Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder af Myndighedssektionen i Socialafdelingen (Genopslag)

 
En stilling som leder af Myndighedssektionen i Silkeborg Kommunes Socialafdeling ønskes besat snarest hensigtsmæssigt. Sektionslederen refererer til Socialchefen. 
 
Baggrund 
Socialafdelingen varetager opgaver indenfor voksensocialområdet, herunder Voksenhandicapområdet, Psykiatri- og Udsatteområdet mv. Det samlede driftsbudget er på ca. 420 mio. kr.  
 
Jobbet 
Der er ca. 25 rådgivere i Myndighedssektionen. I opgaveløsningen er der bl.a. fokus på at understøtte sammenhæng i borgerforløb og på at understøtte en omstilling af indsatser i retning af en styrket tidlig indsats. En udvikling med decentral sagsbehandling og rådgivning ønskes videreført i forhold til de opgaveområder hvor dette giver mening. Der er indenfor socialområdet en udbredt og veludviklet tradition for et meget tæt samspil mellem udfører og myndighed. Du skal formå at understøtte denne tilgang.  
 
Som leder af Myndighedssektionen vil du således skulle samarbejde tæt med øvrige enheder og tilbud indenfor Socialafdelingen, øvrige afdelinger på velfærdsområderne i Silkeborg Kommune og en række eksterne samarbejdspartnere, herunder Region Midt.  
 
Du får mulighed for at præge, hvorledes behovet for nærved ledelse og faglig koordination skal varetages fremadrettet. Du skal have fokus på at sikre arbejdsmiljø og trivsel blandt dine medarbejdere i hverdagen og under udviklings- og omstillingsprocesser. 
 
Du vil skulle medvirke til at sikre høj faglig kvalitet, specialisering og målrettede indsatser samtidigt med at kompetencer skal bringes i spil på tværs. 
 
Du har det daglige økonomiske og ledelsesmæssige ansvar for enhedens personale. Og du har medansvar for Socialafdelingens samlede budget. 
 
Din profil 
Du har en relevant socialfaglig baggrund. 
 
Du har erfaring med: 
  • Myndighedsarbejde 
  • Personaleledelse 
  • Økonomistyring 
  • Forandringsprocesser 
Som person er du tillidsvækkende og handlekraftig, udstråler en naturlig autoritet samtidigt med at du er samarbejdsorienteret. 
 
Vi tilbyder 
  • Et spændende og udfordrende job i et engageret og fagligt miljø 
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling 
  • En uformel omgangstone, godt humør og gode kollegaer 
  • En centralt placeret arbejdsplads i det midtjyske  
Ansøgere forventes, at orientere sig i materiale relevant for stillingen, som kan findes på kommunens hjemmeside under ”Bliv leder hos os”. Her kan du også læse om Socialafdelingens organisering.  
 
Du bliver ansat efter gældende overenskomst. 
 
Vil du vide mere 
Vil du vide mere om stillingen og vores ambitioner i Socialafdelingen, er du velkommen til at kontakte Socialchef Dorte Eastwood på tlf. 23 49 56 58.  
 
Ansøgningsfrist søndag 29. april 2018.  
Første samtale forventes afholdt mandag 7. maj og anden samtale tirsdag 15. maj.  
Kandidaterne, som går videre til anden samtale må påregne at skulle gennemføre en Garuda KompetenceProfil- analyse mellem de to samtaler. 
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Send ansøgning. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 144638. 
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her