Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder for Silkeborg Kommunes Døgngenoptræningscenter

Brænder du for ledelse? 
Kan du skabe følgeskab for rehabilitering i en tværfaglig medarbejdergruppe? 
Er du optaget af mulighederne i Det nære Sundhedsvæsen? 
 
Så er det dig, vi mangler til et spændende lederjob.  
Døgngenoptræningscenteret har plads til 18 borgere med behov for rehabiliterende indsatser, herunder kompleks sygepleje og træning. Borgerne kommer enten fra hjemmet eller udskrives fra sygehuset.  
En del af borgerne har følger efter apopleksi, anden erhvervet hjerneskade eller amputation. 
 
Afdelingens kerneopgave er: 
På genoptræningscentret vil vi gennem høj faglighed og tæt tværfagligt samarbejde følge borgere med behov for døgngenoptræning godt videre i livet. 
 
Døgngenoptræningscenteret er en del af Sektionen Nære Sundhedstilbud. 
Du skal være leder for en gruppe engagerede medarbejdere, der virkelig brænder for opgaven og som ønsker at profilere afsnittet, samt give de borgere, der kommer en kvalificeret rehabilitering. 
 
Du får ansvar for den faglige og personalemæssige ledelse af en personalegruppe, der består af otte sygeplejersker, otte fys- og ergo- terapeuter, ti social- og sundhedsassistenter samt husassistenter, som i hverdagen arbejder tæt sammen med kommunens akutteam.  
Her bliver din opgave at fastholde og videreudvikle den tværfaglige rehabiliterende tilgang med afsæt i borgernes ønsker og drømme. 
Du er ligeledes ansvarlig for at overholde afdelingens budget. 
Én af de første opgaver bliver at sikre implementeringen af Fællessprog 3 og Nexus. 
 
Vi ønsker os, at du: 
  • har en sundhedsfaglig uddannelse med sygeplejerske-/terapeut baggrund med bred klinisk baggrund 
  • har ledelseserfaring og gerne lederuddannelse 
  • har erfaring med kompleks sygepleje, forebyggelse/sundhedsfremme, rehabilitering og mestring 
  • deltager i udviklingen af sammenhængende borgerforløb (F.eks. Hjemmepleje/hjemmesygepleje sektionen, Plejecenter sektionen, Socialafdelingen) 
  • varetager og støtter op omkring implementering af faglige indsatser 
  • har et stort engagement og kan holde borgerfokus 
  • kan handle, bevare roen og overblikket - også når det går stærkt 
  • kan stå såvel foran som bagved medarbejderne 
Vi tilbyder: 
  • en kultur, hvor vi tager udgangspunkt i borgeren. 
  • en arbejdsplads, hvor der er mulighed for at præge den faglige udvikling 
  • super engagerede medarbejdere 
  • et velfungerende ledelsesteam 
  • en afdeling, der uddanner sygeplejersker, ergoterapeuter og social- og sundhedsassistenter 
  • en afdeling, hvor en sygeplejerske udarbejder vagtplan 
Silkeborg Kommune arbejder ud fra et anerkendende perspektiv og en værdibaseret tilgang, hvilket skinner igennem i den måde vi er ledere på. Lederen i afdelingen har til opgave at understøtte og udvikle mødet med borgeren, stærk faglighed samt tværfaglig og effektiv opgaveløsning. Du bliver en del af et velfungerende ledelsesteam, hvor vi står sammen om at løse udfordringerne og yde hinanden støtte og sparring.  
 
Du kan læse mere om struktur og vores politik på området på www.silkeborgkommune.dk  under ”Sundhed- og Omsorg”. 
 
Du kan læse mere om afdelingen her "Klik her". 
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
 
Stillingen ønskes besat pr. 1. juni 2018 eller efter aftale. 
 
Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Steffen Brun på tlf. 20 58 61 49 eller sygeplejefaglig leder Ida Høgh på tlf. 30 58 40 43. 
 
Ansøgningsfrist mandag 23. april 2018. Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag 26. april. 
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Send ansøgning. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 144607. 
 
Når vi ansætter personale inden for sundheds- og omsorgsområdet er en betingelse at den person, vi ønsker at ansætte kan fremvise en tilfredsstillende privat straffeattest. 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her