Gem job

Leder til efter- og videreuddannelsen i Pædagogik og Læring

Vil du tage medansvar for videreuddannelse og udviklingsopgaver på børne- og ungeområde i dagtilbud, skoler og voksen- og ungdomsuddannelser? Vil du være leder for en gruppe engagerede og meget professionelle undervisere og konsulenter?

I Pædagogik og Læring er stillingen som leder for afdelingen ledig pr. 1. august 2021.

Afdelingen Pædagogik og Læring er organiseret sammen med Center for Undervisningsmidler (CFU) i efter- og videreuddannelsesområdet Pædagogik, Læring og Undervisningsmidler.

Pædagogik, Læring og Undervisningsmidler samarbejder med kommuner, organisationer, ministerier og institutioner om implementering af reformer, videreuddannelse af medarbejdere og udvikling af nye metoder i medarbejderes pædagogiske hverdag. Afdelingen er såvel leverandør af uddannelsesaktiviteter og konsulentydelser som sparringspartner for kommuner og aftageres udviklingsønsker.

Som leder har du ansvar for at understøtte kompetenceudvikling i dagtilbud, skoler, specialpædagogiske institutioner og ungdoms- og voksenuddannelser via skræddersyede forløb, videreuddannelse og udviklingsprojekter.

Pædagogik og Læring består af 22 dygtige og engagerede fastansatte konsulenter og undervisere. Konsulentgruppen understøtter lederen med blandt andet projektledelse, uddannelser og rekvirerede opgaver. Derudover indgår også medarbejdere fra UCL’s øvrige uddannelser og forskningsområder i de forskellige opgaveløsninger.

Du får ansvar for følgende områder:

  • Bidrage til den samlede ledelse af Pædagogik, Læring og Undervisningsmidler
  • Videreudvikle Pædagogik og Læring med fokus på kvalitet, forretningsudvikling og økonomistyring
  • Sætte kursen for afdelingen med fokus på samarbejde og faglighed
  • Ansvar for afdelingens faglige udvikling samt personalegruppen
  • Dyrke eksterne netværk og sikre samarbejde med øvrige områder i UCL
  • Ansvar for de pædagogiske videreuddannelser
  • Understøtte at der skabes finansiering via salg af opgaver, ansøgninger til puljer og andre former for fundraising
  • Sikre rentabilitet i ydelserne med fokus på effektiviseringer og udvikling af nye opgaver, arbejdsmåder og markeder

Vores forventninger til dig

Vi regner med, at du har en kandidatuddannelse, mastergrad eller anden relevant efter-/videreuddannelse, og at du har arbejdet med 0-18 års området. Erfaring med dagtilbuds- og skoleområdet er en fordel.

Desuden lægger vi vægt på, at du har:

  • Erfaring med ledelse
  • Erfaring og et godt eksternt netværk med aftager- og professionsfeltet i kommuner
  • Erfaringer med at opsøge og lede projekter
  • Interesse for at arbejde med videregående uddannelser
  • Flair for økonomistyring

Derudover forventer vi, at du har en inddragende ledelsesstil, at du samtidig er handlingsorienteret og kan få tingene til at ske. Vi lægger vægt på, at du er god til at skabe eksterne og interne relationer, og at du skaber resultater gennem samarbejde med andre. Du spiller kolleger og medarbejdere gode med en relationel, motiverende og engageret tilgang til ledelsesopgaven.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er til besættelse fra den 1. august 2021.

Ansættelse sker efter overenskomst for akademikere i Staten mellem Finansministeriet og relevant faglig organisation.

Ansøgere med en anden uddannelse/baggrund ansættes efter den pågældende overenskomst eller organisationsaftale.

Dit primære ansættelsessted vil være på UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Niels Bohrs Allé 1, 5230 Odense M, men der vil forekomme mødevirksomhed udenfor UCL’s adresser.

Hvis du vil vide mere?

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chef for Pædagogik, Læring og Undervisningsmidler Ulrik Bollerup Thomsen på mobil 2339 4034.

Du kan læse mere om UCL på www.ucl.dk

Ansøgning

Send din ansøgning, cv og andre relevante bilag senest den 24. maj 2021 via www.ucl.dk/job.

Vi forventer at afholde to samtalerunder:

1. samtale den 31. maj 2021

2. samtale den 18. juni 2021 (for kandidater, som går videre fra første samtale)

Udgangspunktet er at begge samtaler bliver afholdt fysisk på UCL, Niels Bohrs Allé 1, 5230 Odense M.


Gem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Nærværende, inddragende og tydelig leder til Bo-enheden Kildebakken

Assens Kommune - Plejecenter Kildebakken

Vissenbjerg
Brænder du for at skabe et levested, hvor livet er værd at leve? Et sted, hvor beboere og medarbejdere kan vokse og gro, og hvor hverdagen er meningsfuld? Er du synlig og nærværende, og kan du inspirerende, sætte retning og sikre følgeskab? Så har v...
Indrykket:28. april 2021

Leder der vil inklusion og læring

Middelfart Kommune

Middelfart
Ejby skole går nye veje! Hvis du vil med så læs videre.Om skolen:Vores elevgrundlag er blevet bredere hen over tid og den udvikling fortsætter. Vi ser det som vores opgave at blive børneparat til den elevgruppe der banker på - det er her vi har brug...
Indrykket:23. april 2021
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Nærværende, inddragende og tydelig leder til Bo-enheden Kildebakken

Assens Kommune - Plejecenter Kildebakken

Vissenbjerg
Brænder du for at skabe et levested, hvor livet er værd at leve? Et sted, hvor beboere og medarbejdere kan vokse og gro, og hvor hverdagen er meningsfuld? Er du synlig og nærværende, og kan du inspirerende, sætte retning og sikre følgeskab? Så har v...
Indrykket:28. april 2021

Leder der vil inklusion og læring

Middelfart Kommune

Middelfart
Ejby skole går nye veje! Hvis du vil med så læs videre.Om skolen:Vores elevgrundlag er blevet bredere hen over tid og den udvikling fortsætter. Vi ser det som vores opgave at blive børneparat til den elevgruppe der banker på - det er her vi har brug...
Indrykket:23. april 2021