Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder til autisme bosted

Bostedets målgruppe er borgere som er diagnosticeret med Autismespektrum-forstyrrelser og komorbide diagnoser. Bostederne er små enheder med 4-6 beboere. Vi har brug for en dygtig og engageret leder som er fagligt stærk og kan gå forrest.

 

Vi tilrettelægger en pædagogik specielt for hver beboer, som tilgodeser netop dennes behov og forudsætninger. Vi har tid til at gå i dybden med vores borgere. Vi arbejder ud fra princippet om, at alle gerne vil samarbejde og blive hørt. Det handler om at skabe trivsel og arbejde frem mod nærmeste udviklingstrin.

 

Af dig forventer vi høj faglighed og lysten til at lære mere, fordi vi hele tiden arbejder på at blive dygtigere. Vi er meget specialiserede, og det skal du også være. I vores arbejde benytter vi os af TEACCH, som handler om at være anerkendende og bruge struktureret og visualiseret pædagogik. Low arousal er vores vigtigste redskab i arbejdet med beboerne. Alt sammen for at give beboerne tryghed og en så selvstændig tilværelse i eget hjem som muligt.

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet pædagog, socialrådgiver, psykolog eller andet relevant
  • Har ledelseserfaring og/eller ledelses uddannelse.
  • Har gode samarbejdsevner
  • At du er tydelig i sprog og handling
  • Er fagligt velfunderet
  • At du er psykisk robust, kombineret med en stor personlig rummelighed
  • At du har mod, overblik og intuition
  • At du er loyal, engageret, ansvarlig og villig til refleksion
  • Kan omstille dig og tænke kreativt, så der findes løsninger og ikke skabes unødige barrierer

Vi tilbyder:

  • God faglig sparring og supervision
  • Engagerede medarbejdere
  • Spændende faglige udfordringer


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330008589Phoenix-abcb1d3912019-06-03T00:00:00Leder til autisme bosted

Bostedets målgruppe er borgere som er diagnosticeret med Autismespektrum-forstyrrelser og komorbide diagnoser. Bostederne er små enheder med 4-6 beboere. Vi har brug for en dygtig og engageret leder som er fagligt stærk og kan gå forrest.

 

Vi tilrettelægger en pædagogik specielt for hver beboer, som tilgodeser netop dennes behov og forudsætninger. Vi har tid til at gå i dybden med vores borgere. Vi arbejder ud fra princippet om, at alle gerne vil samarbejde og blive hørt. Det handler om at skabe trivsel og arbejde frem mod nærmeste udviklingstrin.

 

Af dig forventer vi høj faglighed og lysten til at lære mere, fordi vi hele tiden arbejder på at blive dygtigere. Vi er meget specialiserede, og det skal du også være. I vores arbejde benytter vi os af TEACCH, som handler om at være anerkendende og bruge struktureret og visualiseret pædagogik. Low arousal er vores vigtigste redskab i arbejdet med beboerne. Alt sammen for at give beboerne tryghed og en så selvstændig tilværelse i eget hjem som muligt.

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet pædagog, socialrådgiver, psykolog eller andet relevant
  • Har ledelseserfaring og/eller ledelses uddannelse.
  • Har gode samarbejdsevner
  • At du er tydelig i sprog og handling
  • Er fagligt velfunderet
  • At du er psykisk robust, kombineret med en stor personlig rummelighed
  • At du har mod, overblik og intuition
  • At du er loyal, engageret, ansvarlig og villig til refleksion
  • Kan omstille dig og tænke kreativt, så der findes løsninger og ikke skabes unødige barrierer

Vi tilbyder:

  • God faglig sparring og supervision
  • Engagerede medarbejdere
  • Spændende faglige udfordringer
2019-06-12T00:53:05.003 Bostedets målgruppe er borgere som er diagnosticeret med Autismespektrum-forstyrrelser og komorbide diagnoser. Bostederne er små enheder med 4-6 beboere. Vi har brug for en dygtig og engageret leder som er fagligt stærk og kan gå forrest. Vi tilrettelægger en pædagogik specielt for hver beboer, som tilgodeser netop dennes behov og forudsætninger. Vi har tid til at gå i dybden med vores borgere. Vi arbejder ud fra princippet om, at alle gerne vil samarbejde og blive hørt. Det handler om at skabe trivsel og arbejde frem mod nærmeste udviklingstrin. Af dig forventer vi høj faglighed og lysten til at lære mere, fordi vi hele tiden arbejder på at blive dygtigere. Vi er meget specialiserede, og det skal du også være. I vores arbejde benytter vi os af TEACCH, som handler om at være anerkendende og bruge struktureret og visualiseret pædagogik. Low arousal er vores vigtigste redskab i arbejdet med beboerne. Alt sammen for at give beboerne tryghed og en så selvstændig tilværelse i eget hjem som muligt. Vi forventer, at du: Er uddannet pædagog, socialrådgiver, psykolog eller andet relevant Har ledelseserfaring og eller ledelses uddannelse. Har gode samarbejdsevner At du er tydelig i sprog og handling Er fagligt velfunderet At du er psykisk robust, kombineret med en stor personlig rummelighed At du har mod, overblik og intuition At du er loyal, engageret, ansvarlig og villig til refleksion Kan omstille dig og tænke kreativt, så der findes løsninger og ikke skabes unødige barrierer Vi tilbyder: God faglig sparring og supervision Engagerede medarbejdere Spændende faglige udfordringer11jobnetabcb1d39100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-11T00:00:0000010EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3509879Atlas Frederiksberg ApS11Falkoner Alle 672000FrederiksbergDKDanmark0HR@atlasgruppen.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent746685JobNet4976471497647110016-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=abcb1d39https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=abcb1d39https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=abcb1d39&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=abcb1d39&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/4.jpgLeder til autisme bosted12007991Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse361492959Kim RasmussenHR@atlasgruppen.dkDKDanmarkDKDanmark330132834Enhedsleder til Den Sociale Hjemmepleje i Borgercenter HjemmeplejeBasic Vil du være med til at udvikle indsatsen for borgere mellem 18 og 65 år med handicap og psykosociale udfordringer og opfylde Socialforvaltningens ambition om at skabe social mobilitet og at understøtte borgerne i et selvstændigt og aktivt liv? Er du optaget af altid at lede efter de bedste løsninger for borgerne og finde nye kreative handlemuligheder inden for de eksisterende rammer? Kan du sætte klare mål og rammer for opgaveløsningen, og stræber du efter høj faglighed og medarbejdertrivsel? Ser du det som en fordel at være en aktiv del af et lederteam, og tager du medansvar for at finde løsninger, så I som en fælles ledergruppe lykkes i det daglige arbejde? Så søg stillingen som enhedsleder i Den Sociale Hjemmepleje i Borgercenter Hjemmepleje. Vi har fået en opnormering og søger en handlekraftig leder med fokus på personaleledelse til en af vores hjemmeplejegrupper En enhedsleder for Brønshøj Vanløse Daghjemmepleje Om stillingerne Hjemmeplejegrupperne er placeret i Center Nord, som er et af to lokale hjemmeplejecentre i Borgercenter Hjemmepleje i Socialforvaltningen. Kerneopgaven i hjemmeplejecentret er at yde hjemmeboende borgere mellem 18-65 år støtte til rehabilitering, praktisk bistand, personlig pleje og hjemmesygepleje. Det betyder, at vi har en blandet målgruppe, der indeholder blandt andet borgere med kronisk sygdom, psykiske udfordringer, handicap og misbrug. Du bliver leder for en gruppe af engagerede medarbejdere, som forventer en synlig og tydelig leder, så I i et samarbejde opbygger en tillidsfuld hverdag, hvor der er fokus på bor gerne herunder også at gå ind i de svære borgersager og tænke anderledes løsninger. Hjemmeplejegrupperne består af mellem 30-35 medarbejdere, der er uddannede social- og sundhedshjælpere og social- og sundhedsassistenter. I Brønshøj Vanløse Dag Hjemmeplejegruppen er alle medarbejdere i dagvagt. Dine væsentligste opgaver er, at: sikre høj faglig kvalitet i støtten til borgerne og i kompetenceudvikling af medarbejderne sikre meningsfuld og faglig prioritering af arbejdsopgaver i hverdagen styre og optimere den daglige drift i forhold til den økonomiske ramme indgå i samarbejdet med øvrige grupper på tværs af hele centret om et helhedsorienteret og sammenhængende forløb for borgeren. Der er i dagligdagen generelt en stor samarbejdsflade mellem alle hjemmeplejegrupperne og med hjemmesygeplejen, aftensygeplejen, visitationen, driftsenheden, bosteder og psykiatriske teams. Da drift og planlægning af medarbejdernes kørerbøger varetages af en særskilt driftsenhed, vil du særligt have et dagligt tæt samarbejde med lederen af driftsenheden. Vi tilbyder: Vi kan tilbyde en grundig introduktion til Den Sociale Hjemmepleje og adgang til Københavns Kommunes mangeartede lederudviklingstilbud. Du indgår i en centerledelse bestående af en centerchef, seks enhedsledere og en vagtleder for aften. Her bliver du en del af en ledergruppe, som vil hinanden og et stærkt samarbejde. Din profil Det vil være at foretrække, at du har en professionsbachelor inden for sundhed Du har personaleledelseserfaring og gerne diplom i ledelse Du kan sætte retning gennem tydelig, anerkendende kommunikation og skabe følgeskab og opbakning hos dine medarbejdere også når der opstår forhindringer undervejs Du er fagligt ambitiøs og kan støtte medarbejderne i at omsætte deres faglighed i opgaveløsningen Du er nysgerrig på andres perspektiver og kan skabe gode relationer til og et godt samarbejde med både eksterne og interne samarbejdspartnere Du har mod til at prioritere opgaverne og er vedholdende gerne med erfaring fra hjemmeplejen Du har overblik og kan bevare roen og arbejde struktureret i en til tider hektisk hverdag og sikre en stabil drift Du er en åben og inddragende leder, som har blik for dine medarbejderes kompetencer og hvordan de kan udvikles Du har økonomisk indsigt, forståelse og viden. Ansættelsesforhold Du refererer til centerchefen i Hjemmeplejecenter Nord. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn. Stillingen er til besættelse den 1. februar 2020 eller efter aftale. Yderligere information Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Camilla Arent på 2479 5953. Søg via nedenstående link senest søndag den 15. december 2019. Vi holder samtaler med case den 19. december 2019.

Vil du være med til at udvikle indsatsen for borgere mellem 18 og 65 år med handicap og psykosociale udfordringer og opfylde Socialforvaltningens ambition om at skabe social mobilitet og at understøtte borgerne i et selvstændigt og aktivt liv?

Er du optaget af altid at lede efter de bedste løsninger for borgerne og finde nye kreative handlemuligheder inden for de eksisterende rammer? Kan du sætte klare mål og rammer for opgaveløsningen, og stræber du efter høj faglighed og medarbejdertrivsel? Ser du det som en fordel at være en aktiv del af et lederteam, og tager du medansvar for at finde løsninger, så I som en fælles ledergruppe lykkes i det daglige arbejde? Så søg stillingen som enhedsleder i Den Sociale Hjemmepleje i Borgercenter Hjemmepleje.

Vi har fået en opnormering og søger en handlekraftig leder med fokus på personaleledelse til en af vores hjemmeplejegrupper

  • En enhedsleder for Brønshøj/Vanløse Daghjemmepleje

Om stillingerne 
Hjemmeplejegrupperne er placeret i Center Nord, som er et af to lokale hjemmeplejecentre i Borgercenter Hjemmepleje i Socialforvaltningen. Kerneopgaven i hjemmeplejecentret er at yde hjemmeboende borgere mellem 18-65 år støtte til rehabilitering, praktisk bistand, personlig pleje og hjemmesygepleje. Det betyder, at vi har en blandet målgruppe, der indeholder blandt andet borgere med kronisk sygdom, psykiske udfordringer, handicap og misbrug.

Du bliver leder for en gruppe af engagerede medarbejdere, som forventer en synlig og tydelig leder, så I i et samarbejde opbygger en tillidsfuld hverdag, hvor der er fokus på bor gerne; herunder også at gå ind i de svære borgersager og tænke anderledes løsninger.
Hjemmeplejegrupperne består af mellem 30-35 medarbejdere, der er uddannede social- og sundhedshjælpere og social- og sundhedsassistenter. I Brønshøj/Vanløse Dag Hjemmeplejegruppen er alle medarbejdere i dagvagt.

Dine væsentligste opgaver er, at:

  • sikre høj faglig kvalitet i støtten til borgerne og i kompetenceudvikling af medarbejderne
  • sikre meningsfuld og faglig prioritering af arbejdsopgaver i hverdagen
  • styre og optimere den daglige drift i forhold til den økonomiske ramme
  • indgå i samarbejdet med øvrige grupper på tværs af hele centret om et helhedsorienteret og sammenhængende forløb for borgeren.

Der er i dagligdagen generelt en stor samarbejdsflade mellem alle hjemmeplejegrupperne og med hjemmesygeplejen, aftensygeplejen, visitationen, driftsenheden, bosteder og psykiatriske teams.
Da drift og planlægning af medarbejdernes kørerbøger varetages af en særskilt driftsenhed, vil du særligt have et dagligt tæt samarbejde med lederen af driftsenheden.

Vi tilbyder: 
Vi kan tilbyde en grundig introduktion til Den Sociale Hjemmepleje og adgang til Københavns Kommunes mangeartede lederudviklingstilbud.
Du indgår i en centerledelse bestående af en centerchef, seks enhedsledere og en vagtleder for aften. Her bliver du en del af en ledergruppe, som vil hinanden og et stærkt samarbejde.

Din profil

  • Det vil være at foretrække, at du har en professionsbachelor inden for sundhed
  • Du har personaleledelseserfaring og gerne diplom i ledelse
  • Du kan sætte retning gennem tydelig, anerkendende kommunikation og skabe følgeskab og opbakning hos dine medarbejdere også når der opstår forhindringer undervejs
  • Du er fagligt ambitiøs og kan støtte medarbejderne i at omsætte deres faglighed i opgaveløsningen
  • Du er nysgerrig på andres perspektiver og kan skabe gode relationer til og et godt samarbejde med både eksterne og interne samarbejdspartnere
  • Du har mod til at prioritere opgaverne og er vedholdende gerne med erfaring fra hjemmeplejen
  • Du har overblik og kan bevare roen og arbejde struktureret i en til tider hektisk hverdag og sikre en stabil drift
  • Du er en åben og inddragende leder, som har blik for dine medarbejderes kompetencer og hvordan de kan udvikles
  • Du har økonomisk indsigt, forståelse og viden.

Ansættelsesforhold
Du refererer til centerchefen i Hjemmeplejecenter Nord.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Stillingen er til besættelse den 1. februar 2020 eller efter aftale.  

Yderligere information 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Camilla Arent på 2479 5953.

Søg via nedenstående link senest søndag den 15. december 2019.
Vi holder samtaler med case den 19. december 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngDen Sociale Hjemmepleje - Center NordKøbenhavn NV2019-11-29T15:00:30.0772019-12-15T00:00:00
330130063Pædagogiske ledere med stærk faglig profil til en integreret daginstitution i Nørrebro/Bispebjerg Klynge GBasic Genopslag Vil du lede vuggestue og børnehave i vores sammenlagte enhed? Hvis du besidder en stærk faglig profil indenfor pædagogik og ledelse og kan stå i spidsen for en enhed i en forandringstid, hvor kvalitet og faglighed skal bevares og videreudvikles, er det måske dig, vi søger! Lidt om enheden I 2012 blev Emdrup Søgård sammenlagt. Samlet set er enheden pt. normeret til 103 vuggestuebørn og 134 børnehavebørn. Aktuelt er der indskrevet 170 børn. Emdrup Søgård består af to matrikler med en legeplads imellem husene og ligger som en oase i Emdrup i et grønt område. I den integrerede institution skal ledelsen varetages af to pædagogiske ledere. Du skal kunne se det kvalificerende for dit arbejde at dele ledelsesansvaret med en anden. Du skal finde det værdifuldt at indgå i et stærkt klyngeledelsesteam, der har fokus på positiv ressourcetænkning. Nørrebro Bispebjerg Klynge G (NB G) Klynge NB G er en 0-10 års klynge, der består af fem integrerede institutioner og en fritidsinstitution. I ledelsesteamet er vi optagede af at udvikle teamet med udgangspunkt i Københavns Kommunes klyngeledelsesprofil med fokus på kvaliteten i det pædagogiske arbejde og faglig ledelse. Vi søger dig, som er uddannet pædagog med relevant efteruddannelse i ledelse hvis du ikke allerede har en lederuddannelse, forventer vi at du tager en diplomuddannelse i ledelse efter tiltrædelse eller efter nærmere aftale er fagligt forankret i 0-6 årsområdet er fagligt opdateret indenfor pædagogik og ledelse og evner som sparringspartner for personalet at omsætte teori til praksis i samarbejde med medarbejdere, forældre og lederkollegaer kan videreudvikle ud fra de eksisterende værdier mestrer en god kommunikation og dialog med børn, forældre, medarbejdere og ledelseskollegaer samt tværfaglige samarbejdspartnere har en solid ledelseserfaring, er stærk i personaleledelse og har mod til at skabe forandringer og tage beslutninger kan lede, inspirere og motivere kan arbejde systematisk, have overblik og prioritere opgaverne kan lede personalet gennem dialog, involvering og medbestemmelse og kan være tydelig i ledelsen, tage styringen og sætte retning kan arbejde organiseret med at videreudvikle institutionens pædagogiske praksis med afsæt i eksisterende praksis og værdier kan udvikle en rød tråd i pædagogikken mellem enhedens afdelinger kan skabe rum og motivation, så hver enkelt medarbejder udvikler sine faglige og personlige kompetencer har fokus på arbejdsfællesskaber kan analysere faglige og ledelsesmæssige udfordringer samt facilitere faglige dialoger kan arbejde med administrative opgaver du har gerne erfaring med IT-systemer i Københavns Kommune, det er dog ikke en betingelse kan se sig selv som en del af et ledelsesteam med fokus på udvikling af klyngefællesskabet og samarbejdet i ledelsesteamet Vi ser i øvrigt gerne, at du kan se sig selv om en del af klyngen i en årrække, da vi værdsætter kontinuitet i den fortsatte udvikling og bevarelse af kultur og faglighed i klyngen. Vi ønsker at tilbyde en klynge og institution med stort fokus på medinddragelse og medbestemmelse en klynge og institution med høj pædagogisk faglighed og værdsættelse af kreativt læringsmiljø en engageret personalegruppe en engageret forældregruppe sparring og samarbejde i et engageret ledelsesteam, som er optaget af kvalitet og faglig ledelse introduktionsforløb med lederkollega og klyngeleder Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Tiltrædelse den 1. februar 2020. Mere information Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte klyngeleder Mark Burvad på mobil 2932 5423. Søg via nedenstående link senest mandag den 9. december 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 50.

Genopslag

Vil du lede vuggestue og børnehave i vores sammenlagte enhed?


Hvis du besidder en stærk faglig profil indenfor pædagogik og ledelse og kan stå i spidsen for en enhed i en forandringstid, hvor kvalitet og faglighed skal bevares og videreudvikles, er det måske dig, vi søger!

Lidt om enheden
I 2012 blev Emdrup/Søgård sammenlagt. Samlet set er enheden pt. normeret til 103 vuggestuebørn og 134 børnehavebørn. Aktuelt er der indskrevet 170 børn.

Emdrup/Søgård består af to matrikler med en legeplads imellem husene og ligger som en oase i Emdrup i et grønt område.

I den integrerede institution skal ledelsen varetages af to pædagogiske ledere. Du skal kunne se det kvalificerende for dit arbejde at dele ledelsesansvaret med en anden. Du skal finde det værdifuldt at indgå i et stærkt klyngeledelsesteam, der har fokus på positiv ressourcetænkning.

Nørrebro/Bispebjerg Klynge G (NB G)
Klynge NB G er en 0-10 års klynge, der består af fem integrerede institutioner og en fritidsinstitution. I ledelsesteamet er vi optagede af at udvikle teamet med udgangspunkt i Københavns Kommunes klyngeledelsesprofil med fokus på kvaliteten i det pædagogiske arbejde og faglig ledelse.

Vi søger dig, som

  • er uddannet pædagog med relevant efteruddannelse i ledelse – hvis du ikke allerede har en lederuddannelse, forventer vi at du tager en diplomuddannelse i ledelse efter tiltrædelse eller efter nærmere aftale
  • er fagligt forankret i 0-6 årsområdet
  • er fagligt opdateret indenfor pædagogik og ledelse og evner som sparringspartner for personalet at omsætte teori til praksis
  • i samarbejde med medarbejdere, forældre og lederkollegaer kan videreudvikle ud fra de eksisterende værdier
  • mestrer en god kommunikation og dialog med børn, forældre, medarbejdere og ledelseskollegaer samt tværfaglige samarbejdspartnere
  • har en solid ledelseserfaring, er stærk i personaleledelse og har mod til at skabe forandringer og tage beslutninger
  • kan lede, inspirere og motivere
  • kan arbejde systematisk, have overblik og prioritere opgaverne
  • kan lede personalet gennem dialog, involvering og medbestemmelse og kan være tydelig i ledelsen, tage styringen og sætte retning
  • kan arbejde organiseret med at videreudvikle institutionens pædagogiske praksis med afsæt i eksisterende praksis og værdier
  • kan udvikle en rød tråd i pædagogikken mellem enhedens afdelinger
  • kan skabe rum og motivation, så hver enkelt medarbejder udvikler sine faglige og personlige kompetencer
  • har fokus på arbejdsfællesskaber
  • kan analysere faglige og ledelsesmæssige udfordringer samt facilitere faglige dialoger
  • kan arbejde med administrative opgaver – du har gerne erfaring med IT-systemer i Københavns Kommune, det er dog ikke en betingelse
  • kan se sig selv som en del af et ledelsesteam med fokus på udvikling af klyngefællesskabet og samarbejdet i ledelsesteamet

Vi ser i øvrigt gerne, at du kan se sig selv om en del af klyngen i en årrække, da vi værdsætter kontinuitet i den fortsatte udvikling og bevarelse af kultur og faglighed i klyngen.

Vi ønsker at tilbyde

  • en klynge og institution med stort fokus på medinddragelse og medbestemmelse
  • en klynge og institution med høj pædagogisk faglighed og værdsættelse af kreativt læringsmiljø
  • en engageret personalegruppe
  • en engageret forældregruppe
  • sparring og samarbejde i et engageret ledelsesteam, som er optaget af kvalitet og faglig ledelse
  • introduktionsforløb med lederkollega og klyngeleder

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Tiltrædelse den 1. februar 2020.

Mere information
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte klyngeleder Mark Burvad på mobil 2932 5423.

Søg via nedenstående link senest mandag den 9. december 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 50.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngNørrebro/Bispebjerg Klynge GKøbenhavn Ø2019-11-25T14:00:14.4632019-12-09T00:00:00
330125325KKFO-leder til specialinstitutionen ved Skolen i CharlottegårdenBasic Kan du skabe overblik, er du fagligt funderet i det specialpædagogiske felt og god til at kommunikere? Som KKFO-leder bliver du en del af et ledelsesteam bestående af skoleleder, souschef afdelingsleder for indskoling, afdelingsleder for mellemtrin og afdelingsleder for udskolingen. Genopslag. Charlottegården er en af Københavns Kommunes specialskoler for børn og unge med vanskeligheder inden for autisme- og ADHD-spektret. 137 af skolens 184 elever er tilmeldt fritidsordningen. KKFO (fritidsordning) og skole fungerer som et helhedstilbud, hvor du sammen med hele ledelsesteamet skal være med til at binde pædagogers, læreres og pædagogmedhjælpernes arbejder sammen. Du vil som vores nye KKFO-leder være en del af et ledelsesteam med ansvar for 125 pædagogiske medarbejdere, hvor af 41 medarbejdere er ansat i KKFO´en. Du vil indgå i et ledelsesteam med ambitionen om at skabe et unikt specialpædagogisk tilbud, som bygger på nyeste viden om specialpædagogisk praksis, organisering og brug af vores fælles ressourcer. Vi søger en leder, der: er uddannet pædagog og gerne har ledelseserfaring er systematisk, følger op og har flair for administrative opgaver vedrørende drift af en fritidsordning, økonomistyring, skemalægning, vikardækning m.m. har erfaring fra arbejdet i specialområdet har sin etik i orden også i enkeltsager har en ambition om at skabe et arbejdsfællesskab præget af et stærkt sammenhold og lydhørhed kan navigere med ro og nærvær i en travl hverdag, hvor der skal træffes beslutninger kan skabe overblik og bruge dette aktivt til at sikre gode organisatoriske løsninger kan balancere arbejdet mellem de administrative og faglige ledelsesopgaver, så det er synligt og skaber retning. Vi tilbyder En KKFO og skole med høje specialpædagogiske ambitioner En hverdag præget af medbestemmelse, medindflydelse og medansvar Et meget engageret og fagligt kompetent personale En aktiv skolebestyrelse Et ledelsesteam med fokus på at dygtiggøre sig sammen og gøre en forskel. Ansættelsesforhold Stillingen er på fuld tid og til besættelse pr. 1. februar 2020. Stillingen er en overenskomststilling, hvor ansættelse de første tre måneder finder sted på prøve. Er du i forvejen tjenestemandsansat i Københavns Kommune vil du bevare din ansættelsesform. Børne- og Ungdomsforvaltningen indhenter straffe- og børneattest som led i rekrutteringen. Københavns Kommune har en ligestillingspolitik, der skal sikre, at arbejdspladserne afspejler befolkningssammensætningen i kommunen, samt at ligestillingen mellem mænd og kvinder fremmes. Mere information Ønsker du at vide mere om skolen og stillingen, ser vi gerne, at du aflægger os et besøg efter at du kontakter skoleleder Andrés Villaro y Lassen på 5054 7973 eller skolens kontor på 3530 3130. Endeligt kan interesserede læse mere på skolens hjemmeside http: cha.skoleporten.dk sp Søg via nedenstående link senest søndag den 15. december 2019. Første runde af ansættelsessamtaler finder sted den 18. og den 19. december 2019.

Kan du skabe overblik, er du fagligt funderet i det specialpædagogiske felt og god til at kommunikere? Som KKFO-leder bliver du en del af et ledelsesteam bestående af skoleleder, souschef/afdelingsleder for indskoling, afdelingsleder for mellemtrin og afdelingsleder for udskolingen.

Genopslag. Charlottegården er en af Københavns Kommunes specialskoler for børn og unge med vanskeligheder inden for autisme- og ADHD-spektret. 137 af skolens 184 elever er tilmeldt fritidsordningen. KKFO (fritidsordning) og skole fungerer som et helhedstilbud, hvor du sammen med hele ledelsesteamet skal være med til at binde pædagogers, læreres og pædagogmedhjælpernes arbejder sammen.

Du vil som vores nye KKFO-leder være en del af et ledelsesteam med ansvar for 125 pædagogiske medarbejdere, hvor af 41 medarbejdere er ansat i KKFO´en. Du vil indgå i et ledelsesteam med ambitionen om at skabe et unikt specialpædagogisk tilbud, som bygger på nyeste viden om specialpædagogisk praksis, organisering og brug af vores fælles ressourcer.

Vi søger en leder, der:

  • er uddannet pædagog og gerne har ledelseserfaring
  • er systematisk, følger op og har flair for administrative opgaver vedrørende drift af en fritidsordning, økonomistyring, skemalægning, vikardækning m.m.
  • har erfaring fra arbejdet i specialområdet
  • har sin etik i orden – også i enkeltsager
  • har en ambition om at skabe et arbejdsfællesskab præget af et stærkt sammenhold og lydhørhed
  • kan navigere med ro og nærvær i en travl hverdag, hvor der skal træffes beslutninger 
  • kan skabe overblik og bruge dette aktivt til at sikre gode organisatoriske løsninger
  • kan balancere arbejdet mellem de administrative og faglige ledelsesopgaver, så det er synligt og skaber retning.

Vi tilbyder

  • En KKFO og skole med høje specialpædagogiske ambitioner
  • En hverdag præget af medbestemmelse, medindflydelse og medansvar
  • Et meget engageret og fagligt kompetent personale
  • En aktiv skolebestyrelse
  • Et ledelsesteam med fokus på at dygtiggøre sig sammen og gøre en forskel.

Ansættelsesforhold
Stillingen er på fuld tid og til besættelse pr. 1. februar 2020.
Stillingen er en overenskomststilling, hvor ansættelse de første tre måneder finder sted på prøve. Er du i forvejen tjenestemandsansat i Københavns Kommune vil du bevare din ansættelsesform.
Børne- og Ungdomsforvaltningen indhenter straffe- og børneattest som led i rekrutteringen.
Københavns Kommune har en ligestillingspolitik, der skal sikre, at arbejdspladserne afspejler befolkningssammensætningen i kommunen, samt at ligestillingen mellem mænd og kvinder fremmes.

Mere information
Ønsker du at vide mere om skolen og stillingen, ser vi gerne, at du aflægger os et besøg efter at du kontakter skoleleder Andrés Villaro y Lassen på 5054 7973 eller skolens kontor på 3530 3130.
Endeligt kan interesserede læse mere på skolens hjemmeside http://cha.skoleporten.dk/sp

Søg via nedenstående link senest søndag den 15. december 2019.
Første runde af ansættelsessamtaler finder sted den 18. og den 19. december 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngSpecialfritidsinstitution ved Skolen i CharlottegårdenKøbenhavn NV2019-11-15T13:00:15.6632019-12-15T00:00:00
330134058Pædagogiske ledere til Klynge Radius i Brønshøj/VanløseBasic Har du et ønske om at gøre en forskel for børnene i dagtilbud? Er du ressourceorienteret og har du en anerkendende ledelsesstil, så er stillingen som pædagogisk leder i Klynge Radius helt sikkert noget for dig. Vi mangler to ledere i vores ledelsesteam. Den ene stilling er i Eventyrlandet og er fast. Den anden er i Drivhuset og er frem til den 1. september 2020 og med mulighed for forlængelse. Vi ønsker at besætte begge stillinger fra den 1. januar 2020 eller snarest derefter. I Klynge Radius er vi et ledelsesteam, som arbejder systematisk med at udvikle de bedste rammer for klyngens børn. Det gør vi i et tæt samarbejde med klyngens medarbejdere, da vi er af den mening, at vi står stærkest sammen. Det næste år kommer til at indeholde forskellige faglige vinkler til at understøtte den professionelle pædagogiske praksis og sikre en høj kvalitet gennem hele dagen i klyngens enheder. Vi vil have fokus på læreplanen, på sprogarbejdet, og på arbejdsmiljøet. Vi arbejder systematisk med brug af data og 2020 vil blive brugt til at forfine det arbejde, vi allerede er godt i gang med. Idet klyngen har en høj grad af faglighed, arbejder systematisk med data og har fokus på, hvordan vi leder medarbejderne, har vi nogle forventninger til en kommende pædagogisk leder. Vi forventer, at du har eller er i gang med en ledelsesuddannelse på diplomniveau er med til at spille andre gode for at understøtte et trygt og udviklende fællesskab vægter samarbejdet højt (med TRIO, forældre, lederkolleger, klyngeleder m.v.) kan indgå i fælles ledelsesopgaver på tværs af enheder har selvindsigt er autentisk, og ved, hvad du selv står for som menneske kan tænke kreativt i forhold til ledelsesarbejdet kan lide at arbejde med relationer er meget mere end ovenstående Du kan forvente af os, at vi er fælles om at løse opgaverne, fordi alle børn er vores fælles ansvar, uanset enhed vi bruger klyngeledelsesprofilen som et instrument til at blive dygtigere vi arbejder ud fra fælles formulerede værdier som blandt andre generøs, anerkendende og mangfoldig vi bruger de ledelsesteknologier som Københavns Kommune arbejder ud fra vi gør os særdeles umage for at være tætte på medarbejderne, for at kunne bedrive nærværende og faglig ledelse vi vil gerne blive mere bevidste om systematikken omkring evaluering. Det gælder både i den daglige pædagogiske praksis, men også på ledelsesniveau. Det vil vi gerne, for at blive dygtigere til at sætte mål og se, at vi rent faktisk også lykkes med at opnå de mål Da vi ønsker at forenkle vores komplekse arbejde, vil vi det kommende år arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan, som overskriften for de pædagogiske tiltag. Vi vil optimere de eksisterende pædagogiske værktøjer, så vi kan blive skarpere på børnenes behov for udvikling og effekten af de pædagogiske tiltag både ledelsesmæssigt og pædagogisk. Følgende er en kort beskrivelse af de to enheder: Eventyrlandet er en velfungerende integreret institution på to matrikler. Den ene afdeling, Troldehøj, består to vuggestuegrupper, to børnehavegruppe og en basisgruppe. Den anden afdeling, Elverdalen, består af en børnehavegruppe og en basisgruppe. I alt har de 24 vuggestuebørn, 66 børnehavebørn og 12 basisbørn. På alle stuer er der to pædagoger og en medhjælper pædagogisk assistent, desuden har de i huset en blæksprutte på 35 timer ugentligt. Udover dette består personalegruppen af to køkkenmedarbejdere og en fysioterapeut 20 timer om ugen til basisgrupperne. Eventyrlandet arbejder ud fra Marte Meo principperne og har pt. to uddannede Marte Meo terapeuter. De to afdelinger blev sammenlagt den 1. januar 2019, og Eventyrlandet er godt på vej og arbejder fortsat med at blive et fælles hus med fokus på følgeskab og tværfagligt samarbejde, til gavn for børnene på begge matrikler. Drivhuset er ligeledes en velfungerende integreret institution på to matrikler og har på den ene matrikel en udflytterafdeling: Frilandshaven med to børnehavegrupper, der kører til Lille Skensved hver dag. Den anden afdeling hedder Byhaven og ligger i Vanløse. Byhaven består af fire vuggestuegrupper og to børnehavegrupper. I alt er der 48 vuggestuebørn og 88 børnehavebørn, der er to pædagoger og en medhjælper pædagogisk assistent på hver stue, en fastansat vikar flyver, to ernæringsassistenter og to rengøringsmedarbejdere. Drivhuset arbejder med rutinepædagogik og med at understøtte det enkelte barns udvikling via tilknytning og gode relationer. Desuden har Drivhuset to nyuddannede Marte Meo terapeuter. Ansættelsesvilkår Ansættelsen er efter gældende overenskomst med LFS og Københavns Kommune. Det praktiske Hvis du har interesse for en af stillingerne, er du meget velkommen til at ringe til klyngeleder Sarah Lie Berggreen på 2928 4156. Du kan desuden læse mere om os på hjemmesiderne: Drivhuset: http: drivhusetivanloese.kbhbarn.kk.dk Eventyrlandet: http: pandekagehuset.kbhbarn.kk.dk Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at møde dig. Søg via nedenstående link senest mandag den 16. december 2019

Har du et ønske om at gøre en forskel for børnene i dagtilbud? Er du ressourceorienteret og har du en anerkendende ledelsesstil, så er stillingen som pædagogisk leder i Klynge Radius helt sikkert noget for dig. Vi mangler to ledere i vores ledelsesteam. Den ene stilling er i Eventyrlandet og er fast. Den anden er i Drivhuset og er frem til den 1. september 2020 og med mulighed for forlængelse.

Vi ønsker at besætte begge stillinger fra den 1. januar 2020 eller snarest derefter.

I Klynge Radius er vi et ledelsesteam, som arbejder systematisk med at udvikle de bedste rammer for klyngens børn. Det gør vi i et tæt samarbejde med klyngens medarbejdere, da vi er af den mening, at vi står stærkest sammen.

Det næste år kommer til at indeholde forskellige faglige vinkler til at understøtte den professionelle pædagogiske praksis og sikre en høj kvalitet gennem hele dagen i klyngens enheder. Vi vil have fokus på læreplanen, på sprogarbejdet, og på arbejdsmiljøet. Vi arbejder systematisk med brug af data og 2020 vil blive brugt til at forfine det arbejde, vi allerede er godt i gang med. 

Idet klyngen har en høj grad af faglighed, arbejder systematisk med data og har fokus på, hvordan vi leder medarbejderne, har vi nogle forventninger til en kommende pædagogisk leder.

Vi forventer, at du

  • har eller er i gang med en ledelsesuddannelse på diplomniveau
  • er med til at 'spille andre gode' for at understøtte et trygt og udviklende fællesskab
  • vægter samarbejdet højt (med TRIO, forældre, lederkolleger, klyngeleder m.v.)
  • kan indgå i fælles ledelsesopgaver på tværs af enheder
  • har selvindsigt
  • er autentisk, og ved, hvad du selv står for som menneske
  • kan tænke kreativt i forhold til ledelsesarbejdet
  • kan lide at arbejde med relationer
  • er meget mere end ovenstående

Du kan forvente af os, at

  • vi er fælles om at løse opgaverne, fordi alle børn er vores fælles ansvar, uanset enhed
  • vi bruger klyngeledelsesprofilen som et instrument til at blive dygtigere
  • vi arbejder ud fra fælles formulerede værdier som blandt andre generøs, anerkendende og mangfoldig
  • vi bruger de ledelsesteknologier som Københavns Kommune arbejder ud fra
  • vi gør os særdeles umage for at være tætte på medarbejderne, for at kunne bedrive nærværende og faglig ledelse
  • vi vil gerne blive mere bevidste om systematikken omkring evaluering. Det gælder både i den daglige pædagogiske praksis, men også på ledelsesniveau. Det vil vi gerne, for at blive dygtigere til at sætte mål og se, at vi rent faktisk også lykkes med at opnå de mål

Da vi ønsker at forenkle vores komplekse arbejde, vil vi det kommende år arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan, som overskriften for de pædagogiske tiltag. Vi vil optimere de eksisterende pædagogiske værktøjer, så vi kan blive skarpere på børnenes behov for udvikling og effekten af de pædagogiske tiltag – både ledelsesmæssigt og pædagogisk.

Følgende er en kort beskrivelse af de to enheder:
Eventyrlandet er en velfungerende integreret institution på to matrikler. Den ene afdeling, Troldehøj, består to vuggestuegrupper, to børnehavegruppe og en basisgruppe. Den anden afdeling, Elverdalen, består af en børnehavegruppe og en basisgruppe. I alt har de 24 vuggestuebørn, 66 børnehavebørn og 12 basisbørn. På alle stuer er der to pædagoger og en medhjælper/pædagogisk assistent, desuden har de i huset en blæksprutte på 35 timer ugentligt.

Udover dette består personalegruppen af to køkkenmedarbejdere og en fysioterapeut 20 timer om ugen til basisgrupperne. Eventyrlandet arbejder ud fra Marte Meo principperne og har pt. to uddannede Marte Meo terapeuter. De to afdelinger blev sammenlagt den 1. januar 2019, og Eventyrlandet er godt på vej og arbejder fortsat med at blive et fælles hus med fokus på følgeskab og tværfagligt samarbejde, til gavn for børnene på begge matrikler.

Drivhuset er ligeledes en velfungerende integreret institution på to matrikler og har på den ene matrikel en udflytterafdeling: Frilandshaven med to børnehavegrupper, der kører til Lille Skensved hver dag. Den anden afdeling hedder Byhaven og ligger i Vanløse. Byhaven består af fire vuggestuegrupper og to børnehavegrupper. I alt er der 48 vuggestuebørn og 88 børnehavebørn, der er to pædagoger og en medhjælper/pædagogisk assistent på hver stue, en fastansat vikar/flyver, to ernæringsassistenter og to rengøringsmedarbejdere. Drivhuset arbejder med rutinepædagogik og med at understøtte det enkelte barns udvikling via tilknytning og gode relationer. Desuden har Drivhuset to nyuddannede Marte Meo terapeuter.

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen er efter gældende overenskomst med LFS og Københavns Kommune.

Det praktiske
Hvis du har interesse for en af stillingerne, er du meget velkommen til at ringe til klyngeleder Sarah Lie Berggreen på 2928 4156.

Du kan desuden læse mere om os på hjemmesiderne:

Drivhuset: http://drivhusetivanloese.kbhbarn.kk.dk/

Eventyrlandet: http://pandekagehuset.kbhbarn.kk.dk/

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Søg via nedenstående link senest mandag den 16. december 2019
 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBrønshøj/Vanløse Klynge D/RadiusVanløse2019-12-02T17:05:05.2372019-12-16T00:00:00
330136637Faglig stærk og udviklingsorienteret leder til Specialfysioterapien i Københavns KommuneBasic Vi søger en leder, som kan gå forrest, når retningen skal sættes for engagerede medarbejdere, som yder specialfysioterapi til udviklingshæmmede borgere i Københavns Kommune. Vil du arbejde systematisk med at kvalitetssikre og udvikle træningsindsatserne til borgere med handicap, så de lever op til evidens, best practice og de politiske beslutninger? Er du en dygtig formidler, og kan du arbejde både udviklingsorienteret og målrettet med de visioner, vi sammen skaber, hvor du går foran i implementeringsprocesser og skaber fælles retning? Har du flair for personaleledelse, og har du mod på drifts- og administrative opgaver? Kan du kan se dig selv i ovenstående profil, så er du måske vores nye leder af Specialfysioterapien med start den 1. marts 2020. Dine væsentligste opgaver i Specialfysioterapien I Specialfysioterapien har vi 10 veluddannede og engagerede fysioterapeuter, en medhjælper, en chauffør og to basinassistenter, som sammen med dig er med til at skabe rammerne for genoptrænings-, vedligeholdende- og sundhedsfremmende træningsforløb til voksne udviklingshæmmede borgere. Som leder af enheden vil du varetage personale- og faglig ledelse af disse 14 medarbejdere. Du vil desuden få ansvaret for tillidsbaseret ledelse af arbejdsfællesskaber og netværk udviklings- og implementeringsprocesser sparring med medarbejderne omkring faglige udfordringer at støtte og guide medarbejderne i fortsat udvikling af den daglige dokumentation af vurderinger og målrettet træning af borgerne aktivt at samarbejde med interne som eksterne samarbejdspartnere at understøtte implementeringen af en neuropædagogisk referenceramme i det faglige arbejde driftsopgaver som vagtplanlægning, ledelsestilsyn mv. I 2020 vil du særligt få ansvar for at udvikle, implementere og styre en hjælpemiddelbase og 1-2 snoezelhuse i centret. Tværgående lederteam Du bliver en del af et velfungerende, engageret og tværfagligt lederteam bestående af tre afdelingsledere og en tilbudsleder. Lederteamet arbejder tværgående med opgaver i Specialfysioterapien og på bostedet Ringertoften og Bostedet Ny Ellebjerg. Sammen sætter vi retningen for de tre enheder og teamet, så vi kan udnytte de potentialer, der fælles kan bidrage til udviklingen og driften af enhederne. Vores interne samarbejde bygger på respekt og reflekteret tillid, og vi skaber ledelse sammen og i dialog med hinanden. Vi lægger vægt på, at vi som ledere udviser nærvær og tilstedeværelse, og at vi kommunikerer autentisk og tydeligt. Vi prioriterer sparring, fælles retning og udvikling og holder lokale ledermøder hver 3. uge. Derudover holder vi lokale lederdage, hvor vi gør status, udvikler visioner og strategi og sætter mål for det kommende år. Vi forventer, at du er autoriseret fysio- eller ergoterapeut har ledelseserfaring og gerne relevant overbygning på din grunduddannelse har en bred erfaring med og stor faglighed inden for genoptræningsområdet trives i en politisk styret organisation er dialogorienteret og kan samarbejde tværfagligt og tværsektorielt er nysgerrig på det specialpædagogiske felt kan sætte retningen og føre den ud i livet er lyttende, anerkendende og ser muligheder frem for begrænsninger udviser ordentlighed i menneskelige relationer og har en helhedsorienteret tilgang til sundhed har et stort overblik med mange bolde i luften arbejder struktureret med målrettet og analytisk fokus er fleksibel og selvstændig i arbejdstilrettelæggelsen I 2019-2020 har vi fokus på den neuropædagogiske og neuropsykologiske tilgang i både det tværfaglige samarbejde og i samarbejdet med de enkelte borgere. Erfaring og viden om neuropædagogik og neuropsykolog er derfor en fordel, men ikke et krav. Vi tilbyder alle medarbejdere og ledere et diplommodul i neuropædagogik, så vi har en fælles faglig referenceramme og udgangspunkt en engageret medarbejdergruppe, som brænder for at gøre en forskel for vores borgere godt teamsamarbejde og kollegial sparring udover et tæt samarbejde i det lokale lederteam, at du også bliver en del af en større fælles ledergruppe på tværs af Center for Omsorg og Specialpædagogik Din kommende arbejdsplads Din daglige base vil være på Fussingsvej, 2300 København S. Specialfysioterapien er desuden fordelt på fem matrikler med både bo- og dagtilbud, hvor hver af de 10 terapeuter varetager opgaver hver uge. I tilknytning til terapien i Sundby Væksthus har vi en svømmehal, hvor kommunens borgere med udviklingshæmning mod betaling kan komme i varmtvandsbassin. Specialfysioterapien er en tværgående enhed i Borgercenter Handicap, som organisatorisk er placeret i Center for Omsorg og Specialpædagogik (COS). COS er et center i Københavns Kommune for udviklingshæmmede borgere med fysiske mobilitetsnedsættelser og i nogle tilfælde psykiatriske diagnoser. Vi er et stort center med otte botilbud med omkring 380 borgere og 400 fastansatte medarbejdere, herunder også en række interne dagtilbud. Vi yder et socialpædagogisk tilbud til borgerne med udgangspunkt i, at den enkelte borger skal opleve højest mulig livskvalitet. COS er kendetegnet ved en høj faglighed med fokus på videndeling og udvikling af netværk og arbejdsfællesskaber. COS indsatsområder er blandt andet fokus på neuropædagogik, dokumentation, sundhed, arbejdsfællesskaber, velfærdsteknologi og digitalisering. Du kan læse mere om Specialfysioterapien og COS på www.cossof.kk.dk. Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. marts 2020. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst med Danske Fysioterapeuter Ergoterapeutforeningen. Vi indhenter referencer samt straffeattest inden ansættelse. Mere information Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte tilbudsleder Connie Ebba Cramer Jensen på 2331 2232. Hun kan træffes i hverdagene mellem klokken kl. 9.00-16.00. Søg via nedenstående link senest fredag den 10. januar 2020 Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade CV og uddannelsesbevis. Vi afholder ansættelsessamtaler den 17. januar 2020.

Vi søger en leder, som kan gå forrest, når retningen skal sættes for engagerede medarbejdere, som yder specialfysioterapi til udviklingshæmmede borgere i Københavns Kommune.

Vil du arbejde systematisk med at kvalitetssikre og udvikle træningsindsatserne til borgere med handicap, så de lever op til evidens, best practice og de politiske beslutninger? Er du en dygtig formidler, og kan du arbejde både udviklingsorienteret og målrettet med de visioner, vi sammen skaber, hvor du går foran i implementeringsprocesser og skaber fælles retning? Har du flair for personaleledelse, og har du mod på drifts- og administrative opgaver?

Kan du kan se dig selv i ovenstående profil, så er du måske vores nye leder af Specialfysioterapien med start den 1. marts 2020.

Dine væsentligste opgaver i Specialfysioterapien
I Specialfysioterapien har vi 10 veluddannede og engagerede fysioterapeuter, en medhjælper, en chauffør og to basinassistenter, som sammen med dig er med til at skabe rammerne for genoptrænings-, vedligeholdende- og sundhedsfremmende træningsforløb til voksne udviklingshæmmede borgere. Som leder af enheden vil du varetage personale- og faglig ledelse af disse 14 medarbejdere.

Du vil desuden få ansvaret for

  • tillidsbaseret ledelse af arbejdsfællesskaber og netværk
  • udviklings- og implementeringsprocesser
  • sparring med medarbejderne omkring faglige udfordringer
  • at støtte og guide medarbejderne i fortsat udvikling af den daglige dokumentation af vurderinger og målrettet træning af borgerne
  • aktivt at samarbejde med interne som eksterne samarbejdspartnere
  • at understøtte implementeringen af en neuropædagogisk referenceramme i det faglige arbejde
  • driftsopgaver som vagtplanlægning, ledelsestilsyn mv.

I 2020 vil du særligt få ansvar for at udvikle, implementere og styre en hjælpemiddelbase og 1-2 snoezelhuse i centret.

Tværgående lederteam
Du bliver en del af et velfungerende, engageret og tværfagligt lederteam bestående af tre afdelingsledere og en tilbudsleder. Lederteamet arbejder tværgående med opgaver i Specialfysioterapien og på bostedet Ringertoften og Bostedet Ny Ellebjerg. Sammen sætter vi retningen for de tre enheder og teamet, så vi kan udnytte de potentialer, der fælles kan bidrage til udviklingen og driften af enhederne.

Vores interne samarbejde bygger på respekt og reflekteret tillid, og vi skaber ledelse sammen – og i dialog med hinanden. Vi lægger vægt på, at vi som ledere udviser nærvær og tilstedeværelse, og at vi kommunikerer autentisk og tydeligt. Vi prioriterer sparring, fælles retning og udvikling og holder lokale ledermøder hver 3. uge. Derudover holder vi lokale lederdage, hvor vi gør status, udvikler visioner og strategi og sætter mål for det kommende år.

Vi forventer, at du

  • er autoriseret fysio- eller ergoterapeut
  • har ledelseserfaring og gerne relevant overbygning på din grunduddannelse
  • har en bred erfaring med og stor faglighed inden for genoptræningsområdet
  • trives i en politisk styret organisation
  • er dialogorienteret og kan samarbejde tværfagligt og tværsektorielt
  • er nysgerrig på det specialpædagogiske felt
  • kan sætte retningen og føre den ud i livet
  • er lyttende, anerkendende og ser muligheder frem for begrænsninger
  • udviser ordentlighed i menneskelige relationer og har en helhedsorienteret tilgang til sundhed
  • har et stort overblik med mange bolde i luften
  • arbejder struktureret med målrettet og analytisk fokus
  • er fleksibel og selvstændig i arbejdstilrettelæggelsen

I 2019-2020 har vi fokus på den neuropædagogiske og neuropsykologiske tilgang i både det tværfaglige samarbejde og i samarbejdet med de enkelte borgere. Erfaring og viden om neuropædagogik og neuropsykolog er derfor en fordel, men ikke et krav.

Vi tilbyder

  • alle medarbejdere og ledere et diplommodul i neuropædagogik, så vi har en fælles faglig referenceramme og udgangspunkt
  • en engageret medarbejdergruppe, som brænder for at gøre en forskel for vores borgere
  • godt teamsamarbejde og kollegial sparring
  • udover et tæt samarbejde i det lokale lederteam, at du også bliver en del af en større fælles ledergruppe på tværs af Center for Omsorg og Specialpædagogik

Din kommende arbejdsplads
Din daglige base vil være på Fussingsvej, 2300 København S. Specialfysioterapien er desuden fordelt på fem matrikler med både bo- og dagtilbud, hvor hver af de 10 terapeuter varetager opgaver hver uge. I tilknytning til terapien i Sundby Væksthus har vi en svømmehal, hvor kommunens borgere med udviklingshæmning mod betaling kan komme i varmtvandsbassin.

Specialfysioterapien er en tværgående enhed i Borgercenter Handicap, som organisatorisk er placeret i Center for Omsorg og Specialpædagogik (COS). COS er et center i Københavns Kommune for udviklingshæmmede borgere med fysiske mobilitetsnedsættelser og i nogle tilfælde psykiatriske diagnoser. Vi er et stort center med otte botilbud med omkring 380 borgere og 400 fastansatte medarbejdere, herunder også en række interne dagtilbud.

Vi yder et socialpædagogisk tilbud til borgerne med udgangspunkt i, at den enkelte borger skal opleve højest mulig livskvalitet. COS er kendetegnet ved en høj faglighed med fokus på videndeling og udvikling af netværk og arbejdsfællesskaber. COS' indsatsområder er blandt andet fokus på neuropædagogik, dokumentation, sundhed, arbejdsfællesskaber, velfærdsteknologi og digitalisering.

Du kan læse mere om Specialfysioterapien og COS på www.cossof.kk.dk

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. marts 2020. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst med Danske Fysioterapeuter/Ergoterapeutforeningen.

Vi indhenter referencer samt straffeattest inden ansættelse.

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte tilbudsleder Connie Ebba Cramer Jensen på 2331 2232. Hun kan træffes i hverdagene mellem klokken kl. 9.00-16.00.

Søg via nedenstående link senest fredag den 10. januar 2020
Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade CV og uddannelsesbevis.
Vi afholder ansættelsessamtaler den 17. januar 2020.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngTilbuddene under SpecialfysioterapienKøbenhavn S2019-12-06T13:00:21.8832020-01-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Enhedsleder til Den Sociale Hjemmepleje i Borgercenter Hjemmepleje

Den Sociale Hjemmepleje - Center Nord

København NV
Vil du være med til at udvikle indsatsen for borgere mellem 18 og 65 år med handicap og psykosociale udfordringer og opfylde Socialforvaltningens ambition om at skabe social mobilitet og at understøtte borgerne i et selvstændigt og aktivt liv? Er du...
Indrykket:29. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Pædagogiske ledere med stærk faglig profil til en integreret daginstitution i Nørrebro/Bispebjerg Klynge G

Nørrebro/Bispebjerg Klynge G

København Ø
Genopslag Vil du lede vuggestue og børnehave i vores sammenlagte enhed? Hvis du besidder en stærk faglig profil indenfor pædagogik og ledelse og kan stå i spidsen for en enhed i en forandringstid, hvor kvalitet og faglighed skal bevares og videreudv...
Indrykket:25. november 2019
Udløbsdato:9. december 2019

KKFO-leder til specialinstitutionen ved Skolen i Charlottegården

Specialfritidsinstitution ved Skolen i Charlottegården

København NV
Kan du skabe overblik, er du fagligt funderet i det specialpædagogiske felt og god til at kommunikere? Som KKFO-leder bliver du en del af et ledelsesteam bestående af skoleleder, souschef afdelingsleder for indskoling, afdelingsleder for mellemtrin ...
Indrykket:15. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Pædagogiske ledere til Klynge Radius i Brønshøj/Vanløse

Brønshøj/Vanløse Klynge D/Radius

Vanløse
Har du et ønske om at gøre en forskel for børnene i dagtilbud? Er du ressourceorienteret og har du en anerkendende ledelsesstil, så er stillingen som pædagogisk leder i Klynge Radius helt sikkert noget for dig. Vi mangler to ledere i vores ledelsest...
Indrykket:2. december 2019
Udløbsdato:16. december 2019

Faglig stærk og udviklingsorienteret leder til Specialfysioterapien i Københavns Kommune

Tilbuddene under Specialfysioterapien

København S
Vi søger en leder, som kan gå forrest, når retningen skal sættes for engagerede medarbejdere, som yder specialfysioterapi til udviklingshæmmede borgere i Københavns Kommune. Vil du arbejde systematisk med at kvalitetssikre og udvikle træningsindsats...
Indrykket:6. december 2019
Udløbsdato:10. januar 2020