Har du indgående kendskab til sagsbehandling af borgere i ressourceforløb og/eller jobafklaringsforløb? Vil du gerne dele din viden og er du nysgerrig på den helhedsorienterede indsats i ressourceforløb – så er det dig vi venter spændt på i Hvidovre kommune. Vi søger 2 nye kolleger til vores RessourceTeam og 2 nye kolleger til vores JobafklaringsTeam.
Jobbet
Som sagsbehandler med særligt fokus på ressourceforløb eller jobafklaringsforløb, vil din primære opgave være at afdække borgerens behov for indsatser der skal udvikle og afklare arbejdsevnen og have hånd i hanke med iværksættelse, koordinering samt evaluering af indsatsen der er indstillet til på rehabiliteringsmødet.
Samtidigt skal der være fokus på hurtig iværksættelse af den virksomhedsrettede indsats. Når alle indsatser er afsluttet, skal du kunne samle borgerens sag og sammen med borgeren mødes med Rehabiliteringsteamet.
I arbejdet med ressource- og jobafklaringsforløb er der mange forskellige opgaver. Derfor er det vigtigt at du kan se fordelen ved en afvekslende hverdag, hvor der både er fokus på dine gode administrative evner samt dine relationelle kompetencer i dialogen med borgere og samarbejdspartnere.
Arbejdet med ressourceforløb og jobafklaringsforløb er sjældent snorlige, men du skal kunne holde den røde tråd og iværksætte de indsatser der er peget på fra borgerens møde med Rehabiliteringsteamet.
Den gode løsning for borgeren kan findes både indenfor beskæftigelsesområdet, men den kan også ligge i indsatser på socialområdet eller sundhedsområdet.
Det er helt afgørende, at vi arbejder tværfagligt og helhedsorienteret. Vi holder til på en stråtækt ejendom i udkanten af Hvidovre.
Desuden lægger vi vægt på, at du
- Er uddannet socialrådgiver/socialformidler og/eller med dokumenteret erfaring med ressourceforløb eller jobafklaringsforløb i en kommune
- Er nysgerrig på andres faglighed og din egen.
- Kan arbejde selvstændigt, struktureret og har administrativt flair
- Har en skarp pen
- Er åben, tålmodig og inddragende
Udviklingsmiljø
Vi er i gang med at etablere vores egen IPS-indsats og primo 2021 begynder nogle af vores kolleger fra et andet team i vores afdeling på uddannelsen.
Vi har tidligere gennemført et fælles kompetenceudviklingsprojekt ”Procesorienteret samtale”. Metoderne herfra vil du blive introduceret for.
Vi søger kolleger, der vil deltage aktivt i vores forsatte udvikling og kan tage ansvar i et job med stor egen kompetence og gode mulighed for at få indflydelse.
Vi tilbyder samtidig:
- En tæt medarbejdergruppe med plads til forskelligheder og højt til loftet
- En plads i vores RessourceTeam eller JobafklaringsTeam, som er forankret i en velfungerende afdeling på tværs af beskæftigelsesområdet
- Ugentlige sagsdrøftelser og sagssupervision flere gange årligt
- En nærværende ledelse med ambitioner og fokus på den enkeltes trivsel
- Fleksibel arbejdstid, medbring-selv-din-madpakke og idylliske omgivelser
Løn og ansættelse
Arbejdstiden er 37 timer om ugen.
Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst for socialrådgivere eller hk.
Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelsesforhold i forbindelse med ansættelsen.
Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingerne i ressourceteam og jobafklaring, kan du kontakte Afdelingsleder Joan Bjerner, ressourceteam koordinerende sagsbehandler Mia Strange eller Birsen Özgür på telefon 7213 2650, jobafklaringsteam koordinerende sagsbehandler Tinna Christensen og koordinerende sagsbehandler Camilla Lau Krause.
Ansøgning
Ansøgningsfrist er den 20. januar 2021 og vi forventer at afholde samtaler den 25., 26, 27. januar 2021. Skriv hvilken af stillingerne du søger – RessourceTeam eller JobafklaringsTeam.