Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelever til Assens Kommune

Drømmer du om at uddanne dig og få løn samtidig? Vil du have en bred administrativ uddannelse, som du selv har indflydelse på at designe, og som åbner mange karriereveje efterfølgende? Så har du chancen nu!

Assens Kommune søger pr. 1. september 2018 to engagerede og ambitiøse kontorelever, der vil være med til at gøre en forskel i en stor politisk organisation, hvor ikke to dage er ens.  
 
Et attraktivt uddannelsessted 
Vi blev sidste år indstillet til Tietgen Business' kåring af Årets Læreplads 2017 af en af vores kontorelever, og vores elever er generelt glade for Assens Kommune som uddannelsessted og arbejdsplads. Her er nogle af deres udtalelser:   
 
"Der er en dejlig uformel tone og godt humør blandt kollegerne, samt flextid der giver dig råderum over egen arbejdstid. Det er fedt!” - Malene
 
"Assens Kommune er en rigtig god arbejdsplads, som gør meget for et godt sammenhold. Man bliver hurtigt en del af det team, som man starter i, og vejlederne er rigtig gode til at hjælpe en igennem sin uddannelse." - Maria 
 
”Assens Kommune er drømmepraktikpladsen, fordi jeg får lov til at tage ansvar, samtidig med at jeg har den bedste støtte i ryggen, der griber mig, hvis jeg skulle falde." - Mia
 
Se videoen med Maria og hør hende fortælle om kontoruddannelsen i Assens Kommune. Du kan også møde vores kontorelever på www.assens.dk/elev og læse om nogle af de arbejdsopgaver, de arbejder med til daglig.  
 
Medindflydelse på uddannelsesforløbet  
Uddannelsen som kontorelev med speciale i offentlig administration tager 2 år og veksler mellem teori på Tietgen Business og praksis på arbejdspladsen.
 
Som kontorelev får du base på Assens Rådhus, hvor du kommer i praktik i tre forskellige afdelinger af hver 8 måneders varighed. Du skal være 8 måneder i Organisation og Personale (Løn) eller Økonomi og Regnskab, og de sidste to afdelinger er valgfrie og kan fx være By, Land og Kultur, Borgerservice, Børn og Familie eller Byrådssekretariatet. Dette giver dig en unik mulighed for selv at præge din uddannelse, og du får lov til at prøve kræfter med mange forskellige arbejdsopgaver, så du efterfølgende står med gode kort på hånden og måske er skarpere på, inden for hvilke arbejdsområder dine interesser og dit drømmejob ligger.
 
Under uddannelsen får du mulighed for at udvikle dine faglige, personlige og sociale kompetencer. Du får ansvar og indflydelse på egen hverdag, og du kommer til at arbejde med mennesker og en bred vifte af opgaver inden for administration, service, sagsbehandling samt økonomi og regnskab – alt sammen i selskab med dygtige, ambitiøse og engagerede kollegaer.
 
I løbet af uddannelsesforløbet har du en enestående mulighed for at komme 9 uger i praktik i Wales, og du deltager i en studietur til Bruxelles med din klasse på Tietgen Business.  
 
Du er aldrig alene
I hver afdeling har du en fast praktikansvarlig, der står for din daglige oplæring, giver dig opgaver samt generelt hjælper og guider dig i dagligdagen. Derudover er der en uddannelsesansvarlig for alle elever på rådhuset, som vil være din kontaktperson under hele uddannelsesforløbet.
 
Du bliver også en del af vores elevnetværk på rådhuset, hvor du sammen med de andre elever har mulighed for at udveksle erfaringer og danne et fællesskab. I elevnetværket holder eleverne bl.a. møder og spiser frokost sammen i faste intervaller, og de glæder sig til at tage imod dig!
 
Hvem er du
Vi lægger vægt på, at du er:  
  • nysgerrig og initiativrig  
  • imødekommende og serviceminded  
  • god til at samarbejde og har en positiv tilgang til både opgaver og andre mennesker
  • frisk på nye udfordringer og trives med forandringer, men du er også klar på de mere rutineprægede opgaver
  • fleksibel, ansvarsbevidst og selvstændig  
  • i stand til at give og modtage konstruktiv feedback
  • god til at formulere dig – både mundtligt og skriftligt  
  • fortrolig med IT og har kendskab til Office-pakken.   
Desuden forventer vi, at du aktivt og engageret tager ansvar for din egen uddannelse.  
 
Adgangskrav  
For at komme i betragtning som kontorelev skal du inden den 1. september 2018 have bestået en af følgende uddannelser med adgangsgivende niveauer til offentlig administration:  
  • EUX rettet mod kontor  
  • HHX suppleret med 5 ugers forløb rettet mod kontor
  • HTX, HF eller STX suppleret med 10 ugers tillægsuddannelse rettet mod kontor     
  • HG2, HGV eller HGS med adgang til at påbegynde kontoruddannelsen.      
Hvis du er fyldt 25 år og samtidig har påbegyndt en EUX eller EUS efter den 1. august 2015, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning.  
 
Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte en erhvervsskole.  
 
Løn og ansættelsesforhold  
Arbejdstiden er 37 timer om ugen, og vi har flextid. Du aflønnes efter overenskomsten mellem KL og HK/Kommunal. Er du under 25 år, er lønnen p.t. 13.256 kr. om måneden, mens lønnen p.t. er 19.937 kr. om måneden, hvis du er over 25 år. Vi gør opmærksom på, at du selv skal indhente straffeattest ved ansættelse.
 
Vil du vide mere
Du kan finde yderligere information om uddannelsen som kontorelev i Assens Kommune på www.assens.dk/elev. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte uddannelsesansvarlig Katja Mickley på tlf. 64 74 74 25, kontorelev Malene Abildtrup på tlf. 64 74 74 60 eller praktikansvarlig Morten Skytte på tlf. 64 74 74 30.  
  
Din ansøgning
I din ansøgning skal du begrunde, hvorfor du ønsker at blive elev i netop Assens Kommune, og hvorfor vi skal vælge dig. Desuden skal du vedlægge relevante eksamensbeviser/standpunktskarakterer og eventuelle anbefalinger til din ansøgning. Har du fået merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse.
 
 
Ansøgningsfristen er den 21. februar 2018, og ansættelsessamtaler afholdes den 5. marts 2018.  
 
Vi glæder os til at høre fra dig!  


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her