Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Koordinerende Økonomisk konsulent til Økonomi & Løn

Brænder du for at arbejde med kommunal budget- og økonomistyring? Vil du have ansvar og samtidig være med til at sætte retning og indgå i den daglige drift? Motiveres du af at skabe samarbejde og formidle kompleks viden?
Så har vi den rette stilling til dig.

Fra 1. marts 2021 mangler vi en dygtig og erfaren økonomisk konsulent som kan varetage stillingen som koordinerede økonomikonsulent på Haderslev kommunes skole- og dagtilbudsområde.

Stillingen er forankret i kommunens centrale økonomiafdeling, hvor du som koordinerende økonomikonsulent i et team på 3 økonomikonsulenter, skal drive økonomistyringen.

Der er tale om en meget alsidig stilling hvor du vil være direkte samarbejdspartner for vores Børne- og Kulturdirektør og forvaltningens chefgruppe, og bistå med økonomiske analyser og økonomisk overblik. Samtidig skal du gennemføre løbende budgetopfølgning på vores skoler, ofte i tæt samarbejde med vores skoleledere. Endeligt skal du være med til at sikre at kommunens overordnede styringsprincipper udøves korrekt på området.

Som koordinerende økonomikonsulent bliver du en central brik i samarbejdet mellem Økonomi & Løn og fagforvaltningens forskellige ledelsesniveauer. Du skal være med til at sikre at vi hele tiden er på forkant med områdets økonomi. Du vil skulle indgå på tværs af hele styringskæden og de administrative ledelseslag. Du har derfor en både strategisk og politisk forståelse.
Du vil få ansvaret for at formidle økonomiske problemstillinger til alle ledelseslag samt udarbejde dagsordenspunkter til politisk behandling.

Du vil sammen med nærmeste kollega have det driftsmæssige ansvar for den centrale økonomi på skoleområdet, hvor I i fællesskab skal varetage den løbende styring og drift af en lang række centrale konti.

Vi leder efter en kollega, der med energi og engagement vil bidrage til at udvikle vores økonomistyring.
Du har personlig gennemslagskraft, som er funderet på en stærk faglighed.
Vi har en uformel omgangstone, har højt til loftet og plads til at indfri dine ambitioner.
Vi har høje ambitioner på kommunens vegne og sætter en ære i at løse vores opgaver på et højt niveau – men har også fokus på at prioritere benhårdt, så vi bruger tid og ressourcer rigtigt.

Primære opgaver

  • Løbende budgetstyring og budgetopfølgning
  • Koordinerende ansvar ved udarbejdelse af budget og regnskabsmaterialer
  • Ad hoc økonomiopgaver for ledelsen
  • Udarbejdelse af politiske dagsordenspunkter til fagudvalg
  • Understøtte institutionsledere med budgetstyringsoptimering
  • Udarbejdelse af analyser på skoleområdet
  • Administration og drift af den centrale økonomi på skoleområdet.
Dine kompetencer
  • Du har erfaring med kommunal økonomistyring
  • Du kan arbejde selvstændigt, systematisk og er i stand til at prioritere dine arbejdsopgaver
  • Du er en dygtig formidler, både politisk og administrativt, og du formår at gøre teknisk materiale letforståeligt for modtageren.
  • Du er teknisk og analytisk stærk og har en god forståelse for datahåndtering og databearbejdning og motiveres af at arbejde dig ned i detaljerne
  • Du er proaktiv i din opgavetilgang, og du er opsøgende af natur og en stærk samarbejdspartner
  • Du ser ideer og muligheder og formår at omsætte dem til praksis.
Økonomi & Løn er en central stab under kommunens Økonomichef og med reference til kommunaldirektøren. Afdelingen består af cirka 54 medarbejdere. Heraf 17 erfarne økonomikonsulenter og kollegaer der forestår den økonomiske servicering af fagforvaltningerne.

Vi anvender Fujitsu prisme som økonomisystem. Erfaring med prisme er ikke et krav, men vil være en fordel.

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen er på 37 timer ugentlig. Lønniveauet er med udgangspunkt i løntrin 46 plus grundlønstillæg efter den kommunale HK-overenskomst.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen ønsket besat pr. 1 marts 2021.

Vil du vide mere?
For yderligere information kan du kontakte afdelingsleder Lars Wandy Frederiksen på telefon 25 60 21 22.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag senest den 17. januar 2021.
Samtaler gennemføres den 21. januar 2021. Hvis det vurderes nødvendigt, kan en 2. samtalerunde komme i brug.

Om Haderslev Kommune
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.
 
Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.
 
Haderslev Kommune har røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.