Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Koordinator og Juridisk Konsulent til Visitationsforum for De særlige pladser

Det politiske fokus på psykiatrien er stigende. Det afspejler sig både i finansloven, der har sikret psykiatrien yderligere 600 mio. kr. årligt de næste fire år og i Region Syddanmark, hvor en ny psykiatriplan også følges op med ekstra tiltag.

Et af de tiltag der har været prioriteret højt, er oprettelsen af en række pladser til en gruppe af særligt udsatte patienter. Psykiatrien i Region Syddanmark har siden 2018 opbygget 32 af disse særlige pladser. Der er nedsat et Visitationsforum på tværs af kommuner, region og kriminalforsorgen, der indstiller til visitationen til De særlige pladser. Forummet er præget af et godt samarbejde, der har sikret et attraktivt indhold i tilbuddet og tilfredse patienter.

Om stillingen
Din primære opgave bliver at sekretariatsbetjene og sikre koordineringen omkring det tværsektorielle Visitationsforum. Det er vigtigt at pointere, at der i denne opgave er en række administrative opgaver, der skal understøtte forberedelse og afvikling af samt opfølgning på visitationsmøderne – såsom at planlægge og indkalde til møder, sikre sagsakter til møderne og tage referat på møderne. Den juridiske opgave består i at sikre, at de formelle juridiske krav overholdes ifm. visitationerne. En del af den koordinerende opgave er, at du bliver et vigtigt led i at understøtte udviklingen af det gode samarbejde med regionens 22 kommuner og kriminalforsorgen. Dette bl.a. ved, at du planlægger og afvikler erfaringsudviklingsmøder, deltager i udarbejdelse af evalueringer og nyhedsbreve samt sikrer indholdsrige dagsordner til styregruppemøderne.

Du ansættes i Ledelsessekretariatet i psykiatrisygehusets administration, og vil også skulle supplere sekretariatsteamet og administrationen med juridisk sparring og arbejdsopgaver inden for det juridiske felt, f.eks. ved deltagelse i klagekoordineringsforum, vores informationssikkerhedsarbejde og ved håndtering af klagesager, høringssvar og aktindsigtsbegæringer.

Dine faglige og personlige kompetencer
Du har:

  • en juridisk uddannelse
  • erfaring med arbejdet i en offentlig forvaltning, gerne i forhold til myndighedsudøvelse og visitation
  • gode administrative kompetencer og interesser
  • viden om og erfaring med sagsbehandling
  • kendskab til forvaltningsloven og offentlighedsloven
  • evnen til at omsætte og formidle lovgivning
  • evnen til at arbejde selvstændigt

Du er også:

  • indstillet på, at der følger en række administrative opgaver med stillingen, f.eks. planlægge og koordinere møder med kommuner og kriminalforsorgen og udarbejde dagsordener og referater fra møderne
  • god til at samarbejde, også på tværs af faggrupper
  • fleksibel, kvalitetsbevidst, serviceorienteret og kan levere til tiden
  • god til kommunikation både i skrift og tale

Vi forventer, at du har lyst til at indgå i og bidrage til afdelingens liv, både fagligt og socialt. Vi tager ansvar for hinanden og prioriterer tid til sparring og feedback. Omgangstonen er uhøjtidelig og fyldt med faglighed og humor. Du vil møde engagerede, dygtige og sjove kollegaer i et sygehus med fokus på patienten, faglighed, dialog og samarbejde.

Vi tilbyder til gengæld en arbejdsplads med:

  • Et godt fagligt og kollegialt samarbejdsmiljø
  • Rum til udvikling
  • Fokus på løbende forbedring
  • Mulighed for at gøre en forskel for nogle af landets svageste borgere

Hvem er vi?
Psykiatrisygehuset har afdelinger og funktioner fordelt i hele Region Syddanmark. Vi er knapt 3000 medarbejdere. Administrationen ligger i Vejle og består af ca. 110 medarbejdere fordelt på fire funktioner, der ud over Ledelsessekretariatet også består af Klinisk IT, HR og Økonomi og Planlægning. 

Ledelsessekretariatet består aktuelt af 20 medarbejdere fordelt på et kommunikationsteam med syv medarbejdere og et sekretariatsteam med 12 medarbejdere. Stillingen er forankret i sekretariatsteamet, men vi samarbejder selvfølgelig på tværs af de to teams, Administrationen og vores klinikker, der er fordelt over hele regionen.

Administrationen holder til på Lille Grundet Hulvej 25 i Vejle.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger ved at kontakte Sekretariats- og Kommunikationschef John Zola på telefon 92 43 69 21 eller pr. e-mail
john.zola@rsyd.dk eller hos konsulent Sarah Elisabeth Andersen på telefon 99 44 48 76 eller pr. e-mail sea@rsyd.dk.

Løn og ansættelsesvilkår fastlægges i henhold til aftale mellem Danske Regioner og forhandlingsberettiget organisation. 

Ansøgningsfrist
Ansøgningen sendes senest den 14. januar 2021. Vi holder samtaler den 20. januar 2021 og med en 2. runde den 26. januar. Der er forventet tiltrædelse den 1. marts 2021.


Om de særlige pladser
De særlige pladser er målrettet patienter med svære psykiske lidelser og udadreagerende adfærd. Region Syddanmark har oprettet 29 særlige pladser (plus 3 der i øjeblikket er ommærket til almene senge), heraf er 15 pladser aktuelt placeret hos Psykiatrisk Afdeling Odense og 14 pladser placeret på Psykiatrisk Afdeling Esbjerg.

Du kan også besøge www.psykiatrienisyddanmark.dk
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.