Leder til Kastanieborgen og Bulderby

Leder til Kastanieborgen og Bulderby

Vores leder går på efterløn, og vi søger derfor en leder til vores dejlige børnehuse, som ligger på hver deres matrikel i Strib.

Vi søger en leder, som kan stå i spidsen for fortsat sikring af implementering af Middelfart Kommunes værdier, Arbejdsgrundlag for Dagtilbud, Handleguide samt sikre kontinuitet, udvikling og progression i forhold til de beskrevne kerneopgaver i Kastanieborgen og Bulderby:

Vi er:

Kastanieborgen og Bulderby er normeret til 20 vuggestuebørn og 110 børnehavebørn.

I et tæt samarbejde med forældre skaber vi et trygt og udviklende læringsmiljø - der gennem glæde, nærvær og anerkendelse ruster børnene til at indgå i betydningsfulde fællesskaber.

For os betyder det at:

Børnene:

  • Børnehuset Kastanieborgen og Bulderby er trygge og forudsigelige miljøer for børnene, hvor voksne viser glæde ved samværet, er tydelige, anerkendende og tæt på børnene.

  • Vi skaber mening i børnenes hverdag ved at tage børnenes perspektiv.

  • Vi ser både leg og læring som dele af børns udvikling.

  • Vi arbejder med børnenes selvværd og ansvarlighed, samt udvikler de kompetencer, der er nødvendige for at kunne handle og orientere sig selvstændigt.

Personalet:

  • Vi er en personalegruppe med høj faglighed, som kendetegnes ved refleksion, forberedelse og lyst til at lære nyt.

  • Vi er engagerede voksne, der er nærværende og tydelige.

  • Børnehuset Kastanieborgen og Bulderby er et godt sted at arbejde.

  • Vi er dannelsesmæssige rollemodeller for børnene.

Forældre:

  • Vi har et tæt forældresamarbejde, der bygger på åbenhed, tillid og inddragelse.

  • Vi har et åbent og engageret samarbejde med vores forældre.

  • Vi har et konstruktivt samarbejde med vores forældrebestyrelse.

Det fysiske læringsmiljø:

  • Vi indretter rummet, så det understøtter børnenes trivsel, leg og læring.

  • Vi skaber rum, der appellerer til børnenes nysgerrighed og fantasi.

  • Vi indretter i zoner med mange forskellige legemuligheder, hvor der tages hensyn til høj- og lavenergi aktiviteter.

  • Vi har fokus på udearealer som læringsrum.

Vi forventer af vores nye leder, at:

  • Du er uddannet pædagog, faglig velfunderet og har ledelsesmæssig erfaring.

  • Du er visionær, kompetent, anerkendende og tydelig i din lederstil.

  • Du er en kommunikativ stærk leder, der forstår at skabe pædagogisk udvikling.

  • Du er en leder med en stærk personlighed – kombineret med godt humør, der smitter.

  • Du har økonomierfaring og overblik.

  • Du kan skabe begejstring og arbejdsglæde.

  • Du er som leder tilgængelig og synlig for børn, medarbejdere og forældre.

  • Du kan navigere i to huse med forskellige kulturer.

  • Du inddrager personalet og uddelegerer, som en naturlig del af din ledelsesstil.

  • Du forstår at lede to kulturer og få det bedste frem i alle.

Du tilbydes:

En spændende arbejdsplads med gode fysiske rammer.

  • En skøn mangfoldighed i gruppen af børn.

  • Engagerede og ansvarlige medarbejdere.

  • Forældreopbakning og en aktiv bestyrelse.

  • En stærk ledergruppe med netværk.

Værdibaseret ledelse

I Middelfart Kommune leder vi ud fra værdierne:

  • Professionalisme og udvikling.

  • Samarbejde og tværfaglighed.

  • Arbejdsglæde og sundhed.

  • Selvorganisering og ejerskab.

Læs mere på:

Du kan læse mere om de respektive institutioner på Middelfart Kommunes hjemmeside. Desuden henvises der til:

Min arbejdsplads: https://www.middelfart.dk/Job/Arbejdspladsen

Handleguiden: http://handleguiden.middelfart.dk/

Arbejdsgrundlaget for dagtilbud 0-6 år:

https://www.middelfart.dk/~/media/Files/Born/Arbejdsgrundlag%20dagtilbud%202018-2021.ashx

Løn og ansættelse

Der er tale om en lederstilling på fuld tid med forventet tiltrædelse d. 1. maj 2018.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principper om lokal løndannelse.

Der udarbejdes en personprofil mellem 1. og 2. samtale, og der indhentes reference mellem

1. og 2. samtale.

 

Nærmere oplysninger

Vi forventer, at du kommer på besøg i de 2 huse.

Kontaktperson: Koordinator Margit Nielsen på tlf. 88 88 53 99

 

Ansøgningsfrist

Ansøgningen sendes elektronisk og ansøgningsfristen er tirsdag d. 6. marts 2018

1. samtale finder sted mandag d. 12. marts. 2018.

2. samtale finder sted onsdag d. 21. marts 2018. Der vil blive indhentet børneattest, og ansættelsen er afhængig af denne.

 

Ansættelse:

1. maj 2018

 

 

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:1. februar 2018
Udløbsdato:29. marts 2018

Skal du være drivkraften bag vores succes i hotelbranchen? Så er du vores nye Hotel Operations Manager.

Rent Rengøring ApS

Er du kundeminded og kvalitetsbevidst? Og kan du motivere dine ansatte til at yde deres bedste? Har du flair for tal og overholdelse af budgetter? Så er du måske vores nye Hotel Operations Manager. Vores virksomhed vækster, og lige nu søger vi en ny...
Indrykket:6. februar 2018
Udløbsdato:5. marts 2018

Sjakbajs til anlægsafdelingen

HANSSON & KNUDSEN A/S

Hansson Knudsen A S søger i øjeblikket en sjakbajs til anlægsafdelingen. Den rette kandidat kan se frem til at blive en del af et stærkt team i en spændende virksomhed, hvor vi stiller store, men fair krav til hinanden. Dagene varierer meget, og tem...