Leder til botilbud på socialområdet i Silkeborg Kommune (Genopslag)

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en leder, der kan arbejde kompetent og visionært med den fortsatte udvikling af boformer og bostøtte til borgere med udviklingshæmning, autismespektrums-, tilknytnings-  og personlighedsforstyrrelser.

Du bliver leder af boformer, der består af et botilbud med 33 pladser og to bofællesskaber med hver 10 pladser. Flere medarbejdere varetager både opgaver i bofællesskaberne og bostøtte hos borgere i egen bolig.

Tilbuddene indgår i Social, psykiatri- og Rusmiddelsektionen i Silkeborg Kommune. I sektionen varetager vi en bred vifte af indsatser til borgere med psykisk sårbarhed, udviklingshæmning, misbrugsproblemer og social udsathed.

Social, psykiatri- og Rusmiddelsektionen arbejder altid med borgeren i fokus
Du kommer til at arbejde i en sektion, hvor vi løbende udvikler vores rehabiliterende tilgang og det gode liv for borgerne i samarbejde med borgere og samarbejdspartnere. Vi indgår fortløbende i partnerskaber med andre kommunale afdelinger fx  Beskæftigelsesafdelingen, og med den regionale psykiatri samt andre aktører for at skabe  de mindst indgribende og mest sammenhængende tilbud til borgerne.

I vores afdeling arbejder vi aktivt og løbende med at udvikle kvaliteten i indsatserne for borgerne. Organisationskulturen er blandt andet kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og højt fagligt ambitionsniveau.
Sektionen hører, sammen med voksenhandicapområdet, under Socialafdelingen. Sammen har vi en fælles opgave omkring den helhedsorienterede indsats for borgeren. Vi samarbejder tæt om opgaveløsning, udvikling og styring på tværs af tilbud og myndighed. Og borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og enhver opgaveløsning.  

Dine primære ansvarsområder
Du har, som funktionsleder, ansvaret for den daglige personaleledelse af ca 27 medarbejdere hvoraf en er faglig koordinator.

Personalet er fordelt over flere tilbud, som er: Botilbuddet Vesterbo § 105/85 der ligger på Vestergade i Silkeborg, og der er et døgndækket tilbud. Bofællesskaberne Nylandsvej og Sandvejen ligger på veje af samme navn og de er ligeledes § 105/85 tilbud. Bostøtte § 85 i eget hjem udgår fra bofællesskaberne Nylandsvej og Sandvejen.

På tilbuddene får du ansvaret for sammen med medarbejderne at skabe det gode faglige miljø og her holde fokus på de rette indsatser og tilbud til borgergruppen i tæt samspil med borgere, pårørende, myndighed og samarbejdspartnere.

Du skal i samarbejde med lederteamet skabe rammerne for, at opgaverne løses effektivt og kompetent. Du skal være med til at omsætte strategier og visioner til handling, så vi når vores mål og ønskede resultater.

Din opgave er desuden at tilrettelægge personaleressourcer sammen med medarbejderne, så den faglige kvalitet sikres og at områdets økonomiske ramme overholdes. Opgaven er desuden at arbejde på at de fysiske rammer afstemmes med opgaverne, og at der i samarbejde med medarbejdere er de rette kompetencer til opgaveløsningerne og et godt arbejdsmiljø og trivsel i tilbuddene.

Vi søger en leder der:

  • Har fokus på styrken ved det gode samarbejde og den tillidsvækkende dialog både blandt borgere, pårørende, medarbejdere og samarbejdspartnere
  • Kan arbejde visionært og samtidig være opmærksom på detaljerne.
  • Har en innovativ og nytænkende tilgang til ledelse og opgaveløsningen 
  • Kan skabe enkle og bæredygtige løsninger ind i en given økonomisk ramme, og holde balancen mellem ”sikker drift” og udvikling af tilbuddene
  • Har erfaring med indsatser i forhold til målgrupperne og samarbejdspartnere
  • Har ledelseserfaring og som har efteruddannelse i ledelse
  • Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse
Du ansættes i en organisation:
  • Hvor helhed, sammenhæng og samskabelse er fundamentet for den fortsatte udvikling
  • Der kontinuerligt er på vej med spændende, udfordrende og mangesidige opgaver 
  • Der tilpasser løsningerne til opgaverne og arbejder med mål og strategier
  • Hvor medarbejdere har stort engagement og prioriterer høj faglighed
  • Hvor du refererer til sektionslederen og indgår i en velfungerende ledergruppe med ni lederkollegaer
  • Hvor sparring og muligheder for lederudvikling prioriteres
Tiltrædelse pr. 1. januar 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 

På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".

Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kirsten Slumstrup på tlf. 2125 4760.  

Ansøgningsfrist mandag 11. oktober 2021. 
Første samtale forventes afholdt mandag 25. oktober og anden samtale tirsdag 2. november. 
Kandidater, der går videre til anden samtale, skal gennemføre en Garuda kompetenceprofil. 

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 

Relevante links:
Enheder i ledelsesområdet
https://silkeborg.dk/Kommunen/Institutioner/Bosteder-bofaellesskaber-aktivitetstilbud/Botilbuddet-Vesterbo
https://silkeborg.dk/Kommunen/Institutioner/Bosteder-bofaellesskaber-aktivitetstilbud/Bofaellesskabet-Sandvejen
https://silkeborg.dk/Kommunen/Institutioner/Bosteder-bofaellesskaber-aktivitetstilbud/Bofaellesskabet-Nylandsvej
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Leder til botilbud på socialområdet i Silkeborg Kommune (Genopslag)

Vi søger en leder, der kan arbejde kompetent og visionært med den fortsatte udvikling af boformer og bostøtte til borgere med udviklingshæmning, autismespektrums-, tilknytnings-  og personlighedsforstyrrelser.

Du bliver leder af boformer, der består af et botilbud med 33 pladser og to bofællesskaber med hver 10 pladser. Flere medarbejdere varetager både opgaver i bofællesskaberne og bostøtte hos borgere i egen bolig.

Tilbuddene indgår i Social, psykiatri- og Rusmiddelsektionen i Silkeborg Kommune. I sektionen varetager vi en bred vifte af indsatser til borgere med psykisk sårbarhed, udviklingshæmning, misbrugsproblemer og social udsathed.

Social, psykiatri- og Rusmiddelsektionen arbejder altid med borgeren i fokus
Du kommer til at arbejde i en sektion, hvor vi løbende udvikler vores rehabiliterende tilgang og det gode liv for borgerne i samarbejde med borgere og samarbejdspartnere. Vi indgår fortløbende i partnerskaber med andre kommunale afdelinger fx  Beskæftigelsesafdelingen, og med den regionale psykiatri samt andre aktører for at skabe  de mindst indgribende og mest sammenhængende tilbud til borgerne.

I vores afdeling arbejder vi aktivt og løbende med at udvikle kvaliteten i indsatserne for borgerne. Organisationskulturen er blandt andet kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og højt fagligt ambitionsniveau.
Sektionen hører, sammen med voksenhandicapområdet, under Socialafdelingen. Sammen har vi en fælles opgave omkring den helhedsorienterede indsats for borgeren. Vi samarbejder tæt om opgaveløsning, udvikling og styring på tværs af tilbud og myndighed. Og borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og enhver opgaveløsning.  

Dine primære ansvarsområder
Du har, som funktionsleder, ansvaret for den daglige personaleledelse af ca 27 medarbejdere hvoraf en er faglig koordinator.

Personalet er fordelt over flere tilbud, som er: Botilbuddet Vesterbo § 105/85 der ligger på Vestergade i Silkeborg, og der er et døgndækket tilbud. Bofællesskaberne Nylandsvej og Sandvejen ligger på veje af samme navn og de er ligeledes § 105/85 tilbud. Bostøtte § 85 i eget hjem udgår fra bofællesskaberne Nylandsvej og Sandvejen.

På tilbuddene får du ansvaret for sammen med medarbejderne at skabe det gode faglige miljø og her holde fokus på de rette indsatser og tilbud til borgergruppen i tæt samspil med borgere, pårørende, myndighed og samarbejdspartnere.

Du skal i samarbejde med lederteamet skabe rammerne for, at opgaverne løses effektivt og kompetent. Du skal være med til at omsætte strategier og visioner til handling, så vi når vores mål og ønskede resultater.

Din opgave er desuden at tilrettelægge personaleressourcer sammen med medarbejderne, så den faglige kvalitet sikres og at områdets økonomiske ramme overholdes. Opgaven er desuden at arbejde på at de fysiske rammer afstemmes med opgaverne, og at der i samarbejde med medarbejdere er de rette kompetencer til opgaveløsningerne og et godt arbejdsmiljø og trivsel i tilbuddene.

Vi søger en leder der:

  • Har fokus på styrken ved det gode samarbejde og den tillidsvækkende dialog både blandt borgere, pårørende, medarbejdere og samarbejdspartnere
  • Kan arbejde visionært og samtidig være opmærksom på detaljerne.
  • Har en innovativ og nytænkende tilgang til ledelse og opgaveløsningen 
  • Kan skabe enkle og bæredygtige løsninger ind i en given økonomisk ramme, og holde balancen mellem ”sikker drift” og udvikling af tilbuddene
  • Har erfaring med indsatser i forhold til målgrupperne og samarbejdspartnere
  • Har ledelseserfaring og som har efteruddannelse i ledelse
  • Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse
Du ansættes i en organisation:
  • Hvor helhed, sammenhæng og samskabelse er fundamentet for den fortsatte udvikling
  • Der kontinuerligt er på vej med spændende, udfordrende og mangesidige opgaver 
  • Der tilpasser løsningerne til opgaverne og arbejder med mål og strategier
  • Hvor medarbejdere har stort engagement og prioriterer høj faglighed
  • Hvor du refererer til sektionslederen og indgår i en velfungerende ledergruppe med ni lederkollegaer
  • Hvor sparring og muligheder for lederudvikling prioriteres
Tiltrædelse pr. 1. januar 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 

På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".

Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kirsten Slumstrup på tlf. 2125 4760.  

Ansøgningsfrist mandag 11. oktober 2021. 
Første samtale forventes afholdt mandag 25. oktober og anden samtale tirsdag 2. november. 
Kandidater, der går videre til anden samtale, skal gennemføre en Garuda kompetenceprofil. 

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 

Relevante links:
Enheder i ledelsesområdet
https://silkeborg.dk/Kommunen/Institutioner/Bosteder-bofaellesskaber-aktivitetstilbud/Botilbuddet-Vesterbo
https://silkeborg.dk/Kommunen/Institutioner/Bosteder-bofaellesskaber-aktivitetstilbud/Bofaellesskabet-Sandvejen
https://silkeborg.dk/Kommunen/Institutioner/Bosteder-bofaellesskaber-aktivitetstilbud/Bofaellesskabet-Nylandsvej
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.