Leder af Erhvervsudvikling til Horsens Kommune

Horsens er en visionær kommune, der offensivt og gennem stærke alliancer med borgere og virksomheder, leverer bemærkelsesværdige resultater. Med et stærkt brand som kultur- og bosætningscentrum er Horsens i dag blandt landets hurtigst voksende kommuner. Den udvikling skal fortsætte, og et stærkt og dynamisk erhvervsliv med en mangfoldighed af arbejdspladser er - sammen med et moderne uddannelsesmiljø - en vigtig del af opskriften.
 
Derfor søger vi en leder af vores Erhvervsudvikling, der sammen med det lokale erhvervsråd, Business Horsens, med kolleger i Business Region Aarhus og med kommunens mange erhvervsrettede funktioner, kan sikre sammenhængskraft og fremdrift i arbejdet med at fastholde og udvikle Horsens som en stærk erhvervskommune.
 
Ambitionen er, at Horsens i endnu højere grad skal være et sted, hvor virksomhederne oplever, at det er nemt og godt at drive virksomhed, hvor flere har lyst til at søge arbejde, hvor studerende, iværksættere og etablerede virksomheder skaber innovation sammen, hvor udviklingen er fremtidsorienteret med fokus på teknologi og bæredygtighed, og hvor resten af landet har øje for Horsens som en modig og ambitiøs kommune – og et fedt sted at arbejde og drive virksomhed.
 
Jobbet
Du bliver en del af direktionens centrale stab Strategi & Kommunikation, der arbejder målrettet med at sikre sammenhængskraft og udvikling på tværs af hele kommunen og lokalsamfundet gennem strategisk rådgivning og kommunikation, politisk betjening, interessevaretagelse, projektstyring og analyser. Stabens centrale placering tæt på den øverste politiske og administrative ledelse betyder højt tempo, stor variation og spændende dagsordener med bred relevans – både regionalt og nationalt.
 
Konkret skal du samle og facilitere et erhvervsteam af kolleger, der er organiseret på tværs af kommunen, og som allerede i dag har en stor og varieret erhvervskontakt og løser en række opgaver både for og sammen med erhvervslivet. Erhvervsudvikling samler indsatser indenfor arbejdskraft, byggesager og infrastruktur, erhvervsjord, iværksætteri og ny teknologi. Sammen med Business Horsens skal du bl.a. være med til at implementere Horsens Kommunes nye erhvervsstrategi, der har fokus på at optimere rammebetingelser, øge tværgående innovation samt udvikle og formidle Horsens som Danmarks teknologiske laboratorium. Du skal med andre ord være med til at sætte retning og drive og fastholde udvikling på tværs af hele erhvervsområdet.
 
Rollen som facilitator og spilfordeler ift. erhvervsudviklingen forudsætter stærke relationelle kompetencer, stor gennemslagskraft, høj faglighed, et godt blik for tendenser og nye muligheder – og naturligvis erfaring ift. erhvervslivet. Stillingen indeholder desuden en række klassiske sekretariatsfunktioner, som kræver struktur, analytisk sans, en flydende pen og en god portion politisk tæft. Stillingen indeholder ikke formel personaleledelse.

Vi forventer

  • Stort drive
  • Stærke samarbejdsevner på alle niveauer både internt og eksternt
  • Solid erfaring med erhvervsområdet
  • Evne til at skabe resultater
  • Evne til at skabe overblik, prioritere og forenkle
  • Præcis og tydelig kommunikation
  • Erfaring med projektarbejde/porteføljestyring
  • Erfaring med at arbejde strategisk i en politisk ledet organisation
  • Veludviklet situationsfornemmelse
  • Relevant længerevarende uddannelse 

Strategi & Kommunikation består af 12 dygtige medarbejdere, og både ambitionsniveauet, kompetencerne, engagementet og humøret er i top. Omgangstonen er uformel og mulighederne for at præge dagligdagen, ansvarsområderne og stabens udvikling er store.


Løn og ansættelsesforhold
Ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med en forventet lønramme op til 600.000 kr. om året eksklusiv pension.
Tiltrædelse snarest muligt eller senest den 1. maj 2018.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Louise Nordestgaard på 24904474 eller Chef for Strategi og Kommunikation Mette Faust på 20369617.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning og CV senest den 27. februar 2018 kl. 12.00.

Første samtalerunde forventes afholdt den 6. marts 2018 og anden samtalerunde forventes afholdt den 12. marts 2018. Der gennemføres test og udarbejdes personprofil imellem de to samtalerunder.

Udkast til erhvervsstrategi kan rekvireres hos Louise Nordestgaard på lono@horsens.dk
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:20. februar 2018
Udløbsdato:1. marts 2018

Medarbejder

Burger King Danmark

Hedensted
Jobbeskrivelse Vi ved at ansatte som trives skaber gode gæsteoplevelser. Vi leder efter dig, som elsker at have direkte kontakt med gæster. Hvorfor skal du vælge os? Du får erfaring med at samarbejde i et team og det kan blive værdifuldt for dig res...
Indrykket:20. februar 2018
Udløbsdato:6. marts 2018

Leder af Rehabiliteringsenheden ved Social Omsorg

Hedensted Kommune

Om jobbetRehabiliteringsenheden i Social Omsorg er en tværfagligt sammensat driftsenhed, hvis primære målgruppe er borgere i servicelovens 83a forløb, hvor vi samtidig også varetager basal genoptræning efter sundhedslovens 140. Enheden er delt op i ...
Indrykket:13. februar 2018
Udløbsdato:11. marts 2018

Leder af Myndighedssektionen i Socialafdelingen

Myndighed

Silkeborg
En stilling som leder af Myndighedssektionen i Silkeborg Kommunes Socialafdeling ønskes besat snarest. Sektionslederen refererer til Socialchefen. Baggrund Socialafdelingen varetager opgaver indenfor voksensocialområdet, herunder Voksenhandicapområd...
Indrykket:14. februar 2018
Udløbsdato:4. marts 2018

To pædagogiske ledere til dagplejen

Dagplejen

Silkeborg
Dagplejen søger to målrettede og ambitiøse pædagogiske ledere - med stærke lederprofiler og en brændende interesse for dagplejen og det voksenpædagogiske felt. Du skal søge denne stilling fordi du slet ikke kan lade være - og fordi du tror på dagple...
Indrykket:14. februar 2018
Udløbsdato:11. april 2018

LindbergHR søger, på vegne af Fibia, en dygtig leder til kapacitets- og planlægningsteam

LindbergHR

Aarhus
Om virksomheden: Fibia er ejet af SEAS-NVE og NRGi og leverer hurtigt og stabilt internet til kunder i SEAS-NVE og NRGi s forsyningsområde. Selskabet er siden etableringen vokset stabilt og er i dag en væsentlig aktør på markedet for levering af høj...