Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelever med speciale i offentlig administration til Sydøstjyllands Politi

Sydøstjyllands Politi, Horsens

Vi tilbyder dig et alsidigt og udviklende uddannelsesforløb, idet du som kontorelev er uundværlig i understøttelsen af politiets kerneopgaver.

Vi sørger for, at du får et velkoordineret elevforløb og skaber rammen for en god og solid uddannelse, samt tilbyder en arbejdsdag, der ofte indeholder en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede arbejdsopgaver.

Du bliver en del af et stærkt fagligt og socialt elevhold, der er sammensat af både 1. og 2. års elever. Du får tilknyttet en elevansvarlig, som kan give råd og sparring igennem hele dit elevforløb – både hvad angår uddannelsen og arbejdspladsen.

Hvad indeholder dine arbejdsopgaver?
I din elevtid kommer du rundt i flere forskellige afdelinger for at sikre, at du får et større indblik i politiets opgaver og det administrative set-up, der understøtter hele organisationen. Du arbejder sammen med kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde - heriblandt uniformerede betjente og civilt ansatte medarbejdere.
Arbejdsopgaverne varierer, men sikkert er det, at du bliver introduceret til forskellige arbejdsområder og arbejdsopgaver i løbet af din elevperiode. Du kan blandt andet få mulighed for at arbejde med generel administrativ sagsbehandling inden for arbejdsområderne:
• Anklagemyndigheden
• Servicecenter og andre borgervendte funktioner
• HR, økonomi og ledelsesstøtte
• Visitations- og Afgørelsescentret.

Hvad forventer vi af dig?
Vi forventer, at du tager ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling, og det er en klar fordel, hvis du har erfaring fra andet job, fritidsjob, frivilligt arbejde, elevrådsarbejde el.lign.
Jobbet indeholder en del kommunikation – fx via telefon og mail – det er derfor væsentligt, at du formulerer dig klart, præcist og tydeligt både i skrift og tale. Derudover kan det blive aktuelt, at du skal skrive og tale engelsk, hvilket du skal være komfortabel med.
Det er centralt, at du har let ved at arbejde sammen med andre, idet tværgående opgaveløsning er en del af hverdagen, og vi værdsætter tæt fagligt fællesskab og sparring. Som person er du nysgerrig efter nye opgaver og på at følge med, når der sker forandringer omkring dig. Du er samtidig indstillet på, at rutineopgaver er en del af hverdagen.

Ansættelsesforhold
Tiltrædelse er den 1. september 2021.

Uddannelseskrav:
Du har bestået eller forventer at bestå: EUX med kvalifikationer til kontoruddannelser med specialer, STX eller HTX med et 5-ugers EUS-/HGS-forløb, HHX eller HG/HGV inden tiltrædelse. Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS), bedes du sende en realkompetencevurdering med din ansøgning.

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted.

Der indgås en aftale om en 2-årig uddannelsesstilling med en 37 timers arbejdsuge. Ud over den praktiske uddannelse er der i alt 15 ugers skolegang inklusive studietur og afsluttende fagprøve.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Du bliver tilknyttet Sydøstjyllands Politikreds under hele dit elevforløb.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt
Du skal i stedet for en motiveret ansøgning besvare følgende spørgsmål, foruden uploade dit CV. Din besvarelse må max. fylde en A4 side.

• Hvorfor har du valgt at søge en stilling som kontorelev i Politiet?
• Hvilke personlige kompetencer kan du bringe i spil i forbindelse med dit uddannelsesforløb?
• Hvilke erfaringer fra skole eller arbejde mener du at kunne drage fordel af i jobbet som kontorelev?
• Hvad er dine forventninger til Politiet som arbejdsplads?

Læs mere om politiets elevforløb på https://politi.dk/job-i-politiet/elevuddannelser.
Du kan finde mere information om politiet generelt på https://politi.dk/ og https://politi.dk/job-i-politiet.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Keld Schou-Jensen på følgende mail KSC005@politi.dk eller på 3022 1448.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi påregner at afholde samtaler i uge 11.

Ansøgningsfrist: 25. februar 2021


Sydøstjyllands Politi er én af 12 politikredse. Politikredsen dækker 7 kommuner; Kolding, Fredericia, Billund, Vejle, Hedensted, Horsens og Skanderborg og betjener dermed ca. 450.000 borgere. Det gør vi fra lokaliteter i politikredsens 6 store byer, og hovedstationen – hvor bl.a. staben er placeret – ligger i Horsens. Vi er et hold på ca. 870 medarbejdere, og vores pay off er: ”Vi skaber tryghed”.

Du kan læse om os på Politi.dk eller følge os på Twitter@SydOjylPoliti og på facebook.com/politi.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.