Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelever med mange muligheder

Arbejdssted: Kolding Kommune

 

Arbejdstid: 37 timer pr. uge

 

Ansættelsestidspunkt: 1. september 2020 – 31. august 2022

 

Kolding Kommune søger 5 kontorelever med specialet Offentlig Administration. Hos os får du mange muligheder både under din uddannelse, og når du er færdig. Vi giver plads til både ambitioner og drømme.

 

Krav til dig:

Du skal inden 1. september 2020 have afsluttet og bestået et af følgende grundforløb:

  • HG2 eller EUX fra en handelsskole,
  • En gymnasial uddannelse (STX, HF, HTX eller HHX)

 

Vi forventer, at du ud over dit grundforløb også har vist initiativ via et studiejob eller frivilligt arbejde. Husk at skrive i dit CV, hvad du har lavet, og hvad du har lært.

 

Kontorelev i Kolding Kommune.

En kontoruddannelse i Kolding Kommune er en spændende uddannelse, hvor du hele tiden veksler mellem skole og praktik. Det vil sige, at du er på skole, hvor du lærer noget nyt og når du er tilbage, prøver du det af i praksis.

 

Du bliver ansat inden for et område som kunne være fx renovation, kultur, økonomi, borgerservice, rådgivningen eller på jobcenteret. Du kommer rundt i flere afdelinger, – de fleste når fire afdelinger i løbet af deres uddannelse, så du lærer hele tiden noget nyt.

 

Vores elever deltager typisk i en masse spændende projekter lige fra Kulturnatten til afholdelse/planlægning af uddannelsesmesser.

 

Elevklub med studietur til Bruxelles. 

Kolding Kommunes elever har et godt socialt netværk med hinanden, og de mødes i deres elevklub, hvor de drøfter både faglige og personlige udfordringer. Ud over deres møder er de også på virksomhedsbesøg, hvor elever på skift fremviser en arbejdsplads for hinanden.

Eleverne har deres egen julefrokost, og selvfølgelig er der også en julefrokost i afdelingen.

Eleverne deltager i HK-elevkonference i Svendborg, og sidst men ikke mindst tilbydes alle elever en studietur til Bruxelles

 

Karrieremuligheder:

Som kontorelev har du gode karrieremuligheder, uanset om du vælger at blive i Kolding Kommune eller du søger videre. Du kan efteruddanne dig til kommunom, og ønsker du en karriere som specialist eller leder, er der mange muligheder inden for diplomuddannelse.

 

Vi forventer af dig:

Vi har gode erfaringer med elever, og vi glæder os til at møde dig.

 

Vi forventer, at du er åben, nysgerrig og har lyst til at lære, og til at blive dygtig inden for dit område. Du har lyst til at arbejde i Kolding Kommune, hvor vi har mange forskellige typer af opgaver, og hvor vi er mange forskellige slags mennesker.

 

Du tager ansvar for din uddannelse og for din læring. Du har en naturlig interesse for samfundet omkring dig, og forstår at den politiske virkelighed, også har indflydelse på dit arbejde.

 

Du er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt og du har flair for økonomi.

 

Kolding Kommune som arbejdsplads:

Byrådets ambition er, at Kolding Kommune skal være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere har indflydelse på eget arbejde og mulighed for at dygtiggøre sig.

 

”Kolding – sammen designer vi livet” hedder kommunens vision. Designtænkning, hvor vi inddrager brugerne, tænker ud af boksen og samarbejder på tværs, er en del af vores hverdag.

 

Vi værdsætter det gode arbejdsmiljø, og du får dygtige og engagerede kolleger, som vil give dig gode uddannelses- og udviklingsmuligheder.

 

Løn:

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

 

Vil du vide mere?

Så gå ind på elev.kolding.dk

Eller kontakt Susanne Skriver Ipsen på telefon 79 79 76 24 eller e-mail: suip@kolding.dk


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg". Vedhæft din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer eller seneste terminskarakterer.

 

Ansøgningsfrist: senest d. 28. februar 2020

 

Ansættelsessamtaler:
Ansættelsessamtalerne vil blive holdt den 16. og 17. marts 2020. Du vil blive indkaldt til samtalen i uge 11.

Ved ansættelsessamtalerne vil der være en skriftlig opgave. Den tager cirka 30 minutter at lave.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Kontorelev til HR i Aabenraa

Familieretshuset, Afdeling Aabenraa

Aabenraa
Familieretshuset søger en kontorelev til HR i Aabenraa Brænder du for HR i bred forstand, og har du lyst til at være med til at udvikle vores HR-afdeling? Kan du lide mange og forskelligartede opgaver, og har du godt humør og gåpåmod? Så søger vi ne...
Indrykket:4. september 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Kontorelev til HR i Aabenraa

Familieretshuset, Afdeling Aabenraa

Aabenraa
Familieretshuset søger en kontorelev til HR i Aabenraa Brænder du for HR i bred forstand, og har du lyst til at være med til at udvikle vores HR-afdeling? Kan du lide mange og forskelligartede opgaver, og har du godt humør og gåpåmod? Så søger vi ne...
Indrykket:4. september 2020