Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Koordinerende sagsbehandlere til Jobcenter København

Har du lyst til at være med til at sætte dit præg på landets største jobcenter? Vil du udvikle dig i en travl og spændende stilling som koordinerende sagsbehandler? Ønsker du at være på en dynamisk arbejdsplads?   
 
Jobcenter København søger koordinerende sagsbehandlere til ressourceforløbssager for borgere over 30 år, da vi udvider afdelingen.  
 
Opgaven  
Som koordinerende sagsbehandler er du med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgeren, bl.a. i koordinering med de øvrige forvaltninger, behandlere, virksomheder og leverandører.
 
Du er med til at engagere og motivere borgere til at fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med fortsat fokus på job og uddannelse. Du tror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsats.  
 
For at blive koordinerende sagsbehandler er det en fordel, hvis du  
  • har talent for at arbejde med de mest udsatte borgere – med fokus på job og uddannelse  
  • har kendskab til lov og praksis om førtidspension, fleksjob og revalidering  
  • har erfaring med forberedende planer, dokumentationskrav og samarbejde med rehabiliteringsteams  
  • har erfaring med at arbejde med individuel sagsstamme og tæt opfølgning med borgerne  
  • er struktureret og i stand til at prioritere  
  • har erfaring med vejledning af borgere med komplekse problemstillinger  
  • vil være med til at bidrage både fagligt og personligt til afdelingen  
Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en administrativ uddannelse fra beskæftigelsesområdet, en uddannelse som socialrådgiver eller som administrationsbachelor, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde.
 
Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik – og forståelse for borgernes udfordringer og potentialer.   
 
Vi forestiller os, at du  
  • har evnen til at sætte dig ind i store og komplekse regelsæt  
  • har gode kommunikations- og formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt  
  • har lyst til at være med til at sætte dit præg på landets største jobcenter  
Vi er en god arbejdsplads i udvikling med en stor spredning i alder og erfaring. Der er ca. 35 i afdelingen, der består af hhv. koordinerende sagsbehandlere, faglige koordinatorer og afdelingschef.   
 
Vi kan tilbyde dig et introprogram, oplæring og helt sikkert opgaver, der vil kunne udfordre dig fagligt. Derudover vil du som nyansat skulle indgå i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens (BIFs) nye uddannelse, der foregår på Metropol.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og HK Kommunal København for vejledere/undervisere eller efter overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere. Løn efter principper i Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning.  
 
Tiltrædelse kan ske fra den 1. juni 2018, men søg også gerne, hvis du kan starte tidligere eller senere på året.  
 
Arbejdspladsen er organisatorisk placeret på Center for Afklaring og Beskæftigelse (CAB). Vi holder til på Gl. Vasbygade i København SV.  
 
Yderligere information  
Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til faglig koordinator Lars Jensen på 5184 3590.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 1. maj 2018   
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329787672Phoenix-ed86908712018-04-05T12:02:48.390Koordinerende sagsbehandlere til Jobcenter København
Har du lyst til at være med til at sætte dit præg på landets største jobcenter? Vil du udvikle dig i en travl og spændende stilling som koordinerende sagsbehandler? Ønsker du at være på en dynamisk arbejdsplads?   
 
Jobcenter København søger koordinerende sagsbehandlere til ressourceforløbssager for borgere over 30 år, da vi udvider afdelingen.  
 
Opgaven  
Som koordinerende sagsbehandler er du med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgeren, bl.a. i koordinering med de øvrige forvaltninger, behandlere, virksomheder og leverandører.
 
Du er med til at engagere og motivere borgere til at fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med fortsat fokus på job og uddannelse. Du tror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsats.  
 
For at blive koordinerende sagsbehandler er det en fordel, hvis du  
  • har talent for at arbejde med de mest udsatte borgere – med fokus på job og uddannelse  
  • har kendskab til lov og praksis om førtidspension, fleksjob og revalidering  
  • har erfaring med forberedende planer, dokumentationskrav og samarbejde med rehabiliteringsteams  
  • har erfaring med at arbejde med individuel sagsstamme og tæt opfølgning med borgerne  
  • er struktureret og i stand til at prioritere  
  • har erfaring med vejledning af borgere med komplekse problemstillinger  
  • vil være med til at bidrage både fagligt og personligt til afdelingen  
Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en administrativ uddannelse fra beskæftigelsesområdet, en uddannelse som socialrådgiver eller som administrationsbachelor, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde.
 
Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik – og forståelse for borgernes udfordringer og potentialer.   
 
Vi forestiller os, at du  
  • har evnen til at sætte dig ind i store og komplekse regelsæt  
  • har gode kommunikations- og formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt  
  • har lyst til at være med til at sætte dit præg på landets største jobcenter  
Vi er en god arbejdsplads i udvikling med en stor spredning i alder og erfaring. Der er ca. 35 i afdelingen, der består af hhv. koordinerende sagsbehandlere, faglige koordinatorer og afdelingschef.   
 
Vi kan tilbyde dig et introprogram, oplæring og helt sikkert opgaver, der vil kunne udfordre dig fagligt. Derudover vil du som nyansat skulle indgå i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens (BIFs) nye uddannelse, der foregår på Metropol.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og HK Kommunal København for vejledere/undervisere eller efter overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere. Løn efter principper i Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning.  
 
Tiltrædelse kan ske fra den 1. juni 2018, men søg også gerne, hvis du kan starte tidligere eller senere på året.  
 
Arbejdspladsen er organisatorisk placeret på Center for Afklaring og Beskæftigelse (CAB). Vi holder til på Gl. Vasbygade i København SV.  
 
Yderligere information  
Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til faglig koordinator Lars Jensen på 5184 3590.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 1. maj 2018   
 
2018-05-01T22:52:12.183 Har du lyst til at være med til at sætte dit præg på landets største jobcenter? Vil du udvikle dig i en travl og spændende stilling som koordinerende sagsbehandler? Ønsker du at være på en dynamisk arbejdsplads? Jobcenter København søger koordinerende sagsbehandlere til ressourceforløbssager for borgere over 30 år, da vi udvider afdelingen. Opgaven Som koordinerende sagsbehandler er du med til at sikre en beskæftigelsesrettet og tværfaglig indsats for borgeren, bl.a. i koordinering med de øvrige forvaltninger, behandlere, virksomheder og leverandører. Du er med til at engagere og motivere borgere til at fastholde en tværfaglig udviklingsindsats med fortsat fokus på job og uddannelse. Du tror på, at en helhedsorienteret indsats sker samtidig med en aktiv virksomhedsrettet indsats. For at blive koordinerende sagsbehandler er det en fordel, hvis du har talent for at arbejde med de mest udsatte borgere med fokus på job og uddannelse har kendskab til lov og praksis om førtidspension, fleksjob og revalidering har erfaring med forberedende planer, dokumentationskrav og samarbejde med rehabiliteringsteams har erfaring med at arbejde med individuel sagsstamme og tæt opfølgning med borgerne er struktureret og i stand til at prioritere har erfaring med vejledning af borgere med komplekse problemstillinger vil være med til at bidrage både fagligt og personligt til afdelingen Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en administrativ uddannelse fra beskæftigelsesområdet, en uddannelse som socialrådgiver eller som administrationsbachelor, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde. Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik og forståelse for borgernes udfordringer og potentialer. Vi forestiller os, at du har evnen til at sætte dig ind i store og komplekse regelsæt har gode kommunikations- og formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt har lyst til at være med til at sætte dit præg på landets største jobcenter Vi er en god arbejdsplads i udvikling med en stor spredning i alder og erfaring. Der er ca. 35 i afdelingen, der består af hhv. koordinerende sagsbehandlere, faglige koordinatorer og afdelingschef. Vi kan tilbyde dig et introprogram, oplæring og helt sikkert opgaver, der vil kunne udfordre dig fagligt. Derudover vil du som nyansat skulle indgå i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens (BIFs) nye uddannelse, der foregår på Metropol. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og HK Kommunal København for vejledere undervisere eller efter overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere. Løn efter principper i Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning. Tiltrædelse kan ske fra den 1. juni 2018, men søg også gerne, hvis du kan starte tidligere eller senere på året. Arbejdspladsen er organisatorisk placeret på Center for Afklaring og Beskæftigelse (CAB). Vi holder til på Gl. Vasbygade i København SV. Yderligere information Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til faglig koordinator Lars Jensen på 5184 3590. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 1. maj 201810Phoenixed869087101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-05-01T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=150142&DepartmentId=22389&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3206151CAB Afdeling 811Gamle Vasbygade 492450København SVDKDanmarkORS/ed869087_logo.pngORS/Small/ed869087_logo.png155.6541108012.53982140
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent549496KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ed869087https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ed869087https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ed869087&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ed869087&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/3.jpgHar du ansvar og selvstændighed? Hos CAB Afdeling 8 søger vi en dygtig medarbejder.12008001Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler25Offentlig administration354170736mediacenter@of.kk.dkDKDanmarkDKDanmark329968006Myndighedssagsbehandler til Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse - BørnegruppeBasic Vi søger en ny kollega, da en af vores kollegaer har valgt at gå helt nye veje, hun vil skrive en bog, og der er derfor blevet en fast stilling ledig hos os i Børnegruppen. Hvem er vi og hvad er vi for en arbejdsplads Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse har ca. 130 medarbejdere ansat med socialfaglig, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrund, der løser opgaver indenfor sagsbehandling og specialiserede konsulentfunktioner. Vi er opdelt i et sekretariat, en undersøgelsesgruppe, som primært udarbejder socialfaglige undersøgelser, en børne- og en ungegruppe, som udarbejder handleplaner, iværksætter og følger op på foranstaltninger. Derudover råder Borgercenter Børn og Unge over diverse rådgivningstilbud og projekter. Børnegruppen er en velfungerende og ambitiøs gruppe, der arbejder for at hjælpe socialt udsatte børn og deres familier om at finde løsninger, der bidrager til social mobilitet. Vi arbejder i Børnegruppen med børn i alderen 0-12 år og deres familier. Der er i Børnegruppen ansat i alt 14 myndighedssagsbehandlere. Der er i gruppen en god aldersspredning, hvilket betyder at gruppen er sammensat af såvel erfarne og mindre erfarne sagsbehandlere. Vi er i Børnegruppen optaget af at udvikle det systematiske myndighedsarbejde for at sikre barnet og familiens retsstilling. Vi er samtidigt optaget af at udvikle på og implementere den faglige omstilling på børneområdet kaldet Tæt på Familien. Børnegruppen er i 2017 kommet med i omstillingen Tæt på Familien, der har været implementeret gradvist i Borgercenter Børn og Unge siden 2015. Tæt på Familien er en ambitiøs omstilling i arbejdet med børn og deres familier, hvor fokus har været at udvikle et tættere samarbejde med de børn, unge og familier, der har brug for hjælp. Et vigtigt formål med omstillingen er også at arbejde mere forebyggende og udvikle indsatser, som i højere grad foregår i hjemmet og resten af almensamfundet, fx i fritiden og foreningslivet. Der er således i omstillingen fokus på, at vi arbejder på at sikre børnenes skolegang og et aktivt fritidsliv samt styrker barnets relationer i og omkring familien ved fx at bygge bro til barnets netværk og det øvrige civilsamfund. Vi er i forbindelse med denne omstilling blevet opnormeret i forhold til sagsbehandlerstillinger med det formål at den enkelte sagsbehandler er ansvarlig for et færre antal af sager for at muliggøre et tættere samarbejde om og med familien. Som sagsbehandler, skal du have en hyppig og kontinuerlig kontakt til barnet. afdække og inddrage barnets og familiens eget netværk som en del af en løsning. udarbejde tydelige mål sammen med barnet og familien samt følge systematisk op på de formulerede mål og barnets udvikling. koordinere de tværfaglige indsatser og være i tæt dialog med de mange samarbejdspartnere. være brobygger for det enkelte barn til bl.a. skole, fritidsliv og det øvrige civilsamfund. udøve et systematisk myndighedsarbejde og sikre, at sagerne føres efter gældende lovgivningen. Vi kan tilbyde dig et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar et højt fagligt niveau med fokus på faglig sparring og understøttelse af sagsbehandlingen en arbejdsplads, der er opmærksom på den enkeltes trivsel, og hvor feedback er en vigtig del mellem leder og medarbejder samt medarbejdere imellem et arbejdsmiljø, der er båret af værdierne respekt, ligeværdighed, dialog og tillid et godt kollegialt fællesskab supervision en god kantineordning, der i 2018 vandt årets kantinepris et introforløb tilrettelagt for nye medarbejdere i BBU Vi søger en kollega, der er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med erfaring indenfor myndighedsarbejdet på det specialiserede børneområde kan arbejde systematisk og struktureret og trives med det skriftlige dokumentationsarbejde og myndighedsrollen har gode samarbejdsevner og en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring brænder for arbejdet med børn og familier kan trives med en til tider hektisk og uforudsigelig hverdag har kendskab til metoden Signs of Safety eller har stor lyst til at lære at den kan koordinere de tværfaglige indsatser og være i god og tæt dialog med samarbejdspartnere og familier kan og tør tænke kreativt i opgaveløsningen Løn- og ansættelsesforhold Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny løn. Stillingen er en fast stilling. Mere information Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder i Børnegruppen, Lise Koch på 2612 2967 eller faglig koordinator Sine Robenhagen på 5142 8965. Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 18. marts 2019. Vi afholder ansættelsessamtaler onsdag den 20. marts.
Vi søger en ny kollega, da en af vores kollegaer har valgt at gå helt nye veje, hun vil skrive en bog, og der er derfor blevet en fast stilling ledig hos os i Børnegruppen.   
 
Hvem er vi og hvad er vi for en arbejdsplads
Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse har ca. 130 medarbejdere ansat med socialfaglig, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrund, der løser opgaver indenfor sagsbehandling og specialiserede konsulentfunktioner. Vi er opdelt i et sekretariat, en undersøgelsesgruppe, som primært udarbejder socialfaglige undersøgelser, en børne- og en ungegruppe, som udarbejder handleplaner, iværksætter og følger op på foranstaltninger. Derudover råder Borgercenter Børn og Unge over diverse rådgivningstilbud og projekter.  
 
Børnegruppen er en velfungerende og ambitiøs gruppe, der arbejder for at hjælpe socialt udsatte børn og deres familier om at finde løsninger, der bidrager til social mobilitet. Vi arbejder i Børnegruppen med børn i alderen 0-12 år og deres familier. Der er i Børnegruppen ansat i alt 14 myndighedssagsbehandlere. Der er i gruppen en god aldersspredning, hvilket betyder at gruppen er sammensat af såvel erfarne og mindre erfarne sagsbehandlere. Vi er i Børnegruppen optaget af at udvikle det systematiske myndighedsarbejde for at sikre barnet og familiens retsstilling. Vi er samtidigt optaget af at udvikle på og implementere den faglige omstilling på børneområdet kaldet Tæt på Familien.  
 
Børnegruppen er i 2017 kommet med i omstillingen Tæt på Familien, der har været implementeret gradvist i Borgercenter Børn og Unge siden 2015. Tæt på Familien er en ambitiøs omstilling i arbejdet med børn og deres familier, hvor fokus har været at udvikle et tættere samarbejde med de børn, unge og familier, der har brug for hjælp. Et vigtigt formål med omstillingen er også at arbejde mere forebyggende og udvikle indsatser, som i højere grad foregår i hjemmet og resten af almensamfundet, fx i fritiden og foreningslivet. Der er således i omstillingen fokus på, at vi arbejder på at sikre børnenes skolegang og et aktivt fritidsliv samt styrker barnets relationer i og omkring familien ved fx at bygge bro til barnets netværk og det øvrige civilsamfund. Vi er i forbindelse med denne omstilling blevet opnormeret i forhold til sagsbehandlerstillinger med det formål at den enkelte sagsbehandler er ansvarlig for et færre antal af sager for at muliggøre et tættere samarbejde om og med familien.  
 
Som sagsbehandler, skal du
  • have en hyppig og kontinuerlig kontakt til barnet.  
  • afdække og inddrage barnets og familiens eget netværk som en del af en løsning.  
  • udarbejde tydelige mål sammen med barnet og familien samt følge systematisk op på de formulerede mål og barnets udvikling.  
  • koordinere de tværfaglige indsatser og være i tæt dialog med de mange samarbejdspartnere.  
  • være brobygger for det enkelte barn til bl.a. skole, fritidsliv og det øvrige civilsamfund.  
  • udøve et systematisk myndighedsarbejde og sikre, at sagerne føres efter gældende lovgivningen.    
Vi kan tilbyde dig  
  • et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
  • et højt fagligt niveau med fokus på faglig sparring og understøttelse af sagsbehandlingen
  • en arbejdsplads, der er opmærksom på den enkeltes trivsel, og hvor feedback er en vigtig del mellem leder og medarbejder samt medarbejdere imellem 
  • et arbejdsmiljø, der er båret af værdierne respekt, ligeværdighed, dialog og tillid
  • et godt kollegialt fællesskab
  • supervision
  • en god kantineordning, der i 2018 vandt årets kantinepris
  • et introforløb tilrettelagt for nye medarbejdere i BBU
Vi søger en kollega, der  
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med erfaring indenfor myndighedsarbejdet på det specialiserede børneområde
  • kan arbejde systematisk og struktureret og trives med det skriftlige dokumentationsarbejde og myndighedsrollen  
  • har gode samarbejdsevner og en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring
  • brænder for arbejdet med børn og familier
  • kan trives med en til tider hektisk og uforudsigelig hverdag
  • har kendskab til metoden Signs of Safety eller har stor lyst til at lære at den
  • kan koordinere de tværfaglige indsatser og være i god og tæt dialog med samarbejdspartnere og familier
  • kan og tør tænke kreativt i opgaveløsningen
Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny løn. Stillingen er en fast stilling.
 
Mere information
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder i Børnegruppen, Lise Koch på 2612 2967 eller faglig koordinator Sine Robenhagen på 5142 8965.
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 18. marts 2019.   
Vi afholder ansættelsessamtaler onsdag den 20. marts.
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Brønshøj-Husum-Vanløse - BørnegruppeBrønshøj2019-02-28T15:02:17.9802019-03-18T00:00:00
329976061To dygtige myndighedssagsbehandlere i barselsvikariater til Borgercenter Børn & unge City - ØsterbroBasic Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte børn og unge? Så læs videre her I BBU City-Østerbro søger vi to engagerede medarbejdere, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhed. Vi har to ledige barselsvikariater et i vores vagtgruppe og et i vores ungegruppe. Ungegruppens arbejdsområde består primært i at iværksætte foranstaltninger efter servicelovens § 52 og følge op på igangværende foranstaltninger. Vagtgruppens arbejdsområde består primær i at behandle alle indkomne underretninger og det akutte myndighedsarbejde. Begge vikariater er med opstart den 1. maj 2019. Lidt om os BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte efter kap. 11 i serviceloven. BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper, som samlet set leverer en tidlig, tæt og kvalificeret indsats. Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: Børnegruppen for 0-13 årige og Ungegruppen for 14-23 årige, som består af specialiserede undersøgelses- og handleplanssagsbehandlere. Derudover har vi en vagtgruppe, skolesocialrådgivere og daginstitutions-socialrådgivere og sikkerhedsplansgruppe. Vi har vores egne familiebehandlere og kontaktpersoner og vi prioriterer at have tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne. Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere familien og familiens netværk. I centrum for vores arbejde står den tidlige indsats, og vi har en løsningsfokuseret tilgang, hvor der bl.a. bruges Signs of Safety og sikkerhedsplaner. Vi ønsker at være kendt for høj kvalitet i sagsbehandlingen og har derfor øget fokus på metodeudvikling og kvalitetssikring i sagsarbejdet. Det kombinerer vi med en høj grad af involvering af børnene, de unge, familierne og netværket i sagsarbejdet. Vi har et godt kollegialt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling. Ungegruppen består af 13 engagerede myndighedssagsbehandlere, hvoraf de fire er undersøgere, otte er handleplanssagsbehandlere og en er faglig koordinator. Vi arbejder i makkerskab med undersøgelses- og handleplanssagsbehandler i de sager, hvor det er relevant. Det er med til at sikre en indsats over for børnene, de unge og familierne som er præget af kontinuitet og høj kvalitet. Vagtgruppen består af tre myndighedssagsbehandlere. Vagtgruppen er forankret i vores børnegruppe. De arbejder særlig tæt sammen med vores undersøgere og skole- og daginstitutionsrådgiverne og der er en faglig koordinator tilknyttet. Til stillingerne lægger vi vægt på, at du har relevant socialfaglig baggrund (fx socialrådgiver elle socialformidler) samt erfaring fra myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet er skriftligt skarp og kan arbejde processtyret og kortfattet god til at tale med både børnene, de unge, forældrene og vores samarbejdsparter er interesseret i at tilrettelægge dit arbejde sammen med dine kolleger har gode samarbejdsevner, tænker kreativt og løsningsfokuseret og kan se muligheder ved at træffe faglige beslutninger i fællesskab kan strukturere dit arbejde, så du sikrer, at både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes kan arbejde både selvstændigt, systematisk og tværfagligt besidder personlig gennemslagskraft og en god portion humor. Vi kan tilbyde dig en spændende arbejdsplads i udvikling og med meningsfulde opgaver introprogram og oplæring og gode muligheder for faglig udvikling en arbejdsplads med høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed en høj grad af indflydelse og ansvar for egen sagsstamme med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil engagerede, kreative og dygtige kollegaer i en ambitiøs gruppe, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flextid kantine, et lattermildt miljø og sociale arrangementer. Løn- og ansættelsesvilkår Begge stillinger er vikariater på 10 måneder med tiltrædelse den 1. maj 2019 eller snarest derefter. Begge stillinger er på 37 timer om ugen. Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Ved ansættelse indhenter vi udvidet straffeattest og børneattest. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marie Svendsen på 2999 4050 eller afdelingsleder Karen Frost på 2911 4509. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 26. marts 2019
Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte børn og unge? Så læs videre her   
 
I BBU City-Østerbro søger vi to engagerede medarbejdere, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhed. Vi har to ledige barselsvikariater – et i vores vagtgruppe og et i vores ungegruppe. Ungegruppens arbejdsområde består primært i at iværksætte foranstaltninger efter servicelovens § 52 og følge op på igangværende foranstaltninger. Vagtgruppens arbejdsområde består primær i at behandle alle indkomne underretninger og det akutte myndighedsarbejde.  
Begge vikariater er med opstart den 1. maj 2019.  
 
Lidt om os  
BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte efter kap. 11 i serviceloven.  
 
BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper, som samlet set leverer en tidlig, tæt og kvalificeret indsats. Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: Børnegruppen for 0-13 årige og Ungegruppen for 14-23 årige, som består af specialiserede undersøgelses- og handleplanssagsbehandlere. Derudover har vi en vagtgruppe, skolesocialrådgivere og daginstitutions-socialrådgivere og sikkerhedsplansgruppe. Vi har vores egne familiebehandlere og kontaktpersoner og vi prioriterer at have tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne.  
 
Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere familien og familiens netværk. I centrum for vores arbejde står den tidlige indsats, og vi har en løsningsfokuseret tilgang, hvor der bl.a. bruges Signs of Safety og sikkerhedsplaner. Vi ønsker at være kendt for høj kvalitet i sagsbehandlingen og har derfor øget fokus på metodeudvikling og kvalitetssikring i sagsarbejdet. Det kombinerer vi med en høj grad af involvering af børnene, de unge, familierne og netværket i sagsarbejdet. Vi har et godt kollegialt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling.  
 
Ungegruppen består af 13 engagerede myndighedssagsbehandlere, hvoraf de fire er undersøgere, otte er handleplanssagsbehandlere og en er faglig koordinator. Vi arbejder i makkerskab med undersøgelses- og handleplanssagsbehandler i de sager, hvor det er relevant. Det er med til at sikre en indsats over for børnene, de unge og familierne som er præget af kontinuitet og høj kvalitet.
 
Vagtgruppen består af tre myndighedssagsbehandlere. Vagtgruppen er forankret i vores børnegruppe. De arbejder særlig tæt sammen med vores undersøgere og skole- og daginstitutionsrådgiverne og der er en faglig koordinator tilknyttet.  
 
Til stillingerne lægger vi vægt på, at du  
  • har relevant socialfaglig baggrund (fx socialrådgiver elle socialformidler) samt erfaring fra myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet  
  • er skriftligt skarp og kan arbejde processtyret og kortfattet  
  • god til at tale med både børnene, de unge, forældrene og vores samarbejdsparter  
  • er interesseret i at tilrettelægge dit arbejde sammen med dine kolleger  
  • har gode samarbejdsevner, tænker kreativt og løsningsfokuseret og kan se muligheder ved at træffe faglige beslutninger i fællesskab  
  • kan strukturere dit arbejde, så du sikrer, at både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes  
  • kan arbejde både selvstændigt, systematisk og tværfagligt  
  • besidder personlig gennemslagskraft og en god portion humor. 
Vi kan tilbyde dig  
  • en spændende arbejdsplads i udvikling og med meningsfulde opgaver  
  • introprogram og oplæring og gode muligheder for faglig udvikling  
  • en arbejdsplads med høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed  
  • en høj grad af indflydelse og ansvar for egen sagsstamme med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil  
  • engagerede, kreative og dygtige kollegaer i en ambitiøs gruppe, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag  
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet  
  • flextid  
  • kantine, et lattermildt miljø og sociale arrangementer. 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Begge stillinger er vikariater på 10 måneder med tiltrædelse den 1. maj 2019 eller snarest derefter. Begge stillinger er på 37 timer om ugen.  
Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Ved ansættelse indhenter vi udvidet straffeattest og børneattest.  
 
Yderligere oplysninger  
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marie Svendsen på 2999 4050 eller afdelingsleder Karen Frost på 2911 4509.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 26. marts 2019
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU City-Østerbro - Tidlig indsatsKøbenhavn Ø2019-03-12T13:00:09.2172019-03-26T00:00:00
329975216Koordinerende sagsbehandler til Bolig- og Beskæftigelsesenheden i Københavns KommuneBasic Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er udsatte og psykisk syge borgere og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet, på egne og samfundets betingelser. Vi søger en ny medarbejder til at indgå i vores koordinerende sagsbehandlergruppe. Arbejdsopgaver Københavns Kommune har, som en af de få kommuner i landet, valgt at borgere, der har fået tildelt et ressourceforløb kan få en koordinerende sagsbehandler i Socialforvaltningen. Som koordinerende sagsbehandler i Socialforvaltningens Bolig- og Beskæftigelsesenhed skal du i samarbejde med borgeren og relevante samarbejdspartnere omsætte rehabiliteringsteamets indstilling til konkrete indsatser og målsætninger, og dermed være med til at sikre, at borgeren har én indgang til kommunen. For at få ressourceforløb i Socialforvaltningen skal borgerens sociale og helbredsmæssige problemstillinger være den primære barriere i forhold til afklaring af de arbejdsmæssige ressourcer, udfordringer og udviklingsmuligheder. For borgere, der har deres ressourceforløb i Socialforvaltningen vil der ofte være behov for en længerevarende social indsats sideløbende med beskæftigelsesmæssige foranstaltninger. I vores enhed vil du sidde med en sagsstamme på 50 borgere, hvor du skal have minimum seks årlige opfølgningssamtaler, og hvor din primære opgave vil være at koordinere, iværksætte og følge op på de indsatsmål, der er lagt for borgeren. Vi lægger vægt på borgerinddragelse i alle faser af ressourceforløbet og at relevante samarbejdspartnere og borgerens netværk indtænkes løbende i borgerens rehabiliteringsplan. Hvad vi kan tilbyde Du vil indgå i et dynamisk team på 10 engagerede koordinerende sagsbehandlere alle med socialfaglig baggrund Høj faglighed i gruppen og på tværs af enheden, som udover koordinerende sagsbehandlere også består af Socialforvaltningens repræsentanter for rehabiliteringsteamet, udskrivningsmentorer, personlige vejledere, boligrådgiver, specialiserede og almene sagsbehandlere m.m. Ugentlige faggruppe- og sparringsmøder, samt månedlig supervision med mulighed for faglig refleksion En spændende og varieret arbejdsdag hvor du får mulighed for både, at tilegne dig og benytte en bred socialfaglig viden Mulighed for tværfagligt samarbejde med forskellige samarbejdspartnere, interne såvel som eksterne Stor autonomi i arbejdet og frihed ift. planlægning af egen hverdag Længerevarende borgerforløb (1-5 år) hvor det relationelle arbejde er af stor betydning En arbejdsplads hvor det sociale og kollegiale prioriteres. Hvad forventer vi af dig Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Har gode kommunikationsevner og forstår at benytte forskellige teknikker i samtalen med borgere og samarbejdspartnere Er systematisk i dit arbejde med borgeren og du er god til at dokumentere arbejdet Bidrager med godt humør og gå-på-mod i en til tider travl og hektisk hverdag Har et bredt kendskab til social lovgivningen og til beskæftigelseslovgivningen Kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer Har eller er god til at tilegne dig viden om kommunens tilbud især fra det sociale område Har erfaring med og lyst til at arbejde motiverende og relationelt i længerevarende forløb, hvor borgeren er i centrum Har en helhedsorienteret tilgang til arbejdet og en tværfaglig forståelse for socialt arbejde. I Bolig og Beskæftigelsesenheden bliver du en del af en stor enhed med godt 100 ansatte, som har kontorarbejdspladser på enten Svanevej i København NV eller Spaniensgade på Amager. Du vil få kontor på Svanevej. Mere information Vi søger en medarbejder til en fast fuldtidsstilling fra den 1. maj 2019. Stillingen er på 37 timer ugentlig, men der er mulighed for nedsat tid og vi har flekstidsordning. Ansættelse og aflønning vil ske efter principperne for Ny Løn og i henhold til aftale med forhandlingsberettiget organisation, dog ikke efter overenskomst for akademikere. Vi vil gøre opmærksom på at straffeattest rekvireres ved ansættelse. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Susanne Søgaard Grøn på 2673 4899 eller koordinerende sagsbehandler Simon Christensen på 3046 5709. Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 25. marts 2019 Ansættelsessamtaler vil finde sted torsdag den 28. marts 2019.
Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er udsatte og psykisk syge borgere og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet, på egne og samfundets betingelser. Vi søger en ny medarbejder til at indgå i vores koordinerende sagsbehandlergruppe.  
 
Arbejdsopgaver  
Københavns Kommune har, som en af de få kommuner i landet, valgt at borgere, der har fået tildelt et ressourceforløb kan få en koordinerende sagsbehandler i Socialforvaltningen. Som koordinerende sagsbehandler i Socialforvaltningens Bolig- og Beskæftigelsesenhed skal du i samarbejde med borgeren og relevante samarbejdspartnere omsætte rehabiliteringsteamets indstilling til konkrete indsatser og målsætninger, og dermed være med til at sikre, at borgeren har én indgang til kommunen.
 
For at få ressourceforløb i Socialforvaltningen skal borgerens sociale og helbredsmæssige problemstillinger være den primære barriere i forhold til afklaring af de arbejdsmæssige ressourcer, udfordringer og udviklingsmuligheder. For borgere, der har deres ressourceforløb i Socialforvaltningen vil der ofte være behov for en længerevarende social indsats sideløbende med beskæftigelsesmæssige foranstaltninger.
 
I vores enhed vil du sidde med en sagsstamme på 50 borgere, hvor du skal have minimum seks årlige opfølgningssamtaler, og hvor din primære opgave vil være at koordinere, iværksætte og følge op på de indsatsmål, der er lagt for borgeren. Vi lægger vægt på borgerinddragelse i alle faser af ressourceforløbet og at relevante samarbejdspartnere og borgerens netværk indtænkes løbende i borgerens rehabiliteringsplan.  
 
Hvad vi kan tilbyde  
  • Du vil indgå i et dynamisk team på 10 engagerede koordinerende sagsbehandlere – alle med socialfaglig baggrund  
  • Høj faglighed i gruppen og på tværs af enheden, som udover koordinerende sagsbehandlere også består af Socialforvaltningens repræsentanter for rehabiliteringsteamet, udskrivningsmentorer, personlige vejledere, boligrådgiver, specialiserede og almene sagsbehandlere m.m.  
  • Ugentlige faggruppe- og sparringsmøder, samt månedlig supervision med mulighed for faglig refleksion  
  • En spændende og varieret arbejdsdag hvor du får mulighed for både, at tilegne dig og benytte en bred socialfaglig viden  
  • Mulighed for tværfagligt samarbejde med forskellige samarbejdspartnere, interne såvel som eksterne  
  • Stor autonomi i arbejdet og frihed ift. planlægning af egen hverdag  
  • Længerevarende borgerforløb (1-5 år) hvor det relationelle arbejde er af stor betydning  
  • En arbejdsplads hvor det sociale og kollegiale prioriteres.
Hvad forventer vi af dig
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler  
  • Har gode kommunikationsevner og forstår at benytte forskellige teknikker i samtalen med borgere og samarbejdspartnere  
  • Er systematisk i dit arbejde med borgeren og du er god til at dokumentere arbejdet  
  • Bidrager med godt humør og gå-på-mod i en til tider travl og hektisk hverdag  
  • Har et bredt kendskab til social lovgivningen og til beskæftigelseslovgivningen  
  • Kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer  
  • Har eller er god til at tilegne dig viden om kommunens tilbud – især fra det sociale område  
  • Har erfaring med og lyst til at arbejde motiverende og relationelt i længerevarende forløb, hvor borgeren er i centrum  
  • Har en helhedsorienteret tilgang til arbejdet og en tværfaglig forståelse for socialt arbejde. 
I Bolig og Beskæftigelsesenheden bliver du en del af en stor enhed med godt 100 ansatte, som har kontorarbejdspladser på enten Svanevej i København NV eller Spaniensgade på Amager. Du vil få kontor på Svanevej.  
 
Mere information  
Vi søger en medarbejder til en fast fuldtidsstilling fra den 1. maj 2019. Stillingen er på 37 timer ugentlig, men der er mulighed for nedsat tid og vi har flekstidsordning.  
Ansættelse og aflønning vil ske efter principperne for Ny Løn og i henhold til aftale med forhandlingsberettiget organisation, dog ikke efter overenskomst for akademikere.  
 
Vi vil gøre opmærksom på at straffeattest rekvireres ved ansættelse.  
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Susanne Søgaard Grøn på 2673 4899 eller koordinerende sagsbehandler Simon Christensen på 3046 5709.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 25. marts 2019
Ansættelsessamtaler vil finde sted torsdag den 28. marts 2019. 
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBolig- og BeskæftigelsesenhedenKøbenhavn NV2019-03-11T14:03:15.6532019-03-25T00:00:00
329974137Undersøgelsessagsbehandler til Børneområdet i Borgercenter Handicap (barselsvikariat)Basic Vil du være med til at udarbejde gode, udviklende, inddragende og løsningsfokuserede børnefaglige undersøgelser, der kan danne grundlag for at skabe en positiv forandring for børn med funktionsnedsættelse og deres familiers liv? Så er du måske den sagsbehandler, vi mangler. Børneområdet søger en barselsvikar til vores undersøgelsesgruppe, der varetager behandlingen af underretninger og udarbejdelsen af børnefaglige undersøgelser efter servicelovens §50. Om Børneområdet Borgercenter Handicaps Børneområde varetager den helhedsorienterede sagsbehandling af børn med funktionsnedsættelser i alderen 0-15 år i Københavns Kommune. Grundlaget for vores arbejde er servicelovens regler om støtte til udsatte børn og børn med funktionsnedsættelse og deres familier. Stillingen er tilknyttet vores gruppe tættere på familien , som består af to sagsbehandlere i undersøgelsesgruppen, to familievejledere, en netværkskonsulent, syv handleplans- og opfølgningssagsbehandlere samt to faglige koordinatorer. Vi arbejder ud fra en ressource- og løsningsfokuseret tilgang med aktiv inddragelse af familie og netværk og et tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere, både internt og eksternt. Vi arbejder ud fra et fælles mind-set, hvor vi møder det enkelte barn og barnets familie ud fra deres unikke udfordringer og behov, og hvor vi sikrer en koordineret og sammenhængende støtte til familien. Som sagsbehandler i Undersøgelsesgruppen vil du behandle underretninger udarbejde børnefaglige undersøgelser efter servicelovens §50 tage stilling til iværksættelse af råd- og vejledningsforløb samt andre tilbud efter serviceloven §11 vurdere om der skal iværksættes akutte foranstaltninger iht. servicelovens §52 sideløbende med udarbejdelse af en børnefaglig undersøgelse Vi er i Undersøgelsesgruppen meget optagede af at videreudvikle vores børnefaglige undersøgelser, så vi hele tiden bliver bedre til at afdække ressourcer, netværk og bekymringer i barnets liv i tæt samarbejde med familierne. Vi søger en barselsvikar med start den 1. april 2019 eller snarest muligt derefter. Vi lægger vægt på, at du har en relevant uddannelse og gerne erfaring fra arbejde som myndighedssagsbehandler på børneområdet samt handicapfaglig viden har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til børnene og deres familier, og altid har barnet i centrum er robust, har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner og kan trives med myndighedsrollen har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt og eksternt med kolleger og andre faggrupper har flair for det administrative arbejde og IT-systemer og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode teamsamarbejde højt er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen Vi tilbyder en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver introprogram, oplæring og fast supervision gode muligheder for faglig udvikling dygtige, engagerede, kreative og modige kolleger i et ambitiøst team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flekstid og kantineordning Om Borgercenter Handicap Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets Grundlagspapir og Socialforvaltningens Vision 2017 ´sammen med borgeren gør vi det, der virker, under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren´. Du kan læse om Socialforvaltningen på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk Løn- og ansættelsesforhold Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer fra tidligere ansættelser samt udvidede børne- og straffeattester. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Kjeldgaard Pejstrup på 2165 5661. Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 22. marts 2019 Vi forventer at afholde samtaler i uge 13.
Vil du være med til at udarbejde gode, udviklende, inddragende og løsningsfokuserede børnefaglige undersøgelser, der kan danne grundlag for at skabe en positiv forandring for børn med funktionsnedsættelse og deres familiers liv? Så er du måske den sagsbehandler, vi mangler.  
 
Børneområdet søger en barselsvikar til vores undersøgelsesgruppe, der varetager behandlingen af underretninger og udarbejdelsen af børnefaglige undersøgelser efter servicelovens §50.  
 
Om Børneområdet  
Borgercenter Handicaps Børneområde varetager den helhedsorienterede sagsbehandling af børn med funktionsnedsættelser i alderen 0-15 år i Københavns Kommune. Grundlaget for vores arbejde er servicelovens regler om støtte til udsatte børn og børn med funktionsnedsættelse og deres familier.  
 
Stillingen er tilknyttet vores gruppe 'tættere på familien', som består af to sagsbehandlere i undersøgelsesgruppen, to familievejledere, en netværkskonsulent, syv handleplans- og opfølgningssagsbehandlere samt to faglige koordinatorer.  
 
Vi arbejder ud fra en ressource- og løsningsfokuseret tilgang med aktiv inddragelse af familie og netværk og et tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere, både internt og eksternt. Vi arbejder ud fra et fælles mind-set, hvor vi møder det enkelte barn og barnets familie ud fra deres unikke udfordringer og behov, og hvor vi sikrer en koordineret og sammenhængende støtte til familien.  
 
Som sagsbehandler i Undersøgelsesgruppen vil du  
  • behandle underretninger  
  • udarbejde børnefaglige undersøgelser efter servicelovens §50
  • tage stilling til iværksættelse af råd- og vejledningsforløb samt andre tilbud efter serviceloven §11  
  • vurdere om der skal iværksættes akutte foranstaltninger iht. servicelovens §52 sideløbende med udarbejdelse af en børnefaglig undersøgelse  
Vi er i Undersøgelsesgruppen meget optagede af at videreudvikle vores børnefaglige undersøgelser, så vi hele tiden bliver bedre til at afdække ressourcer, netværk og bekymringer i barnets liv i tæt samarbejde med familierne.  
 
Vi søger en barselsvikar med start den 1. april 2019 eller snarest muligt derefter.  
 
Vi lægger vægt på, at du  
  • har en relevant uddannelse og gerne erfaring fra arbejde som myndighedssagsbehandler på børneområdet samt handicapfaglig viden  
  • har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til børnene og deres familier, og altid har barnet i centrum  
  • er robust, har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner og kan trives med myndighedsrollen  
  • har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt og eksternt med kolleger og andre faggrupper  
  • har flair for det administrative arbejde og IT-systemer og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret  
  • er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode teamsamarbejde højt  
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen  
Vi tilbyder   
  • en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver  
  • introprogram, oplæring og fast supervision  
  • gode muligheder for faglig udvikling  
  • dygtige, engagerede, kreative og modige kolleger i et ambitiøst team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag  
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet  
  • flekstid og kantineordning  
Om Borgercenter Handicap   
Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets Grundlagspapir og Socialforvaltningens Vision 2017 ´sammen med borgeren gør vi det, der virker, under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren´.
 
Du kan læse om Socialforvaltningen på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk   
 
Løn- og ansættelsesforhold    
Arbejdstiden er 37 timer om ugen.  
Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.  
Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer fra tidligere ansættelser samt udvidede børne- og straffeattester.  
 
Yderligere oplysninger  
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Kjeldgaard Pejstrup på 2165 5661.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 22. marts 2019
Vi forventer at afholde samtaler i uge 13.  
 
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBørneområdetKøbenhavn NV2019-03-08T12:06:22.9372019-03-22T00:00:00
329971150Engagerede sagsbehandlere til Børneområdet i Borgercenter HandicapBasic Børneområdet i Borgercenter Handicap søger to myndighedssagsbehandlere til henholdsvis en fast stilling og et barselsvikariat på 37 timer om ugen. Du kommer til at sidde i Borgercenter Handicaps Børneområde med 69 engagerede kolleger, der hver dag arbejder på at blive det dygtigste specialiserede børneområde i Danmark. Børneområdet varetager den helhedsorienterede sagsbehandling af børn med funktionsnedsættelser i alderen 0-15 år i Københavns Kommune. I Borgercenter Handicap arbejder vi med faste sagsbehandlere for vores familier. Det betyder, at du skal sagsbehandle og vejlede familierne i forhold til alle de muligheder, der er for at hjælpe efter den sociale lovgivning. Om Hjemmetræningsteamet Begge ledige stillinger er tilknyttet vores hjemmetræningsteam, der varetager den helhedsorienterede sagsbehandling for alle de familier, der hjemmetræner deres barn i Københavns Kommune. Hjemmetræningsteamet består af fire sagsbehandlere og en faglig koordinator. Hjemmetræning er et tilbud til forældre til børn og unge med en betydelig og varig nedsat funktionsevne, som ønsker at træne barnet eller den unge helt eller delvist i hjemmet, som alternativ til et kommunalt tilbud om særlig støtte efter servicelovens § 32. Som myndighedssagsbehandler på hjemmetræningsområdet bliver dine arbejdsopgaver at være familiens faste sagsbehandler træffe afgørelser om hjemmetræning i forhold til træningsmetoder, budget m.m. efter servicelovens § 32a planlægge fælles tilsyns- og opfølgningsbesøg med Børne- og Ungdomsforvaltningen afholde tilsynsbesøg to gange årligt og udarbejde tilsynsrapporter afstemme hjemmetræningsregnskaber i samarbejde med økonomiafdelingen sagsbehandle familiens øvrige ansøgninger efter servicelovens §§ 41, 42, 83 og 84, jf. § 44 modtage og screene henvendelser fra forældre afholde informations- og opstartsmøder med nye familier Vi forventer af dig, at du har en relevant uddannelse som fx socialrådgiver socialformidler og gerne erfaring fra myndighedsområdet og en handicapfaglig viden har en nærværende, nysgerrig og inddragende tilgang til børnene og deres familier, og altid har barnet i centrum har gode samarbejdsevner og søger det gode samarbejde med familierne arbejder effektivt og struktureret og kan prioritere din arbejdstid kan tilegne dig viden om lovgivning og metoder har flair for tal kommunikerer klart og tydeligt både mundtligt og skriftligt er ambitiøs på egne og dit teams vegne er klar på at indgå i et team, der prioriterer det gode samarbejde Vi tilbyder dig en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver introprogram, oplæring og mentor deltagelse i Borgercenter Handicaps kompetenceudviklingsprogram sammen med andre nyansatte mulighed for at få indflydelse og bringe din faglighed i spil engagerede og dygtige kolleger i et team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flekstid frokostordning, massageordning, sociale arrangementer og faglige eftermiddage Om Borgercenter Handicap Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber, der består af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 sammen med borgeren gør vi det, der virker , under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk. Løn- og ansættelsesforhold Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse er den 1. april 2019 til den faste stilling og den 15. maj 2019 til barselsvikariatet eller snarest muligt derefter. Vi er beliggende på Thoravej i København NV. Vi indhenter reference samt udvidet børne- og straffeattest på den kandidat, der tilbydes jobbet. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte socialfaglig koordinator Angelika Schmidt-Shams Ili på 5146 8815 eller afdelingsleder Anne Sandager på 5146 8923. Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 24. marts 2019 Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. marts 2019.
Børneområdet i Borgercenter Handicap søger to myndighedssagsbehandlere til henholdsvis en fast stilling og et barselsvikariat på 37 timer om ugen.   
 
Du kommer til at sidde i Borgercenter Handicaps Børneområde med 69 engagerede kolleger, der hver dag arbejder på at blive det dygtigste specialiserede børneområde i Danmark.
 
Børneområdet varetager den helhedsorienterede sagsbehandling af børn med funktionsnedsættelser i alderen 0-15 år i Københavns Kommune.  
 
I Borgercenter Handicap arbejder vi med faste sagsbehandlere for vores familier. Det betyder, at du skal sagsbehandle og vejlede familierne i forhold til alle de muligheder, der er for at hjælpe efter den sociale lovgivning.  
 
Om Hjemmetræningsteamet
Begge ledige stillinger er tilknyttet vores hjemmetræningsteam, der varetager den helhedsorienterede sagsbehandling for alle de familier, der hjemmetræner deres barn i Københavns Kommune. Hjemmetræningsteamet består af fire sagsbehandlere og en faglig koordinator.
 
Hjemmetræning er et tilbud til forældre til børn og unge med en betydelig og varig nedsat funktionsevne, som ønsker at træne barnet eller den unge helt eller delvist i hjemmet, som alternativ til et kommunalt tilbud om særlig støtte efter servicelovens § 32.  
 
Som myndighedssagsbehandler på hjemmetræningsområdet bliver dine arbejdsopgaver at  
  • være familiens faste sagsbehandler  
  • træffe afgørelser om hjemmetræning i forhold til træningsmetoder, budget m.m. efter servicelovens § 32a  
  • planlægge fælles tilsyns- og opfølgningsbesøg med Børne- og Ungdomsforvaltningen  
  • afholde tilsynsbesøg to gange årligt og udarbejde tilsynsrapporter  
  • afstemme hjemmetræningsregnskaber i samarbejde med økonomiafdelingen  
  • sagsbehandle familiens øvrige ansøgninger efter servicelovens §§ 41, 42, 83 og 84, jf. § 44  
  • modtage og screene henvendelser fra forældre  
  • afholde informations- og opstartsmøder med nye familier  
Vi forventer af dig, at du     
  • har en relevant uddannelse som fx socialrådgiver/socialformidler og gerne erfaring fra myndighedsområdet og en handicapfaglig viden  
  • har en nærværende, nysgerrig og inddragende tilgang til børnene og deres familier, og altid har barnet i centrum  
  • har gode samarbejdsevner og søger det gode samarbejde med familierne  
  • arbejder effektivt og struktureret og kan prioritere din arbejdstid  
  • kan tilegne dig viden om lovgivning og metoder  
  • har flair for tal  
  • kommunikerer klart og tydeligt både mundtligt og skriftligt  
  • er ambitiøs på egne og dit teams vegne  
  • er klar på at indgå i et team, der prioriterer det gode samarbejde  
Vi tilbyder dig   
  • en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver  
  • introprogram, oplæring og mentor  
  • deltagelse i Borgercenter Handicaps kompetenceudviklingsprogram sammen med andre nyansatte  
  • mulighed for at få indflydelse og bringe din faglighed i spil  
  • engagerede og dygtige kolleger i et team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag  
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet  
  • flekstid  
  • frokostordning, massageordning, sociale arrangementer og faglige eftermiddage  
Om Borgercenter Handicap     
Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber, der består af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte.
 
Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 'sammen med borgeren gør vi det, der virker', under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk.  
 
Løn- og ansættelsesforhold  
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.  
 
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse er den 1. april 2019 til den faste stilling og den 15. maj 2019 til barselsvikariatet eller snarest muligt derefter.   
 
Vi er beliggende på Thoravej i København NV.  
 
Vi indhenter reference samt udvidet børne- og straffeattest på den kandidat, der tilbydes jobbet.  
 
Yderligere oplysninger  
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte socialfaglig koordinator Angelika Schmidt-Shams Ili på 5146 8815 eller afdelingsleder Anne Sandager på 5146 8923.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 24. marts 2019  
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. marts 2019.      

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBørn HUF og hjemmetræningKøbenhavn NV2019-03-05T17:04:28.4302019-03-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Myndighedssagsbehandler til Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse - Børnegruppe

BBU Brønshøj-Husum-Vanløse - Børnegruppe

Brønshøj
Vi søger en ny kollega, da en af vores kollegaer har valgt at gå helt nye veje, hun vil skrive en bog, og der er derfor blevet en fast stilling ledig hos os i Børnegruppen. Hvem er vi og hvad er vi for en arbejdsplads Borgercenter Børn og Unge Brøns...
Indrykket:28. februar 2019
Udløbsdato:18. marts 2019

To dygtige myndighedssagsbehandlere i barselsvikariater til Borgercenter Børn & unge City - Østerbro

BBU City-Østerbro - Tidlig indsats

København Ø
Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte børn og unge? Så læs videre her I BBU City-Østerbro søger vi to engagerede medarbejdere, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhed. Vi har to ledige barselsvikariater et i vo...
Indrykket:12. marts 2019
Udløbsdato:26. marts 2019

Koordinerende sagsbehandler til Bolig- og Beskæftigelsesenheden i Københavns Kommune

Bolig- og Beskæftigelsesenheden

København NV
Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er udsatte og psykisk syge borgere og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet, på egne og samfundets ...
Indrykket:11. marts 2019
Udløbsdato:25. marts 2019

Undersøgelsessagsbehandler til Børneområdet i Borgercenter Handicap (barselsvikariat)

Børneområdet

København NV
Vil du være med til at udarbejde gode, udviklende, inddragende og løsningsfokuserede børnefaglige undersøgelser, der kan danne grundlag for at skabe en positiv forandring for børn med funktionsnedsættelse og deres familiers liv? Så er du måske den s...
Indrykket:8. marts 2019
Udløbsdato:22. marts 2019

Engagerede sagsbehandlere til Børneområdet i Borgercenter Handicap

Børn HUF og hjemmetræning

København NV
Børneområdet i Borgercenter Handicap søger to myndighedssagsbehandlere til henholdsvis en fast stilling og et barselsvikariat på 37 timer om ugen. Du kommer til at sidde i Borgercenter Handicaps Børneområde med 69 engagerede kolleger, der hver dag a...
Indrykket:5. marts 2019
Udløbsdato:24. marts 2019