Kordegn til Det fælles Kordegnekontor i Ikast

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fonnesbæk, Ikast, Isenvad og Tulstrup-Faurholt sogne driver et fælles kordegnekontor, som er placeret i Ikast Kirkecenter. Det fælles kordegnekontor løser desuden opgaver for Bording-Christianshede og Engesvang sogne. Den ene af vores to kordegne har efter 8 års ansættelse fået nyt job, hvorfor vi nu søger en kordegn til en fuldtidsstilling på 37 timer/uge til besættelse pr. 1. august 2022.

KERNEOPGAVER I STILLINGEN ER

  • Personregistrering
  • Regnskabsføring herunder kvartalsvis aflæggelse af regnskab samt årlig budgetlægning for menighedsrådene
  • Sekretærfunktioner for præster og menighedsråd
  • Betjening af borgere og andre der henvender sig til kontoret
  • Gensidig afløsning af kordegnekollega

Eventuelle ændringer i samarbejdsaftalen mellem sognene eller andre organisatoriske ændringer kan medføre justering i de opgaver, der skal løses af vores nye medarbejder.

VI FORVENTER AT DU

  • Har uddannelse og erfaring inden for regnskabsføring
  • Har en uddannelse eller anden relevant baggrund for stillingen og har et kendskab til folkekirken
  • Er ansvarsbevidst, servicemindet, fleksibel og imødekommende
  • Har lyst til at indgå i et samarbejde med de øvrige ansatte og menighedsråd i de tilknyttede sogne

VI TILBYDER

  • Et sogn med et rigt og varieret kirke liv
  • Et kontor med alsidige arbejdsopgaver og et godt kollegaskab til din kollega-kordegn
  • En dagligdag i et kirkecenter fyldt med forskelligartede aktiviteter samt et bredt kollegafællesskab (præster, kirke-kulturmedarbejder, organister, kirketjenere, menighedsråd med flere)

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Du bliver ansat i Ikast Sogn, og din arbejdsgiver vil være Ikast Menighedsråd beliggende Rådhusstrædet 15. 7430 Ikast.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 2. Årslønnen aftales indenfor intervallet 297.285 kr. – 393.903 kr. Udgangspunktet er fikspunktet på 312.150 kr. OK tillæg på 851 kr. pr. år. Tallene er angivet for en fuldtidsstilling i nutidskroner. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

Hvis den der ansættes i stillingen, ikke har gennemført den obligatoriske uddannelse for kordegne, skal denne 5-ugers uddannelse gennemføres inden for de første 2 år af ansættelsen. Se cirkulære om uddannelseskrav for kirkefunktionærer på www.folkekirkenspersonale.dk.

Der er 3 måneders prøvetid og der indhentes børneattest ved ansættelse.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte menighedsrådsformand Hans Gjørup, tlf. 20776811, eller kordegn Anna Grethe Lund, tlf. 9715 1296.

Vi skal have din ansøgning senest den 16. maj 2022 kl. 12.00.

Ansøgning med relevante bilag stiles til Ikast Menighedsråd ved formand Hans Gjørup,
mail: 8802fortrolig@sogn.dk

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler tirsdag 24. maj.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Kordegn til Det fælles Kordegnekontor i Ikast

Fonnesbæk, Ikast, Isenvad og Tulstrup-Faurholt sogne driver et fælles kordegnekontor, som er placeret i Ikast Kirkecenter. Det fælles kordegnekontor løser desuden opgaver for Bording-Christianshede og Engesvang sogne. Den ene af vores to kordegne har efter 8 års ansættelse fået nyt job, hvorfor vi nu søger en kordegn til en fuldtidsstilling på 37 timer/uge til besættelse pr. 1. august 2022.

KERNEOPGAVER I STILLINGEN ER

  • Personregistrering
  • Regnskabsføring herunder kvartalsvis aflæggelse af regnskab samt årlig budgetlægning for menighedsrådene
  • Sekretærfunktioner for præster og menighedsråd
  • Betjening af borgere og andre der henvender sig til kontoret
  • Gensidig afløsning af kordegnekollega

Eventuelle ændringer i samarbejdsaftalen mellem sognene eller andre organisatoriske ændringer kan medføre justering i de opgaver, der skal løses af vores nye medarbejder.

VI FORVENTER AT DU

  • Har uddannelse og erfaring inden for regnskabsføring
  • Har en uddannelse eller anden relevant baggrund for stillingen og har et kendskab til folkekirken
  • Er ansvarsbevidst, servicemindet, fleksibel og imødekommende
  • Har lyst til at indgå i et samarbejde med de øvrige ansatte og menighedsråd i de tilknyttede sogne

VI TILBYDER

  • Et sogn med et rigt og varieret kirke liv
  • Et kontor med alsidige arbejdsopgaver og et godt kollegaskab til din kollega-kordegn
  • En dagligdag i et kirkecenter fyldt med forskelligartede aktiviteter samt et bredt kollegafællesskab (præster, kirke-kulturmedarbejder, organister, kirketjenere, menighedsråd med flere)

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Du bliver ansat i Ikast Sogn, og din arbejdsgiver vil være Ikast Menighedsråd beliggende Rådhusstrædet 15. 7430 Ikast.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 2. Årslønnen aftales indenfor intervallet 297.285 kr. – 393.903 kr. Udgangspunktet er fikspunktet på 312.150 kr. OK tillæg på 851 kr. pr. år. Tallene er angivet for en fuldtidsstilling i nutidskroner. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

Hvis den der ansættes i stillingen, ikke har gennemført den obligatoriske uddannelse for kordegne, skal denne 5-ugers uddannelse gennemføres inden for de første 2 år af ansættelsen. Se cirkulære om uddannelseskrav for kirkefunktionærer på www.folkekirkenspersonale.dk.

Der er 3 måneders prøvetid og der indhentes børneattest ved ansættelse.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte menighedsrådsformand Hans Gjørup, tlf. 20776811, eller kordegn Anna Grethe Lund, tlf. 9715 1296.

Vi skal have din ansøgning senest den 16. maj 2022 kl. 12.00.

Ansøgning med relevante bilag stiles til Ikast Menighedsråd ved formand Hans Gjørup,
mail: 8802fortrolig@sogn.dk

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler tirsdag 24. maj.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.