Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Lærere med lyst til at starte nyt tilbud op til Kirsebærhuset

Har du lyst til at gøre en forskel for elever diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret? Kan du give eleverne struktur og forudsigelighed samt tydelige, men fleksible rammer? Har du lyst til at arbejde med kærlige, ærlige og til tider udfordrende børn? Så søg stilling hos os, da vi lige nu har brug for dig, som er erfaren og/eller har en stor interesse inden for feltet.  
 
Du skal være med til at gøre en forskel!
 
I København arbejder vi altid målrettet med at sikre, at alle elever modtager det tilbud, der opfylder deres behov. København er en by i vækst og børnetallet vokser. Også antallet af børn diagnosticeret inden for autismespektret er vokset i København. Det betyder, at Kirsebærhavens Skole får en ny specialklasserække med i alt otte grupper – 64 elever – når tilbuddet er fuldt udbygget. Den 1. august startes fem grupper op med i alt 40 elever. Eleverne er vurderet til at befinde sig intellektuelt indenfor normalområdet.  
 
Kirsebærhuset vægter den individuelt tilrettelagte specialundervisning, såvel hvad angår faglige krav som udvikling af elevernes sociale færdigheder. Dette medfører krav om skriftlighed omkring udformning og evaluering af elevplaner. Vi vægter også et tæt og gensidigt respektfuldt forældresamarbejde, da vi alle har én fælles interesse – barnet.  
 
Vi har allerede fundet de fleste både lærere og pædagoger, men vi mangler fortsat tre lærere for at nå helt i mål. Vi søger forholdsvist bredt med et ønske om at kunne sammensætte et godt solidt hold, der tilsammen kan varetage undervisningen i alle skolens fag.  
 
Vi er allerede i gang med at bygge, indrette og skabe rigtige gode rammer for vores nye elever og medarbejdere. Så har du lyst til at være med fra start, når vi skal tage imod børnene til august, så send en ansøgning. Det er væsentligt, at du har energi og lyst til at ’sætte takten’, og lyst til at have indflydelse på din nye arbejdsplads, så alle elever udvikler sig, trives og lærer.
 
Dét forventer vi af dig  
Vi lægger vægt på, at du har erfaring eller lyst til at undervise og arbejde med børn diagnosticeret inden for adhd- og autismespektret. Du skal være rollemodel for eleverne, vise vejen, skabe trygge rammer og tage ansvar for elevernes læring.  
Vi forventer, at du har erfaring med og/eller lyst til at arbejde med visualisering, tydelighed og fast struktur – herunder TEACCH-inspirerede arbejdsmetoder og brugen af boardmaker/piktogrammer.  
 
Du er åben for sparring og udvikling af fælles og egen praksis. Det er vigtigt, at du har interesse for skoleudvikling, har gode samarbejdskompetencer og er optaget af at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper og samarbejdet med forældrene.  
 
Vi søger lærere, der:  
  • er læreruddannet  
  • har gode samarbejdsevner og kan lide at arbejde tværfagligt  
  • har erfaring med arbejdet med børn indenfor adhd- og autismespektret  
  • har gå-på-mod og kan strukturere samværet med børnene 
  • er gode til at formulere sig skriftligt i elevplaner, skoleudtalelser m.m.  
  • er vant til et tæt og udvidet forældresamarbejde  
Da vi allerede har ansat rigtig mange, så har vi de fleste linjefag dækket, men vi vil gerne supplere op med fx mere matematik, naturfag (n/t, bio, geo, fysik/kemi), tysk, engelsk, musik og håndværk og design. Hvis du har andre kompetencer som fx faglig eller didaktisk vejleder, svømmelærer eller lignende, så hører vi rigtig gerne om det og vil prøve at sætte det i spil i vores nye tilbud.  
 
Hvad kan vi tilbyde dig  
Kirsebærhavens Skole er en almen skole. Du bliver ansat på selve skolen og vil derfor også være en del af resten af skolen. Vi søger hele tiden at tænke os som en helhed med mange kompetencer og faglige områder og som en del af Kirsebærhuset er du ikke en isoleret del af Kirsebærhavens Skole. Vi er et fællesskab.   
I udgangspunktet er vi fleksible i forhold til, hvor vi søgere lærere til indenfor indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen, da de tre stillinger er én på hvert trin. De lærere og pædagoger, vi allerede har ansat, starter 1. juni til en måneds kompetenceudvikling, hvis du har mulighed for dette, vil det være fantastisk. Ellers tiltræder du 1. august 2019.  
 
Hvem er vi  
Kirsebærhuset er en nyopstartet specialklasserække inkl. fritidstilbud beliggende på en almen skole med egen legeplads, skolegård og faglokaler til indskoling/mellemtrin. Kirsebærhavens Skole har også gode fællesområder og faglokaler, disse kan også benyttes af Kirsebærhuset.  
 
Kirsebærhuset fungerer som et helhedstilbud, hvor faste lærere og pædagoger udgør et team omkring børnegruppen, og hvor pædagogerne indgår i både skole- og fritidsdel. Vi vægter udvikling af og refleksion over fælles praksis højt og prioriterer kompetenceudviklingsforløb for den samlede medarbejdergruppe.  
 
Udover Kirsebærhuset er Kirsebærhavens Skole en almen skole med ca. 500 elever. Vi er en levende skole for alle børn i et mangfoldigt område. Vi nytænker faglighed og holder også fast i vores traditioner. Hos os er bevægelse og nærvær med til at skabe læring og hele mennesker. Vi arbejder og leger, såvel digitalt som kreativt i klassen og i vores smukke grønne omgivelser.  
 
Løn- og ansættelsesforhold   
Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest.  
 
Er du interesseret i at vide mere om os, inden du søger stillingen, så kig på vores hjemmeside: http://kir.skoleporten.dk/sp og/eller kontakt afdelingsleder for Kirsebærhuset, Heidi Batz-Jørgensen på 2497 7079.
 
Søg stillingen vedlagt bevis for lærereksamen samt CV med referencer fra tidligere beskæftigelse via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019
Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler i uge 21 og 22.  
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015441Phoenix-0a3233d812019-05-02T15:01:08.020Lærere med lyst til at starte nyt tilbud op til Kirsebærhuset
Har du lyst til at gøre en forskel for elever diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret? Kan du give eleverne struktur og forudsigelighed samt tydelige, men fleksible rammer? Har du lyst til at arbejde med kærlige, ærlige og til tider udfordrende børn? Så søg stilling hos os, da vi lige nu har brug for dig, som er erfaren og/eller har en stor interesse inden for feltet.  
 
Du skal være med til at gøre en forskel!
 
I København arbejder vi altid målrettet med at sikre, at alle elever modtager det tilbud, der opfylder deres behov. København er en by i vækst og børnetallet vokser. Også antallet af børn diagnosticeret inden for autismespektret er vokset i København. Det betyder, at Kirsebærhavens Skole får en ny specialklasserække med i alt otte grupper – 64 elever – når tilbuddet er fuldt udbygget. Den 1. august startes fem grupper op med i alt 40 elever. Eleverne er vurderet til at befinde sig intellektuelt indenfor normalområdet.  
 
Kirsebærhuset vægter den individuelt tilrettelagte specialundervisning, såvel hvad angår faglige krav som udvikling af elevernes sociale færdigheder. Dette medfører krav om skriftlighed omkring udformning og evaluering af elevplaner. Vi vægter også et tæt og gensidigt respektfuldt forældresamarbejde, da vi alle har én fælles interesse – barnet.  
 
Vi har allerede fundet de fleste både lærere og pædagoger, men vi mangler fortsat tre lærere for at nå helt i mål. Vi søger forholdsvist bredt med et ønske om at kunne sammensætte et godt solidt hold, der tilsammen kan varetage undervisningen i alle skolens fag.  
 
Vi er allerede i gang med at bygge, indrette og skabe rigtige gode rammer for vores nye elever og medarbejdere. Så har du lyst til at være med fra start, når vi skal tage imod børnene til august, så send en ansøgning. Det er væsentligt, at du har energi og lyst til at ’sætte takten’, og lyst til at have indflydelse på din nye arbejdsplads, så alle elever udvikler sig, trives og lærer.
 
Dét forventer vi af dig  
Vi lægger vægt på, at du har erfaring eller lyst til at undervise og arbejde med børn diagnosticeret inden for adhd- og autismespektret. Du skal være rollemodel for eleverne, vise vejen, skabe trygge rammer og tage ansvar for elevernes læring.  
Vi forventer, at du har erfaring med og/eller lyst til at arbejde med visualisering, tydelighed og fast struktur – herunder TEACCH-inspirerede arbejdsmetoder og brugen af boardmaker/piktogrammer.  
 
Du er åben for sparring og udvikling af fælles og egen praksis. Det er vigtigt, at du har interesse for skoleudvikling, har gode samarbejdskompetencer og er optaget af at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper og samarbejdet med forældrene.  
 
Vi søger lærere, der:  
  • er læreruddannet  
  • har gode samarbejdsevner og kan lide at arbejde tværfagligt  
  • har erfaring med arbejdet med børn indenfor adhd- og autismespektret  
  • har gå-på-mod og kan strukturere samværet med børnene 
  • er gode til at formulere sig skriftligt i elevplaner, skoleudtalelser m.m.  
  • er vant til et tæt og udvidet forældresamarbejde  
Da vi allerede har ansat rigtig mange, så har vi de fleste linjefag dækket, men vi vil gerne supplere op med fx mere matematik, naturfag (n/t, bio, geo, fysik/kemi), tysk, engelsk, musik og håndværk og design. Hvis du har andre kompetencer som fx faglig eller didaktisk vejleder, svømmelærer eller lignende, så hører vi rigtig gerne om det og vil prøve at sætte det i spil i vores nye tilbud.  
 
Hvad kan vi tilbyde dig  
Kirsebærhavens Skole er en almen skole. Du bliver ansat på selve skolen og vil derfor også være en del af resten af skolen. Vi søger hele tiden at tænke os som en helhed med mange kompetencer og faglige områder og som en del af Kirsebærhuset er du ikke en isoleret del af Kirsebærhavens Skole. Vi er et fællesskab.   
I udgangspunktet er vi fleksible i forhold til, hvor vi søgere lærere til indenfor indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen, da de tre stillinger er én på hvert trin. De lærere og pædagoger, vi allerede har ansat, starter 1. juni til en måneds kompetenceudvikling, hvis du har mulighed for dette, vil det være fantastisk. Ellers tiltræder du 1. august 2019.  
 
Hvem er vi  
Kirsebærhuset er en nyopstartet specialklasserække inkl. fritidstilbud beliggende på en almen skole med egen legeplads, skolegård og faglokaler til indskoling/mellemtrin. Kirsebærhavens Skole har også gode fællesområder og faglokaler, disse kan også benyttes af Kirsebærhuset.  
 
Kirsebærhuset fungerer som et helhedstilbud, hvor faste lærere og pædagoger udgør et team omkring børnegruppen, og hvor pædagogerne indgår i både skole- og fritidsdel. Vi vægter udvikling af og refleksion over fælles praksis højt og prioriterer kompetenceudviklingsforløb for den samlede medarbejdergruppe.  
 
Udover Kirsebærhuset er Kirsebærhavens Skole en almen skole med ca. 500 elever. Vi er en levende skole for alle børn i et mangfoldigt område. Vi nytænker faglighed og holder også fast i vores traditioner. Hos os er bevægelse og nærvær med til at skabe læring og hele mennesker. Vi arbejder og leger, såvel digitalt som kreativt i klassen og i vores smukke grønne omgivelser.  
 
Løn- og ansættelsesforhold   
Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest.  
 
Er du interesseret i at vide mere om os, inden du søger stillingen, så kig på vores hjemmeside: http://kir.skoleporten.dk/sp og/eller kontakt afdelingsleder for Kirsebærhuset, Heidi Batz-Jørgensen på 2497 7079.
 
Søg stillingen vedlagt bevis for lærereksamen samt CV med referencer fra tidligere beskæftigelse via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019
Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler i uge 21 og 22.  
 
2019-05-20T00:50:38.627 Har du lyst til at gøre en forskel for elever diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret? Kan du give eleverne struktur og forudsigelighed samt tydelige, men fleksible rammer? Har du lyst til at arbejde med kærlige, ærlige og til tider udfordrende børn? Så søg stilling hos os, da vi lige nu har brug for dig, som er erfaren og eller har en stor interesse inden for feltet. Du skal være med til at gøre en forskel! I København arbejder vi altid målrettet med at sikre, at alle elever modtager det tilbud, der opfylder deres behov. København er en by i vækst og børnetallet vokser. Også antallet af børn diagnosticeret inden for autismespektret er vokset i København. Det betyder, at Kirsebærhavens Skole får en ny specialklasserække med i alt otte grupper 64 elever når tilbuddet er fuldt udbygget. Den 1. august startes fem grupper op med i alt 40 elever. Eleverne er vurderet til at befinde sig intellektuelt indenfor normalområdet. Kirsebærhuset vægter den individuelt tilrettelagte specialundervisning, såvel hvad angår faglige krav som udvikling af elevernes sociale færdigheder. Dette medfører krav om skriftlighed omkring udformning og evaluering af elevplaner. Vi vægter også et tæt og gensidigt respektfuldt forældresamarbejde, da vi alle har én fælles interesse barnet. Vi har allerede fundet de fleste både lærere og pædagoger, men vi mangler fortsat tre lærere for at nå helt i mål. Vi søger forholdsvist bredt med et ønske om at kunne sammensætte et godt solidt hold, der tilsammen kan varetage undervisningen i alle skolens fag. Vi er allerede i gang med at bygge, indrette og skabe rigtige gode rammer for vores nye elever og medarbejdere. Så har du lyst til at være med fra start, når vi skal tage imod børnene til august, så send en ansøgning. Det er væsentligt, at du har energi og lyst til at sætte takten , og lyst til at have indflydelse på din nye arbejdsplads, så alle elever udvikler sig, trives og lærer. Dét forventer vi af dig Vi lægger vægt på, at du har erfaring eller lyst til at undervise og arbejde med børn diagnosticeret inden for adhd- og autismespektret. Du skal være rollemodel for eleverne, vise vejen, skabe trygge rammer og tage ansvar for elevernes læring. Vi forventer, at du har erfaring med og eller lyst til at arbejde med visualisering, tydelighed og fast struktur herunder TEACCH-inspirerede arbejdsmetoder og brugen af boardmaker piktogrammer. Du er åben for sparring og udvikling af fælles og egen praksis. Det er vigtigt, at du har interesse for skoleudvikling, har gode samarbejdskompetencer og er optaget af at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper og samarbejdet med forældrene. Vi søger lærere, der: er læreruddannet har gode samarbejdsevner og kan lide at arbejde tværfagligt har erfaring med arbejdet med børn indenfor adhd- og autismespektret har gå-på-mod og kan strukturere samværet med børnene er gode til at formulere sig skriftligt i elevplaner, skoleudtalelser m.m. er vant til et tæt og udvidet forældresamarbejde Da vi allerede har ansat rigtig mange, så har vi de fleste linjefag dækket, men vi vil gerne supplere op med fx mere matematik, naturfag (n t, bio, geo, fysik kemi), tysk, engelsk, musik og håndværk og design. Hvis du har andre kompetencer som fx faglig eller didaktisk vejleder, svømmelærer eller lignende, så hører vi rigtig gerne om det og vil prøve at sætte det i spil i vores nye tilbud. Hvad kan vi tilbyde dig Kirsebærhavens Skole er en almen skole. Du bliver ansat på selve skolen og vil derfor også være en del af resten af skolen. Vi søger hele tiden at tænke os som en helhed med mange kompetencer og faglige områder og som en del af Kirsebærhuset er du ikke en isoleret del af Kirsebærhavens Skole. Vi er et fællesskab. I udgangspunktet er vi fleksible i forhold til, hvor vi søgere lærere til indenfor indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen, da de tre stillinger er én på hvert trin. De lærere og pædagoger, vi allerede har ansat, starter 1. juni til en måneds kompetenceudvikling, hvis du har mulighed for dette, vil det være fantastisk. Ellers tiltræder du 1. august 2019. Hvem er vi Kirsebærhuset er en nyopstartet specialklasserække inkl. fritidstilbud beliggende på en almen skole med egen legeplads, skolegård og faglokaler til indskoling mellemtrin. Kirsebærhavens Skole har også gode fællesområder og faglokaler, disse kan også benyttes af Kirsebærhuset. Kirsebærhuset fungerer som et helhedstilbud, hvor faste lærere og pædagoger udgør et team omkring børnegruppen, og hvor pædagogerne indgår i både skole- og fritidsdel. Vi vægter udvikling af og refleksion over fælles praksis højt og prioriterer kompetenceudviklingsforløb for den samlede medarbejdergruppe. Udover Kirsebærhuset er Kirsebærhavens Skole en almen skole med ca. 500 elever. Vi er en levende skole for alle børn i et mangfoldigt område. Vi nytænker faglighed og holder også fast i vores traditioner. Hos os er bevægelse og nærvær med til at skabe læring og hele mennesker. Vi arbejder og leger, såvel digitalt som kreativt i klassen og i vores smukke grønne omgivelser. Løn- og ansættelsesforhold Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest. Er du interesseret i at vide mere om os, inden du søger stillingen, så kig på vores hjemmeside: http: kir.skoleporten.dk sp og eller kontakt afdelingsleder for Kirsebærhuset, Heidi Batz-Jørgensen på 2497 7079. Søg stillingen vedlagt bevis for lærereksamen samt CV med referencer fra tidligere beskæftigelse via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019 Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler i uge 21 og 22.10Phoenix0a3233d8101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158033&DepartmentId=19304&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3518432Kirsebærhavens Skole11Kirsebærhaven 232500ValbyDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent752912KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15803300002-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a3233d8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a3233d8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a3233d8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0a3233d8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/22.jpgLærere med lyst til at starte nyt tilbud op til Kirsebærhuset12008001Dansk3Læse/ tale233104Lærer9Undervisning og pædagogik361658912mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330087186Engageret og struktureret lærer til mellemtrinet på Frederikshøj Skole og DagbehandlingsinstitutionBasic Frederikshøj er en skole- og dagbehandlingsinstitution i Vanløse, der netop har igangsat en omfattende omstilling til en målgruppe med større støttebehov. Institutionen skal samtidigt være med til at udvikle mere fleksible indsatser til børn og unge, som skal inkluderes i folkeskolen. Institutionen har et klart mål om at gå nye veje i samarbejde med børnene, de unge og deres netværk for sammen at skabe bedre muligheder for selvstændige ungdomsliv og uddannelse. Fokus skal være på samskabelse, medborgerskab, skole uddannelse beskæftigelse og nye fællesskaber. Frederikshøj er i dag kendetegnet ved at være en institution med høj faglighed og stort fokus på skolegang. Der er ansat pædagoger, lærere, psykolog, socialrådgivere og to afdelingsledere m.fl. på institutionen. Frederikshøj er normeret til 48 børn i alderen 5-17 år. De er fordelt på fire forskellige teams. Frederikshøjs målgruppe er børn og unge i skolealderen med udsathed og sociale, psykologiske og psykiatriske vanskeligheder. Flere af børnene har ekstrovert adfærd og diagnoser indenfor det psykiatriske område såsom ADHD, autisme og tilknytningsforstyrrelse. Frederikshøj er desuden i gang med at udvikle en ny afdeling til børn og unge med alvorlig ekstrovert adfærd, som kan profitere af en særlig social- og skoleindsats. Vi søger derfor en lærer, der kan tænke innovativt omkring undervisning, da eleverne sjældent er motiveret for skolearbejde. Frederikshøj hører organisatorisk til i Center for Socialpædagogik og Psykiatri (CSP) Borgercenter Børn og Unge (BBU) i Københavns Kommunes Socialforvaltning. Centret består af syv specialiserede dagbehandlings- og døgntilbud for børn og unge med sociale, psykologiske og psykiatriske behandlingsbehov. Vi søger en uddannet lærer på fuld tid, som kan fastholde og udvikle struktur i arbejdet med børn har lyst til og gerne har erfaring med at arbejde med vores målgruppe er didaktisk velfunderet og kan undervise differentieret er engageret, åben og tydelig i sin adfærd er god til samarbejde tværfagligt og kender til voksenstyrede forløb er fortrolig med individuelt tilrettelagte undervisningsforløb kan formulere sig i skrift og tale i forbindelse med observationer, oplæg og møder har en interesse eller erfaring indenfor specialundervisning. Vi har behov for at dække fagene matematik, natur teknik, kristendom og håndarbejde, og vi vil naturligvis også gerne høre, hvilke fagområder du i øvrigt har kompetencer indenfor. Du skal have lyst til at være en del af et team, hvor alle faggrupper samarbejder om opgaven omkring børnene. I teamet skal du både kunne arbejde selvstændigt og gå forrest og kunne tage følgeskab og udføre andres ideer. Vi kan tilbyde et job i et miljø bestående af spændende tværprofessionelt samarbejde mellem pædagoger, lærere, psykolog, socialrådgivere og teknisk administrativt personale. Vi tilbyder Et fagligt stærkt arbejdsfællesskab i et til tider travlt hus. En uhøjtidelig omgangstone og masser af humor. Et job i et miljø bestående af spændende tværprofessionelt samarbejde Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Stillingen er en fuldtidsstilling. I forbindelse med ansættelsen indhenter Center for Socialpædagogik og Psykiatri børne- og straffeattest samt udvidede referencer. Stillingen forventes besat hurtigst muligt. Yderligere oplysninger Skole og dagbehandlingsinstitutionen Frederikshøj er placeret på Primulavej i Vanløse. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til skoleleder Marie Hedengran Linnet på 6161 1026. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 24. september 2019 Ansættelsessamtalerne vil blive afholdt i uge 39.

Frederikshøj er en skole- og dagbehandlingsinstitution i Vanløse, der netop har igangsat en omfattende omstilling til en målgruppe med større støttebehov. Institutionen skal samtidigt være med til at udvikle mere fleksible indsatser til børn og unge, som skal inkluderes i folkeskolen.

Institutionen har et klart mål om at gå nye veje i samarbejde med børnene, de unge og deres netværk for sammen at skabe bedre muligheder for selvstændige ungdomsliv og uddannelse. Fokus skal være på samskabelse, medborgerskab, skole/uddannelse/beskæftigelse og nye fællesskaber.

Frederikshøj er i dag kendetegnet ved at være en institution med høj faglighed og stort fokus på skolegang. Der er ansat pædagoger, lærere, psykolog, socialrådgivere og to afdelingsledere m.fl. på institutionen. Frederikshøj er normeret til 48 børn i alderen 5-17 år. De er fordelt på fire forskellige teams.

Frederikshøjs målgruppe er børn og unge i skolealderen med udsathed og sociale, psykologiske og psykiatriske vanskeligheder. Flere af børnene har ekstrovert adfærd og diagnoser indenfor det psykiatriske område såsom ADHD, autisme og tilknytningsforstyrrelse. Frederikshøj er desuden i gang med at udvikle en ny afdeling til børn og unge med alvorlig ekstrovert adfærd, som kan profitere af en særlig social- og skoleindsats. Vi søger derfor en lærer, der kan tænke innovativt omkring undervisning, da eleverne sjældent er motiveret for skolearbejde.

Frederikshøj hører organisatorisk til i Center for Socialpædagogik og Psykiatri (CSP)/Borgercenter Børn og Unge (BBU) i Københavns Kommunes Socialforvaltning. Centret består af syv specialiserede dagbehandlings- og døgntilbud for børn og unge med sociale, psykologiske og psykiatriske behandlingsbehov.

Vi søger en uddannet lærer på fuld tid, som

  • kan fastholde og udvikle struktur i arbejdet med børn
  • har lyst til – og gerne har erfaring med – at arbejde med vores målgruppe
  • er didaktisk velfunderet og kan undervise differentieret
  • er engageret, åben og tydelig i sin adfærd
  • er god til samarbejde tværfagligt og kender til voksenstyrede forløb
  • er fortrolig med individuelt tilrettelagte undervisningsforløb
  • kan formulere sig i skrift og tale i forbindelse med observationer, oplæg og møder
  • har en interesse eller erfaring indenfor specialundervisning.

Vi har behov for at dække fagene matematik, natur/teknik, kristendom og håndarbejde, og vi vil naturligvis også gerne høre, hvilke fagområder du i øvrigt har kompetencer indenfor.

Du skal have lyst til at være en del af et team, hvor alle faggrupper samarbejder om opgaven omkring børnene. I teamet skal du både kunne arbejde selvstændigt og gå forrest og kunne tage følgeskab og udføre andres ideer.
Vi kan tilbyde et job i et miljø bestående af spændende tværprofessionelt samarbejde mellem pædagoger, lærere, psykolog, socialrådgivere og teknisk/administrativt personale.

Vi tilbyder

  • Et fagligt stærkt arbejdsfællesskab i et til tider travlt hus.
  • En uhøjtidelig omgangstone og masser af humor.
  • Et job i et miljø bestående af spændende tværprofessionelt samarbejde

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

I forbindelse med ansættelsen indhenter Center for Socialpædagogik og Psykiatri børne- og straffeattest samt udvidede referencer.

Stillingen forventes besat hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger
Skole og dagbehandlingsinstitutionen Frederikshøj er placeret på Primulavej i Vanløse.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til skoleleder Marie Hedengran Linnet på 6161 1026.

Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 24. september 2019
Ansættelsessamtalerne vil blive afholdt i uge 39.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngFrederikshøj SkoleVanløse2019-09-10T11:01:05.6432019-09-24T00:00:00
330087301Matematiklærer i barselsvikariat til folkeskolen på Sankt Annæ GymnasiumBasic Med ansættelse snarest, dog senest pr 1. november 2019, søger vi en matematiklærer til vores mellemtrin. Vikariatet løber til 30. juni 2020. Du skal have linjefag eller undervisningskompetencer i flere af følgende fag: Matematik, N T, historie, kristendom. Hvis du også kan undervise i idræt og eller er IT-vejleder, er det en kærkommen tilføjelse til vores mange nuværende kompetencer på skolen. Afhængigt af dine kompetencer kan der blive tale om en stilling på nedsat tid. Vi forventer af dig, at du er struktureret i din klasseledelse som os brænder for den faglige undervisning sammen med os vil helt tæt på børnenes læring sammen med os vil den kollegiale sammenhængskraft og videreudvikling af denne vil børnenes forældre og kan kommunikere godt med dem. Du kan forvente af os, at vi tager godt imod dig som kollega og medarbejder vi vil hinanden og har både personaleforening, madordning og meget mere sammen sammen med dig vil medskabe det bedste læringsmiljø for vores elever bl.a. igennem vores interne videndeling og fælles forberedelse træder til, når du har brug for det vores Pædagogiske Lærings- og Ressourcecenter har til formål at gå med dig helt ind i undervisningen med sparring, vejledning og direkte hjælp til at skabe en undervisning, der giver alle børn deltagelsesmuligheder. Skolens børn er ud over at være helt almindelige fagligt dygtige folkeskolebørn, sangligt talentfulde, og børnenes forældre har valgt os. Du får hos os engagerede kolleger, gode fysiske rammer og en rigtig god stemning. Værdigrundlaget hos os er et samspil mellem korarbejde på internationalt niveau og almen undervisning i folkeskole og gymnasium. Skolens mål er at skabe veluddannede, musiske mennesker med arbejdsglæde, sans for kvalitet og respekt for eget og andres værd. Vores folkeskole er en del af Sankt Annæ Gymnasium og Københavns Kommunes Sangskole og er en 3-spors folkeskole med 580 elever fra hele Storkøbenhavn. Skolen er afdelingsopdelt (3.-6. klasse, 7.-9. klasse). Det samlede Sankt Annæ rummer tillige et 8-spors gymnasium med en MGK-linje. Vi anbefaler varmt, at du kigger på skolens hjemmeside www.sag.dk. Hvis du vil vide mere, kan du også rette henvendelse til afdelingsleder Tine Andersen på 4089 2009 eller skoleleder Malene Wegener Knudsen på 3614 0164. Ansættelsesforhold Stillingerne er omfattet af overenskomsten for lærere m.fl. i Folkeskolen og i Københavns Kommune . Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte eksamensbevis samt CV med angivelse af referencer fra evt. tidligere beskæftigelse. Søg via nedenstående link senest tirsdag den 24. september 2019 Samtaler forventes holdt i uge 39.

Med ansættelse snarest, dog senest pr 1. november 2019, søger vi en matematiklærer til vores mellemtrin. Vikariatet løber til 30. juni 2020.

Du skal have linjefag eller undervisningskompetencer i flere af følgende fag: Matematik, N/T, historie, kristendom.

Hvis du også kan undervise i idræt og/eller er IT-vejleder, er det en kærkommen tilføjelse til vores mange nuværende kompetencer på skolen.

Afhængigt af dine kompetencer kan der blive tale om en stilling på nedsat tid.

Vi forventer af dig, at du

  • er struktureret i din klasseledelse
  • som os brænder for den faglige undervisning
  • sammen med os vil helt tæt på børnenes læring
  • sammen med os vil den kollegiale sammenhængskraft og videreudvikling af denne
  • vil børnenes forældre og kan kommunikere godt med dem.

Du kan forvente af os, at vi

  • tager godt imod dig som kollega og medarbejder – vi vil hinanden og har både personaleforening, madordning og meget mere sammen
  • sammen med dig vil medskabe det bedste læringsmiljø for vores elever – bl.a. igennem vores interne videndeling og fælles forberedelse
  • træder til, når du har brug for det – vores Pædagogiske Lærings- og Ressourcecenter har til formål at gå med dig helt ind i undervisningen med sparring, vejledning og direkte hjælp til at skabe en undervisning, der giver alle børn deltagelsesmuligheder.

Skolens børn er ud over at være helt almindelige fagligt dygtige folkeskolebørn, sangligt talentfulde, og børnenes forældre har valgt os. Du får hos os engagerede kolleger, gode fysiske rammer og en rigtig god stemning.

Værdigrundlaget hos os er et samspil mellem korarbejde på internationalt niveau og almen undervisning i folkeskole og gymnasium. Skolens mål er at skabe veluddannede, musiske mennesker med arbejdsglæde, sans for kvalitet og respekt for eget og andres værd.

Vores folkeskole er en del af Sankt Annæ Gymnasium og Københavns Kommunes Sangskole og er en 3-spors folkeskole med 580 elever fra hele Storkøbenhavn.
Skolen er afdelingsopdelt (3.-6. klasse, 7.-9. klasse).
Det samlede Sankt Annæ rummer tillige et 8-spors gymnasium med en MGK-linje.

Vi anbefaler varmt, at du kigger på skolens hjemmeside www.sag.dk.

Hvis du vil vide mere, kan du også rette henvendelse til afdelingsleder Tine Andersen på 4089 2009 eller skoleleder Malene Wegener Knudsen på 3614 0164.

Ansættelsesforhold
Stillingerne er omfattet af "overenskomsten for lærere m.fl. i Folkeskolen og i Københavns Kommune".

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte eksamensbevis samt CV med angivelse af referencer fra evt. tidligere beskæftigelse.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 24. september 2019
Samtaler forventes holdt i uge 39.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngSankt Annæ Gymnasium - FolkeskoleafdelingValby2019-09-10T12:04:56.8802019-09-24T00:00:00
330088960Lærer til Kirsebærhuset - specialklasserækkerne på Kirsebærhavens SkoleBasic Har du lyst til at gøre en forskel for elever diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret? Kan du give eleverne struktur og forudsigelighed samt tydelige, men fleksible rammer? Har du lyst til at arbejde med kærlige, ærlige og til tider udfordrende børn? Så søg stilling hos os, da vi lige nu har brug for dig, som er erfaren og eller har en stor interesse inden for feltet. Du skal være med til at gøre en forskel! I København arbejdes der altid målrettet med at sikre, at alle elever modtager det tilbud, der opfylder deres behov. København er en by i vækst, og børnetallet vokser, også antallet af børn diagnosticeret inden for autismespektret er vokset i København. Det betyder, at Kirsebærhavens Skole har fået en ny specialklasserække med i alt otte klasser 64 elever når tilbuddet er fuldt udbygget. Pr. 1. august startede fem klasser op med i alt 40 elever og 1. januar 2020 starter de sidste tre klasser med i alt 24 børn op. Eleverne er vurderet til at befinde sig intellektuelt indenfor normalområdet. Kirsebærhuset vægter den individuelt tilrettelagte specialundervisning, såvel hvad angår faglige krav som udvikling af elevernes sociale færdigheder. Dette medfører krav om skriftlighed omkring udformning og evaluering af elevplaner. Vi vægter også et tæt og gensidigt respektfuldt forældresamarbejde, da vi alle har én fælles interesse - barnet. Vi har til huse i tre bygninger ud mod Blommehaven, der er en stille villavej. Klasserne er fordelt i to af bygningerne, og den sidste indeholder faglokaler, motorikrum samt kontor for Børnecenter Københavns specialister, der betjener os med psykolog, ergoterapeut og talehørelærer. Det forventer vi af dig Vi lægger vægt på, at du har erfaring med eller lyst til at undervise og arbejde med børn diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret. Du skal være rollemodel for eleverne, vise vejen, skabe trygge rammer og tage ansvar for elevernes læring. Vi forventer, at du har erfaring med og eller lyst til at arbejde med visualisering, tydelighed og fast struktur herunder TEACCH-inspirerede arbejdsmetoder og brugen af Boardmaker piktogrammer. Du er åben for sparring og udvikling af fælles og egen praksis. Det er vigtigt, at du har interesse for skoleudvikling, har gode samarbejdskompetencer og er optaget af at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper og samarbejdet med forældrene. Vi søger en lærer, der: er læreruddannet har gode samarbejdsevner og kan lide at arbejde tværfagligt har erfaring med arbejdet med børn indenfor ADHD- og autismespektret har gåpåmod og kan strukturere samværet med børnene er god til at formulere sig skriftligt i elevplaner, skoleudtalelser m.m. er vant til et tæt og udvidet forældresamarbejde Vi søger bredt blandt alle linjefag, men som udgangspunkt skal du kunne tilbyde dansk eller matematik som linjefag. Vi vil rigtig gerne have de mere praktisk musiske fag til at fylde mere, så hvis du har sådan nogle linjefag eller bare kan noget, fordi du selv elsker at lave det, så hører vi gerne om det og vil prøve at sætte det i spil i vores nye tilbud. Hvad kan vi tilbyde dig Kirsebærhavens Skole er en almen skole i Valby. Du bliver ansat i specialklasserækkerne, men vi søger hele tiden at tænke os som en helhed sammen med grundskolen med de mange kompetencer og faglige områder, der findes i et stort hus så som en del af Kirsebærhuset er du ikke en isoleret del af Kirsebærhavens Skole. Vi er et fællesskab. I december måned holder vi kursusdage for nyansatte, som Frejaskolens Kompetencecenter står for. Det er et kompetenceforløb, der giver en grundlæggende viden om pædagogikken i et specialtilbud for børn med autisme og ADHD. Derudover får du også en indføring i skemaredskaber, og hvorledes man planlægger undervisning for netop denne type elever. I løbet af december vil du derudover også blive tilknyttet en af de eksisterende klasser, hvor du aktivt kan deltage i praksis, inden du er med til at starte de nye klasser op 1. januar. Der vil også blive løbende supervision til personalet i løbet af skoleåret ift. til den kompetenceudvikling, der arbejdes med i december. Hvem er vi Kirsebærhuset er en nyopstartet specialklasserække inkl. fritidstilbud beliggende på en almen skole med egen legeplads, skolegård og faglokaler til indskoling mellemtrin. Kirsebærhavens Skole har også gode fællesområder og faglokaler, disse kan også benyttes af Kirsebærhuset. Kirsebærhuset fungerer som et helhedstilbud, hvor faste lærere og pædagoger udgør et team omkring børnegruppen, og hvor pædagogerne indgår i både skole- og fritidsdel. Vi vægter udvikling af og refleksion over fælles praksis højt og prioriterer kompetenceudviklingsforløb for den samlede medarbejdergruppe. Udover Kirsebærhuset er Kirsebærhavens Skole en almen skole med ca. 500 elever. Vi er en levende skole for alle børn i et mangfoldigt område. Vi nytænker faglighed og holder også fast i vores traditioner. Hos os er bevægelse og nærvær med til at skabe læring og hele mennesker. Vi arbejder og leger såvel digitalt som kreativt i klassen og i vores smukke grønne omgivelser. Yderligere information Er du interesseret i at vide mere om os, inden du søger stillingen, så kig på vores hjemmeside: http: kir.skoleporten.dk sp og eller kontakt afdelingsleder for Kirsebærhuset, Heidi Batz-Jørgensen på 2497 7079. Løn- og ansættelsesforhold Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest. Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte bevis for lærereksamen samt CV med referencer fra tidligere beskæftigelse. Vi søger både lærere, der kan starte d. 1. november og 1. december 2019 Søg via nedenstående link senest torsdag den 26. september 2019 Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Har du lyst til at gøre en forskel for elever diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret? Kan du give eleverne struktur og forudsigelighed samt tydelige, men fleksible rammer? Har du lyst til at arbejde med kærlige, ærlige og til tider udfordrende børn?

Så søg stilling hos os, da vi lige nu har brug for dig, som er erfaren og/eller har en stor interesse inden for feltet. 

Du skal være med til at gøre en forskel!

I København arbejdes der altid målrettet med at sikre, at alle elever modtager det tilbud, der opfylder deres behov. København er en by i vækst, og børnetallet vokser, også antallet af børn diagnosticeret inden for autismespektret er vokset i København.
Det betyder, at Kirsebærhavens Skole har fået en ny specialklasserække med i alt otte klasser – 64 elever – når tilbuddet er fuldt udbygget. Pr. 1. august startede fem klasser op med i alt 40 elever og 1. januar 2020 starter de sidste tre klasser med i alt 24 børn op.
Eleverne er vurderet til at befinde sig intellektuelt indenfor normalområdet.

Kirsebærhuset vægter den individuelt tilrettelagte specialundervisning, såvel hvad angår faglige krav som udvikling af elevernes sociale færdigheder. Dette medfører krav om skriftlighed omkring udformning og evaluering af elevplaner. Vi vægter også et tæt og gensidigt respektfuldt forældresamarbejde, da vi alle har én fælles interesse - barnet.

Vi har til huse i tre bygninger ud mod Blommehaven, der er en stille villavej. Klasserne er fordelt i to af bygningerne, og den sidste indeholder faglokaler, motorikrum samt kontor for Børnecenter Københavns specialister, der betjener os med psykolog, ergoterapeut og talehørelærer.

Det forventer vi af dig
Vi lægger vægt på, at du har erfaring med eller lyst til at undervise og arbejde med børn diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret. Du skal være rollemodel for eleverne, vise vejen, skabe trygge rammer og tage ansvar for elevernes læring.

Vi forventer, at du har erfaring med og/eller lyst til at arbejde med visualisering, tydelighed og fast struktur – herunder TEACCH-inspirerede arbejdsmetoder og brugen af Boardmaker/piktogrammer.

Du er åben for sparring og udvikling af fælles og egen praksis. Det er vigtigt, at du har interesse for skoleudvikling, har gode samarbejdskompetencer og er optaget af at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper og samarbejdet med forældrene.

Vi søger en lærer, der:

  • er læreruddannet
  • har gode samarbejdsevner og kan lide at arbejde tværfagligt
  • har erfaring med arbejdet med børn indenfor ADHD- og autismespektret
  • har gåpåmod og kan strukturere samværet med børnene
  • er god til at formulere sig skriftligt i elevplaner, skoleudtalelser m.m.
  • er vant til et tæt og udvidet forældresamarbejde

Vi søger bredt blandt alle linjefag, men som udgangspunkt skal du kunne tilbyde dansk eller matematik som linjefag. Vi vil rigtig gerne have de mere praktisk/musiske fag til at fylde mere, så hvis du har sådan nogle linjefag eller bare kan noget, fordi du selv elsker at lave det, så hører vi gerne om det og vil prøve at sætte det i spil i vores nye tilbud.

Hvad kan vi tilbyde dig
Kirsebærhavens Skole er en almen skole i Valby. Du bliver ansat i specialklasserækkerne, men vi søger hele tiden at tænke os som en helhed sammen med grundskolen med de mange kompetencer og faglige områder, der findes i et stort hus – så som en del af Kirsebærhuset er du ikke en isoleret del af Kirsebærhavens Skole. Vi er et fællesskab.

I december måned holder vi kursusdage for nyansatte, som Frejaskolens Kompetencecenter står for. Det er et kompetenceforløb, der giver en grundlæggende viden om pædagogikken i et specialtilbud for børn med autisme og ADHD. Derudover får du også en indføring i skemaredskaber, og hvorledes man planlægger undervisning for netop denne type elever.
I løbet af december vil du derudover også blive tilknyttet en af de eksisterende klasser, hvor du aktivt kan deltage i praksis, inden du er med til at starte de nye klasser op 1. januar. Der vil også blive løbende supervision til personalet i løbet af skoleåret ift. til den kompetenceudvikling, der arbejdes med i december.

Hvem er vi
Kirsebærhuset er en nyopstartet specialklasserække inkl. fritidstilbud beliggende på en almen skole med egen legeplads, skolegård og faglokaler til indskoling/mellemtrin. Kirsebærhavens Skole har også gode fællesområder og faglokaler, disse kan også benyttes af Kirsebærhuset.

Kirsebærhuset fungerer som et helhedstilbud, hvor faste lærere og pædagoger udgør et team omkring børnegruppen, og hvor pædagogerne indgår i både skole- og fritidsdel. Vi vægter udvikling af og refleksion over fælles praksis højt og prioriterer kompetenceudviklingsforløb for den samlede medarbejdergruppe.

Udover Kirsebærhuset er Kirsebærhavens Skole en almen skole med ca. 500 elever. Vi er en levende skole for alle børn i et mangfoldigt område. Vi nytænker faglighed og holder også fast i vores traditioner. Hos os er bevægelse og nærvær med til at skabe læring og hele mennesker. Vi arbejder og leger såvel digitalt som kreativt i klassen og i vores smukke grønne omgivelser.

Yderligere information
Er du interesseret i at vide mere om os, inden du søger stillingen, så kig på vores hjemmeside: http://kir.skoleporten.dk/sp og/eller kontakt afdelingsleder for Kirsebærhuset, Heidi Batz-Jørgensen på 2497 7079.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte bevis for lærereksamen samt CV med referencer fra tidligere beskæftigelse.

Vi søger både lærere, der kan starte d. 1. november og 1. december 2019

Søg via nedenstående link senest torsdag den 26. september 2019
Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngKirsebærhavens SkoleValby2019-09-12T15:01:37.7902019-09-26T00:00:00
330092857Tale-høre-lærere til Den Tværfaglige Supportfunktion i Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Valby/Vesterbro/Kgs. EnghaveBasic Har du et inkluderende syn på den tale-høre-pædagogiske praksis samt blik for, hvordan det audiologopædiske område kan bruges til at løfte almenområdet i skoler og institutioner? Så læs her. Vi søger pr. 1. december eller snarest derefter en-to tale-høre-lærere til Børne- og Ungdomsforvaltningen, Den Tværfaglige Support, Område Valby Vesterbro Kgs. Enghave (VVK) Den tværfaglige supportfunktion består, udover tale-høreteamet, af psykologer, støttepædagoger, kompetencepædagoger, sundhedsplejersker, en konsulentgruppe samt ledelse og administration. Vi arbejder målrettet og tværfagligt med tidlig indsats og inklusion sammen med dagtilbud og skoler for at sikre miljøer, hvor børnene får de bedst mulige udviklingsbetingelser. Desuden varetager vi opgaver med børn i alderen 0-18 år og deres familier. Om os Tale-høregruppen i VVK består i denne periode af 14 medarbejdere. Vi er fagligt meget engagerede, og vi er optagede af løbende at justere vores praksis, så den ligger i tråd med den nyeste viden på området. Vi beskæftiger os bl.a. med rådgivning af skoler og institutioner, tværfagligt samarbejde omkring udvikling af læringsmiljøer samt rådgivning, vejledning og undervisning af børn, unge og deres familier. Hele 2019 arbejder vi tæt og systematisk sammen med flere institutioner med henblik på at udbrede strategier, der fremmer børns sprog og kommunikation i praksis. Denne praksis vil i fremtiden blive endnu mere udbredt. Der tages afsæt i tænkning fra hanen.org. Vi er opdelt i tre monofaglige teams, som mødes kontinuerligt for at sikre mest mulig fleksibilitet, samarbejde og sparring i opgaveløsningen. Der er tværfaglig kollegial supervision for alle i den tværfaglige support. Sideløbende har vi en række opgaver, der ikke er bundet op på skoler og institutioner f.eks. forældrekurser, børn med høretab, børn uden for institutioner, dagplejen og en række bydækkende tilbud eksempelvis stemme- og stammeundervisning. Vi kan blandt andet tilbyde et job i en spændende organisation, hvor der løbende er mulighed og behov for at tænke nye tanker et udfordrende og alsidigt job med både selvstændig tilrettelæggelse og tæt samarbejde med forældre, andre faggrupper, skoler og institutioner dygtige og engagerede kolleger og et godt kollegialt miljø med base i den Tværfaglige Supportfunktion på Toftegårds plads i Valby Om dig du er uddannet audiologopæd, har en pædagogisk diplomuddannelse i logopædi eller en speciellæreruddannelse med tale-hørespecialerne. Du må meget gerne have gennemgået én eller flere Hanen workshops du har et inkluderende syn på den talepædagogiske praksis og har blik for, hvordan det audiologopædiske område kan bruges til at løfte almenområdet i skoler og institutioner du har en løsningsfokuseret tilgang, du er god til at se nye og fleksible måder at løse opgaver på og har lyst til at arbejde med et tværfagligt perspektiv du har gode formidlingsevner og er god til at styre processer og fortrolig med at holde oplæg i større forsamlinger og grupper du har interesse for både småbørn og skolebørn det er en fordel, hvis du har erfaring med arbejdet på skole- og daginstitutionsområdet Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender børne- og straffeattest som led i rekrutteringen. Yderligere oplysninger Der er tale om en-to stillinger på hhv. fuld tid og 34 ugentlige timer. Tiltrædelse er fra den 1. december 2019 eller snarest derefter. Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Lisbeth Riiskjær på 2446 2180. Vi glæder os til at høre fra dig. Søg via nedenstående link senest mandag den 21. oktober 2019 Vi afholder ansættelsessamtaler mandag den 28. oktober om eftermiddagen.

Har du et inkluderende syn på den tale-høre-pædagogiske praksis samt blik for, hvordan det audiologopædiske område kan bruges til at løfte almenområdet i skoler og institutioner? Så læs her.

Vi søger pr. 1. december – eller snarest derefter – en-to tale-høre-lærere til Børne- og Ungdomsforvaltningen, Den Tværfaglige Support, Område Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave (VVK)

Den tværfaglige supportfunktion består, udover tale-høreteamet, af psykologer, støttepædagoger, kompetencepædagoger, sundhedsplejersker, en konsulentgruppe samt ledelse og administration.

Vi arbejder målrettet og tværfagligt med tidlig indsats og inklusion sammen med dagtilbud og skoler for at sikre miljøer, hvor børnene får de bedst mulige udviklingsbetingelser.

Desuden varetager vi opgaver med børn i alderen 0-18 år og deres familier.

Om os
Tale-høregruppen i VVK består i denne periode af 14 medarbejdere. Vi er fagligt meget engagerede, og vi er optagede af løbende at justere vores praksis, så den ligger i tråd med den nyeste viden på området.

Vi beskæftiger os bl.a. med rådgivning af skoler og institutioner, tværfagligt samarbejde omkring udvikling af læringsmiljøer samt rådgivning, vejledning og undervisning af børn, unge og deres familier.

Hele 2019 arbejder vi tæt og systematisk sammen med flere institutioner med henblik på at udbrede strategier, der fremmer børns sprog og kommunikation i praksis. Denne praksis vil i fremtiden blive endnu mere udbredt. Der tages afsæt i tænkning fra hanen.org.

Vi er opdelt i tre monofaglige teams, som mødes kontinuerligt for at sikre mest mulig fleksibilitet, samarbejde og sparring i opgaveløsningen. Der er tværfaglig kollegial supervision for alle i den tværfaglige support.

Sideløbende har vi en række opgaver, der ikke er bundet op på skoler og institutioner f.eks. forældrekurser, børn med høretab, børn uden for institutioner, dagplejen og en række bydækkende tilbud eksempelvis stemme- og stammeundervisning.

Vi kan blandt andet tilbyde

  • et job i en spændende organisation, hvor der løbende er mulighed og behov for at tænke nye tanker
  • et udfordrende og alsidigt job med både selvstændig tilrettelæggelse og tæt samarbejde med forældre, andre faggrupper, skoler og institutioner
  • dygtige og engagerede kolleger og et godt kollegialt miljø med base i den Tværfaglige Supportfunktion på Toftegårds plads i Valby

Om dig

  • du er uddannet audiologopæd, har en pædagogisk diplomuddannelse i logopædi eller en speciellæreruddannelse med tale-hørespecialerne. Du må meget gerne have gennemgået én eller flere Hanen workshops
  • du har et inkluderende syn på den talepædagogiske praksis og har blik for, hvordan det audiologopædiske område kan bruges til at løfte almenområdet i skoler og institutioner
  • du har en løsningsfokuseret tilgang, du er god til at se nye og fleksible måder at løse opgaver på og har lyst til at arbejde med et tværfagligt perspektiv
  • du har gode formidlingsevner og er god til at styre processer og fortrolig med at holde oplæg i større forsamlinger og grupper
  • du har interesse for både småbørn og skolebørn
  • det er en fordel, hvis du har erfaring med arbejdet på skole- og daginstitutionsområdet

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender børne- og straffeattest som led i rekrutteringen.

Yderligere oplysninger
Der er tale om en-to stillinger på hhv. fuld tid og 34 ugentlige timer. Tiltrædelse er fra den 1. december 2019 eller snarest derefter.

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Lisbeth Riiskjær på 2446 2180.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Søg via nedenstående link senest mandag den 21. oktober 2019
Vi afholder ansættelsessamtaler mandag den 28. oktober om eftermiddagen.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngTeam D Tale-høre-lærere og Konsulenter VVKValby2019-09-19T17:04:18.3032019-10-21T00:00:00
330086632Nysgerrig og passioneret dansklærer til børnelæringsmiljøet på Tagensbo skoleBasic Vil du være med til at skabe de bedste læringsoplevelser? På Tagensbo Skole søger vi lige nu en knalddygtig dansklærer, der også meget gerne kan varetage pigeidræt til vores børnelæringsmiljø (0.kl - 5.kl.) Omkring de øvrige linjefag er vi fleksible. Der er tale om et barselsvikariat, der vil dog være gode muligheder for at søge et job hos os efter endt barselsvikariat. Vi er en udviklingsorienteret skole KKFO, som konstant er optaget af at skabe de bedst mulige livsbetingelser for børnene. Vi tror på, at vi som professionelle voksne kan gøre en forskel særligt hvis vi trives, mens vi går på arbejde. Vores skole har gennem længere tid været i positiv udvikling. Det skyldes i høj grad vores fantastiske lærere og pædagoger. Vi er en skole KKFO med fokus på høj faglighed, samarbejde og differentieret undervisning. Vi er en arbejdsplads hvor man aldrig står alene med en udfordring som vægter et ligeværdigt samarbejde med egen og andre faggrupper højt hvor vi forpligter os på at være kritisk-konstruktive i vores tilgang til skolen og hinanden Derfor har vi også en høj medarbejdertrivsel og et lavt sygefravær. Derudover er vi både en madskole og en udeskole. Vi underviser alle vores elever udenfor én dag om ugen, og på skolens mellemtrin er eleverne med til at tilberede lækker, sund skolemad, som lærere og elever spiser sammen hver dag. Vi søger en ny kollega, som Er uddannet dansklærer og gerne idrætslærer kreativt og fagligt bidrager til at skabe en ramme, hvor børnene kan trives og udvikles trives med teamsamarbejde trives med udeskole en dag om ugen er stærk IT-bruger, og som dagligt bruger IT i undervisningen kan reflektere og forholde sig kritik overfor egen og teamets praksis kan tilpasse undervisningen til elever med forskellige kompetencer er ambitiøs bidrager aktivt til det gode arbejdsmiljø har humor og en anerkendende tilgang til både elever, forældre og kolleger Ud over et fantastisk arbejdsmiljø, tilbyder vi en skole, der arbejder målrettet med synlig læring en stor, engageret gruppe af kolleger med mange forskellige kompetencer fælles forberedelse i dansk, engelsk, matematik og science (faglige læringsfællesskaber) en skole KKFO med fokus på relationen mellem barn og voksen vi arbejder bl.a. med LP, aktionslæring, klasseledelse og CL samt videooptagelser en skole KKFO, hvor vi arbejder i teams et ledelsesteam, der har fokus på udvikling sammen med medarbejderne og som kender eleverne og medarbejdernes praksis lækre omgivelser på en flot, nybygget skole med moderne faciliteter som fx smartboards i alle lokaler, bærbare computere, iPads, fleksrum og teamrum m.m. mentorordning for nye medarbejdere Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende aftaler og overenskomst mellem Københavns Kommune og Københavns Lærerforening. Der indhentes børne- og straffeattest som led i ansættelsesprocessen. Tiltrædelse den 1. november 2019. Yderligere information Har du spørgsmål til stillingen, kan du se på vores hjemmeside www.tgb.kk.dk eller kontakte skoleleder Tommy Selchau Christiansen på 8256 5580. Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis. Søg via nedenstående link senest mandag den 7. oktober 2019 Første og anden samtale vil finde sted i uge 43.

Vil du være med til at skabe de bedste læringsoplevelser?

På Tagensbo Skole søger vi lige nu en knalddygtig dansklærer, der også meget gerne kan varetage pigeidræt til vores børnelæringsmiljø (0.kl - 5.kl.) Omkring de øvrige linjefag er vi fleksible. Der er tale om et barselsvikariat, der vil dog være gode muligheder for at søge et job hos os efter endt barselsvikariat.

Vi er en udviklingsorienteret skole/KKFO, som konstant er optaget af at skabe de bedst mulige livsbetingelser for børnene. Vi tror på, at vi som professionelle voksne kan gøre en forskel – særligt hvis vi trives, mens vi går på arbejde.

Vores skole har gennem længere tid været i positiv udvikling. Det skyldes i høj grad vores fantastiske lærere og pædagoger. Vi er en skole/KKFO med fokus på høj faglighed, samarbejde og differentieret undervisning.

Vi er en arbejdsplads

  • hvor man aldrig står alene med en udfordring
  • som vægter et ligeværdigt samarbejde med egen og andre faggrupper højt
  • hvor vi forpligter os på at være kritisk-konstruktive i vores tilgang til skolen og hinanden

Derfor har vi også en høj medarbejdertrivsel og et lavt sygefravær.

Derudover er vi både en madskole og en udeskole. Vi underviser alle vores elever udenfor én dag om ugen, og på skolens mellemtrin er eleverne med til at tilberede lækker, sund skolemad, som lærere og elever spiser sammen hver dag.

Vi søger en ny kollega, som

  • Er uddannet dansklærer og gerne idrætslærer
  • kreativt og fagligt bidrager til at skabe en ramme, hvor børnene kan trives og udvikles
  • trives med teamsamarbejde
  • trives med udeskole en dag om ugen
  • er stærk IT-bruger, og som dagligt bruger IT i undervisningen
  • kan reflektere og forholde sig kritik overfor egen og teamets praksis
  • kan tilpasse undervisningen til elever med forskellige kompetencer
  • er ambitiøs
  • bidrager aktivt til det gode arbejdsmiljø
  • har humor og en anerkendende tilgang til både elever, forældre og kolleger

Ud over et fantastisk arbejdsmiljø, tilbyder vi

  • en skole, der arbejder målrettet med synlig læring
  • en stor, engageret gruppe af kolleger med mange forskellige kompetencer
  • fælles forberedelse i dansk, engelsk, matematik og science (faglige læringsfællesskaber)
  • en skole/KKFO med fokus på relationen mellem barn og voksen – vi arbejder bl.a. med LP, aktionslæring, klasseledelse og CL samt videooptagelser
  • en skole/KKFO, hvor vi arbejder i teams
  • et ledelsesteam, der har fokus på udvikling sammen med medarbejderne og som kender eleverne og medarbejdernes praksis
  • lækre omgivelser på en flot, nybygget skole med moderne faciliteter som fx smartboards i alle lokaler, bærbare computere, iPads, fleksrum og teamrum m.m.
  • mentorordning for nye medarbejdere

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende aftaler og overenskomst mellem Københavns Kommune og Københavns Lærerforening.

Der indhentes børne- og straffeattest som led i ansættelsesprocessen.

Tiltrædelse den 1. november 2019.

Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, kan du se på vores hjemmeside www.tgb.kk.dk eller kontakte skoleleder Tommy Selchau Christiansen på 8256 5580.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.

Søg via nedenstående link senest mandag den 7. oktober 2019
Første og anden samtale vil finde sted i uge 43.

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngTagensbo SkoleKøbenhavn NV2019-09-09T15:04:02.7302019-10-07T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Engageret og struktureret lærer til mellemtrinet på Frederikshøj Skole og Dagbehandlingsinstitution

Frederikshøj Skole

Vanløse
Frederikshøj er en skole- og dagbehandlingsinstitution i Vanløse, der netop har igangsat en omfattende omstilling til en målgruppe med større støttebehov. Institutionen skal samtidigt være med til at udvikle mere fleksible indsatser til børn og unge...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:24. september 2019

Matematiklærer i barselsvikariat til folkeskolen på Sankt Annæ Gymnasium

Sankt Annæ Gymnasium - Folkeskoleafdeling

Valby
Med ansættelse snarest, dog senest pr 1. november 2019, søger vi en matematiklærer til vores mellemtrin. Vikariatet løber til 30. juni 2020. Du skal have linjefag eller undervisningskompetencer i flere af følgende fag: Matematik, N T, historie, kris...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:24. september 2019

Lærer til Kirsebærhuset - specialklasserækkerne på Kirsebærhavens Skole

Kirsebærhavens Skole

Valby
Har du lyst til at gøre en forskel for elever diagnosticeret inden for ADHD- og autismespektret? Kan du give eleverne struktur og forudsigelighed samt tydelige, men fleksible rammer? Har du lyst til at arbejde med kærlige, ærlige og til tider udford...
Indrykket:12. september 2019
Udløbsdato:26. september 2019

Tale-høre-lærere til Den Tværfaglige Supportfunktion i Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave

Team D Tale-høre-lærere og Konsulenter VVK

Valby
Har du et inkluderende syn på den tale-høre-pædagogiske praksis samt blik for, hvordan det audiologopædiske område kan bruges til at løfte almenområdet i skoler og institutioner? Så læs her. Vi søger pr. 1. december eller snarest derefter en-to tale...
Indrykket:19. september 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Nysgerrig og passioneret dansklærer til børnelæringsmiljøet på Tagensbo skole

Tagensbo Skole

København NV
Vil du være med til at skabe de bedste læringsoplevelser? På Tagensbo Skole søger vi lige nu en knalddygtig dansklærer, der også meget gerne kan varetage pigeidræt til vores børnelæringsmiljø (0.kl - 5.kl.) Omkring de øvrige linjefag er vi fleksible...
Indrykket:9. september 2019
Udløbsdato:7. oktober 2019