Kontorelever til Naturens Rige

Ringkøbing-Skjern Kommune søger pr. 1. september 2019 tre kontorelever
med speciale i offentlig administration.


Ønsker du en uddannelse med store muligheder, så er Ringkøbing-Skjern Kommune stedet for dig.
 
DU ER:

  • Selvstændig
  • Engageret
  • Fleksibel
  • Udadvendt
  • God til at kommunikere
DU KAN LIDE:
  • Udfordringer
  • At have og tage ansvar
  • Alsidigt arbejde
  • At arbejde i teams
  • Mange og forskellige kolleger
DU HAR BESTÅET/DU FORVENTER AT BESTÅ:
  • EUX inden for kontor
  • STX, HF, HTX suppleret med et grundforløb på 10 uger
  • HHX suppleret med et grundforløb på 5 uger
  • HG med adgangskrav til kontor med speciale i offentlig administration
SOM ELEV HOS OS:
  • Får du et veltilrettelagt uddannelsesforløb over 2 år
  • Mulighed for at udvikle dine personlige og faglige kompetencer
  • Månedsløn 1. års elev 13.555,51 kr.  (over 25 år 20.203,43 kr.)
  • Skal du deltage i et skoleforløb på Uddannelsescenter Holstebro
  • Får du mulighed for en studietur til Bruxelles
Hvis du vil vide mere om at være elev ved Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du læse mere på www.rksk.dk/kontorelever. Du kan også kontakte uddannelsesansvarlig Gitte Ebbesen på telefon 99741027 eller kontorelev Anja Jensen på telefon 99741119.

Er du i tvivl, om din uddannelse er adgangsgivende, kan du spørge din studievejleder eller kontakte nærmeste erhvervsskole.

Du søger stillingen via rksk.dk – ledige jobs. Vedhæft din ansøgning, cv og uddannelsesbevis, hvis du har afsluttet uddannelse eller standpunkts- og terminskarakterer, hvis du forventer at afslutte din uddannelse i sommeren 2019.
Ansøgningsfrist den 18. februar 2019. Samtaler forventes afholdt den 4. og 5. marts 2019.
 

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329942929Phoenix-bcb37ce812019-01-15T15:06:40.967Kontorelever til Naturens RigeRingkøbing-Skjern Kommune søger pr. 1. september 2019 tre kontorelever
med speciale i offentlig administration.


Ønsker du en uddannelse med store muligheder, så er Ringkøbing-Skjern Kommune stedet for dig.
 
DU ER:
  • Selvstændig
  • Engageret
  • Fleksibel
  • Udadvendt
  • God til at kommunikere
DU KAN LIDE:
  • Udfordringer
  • At have og tage ansvar
  • Alsidigt arbejde
  • At arbejde i teams
  • Mange og forskellige kolleger
DU HAR BESTÅET/DU FORVENTER AT BESTÅ:
  • EUX inden for kontor
  • STX, HF, HTX suppleret med et grundforløb på 10 uger
  • HHX suppleret med et grundforløb på 5 uger
  • HG med adgangskrav til kontor med speciale i offentlig administration
SOM ELEV HOS OS:
  • Får du et veltilrettelagt uddannelsesforløb over 2 år
  • Mulighed for at udvikle dine personlige og faglige kompetencer
  • Månedsløn 1. års elev 13.555,51 kr.  (over 25 år 20.203,43 kr.)
  • Skal du deltage i et skoleforløb på Uddannelsescenter Holstebro
  • Får du mulighed for en studietur til Bruxelles
Hvis du vil vide mere om at være elev ved Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du læse mere på www.rksk.dk/kontorelever. Du kan også kontakte uddannelsesansvarlig Gitte Ebbesen på telefon 99741027 eller kontorelev Anja Jensen på telefon 99741119.

Er du i tvivl, om din uddannelse er adgangsgivende, kan du spørge din studievejleder eller kontakte nærmeste erhvervsskole.

Du søger stillingen via rksk.dk – ledige jobs. Vedhæft din ansøgning, cv og uddannelsesbevis, hvis du har afsluttet uddannelse eller standpunkts- og terminskarakterer, hvis du forventer at afslutte din uddannelse i sommeren 2019.
Ansøgningsfrist den 18. februar 2019. Samtaler forventes afholdt den 4. og 5. marts 2019.
 

 

Ringkøbing-Skjern Kommune søger pr. 1. september 2019 tre kontorelevermed speciale i offentlig administration.Ønsker du en uddannelse med store muligheder, så er Ringkøbing-Skjern Kommune stedet for dig. DU ER: Selvstændig Engageret Fleksibel Udadvendt God til at kommunikere DU KAN LIDE: Udfordringer At have og tage ansvar Alsidigt arbejde At arbejde i teams Mange og forskellige kolleger DU HAR BESTÅET DU FORVENTER AT BESTÅ: EUX inden for kontor STX, HF, HTX suppleret med et grundforløb på 10 uger HHX suppleret med et grundforløb på 5 uger HG med adgangskrav til kontor med speciale i offentlig administration SOM ELEV HOS OS: Får du et veltilrettelagt uddannelsesforløb over 2 år Mulighed for at udvikle dine personlige og faglige kompetencer Månedsløn 1. års elev 13.555,51 kr. (over 25 år 20.203,43 kr.) Skal du deltage i et skoleforløb på Uddannelsescenter Holstebro Får du mulighed for en studietur til Bruxelles Hvis du vil vide mere om at være elev ved Ringkøbing-Skjern Kommune, kan du læse mere på www.rksk.dk kontorelever. Du kan også kontakte uddannelsesansvarlig Gitte Ebbesen på telefon 99741027 eller kontorelev Anja Jensen på telefon 99741119.Er du i tvivl, om din uddannelse er adgangsgivende, kan du spørge din studievejleder eller kontakte nærmeste erhvervsskole.Du søger stillingen via rksk.dk ledige jobs. Vedhæft din ansøgning, cv og uddannelsesbevis, hvis du har afsluttet uddannelse eller standpunkts- og terminskarakterer, hvis du forventer at afslutte din uddannelse i sommeren 2019.Ansøgningsfrist den 18. februar 2019. Samtaler forventes afholdt den 4. og 5. marts 2019.10Phoenixbcb37ce8101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-18T00:00:000010https://rksk.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=b974d681-91e1-4e42-bae0-e884e53267f50EuropaDanmarkJyllandVestjyllandRingkøbing-Skjern3436046Intern Udvikling og Personale11Ved Fjorden 66950RingkøbingDKDanmarkORS/bcb37ce8_logo.gifORS/Small/bcb37ce8_logo.gif0
gitte.ebbesen@rksk.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset694369EmplyMinimum pakken - 35 dage9ed76a39-5f19-42e9-829a-fcd3acc88730_65340001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bcb37ce8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bcb37ce8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bcb37ce8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bcb37ce8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/9.jpgEr du en fagligt stærk Kontorelev?12007991Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration360128883Gitte Ebbesengitte.ebbesen@rksk.dkDKDanmarkDKDanmark329941641Kontorelever til Skattestyrelsen i RingkøbingRobot Start din karriere i Skattestyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Skattestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser. Høj faglighed og godt arbejdsmiljø Som elev i Skattestyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Skattestyrelsens kerneområde og være med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden. Eksempler på opgaver kunne være: Sagsbehandling Behandling af klagesager Telefonbetjening og mailbesvarelser Vejledning af borgere og virksomheder Datafangst på områder som f.eks. moms, punktafgifter eller lønsum Behandling af fejllister. Som kontorelev med speciale i offentlig administration, skal du igennem nogle specifikke fagområder som f.eks. sagsbehandling, økonomi og kundeservice. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får et bredt kendskab til Skattestyrelsens faglige områder. Personlige og faglige kvalifikationer Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt. Herudover skal du kunne trives med opgaver der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning. Du kan læse mere om Skattestyrelsen, og hvordan det er at være elev på, http: www.sktst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Dit arbejdssted bliver Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Start din karriere i Skattestyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Skattestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser.

Høj faglighed og godt arbejdsmiljø
Som elev i Skattestyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Skattestyrelsens kerneområde og være med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Eksempler på opgaver kunne være:
  • Sagsbehandling
  • Behandling af klagesager
  • Telefonbetjening og mailbesvarelser
  • Vejledning af borgere og virksomheder
  • Datafangst på områder som f.eks. moms, punktafgifter eller lønsum
  • Behandling af fejllister.

Som kontorelev med speciale i offentlig administration, skal du igennem nogle specifikke fagområder som f.eks. sagsbehandling, økonomi og kundeservice. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får et bredt kendskab til Skattestyrelsens faglige områder.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt.

Herudover skal du kunne trives med opgaver der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Skattestyrelsen, og hvordan det er at være elev på, http://www.sktst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, DamstrædetRingkøbing2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
329941646Kontorelever til Gældsstyrelsen i RingkøbingRobot Start din karriere i Gældsstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Gældsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen. En vigtig brik i grundlaget for Danmarks velfærdssamfund Som elev i Gældsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Gældsstyrelsens kerneområde, nemlig at inddrive gæld til det offentlige. Dette gælder både fra private personer, men også fra små og store virksomheder. Du vil således være med til at sikre, at vores velfærdssystem i Danmark kan opretholdes. Eksempler på opgaver kunne være at: Udføre lettere sagsbehandling Være med til at kvalitetssikre borgere og virksomheders gæld Håndtere henvendelser fra borgeren og virksomheder pr. telefon eller mail Løse opgaver vedrørende system datavedligeholdelse i produktionssystemer Være medvirkende til at borger virksomheders gæld bliver inddrevet, inden den forældes Modtage og håndtere indbetalinger fra borgere og virksomheder. Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed både fra befolkningen og fra politisk side. Vi går derfor ikke på kompromis med kvaliteten. Det betyder, at du skal være omstillingsparat, når opgaverne kræver det. Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, produktions- driftsstyring og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Gældsstyrelsens faglige områder. Personlige og faglige kvalifikationer Du er nysgerrig og har lyst til at lære nyt. Du motiveres af at fordybe dig i ting og arbejde med detaljen. Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med borgeren eller virksomheden som ofte står i en sårbar situation. Du går engageret ind i løsningen af en opgave, og du opsøger den nødvendige viden for at kunne løse den bedst muligt. Vi forventer, at du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Du skal også kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på omhyggelighed og kvalitet. Desuden er det vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning. Du kan læse mere om Gældsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.gaeldst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Dit arbejdssted bliver på en af vores adresser i Ringkøbing, henholdsvis Ribovej 5 eller Østergade 48. Forud for ansættelse indhentes straffeattest og restancetjek. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Start din karriere i Gældsstyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Gældsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen.

En vigtig brik i grundlaget for Danmarks velfærdssamfund
Som elev i Gældsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Gældsstyrelsens kerneområde, nemlig at inddrive gæld til det offentlige. Dette gælder både fra private personer, men også fra små og store virksomheder. Du vil således være med til at sikre, at vores velfærdssystem i Danmark kan opretholdes.

Eksempler på opgaver kunne være at:
  • Udføre lettere sagsbehandling
  • Være med til at kvalitetssikre borgere og virksomheders gæld
  • Håndtere henvendelser fra borgeren og virksomheder pr. telefon eller mail
  • Løse opgaver vedrørende system/datavedligeholdelse i produktionssystemer
  • Være medvirkende til at borger/virksomheders gæld bliver inddrevet, inden den forældes
  • Modtage og håndtere indbetalinger fra borgere og virksomheder.

Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed både fra befolkningen og fra politisk side. Vi går derfor ikke på kompromis med kvaliteten. Det betyder, at du skal være omstillingsparat, når opgaverne kræver det.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, produktions-/driftsstyring og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Gældsstyrelsens faglige områder.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og har lyst til at lære nyt. Du motiveres af at fordybe dig i ting og arbejde med detaljen.
Du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med borgeren eller virksomheden – som ofte står i en sårbar situation. Du går engageret ind i løsningen af en opgave, og du opsøger den nødvendige viden for at kunne løse den bedst muligt.

Vi forventer, at du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Du skal også kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på omhyggelighed og kvalitet. Desuden er det vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Gældsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.gaeldst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver på en af vores adresser i Ringkøbing, henholdsvis Ribovej 5 eller Østergade 48.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest og restancetjek.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, Ringkøbing, RibovejRingkøbing2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
329955970Kickstart karrieren - bliv kontorelev hos Herning KommuneRobot Kontorelev med speciale i offentlig administration . Lyder det en smule tungt?Det kan du glemme alt om.Hos os kommer du ikke til at kede dig. Du får ansvar, en masse forskellige opgaver og søde kollegaer.Vi vil gerne give dig så bred og god en uddannelse som muligt, så derfor skal du i løbet af dine to år som elev prøve kræfter med to afdelinger, så du kan spore dig ind på, om du er mest til kultur, borgerservice eller beskæftigelse.Hvordan er det at være elev ved kommunen?Det er både udfordrende, spændende og sjovt at være elev hos Herning Kommune, men det kan vi selvfølgelig sagtens skrive...Du er måske mere interesseret i, hvad vores nuværende elever siger om stedet og uddannelsen.Derfor har vi bedt dem om at lave en Top 5 over, hvad det bedste er ved at være kontorelev ved Herning Kommune:Elevernes Top 5Vi elever har et super godt sammenhold, som gør det sjovt at komme på arbejdeVi bliver set på som kollegaer og ikke elever. Vi får masser af ansvarVi får en studietur til Bruxelles. Det er ret fedt.Vi prøver at arbejde i forskellige afdelinger under vores elevtidVi udvikler os fagligt og personligtDet leder vi efterVi leder efter elever, som har lyst til at lære nyt. Du skal være opsøgende, ansvarsbevidst og servicemindet.Du vil få nogle rutineopgaver, men vi forventer også, at du er klar til at omstille dig hurtigt, hvis en ny opgave lander på dit bord.Ja, du læste rigtigt. Du får dit eget bord!Krav til vores nye eleverDer er også nogle helt formelle krav, du skal opfylde. Du kan søge ind som kontorelev, hvis du kan sige ja til ét af disse punkter.Gennemført EUXGennemført HHX STX HTX HF med EUSGennemført HGV, HG2 eller HGSHvis du er fyldt 25 år og ikke har nogle af ovenstående forløb, skal du inden en evt. samtale selv tage initiativ til at få udarbejdet en realkompetencevurdering (RKV)Se nærmere omkring adgangskrav på Uddannelsesnævnets hjemmeside (http: www.uddannelsesnaevnet.dk).Kort om uddannelsenUddannelsen varer 2 år, og det meste af tiden er du hos os, men du vil også have skoleforløb på Uddannelsescenter Holstebro. Under skoleforløbet får du mulighed for at komme på studietur til Bruxelles.Under hele forløbet sørger vi for, at du bliver sat grundigt ind i opgaverne, du har din egen uddannelsesansvarlige kollega, og du vil tit mødes med de andre elever. Desuden har vi ret gode løn- og ansættelsesvilkår.Er du blevet nysgerrig?Kontakt Mette Nielsen, som er 2. års kontorelev, på tlf. 96 28 40 23. Hun ved en masse om, hvordan det er at være elev ved Herning Kommune.Har du andre spørgsmål kan du kontakte Kimie Thaagaard, som er den uddannelsesansvarlige ved Herning Kommune, på tlf. 96 28 25 44.Se filmen om at være kontorelev i Herning Kommune (https: www.youtube.com watch?v 1W8sxzE7zrs feature youtu.be).Når du søger stillingen, skal du også sende en kopi af dit uddannelsesbevis eller terminskarakterer, udtalelser og lignende.Vi er spændte på at se din ansøgning!Ansøgningsfrist28. februar 2019 kl. 12.00.Der afholdes samtaler den 12-13. marts 2019. De nye elever ved Herning Kommune starter den 15. august 2019.Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen som kontorelev ved Herning Kommune.’Kontorelev med speciale i offentlig administration’. Lyder det en smule tungt?
Det kan du glemme alt om.

Hos os kommer du ikke til at kede dig. Du får ansvar, en masse forskellige opgaver og søde kollegaer.

Vi vil gerne give dig så bred og god en uddannelse som muligt, så derfor skal du i løbet af dine to år som elev prøve kræfter med to afdelinger, så du kan spore dig ind på, om du er mest til kultur, borgerservice eller beskæftigelse.

Hvordan er det at være elev ved kommunen?
Det er både udfordrende, spændende og sjovt at være elev hos Herning Kommune, men det kan vi selvfølgelig sagtens skrive...

Du er måske mere interesseret i, hvad vores nuværende elever siger om stedet og uddannelsen.

Derfor har vi bedt dem om at lave en Top 5 over, hvad det bedste er ved at være kontorelev ved Herning Kommune:

Elevernes Top 5
  • Vi elever har et super godt sammenhold, som gør det sjovt at komme på arbejde
  • Vi bliver set på som kollegaer og ikke elever. Vi får masser af ansvar
  • Vi får en studietur til Bruxelles. Det er ret fedt.
  • Vi prøver at arbejde i forskellige afdelinger under vores elevtid
  • Vi udvikler os fagligt og personligt

Det leder vi efter
Vi leder efter elever, som har lyst til at lære nyt. Du skal være opsøgende, ansvarsbevidst og servicemindet.

Du vil få nogle rutineopgaver, men vi forventer også, at du er klar til at omstille dig hurtigt, hvis en ny opgave lander på dit bord.

Ja, du læste rigtigt. Du får dit eget bord!

Krav til vores nye elever
  • Der er også nogle helt formelle krav, du skal opfylde. Du kan søge ind som kontorelev, hvis du kan sige ja til ét af disse punkter.
  • Gennemført EUX
  • Gennemført HHX/STX/HTX/HF med EUS
  • Gennemført HGV, HG2 eller HGS

Hvis du er fyldt 25 år og ikke har nogle af ovenstående forløb, skal du inden en evt. samtale selv tage initiativ til at få udarbejdet en realkompetencevurdering (RKV)

Se nærmere omkring adgangskrav på Uddannelsesnævnets hjemmeside (http://www.uddannelsesnaevnet.dk).

Kort om uddannelsen
Uddannelsen varer 2 år, og det meste af tiden er du hos os, men du vil også have skoleforløb på Uddannelsescenter Holstebro. Under skoleforløbet får du mulighed for at komme på studietur til Bruxelles.

Under hele forløbet sørger vi for, at du bliver sat grundigt ind i opgaverne, du har din egen uddannelsesansvarlige kollega, og du vil tit mødes med de andre elever. Desuden har vi ret gode løn- og ansættelsesvilkår.

Er du blevet nysgerrig?
Kontakt Mette Nielsen, som er 2. års kontorelev, på tlf. 96 28 40 23. Hun ved en masse om, hvordan det er at være elev ved Herning Kommune.

Har du andre spørgsmål kan du kontakte Kimie Thaagaard, som er den uddannelsesansvarlige ved Herning Kommune, på tlf. 96 28 25 44.

Se filmen om at være kontorelev i Herning Kommune (https://www.youtube.com/watch?v=1W8sxzE7zrs&feature=youtu.be).

Når du søger stillingen, skal du også sende en kopi af dit uddannelsesbevis eller terminskarakterer, udtalelser og lignende.

Vi er spændte på at se din ansøgning!

Ansøgningsfrist
28. februar 2019 kl. 12.00.

Der afholdes samtaler den 12-13. marts 2019. De nye elever ved Herning Kommune starter den 15. august 2019.

Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen som kontorelev ved Herning Kommune.

 

Herning KommuneHerning2019-02-07T00:00:002019-03-03T00:00:00
329941625Kontorelever til Vurderingsstyrelsen i HerningRobot Start din karriere i Vurderingsstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Vurderingsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen. Er du klar til spændende udfordringer? Som elev i Vurderingsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Vurderingsstyrelsens kerneområde, nemlig at vurdere alle landets grunde og ejendomme. Her kan du blive en vigtig medspiller. Eksempler på opgaver kunne være: Vurdering af private og offentlige ejendomme Sagsbehandling og økonomi Besvarelse af telefoniske og skriftlige henvendelser fra borgere. Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Skatteforvaltningens faglige områder. Du skal derfor være forberedt på nye spændende udfordringer efter dit 1. år. Personlige og faglige kvalifikationer Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt. Herudover skal du kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration, dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlægges din ansøgning. Du kan læse mere om Vurderingsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.vurdst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Din arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Start din karriere i Vurderingsstyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Vurderingsstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen.

Er du klar til spændende udfordringer?
Som elev i Vurderingsstyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Vurderingsstyrelsens kerneområde, nemlig at vurdere alle landets grunde og ejendomme. Her kan du blive en vigtig medspiller.

Eksempler på opgaver kunne være:
  • Vurdering af private og offentlige ejendomme
  • Sagsbehandling og økonomi
  • Besvarelse af telefoniske og skriftlige henvendelser fra borgere.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Skatteforvaltningens faglige områder. Du skal derfor være forberedt på nye spændende udfordringer efter dit 1. år.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt.

Herudover skal du kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration, dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne vedlægges din ansøgning.


Du kan læse mere om Vurderingsstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.vurdst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Din arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, HerningHerning2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
329941623Kontorelever til Administrations- og Servicestyrelsen i HerningRobot Start din karriere i Administrations- og Servicestyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen. Er du klar til en ny spændende hverdag? Som elev i Administrations- og Servicestyrelsen specialiserer du din uddannelse, således at du får en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration med dybdegående kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens opgaver. Administrations- og Servicestyrelsens fornemmeste opgave er at yde en god service til Skatteforvaltningens seks øvrige styrelser. Eksempler på opgaver kunne være at: Administrere arbejdstid, sygefravær og lønindberetninger samt udarbejde ansættelseskontrakter Deltage i telefonsupport til Skatteforvaltningens medarbejdere inden for personaleområdet Kvalitetssikre og bogføre fakturaer, rejseafregninger og medarbejderudlæg Indkøb af billetter til tog, fly eller hotel for Skatteforvaltningens øvrige ansatte. Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til organisationens faglige områder. Du skal derfor være forberedt på nye spændende udfordringer efter dit 1. år. Personlige og faglige kvalifikationer Du er en imødekommende person, som motiveres af at yde god service til de personer, som du igennem dit arbejde kommer i kontakt med. Du skal både kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljer og kvalitet samt være fleksibel, da der ofte kommer uventede opgaver. Det er vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlægges din ansøgning. Du kan læse mere om Administrations- og Servicestyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.adst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en samtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Din arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Start din karriere i Administrations- og Servicestyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen.

Er du klar til en ny spændende hverdag?
Som elev i Administrations- og Servicestyrelsen specialiserer du din uddannelse, således at du får en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration med dybdegående kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens opgaver. Administrations- og Servicestyrelsens fornemmeste opgave er at yde en god service til Skatteforvaltningens seks øvrige styrelser.

Eksempler på opgaver kunne være at:
  • Administrere arbejdstid, sygefravær og lønindberetninger samt udarbejde ansættelseskontrakter
  • Deltage i telefonsupport til Skatteforvaltningens medarbejdere inden for personaleområdet
  • Kvalitetssikre og bogføre fakturaer, rejseafregninger og medarbejderudlæg
  • Indkøb af billetter til tog, fly eller hotel for Skatteforvaltningens øvrige ansatte.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til organisationens faglige områder. Du skal derfor være forberedt på nye spændende udfordringer efter dit 1. år.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er en imødekommende person, som motiveres af at yde god service til de personer, som du igennem dit arbejde kommer i kontakt med.

Du skal både kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljer og kvalitet samt være fleksibel, da der ofte kommer uventede opgaver. Det er vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlægges din ansøgning.

Du kan læse mere om Administrations- og Servicestyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.adst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en samtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Aarhus den 26. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Din arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, HerningHerning2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorelever til Skattestyrelsen i Ringkøbing

Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Damstrædet

Ringkøbing
Start din karriere i Skattestyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne o...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Kontorelever til Gældsstyrelsen i Ringkøbing

Skatteforvaltningen, Ringkøbing, Ribovej

Ringkøbing
Start din karriere i Gældsstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne op...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Kickstart karrieren - bliv kontorelev hos Herning Kommune

Herning Kommune

Herning
Kontorelev med speciale i offentlig administration . Lyder det en smule tungt?Det kan du glemme alt om.Hos os kommer du ikke til at kede dig. Du får ansvar, en masse forskellige opgaver og søde kollegaer.Vi vil gerne give dig så bred og god en uddan...
Indrykket:7. februar 2019
Udløbsdato:3. marts 2019

Kontorelever til Vurderingsstyrelsen i Herning

Skatteforvaltningen, Herning

Herning
Start din karriere i Vurderingsstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt eg...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Kontorelever til Administrations- og Servicestyrelsen i Herning

Skatteforvaltningen, Herning

Herning
Start din karriere i Administrations- og Servicestyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. ...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019