Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorfunktionær til effektivt sagsbehandlingsteam (Barselsvikariat i Holbæk)

Vil du være med til at gøre en forskel for elever med en funktionsnedsættelse? Så er du måske vores nye kollega i Enheden for Specialpædagogisk Støtte (SPS-enheden) i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. SPS-enheden udflytter til Holbæk til august.

Om os
Vi administrerer de statslige specialpædagogiske støtteordninger (SPS) i forbindelse med uddannelse. Støtten skal sikre, at elever og studerende med en funktionsnedsættelse kan gennemføre en uddannelse på lige fod med andre. Støtten kan bl.a. bestå af it-hjælpemidler til elever med ordblindhed eller støttetimer til elever med psykiske vanskeligheder. Vi dækker uddannelserne på Uddannelses- og Forskningsministeriets område og de fleste uddannelser på Børne- og Undervisningsministeriets område.

I SPS-enheden er vi desuden i gang med en omfattende udviklingsproces, som blandt andet omfatter udvikling og effektivisering af en lang række arbejdsgange.

Dine arbejdsopgaver
Som barselsvikar skal du sammen med vores sagsbehandlerteam på syv medarbejdere og en studentermedhjælper varetage administrative opgaver relateret til sagsbehandlingen. Opgaverne løses i tæt samarbejde med de øvrige kollegaer i kontoret.

Du skal:

  • Varetage sagsbehandling af ansøgninger om støtte inden for forskellige uddannelsesområder - herunder afgøre ansøgninger i henhold til gældende lovgivning og praksis og indhente supplerende oplysninger og dokumentation fra uddannelsesstederne
  • Besvare telefonopkald i telefonvagten og besvare mails fra uddannelsessteder, borgere og andre samarbejdspartnere
  • Bidrage til løbende udvikling af sagsbehandlingen og vores praksis
Om dig
Du har lyst til at være med til at sikre den gode, stabile drift, så elever og studerende oplever en hurtig og korrekt behandling af deres ansøgninger. Som person arbejder du struktureret med dine opgaver, har ordenssans og et godt blik for deltaljerne. Du skal kunne lide at arbejde i et team og have gode samarbejdsevner. Du skal kunne kommunikere med borgere, uddannelsessteder og andre samarbejdspartnere på en venlig og hjælpsom måde.

Vi lægger vægt på, at du har:

  • Erfaring med sagsbehandling generelt, gerne inden for offentlig administration
  • Gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Administrativt overblik og kendskab til principperne og reglerne for forvaltningsafgørelser
  • Gode samarbejdsevner og kan indgå i et tværfagligt samarbejde
Vi forventer, at du har en kontoruddannelse inden for offentlig administration eller anden relevant uddannelse.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som kontorfunktionær efter organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/STAT for kontorfunktionærer m.fl.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og barselsvikariatet begynder den 1. juni 2021 og løber frem til den 31. maj 2022.

SPS-kontoret skal udflyttes til Holbæk i forbindelse med regeringens plan for Bedre Balance i Danmark. Udflytningen forventes at finde sted i august 2021.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lise Ebdrup på tlf.: 3392 5199.

Du kan også læse på vores hjemmeside www.stukuvm.dk og om de specialpædagogiske ordninger på www.spsu.dk.

Ansøgning
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis via stillingsopslaget via vores hjemmeside på www.uvm.dk/job senest fredag den 9. april 2021.

Vi forventer at holde 1. samtale i uge 15 og 2. samtale i uge 16.

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.




Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.