Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder i Ældreområdet

Ny leder i ældreområdet i Dansk Sundhedstjeneste

Vor dygtige leder af hjemmeplejen har efter mere end 40 års ansættelse i Sundhedstjenesten valgt at gå på pension. Vi søger derfor en ny kollega pr. 1. august 2019 eller snarest derefter.

Om stillingen

Lederen i ældreområdet er ansvarlig for medudvikling og implementering af den overordnede ledelses strategiske beslutninger og mestrer balancerne mellem menneske, faglighed og økonomi i en politisk styret organisation.

Som leder er du en samlende figur, der skaber resultater gennem ledelsesmæssige fællesskaber i et stærkt samspil både i egen organisation og på tværs med interne og eksterne samarbejdspartnere.

Du sikrer både udvikling og drift ud fra de fastsatte mål og givne økonomiske vilkår, hvor konstante forandringer er et grundvilkår.

Lederen refererer direkte til Sundhedstjenestens forretningsfører og indgår i ledergruppen sammen med forretningsføreren og de øvrige afdelingsledere.

 Der vil være tale om en fuldtidsstilling.

Din profil

Du er først og fremmest en stærk og kompetent leder og gerne med nogle års ledelseserfaring på et relevant niveau. Erfaring fra en politisk styret organisation vil være en fordel.

Du har en intuitiv forståelse for, hvad det kræver at være en del af et politisk system. Med udgangspunkt i dine tidligere erfaringer er du båret af en stærk loyalitet og du er i stand til at fungere som rådgiver og sparringspartner i krydsfeltet mellem embedsmænd og de folkevalgte.

Din ledelsesstil er visionær, involverende og anerkendende og med fokus på at skabe konkrete og holdbare resultater.

Du trives med og bevæger dig ubesværet i de mange relationelle samspil, der eksisterer i ældreområdet - et område, der er karakteriseret ved at have særlig offentlig bevågenhed.

Du er i besiddelse af en PDL og bevæger dig uden problemer i området mellem dansk og tysk sprog, kultur og faglighed.

Derfor skal du vælge Sundhedstjenesten som din fremtidige partner og arbejdsgiver

Sundhedstjenesten er kendt for at have en høj faglig status og en solid drift. Vi arbejder for, at vore interessenter har mulighed for at leve det liv, de ønsker med størst mulig selvbestemmelse både inden for ældretilbud og sundhedstilbud.

Vore kompetente medarbejdere engagerer sig sammen med ledelsen og det omkringliggende samfund i at udføre vore opgaver i overensstemmelse med Sundhedstjenestens mission og vision.

Vi er en organisation i konstant udvikling og arbejder aktivt på at finde nye løsninger på alle de udfordringer, forventninger og krav, der løbende kommer. Vi er helt bevidste om, at særligt den demografiske udvikling i befolkningen vil give volumenudfordringer inden for ældreområdet og at udviklingen i det nære sundhedsvæsen vil sætte sig nye spor.

Stillingen giver mulighed for indflydelse og spændende udviklingsmuligheder for dig som leder i en af mindretallets centrale organisationer.

Ansættelsesprocedure

I henhold til Sundhedstjenestens vedtægt ansættes ledende medarbejdere på afdelingslederniveau af organisationens Forretningsudvalg, som også gennemfører ansættelsessamtalerne.

 Ansøgningsfrist

Der er ikke en egentlig ansøgningsfrist, men ansøgninger evalueres og behandles løbende – lad os høre fra dig så snart som muligt. Ansøgning med relevante bilag sendes pr. email til tom.petersen@dksund.de.

Yderligere oplysninger

Har du brug for yderligere oplysninger, kan du rette henvendelse til forretningsfører Tom Petersen på +49 461 570 580 eller på email.

Du kan læse meget mere om Dansk Sundhedstjeneste på www.dksund.de.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330020646Phoenix-269a546b12019-05-09T00:00:00Leder i Ældreområdet

Ny leder i ældreområdet i Dansk Sundhedstjeneste

Vor dygtige leder af hjemmeplejen har efter mere end 40 års ansættelse i Sundhedstjenesten valgt at gå på pension. Vi søger derfor en ny kollega pr. 1. august 2019 eller snarest derefter.

Om stillingen

Lederen i ældreområdet er ansvarlig for medudvikling og implementering af den overordnede ledelses strategiske beslutninger og mestrer balancerne mellem menneske, faglighed og økonomi i en politisk styret organisation.

Som leder er du en samlende figur, der skaber resultater gennem ledelsesmæssige fællesskaber i et stærkt samspil både i egen organisation og på tværs med interne og eksterne samarbejdspartnere.

Du sikrer både udvikling og drift ud fra de fastsatte mål og givne økonomiske vilkår, hvor konstante forandringer er et grundvilkår.

Lederen refererer direkte til Sundhedstjenestens forretningsfører og indgår i ledergruppen sammen med forretningsføreren og de øvrige afdelingsledere.

 Der vil være tale om en fuldtidsstilling.

Din profil

Du er først og fremmest en stærk og kompetent leder og gerne med nogle års ledelseserfaring på et relevant niveau. Erfaring fra en politisk styret organisation vil være en fordel.

Du har en intuitiv forståelse for, hvad det kræver at være en del af et politisk system. Med udgangspunkt i dine tidligere erfaringer er du båret af en stærk loyalitet og du er i stand til at fungere som rådgiver og sparringspartner i krydsfeltet mellem embedsmænd og de folkevalgte.

Din ledelsesstil er visionær, involverende og anerkendende og med fokus på at skabe konkrete og holdbare resultater.

Du trives med og bevæger dig ubesværet i de mange relationelle samspil, der eksisterer i ældreområdet - et område, der er karakteriseret ved at have særlig offentlig bevågenhed.

Du er i besiddelse af en PDL og bevæger dig uden problemer i området mellem dansk og tysk sprog, kultur og faglighed.

Derfor skal du vælge Sundhedstjenesten som din fremtidige partner og arbejdsgiver

Sundhedstjenesten er kendt for at have en høj faglig status og en solid drift. Vi arbejder for, at vore interessenter har mulighed for at leve det liv, de ønsker med størst mulig selvbestemmelse både inden for ældretilbud og sundhedstilbud.

Vore kompetente medarbejdere engagerer sig sammen med ledelsen og det omkringliggende samfund i at udføre vore opgaver i overensstemmelse med Sundhedstjenestens mission og vision.

Vi er en organisation i konstant udvikling og arbejder aktivt på at finde nye løsninger på alle de udfordringer, forventninger og krav, der løbende kommer. Vi er helt bevidste om, at særligt den demografiske udvikling i befolkningen vil give volumenudfordringer inden for ældreområdet og at udviklingen i det nære sundhedsvæsen vil sætte sig nye spor.

Stillingen giver mulighed for indflydelse og spændende udviklingsmuligheder for dig som leder i en af mindretallets centrale organisationer.

Ansættelsesprocedure

I henhold til Sundhedstjenestens vedtægt ansættes ledende medarbejdere på afdelingslederniveau af organisationens Forretningsudvalg, som også gennemfører ansættelsessamtalerne.

 Ansøgningsfrist

Der er ikke en egentlig ansøgningsfrist, men ansøgninger evalueres og behandles løbende – lad os høre fra dig så snart som muligt. Ansøgning med relevante bilag sendes pr. email til tom.petersen@dksund.de.

Yderligere oplysninger

Har du brug for yderligere oplysninger, kan du rette henvendelse til forretningsfører Tom Petersen på +49 461 570 580 eller på email.

Du kan læse meget mere om Dansk Sundhedstjeneste på www.dksund.de.

 

2019-07-05T00:51:15.980 Ny leder i ældreområdet i Dansk Sundhedstjeneste Vor dygtige leder af hjemmeplejen har efter mere end 40 års ansættelse i Sundhedstjenesten valgt at gå på pension. Vi søger derfor en ny kollega pr. 1. august 2019 eller snarest derefter. Om stillingen Lederen i ældreområdet er ansvarlig for medudvikling og implementering af den overordnede ledelses strategiske beslutninger og mestrer balancerne mellem menneske, faglighed og økonomi i en politisk styret organisation. Som leder er du en samlende figur, der skaber resultater gennem ledelsesmæssige fællesskaber i et stærkt samspil både i egen organisation og på tværs med interne og eksterne samarbejdspartnere. Du sikrer både udvikling og drift ud fra de fastsatte mål og givne økonomiske vilkår, hvor konstante forandringer er et grundvilkår. Lederen refererer direkte til Sundhedstjenestens forretningsfører og indgår i ledergruppen sammen med forretningsføreren og de øvrige afdelingsledere. Der vil være tale om en fuldtidsstilling. Din profil Du er først og fremmest en stærk og kompetent leder og gerne med nogle års ledelseserfaring på et relevant niveau. Erfaring fra en politisk styret organisation vil være en fordel. Du har en intuitiv forståelse for, hvad det kræver at være en del af et politisk system. Med udgangspunkt i dine tidligere erfaringer er du båret af en stærk loyalitet og du er i stand til at fungere som rådgiver og sparringspartner i krydsfeltet mellem embedsmænd og de folkevalgte. Din ledelsesstil er visionær, involverende og anerkendende og med fokus på at skabe konkrete og holdbare resultater. Du trives med og bevæger dig ubesværet i de mange relationelle samspil, der eksisterer i ældreområdet - et område, der er karakteriseret ved at have særlig offentlig bevågenhed. Du er i besiddelse af en PDL og bevæger dig uden problemer i området mellem dansk og tysk sprog, kultur og faglighed. Derfor skal du vælge Sundhedstjenesten som din fremtidige partner og arbejdsgiver Sundhedstjenesten er kendt for at have en høj faglig status og en solid drift. Vi arbejder for, at vore interessenter har mulighed for at leve det liv, de ønsker med størst mulig selvbestemmelse både inden for ældretilbud og sundhedstilbud. Vore kompetente medarbejdere engagerer sig sammen med ledelsen og det omkringliggende samfund i at udføre vore opgaver i overensstemmelse med Sundhedstjenestens mission og vision. Vi er en organisation i konstant udvikling og arbejder aktivt på at finde nye løsninger på alle de udfordringer, forventninger og krav, der løbende kommer. Vi er helt bevidste om, at særligt den demografiske udvikling i befolkningen vil give volumenudfordringer inden for ældreområdet og at udviklingen i det nære sundhedsvæsen vil sætte sig nye spor. Stillingen giver mulighed for indflydelse og spændende udviklingsmuligheder for dig som leder i en af mindretallets centrale organisationer. Ansættelsesprocedure I henhold til Sundhedstjenestens vedtægt ansættes ledende medarbejdere på afdelingslederniveau af organisationens Forretningsudvalg, som også gennemfører ansættelsessamtalerne. Ansøgningsfrist Der er ikke en egentlig ansøgningsfrist, men ansøgninger evalueres og behandles løbende lad os høre fra dig så snart som muligt. Ansøgning med relevante bilag sendes pr. email til tom.petersen@dksund.de. Yderligere oplysninger Har du brug for yderligere oplysninger, kan du rette henvendelse til forretningsfører Tom Petersen på 49 461 570 580 eller på email. Du kan læse meget mere om Dansk Sundhedstjeneste på www.dksund.de.11jobnet269a546b100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-04T00:00:0000010EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandAabenraa3523737DANSK SUNDHEDSTJENESTE FOR SYDSLESVIG Waldstr. 45, 24939 Flensborg11c/o Postboks 3246330PadborgDKDanmark0tom.petersen@dksund.deDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent757618JobNet4986383498638310009-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=269a546bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=269a546bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=269a546b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=269a546b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonLeder i Ældreområdet1Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse361745890Tom Petersentom.petersen@dksund.deDKDanmarkDKDanmark330106723Visionær og erfaren leder til Aabenraa KrisecenterBasic Vi søger en visionær og erfaren leder med et stort engagement og kendskab til drift af et døgntilbud Har du lyst til at arbejde med voldsudsatte kvinder og deres børn? Kan du balancere imellem en sikker drift og samtidigt sikre udvikling? Sætter du borgeren i centrum og holder fokus på dialog og muligheder frem for begrænsninger? Mestrer du samarbejdet på tværs, og er du tydelig i tale og handlinger? Så modtager vi gerne din ansøgning til stillingen som leder af Aabenraa Krisecenter. Aabenraa Krisecenter er et midlertidigt døgntilbud til voldsudsatte kvinder og deres børn. Krisecentret har plads til 5 kvinder med børn. Krisecentret arbejder rehabiliterende med de kvinder, der opholder sig på Krisecentret. Det betyder, at vi samarbejder og støtter kvinden og hendes børn på deres vej imod et selvstændigt liv uden vold. Aabenraa Krisecenter er en selvejende institution, med samarbejdsaftale med Aabenraa Kommune. Vi drives som en forening med bestyrelsen som din nærmeste arbejdsgiver. Vi tilbyder et lederjob med høj grad af indflydelse, både på løsning af kerneopgaver men også på egen arbejdssituation. En arbejdsplads med gode og dygtige medarbejdere og kolleger både i det nære og på tværs af de Sydjyske Krisecentre. Vi prioriterer at have et uhøjtideligt miljø, hvor arbejdsglæden og det gode humør kan mærkes. Kirsecenteret arbejder hele tiden på at udvikle og på at gøre det bedre. Nogle af de opgaver, som vi gerne vil tage fat på er: Efterværnet for tidligere beboere i samarbejde med andre organisationer Udvidelse af vores fysiske rammer Fornyet opmærksomhed på de frivillige Styrke vores personalegruppe …og så er vi naturligvis klar til at tage imod dine gode nye idéer. Som leder på Aabenraa Krisecenter har du følgende ansvarsområder: Drift og udvikling af Aabenraa Krisecenter ved at holde fokus på kerneopgaven, sætte mål og prioritere opgaverne samt at udvikle Aabenraa Krisecenter Personaleansvar for to socialrådgivere, en pædagog, en psykolog samt to husassistenter. Hertil kommer ca. 70 frivillige som bemander Krisecentret i aften nattetimerne samt i weekends og helligdage. Din vigtigste prioritering i forhold til personalet består i at uddelegere, planlægge, organisere og koordinere samt coache dine medarbejdere, således at huset fungerer som en helhed. Du skal prioritere at være tæt på fagligheden og være tilgængelig, så dine medarbejdere får mulighed for sparring og feedback. Din evne til at samarbejde og se på tværs er væsentlig i dit daglige samarbejde med medarbejdere, frivillige aktører og med eksterne samarbejdspartnere Visitationsansvaret på Krisecentret. Derfor er det vigtigt, at du har fokus på de rettigheder og forpligtelser, der følger med et ophold på Krisecentret. Du skal kunne læse og tolke lovgivningen på området Håndtere administrative opgaver omkring personaleledelsen Budget og budgetopfølgning overfor bestyrelsen og revisionen Indgå i samarbejder med kommunen, frivillige organisationer, andre krisecentre, det Sociale tilsyn, LOKK og LUV mv. Den ideelle kandidat har ledelseserfaring gerne fra døgntilbud og har holdninger til og viden om krisecenterområdet og evne til at udfolde denne til praksis er energisk og har ambitioner på egne og husets vegne, og bidrager til den gode stemning har personlig gennemslagskraft, er dialogorienteret og kan bevare overblikket i pressede situationer, samt løse en konflikt på bedste vis når den opstår har flair for personaleledelse og kan coache, ramme- og retningssætte og har evne til at uddelegere er god til at opbygge professionelle relationer og facilitere et godt samarbejde både til medarbejdere og til såvel interne som eksterne samarbejdspartenere er fleksibel, rummelig, løsnings- og samarbejdsorienteret har en relevant uddannelse fx socialrådgiver eller socialformidler arbejder systematisk og har erfaring med dokumentation har økonomiforståelse og erfaring med udarbejdelse af budgetopfølgning og årsregnskab, samt formidling heraf har kendskab til overenskomster og personalejura kan anvende relevante IT-baserede værktøjer på brugerniveau (Word, hjemmeside, løn- og økonomisystemer) har gerne erfaring med fundraising. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende. Vil du vide mere? Du kan kontakte konstitueret leder Anne-Marie Vagnsø på tlf. 8140 1701 for yderligere information om stillingen. Ansøgning Der er ansøgningsfrist 3. november 2019. Send din ansøgning via linket. Første samtalerunde gennemføres 8. november og anden samtalerunde den 21. november. Kandidater, som går videre til anden samtale, vil blive bedt om at gennemføre en personprofiltest i perioden mellem første og anden samtale, som indbefatter et personligt møde med en konsulent.

Vi søger en visionær og erfaren leder med et stort engagement og kendskab til drift af et døgntilbud

Har du lyst til at arbejde med voldsudsatte kvinder og deres børn? Kan du balancere imellem en sikker drift og samtidigt sikre udvikling? Sætter du borgeren i centrum og holder fokus på dialog og muligheder frem for begrænsninger? Mestrer du samarbejdet på tværs, og er du tydelig i tale og handlinger? Så modtager vi gerne din ansøgning til stillingen som leder af Aabenraa Krisecenter.
 
Aabenraa Krisecenter er et midlertidigt døgntilbud til voldsudsatte kvinder og deres børn. Krisecentret har plads til 5 kvinder med børn. Krisecentret arbejder rehabiliterende med de kvinder, der
opholder sig på Krisecentret. Det betyder, at vi samarbejder og støtter kvinden og hendes børn på deres vej imod et selvstændigt liv uden vold.

Aabenraa Krisecenter er en selvejende institution, med samarbejdsaftale med Aabenraa Kommune. Vi drives som en forening med bestyrelsen som din nærmeste arbejdsgiver.

Vi tilbyder et lederjob med høj grad af indflydelse, både på løsning af kerneopgaver men også på egen arbejdssituation. En arbejdsplads med gode og dygtige medarbejdere og kolleger både i det nære og på tværs af de Sydjyske Krisecentre. Vi prioriterer at have et uhøjtideligt miljø, hvor arbejdsglæden og det gode humør kan mærkes.

Kirsecenteret arbejder hele tiden på at udvikle og på at gøre det bedre. Nogle af de opgaver, som vi gerne vil tage fat på er:

  • Efterværnet for tidligere beboere i samarbejde med andre organisationer
  • Udvidelse af vores fysiske rammer
  • Fornyet opmærksomhed på de frivillige
  • Styrke vores personalegruppe

…og så er vi naturligvis klar til at tage imod dine gode nye idéer.

Som leder på Aabenraa Krisecenter har du følgende ansvarsområder:

  • Drift og udvikling af Aabenraa Krisecenter ved at holde fokus på kerneopgaven, sætte mål og prioritere opgaverne samt at udvikle Aabenraa Krisecenter
  • Personaleansvar for to socialrådgivere, en pædagog, en psykolog samt to husassistenter. Hertil kommer ca. 70 frivillige som bemander Krisecentret i aften/nattetimerne samt i weekends og helligdage. Din vigtigste prioritering i forhold til personalet består i at uddelegere, planlægge, organisere og koordinere samt coache dine medarbejdere, således at huset fungerer som en helhed. Du skal prioritere at være tæt på fagligheden og være tilgængelig, så dine medarbejdere får mulighed for sparring og feedback. Din evne til at samarbejde og se på tværs er væsentlig i dit daglige samarbejde med medarbejdere, frivillige aktører og med eksterne samarbejdspartnere
  • Visitationsansvaret på Krisecentret. Derfor er det vigtigt, at du har fokus på de rettigheder og forpligtelser, der følger med et ophold på Krisecentret. Du skal kunne læse og tolke lovgivningen på området
  • Håndtere administrative opgaver omkring personaleledelsen
  • Budget og budgetopfølgning overfor bestyrelsen og revisionen
  • Indgå i samarbejder med kommunen, frivillige organisationer, andre krisecentre, det Sociale tilsyn, LOKK og LUV mv.
     

Den ideelle kandidat

  • har ledelseserfaring – gerne fra døgntilbud – og har holdninger til og viden om krisecenterområdet og evne til at udfolde denne til praksis
  • er energisk og har ambitioner på egne og husets vegne, og bidrager til den gode stemning
  • har personlig gennemslagskraft, er dialogorienteret og kan bevare overblikket i pressede situationer, samt løse en konflikt på bedste vis når den opstår
  • har flair for personaleledelse og kan coache, ramme- og retningssætte og har evne til at uddelegere
  • er god til at opbygge professionelle relationer og facilitere et godt samarbejde – både til medarbejdere og til såvel interne som eksterne samarbejdspartenere
  • er fleksibel, rummelig, løsnings- og samarbejdsorienteret
  • har en relevant uddannelse – fx socialrådgiver eller socialformidler
  • arbejder systematisk og har erfaring med dokumentation
  • har økonomiforståelse og erfaring med udarbejdelse af budgetopfølgning og årsregnskab, samt formidling heraf
  • har kendskab til overenskomster og personalejura
  • kan anvende relevante IT-baserede værktøjer på brugerniveau (Word, hjemmeside, løn- og økonomisystemer)
  • har gerne erfaring med fundraising.
     

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.


Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende.
 

Vil du vide mere?
Du kan kontakte konstitueret leder Anne-Marie Vagnsø på tlf. 8140 1701 for yderligere information om stillingen.


Ansøgning
Der er ansøgningsfrist 3. november 2019. Send din ansøgning via linket.
 
Første samtalerunde gennemføres 8. november og anden samtalerunde den 21. november.

Kandidater, som går videre til anden samtale, vil blive bedt om at gennemføre en personprofiltest i perioden mellem første og anden samtale, som indbefatter et personligt møde med en konsulent.
 
 

ORS/Small/9cbf904f_logo.pngAabenraa KrisecenterAabenraa2019-10-14T17:01:12.3232019-11-03T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Visionær og erfaren leder til Aabenraa Krisecenter

Aabenraa Krisecenter

Aabenraa
Vi søger en visionær og erfaren leder med et stort engagement og kendskab til drift af et døgntilbud Har du lyst til at arbejde med voldsudsatte kvinder og deres børn? Kan du balancere imellem en sikker drift og samtidigt sikre udvikling? Sætter du ...
Indrykket:14. oktober 2019
Udløbsdato:3. november 2019