Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Lærer / læsevejleder til Vestre Skole

Vestre Skole søger en engageret og dygtig lærer/læsevejleder pr. 1. august 2019 til en fast fuldtidsstilling.

Vi har brug for en uddannet lærer med følgende kompetencer: Læsevejlederkompetencer og dansk er et must men andre spændende kompetencer kan naturligvis også komme i spil.
 
Du:

  • er klar på at indgå i en stilling med en kombination af undervisning (primært i dansk) og funktionen som læsevejleder
  • er klar på at indgå i skolens vejlederteam med henblik på at vejlede dine kolleger i deres arbejde med elevernes læring og diverse opgaver der relaterer sig til læsevejledning
  • har humor og energi
  • kan lide at være sammen med eleverne
  • kan lide kvalitet i dit arbejde og har fokus på elevernes læring og trivsel
  • kan ud over dine faglige kvalifikationer lide at indgå i et åbent og udviklingsorienteret samarbejde med dine kolleger om eleverne og undervisningen.
  • har evt. erfaringer med anvendelse af en læringsplatform og IT-baserede læremidler
  • er ikke bange for nye udfordringer.
Ønsker du en arbejdsplads med humor, udvikling og kollegialt fællesskab, så er vi det rigtige for dig!


Vi:
  • arbejder med udvikling af de professionelle læringsfælleskaber gennem teamsamarbejdet
  • ser på det hele barn og barnets muligheder for at indgå positivt i børnefællesskaber
  • arbejder med udviklingen af læringsmål, succeskriterier og feedback
  • har fokus på at inddrage eleverne aktivt i egen læring
  • arbejder målbevidst med elevernes trivsel og udvikling af sociale kompetencer
  • udvikler på varieret undervisning og arbejder med elevernes motivation og lyst til at lære
  • har en dejlig skole med gode forhold for elever og medarbejdere
 
Fakta om Vestre Skole
Vestre Skole er en åben og udviklingsorienteret skole med stor vægt på det gode samarbejde omkring elevernes læring og trivsel. Skolen har i dette skoleår haft fokus på værdier, værktøjer og samarbejde – forstået på den måde, at et relativt nyt ledelsesteam og en engageret medarbejderstab har fokus på samarbejdet (Professionelle læringsfællesskaber), fælles kompetenceudvikling (KRAP-forløb for alle pædagogiske medarbejdere) og en fælles nysgerrighed på nyttige værktøjer, der skal hjælpe os til at lykkes endnu bedre med vores kerneopgave omkring elevernes læring og trivsel.
 
Eleverne på Vestre Skole klarer sig godt i skolehverdagen, skolen har stor forældreopbakning, og der er stabilitet og engagement i medarbejderstaben. Vi er dog alle indstillet på at gøre en god skole endnu bedre, så vi sætter sammen nye spændende mål for de kommende år.
 
Vestre Skole er beliggende i Sydbyen – et af Silkeborg kommunes mest eftertragtede områder med byen, skove og søer som nærmeste nabo. Sydbyen er en ”landsby i byen” med et stærkt foreningsliv og lokalsamfund. Skolen har et tæt samarbejde med det brede foreningsliv og kirken, der er i området.
 
Vestre Skole har stor opbakning fra børn, forældre og lokalsamfund.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte pædagogisk leder med ansvar for mellemtrinnet Vibeke Rod på tlf. 50 94 80 81 eller skoleleder Lars Sørensen på tlf. 24 91 37 91.

Ansøgningsfrist torsdag 6. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 11. juni og onsdag 12. juni (eftermiddag / aften).
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330026801Phoenix-2e25a4cb12019-05-20T07:00:00.510Lærer / læsevejleder til Vestre SkoleVestre Skole søger en engageret og dygtig lærer/læsevejleder pr. 1. august 2019 til en fast fuldtidsstilling.

Vi har brug for en uddannet lærer med følgende kompetencer: Læsevejlederkompetencer og dansk er et must men andre spændende kompetencer kan naturligvis også komme i spil.
 
Du:
  • er klar på at indgå i en stilling med en kombination af undervisning (primært i dansk) og funktionen som læsevejleder
  • er klar på at indgå i skolens vejlederteam med henblik på at vejlede dine kolleger i deres arbejde med elevernes læring og diverse opgaver der relaterer sig til læsevejledning
  • har humor og energi
  • kan lide at være sammen med eleverne
  • kan lide kvalitet i dit arbejde og har fokus på elevernes læring og trivsel
  • kan ud over dine faglige kvalifikationer lide at indgå i et åbent og udviklingsorienteret samarbejde med dine kolleger om eleverne og undervisningen.
  • har evt. erfaringer med anvendelse af en læringsplatform og IT-baserede læremidler
  • er ikke bange for nye udfordringer.
Ønsker du en arbejdsplads med humor, udvikling og kollegialt fællesskab, så er vi det rigtige for dig!


Vi:
  • arbejder med udvikling af de professionelle læringsfælleskaber gennem teamsamarbejdet
  • ser på det hele barn og barnets muligheder for at indgå positivt i børnefællesskaber
  • arbejder med udviklingen af læringsmål, succeskriterier og feedback
  • har fokus på at inddrage eleverne aktivt i egen læring
  • arbejder målbevidst med elevernes trivsel og udvikling af sociale kompetencer
  • udvikler på varieret undervisning og arbejder med elevernes motivation og lyst til at lære
  • har en dejlig skole med gode forhold for elever og medarbejdere
 
Fakta om Vestre Skole
Vestre Skole er en åben og udviklingsorienteret skole med stor vægt på det gode samarbejde omkring elevernes læring og trivsel. Skolen har i dette skoleår haft fokus på værdier, værktøjer og samarbejde – forstået på den måde, at et relativt nyt ledelsesteam og en engageret medarbejderstab har fokus på samarbejdet (Professionelle læringsfællesskaber), fælles kompetenceudvikling (KRAP-forløb for alle pædagogiske medarbejdere) og en fælles nysgerrighed på nyttige værktøjer, der skal hjælpe os til at lykkes endnu bedre med vores kerneopgave omkring elevernes læring og trivsel.
 
Eleverne på Vestre Skole klarer sig godt i skolehverdagen, skolen har stor forældreopbakning, og der er stabilitet og engagement i medarbejderstaben. Vi er dog alle indstillet på at gøre en god skole endnu bedre, så vi sætter sammen nye spændende mål for de kommende år.
 
Vestre Skole er beliggende i Sydbyen – et af Silkeborg kommunes mest eftertragtede områder med byen, skove og søer som nærmeste nabo. Sydbyen er en ”landsby i byen” med et stærkt foreningsliv og lokalsamfund. Skolen har et tæt samarbejde med det brede foreningsliv og kirken, der er i området.
 
Vestre Skole har stor opbakning fra børn, forældre og lokalsamfund.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte pædagogisk leder med ansvar for mellemtrinnet Vibeke Rod på tlf. 50 94 80 81 eller skoleleder Lars Sørensen på tlf. 24 91 37 91.

Ansøgningsfrist torsdag 6. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 11. juni og onsdag 12. juni (eftermiddag / aften).
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

2019-06-07T00:51:50.887 Vestre Skole søger en engageret og dygtig lærer læsevejleder pr. 1. august 2019 til en fast fuldtidsstilling.Vi har brug for en uddannet lærer med følgende kompetencer: Læsevejlederkompetencer og dansk er et must men andre spændende kompetencer kan naturligvis også komme i spil. Du: er klar på at indgå i en stilling med en kombination af undervisning (primært i dansk) og funktionen som læsevejleder er klar på at indgå i skolens vejlederteam med henblik på at vejlede dine kolleger i deres arbejde med elevernes læring og diverse opgaver der relaterer sig til læsevejledning har humor og energi kan lide at være sammen med eleverne kan lide kvalitet i dit arbejde og har fokus på elevernes læring og trivsel kan ud over dine faglige kvalifikationer lide at indgå i et åbent og udviklingsorienteret samarbejde med dine kolleger om eleverne og undervisningen. har evt. erfaringer med anvendelse af en læringsplatform og IT-baserede læremidler er ikke bange for nye udfordringer. Ønsker du en arbejdsplads med humor, udvikling og kollegialt fællesskab, så er vi det rigtige for dig!Vi: arbejder med udvikling af de professionelle læringsfælleskaber gennem teamsamarbejdet ser på det hele barn og barnets muligheder for at indgå positivt i børnefællesskaber arbejder med udviklingen af læringsmål, succeskriterier og feedback har fokus på at inddrage eleverne aktivt i egen læring arbejder målbevidst med elevernes trivsel og udvikling af sociale kompetencer udvikler på varieret undervisning og arbejder med elevernes motivation og lyst til at lære har en dejlig skole med gode forhold for elever og medarbejdere Fakta om Vestre SkoleVestre Skole er en åben og udviklingsorienteret skole med stor vægt på det gode samarbejde omkring elevernes læring og trivsel. Skolen har i dette skoleår haft fokus på værdier, værktøjer og samarbejde forstået på den måde, at et relativt nyt ledelsesteam og en engageret medarbejderstab har fokus på samarbejdet (Professionelle læringsfællesskaber), fælles kompetenceudvikling (KRAP-forløb for alle pædagogiske medarbejdere) og en fælles nysgerrighed på nyttige værktøjer, der skal hjælpe os til at lykkes endnu bedre med vores kerneopgave omkring elevernes læring og trivsel. Eleverne på Vestre Skole klarer sig godt i skolehverdagen, skolen har stor forældreopbakning, og der er stabilitet og engagement i medarbejderstaben. Vi er dog alle indstillet på at gøre en god skole endnu bedre, så vi sætter sammen nye spændende mål for de kommende år. Vestre Skole er beliggende i Sydbyen et af Silkeborg kommunes mest eftertragtede områder med byen, skove og søer som nærmeste nabo. Sydbyen er en landsby i byen med et stærkt foreningsliv og lokalsamfund. Skolen har et tæt samarbejde med det brede foreningsliv og kirken, der er i området. Vestre Skole har stor opbakning fra børn, forældre og lokalsamfund. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte pædagogisk leder med ansvar for mellemtrinnet Vibeke Rod på tlf. 50 94 80 81 eller skoleleder Lars Sørensen på tlf. 24 91 37 91.Ansøgningsfrist torsdag 6. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 11. juni og onsdag 12. juni (eftermiddag aften). Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.10Phoenix2e25a4cb101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-06T00:00:000010https://silkeborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=da833331-85c1-4a53-8d67-cb86b7b1eafc0EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborg3529966Vestre Skole11Rolighedsvej 28600SilkeborgDKDanmarkORS/2e25a4cb_logo.jpegORS/Small/2e25a4cb_logo.jpeg0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent763214EmplyMinimum pakken - 35 dageb9d5185f-ff82-4d10-aca9-184b1dbd5d8d_221500020-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2e25a4cbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=2e25a4cbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2e25a4cb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2e25a4cb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/18.jpgEr Undervisning og pædagogik noget for dig? Søg jobbet som Folkeskolelærer i dag.12008001Dansk3Læse/ tale233102Folkeskolelærer9Undervisning og pædagogik361843015LarsBirger.Sorensen@silkeborg.dkDanmarkDanmark330036682Lærer til udskolingenRobot Nordre Skole afd. Rindsholmvej søger lærer til udskolingen til fastansættelse 1 8-2019 Vi søger en lærer med erfaring, kompetence og lyst til at undervise i en bred vifte af fag i samarbejde med klassernes andre lærere pædagoger. Vi mangler primært fysik i udskolingen, hvor det vil være gavnligt at have prøvet at føre elever til eksamen i faget. Men det vil også være en fordel at have liniefag i matematik. Et bredt kendskab til digitale læremidler er en forudsætning. Herudover er det vigtigt at have modet og lysten til i samarbejde med sine kollegaer at udvikle og undervise i andre fag end sine liniefag. Det er en forudsætning, at man har erfaring fra tilsvarende specialtilbud. Vi tilbyder et spændende og udfordrende arbejde i samarbejde med 3 hjælpsomme kollegaer i teamet. Den primære opgave er at skabe god undervisning og en sammenhængende hverdag for vores udskolingselever. ArbejdsopgaverUndervisning og tilrettelæggelse af dagsstruktur, samt afprøve relevante pædagogiske tilgange for at sikre trivsel og udvikling. Herudover at kunne observere på elevernes udfordringer og styrker, som et led i optimering af det samlede skoletilbud.Kontaktlærerfunktion med fokus på udvidet skole- hjem samarbejde.Deltage i relevante tværfaglige møder og kunne referere viden og reflekterer over praksis.At kunne forholde sig roligt i konfliktsituationer.At kunne reflektere over egen og andres pædagogiske praksis.At kunne indgå fleksibelt i en dynamisk hverdag, med ændringer og udfordringer.At kunne deltage i teamsamarbejde og løfte opgaverne i flok. Skolens værdisætFaglighed, fællesskab og mangfoldighed.Nordre Skoles virke skal bygge på anerkendelse af det enkelte menneske og respekt for fællesskabet.Skolens liv og dagligdag skal baseres på struktur, ansvarlighed, tryghed og respekt for fælles værdier med hensyntagen til kulturelle forskelligheder.Udviklingen af elevernes selvværd samt faglige, fysiske, kreative, kulturelle og sociale kompetencer prioriteres højt.Skolen skal indgå i et gensidigt forpligtende samarbejde med hjemmet. Vi er en lille specialafdeling beliggende i landsbyen Almind ca. 10 km syd for Viborg med ca. 60 elever. Skolen er primært for elever med socio-emotionelle, adfærds-, kontakt- og eller trivsels problematikker. Arbejdet på skolen foregår i små personalegrupper med typisk 3-4 lærere pædagoger tilknyttet mellem 7-15 elever. Vi tilrettelægger vores undervisning ud fra den enkelte elevs forsætninger, så både undervisning og hverdag bærer præg af forudsigelighed og struktur. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Søren Røjgaard på 41 71 96 39 eller Stedfortræder Allan Kirkegaard på 41 71 94 50. Ansøgningsfrist 20 6-19. Samtaler vil blive afholdt 26 6-19 fra klokken 16.15.Nordre Skole afd. Rindsholmvej søger lærer til udskolingen til fastansættelse 1/8-2019

Vi søger en lærer med erfaring, kompetence og lyst til at undervise i en bred vifte af fag i samarbejde med klassernes andre lærere/pædagoger.

Vi mangler primært fysik i udskolingen, hvor det vil være gavnligt at have prøvet at føre elever til eksamen i faget. Men det vil også være en fordel at have liniefag i matematik. Et bredt kendskab til digitale læremidler er en forudsætning.

Herudover er det vigtigt at have modet og lysten til i samarbejde med sine kollegaer at udvikle og undervise i andre fag end sine liniefag. Det er en forudsætning, at man har erfaring fra tilsvarende specialtilbud.

Vi tilbyder et spændende og udfordrende arbejde i samarbejde med 3 hjælpsomme kollegaer i teamet. Den primære opgave er at skabe god undervisning og en sammenhængende hverdag for vores udskolingselever.

 
Arbejdsopgaver
  • Undervisning og tilrettelæggelse af dagsstruktur, samt afprøve relevante pædagogiske tilgange for at sikre trivsel og udvikling. Herudover at kunne observere på elevernes udfordringer og styrker, som et led i optimering af det samlede skoletilbud.
  • Kontaktlærerfunktion med fokus på udvidet skole- hjem samarbejde.
  • Deltage i relevante tværfaglige møder og kunne referere viden og reflekterer over praksis.
  • At kunne forholde sig roligt i konfliktsituationer.
  • At kunne reflektere over egen og andres pædagogiske praksis.
  • At kunne indgå fleksibelt i en dynamisk hverdag, med ændringer og udfordringer.
  • At kunne deltage i teamsamarbejde og løfte opgaverne i flok.
 
Skolens værdisæt
  • Faglighed, fællesskab og mangfoldighed.
  • Nordre Skoles virke skal bygge på anerkendelse af det enkelte menneske og respekt for fællesskabet.
  • Skolens liv og dagligdag skal baseres på struktur, ansvarlighed, tryghed og respekt for fælles værdier med hensyntagen til kulturelle forskelligheder.
  • Udviklingen af elevernes selvværd samt faglige, fysiske, kreative, kulturelle og sociale kompetencer prioriteres højt.
  • Skolen skal indgå i et gensidigt forpligtende samarbejde med hjemmet.
     


Vi er en lille specialafdeling beliggende i landsbyen Almind ca. 10 km syd for Viborg med ca. 60 elever. Skolen er primært for elever med socio-emotionelle, adfærds-, kontakt- og/eller trivsels problematikker.

Arbejdet på skolen foregår i små personalegrupper med typisk 3-4 lærere/pædagoger tilknyttet mellem 7-15 elever. Vi tilrettelægger vores undervisning ud fra den enkelte elevs forsætninger, så både undervisning og hverdag bærer præg af forudsigelighed og struktur.
 
Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Søren Røjgaard på 41 71 96 39 eller Stedfortræder Allan Kirkegaard på 41 71 94 50.

Ansøgningsfrist 20/6-19. Samtaler vil blive afholdt 26/6-19 fra klokken 16.15.
 
 

Børn & UngeViborg2019-06-04T00:00:002019-06-20T00:00:00
330037156Lærer til Funder-Kragelund SkoleRobot Tidsbegrænset stilling til Funder-Kragelund Skole, afdeling Funder. En engageret, inspirerende og fagligt velfunderet lærer søges til Funder-Kragelund skole, afdeling Funder. Vi tilbyder en ambitiøs og udviklingsorienteret personalegruppe, der er optaget af i fællesskab at skabe de bedste rammer for elevernes læring og trivsel. Funder og Kragelund Skoler er pr. 1. august 2017 blevet til n skole med to afdelinger. I øjeblikket er vi midt i en spændende proces omkring videreudvikling af vores fælles skole. Funder-Kragelund skole har pt. i alt 500 elever. Afdeling Funder har en undervisningsdel med omkring 394 elever på 0.-9. årgang med 28 lærere og 8 pædagoger. Skolen ligger i et vækstområde, så der vil i de kommende år komme flere elever. Elever fra afdeling Kragelund flytter til afdeling Funder i 7. klasse. Afdeling Kragelund har en undervisningsdel med 106 elever fordelt på 0.-6. klassetrin og ni lærere. På Funder-Kragelund skole arbejder vi med at udfordre rammerne og organisationsformerne. Vi har høj grad af samarbejde omkring målsætning, planlægning og udførelse af undervisningen. Vi har gennem de seneste år haft stort fokus på bl.a.:Ledelse af læreprocesser at gå fra undervisning til synlig læring. I denne forbindelse også opbygget en systematik omkring feedback-samtaler.En varieret og motiverende skoledag.Skolens Rum - vores læringsmiljøer.Professionelle Lærings Fællesskaber - PLFMed indgangen til skoleår 2017-18 har vi i samarbejde med skolebestyrelsen besluttet, at vores indskoling og mellemtrin i begge afdelinger arbejder med aldersblandede børnegrupper. Det forventes derfor også, at nye medarbejdere til skolen ser fordele ved bevidst at arbejde med forskellige organiseringsformer og indgår med engagement i en aldersintegreret organisering. Skolens overbygning har fokus på praksisfaglighed i form af anvendelsesorienteret og erhvervsrettet undervisning særligt omkring projektugerne. Derudover er 7.-9. årg. kommet med i Undervisningsministeriets Forsøgsordning for Teknologiforståelse integreret i fagene dansk, matematik, samfundsfag og fysik kemi. Det er ikke afgørende, at man har kompetencer inden for områderne, men at man har modet og lysten til at kaste sig ud i det. I indskolingen er der et stort samarbejde mellem lærere og pædagoger. Ansøgerne skal brænde for arbejdet mod Funder-Kragelund Skoles vision om at skabe de bedste vilkår for vores elevers læring og trivsel samt være aktive medspillere i forhold til Silkeborg Kommunes Mindset for Inklusion. Vi søger en kompetent lærer med nedenstående fag til en fast stilling pr 1. august 2019: Tidsbegrænset stilling fra 1. august til 31. december 2019: Dansk, engelsk og pigeidræt, mellemtrinnet. Af ansøgningen skal det tydeligt fremgå, hvilke linjefag du har. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte skoleleder Bo Damgaard på tlf. 89 70 21 32 eller pædagogisk leder Hanne Høj på tlf. 89 70 21 33. Ansøgningsfrist fredag 21. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 26. juni. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.Tidsbegrænset stilling til Funder-Kragelund Skole, afdeling Funder.
 
En engageret, inspirerende og fagligt velfunderet lærer søges til Funder-Kragelund skole, afdeling Funder. Vi tilbyder en ambitiøs og udviklingsorienteret personalegruppe, der er optaget af i fællesskab at skabe de bedste rammer for elevernes læring og trivsel.
 
Funder og Kragelund Skoler er pr. 1. august 2017 blevet til én skole med to afdelinger. I øjeblikket er vi midt i en spændende proces omkring videreudvikling af vores fælles skole.
 
Funder-Kragelund skole har pt. i alt 500 elever.
Afdeling Funder har en undervisningsdel med omkring 394 elever på 0.-9. årgang med 28 lærere og 8 pædagoger. Skolen ligger i et vækstområde, så der vil i de kommende år komme flere elever.
Elever fra afdeling Kragelund flytter til afdeling Funder i 7. klasse.
Afdeling Kragelund har en undervisningsdel med 106 elever fordelt på 0.-6. klassetrin og ni lærere.
 
På Funder-Kragelund skole arbejder vi med at udfordre rammerne og organisationsformerne. Vi har høj grad af samarbejde omkring målsætning, planlægning og udførelse af undervisningen.
 
Vi har gennem de seneste år haft stort fokus på bl.a.:
  • Ledelse af læreprocesser – at gå fra undervisning til synlig læring. I denne forbindelse også opbygget en systematik omkring feedback-samtaler.
  • En varieret og motiverende skoledag.
  • Skolens Rum - vores læringsmiljøer.
  • Professionelle Lærings Fællesskaber - PLF
Med indgangen til skoleår 2017-18 har vi i samarbejde med skolebestyrelsen besluttet, at vores indskoling og mellemtrin i begge afdelinger arbejder med aldersblandede børnegrupper. Det forventes derfor også, at nye medarbejdere til skolen ser fordele ved bevidst at arbejde med forskellige organiseringsformer og indgår med engagement i en aldersintegreret organisering.
 
Skolens overbygning har fokus på praksisfaglighed i form af anvendelsesorienteret og erhvervsrettet undervisning særligt omkring projektugerne. Derudover er 7.-9. årg. kommet med i Undervisningsministeriets Forsøgsordning for Teknologiforståelse integreret i fagene dansk, matematik, samfundsfag og fysik/kemi. Det er ikke afgørende, at man har kompetencer inden for områderne, men at man har modet og lysten til at kaste sig ud i det.
 
I indskolingen er der et stort samarbejde mellem lærere og pædagoger.
 
Ansøgerne skal brænde for arbejdet mod Funder-Kragelund Skoles vision om at skabe de bedste vilkår for vores elevers læring og trivsel samt være aktive medspillere i forhold til Silkeborg Kommunes Mindset for Inklusion.
 
Vi søger en kompetent lærer med nedenstående fag til en fast stilling pr 1. august 2019:
 
Tidsbegrænset stilling fra 1. august til 31. december 2019:
Dansk, engelsk og pigeidræt, mellemtrinnet.
 
Af ansøgningen skal det tydeligt fremgå, hvilke linjefag du har.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte skoleleder Bo Damgaard på tlf. 89 70 21 32 eller pædagogisk leder Hanne Høj på tlf. 89 70 21 33.
 
Ansøgningsfrist fredag 21. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 26. juni.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-06-06T00:00:002019-06-21T00:00:00
330037875Barselsvikar til mellemtrinRobot Vestervang Skole søger barselsvikar med ansættelse pr. 1. august 2019. Du har linjefag i flere af følgende fag (i prioriteret rækkefølge): Matematik, N T og drenge idræt - og gerne solide kompetencer i de kreativt musiske fag. Vestervang Skole er en klyngeopdelt, 3-sporet folkeskole med ca. 660 elever fra 0. 9. klasse. Skolen er afdelingsopdelt med selvstyrende teams i alle afdelinger. På skolen er der desuden SFO med ca. 250 børn. Endvidere har skolen en afdeling for ca. 110 elever fra 0. 10. klasse med autismespektrum-forstyrrelser. Afdelingen er beliggende i sammenhæng med skolen, men i en separat bygning. Skolen er de seneste år vokset betragteligt i såvel elev- og medarbejderantal som i areal og fremstår i dag som en moderne skole med bl.a. egen nyere idrætshal, moderne skolebibliotek og faglokaler. Skolen har i alt ca. 100 pædagogiske medarbejdere. Vestervang Skole er kendetegnet ved en engageret personalegruppe, der er optaget af elevernes læring og trivsel og af at højne det faglige niveau. For at understøtte dette er igangsat et større udviklingsprojekt omkring pædagogiske læringsfællesskaber og den professionelle læringscirkel. Vi har brug for en lærer på vores mellemtrin. På mellemtrinnet er årgangsteamet det bærende fundament for samarbejde, undervisning og lærende fællesskaber. Vi arbejder værdibaseret, hvilket også gælder for samarbejdet i årgangsteams og på tværs af årgangene. Lærere og pædagoger supplerer hinanden i det daglige arbejde. Vi har travlt, men altid tid til gode grin og godt kollegaskab, og så er vi gode til at hjælpe hinanden med at arbejde analyserende og løsningsorienteret. Vores pædagogiske personale skal kunne:Mestre klasseledelse i undervisnings- og trivselsarbejde, samt anerkende kvaliteten af tværfagligt samarbejde.Arbejde med inkluderende fællesskaber og få øje på udviklingspotentialer hos mange forskellige børn.Være fagligt, handlingsorienteret og professionelt funderet og fokuseret i forhold til opgaven.Arbejde ud fra et systemisk læringssyn, hvilket betyder at refleksion og relation er vigtige kompetencer i arbejdet med at skabe det bedst egnede lærings- og trivselsmiljø for børn og voksne på skolen. Have mod på at udvikle egen pædagogisk praksis.Arbejde og optræde mulighedsorienteret samt dele og anerkende positive fortællinger og succeser.Vores nye lærer skal også:Være faglig og didaktisk velovervejet i teori og praksis.Lave observation og drøftelse af praksis i samarbejde med kollegateam.Fremstå tydelig, anerkendende og imødekommende overfor børn, forældre, kollegaer og ledelse.Have mod og lyst til at arbejde med alternative undervisningsformer, som en integreret del af den daglige undervisningspraksis.Besidde en professionel tålmodighed og forståelse for de udfordringer man møder i samarbejdet mellem mange forskellige måder at forstå verden på.Smitte med sin energi og glæde.Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Der forventes ansættelsessamtaler i uge 25Vestervang Skole søger barselsvikar med ansættelse pr. 1. august 2019.

Du har linjefag i flere af følgende fag (i prioriteret rækkefølge): Matematik, N/T og drenge idræt - og gerne solide kompetencer i de kreativt / musiske fag.

Vestervang Skole er en klyngeopdelt, 3-sporet folkeskole med ca. 660 elever fra 0. – 9. klasse. Skolen er afdelingsopdelt med selvstyrende teams i alle afdelinger. På skolen er der desuden SFO med ca. 250 børn.
Endvidere har skolen en afdeling for ca. 110 elever fra 0. – 10. klasse med autismespektrum-forstyrrelser.
Afdelingen er beliggende i sammenhæng med skolen, men i en separat bygning.

Skolen er de seneste år vokset betragteligt i såvel elev- og medarbejderantal som i areal og fremstår i dag som en moderne skole med bl.a. egen nyere idrætshal, moderne skolebibliotek og faglokaler.
Skolen har i alt ca. 100 pædagogiske medarbejdere.

Vestervang Skole er kendetegnet ved en engageret personalegruppe, der er optaget af elevernes læring og trivsel og af at højne det faglige niveau. For at understøtte dette er igangsat et større udviklingsprojekt omkring pædagogiske læringsfællesskaber og den professionelle læringscirkel.

Vi har brug for en lærer på vores mellemtrin.
På mellemtrinnet er årgangsteamet det bærende fundament for samarbejde, undervisning og lærende fællesskaber.
Vi arbejder værdibaseret, hvilket også gælder for samarbejdet i årgangsteams og på tværs af årgangene. Lærere og pædagoger supplerer hinanden i det daglige arbejde.
Vi har travlt, men altid tid til gode grin og godt kollegaskab, og så er vi gode til at hjælpe hinanden med at arbejde analyserende og løsningsorienteret.

Vores pædagogiske personale skal kunne:
  • Mestre klasseledelse i undervisnings- og trivselsarbejde, samt anerkende kvaliteten af tværfagligt samarbejde.
  • Arbejde med inkluderende fællesskaber og få øje på udviklingspotentialer hos mange forskellige børn.
  • Være fagligt, handlingsorienteret og professionelt funderet og fokuseret i forhold til opgaven.
  • Arbejde ud fra et systemisk læringssyn, hvilket betyder at refleksion og relation er vigtige kompetencer i arbejdet med at skabe det bedst egnede lærings- og trivselsmiljø for børn og voksne på skolen.  
  • Have mod på at udvikle egen pædagogisk praksis.
  • Arbejde og optræde mulighedsorienteret samt dele og anerkende positive fortællinger og succeser.
Vores nye lærer skal også:
  • Være faglig og didaktisk velovervejet i teori og praksis.
  • Lave observation og drøftelse af praksis i samarbejde med kollegateam.
  • Fremstå tydelig, anerkendende og imødekommende overfor børn, forældre, kollegaer og ledelse.
  • Have mod og lyst til at arbejde med alternative undervisningsformer, som en integreret del af den daglige undervisningspraksis.
  • Besidde en professionel tålmodighed og forståelse for de udfordringer man møder i samarbejdet mellem mange forskellige måder at forstå verden på.
  • Smitte med sin energi og glæde.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Der forventes ansættelsessamtaler i uge 25

Børn & UngeViborg2019-06-06T00:00:002019-06-18T00:00:00
330037879Barselsvikar til udskolingRobot Vestervang Skole søger barselsvikar med ansættelse pr. 1. august 2019. Du har linjefag i flere af følgende fag (i prioriteret rækkefølge): Matematik, Kristendom, Geografi - og gerne have solide kompetencer i idræt og de kreativt musiske fag. Vestervang Skole er en klyngeopdelt, 3-sporet folkeskole med ca. 660 elever fra 0. 9. klasse. Skolen er afdelingsopdelt med selvstyrende teams i alle afdelinger. På skolen er der desuden SFO med ca. 250 børn. Endvidere har skolen en afdeling for ca. 110 elever fra 0. 10. klasse med autismespektrum-forstyrrelser. Afdelingen er beliggende i sammenhæng med skolen, men i en separat bygning. Skolen er de seneste år vokset betragteligt i såvel elev- og medarbejderantal som i areal og fremstår i dag som en moderne skole med bl.a. egen nyere idrætshal, moderne skolebibliotek og faglokaler. Skolen har i alt ca. 100 pædagogiske medarbejdere. Vestervang Skole er kendetegnet ved en engageret personalegruppe, der er optaget af elevernes læring og trivsel og af at højne det faglige niveau. For at understøtte dette er igangsat et større udviklingsprojekt omkring pædagogiske læringsfællesskaber og den professionelle læringscirkel. Vi har brug for en lærer i vores udskoling. I udskolingen er afdelingsteamet det bærende fundament for samarbejde, undervisning og lærende fællesskaber. Vi arbejder værdibaseret, hvilket også gælder for samarbejdet i årgangsteams og på tværs af årgangene. Vi har travlt, men altid tid til gode grin og godt kollegaskab, og så er vi gode til at hjælpe hinanden med at arbejde analyserende og løsningsorienteret. Vores pædagogiske personale skal kunne:Mestre klasseledelse i undervisnings- og trivselsarbejde, samt anerkende kvaliteten af tværfagligt samarbejde.Arbejde med inkluderende fællesskaber og få øje på udviklingspotentialer hos mange forskellige børn.Være fagligt, handlingsorienteret og professionelt funderet og fokuseret i forhold til opgaven.Arbejde ud fra et systemisk læringssyn, hvilket betyder at refleksion og relation er vigtige kompetencer i arbejdet med at skabe det bedst egnede lærings- og trivselsmiljø for børn og voksne på skolen. Have mod på at udvikle egen pædagogisk praksis.Arbejde og optræde mulighedsorienteret samt dele og anerkende positive fortællinger og succeser.Vores nye lærer skal også:Være faglig og didaktisk velovervejet i teori og praksis.Lave observation og drøftelse af praksis i samarbejde med kollegateam.Fremstå tydelig, anerkendende og imødekommende overfor børn, forældre, kollegaer og ledelse.Have mod og lyst til at arbejde med alternative undervisningsformer, som en integreret del af den daglige undervisningspraksis.Besidde en professionel tålmodighed og forståelse for de udfordringer man møder i samarbejdet mellem mange forskellige måder at forstå verden på.Smitte med sin energi og glæde. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Der forventes ansættelsessamtaler i uge 25Vestervang Skole søger barselsvikar med ansættelse pr. 1. august 2019.

Du har linjefag i flere af følgende fag (i prioriteret rækkefølge): Matematik, Kristendom, Geografi - og gerne have solide kompetencer i idræt og de kreativt / musiske fag.

Vestervang Skole er en klyngeopdelt, 3-sporet folkeskole med ca. 660 elever fra 0. – 9. klasse. Skolen er afdelingsopdelt med selvstyrende teams i alle afdelinger. På skolen er der desuden SFO med ca. 250 børn.
Endvidere har skolen en afdeling for ca. 110 elever fra 0. – 10. klasse med autismespektrum-forstyrrelser.
Afdelingen er beliggende i sammenhæng med skolen, men i en separat bygning.

Skolen er de seneste år vokset betragteligt i såvel elev- og medarbejderantal som i areal og fremstår i dag som en moderne skole med bl.a. egen nyere idrætshal, moderne skolebibliotek og faglokaler.
Skolen har i alt ca. 100 pædagogiske medarbejdere.

Vestervang Skole er kendetegnet ved en engageret personalegruppe, der er optaget af elevernes læring og trivsel og af at højne det faglige niveau. For at understøtte dette er igangsat et større udviklingsprojekt omkring pædagogiske læringsfællesskaber og den professionelle læringscirkel.

Vi har brug for en lærer i vores udskoling.
I udskolingen er afdelingsteamet det bærende fundament for samarbejde, undervisning og lærende fællesskaber.
Vi arbejder værdibaseret, hvilket også gælder for samarbejdet i årgangsteams og på tværs af årgangene.
Vi har travlt, men altid tid til gode grin og godt kollegaskab, og så er vi gode til at hjælpe hinanden med at arbejde analyserende og løsningsorienteret.

Vores pædagogiske personale skal kunne:
  • Mestre klasseledelse i undervisnings- og trivselsarbejde, samt anerkende kvaliteten af tværfagligt samarbejde.
  • Arbejde med inkluderende fællesskaber og få øje på udviklingspotentialer hos mange forskellige børn.
  • Være fagligt, handlingsorienteret og professionelt funderet og fokuseret i forhold til opgaven.
  • Arbejde ud fra et systemisk læringssyn, hvilket betyder at refleksion og relation er vigtige kompetencer i arbejdet med at skabe det bedst egnede lærings- og trivselsmiljø for børn og voksne på skolen.  
  • Have mod på at udvikle egen pædagogisk praksis.
  • Arbejde og optræde mulighedsorienteret samt dele og anerkende positive fortællinger og succeser.
Vores nye lærer skal også:
  • Være faglig og didaktisk velovervejet i teori og praksis.
  • Lave observation og drøftelse af praksis i samarbejde med kollegateam.
  • Fremstå tydelig, anerkendende og imødekommende overfor børn, forældre, kollegaer og ledelse.
  • Have mod og lyst til at arbejde med alternative undervisningsformer, som en integreret del af den daglige undervisningspraksis.
  • Besidde en professionel tålmodighed og forståelse for de udfordringer man møder i samarbejdet mellem mange forskellige måder at forstå verden på.
  • Smitte med sin energi og glæde.

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Der forventes ansættelsessamtaler i uge 25

Børn & UngeViborg2019-06-06T00:00:002019-06-18T00:00:00
330039876Lærer til udskolingenRobot Houlkærskolen søger en lærer med et positivt og professionelt mind-set, som er faglig dygtig, udviklingsorienteret, og som kan indgå i vores professionelle læringsfællesskab i udskolingen. Som udgangspunkt ønsker vi en fagprofil, som skal dække tysk og meget gerne dansk og idræt samt en kontaktlærerfunktion i overbygningen. Houlkærskolen er en klyngeopdelt skole med ca. 700 elever og 60 lærere. Skolen indgår i et tæt samarbejde med skoledistriktets institutioner og foreninger. Skolen har særligt fokus på udvikling af professionelle læringsfællesskaber. Derfor skal du være indstillet på et forpligtende professionelt samarbejde med alle skolens aktører. Som lærer i udskolingen bliver du en del af et selvstyrende afdelings- og årgangsteam, men vil også fungere som faglærer i resten af afdelingen. Vi forventer, at du er klar til at lade dig udfordre professionelt, reflektere over egen praksis, og at du vil bidrage positivt til din egen og dine kollegaers udvikling. Vores forventninger til dig er:At du er læreruddannetAt du er linjefagsuddannet i tyskAt du har gode didaktiske og relationelle kompetencer og kan arbejde med elevinddragelseAt du er tydelig og kan udøve god klasseledelseAt du evner at samarbejde med forældre, kolleger og ledelse Vi kan tilbyde:En spændende arbejdspladsEngagerede kollegaerSamarbejde i mindre teamEn skole, der arbejder anerkendende og inkluderendeEt personale, som vil hinanden, og hvor humor og livsglæde er i højsædet Stillingen er en fast stilling. Tiltrædelse d. 1. august 2019. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist torsdag den 20. juni. Ansættelsessamtaler afvikles onsdag den 26. juni 2019. Du kan læse mere om os på skolens hjemmeside. Nærmere oplysning om stillingen kan fås ved henvendelse til skoleleder Pernille Lilliedahl på 8787 2201. Stillingen søges via www.viborg.dkHoulkærskolen søger en lærer med et positivt og professionelt mind-set, som er faglig dygtig, udviklingsorienteret, og som kan indgå i vores professionelle læringsfællesskab i udskolingen.
Som udgangspunkt ønsker vi en fagprofil, som skal dække tysk og meget gerne dansk og idræt samt en kontaktlærerfunktion i overbygningen.

Houlkærskolen er en klyngeopdelt skole med ca. 700 elever og 60 lærere. Skolen indgår i et tæt samarbejde med skoledistriktets institutioner og foreninger.
Skolen har særligt fokus på udvikling af professionelle læringsfællesskaber. Derfor skal du være indstillet på et forpligtende professionelt samarbejde med alle skolens aktører.
Som lærer i udskolingen bliver du en del af et selvstyrende afdelings- og årgangsteam, men vil også fungere som faglærer i resten af afdelingen. Vi forventer, at du er klar til at lade dig udfordre professionelt, reflektere over egen praksis, og at du vil bidrage positivt til din egen og dine kollegaers udvikling.
 
Vores forventninger til dig er:
  • At du er læreruddannet
  • At du er linjefagsuddannet i tysk
  • At du har gode didaktiske og relationelle kompetencer og kan arbejde med elevinddragelse
  • At du er tydelig og kan udøve god klasseledelse
  • At du evner at samarbejde med forældre, kolleger og ledelse
     
Vi kan tilbyde:
  • En spændende arbejdsplads
  • Engagerede kollegaer
  • Samarbejde i mindre team
  • En skole, der arbejder anerkendende og inkluderende
  • Et personale, som vil hinanden, og hvor humor og livsglæde er i højsædet

Stillingen er en fast stilling. Tiltrædelse d. 1. august 2019. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist torsdag den 20. juni. Ansættelsessamtaler afvikles onsdag den 26. juni 2019.

Du kan læse mere om os på skolens hjemmeside. Nærmere oplysning om stillingen kan fås ved henvendelse til skoleleder Pernille Lilliedahl på 8787 2201.

Stillingen søges via www.viborg.dk

 
 



 

Børn & UngeViborg2019-06-07T00:00:002019-06-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Lærer til udskolingen

Børn & Unge

Viborg
Nordre Skole afd. Rindsholmvej søger lærer til udskolingen til fastansættelse 1 8-2019 Vi søger en lærer med erfaring, kompetence og lyst til at undervise i en bred vifte af fag i samarbejde med klassernes andre lærere pædagoger. Vi mangler primært ...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Lærer til Funder-Kragelund Skole

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Tidsbegrænset stilling til Funder-Kragelund Skole, afdeling Funder. En engageret, inspirerende og fagligt velfunderet lærer søges til Funder-Kragelund skole, afdeling Funder. Vi tilbyder en ambitiøs og udviklingsorienteret personalegruppe, der er op...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:21. juni 2019

Barselsvikar til mellemtrin

Børn & Unge

Viborg
Vestervang Skole søger barselsvikar med ansættelse pr. 1. august 2019. Du har linjefag i flere af følgende fag (i prioriteret rækkefølge): Matematik, N T og drenge idræt - og gerne solide kompetencer i de kreativt musiske fag. Vestervang Skole er en...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:18. juni 2019

Barselsvikar til udskoling

Børn & Unge

Viborg
Vestervang Skole søger barselsvikar med ansættelse pr. 1. august 2019. Du har linjefag i flere af følgende fag (i prioriteret rækkefølge): Matematik, Kristendom, Geografi - og gerne have solide kompetencer i idræt og de kreativt musiske fag. Vesterv...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:18. juni 2019

Lærer til udskolingen

Børn & Unge

Viborg
Houlkærskolen søger en lærer med et positivt og professionelt mind-set, som er faglig dygtig, udviklingsorienteret, og som kan indgå i vores professionelle læringsfællesskab i udskolingen. Som udgangspunkt ønsker vi en fagprofil, som skal dække tysk...
Indrykket:7. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019