Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelever til Skattestyrelsen i Haderslev

Start din karriere i Skattestyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Skattestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser.

Høj faglighed og godt arbejdsmiljø
Som elev i Skattestyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Skattestyrelsens kerneområde og være med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Eksempler på opgaver kunne være:

  • Sagsbehandling
  • Udbetalingskontrol
  • Undersøgelse af skattegab
  • Telefonbetjening og mailbesvarelser
  • Overvågning af anpartsvirksomheder
  • Udgående kontrolbesøg
  • Momsrefusion til udenlandske virksomheder
  • Fordringshaveropgaven på udenlandske virksomheder uden herboende repræsentant.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder som f.eks. sagsbehandling, økonomi og kundeservice. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Skattestyrelsens faglige områder.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt.

Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Skattestyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.sktst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Ribe den 20. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329941635Phoenix-462f58bd12019-01-14T00:00:00Kontorelever til Skattestyrelsen i HaderslevStart din karriere i Skattestyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Skattestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser.

Høj faglighed og godt arbejdsmiljø
Som elev i Skattestyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Skattestyrelsens kerneområde og være med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Eksempler på opgaver kunne være:
  • Sagsbehandling
  • Udbetalingskontrol
  • Undersøgelse af skattegab
  • Telefonbetjening og mailbesvarelser
  • Overvågning af anpartsvirksomheder
  • Udgående kontrolbesøg
  • Momsrefusion til udenlandske virksomheder
  • Fordringshaveropgaven på udenlandske virksomheder uden herboende repræsentant.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder som f.eks. sagsbehandling, økonomi og kundeservice. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Skattestyrelsens faglige områder.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt.

Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Skattestyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.sktst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Ribe den 20. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
2019-02-18T00:50:42.583 Start din karriere i Skattestyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Skattestyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser. Høj faglighed og godt arbejdsmiljø Som elev i Skattestyrelsen får du en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil igennem uddannelsen få et bredt kendskab til Skattestyrelsens kerneområde og være med til at sikre, at borgere og virksomheder betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden. Eksempler på opgaver kunne være: Sagsbehandling Udbetalingskontrol Undersøgelse af skattegab Telefonbetjening og mailbesvarelser Overvågning af anpartsvirksomheder Udgående kontrolbesøg Momsrefusion til udenlandske virksomheder Fordringshaveropgaven på udenlandske virksomheder uden herboende repræsentant. Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder som f.eks. sagsbehandling, økonomi og kundeservice. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Skattestyrelsens faglige områder. Personlige og faglige kvalifikationer Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt. Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du er serviceminded samt har en generel administrativ og talmæssig forståelse. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning. Du kan læse mere om Skattestyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.sktst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i Ribe den 20. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Dit arbejdssted bliver Christian X s Vej 22, 6100 Haderslev. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11Jobnet462f58bd100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=118759&DepartmentId=9672&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandHaderslev3434695Skatteforvaltningen, Haderslev11Christian X's Vej 226100HaderslevDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent693293JobNet492849949284991000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=462f58bdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=462f58bdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=462f58bd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=462f58bd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/8.jpgKontorelever til Skattestyrelsen i Haderslev12007991Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration360111567Michael Bonoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330135964Er du Sikkerhedsstyrelsens nye kontorelev?Robot I Sikkerhedsstyrelsen har vi mange års erfaring med at uddanne kontorelever, som får indflydelse rundt omkring i landets styrelser og ministerier. Og vi vil gerne lære dig alt, hvad vi ved. Derfor søger vi en kontorelev med speciale i offentlig administration, som har lyst til at komme tæt på, hvor de politiske beslutninger træffes og blive fortrolig med alle dele af en styrelse i rivende udvikling. Hvad forventer vi af dig? Du bliver fast tilknyttet dine administrative kolleger og kommer til at arbejde med folk på tværs af hele styrelsen. Kan du genkende disse fire karaktertræk hos dig selv, er vi ivrige efter at møde dig: Dine ører bliver spidse, når du hører om noget nyt. Du kommer til at få kendskab til styrelsens samtlige ansvarsområder. Vi forventer, at du suger viden til dig som en af de rigtigt store badesvampe og stiller spørgsmål til vores måder at gøre tingene på. Du er robust. Vi er ambitiøse på dine vegne, for det er jo dig, der skal lære noget. Du kan gribe alle de bolde, vi kaster efter dig, og du tilpasser dig de forskellige teams og arbejdsopgaver i styrelsen. Du er sådan en, folk kan lide at tale med. Du får de rum, du træder ind i, til at lyse lidt mere op. Du kan lide at hjælpe andre, uanset om det drejer sig om at dække op til et møde eller få styr på et regneark. Du skriver godt. Du kommer til at skrive til borgere og andre myndigheder i fx breve, emails eller på web. Derfor er det en forudsætning, at du er god til at formulere dig på skrift og gerne vil investere tid i at blive endnu bedre. Hvad kommer du til at lave? Som kontorelev i Sikkerhedsstyrelsen kommer du rundt i hele huset, og du kommer til at løse opgaver på lige fod med dine administrative kollegaer i alle styrelsens afdelinger. Vi indvier vi dig i, hvordan markedsovervågning fungerer, hvordan vi planlægger, sagsbehandler og fører tilsyn Vi lærer dig at arbejde med styrelsens kvalitetsledelsessystem Du ser, hvordan pressen håndteres, hvordan der formidles til borgere og virksomheder med effektiv kommunikation Du kommer selv til at besvare vores kunders spørgsmål både over telefon og mail Du er med til at arrangere seminarer og andre events Du kommer til at hjælpe juristerne med aktindsigt Du kommer omkring mange flere opgaver - også rent administrative som fx indkøb, regnskab og budgettering Hvad synes de andre? Nadja Scharbau, kontorelev i Sikkerhedsstyrelsen Som elev i Sikkerhedsstyrelsen får jeg mulighed for at komme rundt i husets mange afdelinger, hvilket gør at jeg får et indblik i en masse forskellige og interessante arbejdsopgaver. Det er en spændende og alsidig uddannelse, som styrker min faglige og personlige udvikling med både varieret og selvstændige arbejdsopgaver, hvor jeg bl.a. lærer at håndtere alt lige fra sagsbehandling, kundehenvendelser til it- og bogholderiopgaver. Derudover pryder huset af søde og hjælpsommen kollegaer, som spreder glæde og godt humør, hvilket er med til at skabe et godt arbejdsmiljø i huset, hvor man føler sig velkommen, værdsat og nyttig. Jeannie Kold Vonsild, kontorelev i Sikkerhedsstyrelsen Min hverdag som elev i Sikkerhedsstyrelsen består af forskellige spændende og alsidige opgaver, hvor jeg kommer hele vejen rundt. Jeg udvikler mig både fagligt og personligt, og jeg har altid en god kollega, som jeg kan spørge til råds. Humøret er højt og stemningen er god. Det gør, at det er rart at gå på arbejde. Adgangskrav og ansøgning Du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelsen med specialet Offentlig Administration . Dette kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS), påbegyndt før den 1. august 2015 eller en EUX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EUS (et 5- eller 10-ugers kompetencegivende forløb for studenter). Send os en ansøgning, hvori du bl.a. beskriver din motivation for at søge elevstillingen samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til stillingen. Sådan ansøger du Kontoruddannelsen tager to år, og du får et teoretisk undervisningsforløb på en handelsskole, fx Rybners i Esbjerg. Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK-STAT med tiltrædelse den 1. september 2020. Send din ansøgning via link på www.sik.dk senest den 5. januar 2020. Samtaler forventes at blive afholdt i uge 3 og 4. Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til kundekonsulent Linette Møller på tlf. 33 73 20 17. Vi glæder os til at høre fra dig! Vi ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund, derfor opfordrer vi alle uanset alder, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.I Sikkerhedsstyrelsen har vi mange års erfaring med at uddanne kontorelever, som får indflydelse rundt omkring i landets styrelser og ministerier. Og vi vil gerne lære dig alt, hvad vi ved. Derfor søger vi en kontorelev med speciale i offentlig administration, som har lyst
til at komme tæt på, hvor de politiske beslutninger træffes og blive fortrolig med alle dele af en styrelse i rivende udvikling.

Hvad forventer vi af dig?
Du bliver fast tilknyttet dine administrative kolleger og kommer til at arbejde med folk på tværs af hele styrelsen. Kan du genkende disse fire karaktertræk hos dig selv, er vi ivrige efter at møde dig:

  1. Dine ører bliver spidse, når du hører om noget nyt. Du kommer til at få kendskab til styrelsens samtlige ansvarsområder. Vi forventer, at du suger viden til dig som en af de rigtigt store badesvampe og stiller spørgsmål til vores måder at gøre tingene på.
  2. Du er robust. Vi er ambitiøse på dine vegne, for det er jo dig, der skal lære noget. Du kan gribe alle de bolde, vi kaster efter dig, og du tilpasser dig de forskellige teams og arbejdsopgaver i styrelsen.
  3. Du er sådan en, folk kan lide at tale med. Du får de rum, du træder ind i, til at lyse lidt mere op. Du kan lide at hjælpe andre, uanset om det drejer sig om at dække op til et møde eller få styr på et regneark.
  4. Du skriver godt. Du kommer til at skrive til borgere og andre myndigheder i fx breve, emails eller på web. Derfor er det en forudsætning, at du er god til at formulere dig på skrift og gerne vil investere tid i at blive endnu bedre.
Hvad kommer du til at lave?
Som kontorelev i Sikkerhedsstyrelsen kommer du rundt i hele huset, og du kommer til at løse opgaver på lige fod med dine administrative kollegaer i alle styrelsens afdelinger.

  • Vi indvier vi dig i, hvordan markedsovervågning fungerer, hvordan vi planlægger, sagsbehandler og fører tilsyn
  • Vi lærer dig at arbejde med styrelsens kvalitetsledelsessystem
  • Du ser, hvordan pressen håndteres, hvordan der formidles til borgere og virksomheder med effektiv kommunikation
  • Du kommer selv til at besvare vores kunders spørgsmål både over telefon og mail
  • Du er med til at arrangere seminarer og andre events
  • Du kommer til at hjælpe juristerne med aktindsigt
  • Du kommer omkring mange flere opgaver - også rent administrative som fx indkøb, regnskab og budgettering
Hvad synes de andre?
Nadja Scharbau, kontorelev i Sikkerhedsstyrelsen
"Som elev i Sikkerhedsstyrelsen får jeg mulighed for at komme rundt i husets mange afdelinger, hvilket gør at jeg får et indblik i en masse forskellige og interessante arbejdsopgaver. Det er en spændende og alsidig uddannelse, som styrker min faglige og personlige udvikling med både varieret og selvstændige arbejdsopgaver, hvor jeg bl.a. lærer at håndtere alt lige fra sagsbehandling, kundehenvendelser til it- og bogholderiopgaver. Derudover pryder huset af søde og hjælpsommen kollegaer, som spreder glæde og godt humør, hvilket er med til at skabe et godt arbejdsmiljø i huset, hvor man føler sig velkommen, værdsat og nyttig."

Jeannie Kold Vonsild, kontorelev i Sikkerhedsstyrelsen
"Min hverdag som elev i Sikkerhedsstyrelsen består af forskellige spændende og alsidige opgaver, hvor jeg kommer hele vejen rundt. Jeg udvikler mig både fagligt og personligt, og jeg har altid en god kollega, som jeg kan spørge til råds. Humøret er højt og stemningen er god. Det gør, at det er rart at gå på arbejde."

Adgangskrav og ansøgning
Du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelsen med specialet ”Offentlig Administration”. Dette kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS), påbegyndt før den 1. august 2015 eller en EUX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EUS (et 5- eller 10-ugers kompetencegivende forløb for studenter).

Send os en ansøgning, hvori du bl.a. beskriver din motivation for at søge elevstillingen samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til stillingen.

Sådan ansøger du
Kontoruddannelsen tager to år, og du får et teoretisk undervisningsforløb på en handelsskole, fx Rybners i Esbjerg. Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK-STAT med tiltrædelse den 1. september 2020.

Send din ansøgning via link på www.sik.dk senest den 5. januar 2020. Samtaler forventes at blive afholdt i uge 3 og 4.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til kundekonsulent Linette Møller på tlf. 33 73 20 17.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund, derfor opfordrer vi alle uanset alder, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.

SikkerhedsstyrelsenEsbjerg2019-12-05T00:00:002020-01-05T00:00:00
330130334Kontorelev til Områdekontoret i KoldingRobot Kriminalforsorgen Syddanmark, Områdekontoret i Kolding søger en dygtig, moden og engageret kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingen er til besættelse den 1. marts 2020. Vi søger en kontorelev med ambitioner, som er nysgerrig og initiativrig, og som har lyst til udfordringer. Kort sagt en elev med en positiv tilgang og som ikke er bange for at tage fat. Som kontorelev i Områdekontoret i Kolding vil du få en alsidig kontoruddannelse, som veksler mellem praktikperioder og et antal skoleforløb, afhængig af din ungdomsuddannelse i øvrigt. Du vil få et indgående kendskab til Kriminalforsorgen, da dine praktikperioder i uddannelsesforløbet vil foregå dels i Områdekontoret i Kolding og dels på andre institutioner i Kriminalforsorgen Syddanmark, bl.a. i et fængsel og i en KiF-afdeling (Kriminalforsorgen i Frihed). Du vil blive tilknyttet en elevansvarlig som følger dig gennem hele din elevtid. Din faglige og personlige udvikling vil være i fokus og du vil få et veltilrettelagt uddannelsesforløb med arbejdsområder indenfor administration og sagsbehandling. Du vil skulle rokere i forskellige enheder i områdekontoret, herunder ressourceenheden, klientsagsenheden og HR-enheden. Vi forventer, at du: Har afsluttet EUX eller EUD-s med fagretning kontor. Har du afsluttet HG2 skal der øverst på beviset stå kontor med speciale i offentlig administration. Er selvstændig, engageret og positiv. Kan tage ansvar for de opgaver, som du bliver stillet over for. Kan kommunikere og er velformuleret i både mundtlig og skriftlig dansk. Har gode IT-kundskaber og kendskab til Office-pakken. Er serviceminded. Kan lide nye udfordringer. Kan indgå i forskellige teams i uddannelsesforløbet. Om Kriminalforsorgen Syddanmark Kriminalforsorgen Syddanmark består af Områdekontoret i Kolding og 6 institutioner. De 6 institutioner har tilsammen 2 lukkede fængsler, 3 åbne fængsler, 10 arrester, 2 pensioner samt 4 KiF afdelinger. Kriminalforsorgen påbegyndte den 1.1.2015 en større reorganisering, hvor Kriminalforsorgen Syddanmark og Områdekontoret i Kolding blev etableret som et af de 4 områder under Kriminalforsorgen i Danmark. Områdekontoret i Kolding er administrativ enhed for de 6 institutioner. Området dækker geografisk over det sydlige Jylland samt hele Fyn. Området har ca. 1.000 ansatte, fordelt på ledere, fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. Kriminalforsorgen Syddanmarks områdekontor er beliggende på Domhusgade 24, 6000 Kolding For yderligere information om Kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.kriminalforsorgen.dk. Ansøgning Er du interesseret i at blive vores nye kontorelev, så send motiveret ansøgning med dokumentation for uddannelse, CV og evt. andet relevant materiale via knappen Søg stillingen . Vi skal have din ansøgning senest den 1. januar 2020. Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen modtages korrekt og dermed, at du kommer i betragtning til den ledige stilling. Stillingen er en fuldtidsstilling til besættelse fra den 1. marts 2020 og med en ugentlig arbejdstid på 37 timer fordelt på hverdagene mandag fredag. Der er tale om en 2 årig uddannelse og du vil ikke kunne påregne ansættelse efter endt uddannelse. Vi forventer at afholde samtaler onsdag i uge 3. For flere informationer om stillingen som kontorelev kan du kontakte HR konsulent Torben Balsby på tlf. 7255 4773. Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK Stat. Alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge den ledige stilling. En forudsætning for ansættelse i stillingen er, at du såfremt du indkaldes til samtale, giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden en eventuel ansættelse skal vi have modtaget dokumentation for dit CV, f.eks. ansættelsesbeviser og eksamensbeviser. Hvis du indkaldes til samtale, skal du medbringe originalt eksamensbevis for den ansættelsesgivende uddannelse sammen med identifikation, f.eks. pas eller kørekort.Kriminalforsorgen Syddanmark, Områdekontoret i Kolding søger en dygtig, moden og engageret kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingen er til besættelse den 1. marts 2020.

Vi søger en kontorelev med ambitioner, som er nysgerrig og initiativrig, og som har lyst til udfordringer. Kort sagt en elev med en positiv tilgang og som ikke er bange for at tage fat.

Som kontorelev i Områdekontoret i Kolding vil du få en alsidig kontoruddannelse, som veksler mellem praktikperioder og et antal skoleforløb, afhængig af din ungdomsuddannelse i øvrigt. Du vil få et indgående kendskab til Kriminalforsorgen, da dine praktikperioder i uddannelsesforløbet vil foregå dels i Områdekontoret i Kolding og dels på andre institutioner i Kriminalforsorgen Syddanmark, bl.a. i et fængsel og i en KiF-afdeling (Kriminalforsorgen i Frihed). Du vil blive tilknyttet en elevansvarlig som følger dig gennem hele din elevtid. Din faglige og personlige udvikling vil være i fokus og du vil få et veltilrettelagt uddannelsesforløb med arbejdsområder indenfor administration og sagsbehandling. Du vil skulle rokere i forskellige enheder i områdekontoret, herunder ressourceenheden, klientsagsenheden og HR-enheden.

Vi forventer, at du:

  • Har afsluttet EUX eller EUD-s med fagretning kontor. Har du afsluttet HG2 skal der øverst på beviset stå kontor med speciale i offentlig administration.
  • Er selvstændig, engageret og positiv.
  • Kan tage ansvar for de opgaver, som du bliver stillet over for.
  • Kan kommunikere og er velformuleret i både mundtlig og skriftlig dansk.
  • Har gode IT-kundskaber og kendskab til Office-pakken.
  • Er serviceminded.
  • Kan lide nye udfordringer.
  • Kan indgå i forskellige teams i uddannelsesforløbet.
Om Kriminalforsorgen Syddanmark

  • Kriminalforsorgen Syddanmark består af Områdekontoret i Kolding og 6 institutioner. De 6 institutioner har tilsammen 2 lukkede fængsler, 3 åbne fængsler, 10 arrester, 2 pensioner samt 4 KiF afdelinger.
  • Kriminalforsorgen påbegyndte den 1.1.2015 en større reorganisering, hvor Kriminalforsorgen Syddanmark og Områdekontoret i Kolding blev etableret som et af de 4 områder under Kriminalforsorgen i Danmark. Områdekontoret i Kolding er administrativ enhed for de 6 institutioner.
  • Området dækker geografisk over det sydlige Jylland samt hele Fyn.
  • Området har ca. 1.000 ansatte, fordelt på ledere, fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.
  • Kriminalforsorgen Syddanmarks områdekontor er beliggende på Domhusgade 24, 6000 Kolding
  • For yderligere information om Kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.kriminalforsorgen.dk.
Ansøgning

Er du interesseret i at blive vores nye kontorelev, så send motiveret ansøgning med dokumentation for uddannelse, CV og evt. andet relevant materiale via knappen ”Søg stillingen”. Vi skal have din ansøgning senest den 1. januar 2020.

Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen modtages korrekt og dermed, at du kommer i betragtning til den ledige stilling.

Stillingen er en fuldtidsstilling til besættelse fra den 1. marts 2020 og med en ugentlig arbejdstid på 37 timer fordelt på hverdagene mandag – fredag. Der er tale om en 2 årig uddannelse og du vil ikke kunne påregne ansættelse efter endt uddannelse.

Vi forventer at afholde samtaler onsdag i uge 3.

For flere informationer om stillingen som kontorelev kan du kontakte HR konsulent Torben Balsby på tlf. 7255 4773.

Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge den ledige stilling.

En forudsætning for ansættelse i stillingen er, at du såfremt du indkaldes til samtale, giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister.

Inden en eventuel ansættelse skal vi have modtaget dokumentation for dit CV, f.eks. ansættelsesbeviser og eksamensbeviser. Hvis du indkaldes til samtale, skal du medbringe originalt eksamensbevis for den ansættelsesgivende uddannelse sammen med identifikation, f.eks. pas eller kørekort.







Områdekontor KoldingKolding2019-11-25T00:00:002020-01-01T00:00:00
330128497Praktikant til DirektionssekretariatetBasic Er du en skarp kommunikatør og passioneret omkring bæredygtighed? Direktionssekretariatet i Vejle Kommune søger en praktikant med flair for kommunikation til at understøtte vores afdeling med at formidle resiliens og bæredygtighed. Som kommunikationspraktikant bliver du en vigtig del af dette arbejde og vil få et unikt indblik i Nordens førende kommune inden for arbejdet med resiliens og bæredygtighed. Vejle Kommune er medlem af det globale netværk af byer, 100 Resilient Cities, hvor 100 byer verden over har forpligtet sig på at udvikle bæredygtige løsninger på det 21. århundredes samfundsudfordringer. Det er vigtigt for os at fortælle om dette arbejde, for fortsat at kunne engagere borgere, virksomheder og civilsamfundet i arbejdet med at gøre Vejle Kommune til en bæredygtig og resilient kommune. Vi har brug for en praktikant, der kan understøtte vores Chief Resilience Officer i denne formidling. Hvad går jobbet ud på? Du vil blive ansat i Direktionssekretariatet, som er sekretariat for Borgmester og Kommunaldirektør. Resiliensindsatsen er tæt integreret i direktionssekretariatets øvrige opgaver, så der vil være et bredt spænd af opgaver. Dit fokus vil være på at assistere vores Chief Resilience Officer med formidlingen af resiliensprojekter i form af udarbejdelse af kommunikationsmateriale, vedligeholdelse af hjemmeside og sider på sociale medier og andre kommunikationsrelaterede opgaver. Dine opgaver vil bl.a. bestå i at: Fungere som kommunikationskoordinator på en række kommende projekter heriblandt Vejles Folkemøde Opdatere og producere indhold til vores hjemmeside Skrive artikler, cases og andet indhold om Vejle Kommunes arbejde med resiliens og bæredygtighed Producere videomateriale og udarbejde kampagner til sociale medier Løse ad hoc kommunikationsopgaver som fx oplæg og taler til kommunaldirektør og borgmester Der vil desuden være plads til at forme stillingen med det, der optager dig. Du er den rette til stillingen, hvis du: Er kandidatstuderende på en kommunikationsrelateret uddannelse Har gode kommunikations- og formidlingsevner særligt skriftligt Har en strategisk forståelse for kommunikation på sociale medier og kan udarbejde målrettede kampagner hertil Er initiativrig og evner at arbejde selvstændigt Trives i en dynamisk hverdag med omskiftelige opgaver Det ville være et plus hvis du: Er en ferm bruger af redigeringsprogrammer som Adobe Illustrator, Photoshop og InDesign og har flair for grafisk opsætning af programmer, brochurer og lignende kommunikationsmateriale. Har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation Ansættelsesvilkår Arbejdstiden er på 37 timer pr. uge, men vi har flekstid, hvilket bl.a. kan dig give mulighed for at følge et enkelt fag på studiet, eller fastholde et studiejob. Der er også mulighed for enkelte hjemmearbejdsdage. Praktikken er ulønnet, men Vejle Kommune dækker dine udgifter til pendlerkort og kantineordning til frokost. Vi forventer, at praktikperioden er fra 1. februar 2020 til ultimo juni eller efter aftale. Du vil i hele praktikperioden være tilknyttet en praktikansvarlig, som du kan stille spørgsmål til omkring praktiske og faglige problemstillinger. Om os Direktionssekretariatet betjener borgmester, kommunaldirektør og kommunens øverste ledelse. Praktikperioden vil give dig en bred indsigt i, hvordan en stor og moderne kommune arbejder med lokal udvikling i et uformelt, tværfagligt og projektorienteret miljø. Direktionssekretariatet har en bred berøringsflade og fungerer som tovholder på flere tværgående opgaver og projekter i kommunen. Vi har mange samarbejdsrelationer både internt i kommunen, men i høj grad også til eksterne parter som virksomheder, organisationer, uddannelsesinstitutioner, andre myndigheder m.v. Direktionssekretariatet består af 9 medarbejdere, som referer til stabschefen. Flere oplysninger Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chief Resilience Officer, Gitte Grove Poulsen på gigpo@vejle.dk eller 92 43 28 68. Du kan læse mere om Vejle Kommune på www.vejle.dk Ansøgningsfrist Vent ikke længe med at søge da vi løbende holder samtaler, indtil vi har den rette kandidat. Lyder ovenstående som noget for dig, så glæder vi os til at høre fra dig! Send gerne din ansøgning senest d. 12. januar via linket. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Er du en skarp kommunikatør og passioneret omkring bæredygtighed?

Direktionssekretariatet i Vejle Kommune søger en praktikant med flair for kommunikation til at understøtte vores afdeling med at formidle resiliens og bæredygtighed. Som kommunikationspraktikant bliver du en vigtig del af dette arbejde og vil få et unikt indblik i Nordens førende kommune inden for arbejdet med resiliens og bæredygtighed.

Vejle Kommune er medlem af det globale netværk af byer, 100 Resilient Cities, hvor 100 byer verden over har forpligtet sig på at udvikle bæredygtige løsninger på det 21. århundredes samfundsudfordringer. Det er vigtigt for os at fortælle om dette arbejde, for fortsat at kunne engagere borgere, virksomheder og civilsamfundet i arbejdet med at gøre Vejle Kommune til en bæredygtig og resilient kommune. Vi har brug for en praktikant, der kan understøtte vores Chief Resilience Officer i denne formidling.  

 

Hvad går jobbet ud på?
Du vil blive ansat i Direktionssekretariatet, som er sekretariat for Borgmester og Kommunaldirektør. Resiliensindsatsen er tæt integreret i direktionssekretariatets øvrige opgaver, så der vil være et bredt spænd af opgaver. Dit fokus vil være på at assistere vores Chief Resilience Officer med formidlingen af resiliensprojekter i form af udarbejdelse af kommunikationsmateriale, vedligeholdelse af hjemmeside og sider på sociale medier og andre kommunikationsrelaterede opgaver.

Dine opgaver vil bl.a. bestå i at:

  • Fungere som kommunikationskoordinator på en række kommende projekter heriblandt Vejles Folkemøde
  • Opdatere og producere indhold til vores hjemmeside
  • Skrive artikler, cases og andet indhold om Vejle Kommunes arbejde med resiliens og bæredygtighed
  • Producere videomateriale og udarbejde kampagner til sociale medier
  • Løse ad hoc kommunikationsopgaver som fx oplæg og taler til kommunaldirektør og borgmester

Der vil desuden være plads til at forme stillingen med det, der optager dig.

 

Du er den rette til stillingen, hvis du:

  • Er kandidatstuderende på en kommunikationsrelateret uddannelse
  • Har gode kommunikations- og formidlingsevner – særligt skriftligt
  • Har en strategisk forståelse for kommunikation på sociale medier og kan udarbejde målrettede kampagner hertil
  • Er initiativrig og evner at arbejde selvstændigt
  • Trives i en dynamisk hverdag med omskiftelige opgaver

 

Det ville være et plus hvis du:

  • Er en ferm bruger af redigeringsprogrammer som Adobe Illustrator, Photoshop og InDesign og har flair for grafisk opsætning af programmer, brochurer og lignende kommunikationsmateriale. 
  • Har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation

 

Ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er på 37 timer pr. uge, men vi har flekstid, hvilket bl.a. kan dig give mulighed for at følge et enkelt fag på studiet, eller fastholde et studiejob. Der er også mulighed for enkelte hjemmearbejdsdage.

Praktikken er ulønnet, men Vejle Kommune dækker dine udgifter til pendlerkort og kantineordning til frokost.

Vi forventer, at praktikperioden er fra 1. februar 2020 til ultimo juni eller efter aftale.

Du vil i hele praktikperioden være tilknyttet en praktikansvarlig, som du kan stille spørgsmål til omkring praktiske og faglige problemstillinger. 

 

Om os

Direktionssekretariatet betjener borgmester, kommunaldirektør og kommunens øverste ledelse. Praktikperioden vil give dig en bred indsigt i, hvordan en stor og moderne kommune arbejder med lokal udvikling i et uformelt, tværfagligt og projektorienteret miljø.

Direktionssekretariatet har en bred berøringsflade og fungerer som tovholder på flere tværgående opgaver og projekter i kommunen. Vi har mange samarbejdsrelationer både internt i kommunen, men i høj grad også til eksterne parter som virksomheder, organisationer, uddannelsesinstitutioner, andre myndigheder m.v.

Direktionssekretariatet består af 9 medarbejdere, som referer til stabschefen.

 

Flere oplysninger

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chief Resilience Officer, Gitte Grove Poulsen på gigpo@vejle.dk eller 92 43 28 68.

Du kan læse mere om Vejle Kommune på www.vejle.dk

 

Ansøgningsfrist

Vent ikke længe med at søge da vi løbende holder samtaler, indtil vi har den rette kandidat.
Lyder ovenstående som noget for dig, så glæder vi os til at høre fra dig!

Send gerne din ansøgning senest d. 12. januar via linket.

Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

 

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. 

Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund,

handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

ORS/Small/9b83a271_logo.pngDirektionssekretariatetVejle2019-12-10T00:00:002020-01-12T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Er du Sikkerhedsstyrelsens nye kontorelev?

Sikkerhedsstyrelsen

Esbjerg
I Sikkerhedsstyrelsen har vi mange års erfaring med at uddanne kontorelever, som får indflydelse rundt omkring i landets styrelser og ministerier. Og vi vil gerne lære dig alt, hvad vi ved. Derfor søger vi en kontorelev med speciale i offentlig admi...
Indrykket:5. december 2019
Udløbsdato:5. januar 2020

Kontorelev til Områdekontoret i Kolding

Områdekontor Kolding

Kolding
Kriminalforsorgen Syddanmark, Områdekontoret i Kolding søger en dygtig, moden og engageret kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingen er til besættelse den 1. marts 2020. Vi søger en kontorelev med ambitioner, som er nysgerrig og...
Indrykket:25. november 2019
Udløbsdato:1. januar 2020

Praktikant til Direktionssekretariatet

Direktionssekretariatet

Vejle
Er du en skarp kommunikatør og passioneret omkring bæredygtighed? Direktionssekretariatet i Vejle Kommune søger en praktikant med flair for kommunikation til at understøtte vores afdeling med at formidle resiliens og bæredygtighed. Som kommunikation...
Indrykket:10. december 2019
Udløbsdato:12. januar 2020