Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder af Planlægningsenhed

Vil du være med til at opbygge og udvikle den tværgående planlægning hos VUC Storstrøm?  

Vi søger en initiativrig leder, som kan stå i spidsen for vores nyetablerede planlægningsenhed pr. 1. august 2019.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du vil få mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af en central planlægningsenhed.

Planlægningsenheden samler hele det pædagogisk administrative område på tværs af VUC Storstrøm. Enheden består af 6 dygtige og engagerede medarbejdere med forskellig faglig baggrund. Opgaverne vil både skulle løses centralt samt lokalt på afdelingerne for at sikre både helhedsoverblik og indsigt.

Enhedens primære opgaver vil være skemalægning, planlægning af eksamen og censorater, projekter, VUC Erhvev, SSO mv., hvor du som leder vil være garanten for den tværgående ressourceoptimering og understøtte de lokale uddannelseschefer med data omkring gennemførsel, holdstørrelser etc.

Endelig vil du indgå i VUC Storstrøms ledergruppe med reference til Vicedirektøren. Vi ønsker at understøtte hinanden og tænke helhedsorienteret på tværs af enheder, ansvarsområder og faggrupper.

Vi forventer
Vi søger en udviklingsorienteret leder med sans for struktur og samarbejde. 

Som chef er du åben og engageret. Du evner gennem tillidsbaseret ledelse at skabe motivation, engagement og resultater blandt medarbejderne i enheden. Du har tydelige og gode lederevner, går gerne forrest og sætter retningen for en kompetent og engageret medarbejdergruppe.

Derudover forventer vi, at du har ambitioner på planlægningsenhedens vegne og bidrager aktivt til at styrke ledergruppen.

Kendskab til undervisningsområdet vil være en fordel.

Sidst, men ikke mindst, har du en relevant akademisk uddannelse og også gerne lederuddannelse. Vi prioriterer udvikling, og derfor forventes det også, at du fortsat ønsker at udvikle din ledelsespraksis.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

Vicedirektør Laila Emiliussen-Hougaard på mail: lae@vucstor.dk eller mobil 21 58 86 89.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og sker i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er den 17. maj 2019

Stillingen ønskes besat den 1. august 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes den 27. maj 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330013108Phoenix-69cc9dd512019-04-30T00:00:00Leder af Planlægningsenhed

Vil du være med til at opbygge og udvikle den tværgående planlægning hos VUC Storstrøm?  

Vi søger en initiativrig leder, som kan stå i spidsen for vores nyetablerede planlægningsenhed pr. 1. august 2019.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du vil få mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af en central planlægningsenhed.

Planlægningsenheden samler hele det pædagogisk administrative område på tværs af VUC Storstrøm. Enheden består af 6 dygtige og engagerede medarbejdere med forskellig faglig baggrund. Opgaverne vil både skulle løses centralt samt lokalt på afdelingerne for at sikre både helhedsoverblik og indsigt.

Enhedens primære opgaver vil være skemalægning, planlægning af eksamen og censorater, projekter, VUC Erhvev, SSO mv., hvor du som leder vil være garanten for den tværgående ressourceoptimering og understøtte de lokale uddannelseschefer med data omkring gennemførsel, holdstørrelser etc.

Endelig vil du indgå i VUC Storstrøms ledergruppe med reference til Vicedirektøren. Vi ønsker at understøtte hinanden og tænke helhedsorienteret på tværs af enheder, ansvarsområder og faggrupper.

Vi forventer
Vi søger en udviklingsorienteret leder med sans for struktur og samarbejde. 

Som chef er du åben og engageret. Du evner gennem tillidsbaseret ledelse at skabe motivation, engagement og resultater blandt medarbejderne i enheden. Du har tydelige og gode lederevner, går gerne forrest og sætter retningen for en kompetent og engageret medarbejdergruppe.

Derudover forventer vi, at du har ambitioner på planlægningsenhedens vegne og bidrager aktivt til at styrke ledergruppen.

Kendskab til undervisningsområdet vil være en fordel.

Sidst, men ikke mindst, har du en relevant akademisk uddannelse og også gerne lederuddannelse. Vi prioriterer udvikling, og derfor forventes det også, at du fortsat ønsker at udvikle din ledelsespraksis.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

Vicedirektør Laila Emiliussen-Hougaard på mail: lae@vucstor.dk eller mobil 21 58 86 89.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og sker i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er den 17. maj 2019

Stillingen ønskes besat den 1. august 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes den 27. maj 2019.

2019-05-19T00:50:13.813 Vil du være med til at opbygge og udvikle den tværgående planlægning hos VUC Storstrøm? Vi søger en initiativrig leder, som kan stå i spidsen for vores nyetablerede planlægningsenhed pr. 1. august 2019.Vi tilbyder Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du vil få mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af en central planlægningsenhed. Planlægningsenheden samler hele det pædagogisk administrative område på tværs af VUC Storstrøm. Enheden består af 6 dygtige og engagerede medarbejdere med forskellig faglig baggrund. Opgaverne vil både skulle løses centralt samt lokalt på afdelingerne for at sikre både helhedsoverblik og indsigt. Enhedens primære opgaver vil være skemalægning, planlægning af eksamen og censorater, projekter, VUC Erhvev, SSO mv., hvor du som leder vil være garanten for den tværgående ressourceoptimering og understøtte de lokale uddannelseschefer med data omkring gennemførsel, holdstørrelser etc. Endelig vil du indgå i VUC Storstrøms ledergruppe med reference til Vicedirektøren. Vi ønsker at understøtte hinanden og tænke helhedsorienteret på tværs af enheder, ansvarsområder og faggrupper.Vi forventerVi søger en udviklingsorienteret leder med sans for struktur og samarbejde. Som chef er du åben og engageret. Du evner gennem tillidsbaseret ledelse at skabe motivation, engagement og resultater blandt medarbejderne i enheden. Du har tydelige og gode lederevner, går gerne forrest og sætter retningen for en kompetent og engageret medarbejdergruppe.Derudover forventer vi, at du har ambitioner på planlægningsenhedens vegne og bidrager aktivt til at styrke ledergruppen. Kendskab til undervisningsområdet vil være en fordel. Sidst, men ikke mindst, har du en relevant akademisk uddannelse og også gerne lederuddannelse. Vi prioriterer udvikling, og derfor forventes det også, at du fortsat ønsker at udvikle din ledelsespraksis. Yderligere oplysningerHar du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte: Vicedirektør Laila Emiliussen-Hougaard på mail: lae@vucstor.dk eller mobil 21 58 86 89. Løn og ansættelsesvilkårStillingen er en fuldtidsstilling og sker i henhold til gældende overenskomst. AnsøgningsfristAnsøgningsfrist er den 17. maj 2019 Stillingen ønskes besat den 1. august 2019. Ansættelsessamtaler afholdes den 27. maj 2019.11jobnet69cc9dd5100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-18T00:00:000000https://www.innomate.com/InnomatePublicPagesMedarb/JobNotice.aspx?CompanyId=vucstor&JobNoticeId=1930EuropaDanmarkSjælland & øerLolland & FalsterGuldborgsund3515826VUC Storstrøm11Bispegade 14800Nykøbing FDKDanmark0
LAE@vucstor.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent751030JobNet4980412498041210029-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=69cc9dd5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=69cc9dd5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=69cc9dd5&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=69cc9dd5&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/8.jpgHar du et højt ambitionsniveau? Hos VUC Storstrøm får du rige muligheder for at påvirke virksomheden i en positiv retning.12008001Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse361627347LailaLAE@vucstor.dkDKDanmarkDKDanmark330075102To ledere til ny landsbyordning i SøllestedBasic Vil du være med til at udvikle og lede en landsbyordning, hvor vi bl.a. lægger vægt på tryghed, udvikling, omsorg, tolerance og glæde, og hvor alle er en del af det lokalt forankrede fællesskab? Er du lærer- eller pædagoguddannet, og kan du udvikle en lille - men stærk - landsbyordning, så den bliver et centralt samlingspunkt i landsbyen Søllested? Så er du måske en af de to nye ledere, vi søger! Hvem er vi?Søllested Landsbyordning er etableret 1. august 2019 som led i en ændring af skole- og dagtilbudsstrukturen i Lolland Kommune. Søllested Landsbyordning er skabt gennem sammenlægningen af Søllested Skole, Børnehaven Tryllefløjten med tilhørende dagpleje samt SFO Nordstjernen.Vi er placeret naturskønt i stationsbyen Søllested på Lolland, centralt mellem Maribo og Nakskov, i et lille men velfungerende lokalsamfund. Vi ligger tæt på sportshal, stadion, kirke og biograf, og vi har både dagtilbud, SFO og skole under samme tag samt tilknyttet dagpleje. Vi har dagpleje, børnehave, SFO og skole fra 0.-6. klasse. Du kan læse mere om stillingerne og Søllested Landsbyordning i Job- og personprofilen, og på hjemmesiderne for Søllested og Tryllefløjten. Ledelsesteamet for landsbyordningen - skoleleder og institutionslederLedelsesteamet skal sammen lede landsbyordningen og er hhv. skoleleder og institutionsleder (dagtilbud og SFO). Ledelsesteamet tager samlet ansvar for drift og udvikling af hele landsbyordningen og fastlægger konkret opgavefordeling af tværgående opgaver i teamet. En af lederne er samtidig overordnet leder for hele landsbyordningen og får titel af landsbyordningsleder, mens den anden er souschef og refererer til landsbyordningslederen. Ledelsesteamet består herudover af en stedfortræder (1 3 ledelsestid) for skolelederen. Hvem af skolelederen og institutionslederen der samtidig bliver landsbyordningsleder eller souschef, vil bero på de profiler som i sidste ende tilbydes stillingerne. Derfor er du meget velkommen til at angive i din ansøgning om du ser dig selv som landsbyordningsleder eller souschef, ligesom det vil være et af temaerne i ansættelsessamtalerne. Landsbyordningens ledelsesteam skal i fællesskab varetage den daglige pædagogiske, personalemæssige og administrative ledelse, samt sikre transparent kommunikation opad og nedad i organisationen. Tillige skal ledelsesteamet sammen med medarbejderne have kontakten til elever og forældre i en åben og inddragende kommunikation i overensstemmelse med afdelingens værdier. Landsbyordningslederen er ansvarlig for - i samarbejde med ledelsesteamet - at udmønte og omsætte sektorens strategiske beslutninger til handling, bl.a. ved at skabe klarhed om rammer, forventninger og kvalitet i forhold til medarbejdernes ydelser, og sikre dette gennem uddelegering, opfølgning, sparring og klarhed om roller og opgaver. Ledelsesteamet sikrer den faglige og pædagogiske udvikling, herunder udvikling af medarbejdernes pædagogiske, faglige og samarbejdsmæssige kompetencer på grundlag af et inkluderende børnesyn og bidrager til at skabe attraktive arbejdspladser med fokus på anerkendelse, dialog, videndeling og samarbejde. Sammen skal ledelsesteamet sikre fortsat opbakning til landsbyordningen som det foretrukne tilbud til lokalsamfundets forældre og børn. Stillingen som skolelederSkolelederen leder skoledelen, men er også med til at lede helheden. Hvor skolelederen ikke samtidig er landsbyordningsleder, leder skolelederen opad til landsbyordningslederen og har personaleansvaret for personalet på skoleområdet, herunder ansættelses- og afskedigelsesret, som udøves i tæt dialog med landsbyordningslederen. Skolelederen varetager dermed også den daglige personaleledelse og afholder MUS-samtaler m.v. Skolelederen har endvidere - under landsbyordningslederens overordnede budgetansvar - et betydeligt selvstændigt budgetansvar for det budget, der tildeles landsbyordningens skoletilbud. Stillingen som institutionslederInstitutionslederen leder dagtilbudsdelen med dagpleje, børnehave og SFO, men er også med til at lede helheden. Hvor institutionslederen ikke samtidig er landsbyordningsleder, leder institutionslederen opad til landsbyordningslederen og har personaleansvaret for personalet på dagtilbuds- og SFO-området, herunder ansættelses- og afskedigelsesret, som udøves i tæt dialog med landsbyordningslederen. Institutionslederen varetager dermed også den daglige personaleledelse og afholder MUS-samtaler m.v. Institutionslederen har endvidere - under landsbyordningslederens overordnede budgetansvar - et betydeligt selvstændigt budgetansvar for det budget, der tildeles landsbyordningens dagtilbud og SFO. Landsbyordningsleder og souschef Landsbyordningslederen er en decentral leder med overordnet budget- og personaleansvar, som udøves med respekt for den underordnede leders ansvar og ledelsesrum. Landsbyordningslederen har ansvar for at lede opad mod sektorchefen, udad mod øvrige decentrale ledere og nedad til underordnede ledere, og er med til at udvikle det samlede skole- og dagtilbudsområde. Landsbyordningslederen er ansigtet udadtil og leder i betydelig grad ud mod omverdenen. Væsentlig er det således, at landsbyordningslederen motiveres af relationer til og samarbejdet med lokalsamfundet. Landsbyordningslederen skal bidrage væsentligt til at udvikle det lokalt forankrede fællesskab, så landsbyordningen bliver det centrale samlingspunkt i landsbyen Søllested, og som både kan være en ressource for lokalsamfundet og selv trække på ressourcer herfra. Landsbyordningslederen kan derfor se mulighederne i at åbne landsbyordningens lokaler, værksteder og fællesarealer op for det omgivende samfund og etablere fællesspisninger og andre fælles arrangementer for hele landsbyen. Opbakningen til landsbyordningen sikres også gennem stadigt fokus på at fortælle den gode historie og sikre, at landsbyordningens særegne kvaliteter er tydelige for alle. Landsbyordningslederen er sekretær for bestyrelsen og formand for MED-udvalget. Den af skolelederen og institutionslederen, som ikke samtidig er landsbyordningsleder, virker som souschef for landsbyordningslederen i landsbyordningen. Hvem er du?Du er måske en erfaren leder, der søger den lille landsbyordnings overskuelighed og tætte samarbejde med personale, elever, forældre og omverden. Det kan også være, at du er en ambitiøs lærer eller pædagog, der brænder for ledelse og for at udvikle sammen med andre. Vi søger ledere: Der er lederuddannet eller er parat til at tage en lederuddannelse Der også har interesse for den administrative del af ledelsesopgaven Der kan forankre og udvikle eksisterende tiltag Der har pædagogisk indsigt og pædagogiske visioner Der har en inddragende og tillidsbaseret ledelsesstil med fokus på et godt arbejdsmiljø Der er synlig og anerkendende i hverdagen Der har forståelse for landsbyordningens centrale og særlige rolle for lokalsamfundet Der vil og kan lede ud fra Lolland Kommunes ledelsesgrundlag Der sætter pris på en uformel omgangstone i en engageret, dynamisk og kreativ personalegruppe Der har en god portion humor med plads til smil, latter og uhøjtidelighed Der - for skolelederen - er læreruddannet Der - for institutionslederen - er pædagoguddannet Yderligere oplysningerDu er velkommen til at kontakte sektorchef Espen Fossar Andersen på tlf. 23 80 73 67, hvis du har spørgsmål til stillingerne. Løn og ansættelsesforholdLøn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. AnsøgningsprocesAnsøgningsfrist er d. 10. september Første samtalerunde afholdes d. 18. september og anden samtalerunde afholdes d. 25. september. De ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, vil skulle gennemføre en profilanalyse, og vil til 2. samtalen blive præsenteret for en case. Tiltrædelse er d. 1. november 2019 eller snarest derefter.Vil du være med til at udvikle og lede en landsbyordning, hvor vi bl.a. lægger vægt på tryghed, udvikling, omsorg, tolerance og glæde, og hvor alle er en del af det lokalt forankrede fællesskab? Er du lærer- eller pædagoguddannet, og kan du udvikle en lille -  men stærk - landsbyordning, så den bliver et centralt samlingspunkt i landsbyen Søllested? Så er du måske en af de to nye ledere, vi søger! 
 
Hvem er vi?
Søllested Landsbyordning er etableret 1. august 2019 som led i en ændring af skole- og dagtilbudsstrukturen i Lolland Kommune. Søllested Landsbyordning er skabt gennem sammenlægningen af Søllested Skole, Børnehaven Tryllefløjten med tilhørende dagpleje samt SFO Nordstjernen.

Vi er placeret naturskønt i stationsbyen Søllested på Lolland, centralt mellem Maribo og Nakskov, i et lille men velfungerende lokalsamfund. Vi ligger tæt på sportshal, stadion, kirke og biograf, og vi har både dagtilbud, SFO og skole under samme tag samt tilknyttet dagpleje. Vi har dagpleje, børnehave, SFO og skole fra 0.-6. klasse.
 
Du kan læse mere om stillingerne og Søllested Landsbyordning i Job- og personprofilen, og på hjemmesiderne for Søllested og Tryllefløjten.
 
Ledelsesteamet for landsbyordningen - skoleleder og institutionsleder
Ledelsesteamet skal sammen lede landsbyordningen og er hhv. skoleleder og institutionsleder (dagtilbud og SFO). Ledelsesteamet tager samlet ansvar for drift og udvikling af hele landsbyordningen og fastlægger konkret opgavefordeling af tværgående opgaver i teamet. En af lederne er samtidig overordnet leder for hele landsbyordningen og får titel af landsbyordningsleder, mens den anden er souschef og refererer til landsbyordningslederen. Ledelsesteamet består herudover af en stedfortræder (1/3 ledelsestid) for skolelederen.
 
Hvem af skolelederen og institutionslederen der samtidig bliver landsbyordningsleder eller souschef, vil bero på de profiler som i sidste ende tilbydes stillingerne. Derfor er du meget velkommen til at angive i din ansøgning om du ser dig selv som landsbyordningsleder eller souschef, ligesom det vil være et af temaerne i ansættelsessamtalerne.
 
Landsbyordningens ledelsesteam skal i fællesskab varetage den daglige pædagogiske, personalemæssige og administrative ledelse, samt sikre transparent kommunikation opad og nedad i organisationen. Tillige skal ledelsesteamet sammen med medarbejderne have kontakten til elever og forældre i en åben og inddragende kommunikation i overensstemmelse med afdelingens værdier.  
Landsbyordningslederen er ansvarlig for - i samarbejde med ledelsesteamet - at udmønte og omsætte sektorens strategiske beslutninger til handling, bl.a. ved at skabe klarhed om rammer, forventninger og kvalitet i forhold til medarbejdernes ydelser, og sikre dette gennem uddelegering, opfølgning, sparring og klarhed om roller og opgaver.
 
Ledelsesteamet sikrer den faglige og pædagogiske udvikling, herunder udvikling af medarbejdernes pædagogiske, faglige og samarbejdsmæssige kompetencer på grundlag af et inkluderende børnesyn og bidrager til at skabe attraktive arbejdspladser med fokus på anerkendelse, dialog, videndeling og samarbejde.
 
Sammen skal ledelsesteamet sikre fortsat opbakning til landsbyordningen som det foretrukne tilbud til lokalsamfundets forældre og børn.
 
Stillingen som skoleleder
Skolelederen leder skoledelen, men er også med til at lede helheden. Hvor skolelederen ikke samtidig er landsbyordningsleder, leder skolelederen opad til landsbyordningslederen og har personaleansvaret for personalet på skoleområdet, herunder ansættelses- og afskedigelsesret, som udøves i tæt dialog med landsbyordningslederen. Skolelederen varetager dermed også den daglige personaleledelse og afholder MUS-samtaler m.v. Skolelederen har endvidere - under landsbyordningslederens overordnede budgetansvar - et betydeligt selvstændigt budgetansvar for det budget, der tildeles landsbyordningens skoletilbud.
 
 
Stillingen som institutionsleder
Institutionslederen leder dagtilbudsdelen med dagpleje, børnehave og SFO, men er også med til at lede helheden. Hvor institutionslederen ikke samtidig er landsbyordningsleder, leder institutionslederen opad til landsbyordningslederen og har personaleansvaret for personalet på dagtilbuds- og SFO-området, herunder ansættelses- og afskedigelsesret, som udøves i tæt dialog med landsbyordningslederen. Institutionslederen varetager dermed også den daglige personaleledelse og afholder MUS-samtaler m.v. Institutionslederen har endvidere - under landsbyordningslederens overordnede budgetansvar - et betydeligt selvstændigt budgetansvar for det budget, der tildeles landsbyordningens dagtilbud og SFO.
 
Landsbyordningsleder og souschef
Landsbyordningslederen er en decentral leder med overordnet budget- og personaleansvar, som udøves med respekt for den underordnede leders ansvar og ledelsesrum. Landsbyordningslederen har ansvar for at lede opad mod sektorchefen, udad mod øvrige decentrale ledere og nedad til underordnede ledere, og er med til at udvikle det samlede skole- og dagtilbudsområde. Landsbyordningslederen er ansigtet udadtil og leder i betydelig grad ud mod omverdenen.
 
Væsentlig er det således, at landsbyordningslederen motiveres af relationer til – og samarbejdet med – lokalsamfundet. Landsbyordningslederen skal bidrage væsentligt til at udvikle det lokalt forankrede fællesskab, så landsbyordningen bliver det centrale samlingspunkt i landsbyen Søllested, og som både kan være en ressource for lokalsamfundet og selv trække på ressourcer herfra. Landsbyordningslederen kan derfor se mulighederne i at åbne landsbyordningens lokaler, værksteder og fællesarealer op for det omgivende samfund og etablere fællesspisninger og andre fælles arrangementer for hele landsbyen. Opbakningen til landsbyordningen sikres også gennem stadigt fokus på at fortælle ”den gode historie” og sikre, at landsbyordningens særegne kvaliteter er tydelige for alle.
 
Landsbyordningslederen er sekretær for bestyrelsen og formand for MED-udvalget.
 
Den af skolelederen og institutionslederen, som ikke samtidig er landsbyordningsleder, virker som souschef for landsbyordningslederen i landsbyordningen.
 
Hvem er du?
Du er måske en erfaren leder, der søger den lille landsbyordnings overskuelighed og tætte samarbejde med personale, elever, forældre og omverden. Det kan også være, at du er en ambitiøs lærer eller pædagog, der brænder for ledelse og for at udvikle sammen med andre.
 
Vi søger ledere:
  • Der er lederuddannet eller er parat til at tage en lederuddannelse 
  • Der også har interesse for den administrative del af ledelsesopgaven  
  • Der kan forankre og udvikle eksisterende tiltag  
  • Der har pædagogisk indsigt og pædagogiske visioner
  • Der har en inddragende og tillidsbaseret ledelsesstil med fokus på et godt    arbejdsmiljø 
  • Der er synlig og anerkendende i hverdagen  
  • Der har forståelse for landsbyordningens centrale og særlige rolle for lokalsamfundet  
  • Der vil og kan lede ud fra Lolland Kommunes ledelsesgrundlag  
  • Der sætter pris på en uformel omgangstone i en engageret, dynamisk og kreativ personalegruppe 
  • Der har en god portion humor med plads til smil, latter og uhøjtidelighed 
  • Der - for skolelederen - er læreruddannet
  • Der - for institutionslederen - er pædagoguddannet
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte sektorchef Espen Fossar Andersen på tlf. 23 80 73 67, hvis du har spørgsmål til stillingerne.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
 
Ansøgningsproces
Ansøgningsfrist er d. 10. september
 
Første samtalerunde afholdes d. 18. september og anden samtalerunde afholdes d. 25. september.
 
De ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, vil skulle gennemføre en profilanalyse, og vil til 2. samtalen blive præsenteret for en case.
 
Tiltrædelse er d. 1. november 2019 eller snarest derefter.
 

ORS/Small/b5fe96dc_logo.pngSøllested LandsbyordningSøllested2019-08-19T16:05:54.4402019-09-10T00:00:00
330074505Landsbyordningsleder til ØstofteBasic Kan du lede og udvikle en lille, men stærk landsbyordning, så den bliver et centralt samlingspunkt i landsbyen? Kan du sikrer den røde tråd i overgange fra dagtilbud til skole og skabe en landsbyordning, hvor alle har ret - og lyst - til at være en del af det lokalt forankrede fællesskab? Så er du måske den nye landsbyordningsleder til Østofte. Til en helt ny landsbyordning i Østofte, søger vi en Landsbyordningsleder med en stærk faglighed og gode ledelseskompetencer.Som Landsbyordningsleder bliver du leder af skoleområdet (skoleleder) og samtidig øverste leder for landsbyordningen. Du vil få det overordnede budget- og personaleansvar. Ud over dig vil ledelsesteamet i landsbyordningen består af en institutionsleder for dagtilbud og SFO, som vil være din souschef samt en stedfortræder (1 3 ledelsestid) for din funktion som skoleleder.Faglig og personalemæssig ledelseLandsbyordningslederen er ansvarlig for at varetage den daglige pædagogiske, personalemæssige og administrative ledelse samt kontakten til elever og forældre på skolen, hertil bidrage til en åben og inddragende kommunikation, som skaber transparens, både op og ned i organisationen i henhold til de afgørende værdier. Landsbyordningslederen fremmer udmøntning og omsætning af strategiske beslutninger til handling i linjen ved at skabe klarhed om rammer, forventninger og kvalitet i forhold til medarbejdernes ydelser, og sikrer igennem uddelegering, opfølgning og sparring klarhed om, hvordan opgaver løses.Landsbyordningslederen sikrer den faglige og pædagogisk udvikling, herunder udvikling af medarbejdernes pædagogiske, faglige og samarbejdsmæssige kompetencer på basis af et inkluderende børnesyn, og bidrager til at skabe attraktive arbejdspladser med fokus på anerkendelse, dialog, videndeling og samarbejde.Landsbyordningslederen: Påtager sig ansvar for den pædagogiske og faglige kvalitet i skolen og dagtilbuddet i forhold til distriktets overordnede målsætning og Lollands værdier herunder det fælles pædagogiske grundlag Medvirker aktivt i implementeringen af overordnede beslutninger, og kan lede landsbyordningens udviklingsprocesser Påtager sig ansvar for at landsbyordningens medarbejdere understøtter børnenes læring, dannelse og trivsel maksimalt, tilrettelægger og sikrer opfølgning på det enkeltes barn udvikling, trivsel og læring Er præcis og tydelig i sin kommunikation om sine forventninger og går i dialog med medarbejderne, om hvordan de konkret organiserer, tilrettelægger og følger op på læringen hos børnene Skaber plads til professionelle og engagerede medarbejdere, og udøver faglig og pædagogisk sparring Påtager sig ansvaret for et vellykket skole-hjem samarbejde Er en samlende figur for landsbyen ved bl.a. at sikre den tætte kontakt og samarbejde med idrætsorganisationerne og kulturtilbuddene Kan se mulighederne i fælles arrangementer for hele landsbyen, eksempelvis ved at åbne skolens værksteder og etablere fællesspisninger for landsbyen Kan sikre en fortsat opbakning til skolen og dagtilbuddet, og få endnu flere forældre til positivt at vælge den lokale skole Kan arbejde med narrativer og fortælle den gode historie , der fremhæver de mange gevinster, der ved landsbyordningen Landsbyordningen Østofte består af dagpleje, børnehave, SFO og skole fra 0.-6. klasse. Landsbyordningen ligger tæt på sportshal, stadion og kirke, og der er et tæt samarbejde mellem skole og dagtilbud og de lokale foreninger.Du kan her læse yderligere om Østofte SkoletilbudLæs yderligere om stillingen som Landsbyordningsleder for Østofte i Job- og PersonprofilbeskrivelsenHvem er du?Du er måske en erfaren leder, der søger den lille landsbyordnings overskuelighed og tætte samarbejde med personale, elever, forældre og lokalsamfund. Det kan også være, at du er en ambitiøs lærer, der brænder for ledelse og for at udvikle sammen med andre. Vi forventer, at du: Har et godt teoretisk udgangspunkt i form af læreruddannelse kombineret med praksis- og ledererfaring Har en lederuddannelse på minimum diplomniveau eller ønske om at erhverve dette Har pædagogisk og didaktisk indsigt, og kan engagere, vejlede, inspirere og skabe rammer for udvikling af læring og trivsel Har en inddragende og tillidsbaseret ledelsesstil med fokus på et godt arbejdsmiljø, samt interesse for den administrative del af ledelsesopgaven Kan forankre og udvikle de tiltag, der allerede er i gang i landsbyordningen Er synlig og anerkendende i hverdagen Har forståelse for landsbyordningens centrale og særlige rolle for lokalsamfundet Sætter pris på en uformel omgangstone i en engageret, dynamisk og kreativ personalegruppe Er uhøjtidelig med en god portion humor og har plads til smil og latter Vi tilbyder: Et godt samarbejde i ledelsesteamet, hvor vi sammen sætter retning og sparrer med hinanden omkring vores fælles opgaver og de enkelte afdelinger En skole og SFO i god udvikling Ledelsen af en skole, hvor der er plads til forskellighed og de gode id er Hvor der er fokus på videreudviklingen af en kultur med professionelle læringsfællesskaber i både teams, men også i forhold til organisationens øvrige samarbejdsrelationer En skole som prioriterer samarbejde på tværs af klasser, årgange og faggrupper Gode traditioner som binder fællesskabet sammen fra 0. til 6. årgang. Vi er fælles om skolens emneuger, motionsdage og ikke mindst skolens sommerfest Tæt og professionelt samarbejde med det øvrige lederteam, hvor der er plads til en humoristisk tilgang og en forventning om, at vi kan udfordre og støtte hinanden i vores praksis Et lokalområde, hvor vi indgår tætte samarbejdsrelationer med uddannelsesinstitutionerne, erhvervslivet, foreninger og idrætsfaciliteter Yderligere oplysningerDu er velkommen til at kontakte sektorchef Espen Fossar Andersen på tlf. 23 80 73 67, hvis du har spørgsmål til stillingen. Løn og ansættelsesforholdLøn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. AnsøgningsprocesAnsøgningsfrist er d. 10. september. Første samtalerunde afholdes 17. september og anden samtalerunde afholdes den 24. september. De ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, vil skulle gennemføre en profilanalyse, og vil til 2. samtalen blive præsenteret for en case. Tiltrædelse er d. 1. november 2019 eller snarest derefter.Kan du lede og udvikle en lille, men stærk landsbyordning, så den bliver et centralt samlingspunkt i landsbyen? Kan du sikrer den røde tråd i overgange fra dagtilbud til skole og skabe en landsbyordning, hvor alle har ret - og lyst - til at være en del af det lokalt forankrede fællesskab? Så er du måske den nye landsbyordningsleder til Østofte.

Til en helt ny landsbyordning i Østofte, søger vi en Landsbyordningsleder med en stærk faglighed og gode ledelseskompetencer.
Som Landsbyordningsleder bliver du leder af skoleområdet (skoleleder) og samtidig øverste leder for landsbyordningen. Du vil få det overordnede budget- og personaleansvar. Ud over dig vil ledelsesteamet i landsbyordningen består af en institutionsleder for dagtilbud og SFO, som vil være din souschef samt en stedfortræder (1/3 ledelsestid) for din funktion som skoleleder.

Faglig og personalemæssig ledelse
Landsbyordningslederen er ansvarlig for at varetage den daglige pædagogiske, personalemæssige og administrative ledelse samt kontakten til elever og forældre på skolen, hertil bidrage til en åben og inddragende kommunikation, som skaber transparens, både op og ned i organisationen i henhold til de afgørende værdier. 

Landsbyordningslederen fremmer udmøntning og omsætning af strategiske beslutninger til handling i linjen ved at skabe klarhed om rammer, forventninger og kvalitet i forhold til medarbejdernes ydelser, og sikrer igennem uddelegering, opfølgning og sparring klarhed om, hvordan opgaver løses.

Landsbyordningslederen sikrer den faglige og pædagogisk udvikling, herunder udvikling af medarbejdernes pædagogiske, faglige og samarbejdsmæssige kompetencer på basis af et inkluderende børnesyn, og bidrager til at skabe attraktive arbejdspladser med fokus på anerkendelse, dialog, videndeling og samarbejde.

Landsbyordningslederen:
  • Påtager sig ansvar for den pædagogiske og faglige kvalitet i skolen og dagtilbuddet i forhold til distriktets overordnede målsætning og Lollands værdier – herunder det fælles pædagogiske grundlag
  • Medvirker aktivt i implementeringen af overordnede beslutninger, og kan lede landsbyordningens udviklingsprocesser
  • Påtager sig ansvar for at landsbyordningens medarbejdere understøtter børnenes læring, dannelse og trivsel maksimalt, tilrettelægger og sikrer opfølgning på det enkeltes barn udvikling, trivsel og læring
  • Er præcis og tydelig i sin kommunikation om sine forventninger og går i dialog med medarbejderne, om hvordan de konkret organiserer, tilrettelægger og følger op på læringen hos børnene
  • Skaber plads til professionelle og engagerede medarbejdere, og udøver faglig og pædagogisk sparring
  • Påtager sig ansvaret for et vellykket skole-hjem samarbejde
  • Er en samlende figur for landsbyen ved bl.a. at sikre den tætte kontakt og samarbejde med idrætsorganisationerne og kulturtilbuddene
  • Kan se mulighederne i fælles arrangementer for hele landsbyen, eksempelvis ved at åbne skolens værksteder og etablere fællesspisninger for landsbyen
  • Kan sikre en fortsat opbakning til skolen og dagtilbuddet, og få endnu flere forældre til positivt at vælge den lokale skole
  • Kan arbejde med narrativer og fortælle ”den gode historie”, der fremhæver de mange gevinster, der ved landsbyordningen
 
Landsbyordningen Østofte består af dagpleje, børnehave, SFO og skole fra 0.-6. klasse. Landsbyordningen ligger tæt på sportshal, stadion og kirke, og der er et tæt samarbejde mellem skole og dagtilbud og de lokale foreninger.

Du kan her læse yderligere om Østofte Skoletilbud

Læs yderligere om stillingen som Landsbyordningsleder for Østofte i Job- og Personprofilbeskrivelsen

Hvem er du?
Du er måske en erfaren leder, der søger den lille landsbyordnings overskuelighed og tætte samarbejde med personale, elever, forældre og lokalsamfund. Det kan også være, at du er en ambitiøs lærer, der brænder for ledelse og for at udvikle sammen med andre. 

Vi forventer, at du:
  • Har et godt teoretisk udgangspunkt i form af læreruddannelse kombineret med praksis- og ledererfaring 
  • Har en lederuddannelse på minimum diplomniveau eller ønske om at erhverve dette 
  • Har pædagogisk og didaktisk indsigt, og kan engagere, vejlede, inspirere og skabe rammer for udvikling af læring og trivsel 
  • Har en inddragende og tillidsbaseret ledelsesstil med fokus på et godt arbejdsmiljø, samt interesse for den administrative del af ledelsesopgaven 
  • Kan forankre og udvikle de tiltag, der allerede er i gang i landsbyordningen 
  • Er synlig og anerkendende i hverdagen 
  • Har forståelse for landsbyordningens centrale og særlige rolle for lokalsamfundet 
  • Sætter pris på en uformel omgangstone i en engageret, dynamisk og kreativ personalegruppe 
  • Er uhøjtidelig med en god portion humor og har plads til smil og latter

Vi tilbyder:
  • Et godt samarbejde i ledelsesteamet, hvor vi sammen sætter retning og sparrer med hinanden omkring vores fælles opgaver og de enkelte afdelinger
  • En skole og SFO i god udvikling
  • Ledelsen af en skole, hvor der er plads til forskellighed og de gode idéer
  • Hvor der er fokus på videreudviklingen af en kultur med professionelle læringsfællesskaber i både teams, men også i forhold til organisationens øvrige samarbejdsrelationer
  • En skole som prioriterer samarbejde på tværs af klasser, årgange og faggrupper
  • Gode traditioner som binder fællesskabet sammen fra 0. til 6. årgang. Vi er fælles om skolens emneuger, motionsdage og ikke mindst skolens sommerfest
  • Tæt og professionelt samarbejde med det øvrige lederteam, hvor der er plads til en humoristisk tilgang og en forventning om, at vi kan udfordre og støtte hinanden i vores praksis
  • Et lokalområde, hvor vi indgår tætte samarbejdsrelationer med uddannelsesinstitutionerne, erhvervslivet, foreninger og idrætsfaciliteter
 
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte sektorchef Espen Fossar Andersen på tlf. 23 80 73 67, hvis du har spørgsmål til stillingen.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
 
Ansøgningsproces
Ansøgningsfrist er d. 10. september.
 
Første samtalerunde afholdes 17. september og anden samtalerunde afholdes den 24. september.
 
De ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, vil skulle gennemføre en profilanalyse, og vil til 2. samtalen blive præsenteret for en case.
 
Tiltrædelse er d. 1. november 2019 eller snarest derefter.

ORS/Small/c94f439f_logo.pngØstofte LandsbyordningNørreballe2019-08-16T19:01:54.4172019-09-10T00:00:00
330072363Leder til Søbjerggård BørnehusRobot En spændende og alsidig stilling i en aldersintegreret daginstitution med fokus på faglig udvikling.Vi søger en leder, der kan skabe gode og udviklende læringsmiljøer via høj faglighed og godt arbejdsmiljø.Søbjerggård Børnehus er normeret til 135 børn og består af 2 vuggestuegrupper, 3 børnehavegrupper og 2 Storbørnsgrupper. Vi har 4 pladser i Det Særlige Tilbud , som er et tilbud for børn med et behov for en særlig indsats.Vi arbejder ud fra vores pædagogiske læreplaner og tilvejebringer her de bedste forudsætninger for udvikling og læring og skaber sunde og livsduelige børn.Vi søger en leder, der kan se sig selv i nedenstående udsagnDuhar relevant pædagogisk uddannelse og ledererfaringhar en diplom i ledelse, eller du er indstillet på at gennemføre en lederuddannelseudvikler medarbejdernes kompetencer gennem feedback, inddragelse og anerkendelsehar fokus på kerneopgavenskaber følgeskab gennem faglighed, motivation og arbejdsglædeskal udvikle og implementere Den Styrkede Læreplan er en god kommunikator og kan samarbejde med børn, forældre, medarbejdere og eksterne samarbejdspartnerekan spille andre gode og uddelegere ansvar og opgaverhar et positivt livssyn og humoristisk sans.Vi tilbyder diget udfordrende, afvekslende spændende lederjob i en engageret institutionat blive en del af et lederteam med en souschef, der refererer til digledelse af en engageret personalegruppe, der gerne vil udviklesat blive en del af dagtilbudsområdet ledernetværk.Er du fuld af virkelyst, og kan du se dig selv i overstående udsagn, ser vi frem til at læse din ansøgning.Yderligere oplysningerDu kan aftale besøg på institutionen eller høre mere om stillingen ved at kontakte:Ole Lund Nielsen, konstitueret leder i Søbjerggård Børnehus, telefon 30 70 97 40Maj-Britt Thy, afdelingsleder i Center for Børn og Unge, telefon 58 57 31 38 eller på mail mathy@slagelse.dkDu kan læse mere på Søbjerggård Børnehus hjemmeside (åbner i nyt vindue)Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst. Der vil blive indhentet børne- og straffeattest.Ansøgningsfrist10. september 2019Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale den 16. september og eventuel 2. samtalerunde den 27. september 2019.En spændende og alsidig stilling i en aldersintegreret daginstitution med fokus på faglig udvikling.

Vi søger en leder, der kan skabe gode og udviklende læringsmiljøer via høj faglighed og godt arbejdsmiljø.

Søbjerggård Børnehus er normeret til 135 børn og består af 2 vuggestuegrupper, 3 børnehavegrupper og 2 Storbørnsgrupper. Vi har 4 pladser i ”Det Særlige Tilbud”, som er et tilbud for børn med et behov for en særlig indsats.

Vi arbejder ud fra vores pædagogiske læreplaner og tilvejebringer her de bedste forudsætninger for udvikling og læring og skaber sunde og livsduelige børn.

Vi søger en leder, der kan se sig selv i nedenstående udsagn

Du
  • har relevant pædagogisk uddannelse og ledererfaring
  • har en diplom i ledelse, eller du er indstillet på at gennemføre en lederuddannelse
  • udvikler medarbejdernes kompetencer gennem feedback, inddragelse og anerkendelse
  • har fokus på kerneopgaven
  • skaber følgeskab gennem faglighed, motivation og arbejdsglæde
  • skal udvikle og implementere ”Den Styrkede Læreplan”
  • er en god kommunikator og kan samarbejde med børn, forældre, medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere
  • kan spille andre gode og uddelegere ansvar og opgaver
  • har et positivt livssyn og humoristisk sans.

Vi tilbyder dig
  • et udfordrende, afvekslende spændende lederjob i en engageret institution
  • at blive en del af et lederteam med en souschef, der refererer til dig
  • ledelse af en engageret personalegruppe, der gerne vil udvikles
  • at blive en del af dagtilbudsområdet ledernetværk.

Er du fuld af virkelyst, og kan du se dig selv i overstående udsagn, ser vi frem til at læse din ansøgning.

Yderligere oplysninger

Du kan aftale besøg på institutionen eller høre mere om stillingen ved at kontakte:
  • Ole Lund Nielsen, konstitueret leder i Søbjerggård Børnehus, telefon 30 70 97 40
  • Maj-Britt Thy, afdelingsleder i Center for Børn og Unge, telefon 58 57 31 38 eller på mail mathy@slagelse.dk

Du kan læse mere på Søbjerggård Børnehus hjemmeside (åbner i nyt vindue)

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst. Der vil blive indhentet børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist
  • 10. september 2019

Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale den 16. september og eventuel 2. samtalerunde den 27. september 2019.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-08-19T00:00:002019-09-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

To ledere til ny landsbyordning i Søllested

Søllested Landsbyordning

Søllested
Vil du være med til at udvikle og lede en landsbyordning, hvor vi bl.a. lægger vægt på tryghed, udvikling, omsorg, tolerance og glæde, og hvor alle er en del af det lokalt forankrede fællesskab? Er du lærer- eller pædagoguddannet, og kan du udvikle ...
Indrykket:19. august 2019
Udløbsdato:10. september 2019

Landsbyordningsleder til Østofte

Østofte Landsbyordning

Nørreballe
Kan du lede og udvikle en lille, men stærk landsbyordning, så den bliver et centralt samlingspunkt i landsbyen? Kan du sikrer den røde tråd i overgange fra dagtilbud til skole og skabe en landsbyordning, hvor alle har ret - og lyst - til at være en ...
Indrykket:16. august 2019
Udløbsdato:10. september 2019

Leder til Søbjerggård Børnehus

Slagelse Kommune

Slagelse
En spændende og alsidig stilling i en aldersintegreret daginstitution med fokus på faglig udvikling.Vi søger en leder, der kan skabe gode og udviklende læringsmiljøer via høj faglighed og godt arbejdsmiljø.Søbjerggård Børnehus er normeret til 135 bø...
Indrykket:19. august 2019
Udløbsdato:10. september 2019