Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelever til Gældsstyrelsen i Grenå

Start din karriere i Gældsstyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Gældsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen.

En vigtig brik i grundlaget for Danmarks velfærdssamfund
Som elev i Gældsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Gældsstyrelsens kerneområde, nemlig at inddrive gæld til det offentlige. Dette gælder både fra private personer, men også fra små og store virksomheder. Du vil således være med til at sikre, at vores velfærdssystem i Danmark kan opretholdes.

Eksempler på opgaver kunne være at:

  • Udføre lettere sagsbehandling
  • Være med til at kvalitetssikre borgere og virksomheders gæld
  • Håndtere henvendelser fra borgeren og virksomheder pr. telefon eller mail
  • Løse opgaver vedrørende system/datavedligeholdelse i produktionssystemer
  • Være medvirkende til at borger/virksomheders gæld bliver inddrevet, inden den forældes.

Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed både fra befolkningen og fra politisk side. Vi går derfor ikke på kompromis med kvaliteten. Det betyder, at du skal være omstillingsparat, når opgaverne kræver det.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, produktions-/driftsstyring og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Gældsstyrelsens faglige områder.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og har lyst til at lære nyt. Du motiveres af at fordybe dig i ting og arbejde med detaljen.
Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med borgeren eller virksomheden – som ofte står i en sårbar situation. Du går engageret ind i løsningen af en opgave, og du opsøger den nødvendige viden for at kunne løse den bedst muligt.

Vi forventer, at du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Du skal også kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på omhyggelighed og kvalitet. Desuden er det vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Gældsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.gaeldst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver Bredstrupvej 40, 8500 Grenå.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest og restancetjek.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329941662Phoenix-fe933fd812019-01-14T00:00:00Kontorelever til Gældsstyrelsen i GrenåStart din karriere i Gældsstyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Gældsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen.

En vigtig brik i grundlaget for Danmarks velfærdssamfund
Som elev i Gældsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Gældsstyrelsens kerneområde, nemlig at inddrive gæld til det offentlige. Dette gælder både fra private personer, men også fra små og store virksomheder. Du vil således være med til at sikre, at vores velfærdssystem i Danmark kan opretholdes.

Eksempler på opgaver kunne være at:
  • Udføre lettere sagsbehandling
  • Være med til at kvalitetssikre borgere og virksomheders gæld
  • Håndtere henvendelser fra borgeren og virksomheder pr. telefon eller mail
  • Løse opgaver vedrørende system/datavedligeholdelse i produktionssystemer
  • Være medvirkende til at borger/virksomheders gæld bliver inddrevet, inden den forældes.

Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed både fra befolkningen og fra politisk side. Vi går derfor ikke på kompromis med kvaliteten. Det betyder, at du skal være omstillingsparat, når opgaverne kræver det.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, produktions-/driftsstyring og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Gældsstyrelsens faglige områder.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og har lyst til at lære nyt. Du motiveres af at fordybe dig i ting og arbejde med detaljen.
Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med borgeren eller virksomheden – som ofte står i en sårbar situation. Du går engageret ind i løsningen af en opgave, og du opsøger den nødvendige viden for at kunne løse den bedst muligt.

Vi forventer, at du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Du skal også kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på omhyggelighed og kvalitet. Desuden er det vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Gældsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.gaeldst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver Bredstrupvej 40, 8500 Grenå.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest og restancetjek.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
2019-02-18T00:50:44.477 Start din karriere i Gældsstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Gældsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen. En vigtig brik i grundlaget for Danmarks velfærdssamfund Som elev i Gældsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Gældsstyrelsens kerneområde, nemlig at inddrive gæld til det offentlige. Dette gælder både fra private personer, men også fra små og store virksomheder. Du vil således være med til at sikre, at vores velfærdssystem i Danmark kan opretholdes. Eksempler på opgaver kunne være at: Udføre lettere sagsbehandling Være med til at kvalitetssikre borgere og virksomheders gæld Håndtere henvendelser fra borgeren og virksomheder pr. telefon eller mail Løse opgaver vedrørende system datavedligeholdelse i produktionssystemer Være medvirkende til at borger virksomheders gæld bliver inddrevet, inden den forældes. Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed både fra befolkningen og fra politisk side. Vi går derfor ikke på kompromis med kvaliteten. Det betyder, at du skal være omstillingsparat, når opgaverne kræver det. Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, produktions- driftsstyring og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Gældsstyrelsens faglige områder. Personlige og faglige kvalifikationer Du er nysgerrig og har lyst til at lære nyt. Du motiveres af at fordybe dig i ting og arbejde med detaljen. Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med borgeren eller virksomheden som ofte står i en sårbar situation. Du går engageret ind i løsningen af en opgave, og du opsøger den nødvendige viden for at kunne løse den bedst muligt. Vi forventer, at du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Du skal også kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på omhyggelighed og kvalitet. Desuden er det vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning. Du kan læse mere om Gældsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.gaeldst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Dit arbejdssted bliver Bredstrupvej 40, 8500 Grenå. Forud for ansættelse indhentes straffeattest og restancetjek. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11Jobnetfe933fd8100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=118656&DepartmentId=9676&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandNorddjurs - inkl. Anholt3434722Skatteforvaltningen, Grenaa11Bredstrupvej 408500GrenaaDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent693303JobNet492844549284451000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fe933fd8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fe933fd8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fe933fd8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fe933fd8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/5.jpgMed et job indenfor Kontor og administration får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12008001Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration360111607Michael Bonoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark329954688Kunne du tænke dig en karriere inden for HR?Robot Er du frisk på at prøve nye ting, og kan du holde hovedet koldt, når det går stærkt? Så er du måske vores nye administrationselev inden for HR. Du vil komme til at arbejde med HR-årshjulet, personalejura og administrative opgaver. Igennem dine to år hos Søgemedier vil du få et solidt fagligt fundament, hvor du får mulighed for at arbejde på både projekter og på daglige rutineopgaver. Dine opgaver vil blandt andet involvere: Daglige HR-administrative opgaver On-boarding af nye medarbejdere. På sigt også deltagelse i jobsamtaler Support til ledere og medarbejdere på personalerelaterede HR-henvendelser Assistere med overholdelse af HR-årshjulet, herunder RIK-samtaler, tilfredshedsundersøgelser, o.l. Hvem er du? Vi hjælper dig med at kickstarte din karriere med stort fokus på din udvikling og hvor du har mulighed for sparring med både leder og kollegaer. Du arbejder systematisk og er god til at bevare overblikket, så detaljerne kommer med. Derudover: Du har interesse for kontoradministration og har lyst til at udvikle dig personligt og fagligt Du er ansvarsbevidst og har en serviceorienteret indstilling Du er god til at arbejde struktureret Du er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt på dansk Du trives med forandringer og kan hurtigt omstille dig i en afvekslende hverdag Det er en fordel, hvis du har praktisk erhvervserfaring Uddannelseskrav EUX indenfor kontor, STX HF HTX med 10 ugers EUDS indenfor kontor eller HHX med 5 ugers EUDS indenfor kontor.

Er du frisk på at prøve nye ting, og kan du holde hovedet koldt, når det går stærkt? Så er du måske vores nye administrationselev inden for HR. Du vil komme til at arbejde med HR-årshjulet, personalejura og administrative opgaver.

Igennem dine to år hos Søgemedier vil du få et solidt fagligt fundament, hvor du får mulighed for at arbejde på både projekter og på daglige rutineopgaver.

Dine opgaver vil blandt andet involvere:

  • Daglige HR-administrative opgaver
  • On-boarding af nye medarbejdere. På sigt også deltagelse i jobsamtaler
  • Support til ledere og medarbejdere på personalerelaterede HR-henvendelser
  • Assistere med overholdelse af HR-årshjulet, herunder RIK-samtaler, tilfredshedsundersøgelser, o.l.

Hvem er du?

Vi hjælper dig med at kickstarte din karriere med stort fokus på din udvikling og hvor du har mulighed for sparring med både leder og kollegaer. Du arbejder systematisk og er god til at bevare overblikket, så detaljerne kommer med. Derudover:

  • Du har interesse for kontoradministration og har lyst til at udvikle dig personligt og fagligt
  • Du er ansvarsbevidst og har en serviceorienteret indstilling
  • Du er god til at arbejde struktureret
  • Du er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt på dansk
  • Du trives med forandringer og kan hurtigt omstille dig i en afvekslende hverdag
  • Det er en fordel, hvis du har praktisk erhvervserfaring

Uddannelseskrav

EUX indenfor kontor, STX/HF/HTX med 10 ugers EUDS indenfor kontor eller HHX med 5 ugers EUDS indenfor kontor.

SØGEMEDIER A/SAarhus V2019-02-05T00:00:002019-04-02T00:00:00
329953009Kontorelev til Aarhus BSS, Aarhus UniversitetRobot Har du lyst til at tage en kontoruddannelse med varierende administrative opgaver? Vil du være en del af en spændende arbejdsplads, hvor din hverdag bliver præget af faglig og personlig udvikling? Hvis du kan svare ja til ovenstående, kan du blive Aarhus BSS næste kontorelev! Aarhus BSS, der er et af de fire fakulteter på Aarhus Universitet, søger til foråret en dygtig kontorelev med speciale i offentlig administration. Dit uddannelsesforløb varer to år, og den praktiske erfaring får du i fakultetets HR-afdeling og i sekretariatet på Juridisk Institut. Hvad skal du lave? Som kontorelev i Aarhus BSS HR Ph.d. vil du bl.a. blive beskæftiget med:Jobopslag i e-rekrutteringssystemPersonaleadministration, herunder udarbejdelse af ansættelsesbreveLøbende indtastning, registrering og opfølgning i løn- og it-systemerJournalisering og godkendelse af fakturaerMødeforberedelse og hjælpe med at skrive mødereferater. Som kontorelev på Juridisk Institut vil dine arbejdsopgaver bl.a. være:Administrativ service til studerende, undervisere og forskereUnderstøttelse af undervisnings- og eksamensplanlægningBestilling af censorerFerie- og fraværsregistreringAdministrativ understøttelse af fagpakkeSamarbejde med det administrative center på fakultetetAd hoc kontorarbejde. Vi tilbyder dig en udfordrende og attraktiv arbejdsplads med dygtige kolleger og gode karrieremuligheder efter endt uddannelse. Vi tager uddannelsen af vores kontorelever seriøst, og vi lægger vægt på din læring og udvikling i hele forløbet, ligesom vi også forventer, at du bidrager med initiativ og gåpåmod og tager ansvar for egen læring. Aarhus Universitet har et velfungerende elevnetværk, som laver arrangementer på tværs af universitetet for alle elevgrupper. Vi forventer, at du har administrativ tæft og trives i et travlt miljø med høj faglighed. Du vil få mange samarbejdsrelationer på hele universitetet, og vi forventer derfor, at du er imødekommende og i godt humør. Du trives med mange forskellige opgaver. Du er god til at sætte dig grundigt ind i sagerne og prioritere dine opgaver, som du sætter en ære i at løse ordentligt. Vi forventer også, at du er ansvarsbevidst og pligtopfyldende i dit arbejde. Det er endvidere en forudsætning, at du er god til at formulere dig både på dansk og engelsk (skriftligt og mundtligt), ligesom service og sans for detaljen er et must i vores administrative arbejde. Faglige kvalifikationer Du opfylder adgangskravene til at kunne starte på praktikforløbet for kontorelever med speciale i offentlig administration. Du har et indgående kendskab til Office-pakken og har lyst til at arbejde med it-værktøjer og administrative opgaver. Ansøgningsfrist og starttidspunkt Ansættelsesstart er den 1. april 1. maj 2019 eller snarest herefter. Arbejdsstedet er Aarhus BSS HR Ph.d., Tåsingegade 1, 8000 Aarhus C Juridisk Institut, Aarhus BSS, Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid (37 timer ugen). Ansættelse sker i henhold til organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere og fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten). Kontakt Har du spørgsmål vedr. Aarhus BSS HR Ph.d., er du velkommen til at kontakte konstitueret HR-chef Trine Bjerregaard Larsen på tlf.nr.: 87 15 21 61 eller e-mail tbl@au.dk eller kontorelev Mia Sørensen 87 16 59 64 eller e-mail mias@au.dk. Har du spørgsmål vedr. Juridisk Institut, er du velkommen til at kontakte institutsekretariatsleder Kirsten Jakobsen, på tlf.nr. 87 16 53 52 eller e-mail kirsten@law.au.dk. Samtaler forventes afholdt i uge 10. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge. Ansøgningsfrist: 18. februar 2019 Forventet tiltrædelsesdato: 01-04-2019Har du lyst til at tage en kontoruddannelse med varierende administrative opgaver?
Vil du være en del af en spændende arbejdsplads, hvor din hverdag bliver præget af faglig og personlig udvikling?

Hvis du kan svare ja til ovenstående, kan du blive Aarhus BSS’ næste kontorelev!

Aarhus BSS, der er et af de fire fakulteter på Aarhus Universitet, søger til foråret en dygtig kontorelev med speciale i offentlig administration.

Dit uddannelsesforløb varer to år, og den praktiske erfaring får du i fakultetets HR-afdeling og i sekretariatet på Juridisk Institut.

Hvad skal du lave?
Som kontorelev i Aarhus BSS HR & Ph.d. vil du bl.a. blive beskæftiget med:
  • Jobopslag i e-rekrutteringssystem
  • Personaleadministration, herunder udarbejdelse af ansættelsesbreve
  • Løbende indtastning, registrering og opfølgning i løn- og it-systemer
  • Journalisering og godkendelse af fakturaer
  • Mødeforberedelse og hjælpe med at skrive mødereferater.

Som kontorelev på Juridisk Institut vil dine arbejdsopgaver bl.a. være:
  • Administrativ service til studerende, undervisere og forskere
  • Understøttelse af undervisnings- og eksamensplanlægning
  • Bestilling af censorer
  • Ferie- og fraværsregistrering
  • Administrativ understøttelse af fagpakke
  • Samarbejde med det administrative center på fakultetet
  • Ad hoc kontorarbejde.

Vi tilbyder dig en udfordrende og attraktiv arbejdsplads med dygtige kolleger og gode karrieremuligheder efter endt uddannelse. Vi tager uddannelsen af vores kontorelever seriøst, og vi lægger vægt på din læring og udvikling i hele forløbet, ligesom vi også forventer, at du bidrager med initiativ og gåpåmod og tager ansvar for egen læring.
Aarhus Universitet har et velfungerende elevnetværk, som laver arrangementer på tværs af universitetet for alle elevgrupper.

Vi forventer, at du har administrativ tæft og trives i et travlt miljø med høj faglighed. Du vil få mange samarbejdsrelationer på hele universitetet, og vi forventer derfor, at du er imødekommende og i godt humør.
Du trives med mange forskellige opgaver. Du er god til at sætte dig grundigt ind i sagerne og prioritere dine opgaver, som du sætter en ære i at løse ordentligt. Vi forventer også, at du er ansvarsbevidst og pligtopfyldende i dit arbejde.
Det er endvidere en forudsætning, at du er god til at formulere dig både på dansk og engelsk (skriftligt og mundtligt), ligesom service og sans for detaljen er et must i vores administrative arbejde.

Faglige kvalifikationer
Du opfylder adgangskravene til at kunne starte på praktikforløbet for kontorelever med speciale i offentlig administration.
Du har et indgående kendskab til Office-pakken og har lyst til at arbejde med it-værktøjer og administrative opgaver.

Ansøgningsfrist og starttidspunkt
Ansættelsesstart er den 1. april/1. maj 2019 eller snarest herefter.

Arbejdsstedet er
Aarhus BSS HR & Ph.d., Tåsingegade 1, 8000 Aarhus C
Juridisk Institut, Aarhus BSS, Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid (37 timer/ugen). Ansættelse sker i henhold til organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere og fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten).

Kontakt
Har du spørgsmål vedr. Aarhus BSS HR & Ph.d., er du velkommen til at kontakte konstitueret HR-chef Trine Bjerregaard Larsen på tlf.nr.: 87 15 21 61 eller e-mail tbl@au.dk eller kontorelev Mia Sørensen 87 16 59 64 eller e-mail mias@au.dk.

Har du spørgsmål vedr. Juridisk Institut, er du velkommen til at kontakte institutsekretariatsleder Kirsten Jakobsen, på tlf.nr. 87 16 53 52 eller e-mail kirsten@law.au.dk.

Samtaler forventes afholdt i uge 10.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist:
18. februar 2019

Forventet tiltrædelsesdato:
01-04-2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-02-01T00:00:002019-02-18T00:00:00
329950097Elever til Tinglysningsretten 2019Robot Er du klar til at tinglyse? 2 stillinger som elev ved Tinglysningsretten er ledige til besættelse den 1. september 2019 eller snarest derefter. Hvem er vi? Tinglysningsretten er en landsdækkende domstol, der ved hjælp af et avanceret it-system, fra september 2009, har taget sig af al tinglysning i Danmark. Tinglysningsretten beskæftiger op mod 110 personer, bor i nyere lokaler med gode parkeringsforhold og tæt ved offentlig befordring. Tinglysningsrettens kerneopgave er tinglysning af digitale dokumenter vedrørende fast ejendom, biler, andelsboliger og ægtepagter mv. Arbejdet består i at undersøge, om betingelserne for tinglysning er opfyldt og i at tinglyse de dokumenter, der ikke kan tinglyses automatisk. Herudover servicerer vi eksterne brugere med support og vejledning. Tinglysningsretten kan som elevplads tilbyde… oplæring i tinglysning af digitale dokumenter som f.eks. skøder, pantebreve, servitutter mv. opgaver med personaleadministration, løn og kasse. opnå kendskab til vores Hotline og Chatfunktion. et godt arbejdsklima blandt kollegaer. flekstidsordning. personaleforening med flere sociale arrangementer. godt netværk med øvrige elever i huset og fra andre retter. Du er måske vores næste elev, hvis du… er engageret, videbegærlig, ansvarsbevidst og udadvendt og du har ordenssans og er god til dansk retskrivning. har bestået består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX med suppleringsfag. Alternativt har du et HG bevis med direkte adgang til specialet offentlig administration. Vi lægger samtidig vægt på, at du har et stærkt samarbejdsgen og kan løse opgaver med godt humør i fællesskab med andre. Uddannelsen kvalificerer dig… Efter din elevtid åbner uddannelsen mulighed for at gøre karriere ved andre offentlige myndigheder eller i det private erhvervsliv. Skoleforløb og elevseminarer med andre elever Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor du kombinerer den praktiske oplæring med skoleophold med andre offentligt ansatte elever. Der vil under uddannelsen være 2 elevseminarer, hvor du er sammen med andre elever ved domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed. Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Information herom kan du få hos handelsskolens studievejleder. Løn- og ansættelsesforhold Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT. Danmarks Domstole vil gerne afspejle sammenhængen af den danske befolkning. Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres derfor til at søge stillingerne. Spørgsmål Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til administrationschef Janni Laustsen på tlf. 99 68 59 02 eller mobil 25 43 17 52. Ansøgning Du sender din ansøgning elektronisk via vores rekrutteringssystem på http: www.tinglysningsretten.dk under job i Tinglysningsretten. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen søg stilling i stillingsopslaget på vores hjemmeside. Udover din ansøgning bedes du vedlægge cv, eventuelle udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakter) m.v. Vi skal have modtaget din ansøgning senest mandag den 25. februar 2019 kl. 12.00.Er du klar til at tinglyse?
2 stillinger som elev ved Tinglysningsretten er ledige til besættelse den 1. september 2019 eller snarest derefter.
Hvem er vi?
Tinglysningsretten er en landsdækkende domstol, der ved hjælp af et avanceret it-system, fra september 2009, har taget sig af al tinglysning i Danmark. Tinglysningsretten beskæftiger op mod 110 personer, bor i nyere lokaler med gode parkeringsforhold og tæt ved offentlig befordring.

Tinglysningsrettens kerneopgave er tinglysning af digitale dokumenter vedrørende fast ejendom, biler, andelsboliger og ægtepagter mv. Arbejdet består i at undersøge, om betingelserne for tinglysning er opfyldt og i at tinglyse de dokumenter, der ikke kan tinglyses automatisk. Herudover servicerer vi eksterne brugere med support og vejledning.

Tinglysningsretten kan som elevplads tilbyde…
  • oplæring i tinglysning af digitale dokumenter som f.eks. skøder, pantebreve, servitutter mv.
  • opgaver med personaleadministration, løn og kasse.
  • opnå kendskab til vores Hotline og Chatfunktion.
  • et godt arbejdsklima blandt kollegaer.
  • flekstidsordning.
  • personaleforening med flere sociale arrangementer.
  • godt netværk med øvrige elever i huset og fra andre retter.
Du er måske vores næste elev, hvis du…
  • er engageret, videbegærlig, ansvarsbevidst og udadvendt – og du har ordenssans og er god til dansk retskrivning.
  • har bestået/består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX med suppleringsfag.
Alternativt har du et HG bevis med direkte adgang til specialet offentlig administration.

Vi lægger samtidig vægt på, at du har et stærkt samarbejdsgen og kan løse opgaver med godt humør i fællesskab med andre.

Uddannelsen kvalificerer dig…
Efter din elevtid åbner uddannelsen mulighed for at gøre karriere ved andre offentlige myndigheder eller i det private erhvervsliv.

Skoleforløb og elevseminarer med andre elever
Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor du kombinerer den praktiske oplæring med skoleophold med andre offentligt ansatte elever. Der vil under uddannelsen være 2 elevseminarer, hvor du er sammen med andre elever ved domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed.

Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Information herom kan du få hos handelsskolens studievejleder.

Løn- og ansættelsesforhold
Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT.
Danmarks Domstole vil gerne afspejle sammenhængen af den danske befolkning. Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres derfor til at søge stillingerne.

Spørgsmål
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til administrationschef Janni Laustsen på tlf. 99 68 59 02 eller mobil 25 43 17 52.

Ansøgning
Du sender din ansøgning elektronisk via vores rekrutteringssystem på http://www.tinglysningsretten.dk under job i Tinglysningsretten. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”søg stilling” i stillingsopslaget på vores hjemmeside.
Udover din ansøgning bedes du vedlægge cv, eventuelle udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakter) m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning senest mandag den 25. februar 2019 kl. 12.00.






TinglysningsrettenHobro2019-02-04T00:00:002019-02-25T00:00:00
329949824Elever til Retten i ViborgRobot Kontorelev ved Retten i Viborg Ansøgningsfrist: 18. februar 2019 Bliv kontorelev ved Danmarks Domstole Et meningsfuldt job Er du fuld af gå-på-mod, engageret og interesseret i en lærerig elevplads indenfor offentlig administration? Så er du måske den, vi søger. Retten i Viborg har 3 kontorelevstillinger ledige pr. 1. september 2019. Vi kan tilbyde en afvekslende og spændende hverdag. Du får et jobindhold, der giver mening, fordi du er med til at skabe tryghed og retssikkerhed i Danmark. Hvad skal du lave? Som elev ved Retten i Viborg kommer du til at arbejde med straffesager, civile sager, fogedsager, skiftesager, service og administration. Du vil blive oplært af fagligt engagerede kollegaer, og du vil i hver afdeling have tilknyttet en oplæringsansvarlig. Du får ansvar for egne opgaver og stor kontakt til rettens brugere. Skoleforløb og elevseminarer I løbet af din elevtid vil du få kontakt med mange andre domstolselever både i dagligdagen og på årlige elevseminarer. Uddannelsen varer to år, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer den praktiske oplæring hos os med skoleophold på Viborg Handelsskole fordelt over hele perioden. Praktik i udlandet kan også være en mulighed. Karrieremuligheder Efter din elevtid åbner uddannelsen mulighed for spændende og selvstændige arbejdsopgaver indenfor Danmarks Domstole og hos vores samarbejdspartnere. Det kan for eksempel være i advokatbranchen, hos politiet eller Anklagemyndigheden eller i en anden offentlig myndighed. Vi forventer, at du: - er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt - har flair og interesse for IT - er ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt - har et godt humør og gode samarbejdsevner - er positiv, engageret og fleksibel - vil bidrage aktivt til et godt arbejdsmiljø, hvor vi ofte har travlt Derudover forventer vi, at du er god til dansk retskrivning, består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX med suppleringsfag. Alternativt har du et HG-bevis med direkte adgang til specialet offentlig administration. Vi tilbyder: - et spændende og afvekslende job - stor selvstændighed i opgaveløsningen - et godt arbejdsklima blandt gode kollegaer, hvor vi hjælper hinanden - en alsidig og kompetencegivende elevuddannelse Løn- og ansættelsesvilkår Elevtiden begynder den 1. september 2019. Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT. Ansøgning Du sender din ansøgning via vores rekrutteringssystem. Du vil blive guidet igennem rekrutteringsprocessen ved at trykke på knappen Søg stillingen . Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbevis, udtalelser m.fl. Alle ansøgninger læses og behandles via rekrutteringssystemet, hvorfor en ansøgning sendt på en anden måde, ikke kan forventes at blive behandlet. Ansøgningsfristen er den 18. februar 2019 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 10. Hvis du har spørgsmål eller vil vide mere, er du velkommen til at kontakte den elevansvarlige ved Retten i Viborg, Carina Kruse Hedegaard pr. tlf. 99683048 eller mail ckh@domstol.dk. Du kan læse mere om Retten i Viborg på http: www.domstol.dk viborg. Da Danmarks Domstole gerne vil afspejle sammensætningen af den danske befolkning, opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Danmarks Domstole omfatter 24 byretter, Østre og Vestre Landsret, Højesteret, Tinglysningsretten, Domstolsstyrelsen samt Procesbevillingsnævnet.Kontorelev ved Retten i Viborg

Ansøgningsfrist: 18. februar 2019

Bliv kontorelev ved Danmarks Domstole
Et meningsfuldt job

Er du fuld af gå-på-mod, engageret og interesseret i en lærerig elevplads indenfor offentlig administration? Så er du måske den, vi søger.

Retten i Viborg har 3 kontorelevstillinger ledige pr. 1. september 2019. Vi kan tilbyde en afvekslende og spændende hverdag. Du får et jobindhold, der giver mening, fordi du er med til at skabe tryghed og retssikkerhed i Danmark.

Hvad skal du lave?
Som elev ved Retten i Viborg kommer du til at arbejde med straffesager, civile sager, fogedsager, skiftesager, service og administration. Du vil blive oplært af fagligt engagerede kollegaer, og du vil i hver afdeling have tilknyttet en oplæringsansvarlig.

Du får ansvar for egne opgaver og stor kontakt til rettens brugere.

Skoleforløb og elevseminarer
I løbet af din elevtid vil du få kontakt med mange andre domstolselever både i dagligdagen og på årlige elevseminarer. Uddannelsen varer to år, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer den praktiske oplæring hos os med skoleophold på Viborg Handelsskole fordelt over hele perioden. Praktik i udlandet kan også være en mulighed.

Karrieremuligheder
Efter din elevtid åbner uddannelsen mulighed for spændende og selvstændige arbejdsopgaver indenfor Danmarks Domstole og hos vores samarbejdspartnere. Det kan for eksempel være i advokatbranchen, hos politiet eller Anklagemyndigheden – eller i en anden offentlig myndighed.

Vi forventer, at du:
- er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt
- har flair og interesse for IT
- er ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt
- har et godt humør og gode samarbejdsevner
- er positiv, engageret og fleksibel
- vil bidrage aktivt til et godt arbejdsmiljø, hvor vi ofte har travlt

Derudover forventer vi, at du er god til dansk retskrivning, består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX med suppleringsfag. Alternativt har du et HG-bevis med direkte adgang til specialet offentlig administration.

Vi tilbyder:
- et spændende og afvekslende job
- stor selvstændighed i opgaveløsningen
- et godt arbejdsklima blandt gode kollegaer, hvor vi hjælper hinanden
- en alsidig og kompetencegivende elevuddannelse

Løn- og ansættelsesvilkår
Elevtiden begynder den 1. september 2019.

Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT.

Ansøgning
Du sender din ansøgning via vores rekrutteringssystem. Du vil blive guidet igennem rekrutteringsprocessen ved at trykke på knappen ”Søg stillingen”. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbevis, udtalelser m.fl. Alle ansøgninger læses og behandles via rekrutteringssystemet, hvorfor en ansøgning sendt på en anden måde, ikke kan forventes at blive behandlet.


Ansøgningsfristen er den 18. februar 2019 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 10.

Hvis du har spørgsmål eller vil vide mere, er du velkommen til at kontakte den elevansvarlige ved Retten i Viborg, Carina Kruse Hedegaard pr. tlf. 99683048 eller mail ckh@domstol.dk. Du kan læse mere om Retten i Viborg på http://www.domstol.dk/viborg.

Da Danmarks Domstole gerne vil afspejle sammensætningen af den danske befolkning, opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Danmarks Domstole omfatter 24 byretter, Østre og Vestre Landsret, Højesteret, Tinglysningsretten, Domstolsstyrelsen samt Procesbevillingsnævnet.
Retten i ViborgViborg2019-01-28T00:00:002019-02-18T00:00:00
329949455Elever til Retten i AarhusRobot Bliv elev ved Danmarks Domstole - et job der giver mening! Retten i Aarhus søger 2 kontorelever inden for offentlig administration. Vi kan tilbyde en spændende og afvekslende hverdag. Du får et jobindhold, der giver mening, fordi du er med til at skabe tryghed og retssikkerhed i Danmark. Retten i Aarhus er en af Danmarks 24 byretter. Vi beskæftiger ca. 100 medarbejdere, der er fordelt på to adresser, henholdsvis Vester Alle 10, 8000 Aarhus C og Kannikegade 16, 8000 Aarhus C. En spændende og afvekslende hverdag med masser af smil Retten i Aarhus løser mange samfundsrelevante opgaver. Du vil blive oplært af fagligt engagerede kolleger og få selvstændige opgaver. Som elev ved Retten i Aarhus kommer du til at arbejde med civile sager, straffesager, fogedsager, skiftesager og administrative opgaver. Du får stor kontakt til rettens brugere. Karrieremuligheder Når din uddannelse hos os er færdig, vil du have fået en bred forståelse for arbejdet i en offentlig myndighed, og du vil selvstændigt kunne varetage mange administrative opgaver. Din uddannelse åbner blandt andet mulighed for, at du kan gøre karriere ved domstolene eller en anden offentlig myndighed, fx politiet, et ministerium eller en uddannelsesinstitution. Hvem er du? Vi forventer, at du er god til dansk retskrivning, at du består EUX Business, eller at du har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX med suppleringsfag. Alternativt har du et HG-bevis med direkte adgang til specialet Offentlig Administration. Vi lægger samtidig vægt på, at du har et stærkt samarbejdsgen og kan løse opgaver i fællesskab og individuelt - og til tider med et vist arbejdspres. Skoleforløb og elevseminarer med andre elever Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor der indgår skoleforløb på en handelsskole og årlige elevseminarer med andre elever fra domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed. Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Info herom kan du få hos handelsskolens studievejledere. Hvor skal du sende din ansøgning hen? Ønsker du at søge en elevplads, skal du sende din ansøgning elektronisk. Det sker via vores rekrutteringssystem på http: www.domstol.dk aarhus under Job i Retten.Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen i stillingsopslaget på vores hjemmeside. Udover din ansøgning bedes du vedlægge cv, eventuelle udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v. Hvornår er ansøgningsfristen? Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 25. februar 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 11. Hvornår begynder din elevuddannelse, og hvad er lønnen? Vi forestiller os, at du begynder den 1. september 2019. Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT. Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret til at søge stillingen uanset personlige forhold så som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v. Hvem kan du kontakte i tilfælde af spørgsmål? For yderligere information kan du kontakte elevansvarlig Helle Rabøl, tlf. 99 68 79 21 eller på mail helra@domstol.dk.Bliv elev ved Danmarks Domstole
- et job der giver mening!

Retten i Aarhus søger 2 kontorelever inden for offentlig administration. Vi kan tilbyde en spændende og afvekslende hverdag. Du får et jobindhold, der giver mening, fordi du er med til at skabe tryghed og retssikkerhed i Danmark.

Retten i Aarhus er en af Danmarks 24 byretter. Vi beskæftiger ca. 100 medarbejdere, der er fordelt på to adresser, henholdsvis Vester Alle 10, 8000 Aarhus C og Kannikegade 16, 8000 Aarhus C.

En spændende og afvekslende hverdag med masser af smil
Retten i Aarhus løser mange samfundsrelevante opgaver. Du vil blive oplært af fagligt engagerede kolleger og få selvstændige opgaver.

Som elev ved Retten i Aarhus kommer du til at arbejde med civile sager, straffesager, fogedsager, skiftesager og administrative opgaver. Du får stor kontakt til rettens brugere.

Karrieremuligheder
Når din uddannelse hos os er færdig, vil du have fået en bred forståelse for arbejdet i en offentlig myndighed, og du vil selvstændigt kunne varetage mange administrative opgaver. Din uddannelse åbner blandt andet mulighed for, at du kan gøre karriere ved domstolene eller en anden offentlig myndighed, fx politiet, et ministerium eller en uddannelsesinstitution.

Hvem er du?
Vi forventer, at du er god til dansk retskrivning, at du består EUX Business, eller at du har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX med suppleringsfag. Alternativt har du et HG-bevis med direkte adgang til specialet Offentlig Administration.

Vi lægger samtidig vægt på, at du har et stærkt samarbejdsgen og kan løse opgaver i fællesskab og individuelt - og til tider med et vist arbejdspres.

Skoleforløb og elevseminarer med andre elever
Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor der indgår skoleforløb på en handelsskole og årlige elevseminarer med andre elever fra domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed.

Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Info herom kan du få hos handelsskolens studievejledere.

Hvor skal du sende din ansøgning hen?
Ønsker du at søge en elevplads, skal du sende din ansøgning elektronisk. Det sker via vores rekrutteringssystem på http://www.domstol.dk/aarhus under Job i Retten.Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” i stillingsopslaget på vores hjemmeside.

Udover din ansøgning bedes du vedlægge cv, eventuelle udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.

Hvornår er ansøgningsfristen?
Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 25. februar 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 11.

Hvornår begynder din elevuddannelse, og hvad er lønnen?
Vi forestiller os, at du begynder den 1. september 2019.

Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret til at søge stillingen uanset personlige forhold så som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v.

Hvem kan du kontakte i tilfælde af spørgsmål?
For yderligere information kan du kontakte elevansvarlig Helle Rabøl, tlf. 99 68 79 21 eller på mail helra@domstol.dk.








Retten i ÅrhusAarhus C2019-01-28T00:00:002019-02-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kunne du tænke dig en karriere inden for HR?

SØGEMEDIER A/S

Aarhus V
Er du frisk på at prøve nye ting, og kan du holde hovedet koldt, når det går stærkt? Så er du måske vores nye administrationselev inden for HR. Du vil komme til at arbejde med HR-årshjulet, personalejura og administrative opgaver. Igennem dine to år...
Indrykket:5. februar 2019
Udløbsdato:2. april 2019

Kontorelev til Aarhus BSS, Aarhus Universitet

Aarhus Universitet

Aarhus C
Har du lyst til at tage en kontoruddannelse med varierende administrative opgaver? Vil du være en del af en spændende arbejdsplads, hvor din hverdag bliver præget af faglig og personlig udvikling? Hvis du kan svare ja til ovenstående, kan du blive A...
Indrykket:1. februar 2019
Udløbsdato:18. februar 2019

Elever til Tinglysningsretten 2019

Tinglysningsretten

Hobro
Er du klar til at tinglyse? 2 stillinger som elev ved Tinglysningsretten er ledige til besættelse den 1. september 2019 eller snarest derefter. Hvem er vi? Tinglysningsretten er en landsdækkende domstol, der ved hjælp af et avanceret it-system, fra ...
Indrykket:4. februar 2019
Udløbsdato:25. februar 2019

Elever til Retten i Viborg

Retten i Viborg

Viborg
Kontorelev ved Retten i Viborg Ansøgningsfrist: 18. februar 2019 Bliv kontorelev ved Danmarks Domstole Et meningsfuldt job Er du fuld af gå-på-mod, engageret og interesseret i en lærerig elevplads indenfor offentlig administration? Så er du måske de...
Indrykket:28. januar 2019
Udløbsdato:18. februar 2019

Elever til Retten i Aarhus

Retten i Århus

Aarhus C
Bliv elev ved Danmarks Domstole - et job der giver mening! Retten i Aarhus søger 2 kontorelever inden for offentlig administration. Vi kan tilbyde en spændende og afvekslende hverdag. Du får et jobindhold, der giver mening, fordi du er med til at sk...
Indrykket:28. januar 2019
Udløbsdato:25. februar 2019