Kontorelever til Toldstyrelsen i København

Start din karriere i Toldstyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Toldstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser.

Toldekspedition, toldkontrol og behandling af tolddokumenter
Som elev i Toldstyrelsen specialiserer du din uddannelse således, at du får en kontoruddannelse med speciale i told. Du får et dybdegående kendskab til toldområdet i forskellige afdelinger som f.eks. administration, analyse, toldkontrolarbejde og ekspedition.

Eksempler på opgaver kunne være:

  • At oprette sager og indhente nødvendig dokumentation hos virksomheder
  • At skrive breve og journalisere
  • At besvare mails og telefoniske henvendelser
  • At registrere oplysninger til analyser og risikovurderinger
  • Kontrol af oprindelsesland, toldværdi og mængde
  • Varemærkeforfalskning og smuglerikontrol rettet mod forbudte stoffer, våben og narko
  • Dokumentation, sagsbehandling og afrapportering
  • Import og eksport af varer, samt forsendelser
  • At stemple tolddokumenter
  • At samarbejde med chauffører, speditører og virksomheder.

Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed i og uden for landets grænser. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, og derfor er vi altid på pletten. Det betyder også, at du skal være omstillingsparat og indstillet på at arbejde på skæve tidspunkter, herunder nat og weekendarbejde, når opgaverne kræver det.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er udadvendt og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt. Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvaliteten.

Vi forventer, at du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden. Ligeledes er det vigtigt, at du kommunikerer mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk og/eller tysk.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du vil kunne komme ud for at skulle arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Du kan læse mere om Toldstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.toldst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i København den 13. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver på vores adresser i København.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329941624Phoenix-1321ea0c12019-01-14T00:00:00Kontorelever til Toldstyrelsen i KøbenhavnStart din karriere i Toldstyrelsen
Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Toldstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser.

Toldekspedition, toldkontrol og behandling af tolddokumenter
Som elev i Toldstyrelsen specialiserer du din uddannelse således, at du får en kontoruddannelse med speciale i told. Du får et dybdegående kendskab til toldområdet i forskellige afdelinger som f.eks. administration, analyse, toldkontrolarbejde og ekspedition.

Eksempler på opgaver kunne være:
  • At oprette sager og indhente nødvendig dokumentation hos virksomheder
  • At skrive breve og journalisere
  • At besvare mails og telefoniske henvendelser
  • At registrere oplysninger til analyser og risikovurderinger
  • Kontrol af oprindelsesland, toldværdi og mængde
  • Varemærkeforfalskning og smuglerikontrol rettet mod forbudte stoffer, våben og narko
  • Dokumentation, sagsbehandling og afrapportering
  • Import og eksport af varer, samt forsendelser
  • At stemple tolddokumenter
  • At samarbejde med chauffører, speditører og virksomheder.

Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed i og uden for landets grænser. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, og derfor er vi altid på pletten. Det betyder også, at du skal være omstillingsparat og indstillet på at arbejde på skæve tidspunkter, herunder nat og weekendarbejde, når opgaverne kræver det.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er udadvendt og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt. Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvaliteten.

Vi forventer, at du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden. Ligeledes er det vigtigt, at du kommunikerer mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk og/eller tysk.

Adgangskrav og ansøgning
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du vil kunne komme ud for at skulle arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Du kan læse mere om Toldstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http://www.toldst.dk/elev.

Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i København den 13. marts 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Dit arbejdssted bliver på vores adresser i København.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor
Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne.

De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen.

Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med?

Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Start din karriere i Toldstyrelsen Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation. Du får tildelt egne opgaver og har samtidigt fagligt dygtige og engagerede kollegaer, som du kan sparre med. Du får et indgående kendskab til Toldstyrelsens alsidige arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Samtidig får du et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser. Toldekspedition, toldkontrol og behandling af tolddokumenter Som elev i Toldstyrelsen specialiserer du din uddannelse således, at du får en kontoruddannelse med speciale i told. Du får et dybdegående kendskab til toldområdet i forskellige afdelinger som f.eks. administration, analyse, toldkontrolarbejde og ekspedition. Eksempler på opgaver kunne være: At oprette sager og indhente nødvendig dokumentation hos virksomheder At skrive breve og journalisere At besvare mails og telefoniske henvendelser At registrere oplysninger til analyser og risikovurderinger Kontrol af oprindelsesland, toldværdi og mængde Varemærkeforfalskning og smuglerikontrol rettet mod forbudte stoffer, våben og narko Dokumentation, sagsbehandling og afrapportering Import og eksport af varer, samt forsendelser At stemple tolddokumenter At samarbejde med chauffører, speditører og virksomheder. Arbejdet byder på en spændende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed i og uden for landets grænser. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, og derfor er vi altid på pletten. Det betyder også, at du skal være omstillingsparat og indstillet på at arbejde på skæve tidspunkter, herunder nat og weekendarbejde, når opgaverne kræver det. Personlige og faglige kvalifikationer Du er udadvendt og vil gerne lære nyt. Du går engageret ind i løsningen af en opgave og opsøger den nødvendige viden, for at kunne løse den bedst muligt. Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du har fokus på detaljen og kvaliteten. Vi forventer, at du er serviceminded og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog med kunden. Ligeledes er det vigtigt, at du kommunikerer mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk og eller tysk. Adgangskrav og ansøgning Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning. Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretnings Tjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du vil kunne komme ud for at skulle arbejde med klassificerede dokumenter og systemer. Du kan læse mere om Toldstyrelsen, og hvordan det er at være elev, på http: www.toldst.dk elev. Send senest den 17. februar 2019 din ansøgning samt CV og eksamensbevis via linket. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, vil du sammen med de øvrige kandidater blive inviteret til et spændende 1-dags rekrutteringsseminar, hvor du vil høre mere om forventningerne til dig, deltage i udvalgte øvelser samt have en interviewsamtale. Inden vi mødes på rekrutteringsseminaret, skal du løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Formålet med rekrutteringsseminaret er at give dig mulighed for at lære mere om os, ligesom vi også får et bredere indtryk af dig. Rekrutteringsseminaret forventes gennemført i København den 13. marts 2019. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten. Dit arbejdssted bliver på vores adresser i København. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Vær med til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor Som elev i Skatteforvaltningens styrelser kommer du til at arbejde i en stor organisation, som består af syv specialiserede styrelser, der løser opgaver inden for hver deres kerneområde. Du bliver dermed del af en spændende hverdag, hvor der er stor variation i opgaverne. De syv styrelser er Skattestyrelsen, Administrations- og Servicestyrelsen, Motorstyrelsen, Toldstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Gældstyrelsen. Styrelserne tilbyder elevstillinger med speciale i offentlig administration og med arbejdsopgaver inden for f.eks. økonomi, administration, kommunikation og HR. På trods af de forskelligartede opgaver, er høj faglighed kernen i alle styrelserne, der sammen løser en stor samfundsopgave. Vi samarbejder og tænker på tværs af opgaver, fagligheder og styrelser i de daglige beslutninger, og når vi skal løse den samlede opgave. Og vi sikrer, at opgaven kommer sikkert i mål. Vil du være med? Læs mere om de ledige elevstillinger og dine karrieremuligheder på styrelsernes hjemmesider. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11Jobnet1321ea0c100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=118791&DepartmentId=9675&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3434684Skatteforvaltningen, KBH, Nordhavn11Containervej 62150NordhavnDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent693275JobNet492849149284911000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1321ea0chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1321ea0chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1321ea0c&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1321ea0c&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/6.jpgEr du en fagligt stærk Kontorelev?12007991Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration360111550Michael Bonoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark329948765Kontorelev til offentlig administration på ITURobot Drømmer du om en elevplads i en moderne, innovativ og international virksomhed, hvor hverdagen er præget af faglighed, fællesskab og masser af spændende udfordringer? Så kan IT-Universitetet i København være noget for dig. Vi tilbyder en bred uddannelse og en unik mulighed for at komme ud i mange hjørner af administrationen på en statslig arbejdsplads. Vi er Danmarks yngste universitet og beskæftiger os gennem forskning og undervisning med mange forskellige sider af IT. IT-Universitetet arbejder sammen med både erhvervslivet og andre danske og internationale universiteter og forskningsinstitutioner. Vores mission er at gøre det danske samfund usædvanligt dygtigt til at skabe værdi med IT. Om uddannelsen: Vi søger en dygtig kontorelev indenfor specialet offentlig administration. Uddannelsen er 2-årig og veksler mellem skole og praktik. I løbet af uddannelsen vil du komme til at prøve kræfter med mange forskellige arbejdsopgaver indenfor administration og regnskab. Du vil hurtigt blive kastet ud i udfordrende opgaver, som vil give dig en god og alsidig uddannelse. Ud over den praktiske uddannelse og de teoretiske skoleophold vil der være mulighed for at deltage på en studietur til Bruxelles. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve. I løbet af praktiktiden vil du bl.a.: Servicere både danske og udenlandske studerende og undervisere forskere Deltage i studieadministrative opgaver som f.eks. optag på uddannelserne Varetage lettere sagsbehandling Tilrettelægge møder og skrive referater Udarbejde regnskaber og deltage i bogholderiets daglige opgaver Udføre daglig personaleadministration (herunder lønkontrol) Deltage i rekrutteringen af den nye kontorelev Deltage i forskellige projekter, bl.a. Kulturnatten Hvem er du? Du har bestået vil bestå EUS EUX HG2 HGV HHX ( 5 ugers EUS) STX ( 10 ugers EUS) med et godt resultat. Vær opmærksom på at vedhæfte en Realkompetencevurdering til din ansøgning, hvis du er over 25 år Du er god til dansk og engelsk både mundtligt og skriftligt Du er villig til at tage ansvar for egen læring Du er imødekommende, serviceminded og mødestabil Du er vant til at arbejde med Microsoft Office, som fx Word og Excel Du skal kunne arbejde selvstændigt og sammen med andre Du er udadvendt og har en positiv indstilling IT-Universitetet tilbyder: Spændende uddannelsesmiljø med stor kontaktflade til studerende og undervisere Et godt arbejdsklima på en international arbejdsplads samt moderne omgivelser i nyt byggeri Billigt medlemskab til fitnessrum Beliggenhed i Ørestaden kun 5 minutters gang fra metrostationen DR Byen Engagerede kollegaer, som både støtter dig fagligt og som også gerne løber ved siden af dig til det årlige DHL-løb Ansættelse og aflønning: Tiltrædelse 15. september 2019. Aflønning og øvrige ansættelsesforhold sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer, og vi har flextid, hvilket giver gode muligheder for et godt samspil mellem arbejde og fritid. Yderligere information: Du er velkommen til at kontakte elevansvarlig, Christian Moikjær, på telefon 72 18 52 75 eller e-mail cmoi@itu.dk, hvis du ønsker yderligere information om stillingen. For et endnu bedre indblik i din måske kommende arbejdsplads, kan du også besøge os på de sociale medier! Klik på de forskellige links herunder. Facebook Instagram Twitter LinkedIn Ansøgningsprocedure: Du kan kun søge stillingen igennem vores e-rekrutteringssystem. Søg ved at trykke på knappen Søg stillingen nederst i stillingsannoncen. Hvis du har bestået grundforløbet, skal du huske at vedhæfte dit grundforløbsbevis til din ansøgning. Ansøgningsfristen er onsdag den 20. februar 2019 kl. 12.00 Samtaler forventes afholdt i uge 9. IT-Universitetet ønsker at afspejle et internationalt miljø og ser mangfoldighed som en ressource. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Drømmer du om en elevplads i en moderne, innovativ og international virksomhed, hvor hverdagen er præget af faglighed, fællesskab og masser af spændende udfordringer?
Så kan IT-Universitetet i København være noget for dig. Vi tilbyder en bred uddannelse og en unik mulighed for at komme ud i mange hjørner af administrationen på en statslig arbejdsplads.

Vi er Danmarks yngste universitet og beskæftiger os gennem forskning og undervisning med mange forskellige sider af IT. IT-Universitetet arbejder sammen med både erhvervslivet og andre danske og internationale universiteter og forskningsinstitutioner. Vores mission er at gøre det danske samfund usædvanligt dygtigt til at skabe værdi med IT.

Om uddannelsen:
Vi søger en dygtig kontorelev indenfor specialet offentlig administration. Uddannelsen er 2-årig og veksler mellem skole og praktik. I løbet af uddannelsen vil du komme til at prøve kræfter med mange forskellige arbejdsopgaver indenfor administration og regnskab. Du vil hurtigt blive kastet ud i udfordrende opgaver, som vil give dig en god og alsidig uddannelse.
Ud over den praktiske uddannelse og de teoretiske skoleophold vil der være mulighed for at deltage på en studietur til Bruxelles. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve.

I løbet af praktiktiden vil du bl.a.:
  • Servicere både danske og udenlandske studerende og undervisere/forskere
  • Deltage i studieadministrative opgaver som f.eks. optag på uddannelserne
  • Varetage lettere sagsbehandling
  • Tilrettelægge møder og skrive referater
  • Udarbejde regnskaber og deltage i bogholderiets daglige opgaver
  • Udføre daglig personaleadministration (herunder lønkontrol)
  • Deltage i rekrutteringen af den nye kontorelev
  • Deltage i forskellige projekter, bl.a. Kulturnatten

Hvem er du?
  • Du har bestået/vil bestå EUS/EUX/HG2/HGV/HHX (+ 5 ugers EUS)/STX (+ 10 ugers EUS) med et godt resultat. Vær opmærksom på at vedhæfte en Realkompetencevurdering til din ansøgning, hvis du er over 25 år
  • Du er god til dansk og engelsk både mundtligt og skriftligt
  • Du er villig til at tage ansvar for egen læring
  • Du er imødekommende, serviceminded og mødestabil
  • Du er vant til at arbejde med Microsoft Office, som fx Word og Excel
  • Du skal kunne arbejde selvstændigt og sammen med andre
  • Du er udadvendt og har en positiv indstilling

IT-Universitetet tilbyder:
  • Spændende uddannelsesmiljø med stor kontaktflade til studerende og undervisere
  • Et godt arbejdsklima på en international arbejdsplads samt moderne omgivelser i nyt byggeri
  • Billigt medlemskab til fitnessrum
  • Beliggenhed i Ørestaden kun 5 minutters gang fra metrostationen DR Byen
  • Engagerede kollegaer, som både støtter dig fagligt og som også gerne løber ved siden af dig til det årlige DHL-løb

Ansættelse og aflønning:
Tiltrædelse 15. september 2019. Aflønning og øvrige ansættelsesforhold sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer, og vi har flextid, hvilket giver gode muligheder for et godt samspil mellem arbejde og fritid.

Yderligere information:
Du er velkommen til at kontakte elevansvarlig, Christian Moikjær, på telefon 72 18 52 75 eller e-mail cmoi@itu.dk, hvis du ønsker yderligere information om stillingen.
For et endnu bedre indblik i din måske kommende arbejdsplads, kan du også besøge os på de sociale medier! Klik på de forskellige links herunder.

Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn

Ansøgningsprocedure:
Du kan kun søge stillingen igennem vores e-rekrutteringssystem. Søg ved at trykke på knappen "Søg stillingen" nederst i stillingsannoncen.

Hvis du har bestået grundforløbet, skal du huske at vedhæfte dit grundforløbsbevis til din ansøgning.

Ansøgningsfristen er onsdag den 20. februar 2019 kl. 12.00

Samtaler forventes afholdt i uge 9.

IT-Universitetet ønsker at afspejle et internationalt miljø og ser mangfoldighed som en ressource. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
IT-Universitetet i KøbenhavnKøbenhavn S2019-01-25T00:00:002019-02-24T00:00:00
329941656Bliv kontorelev i SkatteankestyrelsenRobot Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til tre elever, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger. Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.: Offentlig administration og sagsbehandling Økonomi Kommunikation og digitalisering Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsomgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling. Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams. Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os. Om dig Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende. Derudover lægger vi vægt på, at du: trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt Yderligere oplysninger Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V. Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten. Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, bliver du inviteret til en samtale og skal samtidig løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Hvordan ansøger du? Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning. Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 17. februar 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen. Vi er 550 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen
Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til tre elever, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger.

Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen
En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.:
  • Offentlig administration og sagsbehandling
  • Økonomi
  • Kommunikation og digitalisering
Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsomgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling.

Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og –understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams.

Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os.

Om dig
Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende.

Derudover lægger vi vægt på, at du:
  • trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet
  • har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken
  • bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt
Yderligere oplysninger
Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V.

Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten.

Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, bliver du inviteret til en samtale og skal samtidig løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Hvordan ansøger du?
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og/eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning.

Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 17. februar 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen.

Vi er 550 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.
Skatteankestyrelsen KøbenhavnKøbenhavn V2019-01-14T00:00:002019-02-17T00:00:00
329953248Kontorelever 2019Robot Vil du have en praktisk uddannelse og kickstarte dit arbejdsliv? Banedanmark søger et nyt hold kontorelever med speciale inden for offentlig administration. Hvis du har mod på en praktisk uddannelse, som giver gode jobmuligheder inden for administration både i og udenfor Banedanmark, så læs videre. Uddannelsen begynder den 2. september 2019, og vi tilbyder ansættelse i Storkøbenhavn, Ringsted samt Fredericia. Elever i Fredericia kan forvente at blive i Fredericia begge år, hvorimod elever til Ringsted og Storkøbenhavn må forvente, at arbejdsstedet på 2. år er et andet end på 1. år. Et godt netværk og opgaver med betydning Banedanmark er en stor og alsidig arbejdsplads, og et elevforløb hos os giver dig mulighed for at afklare hvilket fagområde, der interesserer lige netop dig. Uddannelsen forløber sig over to år og er delt op i to perioder af hver et års varighed, hvor du får mulighed for at fordybe dig i forskellige fagområder inden for den enkelte afdeling. Det kan f.eks. være i et stort konkret projekt som Signalprogrammet, i området der varetager drift og vedligehold af jernbanen eller i vores økonomi- eller HR-afdeling. Med en uddannelse i Banedanmark er du godt på vej til et job både i det offentlige og i det private. Du kommer til at løse opgaver, som rent faktisk betyder noget. En tidligere elev formulerede det: Du bliver respekteret som kollega, og ikke kun som eleven . Som elev bliver du tilknyttet en elevvært, som hjælper dig ind i organisationen og i gang. Derudover bliver du en del af Banedanmarks elevnetværk, hvor du kan sparre med både 1. og 2. års elever på tværs af vores mange afdelinger. Du kan læse mere om elevforløbet her. Selvstændig, initiativrig og klar på nye udfordringer Du har bestået enten en EUX, en 5- eller 10 ugers EUS for studenter (HHX, STX, HTX eller HF) eller et grundforløb (påbegyndt før 1. august 2015), som giver adgang til kontoruddannelsen med specialet offentlig administration. Du har formentlig haft et studie- eller fuldtidsjob og kender derfor til det at indgå i et arbejdsmæssigt fællesskab. Herudover er vi på udkig efter personer, som er positive, opsøgende og selvstændige. Din elevvært og dine kolleger hjælper dig i gang med arbejdet, men det er også vigtigt, at du selv er nysgerrig på, hvilke opgaver du kan løse og hvilket ansvar, du kan få. Derudover forventer vi, at du har et godt kendskab til MS Office-pakken. Løn Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisationer og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT for ansættelse af kontorelever. Basislønnen for Hovedstad for kontorelever under 25 år udgør kr. 152.037,00 årligt og kr. 12.669,75 månedligt. Hertil kommer pension. Basislønnen for Hovedstad for kontorelever over 25 år udgør kr. 222.812,00 årligt og kr. 18.567,67 månedligt. Hertil kommer pension. Basislønnen for Provins for kontorelever under 25 år udgør kr. 147.777,00 årligt og kr. 12.314,75 månedligt. Hertil kommer pension. Basislønnen for Provins for kontorelever over 25 år udgør kr. 220.533,00 årligt og kr. 18.377,75 månedligt. Hertil kommer pension. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om dét at være kontorelev i Banedanmark, kan du kontakte vores elevkoordinatorer Kathrine Høilund Stitz eller Sandie Christensen. Send os en ansøgning, hvor du fortæller lidt mere om dig selv. Tag også gerne et kig på vores organisation og fortæl os lidt om hvilke afdelinger, du tror, er interessante for dig at arbejde i. Derudover får vi brug for et CV og dit seneste karakterblad. Vi afholder samtaler i uge 8 og 11. For at søge stillingen klikker du på Søg stillingen og følger instruktionerne.Vil du have en praktisk uddannelse og kickstarte dit arbejdsliv?

Banedanmark søger et nyt hold kontorelever med speciale inden for offentlig administration. Hvis du har mod på en praktisk uddannelse, som giver gode jobmuligheder inden for administration både i og udenfor Banedanmark, så læs videre.

Uddannelsen begynder den 2. september 2019, og vi tilbyder ansættelse i Storkøbenhavn, Ringsted samt Fredericia. Elever i Fredericia kan forvente at blive i Fredericia begge år, hvorimod elever til Ringsted og Storkøbenhavn må forvente, at arbejdsstedet på 2. år er et andet end på 1. år.

Et godt netværk og opgaver med betydning
Banedanmark er en stor og alsidig arbejdsplads, og et elevforløb hos os giver dig mulighed for at afklare hvilket fagområde, der interesserer lige netop dig.

Uddannelsen forløber sig over to år og er delt op i to perioder af hver et års varighed, hvor du får mulighed for at fordybe dig i forskellige fagområder inden for den enkelte afdeling. Det kan f.eks. være i et stort konkret projekt som Signalprogrammet, i området der varetager drift og vedligehold af jernbanen eller i vores økonomi- eller HR-afdeling.

Med en uddannelse i Banedanmark er du godt på vej til et job både i det offentlige og i det private. Du kommer til at løse opgaver, som rent faktisk betyder noget. En tidligere elev formulerede det: ”Du bliver respekteret som kollega, og ikke kun som eleven”.

Som elev bliver du tilknyttet en elevvært, som hjælper dig ind i organisationen og i gang. Derudover bliver du en del af Banedanmarks elevnetværk, hvor du kan sparre med både 1. og 2. års elever på tværs af vores mange afdelinger.

Du kan læse mere om elevforløbet her.

Selvstændig, initiativrig og klar på nye udfordringer
Du har bestået enten en EUX, en 5- eller 10 ugers EUS for studenter (HHX, STX, HTX eller HF) eller et grundforløb (påbegyndt før 1. august 2015), som giver adgang til kontoruddannelsen med specialet offentlig administration.

Du har formentlig haft et studie- eller fuldtidsjob og kender derfor til det at indgå i et arbejdsmæssigt fællesskab.

Herudover er vi på udkig efter personer, som er positive, opsøgende og selvstændige. Din elevvært og dine kolleger hjælper dig i gang med arbejdet, men det er også vigtigt, at du selv er nysgerrig på, hvilke opgaver du kan løse og hvilket ansvar, du kan få.

Derudover forventer vi, at du har et godt kendskab til MS Office-pakken.

Løn
Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisationer og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT for ansættelse af kontorelever.

Basislønnen for Hovedstad for kontorelever under 25 år udgør kr. 152.037,00 årligt og kr. 12.669,75 månedligt. Hertil kommer pension.

Basislønnen for Hovedstad for kontorelever over 25 år udgør kr. 222.812,00 årligt og kr. 18.567,67 månedligt. Hertil kommer pension.

Basislønnen for Provins for kontorelever under 25 år udgør kr. 147.777,00 årligt og kr. 12.314,75 månedligt. Hertil kommer pension.

Basislønnen for Provins for kontorelever over 25 år udgør kr. 220.533,00 årligt og kr. 18.377,75 månedligt. Hertil kommer pension.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om dét at være kontorelev i Banedanmark, kan du kontakte vores elevkoordinatorer Kathrine Høilund Stitz eller Sandie Christensen.

Send os en ansøgning, hvor du fortæller lidt mere om dig selv. Tag også gerne et kig på vores organisation og fortæl os lidt om hvilke afdelinger, du tror, er interessante for dig at arbejde i. Derudover får vi brug for et CV og dit seneste karakterblad. Vi afholder samtaler i uge 8 og 11.

For at søge stillingen klikker du på ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København Ø2019-02-01T00:00:002019-02-24T00:00:00
329953662Kontorelev i UndervisningsministerietRobot Har du lyst til at blive uddannet kontorelev i et af landets vigtigste ministerier? I Undervisningsministeriet arbejdes der for at skabe et stærkt fagligt fundament for Danmarks fremtid. Det er derfor også en ambition for os at skabe en stærk toårig kontoruddannelse, hvor elever vil gå herfra som nye mennesker med styrkede kompetencer i offentlig administration. Vil du være med, så søg en plads som kontorelev hos os. Vi garanterer et alsidigt uddannelsesforløb, hvor du blandt andet rokerer mellem fire forskellige praktiksteder i ministeriets departement og styrelser. I hvert praktiksted, vil du være tilknyttet en vejleder, og på denne måde får du også en bred kontaktflade med mange forskellige kolleger. Vores nye, stærke hold af kontorelever begynder fra den 1. september 2019. Vi tilbyder dig: en toårig uddannelsesstilling, hvor du bliver uddannet med speciale i offentlig administration et spændende og afvekslende uddannelsesforløb, hvor du får et indgående kendskab til opgaverne selvstændige opgaver, ansvar og udfordringer samt mulighed for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer at prøve kræfter med mange forskellige opgaver som for eksempel sagsbehandling, kontakt til borgere og institutioner, puljeansøgninger, mødebooking- og planlægning, konferenceplanlægning, projektarbejde, økonomi og regnskab og HR og Personaleadministration. et ungenetværk i form af både et elev-studenter- og praktikantnetværk, som elever i ministeriet har stor glæde af. Netværket bliver brugt til at skabe stærke faglige og sociale relationer på tværs af ministeriets departement og styrelser, men også som et springbræt til en fremtidig karriere. Vi forventer, at du: har bestået består en EUX har bestået består en gymnasial uddannelse og efterfølgende gennemfører et kort grundforløb (EUS) har bestået HG, HGS eller HGV er udadvendt, opsøgende og kan samarbejde med andre om opgaver kan formulere dig skarpt både mundtligt og skriftligt har et indgående kendskab til it, især Word og Excel er selvstændig i opgavevaretagelsen tager ansvar for egen udvikling gennem din elevtid. Løn- og ansættelsesvilkår For kontorelever over 18 år er lønnen 13.619,67 kr. pr. måned, og for kontorelever over 25 år er lønnen 19.959,75 kr. pr. måned. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer, med flextid og betalt frokostpause. Dine løn- og ansættelsesvilkår følger OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat. Skoleforløb Du veksler mellem praktik i ministeriet og skoleophold på Niels Brock i København, som bliver arrangeret af os. Skoleperioderne er fordelt over de to år du er elev i ministeriet. Du vil blive undervist i områder som kommunikation, lovgivning, politik, økonomi, organisation og samarbejde og du får mulighed for at komme på en studietur til Bruxelles. Som afslutning på skoleforløbet skal du skrive en fagprøve om et valgfrit emne. Sådan søger du Send din ansøgning, cv, kopi af eksamensbevis terminskarakterer og eventuelle anbefalinger elektronisk senest søndag den 10. marts 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 11 og 12. Vil du vide mere? Hvis du har spørgsmål til stillingen som kontorelev, er du velkommen til at kontakte Vinnie Larsen på telefon 3392 5078 eller Helle Riis Jakobsen på telefon 4128 9829.. Du kan også læse mere om hvad vores nuværende og tidligere kontorelever siger om os på https: uvm.dk ministeriet job-i-ministeriet ministeriet-som-arbejdsplads kontorelev-i-ministeriet I Undervisningsministeriet ønsker vi, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundet, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer. Har du lyst til at blive uddannet kontorelev i et af landets vigtigste ministerier?

I Undervisningsministeriet arbejdes der for at skabe et stærkt fagligt fundament for Danmarks fremtid. Det er derfor også en ambition for os at skabe en stærk toårig kontoruddannelse, hvor elever vil gå herfra som nye mennesker med styrkede kompetencer i offentlig administration.

Vil du være med, så søg en plads som kontorelev hos os.

Vi garanterer et alsidigt uddannelsesforløb, hvor du blandt andet rokerer mellem fire forskellige praktiksteder i ministeriets departement og styrelser. I hvert praktiksted, vil du være tilknyttet en vejleder, og på denne måde får du også en bred kontaktflade med mange forskellige kolleger. Vores nye, stærke hold af kontorelever begynder fra den 1. september 2019.

Vi tilbyder dig:
  • en toårig uddannelsesstilling, hvor du bliver uddannet med speciale i offentlig administration
  • et spændende og afvekslende uddannelsesforløb, hvor du får et indgående kendskab til opgaverne
  • selvstændige opgaver, ansvar og udfordringer samt mulighed for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer
  • at prøve kræfter med mange forskellige opgaver som for eksempel sagsbehandling, kontakt til borgere og institutioner, puljeansøgninger, mødebooking- og planlægning, konferenceplanlægning, projektarbejde, økonomi og regnskab og HR og Personaleadministration.
  • et ungenetværk i form af både et elev-studenter- og praktikantnetværk, som elever i ministeriet har stor glæde af. Netværket bliver brugt til at skabe stærke faglige og sociale relationer på tværs af ministeriets departement og styrelser, men også som et springbræt til en fremtidig karriere.
Vi forventer, at du:
  • har bestået/består en EUX
  • har bestået/består en gymnasial uddannelse og efterfølgende gennemfører et kort grundforløb (EUS)
  • har bestået HG, HGS eller HGV
  • er udadvendt, opsøgende og kan samarbejde med andre om opgaver
  • kan formulere dig skarpt – både mundtligt og skriftligt
  • har et indgående kendskab til it, især Word og Excel
  • er selvstændig i opgavevaretagelsen
  • tager ansvar for egen udvikling gennem din elevtid.
Løn- og ansættelsesvilkår
For kontorelever over 18 år er lønnen 13.619,67 kr. pr. måned, og for kontorelever over 25 år er lønnen 19.959,75 kr. pr. måned. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer, med flextid og betalt frokostpause. Dine løn- og ansættelsesvilkår følger OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Skoleforløb
Du veksler mellem praktik i ministeriet og skoleophold på Niels Brock i København, som bliver arrangeret af os. Skoleperioderne er fordelt over de to år du er elev i ministeriet. Du vil blive undervist i områder som kommunikation, lovgivning, politik, økonomi, organisation og samarbejde og du får mulighed for at komme på en studietur til Bruxelles. Som afslutning på skoleforløbet skal du skrive en fagprøve om et valgfrit emne.

Sådan søger du
Send din ansøgning, cv, kopi af eksamensbevis/terminskarakterer og eventuelle anbefalinger elektronisk senest søndag den 10. marts 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 11 og 12.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen som kontorelev, er du velkommen til at kontakte Vinnie Larsen på telefon 3392 5078 eller Helle Riis Jakobsen på telefon 4128 9829.. Du kan også læse mere om hvad vores nuværende og tidligere kontorelever siger om os på https://uvm.dk/ministeriet/job-i-ministeriet/ministeriet-som-arbejdsplads/kontorelev-i-ministeriet

I Undervisningsministeriet ønsker vi, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundet, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.
Undervisningsministeriet Fr.Holm 21København K2019-02-04T00:00:002019-03-10T00:00:00
329954892Kontorelever med interesse for offentlig administration og sagsbehandling til Tilsynscenter SydRobot Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid? Så bliv kontorelev hos Arbejdstilsynets Tilsynscenter Syd i Kolding. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. Vores forebyggende og rådgivende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. Du kan læse mere om os på http: www.amid.dk. En god og spændende start på dit arbejdsliv Som elev hos os får du en alsidig kontoruddannelse med faglige udfordringer og personlig udvikling. Vi er 106 medarbejdere i Tilsynscenter Syd, som står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid. Vi har et godt samarbejde og vi er gode til at hjælpe hinanden. Vi har erfaring med elever og gør meget for, at du bliver en del af gruppen. Du vil i løbet af din kontoruddannelse blive oplært i forskellige jobfunktioner, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med en kollega. Din arbejdsdag vil ofte være en blanding af nye udfordringer og daglige faste opgaver. Du vil blandt andet komme til at arbejde med support af de tilsynsførende og planlægning af de tilsynsførendes besøg på virksomheder, sagsbehandling, journalisering og telefonkontakt til virksomheder. Du evaluerer løbende din individuelle praktikplan sammen med din elevansvarlige. Bliv elev i et spændende læringsmiljø Vi forestiller os, at du er: dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundligt omstillingsparat og har lyst til at arbejde med mange forskellige arbejdsopgaver i dit elevforløb positiv i din tilgang til andre mennesker og er god til at samarbejde serviceminded og kvalitetsbevidst i dit arbejde god til at bevare overblikket og kan prioritere din tid i en travl hverdag ansvarsbevidst og har fokus på selv at gøre en indsats for at opnå resultater. Herudover skal du have bestået eller forvente at bestå EUX med uddannelsesretning indenfor kontor. Har du en studentereksamen (HHX, HF, STX, HTX) skal denne være suppleret med et 5 eller 10 ugers EUS-forløb for at opfylde overgangskravene. Du kan også have gennemført HG grundforløb HGS med speciale i offentlig administration, som er udstedt før 1. august 2015. Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start, skal du også have en realkompetencevurdering. Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på http: www.uddannelsesnaevnet.dk. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Vi har 2 ledige stillinger som kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingerne er fuldtidsstillinger med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi vil gerne have at du starter den 1. september 2019. Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer praktik hos os med ca. 15 ugers skoleophold, fordelt over hele perioden. Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. Arbejdsstedet er Tilsynscenter Syd, Eltangvej 232, 6000 Kolding. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Kirsten Nørgaard på tlf. nr. 7220 9653 eller mail knh@at.dk. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne. Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk senest onsdag den 20. februar 2019. Vi forventer at gennemføre samtaler primo marts 2019.Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid? Så bliv kontorelev hos Arbejdstilsynets Tilsynscenter Syd i Kolding.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.

Vores forebyggende og rådgivende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.

Du kan læse mere om os på http://www.amid.dk.

En god og spændende start på dit arbejdsliv
Som elev hos os får du en alsidig kontoruddannelse med faglige udfordringer og personlig udvikling. Vi er 106 medarbejdere i Tilsynscenter Syd, som står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid. Vi har et godt samarbejde og vi er gode til at hjælpe hinanden. Vi har erfaring med elever og gør meget for, at du bliver en del af gruppen.

Du vil i løbet af din kontoruddannelse blive oplært i forskellige jobfunktioner, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med en kollega. Din arbejdsdag vil ofte være en blanding af nye udfordringer og daglige faste opgaver. Du vil blandt andet komme til at arbejde med support af de tilsynsførende og planlægning af de tilsynsførendes besøg på virksomheder, sagsbehandling, journalisering og telefonkontakt til virksomheder.

Du evaluerer løbende din individuelle praktikplan sammen med din elevansvarlige.

Bliv elev i et spændende læringsmiljø
Vi forestiller os, at du er:
  • dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundligt
  • omstillingsparat og har lyst til at arbejde med mange forskellige arbejdsopgaver i dit elevforløb
  • positiv i din tilgang til andre mennesker og er god til at samarbejde
  • serviceminded og kvalitetsbevidst i dit arbejde
  • god til at bevare overblikket og kan prioritere din tid i en travl hverdag
  • ansvarsbevidst og har fokus på selv at gøre en indsats for at opnå resultater.
Herudover skal du have bestået eller forvente at bestå EUX med uddannelsesretning indenfor kontor.

Har du en studentereksamen (HHX, HF, STX, HTX) skal denne være suppleret med et 5 eller 10 ugers EUS-forløb for at opfylde overgangskravene. Du kan også have gennemført HG grundforløb/HGS med speciale i offentlig administration, som er udstedt før 1. august 2015.

Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start, skal du også have en realkompetencevurdering.

Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på http://www.uddannelsesnaevnet.dk.

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi har 2 ledige stillinger som kontorelev med speciale i offentlig administration. Stillingerne er fuldtidsstillinger med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi vil gerne have at du starter den 1. september 2019.

Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer praktik hos os med ca. 15 ugers skoleophold, fordelt over hele perioden.

Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.

Arbejdsstedet er Tilsynscenter Syd, Eltangvej 232, 6000 Kolding.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Kirsten Nørgaard på tlf. nr. 7220 9653 eller mail knh@at.dk.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk senest onsdag den 20. februar 2019.

Vi forventer at gennemføre samtaler primo marts 2019.
ArbejdstilsynetKøbenhavn Ø2019-02-05T00:00:002019-02-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorelev til offentlig administration på ITU

IT-Universitetet i København

København S
Drømmer du om en elevplads i en moderne, innovativ og international virksomhed, hvor hverdagen er præget af faglighed, fællesskab og masser af spændende udfordringer? Så kan IT-Universitetet i København være noget for dig. Vi tilbyder en bred uddann...
Indrykket:25. januar 2019
Udløbsdato:24. februar 2019

Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen

Skatteankestyrelsen København

København V
Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til tre elever, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større f...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:17. februar 2019

Kontorelever 2019

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København Ø
Vil du have en praktisk uddannelse og kickstarte dit arbejdsliv? Banedanmark søger et nyt hold kontorelever med speciale inden for offentlig administration. Hvis du har mod på en praktisk uddannelse, som giver gode jobmuligheder inden for administra...
Indrykket:1. februar 2019
Udløbsdato:24. februar 2019

Kontorelev i Undervisningsministeriet

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Har du lyst til at blive uddannet kontorelev i et af landets vigtigste ministerier? I Undervisningsministeriet arbejdes der for at skabe et stærkt fagligt fundament for Danmarks fremtid. Det er derfor også en ambition for os at skabe en stærk toårig...
Indrykket:4. februar 2019
Udløbsdato:10. marts 2019

Kontorelever med interesse for offentlig administration og sagsbehandling til Tilsynscenter Syd

Arbejdstilsynet

København Ø
Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig el...
Indrykket:5. februar 2019
Udløbsdato:20. februar 2019