Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kulturskabende pædagogisk leder med stor drivkraft til Nokken - en del af Amager Klynge B

Genopslag

I klyngen har vi et stærkt, fælles ledelsesteam, der løser opgaverne gennem dialog og sparring med hinanden. Vi trækker i samme retning, vi hjælper, støtter og udfordrer hinanden, og vi udvikler os sammen. Vil du være med til at fastholde og videreudvikle dette?

I Nokken er vi i gang med en spændende udviklingsproces, hvor du som vores kommende pædagogiske leder får mulighed for at udfolde hele dit lederpotentiale.

  • Kan du inspirere og motivere dine medarbejdere, så de hver dag går hjem med tanken: ”jeg har gjort en forskel i børnenes liv i dag”?
  • Har du i tidligere ansættelser haft succes med at fastlægge og drive lærerige og udviklende processer for en ny personalegruppe, der skal lære hinanden og en arbejdsproces at kende?
  • Vil du gribe og overtage den udvikling, der allerede er igangsat, og tilføre den dine egne idéer og input?
  • Kan du fremme arbejdsglæde og -trivsel, så samhørigheden i arbejdsfællesskabet bliver den bærende kraft i samarbejdet omkring børnene og deres forældre?
  • Har du ledelseserfaring fra 0-6 års området?

Og er du uddannet pædagog?

Så opfordrer vi dig til at søge denne stilling!

Amager Klynge B består udover Nokken af Børnehuset Gullfossgade, Børnehuset ved Volden og Snorretoppen.

Du står ikke alene med opgaven
I Nokken har vi et samarbejdsparat forældreråd, en tillidsrepræsentant og en arbejdsmiljørepræsentant, der alle brænder for Nokken.

Derudover har vi særlige muligheder for at få skabt et nyt arbejdsfællesskab omkring børnene, da vi har kompetencepædagoger og pædagogiske konsulenter tilknyttet.

Vi har i klyngens MED-udvalg og i ledelsen en del aftaler, politikker og retningslinjer, og vi tænker, at du ved, at du som ny træder ind i dette med respekt og loyalitet. Samtidig må du også gerne udfordre os med andre og måske bedre tanker.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer.

Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til klyngeleder Diana W.R. Jensen på 2462 6883. Læg eventuelt en besked, så ringer Diana tilbage.

Vi forventer, at du i din ansøgning og dit CV forholder dig til Børne- og Ungdomsforvaltningens (BUF) klyngeledelsesprofil og annoncens indhold. Du kan få klyngeledelsesprofilen og klyngens vision tilsendt ved at skrive til Diana på dijens@kk.dk.

Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade CV og uddannelsesbevis.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 6. august 2019
Vi afholder 1. samtalerunde onsdag den 14. august fra kl. 16.30 og 2. samtalerunde tirsdag den 20. august fra 17.00.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330056989Phoenix-0a0df4b412019-07-09T12:00:19.757Kulturskabende pædagogisk leder med stor drivkraft til Nokken - en del af Amager Klynge B

Genopslag

I klyngen har vi et stærkt, fælles ledelsesteam, der løser opgaverne gennem dialog og sparring med hinanden. Vi trækker i samme retning, vi hjælper, støtter og udfordrer hinanden, og vi udvikler os sammen. Vil du være med til at fastholde og videreudvikle dette?

I Nokken er vi i gang med en spændende udviklingsproces, hvor du som vores kommende pædagogiske leder får mulighed for at udfolde hele dit lederpotentiale.

  • Kan du inspirere og motivere dine medarbejdere, så de hver dag går hjem med tanken: ”jeg har gjort en forskel i børnenes liv i dag”?
  • Har du i tidligere ansættelser haft succes med at fastlægge og drive lærerige og udviklende processer for en ny personalegruppe, der skal lære hinanden og en arbejdsproces at kende?
  • Vil du gribe og overtage den udvikling, der allerede er igangsat, og tilføre den dine egne idéer og input?
  • Kan du fremme arbejdsglæde og -trivsel, så samhørigheden i arbejdsfællesskabet bliver den bærende kraft i samarbejdet omkring børnene og deres forældre?
  • Har du ledelseserfaring fra 0-6 års området?

Og er du uddannet pædagog?

Så opfordrer vi dig til at søge denne stilling!

Amager Klynge B består udover Nokken af Børnehuset Gullfossgade, Børnehuset ved Volden og Snorretoppen.

Du står ikke alene med opgaven
I Nokken har vi et samarbejdsparat forældreråd, en tillidsrepræsentant og en arbejdsmiljørepræsentant, der alle brænder for Nokken.

Derudover har vi særlige muligheder for at få skabt et nyt arbejdsfællesskab omkring børnene, da vi har kompetencepædagoger og pædagogiske konsulenter tilknyttet.

Vi har i klyngens MED-udvalg og i ledelsen en del aftaler, politikker og retningslinjer, og vi tænker, at du ved, at du som ny træder ind i dette med respekt og loyalitet. Samtidig må du også gerne udfordre os med andre og måske bedre tanker.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer.

Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til klyngeleder Diana W.R. Jensen på 2462 6883. Læg eventuelt en besked, så ringer Diana tilbage.

Vi forventer, at du i din ansøgning og dit CV forholder dig til Børne- og Ungdomsforvaltningens (BUF) klyngeledelsesprofil og annoncens indhold. Du kan få klyngeledelsesprofilen og klyngens vision tilsendt ved at skrive til Diana på dijens@kk.dk.

Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade CV og uddannelsesbevis.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 6. august 2019
Vi afholder 1. samtalerunde onsdag den 14. august fra kl. 16.30 og 2. samtalerunde tirsdag den 20. august fra 17.00.

2019-08-07T00:51:58.403 Genopslag I klyngen har vi et stærkt, fælles ledelsesteam, der løser opgaverne gennem dialog og sparring med hinanden. Vi trækker i samme retning, vi hjælper, støtter og udfordrer hinanden, og vi udvikler os sammen. Vil du være med til at fastholde og videreudvikle dette? I Nokken er vi i gang med en spændende udviklingsproces, hvor du som vores kommende pædagogiske leder får mulighed for at udfolde hele dit lederpotentiale. Kan du inspirere og motivere dine medarbejdere, så de hver dag går hjem med tanken: jeg har gjort en forskel i børnenes liv i dag ? Har du i tidligere ansættelser haft succes med at fastlægge og drive lærerige og udviklende processer for en ny personalegruppe, der skal lære hinanden og en arbejdsproces at kende? Vil du gribe og overtage den udvikling, der allerede er igangsat, og tilføre den dine egne idéer og input? Kan du fremme arbejdsglæde og -trivsel, så samhørigheden i arbejdsfællesskabet bliver den bærende kraft i samarbejdet omkring børnene og deres forældre? Har du ledelseserfaring fra 0-6 års området? Og er du uddannet pædagog? Så opfordrer vi dig til at søge denne stilling! Amager Klynge B består udover Nokken af Børnehuset Gullfossgade, Børnehuset ved Volden og Snorretoppen. Du står ikke alene med opgaven I Nokken har vi et samarbejdsparat forældreråd, en tillidsrepræsentant og en arbejdsmiljørepræsentant, der alle brænder for Nokken. Derudover har vi særlige muligheder for at få skabt et nyt arbejdsfællesskab omkring børnene, da vi har kompetencepædagoger og pædagogiske konsulenter tilknyttet. Vi har i klyngens MED-udvalg og i ledelsen en del aftaler, politikker og retningslinjer, og vi tænker, at du ved, at du som ny træder ind i dette med respekt og loyalitet. Samtidig må du også gerne udfordre os med andre og måske bedre tanker. Løn- og ansættelsesforhold Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer. Mere information Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til klyngeleder Diana W.R. Jensen på 2462 6883. Læg eventuelt en besked, så ringer Diana tilbage. Vi forventer, at du i din ansøgning og dit CV forholder dig til Børne- og Ungdomsforvaltningens (BUF) klyngeledelsesprofil og annoncens indhold. Du kan få klyngeledelsesprofilen og klyngens vision tilsendt ved at skrive til Diana på dijens@kk.dk. Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade CV og uddannelsesbevis. Søg via nedenstående link senest tirsdag den 6. august 2019 Vi afholder 1. samtalerunde onsdag den 14. august fra kl. 16.30 og 2. samtalerunde tirsdag den 20. august fra 17.00.10Phoenix0a0df4b4101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-06T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=159286&DepartmentId=19435&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnTårnbyEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3560014Nokken11Rundholtsvej 912300København SDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent791155KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15928600009-07-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a0df4b4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a0df4b4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a0df4b4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a0df4b4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse362185000mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330067756Enhedsleder til heroinbehandling på Specialenheden ValmuenBasic Genindrykning Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden for at blive en del af et engageret lederteam bestående af kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer. Center for Rusmiddelbehandling København søger den 1. november 2019 en enhedsleder til Valmuen, der er en specialenhed for lægeordineret heroinbehandling. Enheden er en del af Center for Rusmiddelbehandling København, der hører under Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Centret er Danmarks største center for rusmiddelbehandling og behandler knap 3.000 borgere. Der er ansat ca. 330 medarbejdere og ca. 20 chefer afdelingsledere. Specialenheden Valmuen Målgruppen for behandling med lægeordineret heroin er personer, der trods konventionel substitutionsbehandling fortsat har et misbrug af heroin. En stor del af brugerne har komplekse psykosociale og medicinske problemer. Behandlingsarbejdet er helhedsorienteret og omfatter stabiliserende medikamentel behandling med heroin og metadon og psykosocial behandling efter Servicelovens §101. Der er aktuelt 63 borgere indskrevet i behandling. Personalet består af ca. 20 sundhedsfaglige og socialfaglige medarbejdere. Enheden er placeret i lyse og behagelige lokaler i Københavns Nordvestkvarter. Enheden har succes med at nå målsætningerne for den nationale heroinbehandling. Bl.a. at borgerne oplever en samlet set bedre livskvalitet, og at nogle overgår til stoffri behandling. Enheden arbejder målrettet med kerneopgaven. Kolleger fra andre kommuner kommer på besøg for at blive inspireret, og der er også en del besøg fra udlandet, som ønsker at få viden om heroinbehandling i Danmark. Stillingen som enhedsleder Som enhedsleder får du ansvaret for enhedens daglige drift herunder sikre, at der er et godt arbejdsmiljø for medarbejderne,og at det er et rart sted for borgerne at komme. Du får ansvaret for at tilrettelægge arbejdet således, at der kan ydes en struktureret indsats, der er i overensstemmelse med gældende faglige standarder. Du skal være god til at holde overblik, inspirere til udvikling og skabe resultater. Der er selvstændigt budget for enheden, som du bliver ansvarlig for, ligesom du har det overordnede ansvar for at Valmuen overholder Lægemiddelstyrelsen krav til for eksempel lager og heroinregnskab. Du vil arbejde tæt sammen med afdelingslederen og den koordinerende sygeplejerske ligesom du vil have samarbejde med den behandlingsansvarlige overlæge for heroinbehandlingen samt med afdelingslægerne, som er tilknyttet Valmuen. Enhedslederen indgår i den samlede ledergruppe i Center for Rusmiddelbehandling København og refererer til områdechefen på området. Du vil sammen med de øvrige ledere have en afgørende rolle i forhold til at sikre udvikling og implementering af nye tiltag på området. Vi forventer, at du har en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund og ledelseserfaring har erfaring eller kendskab til rusmiddelbehandling er synlig og tydelig for brugere og personale i det daglige behandlingsmiljø kan være en faglig stærk sparringspartner for personalet i forbindelse med den psykosociale og sundhedsfaglige behandling tager afsæt i en dialogbaseret og anerkendende tilgang kan bidrage til den fortsatte udvikling af tilbuddet er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør er rummelig i forhold til målgruppen Følgende kvalifikationer er en fordel erfaring med psykosocial rusmiddelbehandling indenfor MI eller den kognitive metode erfaring med miljøterapi erfaring med low arousal Vi kan tilbyde plads i et engageret lederteam et godt arbejdsmiljø et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge et spændende arbejde med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde en dynamisk personalegruppe, der har lysten og viljen til at styrke heroinbehandlingen et samarbejde med de øvrige heroinklinikker i Danmark Ansættelsesforhold Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2019. Stillingen er på fuld tid, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Ny Løn. Mere information Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til områdechef Finn Jensen på 6146 7926 eller afdelingsleder Louise de Aquino Enevoldsen på 3045 4603. Du kan læse mere om Center for Rusmiddelbehandling København her. Søg via nedenstående link senest søndag den 8. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38 og 39. Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune Som del af Danmarks største kommune er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi arbejder fokuseret med god ledelse og dialog i organisationen, og vi har et godt arbejdsmiljø og et højt engagement blandt medarbejderne.

Genindrykning

Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden for at blive en del af et engageret lederteam bestående af kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer.

Center for Rusmiddelbehandling København søger den 1. november 2019 en enhedsleder til Valmuen, der er en specialenhed for lægeordineret heroinbehandling.

Enheden er en del af Center for Rusmiddelbehandling København, der hører under Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Centret er Danmarks største center for rusmiddelbehandling og behandler knap 3.000 borgere. Der er ansat ca. 330 medarbejdere og ca. 20 chefer/afdelingsledere.

Specialenheden Valmuen
Målgruppen for behandling med lægeordineret heroin er personer, der trods konventionel substitutionsbehandling fortsat har et misbrug af heroin. En stor del af brugerne har komplekse psykosociale og medicinske problemer. Behandlingsarbejdet er helhedsorienteret og omfatter stabiliserende medikamentel behandling med heroin og metadon og psykosocial behandling efter Servicelovens §101.

Der er aktuelt 63 borgere indskrevet i behandling. Personalet består af ca. 20 sundhedsfaglige og socialfaglige medarbejdere. Enheden er placeret i lyse og behagelige lokaler i Københavns Nordvestkvarter.

Enheden har succes med at nå målsætningerne for den nationale heroinbehandling. Bl.a. at borgerne oplever en samlet set bedre livskvalitet, og at nogle overgår til stoffri behandling.

Enheden arbejder målrettet med kerneopgaven. Kolleger fra andre kommuner kommer på besøg for at blive inspireret, og der er også en del besøg fra udlandet, som ønsker at få viden om heroinbehandling i Danmark.

Stillingen som enhedsleder
Som enhedsleder får du ansvaret for enhedens daglige drift herunder sikre, at der er et godt arbejdsmiljø for medarbejderne,og at det er et rart sted for borgerne at komme. Du får ansvaret for at tilrettelægge arbejdet således, at der kan ydes en struktureret indsats, der er i overensstemmelse med gældende faglige standarder.

Du skal være god til at holde overblik, inspirere til udvikling og skabe resultater.

Der er selvstændigt budget for enheden, som du bliver ansvarlig for, ligesom du har det overordnede ansvar for at Valmuen overholder Lægemiddelstyrelsen krav til for eksempel lager og heroinregnskab.

Du vil arbejde tæt sammen med afdelingslederen og den koordinerende sygeplejerske ligesom du vil have samarbejde med den behandlingsansvarlige overlæge for heroinbehandlingen samt med afdelingslægerne, som er tilknyttet Valmuen.

Enhedslederen indgår i den samlede ledergruppe i Center for Rusmiddelbehandling København og refererer til områdechefen på området. Du vil sammen med de øvrige ledere have en afgørende rolle i forhold til at sikre udvikling og implementering af nye tiltag på området.

Vi forventer, at du

  • har en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund og ledelseserfaring
  • har erfaring eller kendskab til rusmiddelbehandling
  • er synlig og tydelig for brugere og personale i det daglige behandlingsmiljø
  • kan være en faglig stærk sparringspartner for personalet i forbindelse med den psykosociale og sundhedsfaglige behandling
  • tager afsæt i en dialogbaseret og anerkendende tilgang
  • kan bidrage til den fortsatte udvikling af tilbuddet
  • er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør
  • er rummelig i forhold til målgruppen

Følgende kvalifikationer er en fordel

  • erfaring med psykosocial rusmiddelbehandling indenfor MI eller den kognitive metode
  • erfaring med miljøterapi
  • erfaring med low arousal

Vi kan tilbyde

  • plads i et engageret lederteam
  • et godt arbejdsmiljø
  • et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar
  • et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge
  • et spændende arbejde med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde
  • en dynamisk personalegruppe, der har lysten og viljen til at styrke heroinbehandlingen
  • et samarbejde med de øvrige heroinklinikker i Danmark

Ansættelsesforhold
Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2019. Stillingen er på fuld tid, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Ny Løn.

Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til områdechef Finn Jensen på 6146 7926 eller afdelingsleder Louise de Aquino Enevoldsen på 3045 4603. Du kan læse mere om Center for Rusmiddelbehandling København her.

Søg via nedenstående link senest søndag den 8. september 2019.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38 og 39.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Som del af Danmarks største kommune er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi arbejder fokuseret med god ledelse og dialog i organisationen, og vi har et godt arbejdsmiljø og et højt engagement blandt medarbejderne.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngValmuenKøbenhavn NV2019-08-04T02:00:27.3602019-08-26T00:00:00
330074107Leder for ergonomisk og teknisk arbejdsmiljørådgivning til Arbejdsmiljø KøbenhavnBasic Vil du være med til at indfri en ambition om en synlig og dagsordensættende rolle i Københavns Kommune, når det handler om at skabe sunde og holdbare arbejdsliv. Så er stillingen som leder i Arbejdsmiljø København måske noget for dig? Arbejdsmiljø København (AMK) er Københavns Kommunes interne konsulentvirksomhed, der rådgiver kommunens arbejdspladser om arbejdsmiljø og arbejdsliv Om stillingen Som leder af vores ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning bliver din primære opgave at være en nærværende, tillidsfuld og synlig personaleleder for ca. 13 fagligt ambitiøse medarbejdere fordelt på to teams: Ergonomiteamet og Teknikerteamet. Du skal have overblik over teamenes opgaver og ressourcer, blik for effekten af rådgivningen samt evne til at prioritere, hvor det er vigtigst at sætte ind. Som leder af området skal du kunne sparre med fagligt kompetente konsulenter om deres fagområde, konsulentopgaver og prioriteringer. Opgavefeltet er bredt og du må gerne have blik for de tværfaglige potentialer i huset, når opgaven kalder på det. Vi er kendetegnet ved et meget højt fagligt niveau og tilfredse kunder, der forventer, at vi hele tiden udvikle vores leverancer. En del af din ledelsesopgave vil derfor også være at udvikle det ergonomiske og tekniske arbejdsmiljøområde samtidig med, at du sikrer en effektiv løsning af kerneopgaven. Du skal tænke og handle visionært og bruge det til at løfte området, både internt i AMK og i Københavns Kommune. I samarbejde med en række fagligt ambitiøse medarbejdere og Københavns Kommunes forvaltninger skal du prioritere og dyrke uindfriede potentialer samt rammesætte arbejdet med at få dem omsat til nye ydelser, der er relevante for kommunens arbejdspladser og forvaltninger. Det kan fx handle om områder som forebyggelse af fysisk nedslidning, muskel-skelet-besvær og smerter eller forebyggelse og nedbringelse af arbejdsulykker. Du skal i dialog med medarbejderne kunne sætte retningen på de faglige områder. Du må gerne være den, der både kan lytte og tør udfordre på retningen og som bakker op, når retningen er lagt. Som leder af den ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning skal du kunne håndtere et komplekst interessentlandskab og dialogen med nøglepersoner og samarbejdspartnere i kommunens syv forvaltninger samt eksterne samarbejdspartnere, fx fra forskningsinstitutioner. Du vil få et tæt samspil med chefen for Arbejdsmiljø København og dine tre mellemlederkolleger. Vi har et tillidsfuldt samarbejde, hvor vi er ambitiøse om vores fælles opgave. Om dig Du har en relevant videregående uddannelse og ledelseserfaring. Du har indsigt i arbejdsmiljøområdet og ser arbejdsmiljøarbejdet som en integreret del af kerneopgaven. Du kan sikre velfungerende arbejdsprocesser og god ressourcestyring i det daglige. Du er innovativ og idérig og kan rammesætte, at idéer omsættes til konkrete handlinger og initiativer. Du kan navigere i en kompleks, politisk styret organisation Du arbejder tillidsbaseret og er nærværende og synlig i din ledelsesstil. Du indgår i et ledelsesteam som et fællesskab, der arbejder i samme retning og med samme formål. Yderligere oplysninger Stillingen er til besættelse 1. november 2019 og er en afdelingslederstilling. Løn og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante, faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst. Du kan læse mere om stillingen og Arbejdsmiljø København i jobprofilen, som du finder her og på vores hjemmeside: www.amk.kk.dk Overvejer du at søge stillingen, er du velkommen til at kontakte: Chef for Arbejdsmiljø København Karsten Refsgård på 2327 3445 eller leder af AMK-Rådgivning Nete Veje på 2835 2485. Søg via nedenstående link senest onsdag den 4. september 2019 Der vil blive holdt to samtaler. Første samtale holdes den 11. eller 12. september. Anden samtale holdes den 20. september. Kandidater, der går videre til anden samtale, kommer til at gennemgå en personlighedstest forud for anden samtale.

Vil du være med til at indfri en ambition om en synlig og dagsordensættende rolle i Københavns Kommune, når det handler om at skabe sunde og holdbare arbejdsliv. Så er stillingen som leder i Arbejdsmiljø København måske noget for dig?

Arbejdsmiljø København (AMK) er Københavns Kommunes interne konsulentvirksomhed, der rådgiver kommunens arbejdspladser om arbejdsmiljø og arbejdsliv

Om stillingen
Som leder af vores ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning bliver din primære opgave at være en nærværende, tillidsfuld og synlig personaleleder for ca. 13 fagligt ambitiøse medarbejdere fordelt på to teams: Ergonomiteamet og Teknikerteamet. Du skal have overblik over teamenes opgaver og ressourcer, blik for effekten af rådgivningen samt evne til at prioritere, hvor det er vigtigst at sætte ind.

Som leder af området skal du kunne sparre med fagligt kompetente konsulenter om deres fagområde, konsulentopgaver og prioriteringer. Opgavefeltet er bredt – og du må gerne have blik for de tværfaglige potentialer i huset, når opgaven kalder på det.

Vi er kendetegnet ved et meget højt fagligt niveau og tilfredse kunder, der forventer, at vi hele tiden udvikle vores leverancer.

En del af din ledelsesopgave vil derfor også være at udvikle det ergonomiske og tekniske arbejdsmiljøområde samtidig med, at du sikrer en effektiv løsning af kerneopgaven. Du skal tænke og handle visionært og bruge det til at løfte området, både internt i AMK og i Københavns Kommune.

I samarbejde med en række fagligt ambitiøse medarbejdere og Københavns Kommunes forvaltninger skal du prioritere og dyrke uindfriede potentialer samt rammesætte arbejdet med at få dem omsat til nye ydelser, der er relevante for kommunens arbejdspladser og forvaltninger. Det kan fx handle om områder som forebyggelse af fysisk nedslidning, muskel-skelet-besvær og smerter eller forebyggelse og nedbringelse af arbejdsulykker.

Du skal – i dialog med medarbejderne – kunne sætte retningen på de faglige områder. Du må gerne være den, der både kan lytte og tør udfordre på retningen – og som bakker op, når retningen er lagt.

Som leder af den ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning skal du kunne håndtere et komplekst interessentlandskab og dialogen med nøglepersoner og samarbejdspartnere i kommunens syv forvaltninger samt eksterne samarbejdspartnere, fx fra forskningsinstitutioner.

Du vil få et tæt samspil med chefen for Arbejdsmiljø København og dine tre mellemlederkolleger. Vi har et tillidsfuldt samarbejde, hvor vi er ambitiøse om vores fælles opgave.

Om dig

  • Du har en relevant videregående uddannelse og ledelseserfaring.
  • Du har indsigt i arbejdsmiljøområdet og ser arbejdsmiljøarbejdet som en integreret del af kerneopgaven.
  • Du kan sikre velfungerende arbejdsprocesser og god ressourcestyring i det daglige.
  • Du er innovativ og idérig og kan rammesætte, at idéer omsættes til konkrete handlinger og initiativer.
  • Du kan navigere i en kompleks, politisk styret organisation
  • Du arbejder tillidsbaseret og er nærværende og synlig i din ledelsesstil.
  • Du indgår i et ledelsesteam som et fællesskab, der arbejder i samme retning og med samme formål.

Yderligere oplysninger
Stillingen er til besættelse 1. november 2019 og er en afdelingslederstilling.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante, faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst.

Du kan læse mere om stillingen og Arbejdsmiljø København i jobprofilen, som du finder her og på vores hjemmeside: www.amk.kk.dk

Overvejer du at søge stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Chef for Arbejdsmiljø København Karsten Refsgård på 2327 3445 eller leder af AMK-Rådgivning Nete Veje på 2835 2485.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 4. september 2019

Der vil blive holdt to samtaler. Første samtale holdes den 11. eller 12. september. Anden samtale holdes den 20. september. Kandidater, der går videre til anden samtale, kommer til at gennemgå en personlighedstest forud for anden samtale.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngArbejdsmiljø KøbenhavnKøbenhavn SV2019-08-16T15:02:42.3772019-09-04T00:00:00
330071372Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager NordøstBasic Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud omkring Holmbladskvarteret. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A , og består af en fritidsklub, to kombinerede fritids- og ungdomsklubber, et idræts-gadeprojekt (Buret) og et gadeplansmødested samt opsøgende medarbejdere. I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet. Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler. Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre. I Fritidscenter Nordøst arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag. Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne. Det er en leder, som kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver der følger med engagement og personlig gennemslagskraft Vi tilbyder en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion en veletableret institution med mange børn og et engageret personale en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen Vi forventer, at du har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en ledelseserfaring, gerne fra fritids- & ungdomsklubber, er ingen hindring har erfaring med- og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen forholder dig til hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for udvikling af både fritidsklub, ungdomsklub og det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen herunder de pædagogiske pejlemærker lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber Ledelsen et center med meget aftenåben. Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn. Mere information For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og 6. september 2019. Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37 38.

Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig!

Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud omkring Holmbladskvarteret. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A , og består af en fritidsklub, to kombinerede fritids- og ungdomsklubber, et idræts-gadeprojekt (Buret) og et gadeplansmødested samt opsøgende medarbejdere.

I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet.

Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler.

Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre.

I Fritidscenter Nordøst arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag.

Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som

  • er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne. Det er en leder, som kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring
  • er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed
  • har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier
  • har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver der følger med
  • engagement og personlig gennemslagskraft

Vi tilbyder

  • en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion
  • en veletableret institution med mange børn og et engageret personale
  • en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi
  • mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen

Vi forventer, at du

  • har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en
  • ledelseserfaring, gerne fra fritids- & ungdomsklubber, er ingen hindring
  • har erfaring med- og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn/unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer
  • har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler
  • lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen
  • er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen
  • forholder dig til hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen

Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for

  • udvikling af både fritidsklub, ungdomsklub og det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer
  • personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere
  • udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler
  • implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen – herunder de pædagogiske pejlemærker
  • lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer
  • indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber

Ledelsen et center med meget aftenåben.

Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn.

Mere information
For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og 6. september 2019.

Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37/38.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngFritidscenter Amager NordøstKøbenhavn S2019-08-12T14:02:26.9702019-08-30T00:00:00
330071366Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager MidtBasic Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A og består af en fritidsklub fordelt på tre matrikler, en ungdomsklub og to væresteder, samt opsøgende medarbejdere. I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet. Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler. Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre. I Fritidscenter Midt arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag. Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver, der følger med engagement og personlig gennemslagskraft Vi tilbyder en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion en veletableret institution med mange børn og et engageret personale en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen Vi forventer, at du har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en. Ledelseserfaring, gerne fra fritids- og ungdomsklubber, er ingen hindring har erfaring med og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen forholder dig til, hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for udvikling af såvel fritidsklub, ungdomsklub som det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen herunder de pædagogiske pejlemærker at lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer at indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge, som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber ledelsen af et center med meget aftenåben Løn- og ansættelsesforhold Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn. Mere information For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og den 30. august 2019. Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37 38.

Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig!

Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A og består af en fritidsklub fordelt på tre matrikler, en ungdomsklub og to væresteder, samt opsøgende medarbejdere.

I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet.

Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler.

Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre.

I Fritidscenter Midt arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag.

Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som

  • er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne
  • kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring
  • er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed
  • har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier
  • har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver, der følger med
  • engagement og personlig gennemslagskraft

Vi tilbyder

  • en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion
  • en veletableret institution med mange børn og et engageret personale
  • en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi
  • mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen

Vi forventer, at du

  • har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en. Ledelseserfaring, gerne fra fritids- og ungdomsklubber, er ingen hindring
  • har erfaring med og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn/unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer
  • har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler
  • lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen
  • er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen
  • forholder dig til, hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen

Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for

  • udvikling af såvel fritidsklub, ungdomsklub som det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer
  • personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere
  • udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler
  • implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen – herunder de pædagogiske pejlemærker
  • at lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer
  • at indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge, som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber
  • ledelsen af et center med meget aftenåben

Løn- og ansættelsesforhold
Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn.

Mere information
For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og den 30. august 2019.

Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37/38.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngFritidscenter Amager MidtKøbenhavn S2019-08-12T14:02:03.0632019-08-30T00:00:00
330074963Institutionsleder til Virkningsfulde Indsatser For Unge (VIFU)Basic Er du den der kan og vil gøre en forskel for udsatte unge? Er du erfaring fra en politisk organisation og er en driftssikker leder? Så er stillingen som institutionsleder i VIFU måske noget for dig. Om VIFU Virkningsfulde Indsatser for Unge Institution består af to afdelinger en døgnafdeling samt en forebyggelses- og aflastningsafdeling. På døgnafdelingen kan der bo op til 16 unge i alderen 14-17 år og op til 23 år i efterværn. På aflastningsafdelingen kan der være indskrevet op til 36 unge i alderen 12-17. Døgninstitutionen er placeret på Brydes Allé på Amager, og aflastningsafdelingen er placeret på Rymarksvej i Hellerup. Målgruppen på døgnafdelingen er kriminalitetstruede unge, som kan have psykosociale, somatiske, personlige og emotionelle vanskeligheder. De unge har dårlige skoleerfaringer eller mangelfuld skolegang. Derudover kan de have vanskeligheder i forhold til at indgå i socialt samspil og relationer til andre. For flere af de unge gælder det, at de har et forbrug af hash. Aflastningsafdelingen er en nyetableret indsats, hvor der arbejdes med tilbud om en hurtig, fleksibel og målrettet indsats til unge og deres familier. Indsatsen består af kontaktperson, familiebehandling og aflastningsplads i den kombination, som giver mening på ethvert givent tidspunkt under indskrivningen. Der er således tale om et alternativ til anbringelse, hvor der arbejdes tæt med den unge og den unges familie, med henblik på at finde en løsning på, at den unge kan blive boende i hjemme. Organisatorisk er VIFU forankret i Center for Udsatte og Kriminalitetstruede Unge (CUKU). CUKU er en del af Københavns Kommunes Socialforvaltning og er placeret under Borgercenter Børn og Unge og består udover VIFU af Sønderbro sikret Institution, Døgninstitutionen Nexus, Døgninstitutionen Fensmarkgade samt de forebyggende tilbud Idrætsprojektet, 18 Centrene, Den Korte Snor og Spydspidsen. CUKU har som hovedopgave at skabe en positiv forandring for nogle af de mest udsatte og kriminalitetstruede unge mennesker i Københavns Kommune. Målgruppen har ofte flere afbrudte forløb og indsatser bag sig, og har typisk mange komplekse problemstillinger. Om jobbet Som Institutionsleder i VIFU bliver du en del af CUKU s samlede centerledelse. Som Institutionsleder vil dine opgaver være at sikre synlig, strategisk og visionær ledelse både i det socialfaglige og udviklingsmæssige og driftsmæssige arbejde lede to afdelingsledere og 30 medarbejdere, der samarbejder tæt med de unge, deres familier og den unges sagsbehandler for, at den unge kan vende tilbage til en hverdag i deres eget miljø havde ansvar for en Institution med et budget på 25 millioner kroner. Derfor skal der være fokus på økonomistyringen af den samlede institution, herunder have flair for administration og styring af vagtplan kunne indgå i tæt dialog med alle samarbejdspartnere, herunder myndighedscentre, socialtilsyn, centrale kontorer samt centerledelsen og centerstaben balancere en sikker drift af institutionen samtidig med en udvikling af institutionen i forhold til fremtidens krav og ønsker til døgn og forebyggelsesområdet i Københavns Kommune være en dygtig og synlig personaleleder og kommunikator, der kan beherske en uformel tone i et miljø hvor uforudsete situationer er hverdag og dialog er vejen til udvikling Om dig Du har en solid erfaring fra det socialfaglige område, med stærke analytiske og ledelsesmæssige kompetencer. Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund denne kan både være pædagogisk, socialfaglig eller akademisk. Vi forestiller os, at du har flere års ledererfaring fra en politisk styret organisation, med gode erfaring i at håndtere og koordinere komplekse opgaver, i et krydspres og i et miljø, hvor det til tider skal gå hurtigt, og hvor planlagte opgaver må tilsidesættes. Du skal være indstillet på at omsætte kommunens mål, visioner og planer. Du skal kunne lede opad, og ned ad i organisation og både udøve direkte ledelse og indirekte ledelse. Vi forventer, at du arbejder ud fra Socialudvalgets strategi En by med plads til alle Socialstrategi 2018-2022 og omstillingen Tæt på familien på børne- og ungeområdet har kendskab og lyst til at arbejde på døgnområdet med den fleksibilitet dette kræver har en motiverende ledelsestilgang over for en bred gruppe af medarbejdere med forskellige faglige baggrunde så som pædagoger, socialrådgivere og akademikere. har en stor arbejdskapacitet og er i stand til at håndtere mange forskellige typer af opgaver. er en dygtig kommunikator både skriftligt og verbalt, har gennemslagskraft og kan samle aktører på tværs i organisationen udøver synlig ledelse i organisationen og bidrage aktivt med faglig viden Vi tilbyder En spændende og udviklende stilling inden for et område i positiv forandring, hvor du med VIFU s kombination af døgnanbringelser og forebyggende arbejde vil kunne bidrage til den fremtidige udformning af begge områder i Københavns Kommune. Du vil indgå i et centerfællesskab med dygtige og engagerede kolleger og få en stor kontakt- og samarbejdsflade, både i organisationen og med eksterne samarbejdspartnere. Du vil opleve et center, hvor alle er optagede af og sætter pris på tværgående initiativer, fælles udvikling og støtte og ikke mindst at finde løsninger til komplekse problemstillinger. Du bliver en del af en synlig, strategisk og visionær ledelse, der sætter pris på åbenhed, ærlighed på tværs af centeret og med øvrige samarbejdspartnere. Tiltrædelse den 1. november 2019. Løn- og ansættelsesforhold Du bliver ansat efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn. Der vil blive indhentet straffeattest børneattest i forbindelse med ansættelsen. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Klaus Scheibye på 3070 6075. Yderligere information om centeret kan findes på www.cuku.kk.dk Søg via nedenstående link senest tirsdag den 10 september 2019

Er du den der kan – og vil –  gøre en forskel for udsatte unge? Er du erfaring fra en politisk organisation og er en driftssikker leder? Så er stillingen som institutionsleder i VIFU måske noget for dig.

Om VIFU – Virkningsfulde Indsatser for Unge
Institution består af to afdelinger – en døgnafdeling samt en forebyggelses- og aflastningsafdeling. På døgnafdelingen kan der bo op til 16 unge i alderen 14-17 år og op til 23 år i efterværn. På aflastningsafdelingen kan der være indskrevet op til 36 unge i alderen 12-17. Døgninstitutionen er placeret på Brydes Allé på Amager, og aflastningsafdelingen er placeret på Rymarksvej i Hellerup.

Målgruppen på døgnafdelingen er kriminalitetstruede unge, som kan have psykosociale, somatiske, personlige og emotionelle vanskeligheder. De unge har dårlige skoleerfaringer eller mangelfuld skolegang. Derudover kan de have vanskeligheder i forhold til at indgå i socialt samspil og relationer til andre. For flere af de unge gælder det, at de har et forbrug af hash.

Aflastningsafdelingen er en nyetableret indsats, hvor der arbejdes med tilbud om en hurtig, fleksibel og målrettet indsats til unge og deres familier. Indsatsen består af kontaktperson, familiebehandling og aflastningsplads i den kombination, som giver mening på ethvert givent tidspunkt under indskrivningen. Der er således tale om et alternativ til anbringelse, hvor der arbejdes tæt med den unge og den unges familie, med henblik på at finde en løsning på, at den unge kan blive boende i hjemme.

Organisatorisk er VIFU forankret i Center for Udsatte og Kriminalitetstruede Unge (CUKU).

CUKU er en del af Københavns Kommunes Socialforvaltning og er placeret under Borgercenter Børn og Unge og består udover VIFU af Sønderbro sikret Institution, Døgninstitutionen Nexus, Døgninstitutionen Fensmarkgade samt de forebyggende tilbud Idrætsprojektet, 18+ Centrene, Den Korte Snor og Spydspidsen.

CUKU har som hovedopgave at skabe en positiv forandring for nogle af de mest udsatte og kriminalitetstruede unge mennesker i Københavns Kommune. Målgruppen har ofte flere afbrudte forløb og indsatser bag sig, og har typisk mange komplekse problemstillinger.

Om jobbet
Som Institutionsleder i VIFU bliver du en del af CUKU’s samlede centerledelse.

Som Institutionsleder vil dine opgaver være at

  • sikre synlig, strategisk og visionær ledelse både i det socialfaglige og udviklingsmæssige og driftsmæssige arbejde
  • lede to afdelingsledere og 30 medarbejdere, der samarbejder tæt med de unge, deres familier og den unges sagsbehandler for, at den unge kan vende tilbage til en hverdag i deres eget miljø
  • havde ansvar for en Institution med et budget på 25 millioner kroner. Derfor skal der være fokus på økonomistyringen af den samlede institution, herunder have flair for administration og styring af vagtplan
  • kunne indgå i tæt dialog med alle samarbejdspartnere, herunder myndighedscentre, socialtilsyn, centrale kontorer samt centerledelsen og centerstaben
  • balancere en sikker drift af institutionen samtidig med en udvikling af institutionen i forhold til fremtidens krav og ønsker til døgn og forebyggelsesområdet i Københavns Kommune
  • være en dygtig og synlig personaleleder og kommunikator, der kan beherske en uformel tone i et miljø hvor uforudsete situationer er hverdag og dialog er vejen til udvikling

Om dig
Du har en solid erfaring fra det socialfaglige område, med stærke analytiske og ledelsesmæssige kompetencer. Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund – denne kan både være pædagogisk, socialfaglig eller akademisk. Vi forestiller os, at du har flere års ledererfaring fra en politisk styret organisation, med gode erfaring i at håndtere og koordinere komplekse opgaver, i et krydspres og i et miljø, hvor det til tider skal gå hurtigt, og hvor planlagte opgaver må tilsidesættes. Du skal være indstillet på at omsætte kommunens mål, visioner og planer.

Du skal kunne lede opad, og ned ad i organisation og både udøve direkte ledelse og indirekte ledelse.

Vi forventer, at du

  • arbejder ud fra Socialudvalgets strategi 'En by med plads til alle – Socialstrategi 2018-2022' og omstillingen 'Tæt på familien' på børne- og ungeområdet
  • har kendskab og lyst til at arbejde på døgnområdet med den fleksibilitet dette kræver
  • har en motiverende ledelsestilgang over for en bred gruppe af medarbejdere med forskellige faglige baggrunde så som pædagoger, socialrådgivere og akademikere.
  • har en stor arbejdskapacitet og er i stand til at håndtere mange forskellige typer af opgaver.
  • er en dygtig kommunikator både skriftligt og verbalt, har gennemslagskraft og kan samle aktører på tværs i organisationen
  • udøver synlig ledelse i organisationen og bidrage aktivt med faglig viden

Vi tilbyder
En spændende og udviklende stilling inden for et område i positiv forandring, hvor du med VIFU’s kombination af døgnanbringelser og forebyggende arbejde vil kunne bidrage til den fremtidige udformning af begge områder i Københavns Kommune.

Du vil indgå i et centerfællesskab med dygtige og engagerede kolleger og få en stor kontakt- og samarbejdsflade, både i organisationen og med eksterne samarbejdspartnere. Du vil opleve et center, hvor alle er optagede af – og sætter pris på  –tværgående initiativer, fælles udvikling og støtte og ikke mindst at finde løsninger til komplekse problemstillinger. Du bliver en del af en synlig, strategisk og visionær ledelse, der sætter pris på åbenhed, ærlighed på tværs af centeret og med øvrige samarbejdspartnere.

Tiltrædelse den 1. november 2019.

Løn- og ansættelsesforhold
Du bliver ansat efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn.

Der vil blive indhentet straffeattest/børneattest i forbindelse med ansættelsen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Klaus Scheibye på 3070 6075.

Yderligere information om centeret kan findes på www.cuku.kk.dk

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 10 september 2019

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngVirkningsfulde indsatser for ungeKøbenhavn S2019-08-19T15:02:17.2672019-09-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Enhedsleder til heroinbehandling på Specialenheden Valmuen

Valmuen

København NV
Genindrykning Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden ...
Indrykket:4. august 2019
Udløbsdato:26. august 2019

Leder for ergonomisk og teknisk arbejdsmiljørådgivning til Arbejdsmiljø København

Arbejdsmiljø København

København SV
Vil du være med til at indfri en ambition om en synlig og dagsordensættende rolle i Københavns Kommune, når det handler om at skabe sunde og holdbare arbejdsliv. Så er stillingen som leder i Arbejdsmiljø København måske noget for dig? Arbejdsmiljø K...
Indrykket:16. august 2019
Udløbsdato:4. september 2019

Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager Nordøst

Fritidscenter Amager Nordøst

København S
Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud omkring Holmbladskvarteret. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fri...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager Midt

Fritidscenter Amager Midt

København S
Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fri...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Institutionsleder til Virkningsfulde Indsatser For Unge (VIFU)

Virkningsfulde indsatser for unge

København S
Er du den der kan og vil gøre en forskel for udsatte unge? Er du erfaring fra en politisk organisation og er en driftssikker leder? Så er stillingen som institutionsleder i VIFU måske noget for dig. Om VIFU Virkningsfulde Indsatser for Unge Institut...
Indrykket:19. august 2019
Udløbsdato:10. september 2019