Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder til Børnehaven Taarnborg i Nyborg Kommune

Børnehaven Taarnborg søger ny leder pr. 1. oktober 2018, da børnehavens ”grundlægger” og nuværende leder går på efterløn.
 
Taarnborg er en 20 år gammel børnehave, i et spændende gammelt hus, der ligger centralt i Nyborg i forhold til både by, skov og havn. Børnehaven er normeret til 60 - 70 børnehavebørn.
 
Taarnborg er et flerkulturelt og mangfoldigt hus, der er præget af humor, grin og glæde.
Huset er funktionsopdelt og indrettet med tydelige værksteder, hvor vi i vid udstrækning tilgodeser de mange intelligenser.
 
På hvert værksted er det synligt, at der er en ansat, som brænder for netop denne funktion og som har ansvar for både pædagogik og økonomi. Det er bærende principper, der styrker både personalets selvbestemmelse og fællesskabet. Husets dynamik og personalets mange forskellige faglige kompetencer afspejles i den sociale kapital.
 
Børn og voksne er organiseret i teamgrupper, hvor Mariehøner og Haletudser rummer de to yngste årgange og de ældste børn er i Skarnbasse gruppen. Vi samarbejder i en teamstruktur, hvor vi veksler mellem voksenstyrede aktiviteter og åbne værksteder.
 
Det pædagogiske arbejde bygger på principper om, at vi alle skal kunne være her og der skal være tryghed såvel i mindre som i større fællesskaber. Her er plads og rum til forskelligheder – både for børn, forældre og personale.
 
Personale og bestyrelse ønsker en leder, der:

  • Har pædagogisk uddannelse, gerne ledelseserfaring og evt. en lederuddannelse og kendskab til dagtilbudsområdet.
  • Kan gribe den kultur, der er i huset og bringe den videre.
  • Vil humor, glæde og gode grin.
  • Har viden om organisering og relations arbejde.
  • Tør at være leder for os.
  • Vil funktionsopdeling.
  • Forstår økonomisk decentralisering og har budgetoverblik.
  • Kan tåle fejl  - egne og andres.
  • Har mod til at være i det ukendte.
  • Tør tro på uddelegering og give slip.
  • Viser tillid til personalets disponering og er loyal over for huset.
  • Med det ene ben i næsen og det andet solidt placeret i den fynske muld.
  • Er progressiv i at tænke nyt.
  • Kan samle trådene fra vores mange ideer og skabe overblik.
Vi kan tilbyde dig:
  • Et funktionsopdelt hus – med virksomme, aktive værksteder og gode læringsmiljøer.
  • En loyal personalegruppe, som er god til at samarbejde.
  • En dynamisk og engageret personalegruppe der sætter pris på hinandens forskelligheder, og som sammen har skabt det fundament, som Taarnborg er bygget op om.
  • En god stemning, hvor humor, glæde og den gode stemning er vægtet højt.
  • En personalegruppe der ønsker at arbejde med faglig udvikling, og som har haft fokus på kompetenceudvikling i sprog, social inklusion, social kapital og nu er i gang med familiesamarbejde.
  • En børnehave, hvor børneperspektivet er i højsæde.
  • Progressivitet inden for viden om børn og digital dannelse.
  • Et godt forældresamarbejde og en engageret forældregruppe, såvel i hverdagen og i bestyrelsen.
  • En børnehave, der har fokus på det udvidede forældresamarbejde og fællesskaber.
  • En personalegruppe med mange ideer og drømme.
  • Et hus, hvor alle børn og voksne kender hinanden.
Vi ser meget gerne, at du besøger os inden du søger stillingen. Kontakt souschef Peter Haastrup Hansen på tlf. 6333 7059 for at aftale tidspunkt.
 
Nyborg Kommunes 13 institutioner og dagplejen er organiseret i et forpligtende samarbejde opdelt i et Syd- og et Nord-samarbejde. Taarnborg indgår i Syd. De 14 ledere udgør en engageret og dynamisk ledergruppe, som indgår i et tæt samarbejde med Børneafdelingen. Der er et tæt tværfagligt samarbejde i relation til Nyborgmodellen – Børns trivsel – Fælles ansvar. Se mere på Nyborgmodellen – Børns trivsel – Fælles ansvar - Nyborg Kommune 
 
Yderligere information
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på at der indhentes børneattest og straffeattest skal forevises inden ansættelse.
 
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte souschef Peter Haastrup Hansen på tlf. 6333 7059 eller børnechef Torben Birk Rosbach på tlf. 6333 7122 eller på mail tor@nyborg.dk
 
Ansøgningsfristen er tirsdag 7. august 2018.
 
Første samtalerunde forventes afviklet mandag 13. august 2018 og evt. anden runde finder sted onsdag 22. august 2018.
 
Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329809290Phoenix-75762fdb12018-05-09T15:09:09.377Leder til Børnehaven Taarnborg i Nyborg KommuneBørnehaven Taarnborg søger ny leder pr. 1. oktober 2018, da børnehavens ”grundlægger” og nuværende leder går på efterløn.
 
Taarnborg er en 20 år gammel børnehave, i et spændende gammelt hus, der ligger centralt i Nyborg i forhold til både by, skov og havn. Børnehaven er normeret til 60 - 70 børnehavebørn.
 
Taarnborg er et flerkulturelt og mangfoldigt hus, der er præget af humor, grin og glæde.
Huset er funktionsopdelt og indrettet med tydelige værksteder, hvor vi i vid udstrækning tilgodeser de mange intelligenser.
 
På hvert værksted er det synligt, at der er en ansat, som brænder for netop denne funktion og som har ansvar for både pædagogik og økonomi. Det er bærende principper, der styrker både personalets selvbestemmelse og fællesskabet. Husets dynamik og personalets mange forskellige faglige kompetencer afspejles i den sociale kapital.
 
Børn og voksne er organiseret i teamgrupper, hvor Mariehøner og Haletudser rummer de to yngste årgange og de ældste børn er i Skarnbasse gruppen. Vi samarbejder i en teamstruktur, hvor vi veksler mellem voksenstyrede aktiviteter og åbne værksteder.
 
Det pædagogiske arbejde bygger på principper om, at vi alle skal kunne være her og der skal være tryghed såvel i mindre som i større fællesskaber. Her er plads og rum til forskelligheder – både for børn, forældre og personale.
 
Personale og bestyrelse ønsker en leder, der:
  • Har pædagogisk uddannelse, gerne ledelseserfaring og evt. en lederuddannelse og kendskab til dagtilbudsområdet.
  • Kan gribe den kultur, der er i huset og bringe den videre.
  • Vil humor, glæde og gode grin.
  • Har viden om organisering og relations arbejde.
  • Tør at være leder for os.
  • Vil funktionsopdeling.
  • Forstår økonomisk decentralisering og har budgetoverblik.
  • Kan tåle fejl  - egne og andres.
  • Har mod til at være i det ukendte.
  • Tør tro på uddelegering og give slip.
  • Viser tillid til personalets disponering og er loyal over for huset.
  • Med det ene ben i næsen og det andet solidt placeret i den fynske muld.
  • Er progressiv i at tænke nyt.
  • Kan samle trådene fra vores mange ideer og skabe overblik.
Vi kan tilbyde dig:
  • Et funktionsopdelt hus – med virksomme, aktive værksteder og gode læringsmiljøer.
  • En loyal personalegruppe, som er god til at samarbejde.
  • En dynamisk og engageret personalegruppe der sætter pris på hinandens forskelligheder, og som sammen har skabt det fundament, som Taarnborg er bygget op om.
  • En god stemning, hvor humor, glæde og den gode stemning er vægtet højt.
  • En personalegruppe der ønsker at arbejde med faglig udvikling, og som har haft fokus på kompetenceudvikling i sprog, social inklusion, social kapital og nu er i gang med familiesamarbejde.
  • En børnehave, hvor børneperspektivet er i højsæde.
  • Progressivitet inden for viden om børn og digital dannelse.
  • Et godt forældresamarbejde og en engageret forældregruppe, såvel i hverdagen og i bestyrelsen.
  • En børnehave, der har fokus på det udvidede forældresamarbejde og fællesskaber.
  • En personalegruppe med mange ideer og drømme.
  • Et hus, hvor alle børn og voksne kender hinanden.
Vi ser meget gerne, at du besøger os inden du søger stillingen. Kontakt souschef Peter Haastrup Hansen på tlf. 6333 7059 for at aftale tidspunkt.
 
Nyborg Kommunes 13 institutioner og dagplejen er organiseret i et forpligtende samarbejde opdelt i et Syd- og et Nord-samarbejde. Taarnborg indgår i Syd. De 14 ledere udgør en engageret og dynamisk ledergruppe, som indgår i et tæt samarbejde med Børneafdelingen. Der er et tæt tværfagligt samarbejde i relation til Nyborgmodellen – Børns trivsel – Fælles ansvar. Se mere på Nyborgmodellen – Børns trivsel – Fælles ansvar - Nyborg Kommune 
 
Yderligere information
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på at der indhentes børneattest og straffeattest skal forevises inden ansættelse.
 
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte souschef Peter Haastrup Hansen på tlf. 6333 7059 eller børnechef Torben Birk Rosbach på tlf. 6333 7122 eller på mail tor@nyborg.dk
 
Ansøgningsfristen er tirsdag 7. august 2018.
 
Første samtalerunde forventes afviklet mandag 13. august 2018 og evt. anden runde finder sted onsdag 22. august 2018.
 
Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.
 
2018-07-06T10:50:35.387 Børnehaven Taarnborg søger ny leder pr. 1. oktober 2018, da børnehavens grundlægger og nuværende leder går på efterløn. Taarnborg er en 20 år gammel børnehave, i et spændende gammelt hus, der ligger centralt i Nyborg i forhold til både by, skov og havn. Børnehaven er normeret til 60 - 70 børnehavebørn. Taarnborg er et flerkulturelt og mangfoldigt hus, der er præget af humor, grin og glæde.Huset er funktionsopdelt og indrettet med tydelige værksteder, hvor vi i vid udstrækning tilgodeser de mange intelligenser. På hvert værksted er det synligt, at der er en ansat, som brænder for netop denne funktion og som har ansvar for både pædagogik og økonomi. Det er bærende principper, der styrker både personalets selvbestemmelse og fællesskabet. Husets dynamik og personalets mange forskellige faglige kompetencer afspejles i den sociale kapital. Børn og voksne er organiseret i teamgrupper, hvor Mariehøner og Haletudser rummer de to yngste årgange og de ældste børn er i Skarnbasse gruppen. Vi samarbejder i en teamstruktur, hvor vi veksler mellem voksenstyrede aktiviteter og åbne værksteder. Det pædagogiske arbejde bygger på principper om, at vi alle skal kunne være her og der skal være tryghed såvel i mindre som i større fællesskaber. Her er plads og rum til forskelligheder både for børn, forældre og personale. Personale og bestyrelse ønsker en leder, der: Har pædagogisk uddannelse, gerne ledelseserfaring og evt. en lederuddannelse og kendskab til dagtilbudsområdet. Kan gribe den kultur, der er i huset og bringe den videre. Vil humor, glæde og gode grin. Har viden om organisering og relations arbejde. Tør at være leder for os. Vil funktionsopdeling. Forstår økonomisk decentralisering og har budgetoverblik. Kan tåle fejl - egne og andres. Har mod til at være i det ukendte. Tør tro på uddelegering og give slip. Viser tillid til personalets disponering og er loyal over for huset. Med det ene ben i næsen og det andet solidt placeret i den fynske muld. Er progressiv i at tænke nyt. Kan samle trådene fra vores mange ideer og skabe overblik. Vi kan tilbyde dig: Et funktionsopdelt hus med virksomme, aktive værksteder og gode læringsmiljøer. En loyal personalegruppe, som er god til at samarbejde. En dynamisk og engageret personalegruppe der sætter pris på hinandens forskelligheder, og som sammen har skabt det fundament, som Taarnborg er bygget op om. En god stemning, hvor humor, glæde og den gode stemning er vægtet højt. En personalegruppe der ønsker at arbejde med faglig udvikling, og som har haft fokus på kompetenceudvikling i sprog, social inklusion, social kapital og nu er i gang med familiesamarbejde. En børnehave, hvor børneperspektivet er i højsæde. Progressivitet inden for viden om børn og digital dannelse. Et godt forældresamarbejde og en engageret forældregruppe, såvel i hverdagen og i bestyrelsen. En børnehave, der har fokus på det udvidede forældresamarbejde og fællesskaber. En personalegruppe med mange ideer og drømme. Et hus, hvor alle børn og voksne kender hinanden. Vi ser meget gerne, at du besøger os inden du søger stillingen. Kontakt souschef Peter Haastrup Hansen på tlf. 6333 7059 for at aftale tidspunkt. Nyborg Kommunes 13 institutioner og dagplejen er organiseret i et forpligtende samarbejde opdelt i et Syd- og et Nord-samarbejde. Taarnborg indgår i Syd. De 14 ledere udgør en engageret og dynamisk ledergruppe, som indgår i et tæt samarbejde med Børneafdelingen. Der er et tæt tværfagligt samarbejde i relation til Nyborgmodellen Børns trivsel Fælles ansvar. Se mere på Nyborgmodellen Børns trivsel Fælles ansvar - Nyborg Kommune Yderligere information Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på at der indhentes børneattest og straffeattest skal forevises inden ansættelse. Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte souschef Peter Haastrup Hansen på tlf. 6333 7059 eller børnechef Torben Birk Rosbach på tlf. 6333 7122 eller på mail tor@nyborg.dk Ansøgningsfristen er tirsdag 7. august 2018. Første samtalerunde forventes afviklet mandag 13. august 2018 og evt. anden runde finder sted onsdag 22. august 2018. Du søger jobbet ved at trykke på knappen Send ansøgning Søg jobbet . Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.10Phoenix75762fdb101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-07-08T00:00:000010https://nyborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=64ac3565-ed61-461a-b033-aaab5cb57a170EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynNyborg3242315Børnehaven Taarnborg11Tårnvej 135800NyborgDKDanmarkORS/75762fdb_logo.jpegORS/Small/75762fdb_logo.jpeg0
tor@nyborg.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent569187EmplyOfir Minimum ekstra0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75762fdbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=75762fdbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75762fdb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75762fdb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/5.jpgLeder til Børnehaven Taarnborg i Nyborg Kommune12007991Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse9Undervisning og pædagogik354871590Torben Birk Rosbachtor@nyborg.dkDKDanmarkDKDanmark330119858Genopslag - Leder af Børne- og FamilieområdetProfile Kan du sætte standarden for fremtidens myndighedsarbejde?Og kan du lede et børne- og familieområde med høj faglig standard og har du store ambitioner på områdets vegne? så har vi jobbet til dig.Faaborg-Midtfyn Kommune søger en leder til Børne- og Familieområdet i Opvækst og Læring, der sammen med dygtige og ambitiøse medarbejdere skal sikre, at Faaborg-Midtfyn Kommune forbliver en foregangskommune på børne- og familieområdet.Faaborg-Midtfyn Kommune er geografisk den største kommune på Fyn, der strækker sig fra Det Sydfynske Øhav over højskolelandet på Midtfyn til Odense-forstæderne i nord. Vi mener selv, at vi bor i Fyns smukkeste og mest mangfoldige kommune en kommune kendetegnet ved borgere, der i høj grad engagerer sig. Det viser sig blandt andet i et rigt foreningsliv, i stærke lokalsamfund med fællesspisninger og årlige kulturbegivenheder og i et levende iværksættermiljø. Højskoleånden ligger dybt i os og fællesskab og skabertrang er grundelementer i udviklingen og vores bestræbelser på at realisere kommunens vision og udviklingsstrategi Sammen skaber vi det bedste sted . - Læs udviklingsstrategien her.Vi tilbyder en spændende stilling i en kommune med fuld fart frem, hvor du vil blive udfordret både fagligt og personligt. Du vil blive leder for dygtige, erfarne og ambitiøse ledere og medarbejdere og få en imødekommende kollegial ledergruppe i Center for Opvækst og Læring.I Opvækst og Læring sigter vi på at: Medborgerskab, kultur og dannelse er retningsgivende for børn og unges dannelse og uddannelse til aktive og livsduelige mennesker i fremtidens samfund. Trivsel, omsorg og social mobilitet er retningsgivende for arbejdet med at skabe gode udviklingsvilkår og livsmuligheder for alle børn og unge også de med behov for støtte gennem opvæksten. Opvækst, læring og læringsmiljøer er retningsgivende for arbejdet med børn og unges opvækst og læring gennem deres liv i dagtilbud og skolen. Du kan læse mere om Faaborg-Midtfyn Kommune som arbejdsplads her.Om stillingenLederen af Børne- og Familieområdet refererer til chefen for Opvækst og Læring, og indgår i den tværfaglige ledergruppe sammen med lederen af Forebyggelse- og Sundhedsområdet og lederen af Sekretariatet.Du får det overordnede ansvar for området, der dækker fem afdelinger: Børnehusene, Visitation og integration, Socialfaglig (børn) inklusive handicap, Foranstaltning og familiepleje samt Socialfaglig (unge). Du er daglig leder for tre gruppeledere samt lederen af børnehusene. Under børne- og familieområdes fem afdelinger er der i alt 82 ansatte.Se organisationsdiagrammet for Opvækst og Læring her. Dine opgaver bliver blandt andet at: Varetage den daglige, overordnede ledelse af området, og sikre en stabil drift og styring af økonomien Fungere som leder for gruppelederne af enhederne indenfor området Betjene børne- og ungeudvalget, herunder også tvangsudvalget Realisere de politisk vedtagne målsætninger på området Sætte retningen for området og formidle dit budskab til ledere og medarbejdere Fastholde det gode arbejdsmiljø og engagement Bidrage til at styrkelse det tværgående samarbejde i Opvækst og Læring og på tværs af velfærdsområderne To af de opgaver der vil kræve dit fokus fra starten, er at fortsætte et samarbejde med Socialstyrelsens Task Force omkring udvikling af sagsbehandling, og understøtte Mulighedernes Arena, der er en omlægning af indsatser. Vi tidligere haft færre udgifter til anbringelser end kommunerne generelt, men vi er nu ved at indhente resten af landet. Det er afgørende for os at vende denne udvikling, og det er baggrunden for Mulighedernes Arena. Den nye leder af Børne- og Familieområdet skal understøtte implementeringen og udviklingen af dette arbejde.Vi er gennem vores samarbejde med Socialstyrelsen og KLK blevet bekræftet i, at vores myndighedsarbejde er blandt landets bedste. Vi har derfor brug for en leder, der kan tage opgaven med at videreudvikle et fagmiljø med en høj standard på sig.Her kan du finde link til vores Børne og Ungepolitik, personalepolitik, vision i Opvækst og Læring samt bærende principper.Om digDin uddannelsesmæssige baggrund kan være en længerevarende uddannelse eller en professionsuddannelse med relevant overbygning. Det er afgørende, at du har indgående kendskab til området og en høj faglighed, og at du kan læse og omsætte lovgivningen. Derudover kræver jobbet at Du har ledelseserfaring erfaring med ledelse af ledere vil være en fordel, men er ikke et krav Du er i stand til at engagere, begejstre og skabe følgeskab blandt fagligt dygtige ledere og medarbejdere Du er empatisk og god til at lytte, samtidig med, at du har mod til at træffe de nødvendige beslutninger og stå ved dem som troværdig myndighedsperson Du er handlingsorienteret, målrettet og resultatskabende Du har politisk tæft og erfaring med at arbejde i en politisk organisation Du har stærke relationelle kompetencer og kan styrke og skabe relationer til såvel kolleger indenfor og udenfor det faglige område, politikere og borgere Du er på forkant med udviklingen og din forståelse for kerneopgaven gør, at du kan tænke den anderledes. Du evner at være visionær, udforskende og har øje for, hvilken retning området bevæger sig i. Du kan læse mere om stillingen i jobprofilen her.Yderligere oplysningerHvis du har spørgsmål til stillingen eller Faaborg-Midtfyn Kommune som arbejdsplads, er du velkommen til at kontakte direktør Siggi Kristoffersen på telefon 72 53 10 16 eller sekretariatsleder Sisi Eibye på telefon 72 53 31 05.AnsættelsesvilkårArbejdstiden er fuld tid og ansættelsesstedet er Østerågade 40, 5672 Broby. Løn og ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst.Forventet tiltrædelse er den 1. februar 2020 eller efter aftale.AnsøgningSend din ansøgning med bilag elektronisk via linket nedenfor. Den skal være os i hænde senest torsdag den 5. december 2019, kl. 12.00.RekrutteringsprocessenUdvalgte kandidater inviteres til samtale den 6. december 2019.Første samtalerunde afholdes den 10. december 2019 i tidsrummet fra kl. 8.30 til kl. 14.00. Anden samtalerunde afholdes den 12. december 2019 i tidsrummet fra kl. 8.30 til klokken 11.30.Mellem første og anden samtale vil du skulle gennemføre en kognitiv test samt en personprofilanalyse. I forbindelse med anden samtale vil du blive bedt om at forberede en præsentation med udgangspunkt i en case. Efter anden samtale vil ansættelsesudvalget indhente referencer efter aftale med dig.Tilbydes du stillingen skal du kunne fremvise tilfredsstillende straffe- og børneattest. Vi forventer også, at du har kørekort, da Faaborg-Midtfyn Kommune er en geografisk stor kommune. Faaborg-Midtfyn Kommune har en vision om at være røgfri kommune i arbejdstiden.Kan du sætte standarden for fremtidens myndighedsarbejde?

Og kan du lede et børne- og familieområde med høj faglig standard og har du store ambitioner på områdets vegne? – så har vi jobbet til dig.

Faaborg-Midtfyn Kommune søger en leder til Børne- og Familieområdet i Opvækst og Læring, der sammen med dygtige og ambitiøse medarbejdere skal sikre, at Faaborg-Midtfyn Kommune forbliver en foregangskommune på børne- og familieområdet.

Faaborg-Midtfyn Kommune er geografisk den største kommune på Fyn, der strækker sig fra Det Sydfynske Øhav over højskolelandet på Midtfyn til Odense-forstæderne i nord. Vi mener selv, at vi bor i Fyns smukkeste og mest mangfoldige kommune – en kommune kendetegnet ved borgere, der i høj grad engagerer sig. Det viser sig blandt andet i et rigt foreningsliv, i stærke lokalsamfund med fællesspisninger og årlige kulturbegivenheder og i et levende iværksættermiljø. Højskoleånden ligger dybt i os – og fællesskab og skabertrang er grundelementer i udviklingen og vores bestræbelser på at realisere kommunens vision og udviklingsstrategi Sammen skaber vi det bedste sted . - Læs udviklingsstrategien her.

Vi tilbyder en spændende stilling i en kommune med fuld fart frem, hvor du vil blive udfordret både fagligt og personligt. Du vil blive leder for dygtige, erfarne og ambitiøse ledere og medarbejdere og få en imødekommende kollegial ledergruppe i Center for Opvækst og Læring.

I Opvækst og Læring sigter vi på at:
  • Medborgerskab, kultur og dannelse er retningsgivende for børn og unges dannelse og uddannelse til aktive og livsduelige mennesker i fremtidens samfund.
  • Trivsel, omsorg og social mobilitet er retningsgivende for arbejdet med at skabe gode udviklingsvilkår og livsmuligheder for alle børn og unge – også de med behov for støtte gennem opvæksten.
  • Opvækst, læring og læringsmiljøer er retningsgivende for arbejdet med børn og unges opvækst og læring gennem deres liv i dagtilbud og skolen.
Du kan læse mere om Faaborg-Midtfyn Kommune som arbejdsplads her.

Om stillingen
Lederen af Børne- og Familieområdet refererer til chefen for Opvækst og Læring, og indgår i den tværfaglige ledergruppe sammen med lederen af Forebyggelse- og Sundhedsområdet og lederen af Sekretariatet.

Du får det overordnede ansvar for området, der dækker fem afdelinger: Børnehusene, Visitation og integration, Socialfaglig (børn) inklusive handicap, Foranstaltning og familiepleje samt Socialfaglig (unge). Du er daglig leder for tre gruppeledere samt lederen af børnehusene. Under børne- og familieområdes fem afdelinger er der i alt 82 ansatte.

Se organisationsdiagrammet for Opvækst og Læring her. 

Dine opgaver bliver blandt andet at:
  • Varetage den daglige, overordnede ledelse af området, og sikre en stabil drift og styring af økonomien
  • Fungere som leder for gruppelederne af enhederne indenfor området
  • Betjene børne- og ungeudvalget, herunder også tvangsudvalget
  • Realisere de politisk vedtagne målsætninger på området
  • Sætte retningen for området og formidle dit budskab til ledere og medarbejdere
  • Fastholde det gode arbejdsmiljø og engagement
  • Bidrage til at styrkelse det tværgående samarbejde i Opvækst og Læring og på tværs af velfærdsområderne
To af de opgaver der vil kræve dit fokus fra starten, er at fortsætte et samarbejde med Socialstyrelsens Task Force omkring udvikling af sagsbehandling, og understøtte Mulighedernes Arena, der er en omlægning af indsatser. Vi tidligere haft færre udgifter til anbringelser end kommunerne generelt, men vi er nu ved at indhente resten af landet. Det er afgørende for os at vende denne udvikling, og det er baggrunden for Mulighedernes Arena. Den nye leder af Børne- og Familieområdet skal understøtte implementeringen og udviklingen af dette arbejde.

Vi er gennem vores samarbejde med Socialstyrelsen og KLK blevet bekræftet i, at vores myndighedsarbejde er blandt landets bedste. Vi har derfor brug for en leder, der kan tage opgaven med at videreudvikle et fagmiljø med en høj standard på sig.

Her kan du finde link til vores Børne og Ungepolitik, personalepolitik, vision i Opvækst og Læring samt bærende principper.

Om dig
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være en længerevarende uddannelse eller en professionsuddannelse med relevant overbygning. Det er afgørende, at du har indgående kendskab til området og en høj faglighed, og at du kan læse og omsætte lovgivningen. Derudover kræver jobbet at;
 
  • Du har ledelseserfaring – erfaring med ledelse af ledere vil være en fordel, men er ikke et krav
  • Du er i stand til at engagere, begejstre og skabe følgeskab blandt fagligt dygtige ledere og medarbejdere
  • Du er empatisk og god til at lytte, samtidig med, at du har mod til at træffe de nødvendige beslutninger og stå ved dem som troværdig myndighedsperson
  • Du er handlingsorienteret, målrettet og resultatskabende
  • Du har politisk tæft og erfaring med at arbejde i en politisk organisation
  • Du har stærke relationelle kompetencer og kan styrke og skabe relationer til såvel kolleger indenfor og udenfor det faglige område, politikere og borgere
  • Du er på forkant med udviklingen og din forståelse for kerneopgaven gør, at du kan tænke den anderledes. Du evner at være visionær, udforskende og har øje for, hvilken retning området bevæger sig i.
Du kan læse mere om stillingen i jobprofilen her.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller Faaborg-Midtfyn Kommune som arbejdsplads, er du velkommen til at kontakte direktør Siggi Kristoffersen på telefon 72 53 10 16 eller sekretariatsleder Sisi Eibye på telefon 72 53 31 05.

Ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er fuld tid og ansættelsesstedet er Østerågade 40, 5672 Broby. Løn og ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst.

Forventet tiltrædelse er den 1. februar 2020 eller efter aftale.

Ansøgning
Send din ansøgning med bilag elektronisk via linket nedenfor. Den skal være os i hænde senest torsdag den 5. december 2019, kl. 12.00.

Rekrutteringsprocessen
Udvalgte kandidater inviteres til samtale den 6. december 2019.
Første samtalerunde afholdes den 10. december 2019 i tidsrummet fra kl. 8.30 til kl. 14.00. Anden samtalerunde afholdes den 12. december 2019 i tidsrummet fra kl. 8.30 til klokken 11.30.

Mellem første og anden samtale vil du skulle gennemføre en kognitiv test samt en personprofilanalyse. I forbindelse med anden samtale vil du blive bedt om at forberede en præsentation med udgangspunkt i en case. Efter anden samtale vil ansættelsesudvalget indhente referencer efter aftale med dig.

Tilbydes du stillingen skal du kunne fremvise tilfredsstillende straffe- og børneattest. Vi forventer også, at du har kørekort, da Faaborg-Midtfyn Kommune er en geografisk stor kommune. Faaborg-Midtfyn Kommune har en vision om at være røgfri kommune i arbejdstiden.
 

ORS/Small/831261da_logo.jpegCenter Opvækst og LæringBroby2019-11-07T11:00:45.7002019-12-05T00:00:00
330124478Vil du være med til at forberede et af landets største hospitaler på udflytningen til Nyt OUH?Basic Vi søger nu en dygtig og erfaren leder, der ønsker at gøre en forskel for patienterne på OUH, Patien-tens Universitetshospital. Den ideelle kandidat evner på højt niveau at skabe overblik og understøtte direktionens og organisationens muligheder for at prioritere og skabe synergi mellem de mange spor og samarbejdsparter i forberedelsesarbejdet herunder også snitfladen mellem projektorganisationen for Nyt OUH (som varetager selve byggeriet) og OUH som driftsorganisation. Hvis det lyder som noget for dig, modtager vi meget gerne din ansøgning! Programdirektør til Forberedelse og Flytning, OUH Vi søger nu en dygtig og erfaren leder, der ønsker at gøre en forskel for patienterne på OUH, Patientens Universitetshospital. Den ideelle kandidat evner på højt niveau at skabe overblik og understøtte direktionens og organisationens muligheder for at prioritere og skabe synergi mellem de mange spor og samarbejdsparter i forberedelsesarbejdet herunder også snitfladen mellem projektorganisationen for Nyt OUH (som varetager selve byggeriet) og OUH som driftsorganisation. Hvis det lyder som noget for dig, modtager vi meget gerne din ansøgning! Om programdirektøren Vi søger en programdirektør, der kommer til at få en meget bred kontaktflade. Det er derfor vigtigt, at du trives med en udadvendt rolle og formår at formidle og skabe forståelse for den store opgave, OUH står over for i de nærmeste år. Du får ansvaret for den samlede opgaveportefølje i Forberedelse og Flytning, og din primære opgave vil være at sikre, at opgaver og aktiviteter er i overensstemmelse med organisationens behov og skaber værdi i klinikken til gavn for patienterne. Erfaring fra sundhedsvæsenet er en stor fordel, og vi vil også vægte, at du har dokumenteret erfaring med at lede, navigere og skabe resultater i en stor offentlig organisation. Vi søger en programdirektør, der vil være med til at udvikle afdelingen i tæt samarbejde med afdelingens medarbejdere og mange samarbejdspartnere Vi forestiller os, at du Er en professionel leder med solid ledelseserfaring Er god til at opbygge relationer og netværk Er den naturlige strategiske sparrings- og samarbejdspartner for direktion og ledelseskolleger Formår at inspirere og skabe engagement gennem en synlig, resultatskabende og empatisk lederstil Er skarp i både skrift og tale Forstår at forvalte og udvikle personalemæssige og økonomiske ressourcer Kan skabe et godt arbejdsmiljø. Hele OUH er arbejdsmiljøcertificeret, og du vil som leder af Forberedelse og Flytning have ansvaret for, at afdelingen lever op til certificeringens krav Naturligt leder ud fra OUH s centrale værdier og politikker, som kan ses her. Du har en relevant videregående uddannelse og kommer som programdirektør til at referere direkte til OUH s direktion. Læs mere om opgaven, forventninger og samarbejde med de øvrige stabe og servicefunktioner her: Notat om oprettelse af ny afdeling Om Forberedelse og Flytning Forberedelse og Flytning er en ny afdeling, som er etableret for at understøtte hele organisationen i forberedelse- og flyttearbejdet frem mod Nyt OUH. Afdelingen har en række hovedopgaver: Flytteplanlægning og klargøring til drift Forberedelse og aktiveringsplanlægning Koordination og procesledelse. Afdelingen har allerede en grundbesætning af medarbejdere, som har været involveret i Nyt OUH-arbejdet gennem flere år, og en af de første opgaver for dig som ny programdirektør her bliver at ansætte og udvide afdelingen med nye medarbejdere og kompetencer. Forberedelse og Flytning skal hjælpe organisationen med at blive klar til udflytningen til Nyt OUH. Direktionen har valgt, at så meget af forberedelsesarbejdet som muligt skal foregå i normalorganisationen, således at det er dem, der skal arbejde i de nye rammer, som selv er med at planlægge, hvordan rammerne skal være. Der er derfor allerede mange andre afdelinger, der arbejder med at forberede organisationen. Forberedelse og Flytning får en vigtig rolle med at skabe overblik over de mange forskellige spor i planlægningsarbejdet og hjælpe med koordinationen på tværs af organisationen. Afdelingen får et meget bredt opgavefelt og vil veksle mellem at være koordinerende og udførende. Rollen afgøres nærmere i samspil med samarbejdspartnere og direktion. Ansøgningsfrist, samtaler og ansættelsesvilkår Ansøgningsfrist er den 1. december 2019, og vi forventer at afholde samtaler den 9. december og anden samtalerunde den16. december. Ansøger skal være forberedt på eventuelt at gennemføre en personlighedstest. Og efter aftale med ansøgeren vil vi indhente referencer. Tiltrædelse 1. februar 2020 eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår fastlægges i samarbejde med den forhandlingsberettigede faglige organisation. Vil du vide mere? Du er velkommen til at kontakte direktør Torben Hedegaard Jensen: Mobil: 21 25 01 95, mail: torben.hedegaard.jensen@rsyd.dk Om OUH OUH er et af landets største hospitaler og et af de tre store universitetshospitaler. Vi er en del af det syddanske sundhedsvæsen, og der er fokus på samarbejdet med regionens øvrige sygehuse og med Region Sjælland. Vi har 10.000 ambitiøse medarbejder og er et hospital med en forskningsindsats i stærk vækst, sund økonomi, fokus på kvalitetsindsatsen og vækst i volumen på det højt specialiserede område. Budgettet er på 7,1 mia. kr. Vi udskriver årligt 100.000 patienter og har over 1 mio. ambulante besøg pr. år. Læs mere om OUH her: www.ouh.dkVi søger nu en dygtig og erfaren leder, der ønsker at gøre en forskel for patienterne på OUH, Patien-tens Universitetshospital. Den ideelle kandidat evner på højt niveau at skabe overblik og understøtte direktionens og organisationens muligheder for at prioritere og skabe synergi mellem de mange spor og samarbejdsparter i forberedelsesarbejdet – herunder også snitfladen mellem projektorganisationen for Nyt OUH (som varetager selve byggeriet) og OUH som driftsorganisation. Hvis det lyder som noget for dig, modtager vi meget gerne din ansøgning!

Programdirektør til Forberedelse og Flytning, OUH  

Vi søger nu en dygtig og erfaren leder, der ønsker at gøre en forskel for patienterne på OUH, Patientens Universitetshospital. Den ideelle kandidat evner på højt niveau at skabe overblik og understøtte direktionens og organisationens muligheder for at prioritere og skabe synergi mellem de mange spor og samarbejdsparter i forberedelsesarbejdet – herunder også snitfladen mellem projektorganisationen for Nyt OUH (som varetager selve byggeriet) og OUH som driftsorganisation. Hvis det lyder som noget for dig, modtager vi meget gerne din ansøgning!


Om programdirektøren

Vi søger en programdirektør, der kommer til at få en meget bred kontaktflade. Det er derfor vigtigt, at du trives med en udadvendt rolle og formår at formidle og skabe forståelse for den store opgave, OUH står over for i de nærmeste år.

Du får ansvaret for den samlede opgaveportefølje i Forberedelse og Flytning, og din primære opgave vil være at sikre, at opgaver og aktiviteter er i overensstemmelse med organisationens behov og skaber værdi i klinikken til gavn for patienterne. Erfaring fra sundhedsvæsenet er en stor fordel, og vi vil også vægte, at du har dokumenteret erfaring med at lede, navigere og skabe resultater i en stor offentlig organisation.

Vi søger en programdirektør, der vil være med til at udvikle afdelingen i tæt samarbejde med afdelingens medarbejdere og mange samarbejdspartnere

Vi forestiller os, at du 

  • Er en professionel leder med solid ledelseserfaring 
  • Er god til at opbygge relationer og netværk
  • Er den naturlige strategiske sparrings- og samarbejdspartner for direktion og ledelseskolleger 
  • Formår at inspirere og skabe engagement gennem en synlig, resultatskabende og empatisk lederstil 
  • Er skarp i både skrift og tale 
  • Forstår at forvalte og udvikle personalemæssige og økonomiske ressourcer 
  • Kan skabe et godt arbejdsmiljø. Hele OUH er arbejdsmiljøcertificeret, og du vil som leder af Forberedelse og Flytning have ansvaret for, at afdelingen lever op til certificeringens krav  Naturligt leder ud fra OUH’s centrale værdier og politikker, som kan ses her.

Du har en relevant videregående uddannelse og kommer som programdirektør til at referere direkte til OUH’s direktion. Læs mere om opgaven, forventninger og samarbejde med de øvrige stabe og servicefunktioner her: Notat om oprettelse af ny afdeling

Om Forberedelse og Flytning

Forberedelse og Flytning er en ny afdeling, som er etableret for at understøtte hele organisationen i forberedelse- og flyttearbejdet frem mod Nyt OUH. Afdelingen har en række hovedopgaver:

  • Flytteplanlægning og klargøring til drift
  • Forberedelse og aktiveringsplanlægning
  • Koordination og procesledelse.

Afdelingen har allerede en grundbesætning af medarbejdere, som har været involveret i Nyt OUH-arbejdet gennem flere år, og en af de første opgaver for dig som ny programdirektør her bliver at ansætte og udvide afdelingen med nye medarbejdere og kompetencer.

Forberedelse og Flytning skal hjælpe organisationen med at blive klar til udflytningen til Nyt OUH. Direktionen har valgt, at så meget af forberedelsesarbejdet som muligt skal foregå i normalorganisationen, således at det er dem, der skal arbejde i de nye rammer, som selv er med at planlægge, hvordan rammerne skal være. Der er derfor allerede mange andre afdelinger, der arbejder med at forberede organisationen. Forberedelse og Flytning får en vigtig rolle med at skabe overblik over de mange forskellige spor i planlægningsarbejdet og hjælpe med koordinationen på tværs af organisationen.

Afdelingen får et meget bredt opgavefelt og vil veksle mellem at være koordinerende og udførende. Rollen afgøres nærmere i samspil med samarbejdspartnere og direktion.

Ansøgningsfrist, samtaler og ansættelsesvilkår 

Ansøgningsfrist er den 1. december 2019, og vi forventer at afholde samtaler den 9. december og anden samtalerunde den16. december. 

Ansøger skal være forberedt på eventuelt at gennemføre en personlighedstest. Og efter aftale med ansøgeren vil vi indhente referencer. 

Tiltrædelse 1. februar 2020 eller efter aftale. 

Løn- og ansættelsesvilkår fastlægges i samarbejde med den forhandlingsberettigede faglige organisation. 

Vil du vide mere? 

Du er velkommen til at kontakte direktør Torben Hedegaard Jensen: Mobil: 21 25 01 95, mail: torben.hedegaard.jensen@rsyd.dk

Om OUH 

OUH er et af landets største hospitaler og et af de tre store universitetshospitaler.  

Vi er en del af det syddanske sundhedsvæsen, og der er fokus på samarbejdet med regionens øvrige sygehuse og med Region Sjælland. 

Vi har 10.000 ambitiøse medarbejder og er et hospital med en forskningsindsats i stærk vækst, sund økonomi, fokus på kvalitetsindsatsen og vækst i volumen på det højt specialiserede område.  

Budgettet er på 7,1 mia. kr. Vi udskriver årligt 100.000 patienter og har over 1 mio. ambulante besøg pr. år. 

Læs mere om OUH her: www.ouh.dk

                     

ORS/Small/4a90ce2b_logo.pngDirektionenOdense C2019-11-14T10:00:18.9232019-12-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Genopslag - Leder af Børne- og Familieområdet

Center Opvækst og Læring

Broby
Kan du sætte standarden for fremtidens myndighedsarbejde?Og kan du lede et børne- og familieområde med høj faglig standard og har du store ambitioner på områdets vegne? så har vi jobbet til dig.Faaborg-Midtfyn Kommune søger en leder til Børne- og Fa...
Indrykket:7. november 2019
Udløbsdato:5. december 2019

Vil du være med til at forberede et af landets største hospitaler på udflytningen til Nyt OUH?

Direktionen

Odense C
Vi søger nu en dygtig og erfaren leder, der ønsker at gøre en forskel for patienterne på OUH, Patien-tens Universitetshospital. Den ideelle kandidat evner på højt niveau at skabe overblik og understøtte direktionens og organisationens muligheder for...
Indrykket:14. november 2019
Udløbsdato:1. december 2019