Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder til Finans i international ingeniør- og designvirksomhed i Danmark

Er du på udkig efter fagligt ansvar i et internationalt miljø, hvor samarbejde er højt på dagsordenen? Har du praktisk erfaring med alle aspekter af finansorganisationens arbejde, styr på shared services, ERP og processer, og er du klar til at sætte dine kompetencer i spil? Så er det formentlig dig, vi søger til at lede udviklingen af vores finansfunktion i AFRY Danmark.

”Finans er krumtappen i den udvikling vi er i gang med i AFRY Danmark. I tæt samarbejde med forretningsledelsen, har AFRY opbygget et solidt udgangspunkt for at videreudvikle en stærk fælles platform for finans over de kommende år. Alle odds er med os, og det bliver en rigtig spændende rejse finansfunktionen skal på over de kommende år” siger HR-Chef Jesper Wolthers.

Velkommen til AFRY

AFRY er en international ingeniør- og designvirksomhed, der i Danmark arbejder inden for byggeri, anlæg, industri, energi og lysdesign. I alt har AFRY-koncernen mere end 17.000 ansatte over hele verden, hvoraf ca. 600 medarbejdere sidder i Danmark. Når du træder ind ad døren hos os, vil du straks opleve den uformelle stemning, det høje humør og gode kollegaskab, som gør vores arbejdsplads til et rigtigt rart sted at være.

Din rolle hos AFRY Danmark

Som leder af finansafdelingen vil du sikre sammenhæng, og konsistens i de shared services, som leveres til forretningen. Dit primære ansvar vil være at opbygge, og lede en fælles platform for Finans, hvor du driver vores centrale finansenheder. Samtidig skal du sikre, at AFRY overholder finansielle regler og retningslinjer, herunder i forbindelse med årsregnskaber, audit mv. Vi arbejder tæt sammen i hverdagen, og der vil være behov for, at du bidrager til dagligdagen, og hjælper til med forskellige processer og arbejdsopgaver, når det er nødvendigt. Som leder af Finans kommer du til at arbejde tæt sammen med vores controlling funktioner, som er placeret i de forskellige forretningsenheder, og derved bidrage til at sikre sammenhæng og optimering. Endelig vil du varetage den internationale koordinering som ”point of contact” for den globale finansorganisation.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:

  • overordnet ansvarlig for en solid og sammenhængende leverancemodel for Finans i Danmark.
  • leder for Shared Services, fælles processer, IT-systemer og kvaliteten af service og support fra AFRY’s finans platform.
  • projektansvar for etableringen og forankringen af en fælles moderne finansfunktion i en international kontekst.
  • opbygge og udvikle stærke relationer mellem shared services i Finans og Controlling funktionerne i forretningen, der sikrer konsistens og kvalitet.
  • forberede og lede implementeringen af et fælles globalt ERP-system i Danmark.
  • sikre, at AFRY overholder regler og retningslinjer, herunder ansvar for årsregnskab i vores forskellige selskaber.
  • point of contact for den internationale finansorganisation i AFRY.
  • indgå i en række igangværende projekter (f.eks. optimering af den nuværende selskabsstruktur, implementering af en række IT-værktøjer mv.)
  • sætte dine kompetencer i spil i dagligdagen, og bidrage til at sikre stærke kompetencer i finans.

Hvem er du?

  • Du har oparbejdet praktisk erfaring, og besidder en solid værktøjskasse fra finansfunktionen i en større dansk virksomhed
  • Du har erfaring med at lede teams eller en samlet finansfunktion
  • Du er i stand til at forstå forretningens behov, og se sammenhængen mellem forskellige leverancer, som lederne har behov for indenfor det finansielle område
  • Du kan lede udarbejdelsen af årsregnskaber sammen med vores eksterne revisorer, og generelt holde styr på, at regler og retningslinjer overholdes i hverdagen
  • Du besidder en stor generel forretningsforståelse, og kan understøtte behov og begrænsninger (brancheerfaring vil være en fordel)
  • Du taler og skriver et fejlfrit og letlæseligt dansk og engelsk
  • Du trives med deadlines, og er fleksibel omkring din arbejdstid hvis behovet skulle opstå
  • Du er udadvendt, serviceminded og god til at skabe relationer og kommunikere på alle niveauer af organisationen
  • Du har projekterfaring fra implementering af ERP, eller lignende projekter, i større virksomheder, og gerne i et internationalt miljø
  • Du har indgående viden om controlling, og vil være i stand til at spare og agre som partner, sammen med controllerne i forretningen
  • Du følger tingene til dørs, og arbejder struktureret og løsningsorienteret
  • Du har et energisk arbejdsdrive og tør udfordre eksisterende processer, så der sker en løbende optimering
  • Du er ikke bange for at tage fat, og deltage i det daglige arbejde

Derudover er du en glad og positiv person, der elsker gode grin og er med til at skabe en god stemning i teamet.

Din trivsel og udvikling i fokus

Det er vigtigt for os at sikre en god balance mellem arbejde og fritid, og du har derfor en stor grad af frihed til at planlægge dine arbejdsdage. Som ansvarlig for finansfunktionen vil du løbende blive udfordret med forskellige opgaver, uddannelse og udfordringer, så du får et stærkere afsæt i både faglige og personlige kompetencer.

Er du interesseret?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning og CV. Vi modtager af hensyn til Persondataloven ikke ansøgninger via mail, og det er derfor vigtigt, at du søger via linket nederst i annoncen. Alle henvendelser behandles fortroligt. Tiltrædelse snarest muligt.

Arbejdsstedet vil enten være på vores kontor i Herlev eller Århus.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.