Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kundeorienteret og eksekveringsstærk Product & Business developer til SOS International

Kundeorienteret og eksekveringsstærk Product & Business developer til SOS International

Kundeorienteret og eksekveringsstærk Product & Business developer til SOS International

Ambitionerne er høje, opgaverne er mange, og området er relativt nyt for SOS. Derfor vil du opleve,at du er nødt til at være både struktureret i din tilgang til opgaverne, men samtidig være fleksibel og forberedt på at fokus kan ændres hurtigt.

I rollen som Product & Business developer, vil du være placeret i spændingsfeltet mellem det strategiske og det taktiske, og det er derfor vigtigt at du kan begå dig på det strategiske plan, men endnu mere væsentligt at du formår at operationalisere strategiske indsatser – og at du kan eksekvere!

Om jobbet

Stillingen er en nordisk position med reference til vores ”Manager, Product & Network”. Product & Network er en del af Product & Business Development, og har ansvaret for produktudvikling, forretningsudvikling, netværksudvikling og kundeimplementeringer.

Dine primære succeskriterier er at bidrage til at:

  • Succesfuldt implementere nye digitale som ikke-digitale produkter samt udvalgte netværksrelaterede indsatser
  • Etablere og sikre tydelig kommunikation om ”product roadmaps” og andre relevante forretningsmæssige udviklinger
  • Øge lønsomheden og kvaliteten af eksisterende produkter og services
  • Simplificere og standardisere produktkataloget
  • Helt konkret skal du forvente, at du i hverdagen vil møde aktiviteter såsom;

  • Prioritering og monitorering af et nordisk roadmap for produkt- og forretningsudvikling i samspil med din nærmeste leder
  • Kundemøder med både danske og nordiske kunder oftest i samspil med en key account manager men i nogle tilfælde også selvstændigt
  • Konceptualisering og procesdesign for både kundeleverancer og nye value propositions - i tæt samarbejde med fagspecialister, proceskonsulenter og IT-ressourcer
  • Kundeimplementeringer, hvor du er ansvarlig fra E2E
  • Projektledelse af dine egne leverancer inden for produktudvikling og netværk, hvor du har ansvaret for at sikre fremdrift og sammenhæng med øvrige igangværende initiativer og ressourcekapacitet
  • Markeds- og konkurrentanalyser, samt lønsomhedsanalyser af produktporteføljen i samarbejde med business analysts og business controllers
  • Du kan bidrage til vores kontinuerlige vækst ved at:

  • Identificere nye produktmuligheder med henblik på skabe fortsat vækst
  • Drive E2E produkt- og forretningsudvikling fra ide og konceptualisering til eksekvering og levering for at sikre fremtidig produktattraktivitet og forretningseffektivitet
  • Supportere vores kommercielle team af key account managers med stærke produktpræsentationer, procesdesigns samt den bagvedliggende produktøkonomi og produktattraktivitet, for at styrke vores salgsaktiviteter og lønsomhed
  • Være bindeled i et stærkt, lokalt samarbejde på tværs af de væsentligste stakeholders, når der skal udvikles nye forretningskoncepter eller produktudviklinger
  • Støtte op om og lejlighedsvist drive strategiske indsatsområder inden for netværksudvikling
  • Om dig

    Du skal arbejde i en central rolle med mange stakeholders, hvor du skal sikre at alles interesser bliver varetaget i dine projekter. Derfor skal du være god til at bygge bro mellem mennesker og kunne kommunikere klart og tydeligt for at sikre en fælles forståelse og accept. Du skal kunne operationalisere strategiske initiativer til taktiske indsatser , og du er ansvarlig for at levere produkter fra ide og koncept til drift i vores operation. Derfor er det et krav, at du er dygtig til at eksekvere og afslutte dine opgaver.

    Den ideelle kandidat bør kunne tjekke de fleste af disse kvaliteter af, men vi er fleksible i forhold til at tilpasse rollen efter kompetencer:

  • Eminente interpersonelle og sociale evner
  • Eksekveringsstærk og med gode projektlederegenskaber
  • God taktisk og operationel forståelse
  • Kunde- og løsningsorienteret
  • Excellente kommunikations- og præsentationsegenskaber
  • Stærk analytisk
  • God forsikringsforståelse og forståelse for SOS’ forretningsmodel
  • Flydende i både skrift og tale på mindst et nordisk sprog samt engelsk
  • Yderligere værdsætter vi kollegaer, som både har let til smil og som også kan lægge en ekstra indsats når det er nødvendigt. At arbejde målrettet og hårdt er bare nemmere når man har det sjovt undervejs.

    O m SOS Healthcare, og hvad dit kommende team kan tilbyde dig

    SOS består af tre divisioner; Travelcare, Mobility og Healthcare. Healthcare er et nyligt etableret og højt prioriteret vækstområde for SOS International.

    Derfor vil du tiltræde en virksomhed som består af to solide og konsoliderede forretningsområder, hvor det tredje forretningsområde, Healthcare, er undervejs i sin etablering.

    I Healthcare, vil du komme ind i et dynamisk miljø, hvor energien og ambitionerne er høje, og hvor verden er stærkt foranderlig. Du vil have stor indflydelse på dine egne opgaver, og få mulighed for at påvirke både retning og investeringer, hvis du ser de rigtige muligheder i markedet. Vi er i vækst, og det giver en masse fleksibilitet i beslutningsrummet.

    Stillingen er etableret i efteråret 2020 med henblik på at styrke fokus på kontinuerlig produkt- og netværksudvikling, samt etablere solid kundeimplementering fra første kukontakt til operationel drift.

    Du vil indgå i et lille nordisk team, hvor det at samarbejde og erfaringsdele er vægtet højt. Opgaverne er mange og varierende. Derfor vil du opleve, at vi anvender hinanden aktivt som støtte i vores opgaver, og gerne deler ansvarsområderne mellem os, hvis det er fordelagtigt. Vi arbejder struktureret med planlægning og kommunikation og sætter en ære i at være et solidt bindeled mellem mange stakeholders.

    Praktik

    Stillingen er en fuldtidsstilling omfattet af Forsikringsoverenskomsten. Du skal forvente et mindre antal rejsedage fordelt over året.

    Ansøgningsfristen er 9/5 2021, men vi afholder løbende samtaler og lukker jobopslaget når den rette kandidat er fundet.

    Du skal som minimun vedlægge dit CV og en ansøgning , hvoraf det skal fremgå hvorfor du mener at du passer til netop denne rolle. Derudover må du gerne vedlægge en kort videointroduktion af dig selv på maksimalt 1 minut, men det er valgfrit.


    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.