Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Koordinerende sagsbehandlere til Sygedagpenge og Jobafklaring

Jobcenter Silkeborg, Sygedagpenge og Jobafklaring investerer i den tidlige virksomhedsrettede fastholdelsesindsats.
 
I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder med forskningsbaserede indsatser og er på forkant med udviklingen. Det afspejles blandt andet i vores investeringer i kompetenceudvikling af vores medarbejdere og investeringer i de indsatser, der er evidens for, gør en forskel for vores borgere og virksomheder. Der er et stort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
Har du lyst til et spændende og alsidigt arbejde med fokus på at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet er et job i sygedagpengeafdelingen måske noget for dig. 
 
Stillingerne:
Vi har to ledige stillinger som koordinerende sagsbehandler i vores fastholdelsesindsats og én stilling i afklaringsindsatsen i sygedagpengeafdelingen i Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring. Begge med tiltrædelse 1. marts eller snarest derefter.
 
De to stillinger indebærer, at man arbejder med fastholdelse i tæt samarbejde med den sygemeldtes arbejdsgiver. Den tredje stilling indebærer, at man skal klargøre sager til rehabiliteringsteamet eller til revalidering, når vi vurderer, at der er behov for det.
 
Vi har de senere år investeret i sagsbehandlingen med henblik på at sikre bedre og mere effektive forløb for sygemeldte borgere. Vi samarbejder med borger og arbejdsgiver om hurtigst mulig tilbagevenden til arbejdsmarkedet og sikrer holdbare løsninger inden for lovens rammer.
 
Nu tager vi det næste skridt og implementerer ny fastholdelsesindsats. Vi ønsker fastholdelsesindsatsen ud på virksomhederne og vil afholde opfølgningssamtaler i tilnærmelsesvist alle forløb på virksomhederne.
 
Vi er inspireret af projektet Sammen om Fastholdelse som er rullet ud i flere kommuner. Det betyder, at du vil blive både sagsbehandler og virksomhedskonsulent med både myndigheds- og udfører opgaver.
 
Ud over investeringerne arbejder Beskæftigelsesafdelingen efter nyeste viden om, hvad der virker i beskæftigelsesindsatsen og gennem programmet Træning på Jobbet styrker vi vores beskæftigelsesfaglighed og feedback kultur.
 
Vores center rummer en bred vifte af specialiserede beskæftigelsestilbud til sygemeldte borgere med fokus på virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelle indsatser. Vi prioriterer arbejdsfastholdelse, revalidering samt effektive afklaringsforløb, når der er brug for fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.
 
Sygedagpengeteamet vil bestå af 31 koordinerende sagsbehandlere og tre administrative medarbejdere og vi arbejder udelukkende med borgere, der modtager sygedagpenge. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige faggrupper, herunder virksomhedskonsulenter, psykologer og fysioterapeuter med henblik på, at fastholde borgeren på arbejdsmarkedet.
 
Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver/- formidler eller anden relevant socialfaglig baggrund
  • ser arbejdsgivere, praktiserende læger og faglige organisationer som naturlige samarbejdspartnere
  • kan koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsen
  • trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borger
  • har lyst til at arbejdet i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaver
  • arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsning
  • har bil til rådighed (der ydes kørselsgodtgørelse efter statens højeste takst).
  Vi tilbyder:
  • et velfungerende team med et højt fagligt niveau og god trivsel
  • gode sparringsmuligheder hos koordinator, i teamet og hos leder
  • introduktionsprogram med mentor
  • frihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigt
  • gode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelse
Løn- og ansættelsesvilkår: 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
Begge stillinger er på 37 timer ugentligt.
 
Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring er beliggende på Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Holm Marcussen på tlf. 40 42 30 67, faglig koordinator Janni Koue Søholm på tlf. 89 70 54 77 eller koordinerende sagsbehandler Pia Brylle Hoffbeck på tlf. 89 70 47 47.
 
Ansøgningsfrist søndag 17. februar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. februar.
Kandidater, der kommer i betragtning til stillingerne, vil skulle gennemføre en test tirsdag 26. februar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 247.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329946524Phoenix-8236df9312019-01-22T14:01:37.100Koordinerende sagsbehandlere til Sygedagpenge og JobafklaringJobcenter Silkeborg, Sygedagpenge og Jobafklaring investerer i den tidlige virksomhedsrettede fastholdelsesindsats.
 
I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder med forskningsbaserede indsatser og er på forkant med udviklingen. Det afspejles blandt andet i vores investeringer i kompetenceudvikling af vores medarbejdere og investeringer i de indsatser, der er evidens for, gør en forskel for vores borgere og virksomheder. Der er et stort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
Har du lyst til et spændende og alsidigt arbejde med fokus på at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet er et job i sygedagpengeafdelingen måske noget for dig. 
 
Stillingerne:
Vi har to ledige stillinger som koordinerende sagsbehandler i vores fastholdelsesindsats og én stilling i afklaringsindsatsen i sygedagpengeafdelingen i Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring. Begge med tiltrædelse 1. marts eller snarest derefter.
 
De to stillinger indebærer, at man arbejder med fastholdelse i tæt samarbejde med den sygemeldtes arbejdsgiver. Den tredje stilling indebærer, at man skal klargøre sager til rehabiliteringsteamet eller til revalidering, når vi vurderer, at der er behov for det.
 
Vi har de senere år investeret i sagsbehandlingen med henblik på at sikre bedre og mere effektive forløb for sygemeldte borgere. Vi samarbejder med borger og arbejdsgiver om hurtigst mulig tilbagevenden til arbejdsmarkedet og sikrer holdbare løsninger inden for lovens rammer.
 
Nu tager vi det næste skridt og implementerer ny fastholdelsesindsats. Vi ønsker fastholdelsesindsatsen ud på virksomhederne og vil afholde opfølgningssamtaler i tilnærmelsesvist alle forløb på virksomhederne.
 
Vi er inspireret af projektet Sammen om Fastholdelse som er rullet ud i flere kommuner. Det betyder, at du vil blive både sagsbehandler og virksomhedskonsulent med både myndigheds- og udfører opgaver.
 
Ud over investeringerne arbejder Beskæftigelsesafdelingen efter nyeste viden om, hvad der virker i beskæftigelsesindsatsen og gennem programmet Træning på Jobbet styrker vi vores beskæftigelsesfaglighed og feedback kultur.
 
Vores center rummer en bred vifte af specialiserede beskæftigelsestilbud til sygemeldte borgere med fokus på virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelle indsatser. Vi prioriterer arbejdsfastholdelse, revalidering samt effektive afklaringsforløb, når der er brug for fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.
 
Sygedagpengeteamet vil bestå af 31 koordinerende sagsbehandlere og tre administrative medarbejdere og vi arbejder udelukkende med borgere, der modtager sygedagpenge. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige faggrupper, herunder virksomhedskonsulenter, psykologer og fysioterapeuter med henblik på, at fastholde borgeren på arbejdsmarkedet.
 
Vi forventer, at du:
  • er uddannet socialrådgiver/- formidler eller anden relevant socialfaglig baggrund
  • ser arbejdsgivere, praktiserende læger og faglige organisationer som naturlige samarbejdspartnere
  • kan koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsen
  • trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borger
  • har lyst til at arbejdet i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaver
  • arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsning
  • har bil til rådighed (der ydes kørselsgodtgørelse efter statens højeste takst).
  Vi tilbyder:
  • et velfungerende team med et højt fagligt niveau og god trivsel
  • gode sparringsmuligheder hos koordinator, i teamet og hos leder
  • introduktionsprogram med mentor
  • frihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigt
  • gode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelse
Løn- og ansættelsesvilkår: 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
Begge stillinger er på 37 timer ugentligt.
 
Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring er beliggende på Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Holm Marcussen på tlf. 40 42 30 67, faglig koordinator Janni Koue Søholm på tlf. 89 70 54 77 eller koordinerende sagsbehandler Pia Brylle Hoffbeck på tlf. 89 70 47 47.
 
Ansøgningsfrist søndag 17. februar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. februar.
Kandidater, der kommer i betragtning til stillingerne, vil skulle gennemføre en test tirsdag 26. februar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 247.

2019-02-18T00:50:44.710 Jobcenter Silkeborg, Sygedagpenge og Jobafklaring investerer i den tidlige virksomhedsrettede fastholdelsesindsats. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder med forskningsbaserede indsatser og er på forkant med udviklingen. Det afspejles blandt andet i vores investeringer i kompetenceudvikling af vores medarbejdere og investeringer i de indsatser, der er evidens for, gør en forskel for vores borgere og virksomheder. Der er et stort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. Har du lyst til et spændende og alsidigt arbejde med fokus på at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet er et job i sygedagpengeafdelingen måske noget for dig. Stillingerne: Vi har to ledige stillinger som koordinerende sagsbehandler i vores fastholdelsesindsats og n stilling i afklaringsindsatsen i sygedagpengeafdelingen i Jobcenter Silkeborg Sygedagpenge og Jobafklaring. Begge med tiltrædelse 1. marts eller snarest derefter. De to stillinger indebærer, at man arbejder med fastholdelse i tæt samarbejde med den sygemeldtes arbejdsgiver. Den tredje stilling indebærer, at man skal klargøre sager til rehabiliteringsteamet eller til revalidering, når vi vurderer, at der er behov for det. Vi har de senere år investeret i sagsbehandlingen med henblik på at sikre bedre og mere effektive forløb for sygemeldte borgere. Vi samarbejder med borger og arbejdsgiver om hurtigst mulig tilbagevenden til arbejdsmarkedet og sikrer holdbare løsninger inden for lovens rammer. Nu tager vi det næste skridt og implementerer ny fastholdelsesindsats. Vi ønsker fastholdelsesindsatsen ud på virksomhederne og vil afholde opfølgningssamtaler i tilnærmelsesvist alle forløb på virksomhederne. Vi er inspireret af projektet Sammen om Fastholdelse som er rullet ud i flere kommuner. Det betyder, at du vil blive både sagsbehandler og virksomhedskonsulent med både myndigheds- og udfører opgaver. Ud over investeringerne arbejder Beskæftigelsesafdelingen efter nyeste viden om, hvad der virker i beskæftigelsesindsatsen og gennem programmet Træning på Jobbet styrker vi vores beskæftigelsesfaglighed og feedback kultur. Vores center rummer en bred vifte af specialiserede beskæftigelsestilbud til sygemeldte borgere med fokus på virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelle indsatser. Vi prioriterer arbejdsfastholdelse, revalidering samt effektive afklaringsforløb, når der er brug for fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension. Sygedagpengeteamet vil bestå af 31 koordinerende sagsbehandlere og tre administrative medarbejdere og vi arbejder udelukkende med borgere, der modtager sygedagpenge. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige faggrupper, herunder virksomhedskonsulenter, psykologer og fysioterapeuter med henblik på, at fastholde borgeren på arbejdsmarkedet. Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver - formidler eller anden relevant socialfaglig baggrund ser arbejdsgivere, praktiserende læger og faglige organisationer som naturlige samarbejdspartnere kan koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsen trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borger har lyst til at arbejdet i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaver arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsning har bil til rådighed (der ydes kørselsgodtgørelse efter statens højeste takst). Vi tilbyder: et velfungerende team med et højt fagligt niveau og god trivsel gode sparringsmuligheder hos koordinator, i teamet og hos leder introduktionsprogram med mentor frihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigt gode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelse Løn- og ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Begge stillinger er på 37 timer ugentligt. Jobcenter Silkeborg Sygedagpenge og Jobafklaring er beliggende på Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg. Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Holm Marcussen på tlf. 40 42 30 67, faglig koordinator Janni Koue Søholm på tlf. 89 70 54 77 eller koordinerende sagsbehandler Pia Brylle Hoffbeck på tlf. 89 70 47 47. Ansøgningsfrist søndag 17. februar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. februar. Kandidater, der kommer i betragtning til stillingerne, vil skulle gennemføre en test tirsdag 26. februar. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 247.10Phoenix8236df93100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000010https://silkeborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=f936b9d7-97a9-4a1d-8fb5-a5cd2dc4e3b90EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborg3440933Jobcenter Silkeborg - Sygedagpenge og Jobafklaring11Stagehøjvej 98600SilkeborgDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent697826EmplyMinimum pakken - 35 dage9682fea2-5a4e-4e70-bfc3-123325685479_8770000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/2.jpgKoordinerende sagsbehandlere til Sygedagpenge og Jobafklaring12008311Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler10Sundhed360273260helleholm.marcussen@silkeborg.dkDKDanmarkDKDanmark3301260732 barselsvikatiater i en spændende afdeling Handicaprådgivningen søger 2 sagsbehandlereBasic 2 barselsvikariater i en spændende afdelingHandicaprådgivningen søger 2 sagsbehandlere Har du mod på, og lyst til, at arbejde i en myndighedsfunktion indenfor det specialiserede voksenområde, er en af stillinger måske noget for dig.Handicaprådgivningen varetager sagsbehandling på det specialiserede Handicap- og Psykiatriområde i Horsens kommune. Vi understøtter borgere, der er psykisk, fysisk eller socialt udfordret, med at forløse deres potentiale, og leve et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt. Naturligvis på baggrund af deres individuelle behov, ønsker, drømme og mål.Vi arbejder ud fra et menneskesyn om, at alle mennesker kan udvikle sig.I Handicaprådgivningen kommer du primært til at arbejde med støtte i eget hjem ( 85), ledsagelse ( 97), midlertidige botilbud ( 107), beskyttet beskæftigelse ( 103) og aktivitets og samværstilbud ( 104). Alt sammen ift. borgere med en nedsat funktionsnedsættelse der skyldes fysiske og eller psykiske problemer, misbrug, udviklingsforstyrrelser og hjerneskade.De to barselsvikariater tiltrædes henholdsvis den 1. februar og den 1. marts 2020. Begge er tidsbegrænsede til 6 måneder, med mulighed for forlængelse. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer.Den medarbejder vi søger, er fagligt velfunderet, har kendskab til området, og brænder for at lære nyt og bidrage til den fortsatte udvikling af opgaveløsningen, samarbejdsrelationer og afdelingen generelt. Fagligt og økonomisk har vi fokus på at skabe helhed og sammenhæng, samt at løse opgaverne systematisk og på et højt niveau. Der sættes pris på, at du kan samarbejde på tværs af opgaver, fagligheder og organisatoriske rammer. Det skaber nemlig de bedste løsninger, til gavn for vores borgere.Handicaprådgivningen arbejder ud fra: Princippet om mindst indgriben Forløsning af borgernes potentiale, på baggrund af deres mål og drømme Sammenhæng mellem behov, indsats og takst. Ovenstående bliver pejlemærker for din arbejdsindsats.Handicaprådgivningen består af 3 teams, der arbejder tæt sammen. Der er på daglig basis mulighed for faglig sparring, kollegial støtte og nærværende ledelse. Gensidig respekt, trivsel, positivitet og et godt grin vægtes højt.Horsens kommune har fokus på at anvende teknologiske hjælpemidler, hvor det giver mening, og skaber værdi, for borgeren. Hvordan vi støtter borgerne med relevante teknologiske hjælpemidler, er et af afdelingens udviklingsområder.Du kan forvente af os: Et spændende og alsidigt job med mange udfordringer Introduktion og oplæring (mentor ordning) Ekstern supervision Kompetenceudvikling Gode ansættelsesforhold Hyggelige personalearrangementer Individuelle aftaler om hjemmearbejde på enkelte dage Højt til loftet , både fagligt og personligt. Vi forventer, at du: Har erfaring med eller kendskab til myndighedsområdet Har lyst og interesse i at samarbejde med borgere indenfor det specialiserede voksenområde Er systematisk og god til at sætte dig ind i lovgivningen på området Har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner Har blik for økonomisk og fagligt bæredygtige løsninger Er en åben og positiv person, med en god portion humor Kan bevare ro og overblik, også selv om der er nok at se til. Yderligere informationHvis du ønsker at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte sagsbehandler Birgitte Danielsen tlf. 7629 3615, eller sektionsleder Mette Møller Johannesen på tlf. 2055 4146, mmjo@horsens.dk.AnsøgningAnsøgningsfrist er mandag den 9. december 2019 kl. 12.00.Der afholdes ansættelsessamtaler den 17. og 18. december 2019Send din ansøgningVi ser frem til at modtage din. Lad den venligst være kortfattet og med tydelig vægt på konkrete kvalifikationer og erfaringer med ovennævnte arbejdsopgaver.Du sender din ansøgning via knappen Send ansøgning , som du finder nedenfor. I feltet Resume bedes du skrive en kort opsummering af din ansøgning.Husk at vedhæfte din ansøgning og dit CV, samt andre relevante bilag.2 barselsvikariater i en spændende afdeling
Handicaprådgivningen søger 2 sagsbehandlere

Har du mod på, og lyst til, at arbejde i en myndighedsfunktion indenfor det specialiserede voksenområde, er en af stillinger måske noget for dig.

Handicaprådgivningen varetager sagsbehandling på det specialiserede Handicap- og Psykiatriområde i Horsens kommune. Vi understøtter borgere, der er psykisk, fysisk eller socialt udfordret, med at forløse deres potentiale, og leve et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt. Naturligvis på baggrund af deres individuelle behov, ønsker, drømme og mål.

Vi arbejder ud fra et menneskesyn om, at alle mennesker kan udvikle sig.

I Handicaprådgivningen kommer du primært til at arbejde med støtte i eget hjem (§ 85), ledsagelse (§ 97), midlertidige botilbud (§ 107), beskyttet beskæftigelse (§ 103) og aktivitets og samværstilbud (§ 104). Alt sammen ift. borgere med en nedsat funktionsnedsættelse der skyldes fysiske og/eller psykiske problemer, misbrug, udviklingsforstyrrelser og hjerneskade.

De to barselsvikariater tiltrædes henholdsvis den 1. februar og den 1. marts 2020. Begge er tidsbegrænsede til 6 måneder, med mulighed for forlængelse. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer.

Den medarbejder vi søger, er fagligt velfunderet, har kendskab til området, og brænder for at lære nyt og bidrage til den fortsatte udvikling af opgaveløsningen, samarbejdsrelationer og afdelingen generelt. Fagligt og økonomisk har vi fokus på at skabe helhed og sammenhæng, samt at løse opgaverne systematisk og på et højt niveau. Der sættes pris på, at du kan samarbejde på tværs af opgaver, fagligheder og organisatoriske rammer. Det skaber nemlig de bedste løsninger, til gavn for vores borgere.

Handicaprådgivningen arbejder ud fra:
  • Princippet om mindst indgriben
  • Forløsning af borgernes potentiale, på baggrund af deres mål og drømme
  • Sammenhæng mellem behov, indsats og takst.
Ovenstående bliver pejlemærker for din arbejdsindsats.

Handicaprådgivningen består af 3 teams, der arbejder tæt sammen. Der er på daglig basis mulighed for faglig sparring, kollegial støtte og nærværende ledelse. Gensidig respekt, trivsel, positivitet og et godt grin vægtes højt.

Horsens kommune har fokus på at anvende teknologiske hjælpemidler, hvor det giver mening, og skaber værdi, for borgeren. Hvordan vi støtter borgerne med relevante teknologiske hjælpemidler, er et af afdelingens udviklingsområder.

Du kan forvente af os:
  • Et spændende og alsidigt job med mange udfordringer
  • Introduktion og oplæring (mentor ordning)
  • Ekstern supervision
  • Kompetenceudvikling
  • Gode ansættelsesforhold
  • Hyggelige personalearrangementer
  • Individuelle aftaler om hjemmearbejde på enkelte dage
  • ”Højt til loftet”, både fagligt og personligt.
Vi forventer, at du:
  • Har erfaring med eller kendskab til myndighedsområdet
  • Har lyst og interesse i at samarbejde med borgere indenfor det specialiserede voksenområde
  • Er systematisk og god til at sætte dig ind i lovgivningen på området
  • Har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
  • Har blik for økonomisk og fagligt bæredygtige løsninger
  • Er en åben og positiv person, med en god portion humor
  • Kan bevare ro og overblik, også selv om der er nok at se til.
Yderligere information
Hvis du ønsker at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte sagsbehandler Birgitte Danielsen tlf. 7629 3615, eller sektionsleder Mette Møller Johannesen på tlf. 2055 4146, mmjo@horsens.dk.

Ansøgning
Ansøgningsfrist er mandag den 9. december 2019 kl. 12.00.

Der afholdes ansættelsessamtaler den 17. og 18. december 2019

Send din ansøgning
Vi ser frem til at modtage din. Lad den venligst være kortfattet og med tydelig vægt på konkrete kvalifikationer og erfaringer med ovennævnte arbejdsopgaver.

Du sender din ansøgning via knappen ”Send ansøgning”, som du finder nedenfor. I feltet ”Resume” bedes du skrive en kort opsummering af din ansøgning.

Husk at vedhæfte din ansøgning og dit CV, samt andre relevante bilag.
 
 

ORS/Small/7d77cafa_logo.jpegHandicap og PsykiatriHorsens2019-11-18T12:00:36.1572019-12-09T00:00:00
330129207Beskæftigelsesfaglig medarbejderRobot Jobcenter Viborg søger beskæftigelsesfaglig medarbejder til team integration I Jobcenter Viborg har vi taget bestik af den nyeste forskning. Vi er bekræftet i, at de bedste resultater nås gennem en arbejdspladsbaseret indsats med relevant støtte, og vi ved, at tætte relationer gør en positiv forskel. Vi har samlet flest mulige funktioner på n og samme medarbejder (beskæftigelsesfaglig medarbejder), der foruden myndighed også varetager fastholdelsesopgaven, coach og mentorlignende funktioner. Formålet er at opnå hurtigere og bedre resultater og frem for alt, at borgeren oplever en overskuelig, meningsfuld og sammenhængende indsats uden at skulle forholde sig til flere professionelle end højst nødvendigt. Hvem er vi: Vi søger 1 beskæftigelsesfaglig medarbejder til Team Integration, som er organiseret under afdelingen Job- og Helhedsindsats, hvor 120 medarbejdere er ansat fordelt på 4 forskellige fagområder. Der er ansat 16 medarbejdere i Team Integration Vi organiserer os på en ny måde, hvor denne stilling sammen med 4 andre primært skal arbejde med flygtningekvinder der har været i forsørgelse i en længere periode. I denne indsats har vi fokus på en individuel helhedsorienteret indsats. Dette fordrer, at du har evner, viljen og lysten til at motivere kvinder med anden etnisk baggrund end dansk til at indgå i arbejdsmarkedet. Som ansat i Jobcenter Viborg vil du arbejde ud fra kerneydelsen: At bistå ledige og sygemeldte i at komme i varigt arbejde hurtigt og effektivt samt at servicere virksomheder, der søger arbejdskraft eller som ønsker at fastholde ansatte i job. Arbejdsområdet omfatter:Varetage den helhedsorienteret indsats som udgør basisindsatsen til borgerne og virksomhederne (myndighed, job- eller fastholdelsesindsatsen, coach, mentorlignende funktioner m.v.).Varetage sagsbehandling for målgrupperne, herunder skriftlige vurderinger og afgørelser.Varetage processer i forhold til borgernes delmål og mål samt at sikre progression i forløbet. Fungere som koordinerende sagsbehandlerEt bredt tværfagligt samarbejde med virksomheder, jobkonsulenter, læger og andre samarbejdspartnere. Vi forventer, at du:Har relevant uddannelse og eller erfaring indenfor for området.Er målrettet, udadvendt, positiv, har blik for helheden fokus på mål og progression.Kan og vil arbejde med en coachende tilgang og tror på at samtalen kan flytte borgerne tættere på arbejdsmarkedet.Kan sætte fokus på udvikling, ressourcer og potentialer. Kan arbejde selvstændigt, være omstillingsparat og struktureret.Kan trives i en travl hverdag, har et godt humør og bidrager til at fastholde det gode arbejdsmiljø.Kan være serviceminded, fleksibel og resultatorienteret.Har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Vi tilbyder:Et spændende job i en afdeling i stor udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret.Stor frihed til at tilrettelægge den mest relevante, meningsfulde og effektfulde indsats.Højt fagligt niveau, hvor der er stor fokus på udvikling og faglige metoder.Tværgående samarbejde ved bl.a. miniteams på tværs af arbejdsmarkedsområdet. Gode muligheder for udvikling og sparring.Introduktionsprogram, løbende støtte og oplæring i jobbet.Gode og engagerede kollegaer. Et godt arbejdsmiljø.800 kollegaer i et af Danmarks mest moderne og smukkeste kontormiljøer.En løn, der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 11.december 2019.Jobcenter Viborg søger beskæftigelsesfaglig medarbejder til team integration
 
I Jobcenter Viborg har vi taget bestik af den nyeste forskning.  

Vi er bekræftet i, at de bedste resultater nås gennem ”en arbejdspladsbaseret indsats” med relevant støtte, og vi ved, at tætte relationer gør en positiv forskel.

Vi har samlet flest mulige funktioner på én og samme medarbejder (beskæftigelsesfaglig medarbejder), der foruden myndighed også varetager fastholdelsesopgaven, coach og mentorlignende funktioner.  

Formålet er at opnå hurtigere og bedre resultater og frem for alt, at borgeren oplever en overskuelig, meningsfuld og sammenhængende indsats uden at skulle forholde sig til flere professionelle end højst nødvendigt.

 
Hvem er vi:
Vi søger 1 beskæftigelsesfaglig medarbejder til Team Integration, som er organiseret under afdelingen Job- og Helhedsindsats, hvor 120 medarbejdere er ansat fordelt på 4 forskellige fagområder. Der er ansat 16 medarbejdere i Team Integration

Vi organiserer os på en ny måde, hvor denne stilling sammen med 4 andre primært skal arbejde med flygtningekvinder der har været i forsørgelse i en længere periode.

I denne indsats har vi fokus på en individuel helhedsorienteret indsats. Dette fordrer, at du har evner, viljen og lysten til at motivere kvinder med anden etnisk baggrund end dansk til at indgå i arbejdsmarkedet.

Som ansat i Jobcenter Viborg vil du arbejde ud fra kerneydelsen:
At bistå ledige og sygemeldte i at komme i varigt arbejde – hurtigt og effektivt samt at servicere virksomheder, der søger arbejdskraft eller som ønsker at fastholde ansatte i job.
 

Arbejdsområdet omfatter:
  • Varetage den helhedsorienteret indsats som udgør basisindsatsen til borgerne og virksomhederne (myndighed, job- eller fastholdelsesindsatsen, coach, mentorlignende funktioner m.v.).
  • Varetage sagsbehandling for målgrupperne, herunder skriftlige vurderinger og afgørelser.
  • Varetage processer i forhold til borgernes delmål og mål samt at sikre progression i forløbet. 
  • Fungere som koordinerende sagsbehandler
  • Et bredt tværfagligt samarbejde med virksomheder, jobkonsulenter, læger og andre samarbejdspartnere.

Vi forventer, at du:
  • Har relevant uddannelse og/eller erfaring indenfor for området.
  • Er målrettet, udadvendt, positiv, har blik for helheden fokus på mål og progression.
  • Kan og vil arbejde med en coachende tilgang og tror på at samtalen kan flytte borgerne tættere på arbejdsmarkedet.
  • Kan sætte fokus på udvikling, ressourcer og potentialer.  
  • Kan arbejde selvstændigt, være omstillingsparat og struktureret.
  • Kan trives i en travl hverdag, har et godt humør og bidrager til at fastholde det gode arbejdsmiljø.
  • Kan være serviceminded, fleksibel og resultatorienteret.
  • Har gode kommunikationsevner; både mundtligt og skriftligt.

Vi tilbyder:
  • Et spændende job i en afdeling i stor udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret.
  • Stor frihed til at tilrettelægge den mest relevante, meningsfulde og effektfulde indsats.
  • Højt fagligt niveau, hvor der er stor fokus på udvikling og faglige metoder.
  • Tværgående samarbejde ved bl.a. miniteams på tværs af arbejdsmarkedsområdet.  
  • Gode muligheder for udvikling og sparring.
  • Introduktionsprogram, løbende støtte og oplæring i jobbet.
  • Gode og engagerede kollegaer.  
  • Et godt arbejdsmiljø.
  • 800 kollegaer i et af Danmarks mest moderne og smukkeste kontormiljøer.
  • En løn, der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer.

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 11.december 2019. 


Jobcenter Job- og HelhedsindsatsViborg2019-11-22T00:00:002019-12-09T00:00:00
330134996Sagsbehandler til A-kassenRobot Dine arbejdsopgaver vil primært være samtaler og vejledning. Selvfølgelig vil der være alle typer af opgaver, der skal løses i en a-kasse. Som bl.a. beregning og udbetaling af dagpenge, feriedagpenge, efterløn og tilhørende ydelser. Det er et krav at du: Har et indgående kendskab til arbejdet med a-kasselovgivningen og LAB -lov arbejdsmarkedspolitik Har arbejdet med vejledning og kan afholde målrettede samtaler Erfaring med arbejde i en a-kasse medlemsadministration Har kendskab til vejledningsforpligtelser overfor medlemmerne Vi forventer at du: Kan give vores medlemmer en god og personlig service Viser ansvar, tager initiativ og selvstændigt løser opgaverne Indgår i et konstruktivt og positivt samarbejde med kolleger og valgte Er meget fleksibel i forhold til de arbejdsopgaver, der skal løses Du skal indgå i et stærkt team med hovedvægt på tæt samarbejde Vi lægger desuden vægt på at du Udviser stolthed over at være en del af 3F og ved, at en rigtig fagforening gør en positiv forskel Har empati, er engageret, imødekommende og proaktiv Mestrer den enkle kommunikation og kommunikerer på en overbevisende måde Er positiv og har et godt humør Håndterer forskellige IT-værktøjer på erfarent brugerniveau og desuden har en høj grad af datadisciplin Kan servicere medlemmerne på engelsk 3F Randers har ca. 7.000 medlemmer indenfor følgende brancheområder: Bygge- anlæg og GLS Grafisk Industri Service Transport

Dine arbejdsopgaver vil primært være samtaler og vejledning. Selvfølgelig vil der være alle typer af opgaver, der skal løses i en a-kasse. Som bl.a. beregning og udbetaling af dagpenge, feriedagpenge, efterløn og tilhørende ydelser.

Det er et krav at du:

  • Har et indgående kendskab til arbejdet med a-kasselovgivningen og LAB -lov/arbejdsmarkedspolitik
  • Har arbejdet med vejledning og kan afholde målrettede samtaler
  • Erfaring med arbejde i en a-kasse / medlemsadministration
  • Har kendskab til vejledningsforpligtelser overfor medlemmerne

Vi forventer at du:

  • Kan give vores medlemmer en god og personlig service
  • Viser ansvar, tager initiativ og selvstændigt løser opgaverne
  • Indgår i et konstruktivt og positivt samarbejde med kolleger og valgte
  • Er meget fleksibel i forhold til de arbejdsopgaver, der skal løses
  • Du skal indgå i et stærkt team med hovedvægt på tæt samarbejde

Vi lægger desuden vægt på at du

  • Udviser stolthed over at være en del af 3F og ved, at en rigtig fagforening gør en positiv forskel
  • Har empati, er engageret, imødekommende og proaktiv
  • Mestrer den enkle kommunikation og kommunikerer på en overbevisende måde
  • Er positiv og har et godt humør
  • Håndterer forskellige IT-værktøjer på erfarent brugerniveau og desuden har en høj grad af datadisciplin
  • Kan servicere medlemmerne på engelsk

3F Randers har ca. 7.000 medlemmer indenfor følgende brancheområder:

  • Bygge- anlæg og GLS
  • Grafisk
  • Industri
  • Service
  • Transport
3F, SPECIALARBEJDERFORBUNDET I DANMARK, AFD. A, RANDERSRanders SØ2019-12-04T00:00:002019-12-17T00:00:00
330130640Sagsbehandler til Ydelsescentret, kontanthjælpsteametRobot Ydelsescentret søger en sagsbehandler med erfaring inden for kontanthjælpsområdet Lov om en aktiv socialpolitik. Stillingen ønskes besat pr. 2. januar 2020, eller snarest herefter. Kontanthjælpsteamet er en frisk og engageret medarbejdergruppe, med et højt fagligt niveau, hvor der hersker et godt og positivt arbejdsmiljø med gode samarbejdsrelationer. Ydelsescentret er beliggende på Kirkestræde 15, 1. sal.Stillingen vil blandt andet omfatte afklaring af berettigelse til og udbetaling af kontanthjælp, uddannelseshjælp, integrationsydelse, ressourceforløbsydelse, ydelse under jobafklaring og enkeltydelser, samt den opfølgning, der knytter sig til udbetalingen.Arbejdsopgaverne består blandt andet imodtagelse af borger, herunder afklaring af berettigelse til forsørgelsesydelse, vejledning omkring rettigheder og forpligtelse i forbindelse med offentlig forsørgelsesagsbehandling, herunder beregninger, bevillinger, afgørelser og iværksættelse af sanktioner samt øvrig sagsbehandling og journaliseringløbende opfølgninger ændringer afgørelser, herunder tre måneders opfølgninger i henhold til lovgivning og ændring i udbetalingen i forbindelse med andre indtægtersagsbehandling, beregninger, bevillinger og afgørelser i forhold til enkeltansøgninger.Vi er en afdeling, der har personlig borgerkontakt af forskellige målgrupper, heraf nogle med komplekse problemstillinger. Der søges derfor en sagsbehandler med evne for, lyst til og erfaring i borgerkontakt og sagsbehandling inden for social- og arbejdsmarkedsområdet. Ud over erfaring inden for området, skal du have gode formuleringsevner både skriftligt og mundtligt, et personligt engagement og gode samarbejdsevner. Samtidig er det nødvendigt med et stærkt administrativt gen, da der er mange administrative opgaver forbundet med jobbet, ligesom du skal kunne magte en travl, men spændende, arbejdsdag, med mange forskellige arbejdsopgaver.Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer ugentligt.Vil du vide mere?Nærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Ydelsescentrets Leder Birgitte Haahr Larsen på 96 11 37 31 og mobil 28 72 75 87.Ansøgningsfrist13. december 2019 kl. 12.00.Ansættelsessamtaler forventes afviklet i uge 51.Ydelsescentret søger en sagsbehandler med erfaring inden for kontanthjælpsområdet – Lov om en aktiv socialpolitik. Stillingen ønskes besat pr. 2. januar 2020, eller snarest herefter. Kontanthjælpsteamet er en frisk og engageret medarbejdergruppe, med et højt fagligt niveau, hvor der hersker et godt og positivt arbejdsmiljø med gode samarbejdsrelationer. Ydelsescentret er beliggende på Kirkestræde 15, 1. sal.

Stillingen vil blandt andet omfatte afklaring af berettigelse til og udbetaling af kontanthjælp, uddannelseshjælp, integrationsydelse, ressourceforløbsydelse, ydelse under jobafklaring og enkeltydelser, samt den opfølgning, der knytter sig til udbetalingen.

Arbejdsopgaverne består blandt andet i
  • modtagelse af borger, herunder afklaring af berettigelse til forsørgelsesydelse, vejledning omkring rettigheder og forpligtelse i forbindelse med offentlig forsørgelse
  • sagsbehandling, herunder beregninger, bevillinger, afgørelser og iværksættelse af sanktioner samt øvrig sagsbehandling og journalisering
  • løbende opfølgninger/ændringer/afgørelser, herunder tre måneders opfølgninger i henhold til lovgivning og ændring i udbetalingen i forbindelse med andre indtægter
  • sagsbehandling, beregninger, bevillinger og afgørelser i forhold til enkeltansøgninger.

Vi er en afdeling, der har personlig borgerkontakt af forskellige målgrupper, heraf nogle med komplekse problemstillinger. Der søges derfor en sagsbehandler med evne for, lyst til og erfaring i borgerkontakt og sagsbehandling inden for social- og arbejdsmarkedsområdet. Ud over erfaring inden for området, skal du have gode formuleringsevner både skriftligt og mundtligt, et personligt engagement og gode samarbejdsevner. Samtidig er det nødvendigt med et stærkt administrativt gen, da der er mange administrative opgaver forbundet med jobbet, ligesom du skal kunne magte en travl, men spændende, arbejdsdag, med mange forskellige arbejdsopgaver.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer ugentligt.

Vil du vide mere?
Nærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Ydelsescentrets Leder Birgitte Haahr Larsen på 96 11 37 31 og mobil 28 72 75 87.

Ansøgningsfrist
13. december 2019 kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afviklet i uge 51.

 

Holstebro KommuneHolstebro2019-11-26T00:00:002019-12-13T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

2 barselsvikatiater i en spændende afdeling Handicaprådgivningen søger 2 sagsbehandlere

Handicap og Psykiatri

Horsens
2 barselsvikariater i en spændende afdelingHandicaprådgivningen søger 2 sagsbehandlere Har du mod på, og lyst til, at arbejde i en myndighedsfunktion indenfor det specialiserede voksenområde, er en af stillinger måske noget for dig.Handicaprådgivnin...
Indrykket:18. november 2019
Udløbsdato:9. december 2019

Beskæftigelsesfaglig medarbejder

Jobcenter Job- og Helhedsindsats

Viborg
Jobcenter Viborg søger beskæftigelsesfaglig medarbejder til team integration I Jobcenter Viborg har vi taget bestik af den nyeste forskning. Vi er bekræftet i, at de bedste resultater nås gennem en arbejdspladsbaseret indsats med relevant støtte, og...
Indrykket:22. november 2019
Udløbsdato:9. december 2019

Sagsbehandler til A-kassen

3F, SPECIALARBEJDERFORBUNDET I DANMARK, AFD. A, RANDERS

Randers SØ
Dine arbejdsopgaver vil primært være samtaler og vejledning. Selvfølgelig vil der være alle typer af opgaver, der skal løses i en a-kasse. Som bl.a. beregning og udbetaling af dagpenge, feriedagpenge, efterløn og tilhørende ydelser. Det er et krav a...
Indrykket:4. december 2019
Udløbsdato:17. december 2019

Sagsbehandler til Ydelsescentret, kontanthjælpsteamet

Holstebro Kommune

Holstebro
Ydelsescentret søger en sagsbehandler med erfaring inden for kontanthjælpsområdet Lov om en aktiv socialpolitik. Stillingen ønskes besat pr. 2. januar 2020, eller snarest herefter. Kontanthjælpsteamet er en frisk og engageret medarbejdergruppe, med ...
Indrykket:26. november 2019
Udløbsdato:13. december 2019