter kontrol af oprindelsesland, toldværdi, mængde og varemærkeforfalskning, smuglerikontrol rettet mod forbudte stoffer, våben og narko samt dokumentation, sagsbehandling og afrapportering. 
 
I den administrative del af din elevperiode, vil du varetage opgaver i forbindelse med transport af ufortoldede varer i EU. Vi er med til at sikre EU’s indtægter, og vi stiler efter korrekte afgørelser til tiden med fokus på en professionel service. Du deltager i at gennemføre rykkerproceduren på de forsendelser, der ikke bliver afsluttet korrekt. Det betyder, at du opretter sager, indhenter nødvendig dokumentation hos virksomhederne, skriver afgørelses- og kvitteringsbreve, journalisere og besvarer mail og telefon. Derudover opkræver du told og afgifter via transportvirksomheder eller varemodtagere, alternativt opkræver du det hos den, der har kautioneret for told og afgifter.
 
Personlige og faglige kvalifikationer  
Du er en udadvendt og imødekommende person, der motiveres af at yde en rigtig god service til de personer, der enten møder op i vores ekspedition eller via telefon og mail. Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden – også i kritiske situationer. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt og gerne også på engelsk og/eller tysk. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den fornødne viden, idet vi tit får opgaver, som vi ikke tidligere har set. Du skal derudover trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljerne og kvaliteten. Det er også vigtigt, at du er god til at skabe dig et overblik over egne opgaver og SKAT som helhed samt har administrativ og talmæssig forståelse. 
 
Vi forventer, at du er ambitiøs og ved, at du selv skal gøre en indsats for at opnå resultater. 
 
Godt arbejdsmiljø, gode kollegaer og faglige udfordringer En lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til tolds alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv.  
 
Adgangskrav og ansøgning  
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller gymnasial uddannelse suppleret med et EUS/HGS-forløb.  
 
Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring/ uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskole. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning. 
 
Send din ansøgning samt CV og eksamensbeviser via linket senest den 14. februar 2018.  
 
Ansættelsesstart er den 1. september 2018.
 
Du kan læse mere om skatteforvaltningens elevstillinger på www.skat.dk/elev.  
 
Samtalerne foregår som en rekrutteringsdag, hvor udvalgte kandidater indkaldes og vurderes ud fra forskellige opgaver og aktiviteter. Dette finder sted i København den 27. februar 2018. 
 
Ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.
 
Alle interesserede uanset, alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Som led i regeringens plan ´Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021´ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet. De syv nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på www.fra1til7.dk.  
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her