Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever

Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever

Kunne du tænke dig en uddannelse med speciale inden for offentlig forvaltning og blive en del af en organisation, hvor du kan gøre en samfundsmæssig forskel, og hvor du har mulighed for at skabe forandring? Så er Kriminalforsorgen Hovedstaden måske lige stedet for dig at kickstarte din karriere.

Kriminalforsorgen Hovedstaden skal pr. 1. oktober 2019 bruge 3 engagerede kontorelever.

Som kontorelev hos os vil du få en alsidig og bred kontoruddannelse, hvor du vil komme rundt i forskellige enheder. Vi lægger vægt på, at du trives i din elevtid, og du vil få tilknyttet en elevansvarlig, der skal guide dig i dit arbejde.

Derudover får du en uddannelsesansvarlig, der bl.a. skal sørge for en god elevplan og at de aftaler, der indgås i forbindelse med din elevtid, overholdes.

I Kriminalforsorgen Hovedstadens områdekontor, som står for den overordnede styring, controlling, udvikling og kvalitetssikring for områdets 5 institutioner vil du komme rundt i 3 enheder: Ledelsessekretariatet, HR og Ressource (økonomi og regnskab).

Herudover vil en del af din elevtid foregå på en institution – eks. et fængsel, arrest eller KiF-afdeling. Her vil du blandt andet opleve, hvad det vil sige at arbejde helt tæt på klienterne.

Dine opgaver vil være mangeartede, og du vil bl.a. komme til at arbejde med ledelsesbetjening, referentskrivning, koordinerings- og serviceopgaver, kommunikation og nyhedsbreve, journalisering, personale- og regnskabsopgaver, sagsbehandling mv. På den måde vil du, når du er færdig, være godt klædt på til en ansættelse i enhver offentlig organisation.

Om dig

  • Du er videbegærlig og har lysten til at lære nyt
  • Du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater, og tager aktivt ansvar for din læring og dit arbejde
  • Du er god til at omgås forskellige typer mennesker
  • Du har en frisk tilgang til dit arbejde, og lader dig ikke slå ud af udfordringer eller travlhed
  • Du er mødestabil og indstillet på, at der vil være en del rutineprægede opgaver
  • Du holder af også at løse akutte opgaver eller indgå i større projekter
  • Du behersker både skriftligt og mundtligt dansk på højt niveau
  • Du har rimelige IT-kundskaber, kender til Office-pakken og ikke mindst – du har lysten til at arbejde digitalt

Forudsætninger for ansættelse
Vi forventer, at du har afsluttet én af disse uddannelser:
  • EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer
  • STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb
  • HHX inkl. 5 ugers grundforløb
  • HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted.

Det er også en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i Det Centrale Kriminalregister.

Løn- og ansættelse
Stillingen er en 2-årig uddannelsesstilling med tiltrædelse tirsdag den 1. oktober 2019.

Der er tale om en fuldtidsstilling og arbejdstiden er 37 timer inkl. frokost. I flere af enhederne vil der være mulighed for flekstid. Ud over den praktiske uddannelse i Kriminalforsorgen Hovedstaden er der i alt 15 ugers skoleforløb, inkl. den afsluttende fagprøve.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Arbejdsstedet vil primært være: Områdekontoret i København, Sankt Kjelds Plads 11, 2100 København Ø. Herudover vil der være 1 modul, hvor dit arbejdssted vil være på én af vores institutioner, hvorfor du skal være indstillet på en vis mobilitet, da ikke al din elevtid vil foregå i Københavns kommune.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er den 26. maj 2019.

Der forventes at blive afholdt samtaler i uge 25.

Ansøgning
Du søger stillingen via knappen ”søg stillingen”.

Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt, og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling.

Du skal vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning. Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse. Er du fyldt 25 år, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig Lene Kildegaard-Nielsen, tlf. 7255 4097 eller Udviklingskonsulent Helene Henties, tlf. 7255 4335.

Om Kriminalforsorgen Hovedstaden
Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, Transport og bevogtningsenheden, 1 lukket fængsel, 1 åbent fængsel, 1 udrejsecenter, 6 arresthuse, 4 afdelinger i friheden, samt 2 pensioner, som geografisk ligger i København, i Nordsjælland, på Færøerne og på Bornholm.

Området har ca. 1200 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.

For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.Kriminalforsorgen.dk

Alle interesserede opfordres – uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold – til at søge stillingen










Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330014998Phoenix-81d9d33112019-05-01T00:00:00Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontoreleverKriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever

Kunne du tænke dig en uddannelse med speciale inden for offentlig forvaltning og blive en del af en organisation, hvor du kan gøre en samfundsmæssig forskel, og hvor du har mulighed for at skabe forandring? Så er Kriminalforsorgen Hovedstaden måske lige stedet for dig at kickstarte din karriere.

Kriminalforsorgen Hovedstaden skal pr. 1. oktober 2019 bruge 3 engagerede kontorelever.

Som kontorelev hos os vil du få en alsidig og bred kontoruddannelse, hvor du vil komme rundt i forskellige enheder. Vi lægger vægt på, at du trives i din elevtid, og du vil få tilknyttet en elevansvarlig, der skal guide dig i dit arbejde.

Derudover får du en uddannelsesansvarlig, der bl.a. skal sørge for en god elevplan og at de aftaler, der indgås i forbindelse med din elevtid, overholdes.

I Kriminalforsorgen Hovedstadens områdekontor, som står for den overordnede styring, controlling, udvikling og kvalitetssikring for områdets 5 institutioner vil du komme rundt i 3 enheder: Ledelsessekretariatet, HR og Ressource (økonomi og regnskab).

Herudover vil en del af din elevtid foregå på en institution – eks. et fængsel, arrest eller KiF-afdeling. Her vil du blandt andet opleve, hvad det vil sige at arbejde helt tæt på klienterne.

Dine opgaver vil være mangeartede, og du vil bl.a. komme til at arbejde med ledelsesbetjening, referentskrivning, koordinerings- og serviceopgaver, kommunikation og nyhedsbreve, journalisering, personale- og regnskabsopgaver, sagsbehandling mv. På den måde vil du, når du er færdig, være godt klædt på til en ansættelse i enhver offentlig organisation.

Om dig
  • Du er videbegærlig og har lysten til at lære nyt
  • Du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater, og tager aktivt ansvar for din læring og dit arbejde
  • Du er god til at omgås forskellige typer mennesker
  • Du har en frisk tilgang til dit arbejde, og lader dig ikke slå ud af udfordringer eller travlhed
  • Du er mødestabil og indstillet på, at der vil være en del rutineprægede opgaver
  • Du holder af også at løse akutte opgaver eller indgå i større projekter
  • Du behersker både skriftligt og mundtligt dansk på højt niveau
  • Du har rimelige IT-kundskaber, kender til Office-pakken og ikke mindst – du har lysten til at arbejde digitalt

Forudsætninger for ansættelse
Vi forventer, at du har afsluttet én af disse uddannelser:
  • EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer
  • STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb
  • HHX inkl. 5 ugers grundforløb
  • HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted.

Det er også en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i Det Centrale Kriminalregister.

Løn- og ansættelse
Stillingen er en 2-årig uddannelsesstilling med tiltrædelse tirsdag den 1. oktober 2019.

Der er tale om en fuldtidsstilling og arbejdstiden er 37 timer inkl. frokost. I flere af enhederne vil der være mulighed for flekstid. Ud over den praktiske uddannelse i Kriminalforsorgen Hovedstaden er der i alt 15 ugers skoleforløb, inkl. den afsluttende fagprøve.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Arbejdsstedet vil primært være: Områdekontoret i København, Sankt Kjelds Plads 11, 2100 København Ø. Herudover vil der være 1 modul, hvor dit arbejdssted vil være på én af vores institutioner, hvorfor du skal være indstillet på en vis mobilitet, da ikke al din elevtid vil foregå i Københavns kommune.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er den 26. maj 2019.

Der forventes at blive afholdt samtaler i uge 25.

Ansøgning
Du søger stillingen via knappen ”søg stillingen”.

Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt, og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling.

Du skal vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning. Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse. Er du fyldt 25 år, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig Lene Kildegaard-Nielsen, tlf. 7255 4097 eller Udviklingskonsulent Helene Henties, tlf. 7255 4335.

Om Kriminalforsorgen Hovedstaden
Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, Transport og bevogtningsenheden, 1 lukket fængsel, 1 åbent fængsel, 1 udrejsecenter, 6 arresthuse, 4 afdelinger i friheden, samt 2 pensioner, som geografisk ligger i København, i Nordsjælland, på Færøerne og på Bornholm.

Området har ca. 1200 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.

For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.Kriminalforsorgen.dk

Alle interesserede opfordres – uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold – til at søge stillingen









Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever Kunne du tænke dig en uddannelse med speciale inden for offentlig forvaltning og blive en del af en organisation, hvor du kan gøre en samfundsmæssig forskel, og hvor du har mulighed for at skabe forandring? Så er Kriminalforsorgen Hovedstaden måske lige stedet for dig at kickstarte din karriere. Kriminalforsorgen Hovedstaden skal pr. 1. oktober 2019 bruge 3 engagerede kontorelever. Som kontorelev hos os vil du få en alsidig og bred kontoruddannelse, hvor du vil komme rundt i forskellige enheder. Vi lægger vægt på, at du trives i din elevtid, og du vil få tilknyttet en elevansvarlig, der skal guide dig i dit arbejde. Derudover får du en uddannelsesansvarlig, der bl.a. skal sørge for en god elevplan og at de aftaler, der indgås i forbindelse med din elevtid, overholdes. I Kriminalforsorgen Hovedstadens områdekontor, som står for den overordnede styring, controlling, udvikling og kvalitetssikring for områdets 5 institutioner vil du komme rundt i 3 enheder: Ledelsessekretariatet, HR og Ressource (økonomi og regnskab). Herudover vil en del af din elevtid foregå på en institution eks. et fængsel, arrest eller KiF-afdeling. Her vil du blandt andet opleve, hvad det vil sige at arbejde helt tæt på klienterne. Dine opgaver vil være mangeartede, og du vil bl.a. komme til at arbejde med ledelsesbetjening, referentskrivning, koordinerings- og serviceopgaver, kommunikation og nyhedsbreve, journalisering, personale- og regnskabsopgaver, sagsbehandling mv. På den måde vil du, når du er færdig, være godt klædt på til en ansættelse i enhver offentlig organisation. Om dig Du er videbegærlig og har lysten til at lære nyt Du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater, og tager aktivt ansvar for din læring og dit arbejde Du er god til at omgås forskellige typer mennesker Du har en frisk tilgang til dit arbejde, og lader dig ikke slå ud af udfordringer eller travlhed Du er mødestabil og indstillet på, at der vil være en del rutineprægede opgaver Du holder af også at løse akutte opgaver eller indgå i større projekter Du behersker både skriftligt og mundtligt dansk på højt niveau Du har rimelige IT-kundskaber, kender til Office-pakken og ikke mindst du har lysten til at arbejde digitalt Forudsætninger for ansættelse Vi forventer, at du har afsluttet én af disse uddannelser: EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb HHX inkl. 5 ugers grundforløb HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015 Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted. Det er også en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i Det Centrale Kriminalregister. Løn- og ansættelse Stillingen er en 2-årig uddannelsesstilling med tiltrædelse tirsdag den 1. oktober 2019. Der er tale om en fuldtidsstilling og arbejdstiden er 37 timer inkl. frokost. I flere af enhederne vil der være mulighed for flekstid. Ud over den praktiske uddannelse i Kriminalforsorgen Hovedstaden er der i alt 15 ugers skoleforløb, inkl. den afsluttende fagprøve. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK Stat. Arbejdsstedet vil primært være: Områdekontoret i København, Sankt Kjelds Plads 11, 2100 København Ø. Herudover vil der være 1 modul, hvor dit arbejdssted vil være på én af vores institutioner, hvorfor du skal være indstillet på en vis mobilitet, da ikke al din elevtid vil foregå i Københavns kommune. Ansøgningsfrist Ansøgningsfristen er den 26. maj 2019. Der forventes at blive afholdt samtaler i uge 25. Ansøgning Du søger stillingen via knappen søg stillingen . Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt, og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling. Du skal vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning. Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse. Er du fyldt 25 år, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig Lene Kildegaard-Nielsen, tlf. 7255 4097 eller Udviklingskonsulent Helene Henties, tlf. 7255 4335. Om Kriminalforsorgen Hovedstaden Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, Transport og bevogtningsenheden, 1 lukket fængsel, 1 åbent fængsel, 1 udrejsecenter, 6 arresthuse, 4 afdelinger i friheden, samt 2 pensioner, som geografisk ligger i København, i Nordsjælland, på Færøerne og på Bornholm. Området har ca. 1200 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.Kriminalforsorgen.dk Alle interesserede opfordres uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen11jobnet81d9d331100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122352&DepartmentId=8534&MediaId=2733&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3517608Områdekontor Østerbro11Sankt Kjelds Plads 112100København Ø72554097DKDanmark0
Lene.Kildegaard-Nielsen@krfo.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset752323JobNet4981730498173010001-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81d9d331https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=81d9d331https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81d9d331&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81d9d331&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Elev_og_trainee/3.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Områdekontor Østerbro er dette netop hvad du bliver mødt af.12008001Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration15Elev & trainee361634650LeneLene.Kildegaard-Nielsen@krfo.dkDKDanmarkDKDanmark330018799Bliv kontorelev hos DGI Storkøbenhavn!Basic Elev til kontoruddannelsen i privat administration Kan du lide at være med til at yde god service? Kan du holde tungen lige i munden, når det går stærkt? Kan du tage initiativ? SÅ ER DU MÅSKE VORES NYE KONTORELEV I DGI STORKØBENHAVN Sekretariatet varetager mange typer af opgaver for alle dele af huset. Vi står for driften af kontoret og vi samarbejder med idræts-, kommune- og kommunikationskonsulenter, samt projektledere. Vi varetager driften af kursus-, skole- og stævneaktiviteter og den administrative håndtering af DGI Storkøbenhavns eksterne samarbejder som f.eks. certificeringer af daginstitutioner. Vi er her for at hjælpe, og derfor skal du være handlekraftig, imødekommende og positivt indstillet og have forståelse for, at andre i huset har andre kompetencer end de administrative.DGI Storkøbenhavn har fokus på udvikling på alle niveauer, og i sekretariatet udvikler vi løbende både arbejdsgange, snitflader og områder, som vi hjælper med. Det er derfor vigtigt, at du har gå-på-mod, at du bidrager aktivt og selvom vi arbejder efter standarder, udvikler vi også konstant disse standarder og det er du med til. Det er vigtigt at du har lyst til at samarbejde med frivillige og foreningsfolk og derfor er det også en fordel, hvis du i forvejen har kendskab til idræts- og foreningsliv. Hvis du har erfaring eller kompetence indenfor kommunikationsområdet skal du angive det i din ansøgning.Vi kan tilbyde Ansættelse som kontorelev hos DGI Storkøbenhavn giver mulighed for god personlig udvikling og du får masser af ansvar. Du vil i løbet af uddannelsen opnå kompetence indenfor det administrative arbejdsområde samt betjening af frivillige og foreninger (kundekontakt). I den forbindelse vil du blive en kompetent bruger af vores IT-systemer (hjemmeside, dokumenthåndtering, CRM, DGI Media m.v.) og der vil undervejs blive sat fokus på økonomi-, kommunikations- og administrations opgaver.Dine skoleperioder foregår på Niels Brock i København tæt på ansættelsesstedet.Vi forventer At du har bestået, eller forventer at bestå eksamen, der giver adgang til uddannelsen At du har en bred erfaring med IT på brugerniveau At du arbejder præcist og omhyggeligt At du er fleksibel og åben for nye udfordringer At du er villig til at lære nyt At du er samarbejdsorienteret og udadvendt At du kan arbejde selvstændigtPraktiske oplysninger Forventet tiltrædelse 15. august 2019. Dagligt arbejdssted i DGI Storkøbenhavn, der har kontor i Vester Voldgade 100 1. sal, 1552 Kbh. V.Ansøgning Ansøgningsfrist onsdag den 29. maj og samtaler forventes gennemført snarest derefter. DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din ansøgning inkl. CV og eksamensbeviser standpunktskarakterer ved at klikke på Send ansøgning knappen nederst i jobannoncen. Det er din opgave at undersøge, om du opfylder adgangskravene inden start af uddannelsesaftalen. Hvis du ikke har gennemført de krævede adgangskrav, så skal du vedlægge din igangværende uddannelsesplan og seneste standpunktskarakterer.Yderligere oplysningerØnsker du at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Julie Kristina Doctor tlf. 79 40 49 00. DGI Storkøbenhavn har ca. 50 medarbejdere, 300 frivillige, 192.500 medlemmer, og dækker 11 kommuner i hovedstadsområdet.Elev til kontoruddannelsen i privat administration
 
Kan du lide at være med til at yde god service? Kan du holde tungen lige i munden, når det går stærkt? Kan du tage initiativ?
 
SÅ ER DU MÅSKE VORES NYE KONTORELEV I DGI STORKØBENHAVN
 
Sekretariatet varetager mange typer af opgaver for alle dele af huset. Vi står for driften af kontoret og vi samarbejder med idræts-, kommune- og kommunikationskonsulenter, samt projektledere. Vi varetager driften af kursus-, skole- og stævneaktiviteter og den administrative håndtering af DGI Storkøbenhavns eksterne samarbejder som f.eks. certificeringer af daginstitutioner. Vi er her for at hjælpe, og derfor skal du være handlekraftig, imødekommende og positivt indstillet og have forståelse for, at andre i huset har andre kompetencer end de administrative.

DGI Storkøbenhavn har fokus på udvikling på alle niveauer, og i sekretariatet udvikler vi løbende både arbejdsgange, snitflader og områder, som vi hjælper med. Det er derfor vigtigt, at du har gå-på-mod, at du bidrager aktivt og selvom vi arbejder efter standarder, udvikler vi også konstant disse standarder – og det er du med til. Det er vigtigt at du har lyst til at samarbejde med frivillige og foreningsfolk og derfor er det også en fordel, hvis du i forvejen har kendskab til idræts- og foreningsliv. Hvis du har erfaring eller kompetence indenfor kommunikationsområdet skal du angive det i din ansøgning.

Vi kan tilbyde…
Ansættelse som kontorelev hos DGI Storkøbenhavn giver mulighed for god personlig udvikling og du får masser af ansvar. Du vil i løbet af uddannelsen opnå kompetence indenfor det administrative arbejdsområde samt betjening af frivillige og foreninger (kundekontakt). I den forbindelse vil du blive en kompetent bruger af vores IT-systemer (hjemmeside, dokumenthåndtering, CRM, DGI Media m.v.) og der vil undervejs blive sat fokus på økonomi-, kommunikations- og administrations opgaver.
Dine skoleperioder foregår på Niels Brock i København tæt på ansættelsesstedet.

Vi forventer…
• At du har bestået, eller forventer at bestå eksamen, der giver adgang til uddannelsen
• At du har en bred erfaring med IT på brugerniveau
• At du arbejder præcist og omhyggeligt
• At du er fleksibel og åben for nye udfordringer
• At du er villig til at lære nyt
• At du er samarbejdsorienteret og udadvendt
• At du kan arbejde selvstændigt

Praktiske oplysninger
Forventet tiltrædelse 15. august 2019. 

Dagligt arbejdssted i DGI Storkøbenhavn, der har kontor i Vester Voldgade 100 1. sal, 1552 Kbh. V.

Ansøgning
Ansøgningsfrist onsdag den 29. maj og samtaler forventes gennemført snarest derefter. 

DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din ansøgning inkl. CV og eksamensbeviser/standpunktskarakterer ved at klikke på ”Send ansøgning” knappen nederst i jobannoncen.
 
Det er din opgave at undersøge, om du opfylder adgangskravene inden start af uddannelsesaftalen. Hvis du ikke har gennemført de krævede adgangskrav, så skal du vedlægge din igangværende uddannelsesplan og seneste standpunktskarakterer.

Yderligere oplysninger
Ønsker du at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Julie Kristina Doctor tlf. 79 40 49 00.
 
DGI Storkøbenhavn har ca. 50 medarbejdere, 300 frivillige, 192.500 medlemmer, og dækker 11 kommuner i hovedstadsområdet.

DGI Storkøbenhavn SekretariatKøbenhavn V2019-05-07T16:01:01.0202019-05-29T00:00:00
330024275Styrelsen for Patientsikkerhed søger to elever til offentlig administrationRobot Kunne du tænke dig to år med faglig og personlig udvikling, hvor du er tæt på de politiske beslutninger i sundhedsvæsenet? Lyder det sundhedsfaglige område som en spændende platform for udvikling af din faglighed og kompetencer? Er du initiativrig, struktureret, ansvarsbevidst, kan du arbejde selvstændigt og har du gode færdigheder i dansk retskrivning? Så er du måske én af vores to nye elever i Styrelsen for Patientsikkerhed. Dit elevforløb Vi tilbyder en 2-årig uddannelse, der veksler mellem praktik og skoleophold, der som udgangspunkt foregår på Niels Brock. Som led i uddannelsen vil der også være et udlandsophold på en uge til EU s hovedsæde i Bruxelles. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve. Som elev i Styrelsen for Patientsikkerhed får du en alsidig uddannelse inden for specialet offentlig administration, hvor du vil få mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver. Praktikken tilrettelægges med fast tilknytning til en af følgende enheder: Enheden for Tilsyn og Rådgivning Øst fører tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og organisationer i sundhedsvæsenet samt rådgiver andre myndigheder om sundhedsfaglige forhold lokalt og regionalt. Kontoret dækker det geografiske område svarende til Region Sjælland og Region Hovedstaden. Enheden for Autorisation, Analyse og EU-sygesikring har en bred portefølje af opgaver, der omfatter sagsbehandling, økonomi og it data. For eksempel autoriserer vi sundhedspersoner uddannet i Danmark og udlandet, driver autorisationsregisteret og behandlingsstedsregisteret, understøtter det sundhedsfaglige tilsyn med analyser mv., vejleder om reglerne for sygesikring over grænser og håndterer konkrete sager om refusion ved brug af det blå sygesikringskort. Praktikken tilrettelægges så du får mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver inden for offentlig administration. I Enheden for Tilsyn og Rådgivning Øst vil du bl.a. komme til at beskæftige dig med institutionspostkassen, journaliseringsopgaver og understøttelse af styrelsens tilsynsvirksomhed. I Enheden for Autorisation, Analyse og EU-sygesikring vil du bl.a. komme til at beskæftige dig med journalisering af post (digital og fysisk), udstedelse af autorisationer til sundhedspersoner, vejledning af behandlingssteder i forhold til registrering i behandlingsregisteret og håndtering af sager om refusion ved brug af det blå sygesikringskort. Din uddannelse og erfaring Du har bestået eller forventer at bestå det obligatoriske EUX (EUS) forløb eller HG HGS med adgang til kontoruddannelser med speciale i offentlig administration. Dine personlige kvalifikationer Vi forventer, at du har gå-på mod og trives i en travl hverdag. Du udviser ansvarlighed i forbindelse med varetagelsen af dine arbejdsopgaver og er god til at samarbejde på tværs af forskellige faggrupper. Du kan formulere dig på dansk og engelsk både i skrift og tale og har kendskab til Office-pakken, især Word og Excel. Vi tilbyder Styrelsen er en travl og spændende arbejdsplads, med varierende arbejdsopgaver og med en blanding af selvstændig behandling af sager og traditionelle administrative opgaver. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kollegaer får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer. Vi er en arbejdsplads, der sætter pris på en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø. Om ansættelsen Du bliver ansat med en ugentlig arbejdstid på 37 timer efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat, jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer. Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingerne og elevforløbet ved at kontakte sektionsleder Per Krøyer Alsbæk (Tilsyn og Rådgivning Øst) på tlf. 2467 6034 eller sektionsleder Metta Frost på tlf. 7226 9489 (Autorisation, Analyse og EU-sygesikring). Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og andre relevante dokumenter. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23 24.Kunne du tænke dig to år med faglig og personlig udvikling, hvor du er tæt på de politiske beslutninger i sundhedsvæsenet? Lyder det sundhedsfaglige område som en spændende platform for udvikling af din faglighed og kompetencer? Er du initiativrig, struktureret, ansvarsbevidst, kan du arbejde selvstændigt og har du gode færdigheder i dansk retskrivning? Så er du måske én af vores to nye elever i Styrelsen for Patientsikkerhed.

Dit elevforløb
Vi tilbyder en 2-årig uddannelse, der veksler mellem praktik og skoleophold, der som udgangspunkt foregår på Niels Brock. Som led i uddannelsen vil der også være et udlandsophold på en uge til EU’s hovedsæde i Bruxelles. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve.

Som elev i Styrelsen for Patientsikkerhed får du en alsidig uddannelse inden for specialet offentlig administration, hvor du vil få mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver.

Praktikken tilrettelægges med fast tilknytning til en af følgende enheder:
  • Enheden for Tilsyn og Rådgivning Øst fører tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og organisationer i sundhedsvæsenet samt rådgiver andre myndigheder om sundhedsfaglige forhold lokalt og regionalt. Kontoret dækker det geografiske område svarende til Region Sjælland og Region Hovedstaden.
  • Enheden for Autorisation, Analyse og EU-sygesikring har en bred portefølje af opgaver, der omfatter sagsbehandling, økonomi og it/data. For eksempel autoriserer vi sundhedspersoner uddannet i Danmark og udlandet, driver autorisationsregisteret og behandlingsstedsregisteret, understøtter det sundhedsfaglige tilsyn med analyser mv., vejleder om reglerne for sygesikring over grænser og håndterer konkrete sager om refusion ved brug af det blå sygesikringskort.
Praktikken tilrettelægges så du får mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver inden for offentlig administration. I Enheden for Tilsyn og Rådgivning Øst vil du bl.a. komme til at beskæftige dig med institutionspostkassen, journaliseringsopgaver og understøttelse af styrelsens tilsynsvirksomhed. I Enheden for Autorisation, Analyse og EU-sygesikring vil du bl.a. komme til at beskæftige dig med journalisering af post (digital og fysisk), udstedelse af autorisationer til sundhedspersoner, vejledning af behandlingssteder i forhold til registrering i behandlingsregisteret og håndtering af sager om refusion ved brug af det blå sygesikringskort.

Din uddannelse og erfaring
Du har bestået eller forventer at bestå det obligatoriske EUX (EUS) forløb eller HG/HGS med adgang til kontoruddannelser med speciale i offentlig administration.

Dine personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du har gå-på mod og trives i en travl hverdag. Du udviser ansvarlighed i forbindelse med varetagelsen af dine arbejdsopgaver og er god til at samarbejde på tværs af forskellige faggrupper. Du kan formulere dig på dansk og engelsk både i skrift og tale og har kendskab til Office-pakken, især Word og Excel.

Vi tilbyder
Styrelsen er en travl og spændende arbejdsplads, med varierende arbejdsopgaver og med en blanding af selvstændig behandling af sager og traditionelle administrative opgaver. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kollegaer får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer. Vi er en arbejdsplads, der sætter pris på en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø.

Om ansættelsen
Du bliver ansat med en ugentlig arbejdstid på 37 timer efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat, jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingerne og elevforløbet ved at kontakte sektionsleder Per Krøyer Alsbæk (Tilsyn og Rådgivning Øst) på tlf. 2467 6034 eller sektionsleder Metta Frost på tlf. 7226 9489 (Autorisation, Analyse og EU-sygesikring).

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og andre relevante dokumenter. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23/24.
Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands BryggeKøbenhavn S2019-05-14T00:00:002019-05-27T00:00:00
3300173963 nye kontorelever på Det Humanistiske FakultetRobot Det Humanistiske Fakultet på Søndre Campus søger 3 kontorelever til ansættelse den 1. september 2019. Vil du være med? Du bliver en del af et arbejdsmiljø med kontoradministration, undervisere, forskere og studerende. Som elev hos os får du en 2-årig elevtid i et spændende og travlt universitetsmiljø, som afsluttes med en kontoruddannelse, der har specialet offentlig administration, og som giver dig kompetencer til at arbejde i den offentlige forvaltning. Du kommer til at arbejde med Servicering af studerende, undervisere og forskere. Nogle opgaver vil eleven have et selvstændigt ansvar for og også stå for den direkte kontakt. Studieadministrative opgaver, fx planlægning af undervisning og eksamen, behandling af ansøgninger og lettere sagsbehandling. Oplæring i de elektroniske administrative systemer som universitetet bruger. Journalisering. Tilrettelæggelse af interne møder og seminarer. Opgaver inden for økonomi. Evt. opgaver med forskersupport ved ansøgningsrunder til eksterne fonde og tilrettelæggelse af internationale gæstebesøg. Det er vigtigt for os, at du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt. Vi vil tilrettelægge din praktiktid, så du får mulighed for at opdage, hvilke administrationsopgaver du brænder for. Desuden får du gode muligheder for at komme på kursus under din praktik, både hvis du ønsker studie- eller erhvervsrettet påbygning til din uddannelse. Vi tilbyder også studietur til Bruxelles som arrangeres af Niels Brock. Lidt om dig Du interesserer dig for administration inden for det offentlige og gerne vil være på en forskelligartet og til tider hektisk arbejdsplads Du er god til dansk retskrivning Du har kendskab til it, økonomi og engelsk Vi forventer, at du har ordenssans, er udadvendt, engageret, pligtopfyldende, stabil og serviceminded Det er et krav, at du har bestået eller vil bestå en af følgende uddannelser: EUX merkantil med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer STX, HF, HTX inkl. 10 ugers EUS HGS grundforløb HHX suppleret med et femugers EUS-forløb HG2 HGV eller HGS med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer opnået før 1. august 2015 Lidt om os Elevpladserne er fordelt på institutterne, så du er tilknyttet ét institut i hele elevperioden. Det har den fordel, at du når at blive velintegreret med instituttets administrative team og deres specialeområder. En af elevpladserne deles dog af et institut (NORS) og Økonomiafdelingen, så til den plads er det relevant med særlig interesse for økonomiadministration. Institutter og fakultetsadministration arbejder tæt sammen i dagligdagen, og du vil indgå i et netværk med de øvrige elever på fakultetet. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning følger aftalen på Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og efter organisationsaftalen mellem Finansministeriet og Handels- og Kontorfunktionærernes Forbund Stat. Er du mellem 18 og 24 år er lønnen 13.745,58 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år, er lønnen 20.144,25 kr. pr. måned (pr. 1. april 2019). Arbejdstiden er på 37 timer om ugen. Din ansøgning Send ansøgning, bilagt CV samt dokumentation for uddannelse ved at klikke på SØG STILLINGEN knappen i opslaget. Opslaget ligger også på hjemmesiden på https: jobportal.ku.dk administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger elever-og-praktikanter Ansøgningen skal være universitetet i hænde senest den 2. juni 2019. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 23 og 24. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Vores arbejdsplads Københavns Universitet er Danmarks ældste universitet, grundlagt 1479, og hører med sine 37.000 studerende og 9.000 ansatte til de største i Norden og de højest rangerende i Europa. Universitetet består af seks fakulteter, som omfatter humaniora, jura, natur- og biovidenskab, samfundsvidenskab, sundhedsvidenskab og teologi. www.ku.dk. Det Humanistiske Fakultet er med 11.000 studerende fordelt på mere end 50 forskellige fag. De humanistiske uddannelser handler om menneskets sprog, litteratur, kultur og kommunikation. Vi er ca. 800 forskere og undervisere og ca. 400 administrative medarbejdere på Fakultetet. Se vores hjemmeside www.hum.ku.dk. Vi bor ved Islands Brygge Metrostation.
Det Humanistiske Fakultet på Søndre Campus søger 3 kontorelever til ansættelse den 1. september 2019. Vil du være med?

Du bliver en del af et arbejdsmiljø med kontoradministration, undervisere, forskere og studerende. Som elev hos os får du en 2-årig elevtid i et spændende og travlt universitetsmiljø, som afsluttes med en kontoruddannelse, der har specialet offentlig administration, og som giver dig kompetencer til at arbejde i den offentlige forvaltning.

Du kommer til at arbejde med
  • Servicering af studerende, undervisere og forskere. Nogle opgaver vil eleven have et selvstændigt ansvar for og også stå for den direkte kontakt.
  • Studieadministrative opgaver, fx planlægning af undervisning og eksamen, behandling af ansøgninger og lettere sagsbehandling.
  • Oplæring i de elektroniske administrative systemer som universitetet bruger.
  • Journalisering.
  • Tilrettelæggelse af interne møder og seminarer.
  • Opgaver inden for økonomi.
  • Evt. opgaver med forskersupport ved ansøgningsrunder til eksterne fonde og tilrettelæggelse af internationale gæstebesøg.
Det er vigtigt for os, at du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt. Vi vil tilrettelægge din praktiktid, så du får mulighed for at opdage, hvilke administrationsopgaver du brænder for. Desuden får du gode muligheder for at komme på kursus under din praktik, både hvis du ønsker studie- eller erhvervsrettet påbygning til din uddannelse. Vi tilbyder også studietur til Bruxelles som arrangeres af Niels Brock.

Lidt om dig
  • Du interesserer dig for administration inden for det offentlige og gerne vil være på en forskelligartet – og til tider hektisk arbejdsplads
  • Du er god til dansk retskrivning
  • Du har kendskab til it, økonomi og engelsk
  • Vi forventer, at du har ordenssans, er udadvendt, engageret, pligtopfyldende, stabil og serviceminded
Det er et krav, at du har bestået eller vil bestå en af følgende uddannelser:
EUX merkantil med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer
STX, HF, HTX inkl. 10 ugers EUS/HGS grundforløb
HHX suppleret med et femugers EUS-forløb
HG2/HGV eller HGS med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer opnået før 1. august 2015

Lidt om os
Elevpladserne er fordelt på institutterne, så du er tilknyttet ét institut i hele elevperioden. Det har den fordel, at du når at blive velintegreret med instituttets administrative team og deres specialeområder. En af elevpladserne deles dog af et institut (NORS) og Økonomiafdelingen, så til den plads er det relevant med særlig interesse for økonomiadministration.
Institutter og fakultetsadministration arbejder tæt sammen i dagligdagen, og du vil indgå i et netværk med de øvrige elever på fakultetet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning følger aftalen på Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og efter organisationsaftalen mellem Finansministeriet og Handels- og Kontorfunktionærernes Forbund/Stat. Er du mellem 18 og 24 år er lønnen 13.745,58 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år, er lønnen 20.144,25 kr. pr. måned (pr. 1. april 2019). Arbejdstiden er på 37 timer om ugen.

Din ansøgning
Send ansøgning, bilagt CV samt dokumentation for uddannelse ved at klikke på "SØG STILLINGEN" knappen i opslaget. Opslaget ligger også på hjemmesiden på
https://jobportal.ku.dk/administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger/elever-og-praktikanter/
Ansøgningen skal være universitetet i hænde senest den 2. juni 2019. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 23 og 24.

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vores arbejdsplads
Københavns Universitet er Danmarks ældste universitet, grundlagt 1479, og hører med sine 37.000 studerende og 9.000 ansatte til de største i Norden og de højest rangerende i Europa. Universitetet består af seks fakulteter, som omfatter humaniora, jura, natur- og biovidenskab, samfundsvidenskab, sundhedsvidenskab og teologi. www.ku.dk.

Det Humanistiske Fakultet er med 11.000 studerende fordelt på mere end 50 forskellige fag. De humanistiske uddannelser handler om menneskets sprog, litteratur, kultur og kommunikation. Vi er ca. 800 forskere og undervisere og ca. 400 administrative medarbejdere på Fakultetet. Se vores hjemmeside www.hum.ku.dk. Vi bor ved Islands Brygge Metrostation.

KU - HUM - FakultetetKøbenhavn S2019-05-06T00:00:002019-06-02T00:00:00
330020738Lægemiddelstyrelsen søger to engagerede og initiativrige kontoreleverRobot Drømmer du om et elevforløb i en spændende og travl hverdag, hvor du kommer tæt på beslutninger og vurderinger til gavn for det danske samfund? I Lægemiddelstyrelsen arbejder vi med blandt andet med udvikling af politik og regulering af lægemiddelområdet. Det skaber en spændende ramme for udvikling af din faglighed og kompetencer over en 2-årig periode. Vi tilbyder muligheden for at blive kontorelev i enten enheden Lægemiddelgodkendelse eller enheden for Apoteker og Medicintilskud. Om enhederne Enheden for Lægemiddelgodkendelse (GOD), som vurderer og godkender lægemidler, udsteder markedsføringstilladelser til nye lægemidler og behandler variationsansøgninger, udstiller medicinpriser samt udsteder udleveringstilladelser for ikke-godkendte lægemidler. Vi er en enhed med ca. 150 medarbejdere fordelt på 6 sektioner. Enheden for Apoteker og Medicintilskud (AOM) arbejder med administration af apotekervæsenet, herunder apoteksøkonomi, apoteksstruktur og apotekervæsenets udligningsordning, sundhedspersoners tilknytning til lægemiddel- og medicovirksomheder mv. samt vurderinger af ansøgninger om medicintilskud mm. Vi er en enhed med ca. 30 medarbejdere, der består af jurister, økonomer, farmaceuter og kontorfunktionærer. Dit elevforløb I Lægemiddelstyrelsen tilbyder vi en 2-årig uddannelse, der veksler mellem praktik og skoleperioder (12-15 ugers varighed), der som udgangspunkt foregår på Niels Brock. Som led i uddannelsen vil der også være et udlandsophold på en uge til EU s hovedsæde i Bruxelles. Praktikken tilrettelægges, så du får mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver inden for offentlig administration, bl.a.: • Journalisering • Administration og sagsbehandling • Kommunikation og korrespondance • Bogføring og regnskab • Ad hoc-opgaver. I GOD vil dit praktikforløb blive tilrettelagt med praktikperioder i sektionerne Workflow og Lægemiddeljura data. I Workflow kommer du til at varetage mange forskellige typer af opgaver, bl.a. indcheckning af sager, validering og administrativ sagsbehandling af markedsføringstilladelser til lægemidler samt supportopgaver for enheden og styrelsen. I Lægemiddeljura data kommer du primært til at deltage i lettere sagsbehandling af udleveringstilladelser til ikke-godkendte lægemidler og deltage i produktionen af medicinpriser og DKMAnet support. I AOM vil du komme til at sidde i henholdsvis Tilknytning og Apotekerteamet. Du vil i Tilknytning komme til at sagsbehande, vejlede både telefonisk og skriftligt samt behandle aktindsigter inden for sundhedsloven. I Apotekervæsenet vil du primært arbejde med økonomi, herunder apotekernes månedsindberetning (indberetning af det månedlige regnskab), ind- og udbetalinger og indberetning til Statens administration og Danmarks statistik. Praktikperioderne er fordelt, så du kommer til at sidde et år med hvert område, hvilket giver rig mulighed for fordybelse inden for områderne. Praktikken tilrettelægges med fast tilknytning til en af ovenstående enheder. Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer Du har bestået eller forventer at bestå det obligatoriske EUX (EUS) forløb eller HG HGS med adgang til kontoruddannelser med speciale i offentlig administration. Derudover forventer vi, at du: • Formulerer dig letforståeligt på dansk med din modtager for øje og har gode engelskkundskaber • Er udadvendt og serviceminded • Er dynamisk og i stand til at holde fokus på og løse en opgave sammen med mange forskellige mennesker • Har ordenssansog arbejder ansvarsbevidst med alle opgaver også de rutineprægede • Er initiativrig med gåpåmod og stor fleksibilitet. Vi lægger desuden vægt på, at du er åben og positiv af natur, samt at du er en teamplayer, der er parat til at løfte i flok i en travl hverdag. Om ansættelsen Du bliver ansat med en ugentlig arbejdstid på 37 timer efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat, jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer. Om arbejdspladsen Lægemiddelstyrelsen er en røgfri arbejdsplads, der ligger på Islands Brygge. Vi har flotte åbne kontorlandskaber, god kantineordning, fælles arrangementer og en hverdag med megen aktivitet. Kontakt os gerne Du kan få mere at vide om stillingerne og elevforløb ved at kontakte de elevansvarlige Jette Bonde på tlf. 4488 9695 (GOD) eller Tina Sølberg på tlf. 9351 8774 (AOM) Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og andre relevante dokumenter. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23.Drømmer du om et elevforløb i en spændende og travl hverdag, hvor du kommer tæt på beslutninger og vurderinger til gavn for det danske samfund? I Lægemiddelstyrelsen arbejder vi med blandt andet med udvikling af politik og regulering af lægemiddelområdet. Det skaber en spændende ramme for udvikling af din faglighed og kompetencer over en 2-årig periode. Vi tilbyder muligheden for at blive kontorelev i enten enheden Lægemiddelgodkendelse eller enheden for Apoteker og Medicintilskud.

Om enhederne
Enheden for Lægemiddelgodkendelse (GOD), som vurderer og godkender lægemidler, udsteder markedsføringstilladelser til nye lægemidler og behandler variationsansøgninger, udstiller medicinpriser samt udsteder udleveringstilladelser for ikke-godkendte lægemidler. Vi er en enhed med ca. 150 medarbejdere fordelt på 6 sektioner.

Enheden for Apoteker og Medicintilskud (AOM) arbejder med administration af apotekervæsenet, herunder apoteksøkonomi, apoteksstruktur og apotekervæsenets udligningsordning, sundhedspersoners tilknytning til lægemiddel- og medicovirksomheder mv. samt vurderinger af ansøgninger om medicintilskud mm. Vi er en enhed med ca. 30 medarbejdere, der består af jurister, økonomer, farmaceuter og kontorfunktionærer.

Dit elevforløb
I Lægemiddelstyrelsen tilbyder vi en 2-årig uddannelse, der veksler mellem praktik og skoleperioder (12-15 ugers varighed), der som udgangspunkt foregår på Niels Brock. Som led i uddannelsen vil der også være et udlandsophold på en uge til EU’s hovedsæde i Bruxelles.

Praktikken tilrettelægges, så du får mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver inden for offentlig administration, bl.a.:
• Journalisering
• Administration og sagsbehandling
• Kommunikation og korrespondance
• Bogføring og regnskab
• Ad hoc-opgaver.

I GOD vil dit praktikforløb blive tilrettelagt med praktikperioder i sektionerne Workflow og Lægemiddeljura & data. I Workflow kommer du til at varetage mange forskellige typer af opgaver, bl.a. indcheckning af sager, validering og administrativ sagsbehandling af markedsføringstilladelser til lægemidler samt supportopgaver for enheden og styrelsen. I Lægemiddeljura & data kommer du primært til at deltage i lettere sagsbehandling af udleveringstilladelser til ikke-godkendte lægemidler og deltage i produktionen af medicinpriser og DKMAnet support.

I AOM vil du komme til at sidde i henholdsvis Tilknytning og Apotekerteamet. Du vil i Tilknytning komme til at sagsbehande, vejlede både telefonisk og skriftligt samt behandle aktindsigter inden for sundhedsloven. I Apotekervæsenet vil du primært arbejde med økonomi, herunder apotekernes månedsindberetning (indberetning af det månedlige regnskab), ind- og udbetalinger og indberetning til Statens administration og Danmarks statistik. Praktikperioderne er fordelt, så du kommer til at sidde et år med hvert område, hvilket giver rig mulighed for fordybelse inden for områderne.

Praktikken tilrettelægges med fast tilknytning til en af ovenstående enheder.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har bestået eller forventer at bestå det obligatoriske EUX (EUS) forløb eller HG/HGS med adgang til kontoruddannelser med speciale i offentlig administration.

Derudover forventer vi, at du:
• Formulerer dig letforståeligt på dansk – med din modtager for øje – og har gode engelskkundskaber
• Er udadvendt og serviceminded
• Er dynamisk og i stand til at holde fokus på og løse en opgave sammen med mange forskellige mennesker
• Har ordenssansog arbejder ansvarsbevidst med alle opgaver – også de rutineprægede
• Er initiativrig med gåpåmod og stor fleksibilitet.

Vi lægger desuden vægt på, at du er åben og positiv af natur, samt at du er en teamplayer, der er parat til at løfte i flok i en travl hverdag.

Om ansættelsen
Du bliver ansat med en ugentlig arbejdstid på 37 timer efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat, jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer.

Om arbejdspladsen
Lægemiddelstyrelsen er en røgfri arbejdsplads, der ligger på Islands Brygge. Vi har flotte åbne kontorlandskaber, god kantineordning, fælles arrangementer og en hverdag med megen aktivitet.

Kontakt os gerne
Du kan få mere at vide om stillingerne og elevforløb ved at kontakte de elevansvarlige Jette Bonde på tlf. 4488 9695 (GOD) eller Tina Sølberg på tlf. 9351 8774 (AOM)

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og andre relevante dokumenter. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23.
LægemiddelstyrelsenKøbenhavn S2019-05-09T00:00:002019-05-26T00:00:00
330022006To kontorelever til StudieserviceRobot Drømmer du om en uddannelse med udfordringer og spændende opgaver? Så er du måske den, vi leder efter. Vi tilbyder en solid uddannelse som offentlig administrationselev i en travl og spændende uddannelsesinstitution, hvor du aldrig med sikkerhed kan vide, hvad dagen vil bringe. Som elev i Studieservice bliver du en del af et spændende administrationsfagligt miljø, som indgår i Københavns Professionshøjskoles (i daglig tale KP) samlede arbejdsfællesskab, hvor vi løfter et stort driftsansvar med et konstant fokus på optimering og udvikling af løsninger til KP s forretningsområder inden for grund-, efter- og videreuddannelser. Vi arbejder i teams, og vægter samarbejde om nye arbejdsprocesser og procedurer højt. Du bliver en del af Studieservice, hvor vi samlet er ca. 160 medarbejdere fordelt i 7 afdelinger. Vi varetager opgaver inden for studieadministration, studievejledning, SU og optag, eksamens- og praktikadministration, international udveksling, uddannelsesjuridisk bistand, projektledelse og ledelsesinformation. Om uddannelsen Du bliver elev i en stor organisation, der giver dig en alsidig og varieret hverdag, og hvor vi i fællesskab tilrettelægger et uddannelsesforløb, så du får en bred, grundlæggende basisviden inden for dit fag. Du vil i dit elevforløb blive tilknyttet en oplæringsansvarlig, og du vil få masser af mulighed for at suge til dig af viden og erfaring fra mange dygtige kollegaer. Uddannelsen er 2-årig og veksler mellem praktik hos os og skoleundervisning på Niels Brock. Du vil i dit praktikforløb stifte bekendtskab med afdelingens studieadministrative opgaver med mulighed for at gå i dybden med store del af dem. Det kan fx være: Service via telefon og mail Sagsbehandling i forhold til optagelse af studerende Oplæring i relevante administrative systemer Deltagelse i teammøder Samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere Om dig Du er ansvarsbevidst og serviceorienteret, og derudover forestiller vi os, at du: kan lide udfordringer og synes det er sjovt at lære nyt interesserer dig for og har flair for it-programmer er optaget af kommunikation og formidling kan indgå konstruktivt i samarbejder med kollegaer, studerende, undervisere og ledere er nysgerrig og initiativrig har lyst til at forstå en offentlig forvaltning. For at komme i betragtning, forventer vi, at du er god til dansk i skrift og tale og har bestået en af nedenstående uddannelser: EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer eller STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb eller HHX inkl. 5 ugers grundforløb eller HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015. Vi tilbyder: Et fagligt elevnetværk med KP s øvrige elever Samarbejde med fagligt dygtige kollegaer En bred oplæring i administration af uddannelser Indblik i hvordan en stor organisation fungere. Løn- og ansættelselsesvilkår Uddannelsen er med start den 1. september 2019. Arbejdstiden er 37 timer om ugen, inklusiv frokostpause. Du ansættes i henhold til overenskomst mellem HK og Finansministeriet. Din arbejdsplads bliver på vores adresser på Nørrebro og Campus Carlsberg, du skal være indstillet på, at der kan være skiftende arbejdsplads. Vil du vide mere? Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet. Læs mere om Københavns Professionshøjskole på www.kp.dk. Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte den uddannelsesansvarlig Lene Hansen på tlf. 4189 7018. Interesseret? Send din ansøgning, CV og eksamensbevis senest d. 27. maj 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 23 og 24. Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.Drømmer du om en uddannelse med udfordringer og spændende opgaver? Så er du måske den, vi leder efter.

Vi tilbyder en solid uddannelse som offentlig administrationselev i en travl og spændende uddannelsesinstitution, hvor du aldrig med sikkerhed kan vide, hvad dagen vil bringe.

Som elev i Studieservice bliver du en del af et spændende administrationsfagligt miljø, som indgår i Københavns Professionshøjskoles (i daglig tale KP) samlede arbejdsfællesskab, hvor vi løfter et stort driftsansvar med et konstant fokus på optimering og udvikling af løsninger til KP’s forretningsområder inden for grund-, efter- og videreuddannelser. Vi arbejder i teams, og vægter samarbejde om nye arbejdsprocesser og procedurer højt.

Du bliver en del af Studieservice, hvor vi samlet er ca. 160 medarbejdere fordelt i 7 afdelinger. Vi varetager opgaver inden for studieadministration, studievejledning, SU og optag, eksamens- og praktikadministration, international udveksling, uddannelsesjuridisk bistand, projektledelse og ledelsesinformation.

Om uddannelsen
Du bliver elev i en stor organisation, der giver dig en alsidig og varieret hverdag, og hvor vi i fællesskab tilrettelægger et uddannelsesforløb, så du får en bred, grundlæggende basisviden inden for dit fag.

Du vil i dit elevforløb blive tilknyttet en oplæringsansvarlig, og du vil få masser af mulighed for at suge til dig af viden og erfaring fra mange dygtige kollegaer.

Uddannelsen er 2-årig og veksler mellem praktik hos os og skoleundervisning på Niels Brock.

Du vil i dit praktikforløb stifte bekendtskab med afdelingens studieadministrative opgaver med mulighed for at gå i dybden med store del af dem. Det kan fx være:
  • Service via telefon og mail
  • Sagsbehandling i forhold til optagelse af studerende
  • Oplæring i relevante administrative systemer
  • Deltagelse i teammøder
  • Samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere
Om dig
Du er ansvarsbevidst og serviceorienteret, og derudover forestiller vi os, at du:
  • kan lide udfordringer og synes det er sjovt at lære nyt
  • interesserer dig for og har flair for it-programmer
  • er optaget af kommunikation og formidling
  • kan indgå konstruktivt i samarbejder med kollegaer, studerende, undervisere og ledere
  • er nysgerrig og initiativrig
  • har lyst til at forstå en offentlig forvaltning.
For at komme i betragtning, forventer vi, at du er god til dansk i skrift og tale og har bestået en af nedenstående uddannelser:
  • EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer eller
  • STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb eller
  • HHX inkl. 5 ugers grundforløb eller
  • HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015.
Vi tilbyder:
  • Et fagligt elevnetværk med KP’s øvrige elever
  • Samarbejde med fagligt dygtige kollegaer
  • En bred oplæring i administration af uddannelser
  • Indblik i hvordan en stor organisation fungere.
Løn- og ansættelselsesvilkår
Uddannelsen er med start den 1. september 2019. Arbejdstiden er 37 timer om ugen, inklusiv frokostpause.

Du ansættes i henhold til overenskomst mellem HK og Finansministeriet.

Din arbejdsplads bliver på vores adresser på Nørrebro og Campus Carlsberg, du skal være indstillet på, at der kan være skiftende arbejdsplads.

Vil du vide mere?
Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet.

Læs mere om Københavns Professionshøjskole på www.kp.dk.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte den uddannelsesansvarlig Lene Hansen på tlf. 4189 7018.

Interesseret?
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis senest d. 27. maj 2019.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 23 og 24.

Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.
Administration + Efter- og videreuddannelserKøbenhavn V2019-05-10T00:00:002019-05-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Bliv kontorelev hos DGI Storkøbenhavn!

DGI Storkøbenhavn Sekretariat

København V
Elev til kontoruddannelsen i privat administration Kan du lide at være med til at yde god service? Kan du holde tungen lige i munden, når det går stærkt? Kan du tage initiativ? SÅ ER DU MÅSKE VORES NYE KONTORELEV I DGI STORKØBENHAVN Sekretariatet va...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:29. maj 2019

Styrelsen for Patientsikkerhed søger to elever til offentlig administration

Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge

København S
Kunne du tænke dig to år med faglig og personlig udvikling, hvor du er tæt på de politiske beslutninger i sundhedsvæsenet? Lyder det sundhedsfaglige område som en spændende platform for udvikling af din faglighed og kompetencer? Er du initiativrig, ...
Indrykket:14. maj 2019
Udløbsdato:27. maj 2019

3 nye kontorelever på Det Humanistiske Fakultet

KU - HUM - Fakultetet

København S
Det Humanistiske Fakultet på Søndre Campus søger 3 kontorelever til ansættelse den 1. september 2019. Vil du være med? Du bliver en del af et arbejdsmiljø med kontoradministration, undervisere, forskere og studerende. Som elev hos os får du en 2-åri...
Indrykket:6. maj 2019
Udløbsdato:2. juni 2019

Lægemiddelstyrelsen søger to engagerede og initiativrige kontorelever

Lægemiddelstyrelsen

København S
Drømmer du om et elevforløb i en spændende og travl hverdag, hvor du kommer tæt på beslutninger og vurderinger til gavn for det danske samfund? I Lægemiddelstyrelsen arbejder vi med blandt andet med udvikling af politik og regulering af lægemiddelom...
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:26. maj 2019

To kontorelever til Studieservice

Administration + Efter- og videreuddannelser

København V
Drømmer du om en uddannelse med udfordringer og spændende opgaver? Så er du måske den, vi leder efter. Vi tilbyder en solid uddannelse som offentlig administrationselev i en travl og spændende uddannelsesinstitution, hvor du aldrig med sikkerhed kan...
Indrykket:10. maj 2019
Udløbsdato:27. maj 2019