Koordinerende sagsbehandler i STAR-projektet Afklaringspuljen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Brænder du for projektorienteret sagsarbejde og have ansvar?

Vi søger en dygtig koordinerende sagsbehandler, der med et stort fokus vil være med til at udvikle kompetencerne hos aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, som har modtaget kontanthjælp i over 8 år.

Stillingen er som led i deltagelse i STAR-projektet Afklaringspuljen, så ud over den koordinerende rolle som sagsbehandler, vil der være en vigtig rolle som nøgleperson ind i projektet, med en del opgaver som handler om implementering, videns dele med kollegaer og være i tæt samarbejde med faglig koordinator om at få opgaven i hus.

STAR: Afklaringspuljen – med fokus på at løfte borgere med lang tids ledighed (8 år ud af 10), ud af kontanthjælp. Læs mere her: https://www.star.dk/puljer/2020/pulje-til-afklaring-af-aktivitetsparate-kontanthjaelpsmodtagere/

Så brænder du for at indsamle viden, afprøve nye metoder og dele din viden?
Trives du i en dynamisk hverdag, hvor du skal samarbejde med en lang række aktører?
Kan du motivere borgerne til at handle målrettet i forhold til at få et job?
Vil du være med til at skabe et anderledes resultat?

Om Afklaringspuljen
Formålet med puljen er at sikre en systematisk afklaring af gruppen af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med mere end 8 år på kontanthjælp. Vi skal derfor afklare, om borgeren f.eks. er i målgruppen for ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension og skal have forelagt sin sag for rehabiliteringsteamet, eller om borgerne fortsat skal afklares på kontanthjælp.

Vi arbejder med borgere over 30 år med komplekse problemstillinger. Det kan være problematikker i forhold til fysiske - såvel som svære psykiske lidelser, misbrug, kriminalitet, hjemløshed mv.

Vores mål er at borgerne bliver inkluderet på arbejdsmarkedet, i det omfang de kan. Vi møder borgeren med respekt og forventninger om deltagelse og samarbejde.
Vi arbejder aktivt med mål og har et meget tæt samarbejde med Team Virksomheds Service, for derigennem at give borgere mulighed for en tilknytning til arbejdsmarkedet.

Vi ønsker at arbejde udviklende, i en dynamisk tilgang, hvor vi har fokus på at hjælpe borgerne tilbage på arbejdsmarkedet ved brug af virksomhedernes realitetskraft. Dette skal foregå med stort fokus på understøttende samtaleforløb med de centrale kerneelementer i spil i samtalen med borgeren, og dermed styrker den individuelle og jobrettede indsats.

Du vil blive en del af en stærk og faglig platform, hvor engagement og samarbejde er en stor styrke i hverdagen, og hvor vi arbejder både selvstændigt og projektorienteret. Du er i høj grad ansvarlig for at planlægge din hverdag ud fra dine opgaver. Du vil indgå, i en ny og spirende kultur, hvor vi er nysgerrig på at udvikle, et fagligt bredt kvalificeret miljø, med bl.a. en uformel tone og masser af humor.

Jobbet tilbyder en alsidig hverdag, hvor få dage er ens, og hvor kontaktfladen er en spændende blanding af virksomheder, borgere, sagsbehandlere og virksomhedskonsulenter.

Afdelingen består af 10 myndighedsmedarbejdere fordelt på; Aktivitetsparate 30+, Ressourceforløb 30+, Integration, 3 udfører medarbejdere, 1 fagkonsulent og 1 teamleder.

Opgaverne er:

  • At være primus motor på implementeringen af Afklaringsprojektet og vidensdele med dine kollegaer og indgå i et tæt samarbejde med projektets parter.
  • I samarbejde med borgeren at formulere og fastsætte realistiske jobmål jf. arbejdsmarkedets behov og generelt foretage vurderinger efter et helhedsorienteret perspektiv.
  • At udvikle arbejdsgange, på baggrund af erfaringer fra projektet.
  • Koordinerende sagsbehandling med fokus på at borgerne inkluderes på arbejdsmarkedet
  • Myndighedsarbejde herunder en del administrativt arbejde som fx udarbejdelse af indsatsplaner, rehabiliteringsplanens forberedende del og journalisering
  • Deltagelse på rehabiliteringsmøder
  • Jobsamtaler med borgerne med fokus på motivation, progression og udvikling
  • Tværfagligt samarbejde med forskellige fagprofessionelle, herunder et særligt tæt samarbejde med afdeling: Job og Virksomhedsservice

    Din profil
    Vi søger en kollega, som:
  • Som brænder for ansvarsopgaver og er vild med tovholderfunktionen
  • Har lyst til at arbejde projektorienteret
  • Har et grundigt kendskab til beskæftigelsesindsatsen. Der vil blive lagt vægt på, at du har erfaring med sagsbehandling indenfor målgrupper med komplekse udfordringer
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant erfaring fra enten jobcenter eller privat aktør
  • Har gode administrative evner og en systematisk og struktureret tilgang til sagsarbejdet
  • Er stærk i, og kan lide at have myndighedsopgaver
  • Erfaring med at forelægge sager for rehabiliteringsteamet
  • Er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats
  • Vil være med til at udvikle og skabe en spændende arbejdsdag
  • Er humørfyldt og ønsker at bidrage til det gode samarbejde i afdelingen
  • Kan trives i en uforudsigelig og travl hverdag

    Derfor skal du vælge os
    Vi kan tilbyde et job med en spændende og alsidig målgruppe af borgere på kanten af arbejdsmarkedet. Du får dine faglige kompetencer i spil i samtaler, såvel som i det administrative arbejde og du vil få god sparring af høj kvalitet, på tværs af hele teamet, hos dygtige kollegaer. Vi vil udvikling og er godt i gang med at definere en ny kultur, som du skal indgå i. Der er supervision med kollegaer, fra afdelingen. I stillingen er der mulighed for flekstid.

    Glæd dig til at blive en del af et stærkt fagligt miljø i udvikling. Tonen er fri og det er rart at gå på arbejde hver dag.

    Ansøgning, samtaler og forventet tiltrædelse
    Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 15. september 2021
    Du skal sende din ansøgning elektronisk via vores jobopslag på hjemmesiden.
    Der afholdes 1. samtale den 20. september og 2. samtale 22. september 2021.
    Forventet tiltrædelse er 1. november 2021 eller hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger
Kan fås ved henvendelse til:
Teamleder Rikke Porting Høffding på telefon 72 49 88 30 eller Fagkonsulent Jakob Andersen 72 49 64 48, hvis du vil vide mere om jobbet eller om os.

Stillingen er på 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår aftales med afsæt i gældende DS eller HK-overenskomst og aftaler. Der er tale om fastansættelse

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Koordinerende sagsbehandler i STAR-projektet Afklaringspuljen

Brænder du for projektorienteret sagsarbejde og have ansvar?

Vi søger en dygtig koordinerende sagsbehandler, der med et stort fokus vil være med til at udvikle kompetencerne hos aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, som har modtaget kontanthjælp i over 8 år.

Stillingen er som led i deltagelse i STAR-projektet Afklaringspuljen, så ud over den koordinerende rolle som sagsbehandler, vil der være en vigtig rolle som nøgleperson ind i projektet, med en del opgaver som handler om implementering, videns dele med kollegaer og være i tæt samarbejde med faglig koordinator om at få opgaven i hus.

STAR: Afklaringspuljen – med fokus på at løfte borgere med lang tids ledighed (8 år ud af 10), ud af kontanthjælp. Læs mere her: https://www.star.dk/puljer/2020/pulje-til-afklaring-af-aktivitetsparate-kontanthjaelpsmodtagere/

Så brænder du for at indsamle viden, afprøve nye metoder og dele din viden?
Trives du i en dynamisk hverdag, hvor du skal samarbejde med en lang række aktører?
Kan du motivere borgerne til at handle målrettet i forhold til at få et job?
Vil du være med til at skabe et anderledes resultat?

Om Afklaringspuljen
Formålet med puljen er at sikre en systematisk afklaring af gruppen af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med mere end 8 år på kontanthjælp. Vi skal derfor afklare, om borgeren f.eks. er i målgruppen for ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension og skal have forelagt sin sag for rehabiliteringsteamet, eller om borgerne fortsat skal afklares på kontanthjælp.

Vi arbejder med borgere over 30 år med komplekse problemstillinger. Det kan være problematikker i forhold til fysiske - såvel som svære psykiske lidelser, misbrug, kriminalitet, hjemløshed mv.

Vores mål er at borgerne bliver inkluderet på arbejdsmarkedet, i det omfang de kan. Vi møder borgeren med respekt og forventninger om deltagelse og samarbejde.
Vi arbejder aktivt med mål og har et meget tæt samarbejde med Team Virksomheds Service, for derigennem at give borgere mulighed for en tilknytning til arbejdsmarkedet.

Vi ønsker at arbejde udviklende, i en dynamisk tilgang, hvor vi har fokus på at hjælpe borgerne tilbage på arbejdsmarkedet ved brug af virksomhedernes realitetskraft. Dette skal foregå med stort fokus på understøttende samtaleforløb med de centrale kerneelementer i spil i samtalen med borgeren, og dermed styrker den individuelle og jobrettede indsats.

Du vil blive en del af en stærk og faglig platform, hvor engagement og samarbejde er en stor styrke i hverdagen, og hvor vi arbejder både selvstændigt og projektorienteret. Du er i høj grad ansvarlig for at planlægge din hverdag ud fra dine opgaver. Du vil indgå, i en ny og spirende kultur, hvor vi er nysgerrig på at udvikle, et fagligt bredt kvalificeret miljø, med bl.a. en uformel tone og masser af humor.

Jobbet tilbyder en alsidig hverdag, hvor få dage er ens, og hvor kontaktfladen er en spændende blanding af virksomheder, borgere, sagsbehandlere og virksomhedskonsulenter.

Afdelingen består af 10 myndighedsmedarbejdere fordelt på; Aktivitetsparate 30+, Ressourceforløb 30+, Integration, 3 udfører medarbejdere, 1 fagkonsulent og 1 teamleder.

Opgaverne er:

  • At være primus motor på implementeringen af Afklaringsprojektet og vidensdele med dine kollegaer og indgå i et tæt samarbejde med projektets parter.
  • I samarbejde med borgeren at formulere og fastsætte realistiske jobmål jf. arbejdsmarkedets behov og generelt foretage vurderinger efter et helhedsorienteret perspektiv.
  • At udvikle arbejdsgange, på baggrund af erfaringer fra projektet.
  • Koordinerende sagsbehandling med fokus på at borgerne inkluderes på arbejdsmarkedet
  • Myndighedsarbejde herunder en del administrativt arbejde som fx udarbejdelse af indsatsplaner, rehabiliteringsplanens forberedende del og journalisering
  • Deltagelse på rehabiliteringsmøder
  • Jobsamtaler med borgerne med fokus på motivation, progression og udvikling
  • Tværfagligt samarbejde med forskellige fagprofessionelle, herunder et særligt tæt samarbejde med afdeling: Job og Virksomhedsservice

    Din profil
    Vi søger en kollega, som:
  • Som brænder for ansvarsopgaver og er vild med tovholderfunktionen
  • Har lyst til at arbejde projektorienteret
  • Har et grundigt kendskab til beskæftigelsesindsatsen. Der vil blive lagt vægt på, at du har erfaring med sagsbehandling indenfor målgrupper med komplekse udfordringer
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant erfaring fra enten jobcenter eller privat aktør
  • Har gode administrative evner og en systematisk og struktureret tilgang til sagsarbejdet
  • Er stærk i, og kan lide at have myndighedsopgaver
  • Erfaring med at forelægge sager for rehabiliteringsteamet
  • Er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats
  • Vil være med til at udvikle og skabe en spændende arbejdsdag
  • Er humørfyldt og ønsker at bidrage til det gode samarbejde i afdelingen
  • Kan trives i en uforudsigelig og travl hverdag

    Derfor skal du vælge os
    Vi kan tilbyde et job med en spændende og alsidig målgruppe af borgere på kanten af arbejdsmarkedet. Du får dine faglige kompetencer i spil i samtaler, såvel som i det administrative arbejde og du vil få god sparring af høj kvalitet, på tværs af hele teamet, hos dygtige kollegaer. Vi vil udvikling og er godt i gang med at definere en ny kultur, som du skal indgå i. Der er supervision med kollegaer, fra afdelingen. I stillingen er der mulighed for flekstid.

    Glæd dig til at blive en del af et stærkt fagligt miljø i udvikling. Tonen er fri og det er rart at gå på arbejde hver dag.

    Ansøgning, samtaler og forventet tiltrædelse
    Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 15. september 2021
    Du skal sende din ansøgning elektronisk via vores jobopslag på hjemmesiden.
    Der afholdes 1. samtale den 20. september og 2. samtale 22. september 2021.
    Forventet tiltrædelse er 1. november 2021 eller hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger
Kan fås ved henvendelse til:
Teamleder Rikke Porting Høffding på telefon 72 49 88 30 eller Fagkonsulent Jakob Andersen 72 49 64 48, hvis du vil vide mere om jobbet eller om os.

Stillingen er på 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår aftales med afsæt i gældende DS eller HK-overenskomst og aftaler. Der er tale om fastansættelse

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.