Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelev - vi søger 5 kontorelever med start 1. september 2021

Arbejdssted: Kolding Kommune
 

Kolding Kommune søger 5 kontorelever med specialet Offentlig Administration som sammen med vores dygtige medarbejdere skal understøtte Kolding Kommunes mange administrative processer. Vi giver plads til både ambitioner og drømme, og tager udgangspunkt i dig og din udvikling.

 

Krav til dig:

Du skal inden 1. september 2021 have afsluttet og bestået et af følgende grundforløb:

  • EUX eller HHX fra en handelsskole.
  • En gymnasial uddannelse (STX, HF, HTX), som er suppleret med en EUD-S med fagretning kontor

Vi forventer, at du ud over dit grundforløb også har vist initiativ via et studiejob eller frivilligt arbejde. Husk at skrive i dit CV, hvad du har lavet, og hvad du har lært.

 

Er/var du over 25 år, da du påbegyndte EUD-S eller EUX, skal du medsende din Realkompetencevurdering (RKV).

 

Har du en HG, skal der stå kontor med speciale offentlig administration øverst på dit bevis. 

 

Kontorelev i Kolding Kommune

En kontoruddannelse i Kolding Kommune er en spændende uddannelse, hvor du hele tiden veksler mellem skole og praktik. Det vil sige, at du er på skole, hvor du lærer noget nyt og når du er tilbage, prøver du det af i praksis.

 

Du bliver ansat inden for et område som fx kunne være renovation, kultur, økonomi, borgerservice, rådgivningen eller på jobcenteret. Du kommer rundt i flere afdelinger, – de fleste når tre afdelinger i løbet af deres uddannelse, så du lærer hele tiden noget nyt.

 

Vores elevers primære opgaver vil bestå i, at varetage kommunens forskellige administrative funktioner med sagsbehandling, administrative og økonomiske opgaver samt borgerhenvendelser hvor du finder oplysninger og foreslår løsninger. Derudover vil du få mulighed for at deltage i spændende projekter lige fra Kulturnatten til afholdelse/planlægning af uddannelsesmesser og promovering af at være elev i Kolding Kommune.

 

Sammenhold gennem elevklubben 
Kolding Kommunes elever har et godt socialt netværk med hinanden, og de mødes i deres elevklub, hvor de drøfter både faglige og personlige udfordringer. Ud over deres møder er de også på virksomhedsbesøg, hvor elever på skift fremviser en arbejdsplads for hinanden.

Eleverne har deres egen julefrokost, og selvfølgelig er der også en julefrokost i afdelingen.

Eleverne deltager i HK-elevkonference i Svendborg, og sidst men ikke mindst kan eleverne vælge et valgfag som giver dem en studietur til Bruxelles.
 

Karrieremuligheder
Som kontorelev har du gode karrieremuligheder, både hos Kolding Kommune og hos mange andre virksomheder. Du kan efteruddanne dig til kommunom, og ønsker du en karriere som specialist eller leder, er der mange muligheder inden for diplomuddannelse.

 

Vi forventer af dig
Vi har gode erfaringer med elever, og vi glæder os til at møde dig.

 

Vi forventer, at du er åben, nysgerrig og har lyst til at lære, og til at blive dygtig inden for dit område. Du har lyst til at arbejde i Kolding Kommune, hvor vi har mange forskellige typer af opgaver, og hvor vi er mange forskellige slags mennesker.

 

Du tager ansvar for din uddannelse og for din læring. Du har en naturlig interesse for samfundet omkring dig, og forstår at den politiske virkelighed, også har indflydelse på dit arbejde.

 

Du er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt og du har flair for økonomi.
 

Kolding Kommune som arbejdsplads

Byrådets ambition er, at Kolding Kommune skal være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere har indflydelse på eget arbejde og mulighed for at dygtiggøre sig.

 

Vores vision ”Sammen designer vi livet”, handler om den måde vi som designkommune arbejder med designtænkning på i vores hverdag. Her inddrages medarbejderne gennem forskellige visuelle designmetoder, og får mulighed for at tænke ud af boksen og samarbejde på tværs. Hvis du er nysgerrig kan du læse mere om vores designvision.


Vi værdsætter det gode arbejdsmiljø, hvor vi tager udgangspunkt i lige netop dig som medarbejder og har fokus på dine behov – det kalder vi også ”medarbejderens centrum”. Derudover får du dygtige og engagerede kolleger, som vil give dig gode uddannelses- og udviklingsmuligheder.

 

Løn:

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

 

Vil du vide mere?

Så gå ind på www.Kolding.dk og læs mere på siden om kommunens kontorelever. 

 

Eller kontakt Ann-Britt Olesen Smorawski på telefon 79 79 01 51 eller e-mail: ansmo@kolding.dk

 

Ansøgning:

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”Ansøg” og vedhæft din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer eller seneste terminskarakterer. Du må også meget gerne vedhæfte en kort præsentationsvideo af dig selv på max 1 minut og/eller et billede af dig selv.

 

Ansøgningsfrist: senest d. 26. februar 2021.

 

Ansættelsessamtaler:

Ansættelsessamtalerne vil blive holdt den 24. og 25. marts 2021. Du vil blive indkaldt til samtalen i uge 11.

Ved ansættelsessamtalerne vil der være en skriftlig opgave. Den tager cirka 30 minutter at lave.

 

Arbejdstid: 37 timer pr. uge inkl. frokost.

Arbejdstiderne som udgangspunkt være mandag-onsdag: Kl. 8-15:15, torsdag 8-17 og fredag 8-14:15 men kan variere en smule fra forvaltning til forvaltning.

 

Ansættelsestidspunkt: 1. september 2021 – 31. august 2023

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.