Kontorelever med mange muligheder

Arbejdssted: Kolding Kommune

 

Arbejdstid: 37 timer pr. uge

 

Ansættelsestidspunkt: 1. september 2020 – 31. august 2022

 

Kolding Kommune søger 5 kontorelever med specialet Offentlig Administration. Hos os får du mange muligheder både under din uddannelse, og når du er færdig. Vi giver plads til både ambitioner og drømme.

 

Krav til dig:

Du skal inden 1. september 2020 have afsluttet og bestået et af følgende grundforløb:

  • HG2 eller EUX fra en handelsskole,
  • En gymnasial uddannelse (STX, HF, HTX eller HHX)

 

Vi forventer, at du ud over dit grundforløb også har vist initiativ via et studiejob eller frivilligt arbejde. Husk at skrive i dit CV, hvad du har lavet, og hvad du har lært.

 

Kontorelev i Kolding Kommune.

En kontoruddannelse i Kolding Kommune er en spændende uddannelse, hvor du hele tiden veksler mellem skole og praktik. Det vil sige, at du er på skole, hvor du lærer noget nyt og når du er tilbage, prøver du det af i praksis.

 

Du bliver ansat inden for et område som kunne være fx renovation, kultur, økonomi, borgerservice, rådgivningen eller på jobcenteret. Du kommer rundt i flere afdelinger, – de fleste når fire afdelinger i løbet af deres uddannelse, så du lærer hele tiden noget nyt.

 

Vores elever deltager typisk i en masse spændende projekter lige fra Kulturnatten til afholdelse/planlægning af uddannelsesmesser.

 

Elevklub med studietur til Bruxelles. 

Kolding Kommunes elever har et godt socialt netværk med hinanden, og de mødes i deres elevklub, hvor de drøfter både faglige og personlige udfordringer. Ud over deres møder er de også på virksomhedsbesøg, hvor elever på skift fremviser en arbejdsplads for hinanden.

Eleverne har deres egen julefrokost, og selvfølgelig er der også en julefrokost i afdelingen.

Eleverne deltager i HK-elevkonference i Svendborg, og sidst men ikke mindst tilbydes alle elever en studietur til Bruxelles

 

Karrieremuligheder:

Som kontorelev har du gode karrieremuligheder, uanset om du vælger at blive i Kolding Kommune eller du søger videre. Du kan efteruddanne dig til kommunom, og ønsker du en karriere som specialist eller leder, er der mange muligheder inden for diplomuddannelse.

 

Vi forventer af dig:

Vi har gode erfaringer med elever, og vi glæder os til at møde dig.

 

Vi forventer, at du er åben, nysgerrig og har lyst til at lære, og til at blive dygtig inden for dit område. Du har lyst til at arbejde i Kolding Kommune, hvor vi har mange forskellige typer af opgaver, og hvor vi er mange forskellige slags mennesker.

 

Du tager ansvar for din uddannelse og for din læring. Du har en naturlig interesse for samfundet omkring dig, og forstår at den politiske virkelighed, også har indflydelse på dit arbejde.

 

Du er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt og du har flair for økonomi.

 

Kolding Kommune som arbejdsplads:

Byrådets ambition er, at Kolding Kommune skal være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere har indflydelse på eget arbejde og mulighed for at dygtiggøre sig.

 

”Kolding – sammen designer vi livet” hedder kommunens vision. Designtænkning, hvor vi inddrager brugerne, tænker ud af boksen og samarbejder på tværs, er en del af vores hverdag.

 

Vi værdsætter det gode arbejdsmiljø, og du får dygtige og engagerede kolleger, som vil give dig gode uddannelses- og udviklingsmuligheder.

 

Løn:

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

 

Vil du vide mere?

Så gå ind på elev.kolding.dk

Eller kontakt Susanne Skriver Ipsen på telefon 79 79 76 24 eller e-mail: suip@kolding.dk


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg". Vedhæft din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer eller seneste terminskarakterer.

 

Ansøgningsfrist: senest d. 28. februar 2020

 

Ansættelsessamtaler:
Ansættelsessamtalerne vil blive holdt den 16. og 17. marts 2020. Du vil blive indkaldt til samtalen i uge 11.

Ved ansættelsessamtalerne vil der være en skriftlig opgave. Den tager cirka 30 minutter at lave.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330155949Phoenix-36fc56df12020-01-13T15:02:03.083Kontorelever med mange muligheder

Arbejdssted: Kolding Kommune

 

Arbejdstid: 37 timer pr. uge

 

Ansættelsestidspunkt: 1. september 2020 – 31. august 2022

 

Kolding Kommune søger 5 kontorelever med specialet Offentlig Administration. Hos os får du mange muligheder både under din uddannelse, og når du er færdig. Vi giver plads til både ambitioner og drømme.

 

Krav til dig:

Du skal inden 1. september 2020 have afsluttet og bestået et af følgende grundforløb:

  • HG2 eller EUX fra en handelsskole,
  • En gymnasial uddannelse (STX, HF, HTX eller HHX)

 

Vi forventer, at du ud over dit grundforløb også har vist initiativ via et studiejob eller frivilligt arbejde. Husk at skrive i dit CV, hvad du har lavet, og hvad du har lært.

 

Kontorelev i Kolding Kommune.

En kontoruddannelse i Kolding Kommune er en spændende uddannelse, hvor du hele tiden veksler mellem skole og praktik. Det vil sige, at du er på skole, hvor du lærer noget nyt og når du er tilbage, prøver du det af i praksis.

 

Du bliver ansat inden for et område som kunne være fx renovation, kultur, økonomi, borgerservice, rådgivningen eller på jobcenteret. Du kommer rundt i flere afdelinger, – de fleste når fire afdelinger i løbet af deres uddannelse, så du lærer hele tiden noget nyt.

 

Vores elever deltager typisk i en masse spændende projekter lige fra Kulturnatten til afholdelse/planlægning af uddannelsesmesser.

 

Elevklub med studietur til Bruxelles. 

Kolding Kommunes elever har et godt socialt netværk med hinanden, og de mødes i deres elevklub, hvor de drøfter både faglige og personlige udfordringer. Ud over deres møder er de også på virksomhedsbesøg, hvor elever på skift fremviser en arbejdsplads for hinanden.

Eleverne har deres egen julefrokost, og selvfølgelig er der også en julefrokost i afdelingen.

Eleverne deltager i HK-elevkonference i Svendborg, og sidst men ikke mindst tilbydes alle elever en studietur til Bruxelles

 

Karrieremuligheder:

Som kontorelev har du gode karrieremuligheder, uanset om du vælger at blive i Kolding Kommune eller du søger videre. Du kan efteruddanne dig til kommunom, og ønsker du en karriere som specialist eller leder, er der mange muligheder inden for diplomuddannelse.

 

Vi forventer af dig:

Vi har gode erfaringer med elever, og vi glæder os til at møde dig.

 

Vi forventer, at du er åben, nysgerrig og har lyst til at lære, og til at blive dygtig inden for dit område. Du har lyst til at arbejde i Kolding Kommune, hvor vi har mange forskellige typer af opgaver, og hvor vi er mange forskellige slags mennesker.

 

Du tager ansvar for din uddannelse og for din læring. Du har en naturlig interesse for samfundet omkring dig, og forstår at den politiske virkelighed, også har indflydelse på dit arbejde.

 

Du er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt og du har flair for økonomi.

 

Kolding Kommune som arbejdsplads:

Byrådets ambition er, at Kolding Kommune skal være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere har indflydelse på eget arbejde og mulighed for at dygtiggøre sig.

 

”Kolding – sammen designer vi livet” hedder kommunens vision. Designtænkning, hvor vi inddrager brugerne, tænker ud af boksen og samarbejder på tværs, er en del af vores hverdag.

 

Vi værdsætter det gode arbejdsmiljø, og du får dygtige og engagerede kolleger, som vil give dig gode uddannelses- og udviklingsmuligheder.

 

Løn:

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

 

Vil du vide mere?

Så gå ind på elev.kolding.dk

Eller kontakt Susanne Skriver Ipsen på telefon 79 79 76 24 eller e-mail: suip@kolding.dk


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg". Vedhæft din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer eller seneste terminskarakterer.

 

Ansøgningsfrist: senest d. 28. februar 2020

 

Ansættelsessamtaler:
Ansættelsessamtalerne vil blive holdt den 16. og 17. marts 2020. Du vil blive indkaldt til samtalen i uge 11.

Ved ansættelsessamtalerne vil der være en skriftlig opgave. Den tager cirka 30 minutter at lave.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Arbejdssted: Kolding Kommune Arbejdstid: 37 timer pr. uge Ansættelsestidspunkt: 1. september 2020 31. august 2022 Kolding Kommune søger 5 kontorelever med specialet Offentlig Administration. Hos os får du mange muligheder både under din uddannelse, og når du er færdig. Vi giver plads til både ambitioner og drømme. Krav til dig: Du skal inden 1. september 2020 have afsluttet og bestået et af følgende grundforløb: HG2 eller EUX fra en handelsskole, En gymnasial uddannelse (STX, HF, HTX eller HHX) Vi forventer, at du ud over dit grundforløb også har vist initiativ via et studiejob eller frivilligt arbejde. Husk at skrive i dit CV, hvad du har lavet, og hvad du har lært. Kontorelev i Kolding Kommune. En kontoruddannelse i Kolding Kommune er en spændende uddannelse, hvor du hele tiden veksler mellem skole og praktik. Det vil sige, at du er på skole, hvor du lærer noget nyt og når du er tilbage, prøver du det af i praksis. Du bliver ansat inden for et område som kunne være fx renovation, kultur, økonomi, borgerservice, rådgivningen eller på jobcenteret. Du kommer rundt i flere afdelinger, de fleste når fire afdelinger i løbet af deres uddannelse, så du lærer hele tiden noget nyt. Vores elever deltager typisk i en masse spændende projekter lige fra Kulturnatten til afholdelse planlægning af uddannelsesmesser. Elevklub med studietur til Bruxelles. Kolding Kommunes elever har et godt socialt netværk med hinanden, og de mødes i deres elevklub, hvor de drøfter både faglige og personlige udfordringer. Ud over deres møder er de også på virksomhedsbesøg, hvor elever på skift fremviser en arbejdsplads for hinanden. Eleverne har deres egen julefrokost, og selvfølgelig er der også en julefrokost i afdelingen. Eleverne deltager i HK-elevkonference i Svendborg, og sidst men ikke mindst tilbydes alle elever en studietur til Bruxelles Karrieremuligheder: Som kontorelev har du gode karrieremuligheder, uanset om du vælger at blive i Kolding Kommune eller du søger videre. Du kan efteruddanne dig til kommunom, og ønsker du en karriere som specialist eller leder, er der mange muligheder inden for diplomuddannelse. Vi forventer af dig: Vi har gode erfaringer med elever, og vi glæder os til at møde dig. Vi forventer, at du er åben, nysgerrig og har lyst til at lære, og til at blive dygtig inden for dit område. Du har lyst til at arbejde i Kolding Kommune, hvor vi har mange forskellige typer af opgaver, og hvor vi er mange forskellige slags mennesker. Du tager ansvar for din uddannelse og for din læring. Du har en naturlig interesse for samfundet omkring dig, og forstår at den politiske virkelighed, også har indflydelse på dit arbejde. Du er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt og du har flair for økonomi. Kolding Kommune som arbejdsplads: Byrådets ambition er, at Kolding Kommune skal være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere har indflydelse på eget arbejde og mulighed for at dygtiggøre sig. Kolding sammen designer vi livet hedder kommunens vision. Designtænkning, hvor vi inddrager brugerne, tænker ud af boksen og samarbejder på tværs, er en del af vores hverdag. Vi værdsætter det gode arbejdsmiljø, og du får dygtige og engagerede kolleger, som vil give dig gode uddannelses- og udviklingsmuligheder. Løn: Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Vil du vide mere? Så gå ind på elev.kolding.dk Eller kontakt Susanne Skriver Ipsen på telefon 79 79 76 24 eller e-mail: suip@kolding.dk Ansøgning sendes elektronisk via knappen Ansøg . Vedhæft din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer eller seneste terminskarakterer. Ansøgningsfrist: senest d. 28. februar 2020 Ansættelsessamtaler: Ansættelsessamtalerne vil blive holdt den 16. og 17. marts 2020. Du vil blive indkaldt til samtalen i uge 11. Ved ansættelsessamtalerne vil der være en skriftlig opgave. Den tager cirka 30 minutter at lave. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.10Phoenix36fc56df101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1371&ProjectId=145605&DepartmentId=20118&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKolding3690875Centralforvaltningen11Bredgade 16000KoldingDKDanmarkORS/36fc56df_logo.pngORS/Small/36fc56df_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent10005884033KoldingMinimum14560500013-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=36fc56dfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=36fc56dfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=36fc56df&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=36fc56df&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonKontorelever med mange muligheder1Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration363921122suip@kolding.dkDanmarkDanmark330162868Kontorelev med speciale i AdministrationRobot Kontorelev med speciale i Administration Hos LINAK A S får du som kontorelev: en bred 2-årig kontoruddannelse indenfor kundeservice, disponering, shipping og økonomi, som du kan gøre brug af hele livet erhvervserfaring i en global virksomhed, hvor udvikling og vækst er på dagsordenen et introforløb og hjælp fra erfarne kollegaer, som står klar til at byde dig velkommen et socialt netværk til øvrige elever, lærlinge og praktikanter hos LINAK A S Som kontorelev på LINAK får du en enestående chance for at få dig en 2-årig uddannelse i en succesfuld international virksomhed. Du vil starte din elevtid i vores Customer Service afdeling og vil i løbet af din elevtid stifte bekendtskab med andre spændende afdelinger. Du vil møde både faglige og personlige udfordringer, og der vil blive lagt vægt på din vilje, evne og lyst til at lære noget. Sammen med dig vil vi sammensætte et elevforløb, hvor du i de forskellige afdelinger kommer igennem følgende arbejdsområder: Primære arbejdsområder: Customer Service Ansvar for ordrebehandling til datterselskaber globalt Koordinere ændringer af ønsker fra datterselskaber og kunder Validere forecast, udarbejde salgspriser og oprette nye varenumre Disponering og Planlægning Ansvar for udvalgte leverandører i ind- og udland Afgive indkøbsordrer Rykke for leverancer og forespørgsel om ændringer Udsende forecast til leverandører Produktionsplanlægning Planlægge produktionsordrer, kapacitet- og materialevurdering Shipping Få kendskab til en shippingafdeling Økonomi Få kendskab til kreditorafdeling og debitorafdelingen Vi leder efter dig som: har lysten og viljen til at lære nyt er positiv, imødekommende og kan lide at kommunikere med andre mennesker er fleksibel og har gå-på-mod er god til at samarbejde, men også kan arbejde selvstændigt opfylder adgangskravene til kontoruddannelsen med administration som speciale jf. de gældende regler taler både dansk og engelsk på et højt niveau Hovedforløbet tager 2 år. Det er en vekseluddannelse, og i de to år er der op til 7 skoleuger. https: www.bcsyd.dk merkantilt-hovedforloeb kontoruddannelser administration Forventet start er 1. september 2020. Ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Anette Basse på tel: 73151526. Hvis ovenstående lyder som noget for dig, så ser vi frem til at modtage din ansøgning som består af CV, motiveret ansøgning samt karakterer. Ansøgningsfrist: 29.02.2020 (ansøgninger vurderes løbende) LINAK A S Group Headquarters Smedevænget 8, Guderup 6430 Nordborg

Kontorelev med speciale i Administration


Hos LINAK A/S får du som kontorelev:

  • en bred 2-årig kontoruddannelse indenfor kundeservice, disponering, shipping og økonomi, som du kan gøre brug af hele livet
  • erhvervserfaring i en global virksomhed, hvor udvikling og vækst er på dagsordenen
  • et introforløb og hjælp fra erfarne kollegaer, som står klar til at byde dig velkommen
  • et socialt netværk til øvrige elever, lærlinge og praktikanter hos LINAK A/S

Som kontorelev på LINAK får du en enestående chance for at få dig en 2-årig uddannelse i en succesfuld international virksomhed. Du vil starte din elevtid i vores Customer Service afdeling og vil i løbet af din elevtid stifte bekendtskab med andre spændende afdelinger.
Du vil møde både faglige og personlige udfordringer, og der vil blive lagt vægt på din vilje, evne og lyst til at lære noget.
Sammen med dig vil vi sammensætte et elevforløb, hvor du i de forskellige afdelinger kommer igennem følgende arbejdsområder:

Primære arbejdsområder:


Customer Service     

  • Ansvar for ordrebehandling til datterselskaber globalt
  • Koordinere ændringer af ønsker fra datterselskaber og kunder
  • Validere forecast, udarbejde salgspriser og oprette nye varenumre

Disponering og Planlægning

  • Ansvar for udvalgte leverandører i ind- og udland
  • Afgive indkøbsordrer
  • Rykke for leverancer og forespørgsel om ændringer
  • Udsende forecast til leverandører
  • Produktionsplanlægning 
  • Planlægge produktionsordrer, kapacitet- og materialevurdering

Shipping

  • Få kendskab til en shippingafdeling

Økonomi

  • Få kendskab til kreditorafdeling og debitorafdelingen

 

Vi leder efter dig som:

  • har lysten og viljen til at lære nyt
  • er positiv, imødekommende og kan lide at kommunikere med andre mennesker
  • er fleksibel og har gå-på-mod
  • er god til at samarbejde, men også kan arbejde selvstændigt
  • opfylder adgangskravene til kontoruddannelsen med administration som speciale jf. de gældende regler  
  • taler både dansk og engelsk på et højt niveau

 

Hovedforløbet tager 2 år. Det er en vekseluddannelse, og i de to år er der op til 7 skoleuger. https://www.bcsyd.dk/merkantilt-hovedforloeb/kontoruddannelser/administration/

Forventet start er 1. september 2020.
Ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Anette Basse på tel: 73151526.

Hvis ovenstående lyder som noget for dig, så ser vi frem til at modtage din ansøgning som består af CV, motiveret ansøgning samt karakterer.
Ansøgningsfrist: 29.02.2020 (ansøgninger vurderes løbende)

LINAK A/S
Group Headquarters
Smedevænget 8, Guderup 
6430 Nordborg

LINAK A/SNordborg2020-01-22T00:00:002020-02-29T00:00:00
330162051Elev ved Retten i KoldingRobot Bliv elev ved Retten i Kolding - et job, der giver mening Retten i Kolding søger 2 dygtige elever, der tager ansvar for egen læring og viser gå-på-mod. En elev som kan arbejde både selvstændigt og sammen med andre, når vores mange spændende og samfundsrelevante opgaver skal løses. Derudover regner vi med, at du er god til dansk retskrivning, har flair for IT, at du har ordenssans, og at du består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX. En spændende og afvekslende hverdag Som elev ved retten i Kolding kommer du til at arbejde med civile sager, straffesager, fogedsager, skiftesager og administration. Du får ansvar, stor kontakt til rettens brugere og indblik i den juridiske verden. Du vil blive oplært af dygtige kollegaer, og som elev hos os vil du få ansvaret for selvstændige opgaver. Skoleforløb og elevseminarer med andre elever Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor der indgår skoleforløb på IBC i Kolding og årlige elevseminarer, hvor du er sammen med andre elever fra domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed. Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Info herom kan du få hos handelsskolens studievejledere. Efter din elevtid åbner uddannelsen mulighed for at gøre karriere ved blandt andre domstolene eller i en anden offentlig myndighed, fx politiet, et ministerium eller en uddannelsesinstitution. Hvor skal du sende din ansøgning hen? Kunne du tænke dig en spændende elevplads, skal du sende din ansøgning gennem det elektroniske E-rekrutteringssystem, som du finder på vores hjemmeside www.domstol.dk kolding. Under Job i retten kan du se de ledige stillinger. Tryk på knappen Søg stillingen nederst på siden. Herfra vil du blive guidet gennem det elektroniske ansøgningssystem. Udover din ansøgning, skal du vedhæfte dit CV, eventuelle udtalelser, relevante eksamenspapirer og seneste terminskarakterer. Hvornår er ansøgningsfristen? Den elektroniske ansøgning skal være indsendt til retten senest den 17. februar 2020. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler inden udgangen af uge 9. Hvornår begynder din elevuddannelse, og hvad er lønnen? Ansættelsen begynder den 1. september 2020. Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT. Da Danmarks Domstole gerne vil afspejle sammensætningen af den danske befolkning, opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Hvor finder du flere oplysninger? Hvis du vil vide mere om vores elevstillinger, er du velkommen til at kontakte Marianne Ravn, tlf. 99 68 68 00.Bliv elev ved Retten i Kolding

- et job, der giver mening

Retten i Kolding søger 2 dygtige elever, der tager ansvar for egen læring og viser gå-på-mod. En elev som kan arbejde både selvstændigt og sammen med andre, når vores mange spændende og samfundsrelevante opgaver skal løses.

Derudover regner vi med, at du er god til dansk retskrivning, har flair for IT, at du har ordenssans, og at du består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX.

En spændende og afvekslende hverdag

Som elev ved retten i Kolding kommer du til at arbejde med civile sager, straffesager, fogedsager, skiftesager og administration. Du får ansvar, stor kontakt til rettens brugere og indblik i den juridiske verden. Du vil blive oplært af dygtige kollegaer, og som elev hos os vil du få ansvaret for selvstændige opgaver.

Skoleforløb og elevseminarer med andre elever

Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor der indgår skoleforløb på IBC i Kolding og årlige elevseminarer, hvor du er sammen med andre elever fra domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed.

Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Info herom kan du få hos handelsskolens studievejledere.

Efter din elevtid åbner uddannelsen mulighed for at gøre karriere ved blandt andre domstolene eller i en anden offentlig myndighed, fx politiet, et ministerium eller en uddannelsesinstitution.

Hvor skal du sende din ansøgning hen?

Kunne du tænke dig en spændende elevplads, skal du sende din ansøgning gennem det elektroniske E-rekrutteringssystem, som du finder på vores hjemmeside www.domstol.dk/kolding. Under ”Job i retten” kan du se de ledige stillinger. Tryk på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Herfra vil du blive guidet gennem det elektroniske ansøgningssystem. Udover din ansøgning, skal du vedhæfte dit CV, eventuelle udtalelser, relevante eksamenspapirer og seneste terminskarakterer.

Hvornår er ansøgningsfristen?

Den elektroniske ansøgning skal være indsendt til retten senest den 17. februar 2020.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler inden udgangen af uge 9.

Hvornår begynder din elevuddannelse, og hvad er lønnen?

Ansættelsen begynder den 1. september 2020.

Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT.

Da Danmarks Domstole gerne vil afspejle sammensætningen af den danske befolkning, opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Hvor finder du flere oplysninger?

Hvis du vil vide mere om vores elevstillinger, er du velkommen til at kontakte Marianne Ravn, tlf. 99 68 68 00.





Retten i KoldingKolding2020-01-22T00:00:002020-02-17T00:00:00
330176955Kontorelever med interesse for offentlig administration og sagsbehandling til Tilsynscenter Syd KoldingRobot Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid? Så bliv kontorelev hos Arbejdstilsynets Tilsynscenter Syd i Kolding. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. Vores forebyggende og rådgivende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. Du kan læse mere om os på www.at.dk. En god og spændende start på dit arbejdsliv Som elev hos os får du en alsidig kontoruddannelse med faglige udfordringer og personlig udvikling. Vi er 106 medarbejdere i Tilsynscenter Syd, som står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid. Vi har et godt samarbejde og vi er gode til at hjælpe hinanden. Vi har erfaring med elever og gør meget for, at du bliver en del af gruppen. Du vil i løbet af din kontoruddannelse blive oplært i forskellige jobfunktioner, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med en kollega. Din arbejdsdag vil ofte være en blanding af nye udfordringer og daglige faste opgaver. Du vil blandt andet komme til at arbejde med support af de tilsynsførende og planlægning af de tilsynsførendes besøg på virksomheder, sagsbehandling, journalisering og telefonkontakt til virksomheder. Du evaluerer løbende din individuelle praktikplan sammen med din elevansvarlige. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du er: dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundligt omstillingsparat og har lyst til at arbejde med mange forskellige arbejdsopgaver i dit elevforløb positiv i din tilgang til andre mennesker og er god til at samarbejde serviceminded og kvalitetsbevidst i dit arbejde god til at bevare overblikket og kan prioritere din tid i en travl hverdag ansvarsbevidst og har fokus på selv at gøre en indsats for at opnå resultater. Uddannelsesmæssige krav Du skal have bestået eller forvente at bestå: EUX HHX HF, STX, HTX suppleret med et 5 ugers grundforløb. HG grundforløb HGS med speciale i offentlig administration, som er udstedt før 1. august 2015. Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start, skal du også have en realkompetencevurdering. Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på www.uddannelsesnaevnet.dk Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Vi har 2 ledige stillinger som kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingerne er fuldtidsstillinger med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi vil gerne have at du starter den 1. september 2020. Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer praktik hos os med 15 ugers skoleophold incl. studietur til Bruxelles samt afsluttende fagprøve, fordelt over hele perioden. Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. Arbejdsstedet er Tilsynscenter Syd, Eltangvej 232, 6000 Kolding. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Kirsten Nørgaard på tlf. nr. 7220 9653 eller mail knh@at.dk. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne. Send din ansøgning, cv, evt. realkompetencevurdering og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk senest torsdag den 27. februar 2020. Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 10 -11.Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid? Så bliv kontorelev hos Arbejdstilsynets Tilsynscenter Syd i Kolding.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.

Vores forebyggende og rådgivende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.

Du kan læse mere om os på www.at.dk.

En god og spændende start på dit arbejdsliv
Som elev hos os får du en alsidig kontoruddannelse med faglige udfordringer og personlig udvikling. Vi er 106 medarbejdere i Tilsynscenter Syd, som står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid. Vi har et godt samarbejde og vi er gode til at hjælpe hinanden. Vi har erfaring med elever og gør meget for, at du bliver en del af gruppen.

Du vil i løbet af din kontoruddannelse blive oplært i forskellige jobfunktioner, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med en kollega. Din arbejdsdag vil ofte være en blanding af nye udfordringer og daglige faste opgaver. Du vil blandt andet komme til at arbejde med support af de tilsynsførende og planlægning af de tilsynsførendes besøg på virksomheder, sagsbehandling, journalisering og telefonkontakt til virksomheder.

Du evaluerer løbende din individuelle praktikplan sammen med din elevansvarlige.

Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du er:

  • dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundligt
  • omstillingsparat og har lyst til at arbejde med mange forskellige arbejdsopgaver i dit elevforløb
  • positiv i din tilgang til andre mennesker og er god til at samarbejde
  • serviceminded og kvalitetsbevidst i dit arbejde
  • god til at bevare overblikket og kan prioritere din tid i en travl hverdag
  • ansvarsbevidst og har fokus på selv at gøre en indsats for at opnå resultater.
Uddannelsesmæssige krav
Du skal have bestået eller forvente at bestå:

  • EUX
  • HHX
  • HF, STX, HTX suppleret med et 5 ugers grundforløb.
  • HG grundforløb/HGS med speciale i offentlig administration, som er udstedt før 1. august 2015.
Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start, skal du også have en realkompetencevurdering.

Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på www.uddannelsesnaevnet.dk

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi har 2 ledige stillinger som kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingerne er fuldtidsstillinger med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi vil gerne have at du starter den 1. september 2020.

Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer praktik hos os med 15 ugers skoleophold incl. studietur til Bruxelles samt afsluttende fagprøve, fordelt over hele perioden.

Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.

Arbejdsstedet er Tilsynscenter Syd, Eltangvej 232, 6000 Kolding.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Kirsten Nørgaard på tlf. nr. 7220 9653 eller mail knh@at.dk.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

Send din ansøgning, cv, evt. realkompetencevurdering og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk senest torsdag den 27. februar 2020.

Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 10 -11.

Arbejdstilsynet Tilsynscenter Syd KoldingKolding2020-02-12T00:00:002020-02-27T00:00:00
330175587Kontorelev med interesse for økonomiRobot Har du interesse for økonomi og lysten til at være en del af et uformelt miljø i en spændende hegnsvirksomhed, så er du måske vores nye kontorelev. SER Hegn A S er en familieejet virksomhed med ca. 85 medarbejdere. Vi har 30 års erfaring med salg og reparation af hegn, porte og låger i hele landet. Vi søger en elev der er: Struktureret Nysgerrig Har flair for tal og IT Kan arbejde selvstændigt Du har gennemført en HG2, HGV eller HGS som giver adgang til administrationsspecialet Har du en HHX, HF, STX skal denne være suppleret med en EUD-S med fagretning kontor Du har en EUX med fagretning kontor Dine opgaver: Kreditor-, debitor- og finansbogføring Betaling af kreditorer Opfølgning på debitorer Afstemninger Telefonpasning Klargøring til periode- og årsregnskaber Markedsføring Diverse ad-hoc opgaver i afdelingen Du skal kunne starte 1. september 2020 Kontakt: Send din ansøgning snarest og senest d. 1. marts 2020 til Rikke Wiinblad på mail: rw@ser-hegn.dk. Not r kontorelev i enmefeltet. Eventuelle spørgsmål kan stilles på 75868296

Har du interesse for økonomi og lysten til at være en del af et uformelt miljø i en spændende hegnsvirksomhed, så er du måske vores nye kontorelev.

 

SER Hegn A/S er en familieejet virksomhed med ca. 85 medarbejdere. Vi har 30 års erfaring med salg og reparation af hegn, porte og låger i hele landet.

Vi søger en elev der er:

Struktureret

Nysgerrig

Har flair for tal og IT

Kan arbejde selvstændigt

Du har gennemført en HG2, HGV eller HGS som giver adgang til administrationsspecialet

Har du en HHX, HF, STX skal denne være suppleret med en EUD-S med fagretning kontor

Du har en EUX med fagretning kontor

 

Dine opgaver:

Kreditor-, debitor- og finansbogføring

Betaling af kreditorer

Opfølgning på debitorer

Afstemninger

Telefonpasning

Klargøring til periode- og årsregnskaber

Markedsføring

Diverse ad-hoc opgaver i afdelingen

Du skal kunne starte 1. september 2020

 

Kontakt:

Send din ansøgning snarest og senest d. 1. marts 2020 til Rikke Wiinblad på

mail: rw@ser-hegn.dk.  Notér "kontorelev" i enmefeltet.

Eventuelle spørgsmål kan stilles på 75868296

SER Hegn ApSFredericia2020-02-11T00:00:002020-03-01T00:00:00
330173956Middelfart Kommune søger 5 kontorelever pr. 1. september 2020Basic Omkranset af vand og smuk natur ligger Middelfart ved Lillebælt, centralt placeret i Trekantområdet. Du bliver en del af en moderne arbejdsplads i Danmarks mest bæredygtige Rådhus på Nytorv i Middelfart. Huset er indviet i 2017 og designet til tværgående samarbejde i åbne og lyse rammer sådan som vi ønsker at møde omverdenen.En uddannelse med indflydelseMiddelfart Kommune har 3500 ansatte fordelt på 3 forvaltninger og flere stabsfunktioner. Vi ser det som en vigtig opgave at uddanne elever med speciale i offentlig administration. Som elev i Middelfart Kommune er du ikke blot et nummer i rækken. Hver eneste elev er vigtig for os, og du får opgaver, der udfordrer dig med ansvar og indflydelse. Samtidig skal du vide, at vi lytter til dig, dine ideer og din mening. For hver gang en ny medarbejder træder ind ad døren, så udfordrer de os på vores måde at gøre tingene. Det har stor værdi.Du får indblik i mange forskellige arbejdsopgaver, som varierer meget afhængig af, hvilken forvaltning afdeling du kommer til at arbejde i. Din uddannelse bliver planlagt efter en målrettet uddannelsesplan og bliver løbende evalueret.En uddannelse der stiller kravVi forventer, at du: Er positiv og servicemindedEr engageret, fleksibel og omstillingsparatHar modet til at tage initiativ og ansvar også for egen udviklingKan formulere dig godt både mundtligt og skriftligtEr habil bruger af ITEr udadvendt og kan lide at omgås mange menneskerFor at kunne søge skal du have bestået eller forvente at bestå en af følgende uddannelser: Kombineret erhvervs og gymnasialuddannelse (EUX) fra en handelsskoleHandelsskolens grunduddannelse (HG2, HGS), hvorpå der øverst oppe på beviset står påført kontor med specialer offentlig administrationGymnasialuddannelse (STX HF HTX) handelsskolens 5 ugers grundforløb (EUD-S) med fagretning kontorHøjere Handelseksamen (HHX)Du tilbydes: En 2-årig elevuddannelse i Middelfart Kommune med speciale indenfor offentlig administration, hvor du vil have mulighed for at veksle mellem 2 afdelingerEt uhøjtideligt arbejdsmiljø blandt dygtige og glade kollegaerUdover den praktiske uddannelse er der i alt 15 ugers skoleophold på IBC i Kolding og en afsluttende fagprøve. I løbet af din elevtid er der indlagt en uges studietur med skolen.Du vil indgå i Middelfart Kommunes elevnetværk, hvor du sammen med de øvrige elever har mulighed for at dele erfaringer, oplevelser og udfordringer.Vil du vide mere?Besøg Middelfart Kommune på www.middelfart.dk og læs mere om at være kontorelev i Middelfart kommune herFor yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Mette Schmidt-Hansen i uge 7 og 8 på 8888 5148 eller uddannelsesansvarlig Mette Jakobsen i uge 9 på 8888 5048.AnsøgDin ansøgning skal sendes elektronisk med kopi af eksamenspapirer terminskarakterer og eventuelle oplysning om tidligere jobs via nedenstående link.Vi skal have din ansøgning senest den 27. februar 2020.Samtaler forventes afholdt den 19. og 20. marts 2020.Vi glæder os til at høre fra dig!Omkranset af vand og smuk natur ligger Middelfart ved Lillebælt, centralt placeret i Trekantområdet. Du bliver en del af en moderne arbejdsplads i Danmarks mest bæredygtige Rådhus på Nytorv i Middelfart. Huset er indviet i 2017 og designet til tværgående samarbejde – i åbne og lyse rammer – sådan som vi ønsker at møde omverdenen.

En uddannelse med indflydelse

Middelfart Kommune har 3500 ansatte fordelt på 3 forvaltninger og flere stabsfunktioner. Vi ser det som en vigtig opgave at uddanne elever med speciale i offentlig administration. Som elev i Middelfart Kommune er du ikke blot et nummer i rækken. Hver eneste elev er vigtig for os, og du får opgaver, der udfordrer dig med ansvar og indflydelse. Samtidig skal du vide, at vi lytter til dig, dine ideer og din mening. For hver gang en ny medarbejder træder ind ad døren, så udfordrer de os på vores måde at gøre tingene. Det har stor værdi.

Du får indblik i mange forskellige arbejdsopgaver, som varierer meget afhængig af, hvilken forvaltning/afdeling du kommer til at arbejde i. Din uddannelse bliver planlagt efter en målrettet uddannelsesplan og bliver løbende evalueret.

En uddannelse der stiller krav

Vi forventer, at du:
 
  • Er positiv og serviceminded
  • Er engageret, fleksibel og omstillingsparat
  • Har modet til at tage initiativ og ansvar – også for egen udvikling
  • Kan formulere dig godt både mundtligt og skriftligt
  • Er habil bruger af IT
  • Er udadvendt og kan lide at omgås mange mennesker

For at kunne søge skal du have bestået eller forvente at bestå en af følgende uddannelser:
 
  • Kombineret erhvervs og gymnasialuddannelse (EUX) fra en handelsskole
  • Handelsskolens grunduddannelse (HG2, HGS), hvorpå der øverst oppe på beviset står påført kontor med specialer offentlig administration
  • Gymnasialuddannelse (STX/HF/HTX) + handelsskolens 5 ugers grundforløb (EUD-S) med fagretning kontor
  • Højere Handelseksamen (HHX)

Du tilbydes:
 
  • En 2-årig elevuddannelse i Middelfart Kommune med speciale indenfor offentlig administration, hvor du vil have mulighed for at veksle mellem 2 afdelinger
  • Et uhøjtideligt arbejdsmiljø blandt dygtige og glade kollegaer

Udover den praktiske uddannelse er der i alt 15 ugers skoleophold på IBC i Kolding og en afsluttende fagprøve. I løbet af din elevtid er der indlagt en uges studietur med skolen.

Du vil indgå i Middelfart Kommunes elevnetværk, hvor du sammen med de øvrige elever har mulighed for at dele erfaringer, oplevelser og udfordringer.

Vil du vide mere?

Besøg Middelfart Kommune på www.middelfart.dk og læs mere om at være kontorelev i Middelfart kommune her

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Mette Schmidt-Hansen i uge 7 og 8 på 8888 5148 eller uddannelsesansvarlig Mette Jakobsen i uge 9 på 8888 5048.

Ansøg

Din ansøgning skal sendes elektronisk med kopi af eksamenspapirer/terminskarakterer og eventuelle oplysning om tidligere jobs via nedenstående link.

Vi skal have din ansøgning senest den 27. februar 2020.

Samtaler forventes afholdt den 19. og 20. marts 2020.

Vi glæder os til at høre fra dig!
ORS/Small/80f9d14e_logo.gifMiddelfart KommuneMiddelfart2020-02-07T14:10:33.8202020-02-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorelev med speciale i Administration

LINAK A/S

Nordborg
Kontorelev med speciale i Administration Hos LINAK A S får du som kontorelev: en bred 2-årig kontoruddannelse indenfor kundeservice, disponering, shipping og økonomi, som du kan gøre brug af hele livet erhvervserfaring i en global virksomhed, hvor u...
Indrykket:22. januar 2020

Elev ved Retten i Kolding

Retten i Kolding

Kolding
Bliv elev ved Retten i Kolding - et job, der giver mening Retten i Kolding søger 2 dygtige elever, der tager ansvar for egen læring og viser gå-på-mod. En elev som kan arbejde både selvstændigt og sammen med andre, når vores mange spændende og samfu...
Indrykket:22. januar 2020

Kontorelever med interesse for offentlig administration og sagsbehandling til Tilsynscenter Syd Kolding

Arbejdstilsynet Tilsynscenter Syd Kolding

Kolding
Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig el...
Indrykket:12. februar 2020

Kontorelev med interesse for økonomi

SER Hegn ApS

Fredericia
Har du interesse for økonomi og lysten til at være en del af et uformelt miljø i en spændende hegnsvirksomhed, så er du måske vores nye kontorelev. SER Hegn A S er en familieejet virksomhed med ca. 85 medarbejdere. Vi har 30 års erfaring med salg og...
Indrykket:11. februar 2020

Middelfart Kommune søger 5 kontorelever pr. 1. september 2020

Middelfart Kommune

Middelfart
Omkranset af vand og smuk natur ligger Middelfart ved Lillebælt, centralt placeret i Trekantområdet. Du bliver en del af en moderne arbejdsplads i Danmarks mest bæredygtige Rådhus på Nytorv i Middelfart. Huset er indviet i 2017 og designet til tværg...
Indrykket:7. februar 2020