Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder, der tør gå i front i genopbygningen af den offentlige gældsinddrivelse, søges til stabsenhed i den kommende Gældsstyrelse


Vi søger en dygtig og engageret kollega til en stilling som leder for en nyoprettet stabsenhed i det kommende Driftscenter Grenå/Thisted samt fogedenhed Randers. Det er en spændende og udfordrende stilling, hvor du er med til at sikre, at vi både lykkes med etableringen af Driftscentret samt lykkes med den store transformation i den kommende Gældsstyrelse. Gæld i SKAT har ansvaret for at inddrive al gæld til det offentlige.

Stabsenheden har en særlig rolle med at understøtte underdirektør og lederkolleger på driftscentret med bl.a. opgaver inden for økonomistyring, HR og administrative opgaver samt etablering af ønsket kultur og adfærd, og er samtidig ind- og udgang for det tætte samarbejde med stabsfunktionerne i Gæld.

Rollemodel – der kan skabe motivation og resultater
Målbilledet i 2021 viser, at vi bliver godt 350 medarbejdere og ledere fordelt på ca. 16-18 enheder i Driftscenter Grenå/Thisted samt Randers Du får en særlig opgave med at oprette en ny enhed på driftscentret, - en enhed, som skal sikre koordinering og opfølgning på tværs af alle enhederne på centret.

Du refererer direkte til underdirektøren, som du forventes at bistå i den daglige kontakt til erhvervslivet og borgerne. Derved sikrer du, at Gæld i SKAT i enhver sammenhæng optræder professionelt og korrekt. Du guider din underdirektør til at håndtere problemer, inden de opstår, og du sørger for, at I hele tiden afstemmer retning og fokus.
Du formår at understøtte den strategiske udvikling og målfastsættelsen inden for eget område, og du tager ansvar for at skabe sammenhæng mellem overordnede strategier og produktionsmål. Strategier, politikker og mål omsætter du til håndgribelige pejlemærker, som medarbejderne og lederkolleger kan arbejde målrettet efter.
Du følger op på mål inden for eksempelvis produktionsresultater, performance og trivsel samtidig med, at du bidrager til et højt engagement blandt medarbejderne. Det forventes derfor også, at du kan sparre med medarbejderne om såvel faglige som personaleledelsesmæssige spørgsmål. Med nærhed og kvalitet skal du bidrage til at styrke inddrivelsesområdets høje ledelsesstandard, hvor empati og en evne til at være serviceminded går hånd i hånd med ordentlighed og effektivitet.
Vi er ambitiøse, og det samme er du i forhold til din ledelse, hvor du motiveres af en god balance mellem produktionsstyring, drifts- og procesoptimeringer, samtidig med at du formår at bidrage positivt til trivsel og motivation blandt medarbejderne. Du elsker at skabe overblik og har styr på detaljerne og motiverer til fremdrift for hele driftscentret.

Du har en relevant uddannelse med en stærk lederprofil samt lysten til at sætte dig ind i den faglighed, som vi arbejder med. Det er en fordel, at du har et solidt kendskab til reglerne om offentlig forvaltning. Vi ser derfor gerne, at du har erfaring som leder, og at denne erfaring kan være opnået i en større organisation. Sidst men ikke mindst ønsker dine lederkolleger sig en kollega der tænker ”vi” før ”jeg”.

Ansøgning, kontakt og løn
Vi ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter via linket senest den 2. maj 2018.

Har du spørgsmål vedrørende stilling og jobindhold, er du velkommen til at kontakte underdirektør Maibrit Brandt på tlf.: 72376533. Vedrørende HR-relaterede spørgsmål kontakter du rekrutteringspartner Mette Bay Andersen på tlf.: 7237 1547.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 9. maj og 2. samtaler den 22. maj 2018.
Der vil i rekrutteringsforløbet indgå en personprofilanalyse og en logisk test.

Ansættelse er betinget af, at du har en tilfredsstillende straffeattest. Der vil blive foretaget et restancetjek for så vidt angår eventuelle restancer til det offentlige.

Stillingerne forventes besat varigt i lønramme 36 med mulighed for tillæg. Stillingerne forventes som udgangspunkt besat på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil være Bredstrupvej 40, 8500 Grenå, eller Thisted Kystvej 4, 7700 Thisted. Uanset arbejdssted forventes det, at du er nærværende på alle lokationer i Driftscentret.

Vi glæder os til at tage dig med ombord på vores rejse!

Gældsstyrelsen – din nye arbejdsplads
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Gældsstyrelsens kerneopgave bliver at hjælpe borgere og virksomheder med at betale deres gæld til det offentlige. Styrelsen forventes bemandet med ca. 1.500 medarbejdere og får kontorer i Middelfart, Thisted, Grenaa, Ringkøbing, Randers, Tønder og Roskilde. Læs mere om Gældsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her