Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Koordinerende sagsbehandlere til Sygedagpenge og Jobafklaring

Jobcenter Silkeborg, Sygedagpenge og Jobafklaring investerer i den tidlige virksomhedsrettede fastholdelsesindsats.
 
I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder med forskningsbaserede indsatser og er på forkant med udviklingen. Det afspejles blandt andet i vores investeringer i kompetenceudvikling af vores medarbejdere og investeringer i de indsatser, der er evidens for, gør en forskel for vores borgere og virksomheder. Der er et stort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
Har du lyst til et spændende og alsidigt arbejde med fokus på at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet er et job i sygedagpengeafdelingen måske noget for dig. 
 
Stillingerne:
Vi har to ledige stillinger som koordinerende sagsbehandler i vores fastholdelsesindsats og én stilling i afklaringsindsatsen i sygedagpengeafdelingen i Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring. Begge med tiltrædelse 1. marts eller snarest derefter.
 
De to stillinger indebærer, at man arbejder med fastholdelse i tæt samarbejde med den sygemeldtes arbejdsgiver. Den tredje stilling indebærer, at man skal klargøre sager til rehabiliteringsteamet eller til revalidering, når vi vurderer, at der er behov for det.
 
Vi har de senere år investeret i sagsbehandlingen med henblik på at sikre bedre og mere effektive forløb for sygemeldte borgere. Vi samarbejder med borger og arbejdsgiver om hurtigst mulig tilbagevenden til arbejdsmarkedet og sikrer holdbare løsninger inden for lovens rammer.
 
Nu tager vi det næste skridt og implementerer ny fastholdelsesindsats. Vi ønsker fastholdelsesindsatsen ud på virksomhederne og vil afholde opfølgningssamtaler i tilnærmelsesvist alle forløb på virksomhederne.
 
Vi er inspireret af projektet Sammen om Fastholdelse som er rullet ud i flere kommuner. Det betyder, at du vil blive både sagsbehandler og virksomhedskonsulent med både myndigheds- og udfører opgaver.
 
Ud over investeringerne arbejder Beskæftigelsesafdelingen efter nyeste viden om, hvad der virker i beskæftigelsesindsatsen og gennem programmet Træning på Jobbet styrker vi vores beskæftigelsesfaglighed og feedback kultur.
 
Vores center rummer en bred vifte af specialiserede beskæftigelsestilbud til sygemeldte borgere med fokus på virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelle indsatser. Vi prioriterer arbejdsfastholdelse, revalidering samt effektive afklaringsforløb, når der er brug for fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.
 
Sygedagpengeteamet vil bestå af 31 koordinerende sagsbehandlere og tre administrative medarbejdere og vi arbejder udelukkende med borgere, der modtager sygedagpenge. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige faggrupper, herunder virksomhedskonsulenter, psykologer og fysioterapeuter med henblik på, at fastholde borgeren på arbejdsmarkedet.
 
Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver/- formidler eller anden relevant socialfaglig baggrund
  • ser arbejdsgivere, praktiserende læger og faglige organisationer som naturlige samarbejdspartnere
  • kan koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsen
  • trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borger
  • har lyst til at arbejdet i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaver
  • arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsning
  • har bil til rådighed (der ydes kørselsgodtgørelse efter statens højeste takst).
  Vi tilbyder:
  • et velfungerende team med et højt fagligt niveau og god trivsel
  • gode sparringsmuligheder hos koordinator, i teamet og hos leder
  • introduktionsprogram med mentor
  • frihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigt
  • gode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelse
Løn- og ansættelsesvilkår: 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
Begge stillinger er på 37 timer ugentligt.
 
Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring er beliggende på Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Holm Marcussen på tlf. 40 42 30 67, faglig koordinator Janni Koue Søholm på tlf. 89 70 54 77 eller koordinerende sagsbehandler Pia Brylle Hoffbeck på tlf. 89 70 47 47.
 
Ansøgningsfrist søndag 17. februar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. februar.
Kandidater, der kommer i betragtning til stillingerne, vil skulle gennemføre en test tirsdag 26. februar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 247.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329946524Phoenix-8236df9312019-01-22T14:01:37.100Koordinerende sagsbehandlere til Sygedagpenge og JobafklaringJobcenter Silkeborg, Sygedagpenge og Jobafklaring investerer i den tidlige virksomhedsrettede fastholdelsesindsats.
 
I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder med forskningsbaserede indsatser og er på forkant med udviklingen. Det afspejles blandt andet i vores investeringer i kompetenceudvikling af vores medarbejdere og investeringer i de indsatser, der er evidens for, gør en forskel for vores borgere og virksomheder. Der er et stort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
Har du lyst til et spændende og alsidigt arbejde med fokus på at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet er et job i sygedagpengeafdelingen måske noget for dig. 
 
Stillingerne:
Vi har to ledige stillinger som koordinerende sagsbehandler i vores fastholdelsesindsats og én stilling i afklaringsindsatsen i sygedagpengeafdelingen i Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring. Begge med tiltrædelse 1. marts eller snarest derefter.
 
De to stillinger indebærer, at man arbejder med fastholdelse i tæt samarbejde med den sygemeldtes arbejdsgiver. Den tredje stilling indebærer, at man skal klargøre sager til rehabiliteringsteamet eller til revalidering, når vi vurderer, at der er behov for det.
 
Vi har de senere år investeret i sagsbehandlingen med henblik på at sikre bedre og mere effektive forløb for sygemeldte borgere. Vi samarbejder med borger og arbejdsgiver om hurtigst mulig tilbagevenden til arbejdsmarkedet og sikrer holdbare løsninger inden for lovens rammer.
 
Nu tager vi det næste skridt og implementerer ny fastholdelsesindsats. Vi ønsker fastholdelsesindsatsen ud på virksomhederne og vil afholde opfølgningssamtaler i tilnærmelsesvist alle forløb på virksomhederne.
 
Vi er inspireret af projektet Sammen om Fastholdelse som er rullet ud i flere kommuner. Det betyder, at du vil blive både sagsbehandler og virksomhedskonsulent med både myndigheds- og udfører opgaver.
 
Ud over investeringerne arbejder Beskæftigelsesafdelingen efter nyeste viden om, hvad der virker i beskæftigelsesindsatsen og gennem programmet Træning på Jobbet styrker vi vores beskæftigelsesfaglighed og feedback kultur.
 
Vores center rummer en bred vifte af specialiserede beskæftigelsestilbud til sygemeldte borgere med fokus på virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelle indsatser. Vi prioriterer arbejdsfastholdelse, revalidering samt effektive afklaringsforløb, når der er brug for fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.
 
Sygedagpengeteamet vil bestå af 31 koordinerende sagsbehandlere og tre administrative medarbejdere og vi arbejder udelukkende med borgere, der modtager sygedagpenge. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige faggrupper, herunder virksomhedskonsulenter, psykologer og fysioterapeuter med henblik på, at fastholde borgeren på arbejdsmarkedet.
 
Vi forventer, at du:
  • er uddannet socialrådgiver/- formidler eller anden relevant socialfaglig baggrund
  • ser arbejdsgivere, praktiserende læger og faglige organisationer som naturlige samarbejdspartnere
  • kan koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsen
  • trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borger
  • har lyst til at arbejdet i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaver
  • arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsning
  • har bil til rådighed (der ydes kørselsgodtgørelse efter statens højeste takst).
  Vi tilbyder:
  • et velfungerende team med et højt fagligt niveau og god trivsel
  • gode sparringsmuligheder hos koordinator, i teamet og hos leder
  • introduktionsprogram med mentor
  • frihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigt
  • gode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelse
Løn- og ansættelsesvilkår: 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
Begge stillinger er på 37 timer ugentligt.
 
Jobcenter Silkeborg – Sygedagpenge og Jobafklaring er beliggende på Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Holm Marcussen på tlf. 40 42 30 67, faglig koordinator Janni Koue Søholm på tlf. 89 70 54 77 eller koordinerende sagsbehandler Pia Brylle Hoffbeck på tlf. 89 70 47 47.
 
Ansøgningsfrist søndag 17. februar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. februar.
Kandidater, der kommer i betragtning til stillingerne, vil skulle gennemføre en test tirsdag 26. februar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 247.

2019-02-18T00:50:44.710 Jobcenter Silkeborg, Sygedagpenge og Jobafklaring investerer i den tidlige virksomhedsrettede fastholdelsesindsats. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder med forskningsbaserede indsatser og er på forkant med udviklingen. Det afspejles blandt andet i vores investeringer i kompetenceudvikling af vores medarbejdere og investeringer i de indsatser, der er evidens for, gør en forskel for vores borgere og virksomheder. Der er et stort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. Har du lyst til et spændende og alsidigt arbejde med fokus på at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet er et job i sygedagpengeafdelingen måske noget for dig. Stillingerne: Vi har to ledige stillinger som koordinerende sagsbehandler i vores fastholdelsesindsats og n stilling i afklaringsindsatsen i sygedagpengeafdelingen i Jobcenter Silkeborg Sygedagpenge og Jobafklaring. Begge med tiltrædelse 1. marts eller snarest derefter. De to stillinger indebærer, at man arbejder med fastholdelse i tæt samarbejde med den sygemeldtes arbejdsgiver. Den tredje stilling indebærer, at man skal klargøre sager til rehabiliteringsteamet eller til revalidering, når vi vurderer, at der er behov for det. Vi har de senere år investeret i sagsbehandlingen med henblik på at sikre bedre og mere effektive forløb for sygemeldte borgere. Vi samarbejder med borger og arbejdsgiver om hurtigst mulig tilbagevenden til arbejdsmarkedet og sikrer holdbare løsninger inden for lovens rammer. Nu tager vi det næste skridt og implementerer ny fastholdelsesindsats. Vi ønsker fastholdelsesindsatsen ud på virksomhederne og vil afholde opfølgningssamtaler i tilnærmelsesvist alle forløb på virksomhederne. Vi er inspireret af projektet Sammen om Fastholdelse som er rullet ud i flere kommuner. Det betyder, at du vil blive både sagsbehandler og virksomhedskonsulent med både myndigheds- og udfører opgaver. Ud over investeringerne arbejder Beskæftigelsesafdelingen efter nyeste viden om, hvad der virker i beskæftigelsesindsatsen og gennem programmet Træning på Jobbet styrker vi vores beskæftigelsesfaglighed og feedback kultur. Vores center rummer en bred vifte af specialiserede beskæftigelsestilbud til sygemeldte borgere med fokus på virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelle indsatser. Vi prioriterer arbejdsfastholdelse, revalidering samt effektive afklaringsforløb, når der er brug for fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension. Sygedagpengeteamet vil bestå af 31 koordinerende sagsbehandlere og tre administrative medarbejdere og vi arbejder udelukkende med borgere, der modtager sygedagpenge. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige faggrupper, herunder virksomhedskonsulenter, psykologer og fysioterapeuter med henblik på, at fastholde borgeren på arbejdsmarkedet. Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver - formidler eller anden relevant socialfaglig baggrund ser arbejdsgivere, praktiserende læger og faglige organisationer som naturlige samarbejdspartnere kan koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsen trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borger har lyst til at arbejdet i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaver arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsning har bil til rådighed (der ydes kørselsgodtgørelse efter statens højeste takst). Vi tilbyder: et velfungerende team med et højt fagligt niveau og god trivsel gode sparringsmuligheder hos koordinator, i teamet og hos leder introduktionsprogram med mentor frihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigt gode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelse Løn- og ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Begge stillinger er på 37 timer ugentligt. Jobcenter Silkeborg Sygedagpenge og Jobafklaring er beliggende på Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg. Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Holm Marcussen på tlf. 40 42 30 67, faglig koordinator Janni Koue Søholm på tlf. 89 70 54 77 eller koordinerende sagsbehandler Pia Brylle Hoffbeck på tlf. 89 70 47 47. Ansøgningsfrist søndag 17. februar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. februar. Kandidater, der kommer i betragtning til stillingerne, vil skulle gennemføre en test tirsdag 26. februar. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 247.10Phoenix8236df93100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000010https://silkeborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=f936b9d7-97a9-4a1d-8fb5-a5cd2dc4e3b90EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborg3440933Jobcenter Silkeborg - Sygedagpenge og Jobafklaring11Stagehøjvej 98600SilkeborgDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent697826EmplyMinimum pakken - 35 dage9682fea2-5a4e-4e70-bfc3-123325685479_8770000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8236df93&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/2.jpgKoordinerende sagsbehandlere til Sygedagpenge og Jobafklaring12008311Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler10Sundhed360273260helleholm.marcussen@silkeborg.dkDKDanmarkDKDanmark330151623Sagsbehandler (barselsvikariat) til Unges Uddannelse og JobRobot Sagsbehandler (barselsvikariat) til Unges Uddannelse og Job Jobcenter Favrskov, Unges Uddannelse og Job, søger en erfaren og dygtig myndigheds- og ungesagsbehandler til et barselsvikariat, 37 timer, med tiltrædelse 1. marts 2020 og forventeligt minimum et år. Du skal arbejde med aktivitetsparate unge under 30 år, der modtager uddannelseshjælp. Afdelingen Unges Uddannelse og Job er en del af arbejdsmarkedsområdet og Jobcenter Favrskov. Vi arbejder målrettet med at styrke uddannelses- og beskæftigelsesindsatsen omkring unge under 30 år. Som en del af denne indsats er afdelingen, Unges Uddannelse og Job, etableret i november 2018, hvor myndighedssagsbehandlere, jobkonsulenter (Jobcenter), og uddannelsesvejledere (UU) er flyttet sammen i en ny enhed. Vi tror på, at vi herigennem kan udnytte hinandens fagligheder og kompetencer endnu bedre, og dermed sikre en tidligere og styrket indsats, der får de unge fast forankret i uddannelse eller job. Afdelingens samlede målgruppe er unge i alderen 14 30 år. Kan du tænke dig at arbejde i en organisation, hvor vi understøtter den enkelte unge i hjælp til selvhjælp? Hvor vi tror på, at vi med hyppige samtaler og en virksomhedsvendt indsats kan få de unge godt forankret i uddannelse eller job? Vil du gerne arbejde et sted, hvor din indsats gør en forskel hver dag? Så er afdelingen for Unges Uddannelse og Job måske lige noget for dig. Din primære arbejdsopgave: Koordinerende sagsbehandler for aktivitetsparate unge Du tilrettelægger en helhedsorienteret og sammenhængende beskæftigelsesindsats evt. på tværs af kommunens øvrige forvaltninger hen mod uddannelse job for den unge. Du skal have et godt overblik og en vedholdenhed i den ofte længerevarende indsats med de aktivitetsparate unge. Vi indgår i tæt samarbejde med f.eks. Handicap- og Psykiatriafdelingen, Børn Familie afdelingen osv., hvor andre foranstaltninger kan være en del af den unges hverdag. Sideløbende med eventuel udredning behandling iværksættes øvrige tilbud fra jobcentrets tilbudsvifte f.eks. i form af virksomhedspraktik, træningstilbud osv. Vi har hyppig opfølgning på de aktivitetsparate unge med månedlige empowermentbaserede samtaler. Du skal være i stand til at navigere som myndighedsperson i feltet mellem den unges muligheder og ønsker samt de lovgivningsmæssige krav. Sagsstammerne udgør ca. 40-45 aktivitetsparate unge pr. sagsbehandler. Din faglige profil Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver eller har anden relevant erfaring som sagsbehandler i kommunalt regi.Har erfaring med myndighedsrollen og gældende beskæftigelseslovgivning.Er stærk administrativt og arbejder struktureret med dine opgaver.Har erfaring med målgruppen for uddannelseshjælp og meget gerne erfaring med at skrive sager til rehabiliteringsteamet. Dine personlige kvalifikationerDu kan tilrettelægge dit arbejde selvstændigt og bevare overblikket.Du kan lide at arbejde i en afdeling, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.Du er ordentlig og tydelig i din kommunikation med de unge, kollegaer og samarbejdspartnere, og du kan arbejde på tværsDu er parat til at bidrage i forhold til den samlede opgaveløsning i afdelingenDu trives i en travl og uforudsigelig hverdag, hvor det er vigtigt at bevare roen og det gode humør Vi kan tilbyde:En hverdag præget af stor selvstændighed i tilrettelæggelse og løsning af dit daglige arbejde og opgaver.En arbejdsplads, hvor det betyder meget for os, at vi har et godt arbejdsmiljø med en ligeværdig og respektfuld tilgang til hinanden.Tæt samarbejde med dine kollegaer, samarbejdspartnere internt og eksternt samt ledelse.Ugentlige sagsmøder med kollegaer, faglig koordinator og lederMulighed for ekstern supervisionIntroduktionsforløb tilpasset dig og en kollegial opstarts-mentor FlekstidAfdelingen for Unges Uddannelse og Job består pt. af 5 sagsbehandlere, 2 jobkonsulenter, 1 administrativ medarbejder, 1 faglig koordinator, uddannelsesvejledere og 1 afdelingsleder. Kendetegnende for afdelingen er høj kvalitet i arbejdet, ordentlighed, engagerede kollegaer og masser af energi og godt humør. Yderligere oplysninger Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Arbejdspladsen er beliggende i Hadsten Centeret, Østergade 9, Hadsten. Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lene Thøgersen på tlf. 8964 4285. Vi forventer at afholde samtaler mandag d. 27. januar 2020. Søg jobbet Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via nedenstående link. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk job Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektroniskSagsbehandler (barselsvikariat) til Unges Uddannelse og Job
Jobcenter Favrskov, Unges Uddannelse og Job, søger en erfaren og dygtig myndigheds- og ungesagsbehandler til et barselsvikariat, 37 timer, med tiltrædelse 1. marts 2020 og forventeligt minimum et år. Du skal arbejde med aktivitetsparate unge under 30 år, der modtager uddannelseshjælp.

Afdelingen Unges Uddannelse og Job er en del af arbejdsmarkedsområdet og Jobcenter Favrskov. Vi arbejder målrettet med at styrke uddannelses- og beskæftigelsesindsatsen omkring unge under 30 år. Som en del af denne indsats er afdelingen, Unges Uddannelse og Job, etableret i november 2018, hvor myndighedssagsbehandlere, jobkonsulenter (Jobcenter), og uddannelsesvejledere (UU) er flyttet sammen i en ny enhed. Vi tror på, at vi herigennem kan udnytte hinandens fagligheder og kompetencer endnu bedre, og dermed sikre en tidligere og styrket indsats, der får de unge fast forankret i uddannelse eller job. Afdelingens samlede målgruppe er unge i alderen 14 – 30 år.

Kan du tænke dig at arbejde i en organisation, hvor vi understøtter den enkelte unge i hjælp til selvhjælp? Hvor vi tror på, at vi med hyppige samtaler og en virksomhedsvendt indsats kan få de unge godt forankret i uddannelse eller job? Vil du gerne arbejde et sted, hvor din indsats gør en forskel hver dag? Så er afdelingen for Unges Uddannelse og Job måske lige noget for dig.

Din primære arbejdsopgave:

Koordinerende sagsbehandler for aktivitetsparate unge
Du tilrettelægger en helhedsorienteret og sammenhængende beskæftigelsesindsats evt. på tværs af kommunens øvrige forvaltninger hen mod uddannelse/job for den unge.
Du skal have et godt overblik og en vedholdenhed i den ofte længerevarende indsats med de aktivitetsparate unge. Vi indgår i tæt samarbejde med f.eks. Handicap- og Psykiatriafdelingen, Børn & Familie afdelingen osv., hvor andre foranstaltninger kan være en del af den unges hverdag. Sideløbende med eventuel udredning/behandling iværksættes øvrige tilbud fra jobcentrets tilbudsvifte f.eks. i form af virksomhedspraktik, træningstilbud osv. Vi har hyppig opfølgning på de aktivitetsparate unge med månedlige empowermentbaserede samtaler. Du skal være i stand til at navigere som myndighedsperson i feltet mellem den unges muligheder og ønsker samt de lovgivningsmæssige krav.
Sagsstammerne udgør ca. 40-45 aktivitetsparate unge pr. sagsbehandler.

Din faglige profil
Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller har anden relevant erfaring som sagsbehandler i kommunalt regi.
  • Har erfaring med myndighedsrollen og gældende beskæftigelseslovgivning.
  • Er stærk administrativt og arbejder struktureret med dine opgaver.
  • Har erfaring med målgruppen for uddannelseshjælp og meget gerne erfaring med at skrive sager til rehabiliteringsteamet.

Dine personlige kvalifikationer
  • Du kan tilrettelægge dit arbejde selvstændigt og bevare overblikket.
  • Du kan lide at arbejde i en afdeling, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.
  • Du er ordentlig og tydelig i din kommunikation med de unge, kollegaer og samarbejdspartnere, og du kan arbejde på tværs
  • Du er parat til at bidrage i forhold til den samlede opgaveløsning i afdelingen
  • Du trives i en travl og uforudsigelig hverdag, hvor det er vigtigt at bevare roen og det gode humør

Vi kan tilbyde:
  • En hverdag præget af stor selvstændighed i tilrettelæggelse og løsning af dit daglige arbejde og opgaver.
  • En arbejdsplads, hvor det betyder meget for os, at vi har et godt arbejdsmiljø med en ligeværdig og respektfuld tilgang til hinanden.
  • Tæt samarbejde med dine kollegaer, samarbejdspartnere internt og eksternt samt ledelse.
  • Ugentlige sagsmøder med kollegaer, faglig koordinator og leder
  • Mulighed for ekstern supervision
  • Introduktionsforløb tilpasset dig og en kollegial ”opstarts-mentor”
  • Flekstid
Afdelingen for Unges Uddannelse og Job består pt. af 5 sagsbehandlere, 2 jobkonsulenter, 1 administrativ medarbejder, 1 faglig koordinator, uddannelsesvejledere og 1 afdelingsleder. Kendetegnende for afdelingen er høj kvalitet i arbejdet, ordentlighed, engagerede kollegaer og masser af energi og godt humør.

Yderligere oplysninger
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Arbejdspladsen er beliggende i Hadsten Centeret, Østergade 9, Hadsten.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lene Thøgersen på tlf. 8964 4285.

Vi forventer at afholde samtaler mandag d. 27. januar 2020.

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via nedenstående link. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

Favrskov KommuneHadsten2020-01-08T00:00:002020-01-22T00:00:00
330146223Superbruger & sagsbehandler til Sygedagpengeafd., Jobcenter RandersRobot Har du lyst til at arbejde i en spændende kombinationsstilling som sagsbehandler og superbruger på sygedagpengeområdet, så kan vi tilbyde dig en spændende stilling i Sygedagpengeafdelingen, Jobcenter Randers. I afdelingen arbejder vi teambaseret, med en høj grad af kompetence i det enkelte team. I forhold til rådgiverdelen, vil du komme til at indgå i et af vores fire sygedagpengeteams, der består af 4-5 rådgivere samt en jobkonsulent. I forhold til superbrugerdelen skal du være hele afdelingens digitale spydspids og have lyst og evne til at gå dybere ind i de programmer som stillingen dækker. Du vil selvsagt have et væsentligt lavere sagstal end kollegaerne, så der kompenseres for tillægsopgaven som superbruger. Opgaverne, du skal være med til at løse med dit team, er bl.a. opfølgning af sygedagpengesageraftaler om delvise raskmeldinger og iværksættelse af aktive tilbudafklaring af arbejdsevnen og udarbejdelse af rehabiliteringsplanersagsbehandling i forhold til revalidering, fleksjob, ressourceforløb og førtidspension. Systemerne du skal være superbruger på, er bl.a. FasitNetforvaltning SundhedMediconnectSchultz med interne vejledningerPlannerVitas m.m. Vi lægger vægt på, at du har flair for og erfaring med it og at du enten har kendskab til, eller evner at få kendskab til, de forskellige programmers anvendelse.kan formidle arbejdsgange og ændringer tilpasninger i systemerneer uddannet socialrådgiver socialformidler eller at du har anden relevant uddannelse og eller erfaringhar kendskab til social lovgivning, herunder gerne kendskab til sygedagpengeloven, aktivloven og beskæftigelsesindsatslovenevner at arbejde struktureret, systematisk med gode samarbejdsevnerer handlekraftig og kan agere i en hektisk og travl hverdag. Vi tilbyder Et engageret arbejdsmiljø med selvstændigt arbejdsområde i et tæt samarbejde med gode teams og kolleger, der fungerer godt både fagligt og socialt. Ledelsesmæssigt er der fokus på teamtankegangen og meget kompetence er derfor delegeret til de enkelte teams. Leders og den faglige konsulents rolle er, at understøtte de enkelte teams, så de har de bedst mulige vilkår for at udføre deres arbejde. Yderligere oplysninger kan fås ved kontakt til afdelingsleder Lars Præcius, på telefon 89 15 76 79. Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Samtaler gennemføres i uge 5. Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og efter reglerne om Ny løn. Ansættelsesforhold Fuldtid Tiltrædelse 1. februar 2020 eller snarest derefter Ansøgningsfrist 22-01-2020 23:59 Virksomhedens oplysninger JCR Sygedagpengeafdeling Kontaktperson Lars Præcius, tlf. 89 15 76 79Har du lyst til at arbejde i en spændende kombinationsstilling som sagsbehandler og superbruger på sygedagpengeområdet, så kan vi tilbyde dig en spændende stilling i Sygedagpengeafdelingen, Jobcenter Randers.

I afdelingen arbejder vi teambaseret, med en høj grad af kompetence i det enkelte team. I forhold til rådgiverdelen, vil du komme til at indgå i et af vores fire sygedagpengeteams, der består af 4-5 rådgivere samt en jobkonsulent.

I forhold til superbrugerdelen skal du være hele afdelingens ”digitale spydspids” og have lyst og evne til at gå dybere ind i de programmer som stillingen dækker. Du vil selvsagt have et væsentligt lavere sagstal end kollegaerne, så der kompenseres for tillægsopgaven som superbruger.

Opgaverne, du skal være med til at løse med dit team, er bl.a.
  • opfølgning af sygedagpengesager
  • aftaler om delvise raskmeldinger og iværksættelse af aktive tilbud
  • afklaring af arbejdsevnen og udarbejdelse af rehabiliteringsplaner
  • sagsbehandling i forhold til revalidering, fleksjob, ressourceforløb og førtidspension.

Systemerne du skal være superbruger på, er bl.a.
  • Fasit
  • Netforvaltning Sundhed
  • Mediconnect
  • Schultz – med interne vejledninger
  • Planner
  • Vitas m.m.

Vi lægger vægt på, at du
  • har flair for og erfaring med it og at du enten har kendskab til, eller evner at få kendskab til, de forskellige programmers anvendelse.
  • kan formidle arbejdsgange og ændringer/tilpasninger i systemerne
  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller at du har anden relevant uddannelse og/eller erfaring
  • har kendskab til social lovgivning, herunder gerne kendskab til sygedagpengeloven, aktivloven og beskæftigelsesindsatsloven
  • evner at arbejde struktureret, systematisk med gode samarbejdsevner
  • er handlekraftig og kan agere i en hektisk og travl hverdag.

Vi tilbyder
Et engageret arbejdsmiljø med selvstændigt arbejdsområde i et tæt samarbejde med gode teams og kolleger, der fungerer godt både fagligt og socialt.

Ledelsesmæssigt er der fokus på teamtankegangen og meget kompetence er derfor delegeret til de enkelte teams. Leders og den faglige konsulents rolle er, at understøtte de enkelte teams, så de har de bedst mulige vilkår for at udføre deres arbejde.

Yderligere oplysninger
kan fås ved kontakt til afdelingsleder Lars Præcius, på telefon 89 15 76 79.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Samtaler gennemføres i uge 5.

Løn- og ansættelsesforhold
sker efter gældende overenskomst og efter reglerne om Ny løn.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
1. februar 2020 eller snarest derefter

Ansøgningsfrist
22-01-2020 23:59

Virksomhedens oplysninger
JCR Sygedagpengeafdeling

Kontaktperson
Lars Præcius, tlf. 89 15 76 79

 

Randers KommuneRanders NØ2019-12-20T00:00:002020-01-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler (barselsvikariat) til Unges Uddannelse og Job

Favrskov Kommune

Hadsten
Sagsbehandler (barselsvikariat) til Unges Uddannelse og Job Jobcenter Favrskov, Unges Uddannelse og Job, søger en erfaren og dygtig myndigheds- og ungesagsbehandler til et barselsvikariat, 37 timer, med tiltrædelse 1. marts 2020 og forventeligt mini...
Indrykket:8. januar 2020

Superbruger & sagsbehandler til Sygedagpengeafd., Jobcenter Randers

Randers Kommune

Randers NØ
Har du lyst til at arbejde i en spændende kombinationsstilling som sagsbehandler og superbruger på sygedagpengeområdet, så kan vi tilbyde dig en spændende stilling i Sygedagpengeafdelingen, Jobcenter Randers. I afdelingen arbejder vi teambaseret, me...
Indrykket:20. december 2019