Kontrol af sort økonomi er ikke enkelt – så vi har brug for dig

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du bruge din viden om regnskab, revision, moms og skatter til løsning af sager, hvor reglerne i lovgivningen ikke altid overholdes? Er du nysgerrig, og har du modet til at give dig i kast med mange forskellige typer af kontrolsager? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervsvirksomheder I i Skattestyrelsen.

Erhvervsvirksomheder I er en landsdækkende afdeling, der bl.a. arbejder på at begrænse sort økonomi på virksomhedsområdet. Arbejdet udføres ved hjælp af forskellige former for kontrol.

Sagsbehandling og kontrolarbejde
Vi søger en ny kollega til vores enhed i Frederikssund. Enheden bidrager primært til to projekter i Skattestyrelsen. Får du stillingen, bliver du tilknyttet projekt Sort Økonomi Virksomheder.

Projekt Sort Økonomi Virksomheder har til formål at sikre fair konkurrence gennem en indsats mod sort arbejde og sort økonomi i danske virksomheder inden for detail-, restaurations-, pizzeriabranchen med flere.

Indsatsen fordeler sig mellem en udgående kontrol i virksomhederne samt egentlig regnskabsmæssig gennemgang ved skrivebordet. Den regnskabsmæssige gennemgang medfører ofte reguleringer af moms, A-skat og skat for personlige erhvervsdrivende og mindre selskaber. Derudover arbejdes med andre sanktioner, så som pålæg af digital logbog m.m.

Vi har derfor brug for en engageret og dygtig sagsbehandler, der har lyst til et fleksibelt arbejde, der både indeholder udgående kontrol, men også en del sagsbehandling.

Din baggrund og kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx professionsbachelor i skat, bachelor- eller kandidatniveau inden for skat, moms, regnskab, revision eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer eller kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Derudover vil det være en fordel, at du har erfaring med sagsbehandling og meget gerne kontrol og revision – eventuelt fra en lignende stilling.

Vi søger en kollega der:

  • Arbejder selvstændigt, struktureret, bevarer overblikket og kan arbejde i teams
  • Trives med udadvendt kontakt med virksomheder og rådgivere
  • Har gode kommunikationsevner og udtrykker sig klart i både skrift og tale
  • Med engagement og professionalisme sikrer virksomheder og rådgivere ordentlig og pålidelig behandling
  • Er villig til at lære nyt og åben for udfordringer
  • Har gode IT-kompetencer.
Derudover lægger vi vægt på, at du tager ansvar og bidrager til opgaveløsningen, er løsningsorienteret, kvalitetsbevidst og motiveres af at udvikle dit faglige niveau.

Vi tilbyder
En spændende og afvekslende arbejdsdag, hvor fleksibilitet er en mulighed, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen. Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din arbejdsdag, og opgaverne byder på en god vekselvirkning mellem selvstændighed og faglig sparring.

Du får mulighed for at være med til at udvikle enheden yderligere, og du vil blive udfordret med opgaver og udviklet til at løfte større og sværere sager med tiden.

Vi sørger for, at du bliver introduceret til vores systemer og arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og behov. Vi sikrer, at der bliver lavet en plan for eventuel kompetenceudvikling, og der bliver også mulighed for efter- eller videreuddannelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 19. februar 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 8 og 9.

I rekrutteringsprocessen kan der evt. indgår en person- og logikanalyse samt en 2. samtale.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og reference.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte funktionsleder Peter Svane på telefon 72 37 59 41 eller Janni Rantov på telefon 72 38 28 39.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Kilde Allé 16, 3600 Frederikssund.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Kontrol af sort økonomi er ikke enkelt – så vi har brug for dig

Vil du bruge din viden om regnskab, revision, moms og skatter til løsning af sager, hvor reglerne i lovgivningen ikke altid overholdes? Er du nysgerrig, og har du modet til at give dig i kast med mange forskellige typer af kontrolsager? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervsvirksomheder I i Skattestyrelsen.

Erhvervsvirksomheder I er en landsdækkende afdeling, der bl.a. arbejder på at begrænse sort økonomi på virksomhedsområdet. Arbejdet udføres ved hjælp af forskellige former for kontrol.

Sagsbehandling og kontrolarbejde
Vi søger en ny kollega til vores enhed i Frederikssund. Enheden bidrager primært til to projekter i Skattestyrelsen. Får du stillingen, bliver du tilknyttet projekt Sort Økonomi Virksomheder.

Projekt Sort Økonomi Virksomheder har til formål at sikre fair konkurrence gennem en indsats mod sort arbejde og sort økonomi i danske virksomheder inden for detail-, restaurations-, pizzeriabranchen med flere.

Indsatsen fordeler sig mellem en udgående kontrol i virksomhederne samt egentlig regnskabsmæssig gennemgang ved skrivebordet. Den regnskabsmæssige gennemgang medfører ofte reguleringer af moms, A-skat og skat for personlige erhvervsdrivende og mindre selskaber. Derudover arbejdes med andre sanktioner, så som pålæg af digital logbog m.m.

Vi har derfor brug for en engageret og dygtig sagsbehandler, der har lyst til et fleksibelt arbejde, der både indeholder udgående kontrol, men også en del sagsbehandling.

Din baggrund og kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx professionsbachelor i skat, bachelor- eller kandidatniveau inden for skat, moms, regnskab, revision eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer eller kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Derudover vil det være en fordel, at du har erfaring med sagsbehandling og meget gerne kontrol og revision – eventuelt fra en lignende stilling.

Vi søger en kollega der:

  • Arbejder selvstændigt, struktureret, bevarer overblikket og kan arbejde i teams
  • Trives med udadvendt kontakt med virksomheder og rådgivere
  • Har gode kommunikationsevner og udtrykker sig klart i både skrift og tale
  • Med engagement og professionalisme sikrer virksomheder og rådgivere ordentlig og pålidelig behandling
  • Er villig til at lære nyt og åben for udfordringer
  • Har gode IT-kompetencer.
Derudover lægger vi vægt på, at du tager ansvar og bidrager til opgaveløsningen, er løsningsorienteret, kvalitetsbevidst og motiveres af at udvikle dit faglige niveau.

Vi tilbyder
En spændende og afvekslende arbejdsdag, hvor fleksibilitet er en mulighed, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen. Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din arbejdsdag, og opgaverne byder på en god vekselvirkning mellem selvstændighed og faglig sparring.

Du får mulighed for at være med til at udvikle enheden yderligere, og du vil blive udfordret med opgaver og udviklet til at løfte større og sværere sager med tiden.

Vi sørger for, at du bliver introduceret til vores systemer og arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og behov. Vi sikrer, at der bliver lavet en plan for eventuel kompetenceudvikling, og der bliver også mulighed for efter- eller videreuddannelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 19. februar 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 8 og 9.

I rekrutteringsprocessen kan der evt. indgår en person- og logikanalyse samt en 2. samtale.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og reference.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte funktionsleder Peter Svane på telefon 72 37 59 41 eller Janni Rantov på telefon 72 38 28 39.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Kilde Allé 16, 3600 Frederikssund.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.