Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorleder til Borgerservice ved Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune skal have en ny leder af Borgerservice

Har du erfaring indenfor ledelse i en offentlig forvaltning? Er du god til at samarbejde på tværs, og har du lyst til personaleledelse? Så er denne stilling måske noget for dig.

Vi har – synes vi – noget godt at tilbyde. Du kommer ind i en afdeling og en kommune, der er særdeles veldrevet, og hvor der generelt hersker en god ånd. Borgerservice repræsenterer i mange sammenhænge indgangen til kommunen, og derfor er service, åbenhed, nærvær og empati nøgleord for afdelingen.  Vi er i gang med at transformere Borgerservice med fokus på tilgængelighed, digitalisering og samskabelse, og vi bidrager således til den overordnede strategiske udvikling i kommunen.

Du bliver en del af et ledelsesteam, hvor du bliver udfordret respektfuldt og ordentligt, men med forventningen om, at du byder dig til. Du vil få opbakning og blive understøttet i dit lederskab, og du vil blive mødt af en organisation, som gerne vil være med til at spille dig god. Til gengæld forventer vi, at du kan placere dig som omdrejningspunkt og være en tydelig drivkraft i den fortsatte udvikling af Borgerservice.

Borgerservice består af 21 medarbejdere fordelt på 3 teams, som varetager opgaver på de enkelte fagområder, men i stigende grad også på tværs af områderne. Som kontorleder fungerer du som den direkte leder for alle 21 medarbejdere med reference til afdelingschefen for Borgerservice og JB-Sekretariatet. Hverdagen i Borgerservice er præget af høj aktivitet, og du vil som leder arbejde hands-on med at løse dagligdagens udfordringer samt have ansvar for den overordnede organisering, planlægning og udvikling ift. kerneopgaven.

Der er tale om en lederstilling med gode udviklingsmuligheder. Du vil få en betydningsfuld rolle i forhold til at skabe samarbejde og sammenhæng såvel internt, som med andre afdelinger i kommunen. Du har en naturlig autoritet og en evne til at ”trække af” på beslutninger, så du ikke bliver en stopklods for fremdriften, og så dine samarbejdspartnere tager dig alvorligt. Samtidig er du et menneske, der formår at have dig selv med i rollen. Du er tydelig og nærværende overfor dine medarbejdere, og du formår at lytte og skabe inddragelse i øjenhøjde.

Du har et uddannelsesmæssigt og erfaringsmæssigt afsæt, der giver en vis ballast indenfor kommunal ledelse og forvaltning. Du kommer med noget ledelseserfaring, men vi er mere interesserede i dine resultater som leder, end længden af dine erfaringer. Til sidst er du en stærk kommunikator, som evner at formidle dit budskab, så det er letforståeligt, målrettet og interessant.

Som kontorleder for Borgerservice er opgaverne at

  • understøtte den fortsatte udvikling og forandring af Borgerservice med fokus på god service for borgerne
  • samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere med blik for de tværgående perspektiver
  • sikre udvikling af området i forhold til personaleforhold, faglig kvalitet og optimering af drift
  • yde kvalificeret sparring samt inspirere og motivere andre til at tage ansvar og sætte deres kompetencer i spil.

Vi lægger vægt på at du

  • har erfaring med ledelse, og at denne udøves på en tillids- og dialogbaseret måde
  • har erfaring med offentlig forvaltning 
  • er initiativrig og har gennemslagskraft til at håndtere og drive ikke mindst forandringsprocesser.

Løn og ansættelsesvilkår
Vi ønsker stillingen besat til 1. maj 2021. Arbejdsstedet er Aabenraa Rådhus, Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa.  

Stillingen besættes på overenskomstvilkår og efter konkret forhandling på et niveau, der forventes at ligge på omkring 550.000 kr. om året. Dertil kommer pension.  

Yderligere oplysninger
Kan fås hos afdelingschef for Borgerservice og JB-Sekretariatet Esben Krabbe Christiansen, tlf. 21304430 eller ved vicekommunaldirektør Søren Lorenzen, tlf. 23720311

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag som Word eller PDF via linket.  

Ansøgningsfristen er den 26. februar 2021.   

Ansættelsessamtaler gennemføres i uge 10. Herefter afholdes anden samtale i uge 12. 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.