Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelev til Administrations- og Servicestyrelsen i Herning

Start din karriere i Administrations- og Servicestyrelsen
Hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen.




Er du klar til en ny spændende hverdag?
Som elev hos os specialiserer du din uddannelse, så du får en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration med dybdegående kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens opgaver. Vores fornemmeste opgave er at supportere og servicere Skatteforvaltningens seks øvrige styrelser inden for områder som HR, personale og økonomi.

Eksempler på opgaver kunne være at:

  • administrere og koordinere kurser og uddannelser
  • administrere arbejdstid, sygefravær og lønindberetninger samt udarbejde ansættelseskontrakter
  • yde support på telefon til Skatteforvaltningens medarbejdere inden for personaleområdet
  • kvalitetssikre og bogføre fakturaer, rejseafregninger og medarbejderudlæg
  • indkøbe billetter til tog, fly eller hotel for Skatteforvaltningens øvrige ansatte


Som kontorelev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens faglige områder. Du vil få lov at prøve kræfter med mange forskellige opgaver, og du vil få en bred kontaktflade i organisationen.




Personlige og faglige kvalifikationer
Du er imødekommende og motiveres af at yde god service til de personer, som du igennem dit arbejde kommer i kontakt med. Du trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljer og kvalitet samtidig med, at du er fleksibel, da der ofte kommer uventede opgaver. Det er vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Du har lyst til at lære og udvikle dig, og du tager gerne selv ansvar for at tilegne dig ny viden og nye kompetencer.




Adgangskrav
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX, HHX eller anden studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlægges din ansøgning.

Du kan læse mere om Administrations- og Servicestyrelsen, og hvordan det er at være elev på www.adst.dk/elev.




Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 2. august 2020. Vi forventer at afholde samtaler i uge 32.

Har du spørgsmål til stillingen, uddannelsen eller rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte den elevansvarlige i Administrations- og Servicestyrelsen eller den rekrutteringsansvarlige. Du kan finde deres kontaktoplysninger på www.adst.dk/bliv-elev.

Vi forventer at bruge en mindre analyse/test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Brændgårdvej 10, 7400 Herning. Ansættelse er pr. 1. september 2020.




Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.