Leder med specialistopgaver til Økonomiteamet i Social- og Handicapcentret

Vi søger en leder til Økonomiteamet i Social- og Handicapcentret. Lederen bliver en del af centrets strategiske ledergruppe, som består af i alt 7 ledere. Lederen af Økonomiteamet har reference til centerchefen. Der er tale om en nyoprettet funktion, idet ledelsen i øjeblikket varetages af myndighedschefen.
 
Som leder af Økonomiteamet får du en central rolle, som faglig og personalemæssig leder af teamets 7 medarbejdere, som varetager økonomi og andre administrative opgaver. Du skal samtidig fungere som specialist vedr. centrets økonomiopgaver og skal også løfte en del af disse sammen med teamets medarbejdere. Opgaverne løses i tæt samspil med Økonomi- og Digitaliseringscentret - hvor der er ansat en økonomikonsulent til området – og med regnskabsmedarbejdere og øvrige medarbejdere og ledere i Social- og Handicapcentret.
 
Det specialiserede socialområde er kendetegnet ved en høj grad af kompleksitet, hvilket gør området særligt interessant for en dygtig økonomistyringsprofil. I Høje-Taastrup Kommune er vi kommet langt med at opbygge et gennemsigtigt styringsgrundlag, hvor der budgetlægges og budgetopfølges på både udgifter og mængder. Vi er også godt i gang med at udbygge vores ledelsesinformation, så vi har løbende viden om f.eks. kapacitetsudnyttelse i vores tilbud, om tilgang og afgang på området og meget mere. Men vores ambitioner er høje, og derfor ligger der stadig et stykke udviklingsarbejde foran os, førend vi opnår maksimal gennemsigtighed i udgifterne på området, herunder i hvad pengene på området bruges til, og hvor der er handlemuligheder i forhold til at reducere udgifterne. Den nye leder og specialist skal stå i spidsen for det arbejde.
 
Ambitionsniveauet i Social- og Handicapcentret er generelt højt, og der arbejdes tæt sammen på tværs af alle centrets områder med at sikre mest mulig effekt og kvalitet for pengene. Den strategiske retning for det samlede sættes i ”Plan for socialområdet for voksne for 2014-2020”, som du kan læse her:
 
http://www2.htk.dk/Socialpsykiatrien/Plan-for-socialomraadet-for-voksne-2014-2020.pdf
 
Økonomiteamet har en vigtig rolle i at implementere de indsatser, der direkte retter sig mod at forbedre styringen af området og desuden med at understøtte de indsatser, der retter sig mod den faglige omstilling. I den forbindelse vil du få et tæt samarbejde med centrets projekt- og udviklingsmedarbejdere.
 
Du skal som leder og specialist i Økonomiteamet løfte følgende opgaver:

   • Personaleansvar for teamets 7 medarbejdere
   • Koordinere, prioritere og sætte retning for økonomiteamets medarbejdere i forhold til de mange opgaver i teamet
   • Medvirke til at udarbejde data vedr. udgifter og aktivitet, så centret kan levere valide prognoser for området baseret på klare forudsætninger
   • Stå i spidsen for, at centrets økonomiske ledelsesinformation fortsat udvikles og raffineres, og at der udarbejdes månedlig ledelsesinformation vedr. udgifter, mængder, kapacitetsudnyttelse, opfølgning på besparelsesmål m.v.
   • Udarbejde materiale til de politiske budgetopfølgninger, årsregnskab samt budget-dokumenter sammen med økonomikonsulenten i Økonomi- og Digitaliseringscentret
   • Deltage i møder mellem direktør, centerchef, myndighedsleder og leder af Økonomi- og Digitaliseringscentret i forbindelse med ovenstående politiske materiale
   • Koordinere og optimere arbejdsgange i centret i samarbejde med de øvrige medarbejdere i Økonomiteamet
   • Diverse ad hoc opgaver, herunder økonomiske analyser og notater til direktion, centerchef og myndighedsleder

 
Forventninger til dine faglige kompetencer

   • Du har en mellemlang eller videregående uddannelse
   • Du har erfaring med økonomistyring på det specialiserede socialområde
   • Du må gerne have erfaring med personaleansvar
   • Du kan koordinere opgaver og sætte retning
   • Du kan optimere arbejdsgange
   • Du kan skabe overblik og struktur i store talmængder og kan forholde dig analytisk til disse
   • Du har evne til at formidle økonomisk indsigt forståeligt i et klart sprog

 
Forventninger til dine personlige kompetencer:

   • Du kan skabe god kontakt og godt samarbejde med mange forskellige fagpersoner
   • Du arbejder selvstændigt og opsøgende, fordi du er nysgerrig og vil finde løsninger
   • Du arbejder struktureret og grundigt og har øje for detaljer, når det er påkrævet
   • Du er ansvarsbevidst og følger dine opgaver helt til dørs  


Din arbejdsplads:
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som består af et myndighedsområde og tre store udfører områder. Samlet er ca. 300 medarbejdere ansat i centret. Du bliver en del af centrets ledergruppe, som består af 17 ledere. Du kommer også til at arbejde sammen med centrets udviklingskonsulenter omkring de mange udviklingsprojekter i centret. Din arbejdsplads vil være på Høje-Taastrup Rådhus.

Hos os får du en travl hverdag i en organisation, hvor vi har fokus på et godt arbejdsmiljø med balance mellem familie- og arbejdsliv.
 
Høje-Taastrup Kommune tilbyder gratis sundhedstilbud til alle ansatte. 

Vilkår, yderligere oplysninger og ansøgningsfrist:
Stillingen er på 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og følger reglerne om ny løn.  

Forventet ansættelsesstart pr. 1. juli 2018.
 
Ansøgningen skal være os i hænde senest den 4. maj 2018 kl. 12. Udvælgelse sker den 8. maj 2018, og samtaler forventes afholdt den 14. maj 2018 i tidsrummet kl. 9-16 samt den 24. maj 2018 i tidsrummet kl. 8-12. De ansøgere, som går videre til 2. samtale, vil skulle igennem et testforløb.
 
Hvis du vil høre mere om stillingen og om dine muligheder, er du velkommen til at kontakte centerchef Susanne Strandkjær på tlf. 29 36 37 89.
 
Om Social- og Handicapcentret
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk
 
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her