Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontroldirektør til Toldstyrelsen

Som underdirektør er du en del af Toldstyrelsens direktion. Du får ansvaret for ca. 350 medarbejdere, der hver dag arbejder med styrelsens drift og dermed vores to kerneopgaver: at sikre smidig handel på tværs af grænser og en effektiv toldkontrol.

Toldstyrelsen er i gang med en markant forandringsproces. Som underdirektør indgår du i den øverste ledelse af Toldstyrelsen, hvor du skal bidrage aktivt til at sætte den strategiske retning, så vi har det bedst mulige afsæt for sammen at løse vores vigtige samfundsopgave.

I direktionen får du særligt ansvar for tilrettelæggelse af toldkontrollen, og du får også det overordnede ansvar for at lede en del af driftsenhederne. Enhederne har en stor faglig bredde og omfatter toldekspedition, toldkontrol og sagsbehandling inden for kerneopgaverne smidig handel og effektiv toldkontrol. En væsentlig opgave vil være, at Toldstyrelsen gradvist skal tage nye toldsystemer i brug frem til 2025. Toldstyrelsen udvikler systemerne i samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, og en åben dialog med erhvervslivet og brancheorganisationerne er central for at kunne gennemføre ændringen, samtidig med at det skal være nemt for virksomhederne at handle med udlandet og betale den korrekte told.

Organisatorisk består driften af 30 enheder i hele landet fordelt på to underdirektører. Det vil være dit ansvar at udvikle og gennemføre strategiske mål og sikre fagligt stærke resultater på baggrund af velfungerende og effektive processer internt i Toldstyrelsen, inden for Skatteforvaltningen og i forhold til Skatteministeriet.

Erfaren og motiverende med strategisk tæft
?Du er en inspirerende og troværdig leder med solid erfaring med ledelse af ledere. Erfaring med statslig administration og gennemførelse af gennemgribende it-projekter er en fordel.

Derudover lægger vi vægt på, at du har følgende kompetencer:

  • Motiverende ledelseskapacitet med politisk og strategisk tæft
  • Erfaring med driftsledelse på direktørniveau
  • Dokumenteret erfaring med tværgående processer og fagligt komplekse problemstillinger – gerne fra den offentlige forvaltning
  • Vilje og dokumenterede evner til at foretage strategiske prioriteringer, træffe beslutninger og skabe holdbare resultater
  • Stærke kommunikative evner og evne til at skabe gode relationer både internt og eksternt samt sikre gennemsigtighed over for borgere, virksomheder og det politiske niveau
  • Stærk analytisk sans og en databaseret tilgang til opgaveløsningen.

Fokus på tværgående samarbejde
Toldstyrelsen har hovedsæde i Aarhus. Vi har enheder i hele Danmark og samarbejder tæt med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og Skatteministeriet samt med toldmyndighederne i de nordiske lande og i EU. Stillingen indebærer derfor mødeaktivitet i København og resten af Danmark og lejlighedsvis også i udlandet.

Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen forventes klassificeret i lønramme 38/løngruppe 2. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i bestemmelserne i rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen ønskes besat på åremål.
?
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Carlsensvej 8, 4600 Køge.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIG (HEM) af Politiets Efterretningstjeneste.

Tiltrædelse 1. november 2020 eller snarest muligt.

Ansøgning og kontakt
Send ansøgning med CV og eksamenspapirer via nedenstående link senest søndag den 20. september 2020. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Vi forventer at holde samtaler løbende og senest torsdag den 24. september 2020. Derudover skal du afsætte tid til en logik- og personanalyse samt anden samtalerunde fredag den 2. oktober 2020, hvis du går videre i ansættelsesprocessen.

?Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen og ansættelsesprocessen, kan du kontakte direktør Charlotte Møller på tlf. 72 37 21 22 eller kontorchef i HR Randi Hoffmann på tlf. 72 37 55 59.

Om Toldstyrelsen
’Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol’

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU’s regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EU’s toldkodeks.

Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.