Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder til Kompetenceenheden (PPR)

Ringsted Kommune søger en visionær og relations-stærk leder til Kompetenceenheden. Kompetenceenheden er kendetegnet ved en høj faglighed, og en social godt fungerende afdeling, hvor der ikke er langt fra den gode idé til handling.   
 
Hvad sigter vi efter?
I Ringsted Kommune arbejder alle medarbejdere i Skolecenter og Børnecenter med at leve op til Børne- og ungepolitikken, og med at alle børn og unge trives og lærer. I disse år har vi særligt fokus på, at alle unge bliver klar til at tage en ungdomsuddannelse, og vi har derfor en opgave med at skabe højere faglighed i folkeskolerne. Det er en kompleks opgave, som stiller krav til medarbejdernes tværfaglige samarbejde og især at få indsatserne koordineret på den bedst mulige måde og altid med familierne i centrum. Her har lederen af Kompetenceenheden en nøglerolle.
 
Organisationen og opgaven
Kompetenceenheden er en velfungerende og stabil medarbejdergruppe bestående af 12 psykologer, 4 tale/høre konsulenter, 2 motorikkonsulenter, 2 to-sprogs-vejledere, en familiekonsulent og en inklusionsvejleder. Vi er organiseret i to tværfaglige teams med fire faglige koordinatorer. Afdelingen er placeret i Skolecenteret og lederen af Kompetenceenheden samarbejder tæt med de øvrige ledere i Skolecenteret og Børnecenteret samt skolecenterchefen og børnecenterchefen.

Som ny leder i Kompetenceenheden skal du have gode samarbejdsevner, da du ofte vil være bindeled mellem mange forskellige interessenter, herunder medarbejdere, samarbejdspartnere, øverste ledelse, mv. Derfor skal du navigere respektfuldt i en kompleks kontekst, der er styret af mange forskellige interesser og behov, samtidig med at du evner at bevare overblikket og nå frem til tydelige resultater. Nogle af dine første opgaver vil være at udvikle en ny visitationspraksis til specialpædagogisk bistand, og at bidrage til udviklingen og implementeringen af en ny og forbedret indsats for børn og familier i udsatte positioner. Vores nye leder skal tillige indgå aktivt i arbejdet med at nedbryde tværfaglige, tværsektorielle barrierer, herunder at være en af bannerførerne for at styrke det nære, tværfaglige samarbejde helt ude, hvor børnene og de unge færdes.
 
Fundamentet og værdierne
Kompetenceenheden hviler fagligt på en systemisk forståelse. Nogle kerneværdier i afdelingens arbejde er tværfaglighed, samskabelse og praksisnærhed. Kompetenceenheden løser både opgaver helt tæt på praksis i samarbejde med familier og medarbejdere på børne- og unge-området. Ligesom afdelingen som organisation er medudvikler i de centrale strategiske fora, hvor den mere overordnede udvikling af indsatser på 0-16 års-området foregår sammen med skole- og dagtilbud.
 
Personen og kompetencerne
Vi ønsker en innovativ leder, der både kan inspirere og engagere og samtidig kan se den eksisterende kvalitet i organisationen og de spor, som allerede er lagt. Kompetenceenhedens leder skal være dygtig til at positionere og repræsentere PPR’s perspektiver både internt og udadtil i forhold til eksterne samarbejdspartnere. Stillingen indebærer mange krydsforventninger til Kompetenceenheden, og her er det vigtigt, at den nye leder kan agere relationsstærkt og med tydelighed i forhold til alle samarbejdspartnere.
Vi ønsker en leder, som er strategisk stærk og har en involverende og tillidsbaseret ledelsesstil. Samtidig ønsker vi en dygtig og empatisk personaleleder med en relevant faglighed.

Du vil komme til at stå i spidsen for en gruppe medarbejdere, som er engagerede, nærværende og ambitiøse i deres arbejde. Samtidig er Kompetenceenheden kendetaget ved et dynamisk og uhøjtideligt miljø med let til smil, hvor det gode arbejdsliv er i højsæde.  

Som leder i Kompetenceenheden skal du have veludviklede relationelle og kommunikative kompetencer, og skal med tydelighed og troværdighed være en samlende kraft i organisationen. Du indtræder i ledergruppen i både Skolecenteret og Børnecenteret, og du har et resultatorienteret blik for, hvor Kompetenceenheden anvender sine resurser med størst mulig effekt for børn og unge i Ringsted Kommune
 

Du søger stillingen ved at trykke på linket nedenfor. 
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330093051Phoenix-892edc2912019-09-20T00:00:00Leder til Kompetenceenheden (PPR)Ringsted Kommune søger en visionær og relations-stærk leder til Kompetenceenheden. Kompetenceenheden er kendetegnet ved en høj faglighed, og en social godt fungerende afdeling, hvor der ikke er langt fra den gode idé til handling.   
 
Hvad sigter vi efter?
I Ringsted Kommune arbejder alle medarbejdere i Skolecenter og Børnecenter med at leve op til Børne- og ungepolitikken, og med at alle børn og unge trives og lærer. I disse år har vi særligt fokus på, at alle unge bliver klar til at tage en ungdomsuddannelse, og vi har derfor en opgave med at skabe højere faglighed i folkeskolerne. Det er en kompleks opgave, som stiller krav til medarbejdernes tværfaglige samarbejde og især at få indsatserne koordineret på den bedst mulige måde og altid med familierne i centrum. Her har lederen af Kompetenceenheden en nøglerolle.
 
Organisationen og opgaven
Kompetenceenheden er en velfungerende og stabil medarbejdergruppe bestående af 12 psykologer, 4 tale/høre konsulenter, 2 motorikkonsulenter, 2 to-sprogs-vejledere, en familiekonsulent og en inklusionsvejleder. Vi er organiseret i to tværfaglige teams med fire faglige koordinatorer. Afdelingen er placeret i Skolecenteret og lederen af Kompetenceenheden samarbejder tæt med de øvrige ledere i Skolecenteret og Børnecenteret samt skolecenterchefen og børnecenterchefen.

Som ny leder i Kompetenceenheden skal du have gode samarbejdsevner, da du ofte vil være bindeled mellem mange forskellige interessenter, herunder medarbejdere, samarbejdspartnere, øverste ledelse, mv. Derfor skal du navigere respektfuldt i en kompleks kontekst, der er styret af mange forskellige interesser og behov, samtidig med at du evner at bevare overblikket og nå frem til tydelige resultater. Nogle af dine første opgaver vil være at udvikle en ny visitationspraksis til specialpædagogisk bistand, og at bidrage til udviklingen og implementeringen af en ny og forbedret indsats for børn og familier i udsatte positioner. Vores nye leder skal tillige indgå aktivt i arbejdet med at nedbryde tværfaglige, tværsektorielle barrierer, herunder at være en af bannerførerne for at styrke det nære, tværfaglige samarbejde helt ude, hvor børnene og de unge færdes.
 
Fundamentet og værdierne
Kompetenceenheden hviler fagligt på en systemisk forståelse. Nogle kerneværdier i afdelingens arbejde er tværfaglighed, samskabelse og praksisnærhed. Kompetenceenheden løser både opgaver helt tæt på praksis i samarbejde med familier og medarbejdere på børne- og unge-området. Ligesom afdelingen som organisation er medudvikler i de centrale strategiske fora, hvor den mere overordnede udvikling af indsatser på 0-16 års-området foregår sammen med skole- og dagtilbud.
 
Personen og kompetencerne
Vi ønsker en innovativ leder, der både kan inspirere og engagere og samtidig kan se den eksisterende kvalitet i organisationen og de spor, som allerede er lagt. Kompetenceenhedens leder skal være dygtig til at positionere og repræsentere PPR’s perspektiver både internt og udadtil i forhold til eksterne samarbejdspartnere. Stillingen indebærer mange krydsforventninger til Kompetenceenheden, og her er det vigtigt, at den nye leder kan agere relationsstærkt og med tydelighed i forhold til alle samarbejdspartnere.
Vi ønsker en leder, som er strategisk stærk og har en involverende og tillidsbaseret ledelsesstil. Samtidig ønsker vi en dygtig og empatisk personaleleder med en relevant faglighed.

Du vil komme til at stå i spidsen for en gruppe medarbejdere, som er engagerede, nærværende og ambitiøse i deres arbejde. Samtidig er Kompetenceenheden kendetaget ved et dynamisk og uhøjtideligt miljø med let til smil, hvor det gode arbejdsliv er i højsæde.  

Som leder i Kompetenceenheden skal du have veludviklede relationelle og kommunikative kompetencer, og skal med tydelighed og troværdighed være en samlende kraft i organisationen. Du indtræder i ledergruppen i både Skolecenteret og Børnecenteret, og du har et resultatorienteret blik for, hvor Kompetenceenheden anvender sine resurser med størst mulig effekt for børn og unge i Ringsted Kommune
 

Du søger stillingen ved at trykke på linket nedenfor. 
 
 

2019-10-21T00:56:45.447 Ringsted Kommune søger en visionær og relations-stærk leder til Kompetenceenheden. Kompetenceenheden er kendetegnet ved en høj faglighed, og en social godt fungerende afdeling, hvor der ikke er langt fra den gode id til handling. Hvad sigter vi efter? I Ringsted Kommune arbejder alle medarbejdere i Skolecenter og Børnecenter med at leve op til Børne- og ungepolitikken, og med at alle børn og unge trives og lærer. I disse år har vi særligt fokus på, at alle unge bliver klar til at tage en ungdomsuddannelse, og vi har derfor en opgave med at skabe højere faglighed i folkeskolerne. Det er en kompleks opgave, som stiller krav til medarbejdernes tværfaglige samarbejde og især at få indsatserne koordineret på den bedst mulige måde og altid med familierne i centrum. Her har lederen af Kompetenceenheden en nøglerolle. Organisationen og opgaven Kompetenceenheden er en velfungerende og stabil medarbejdergruppe bestående af 12 psykologer, 4 tale høre konsulenter, 2 motorikkonsulenter, 2 to-sprogs-vejledere, en familiekonsulent og en inklusionsvejleder. Vi er organiseret i to tværfaglige teams med fire faglige koordinatorer. Afdelingen er placeret i Skolecenteret og lederen af Kompetenceenheden samarbejder tæt med de øvrige ledere i Skolecenteret og Børnecenteret samt skolecenterchefen og børnecenterchefen. Som ny leder i Kompetenceenheden skal du have gode samarbejdsevner, da du ofte vil være bindeled mellem mange forskellige interessenter, herunder medarbejdere, samarbejdspartnere, øverste ledelse, mv. Derfor skal du navigere respektfuldt i en kompleks kontekst, der er styret af mange forskellige interesser og behov, samtidig med at du evner at bevare overblikket og nå frem til tydelige resultater. Nogle af dine første opgaver vil være at udvikle en ny visitationspraksis til specialpædagogisk bistand, og at bidrage til udviklingen og implementeringen af en ny og forbedret indsats for børn og familier i udsatte positioner. Vores nye leder skal tillige indgå aktivt i arbejdet med at nedbryde tværfaglige, tværsektorielle barrierer, herunder at være en af bannerførerne for at styrke det nære, tværfaglige samarbejde helt ude, hvor børnene og de unge færdes. Fundamentet og værdierne Kompetenceenheden hviler fagligt på en systemisk forståelse. Nogle kerneværdier i afdelingens arbejde er tværfaglighed, samskabelse og praksisnærhed. Kompetenceenheden løser både opgaver helt tæt på praksis i samarbejde med familier og medarbejdere på børne- og unge-området. Ligesom afdelingen som organisation er medudvikler i de centrale strategiske fora, hvor den mere overordnede udvikling af indsatser på 0-16 års-området foregår sammen med skole- og dagtilbud. Personen og kompetencerne Vi ønsker en innovativ leder, der både kan inspirere og engagere og samtidig kan se den eksisterende kvalitet i organisationen og de spor, som allerede er lagt. Kompetenceenhedens leder skal være dygtig til at positionere og repræsentere PPR s perspektiver både internt og udadtil i forhold til eksterne samarbejdspartnere. Stillingen indebærer mange krydsforventninger til Kompetenceenheden, og her er det vigtigt, at den nye leder kan agere relationsstærkt og med tydelighed i forhold til alle samarbejdspartnere. Vi ønsker en leder, som er strategisk stærk og har en involverende og tillidsbaseret ledelsesstil. Samtidig ønsker vi en dygtig og empatisk personaleleder med en relevant faglighed. Du vil komme til at stå i spidsen for en gruppe medarbejdere, som er engagerede, nærværende og ambitiøse i deres arbejde. Samtidig er Kompetenceenheden kendetaget ved et dynamisk og uhøjtideligt miljø med let til smil, hvor det gode arbejdsliv er i højsæde. Som leder i Kompetenceenheden skal du have veludviklede relationelle og kommunikative kompetencer, og skal med tydelighed og troværdighed være en samlende kraft i organisationen. Du indtræder i ledergruppen i både Skolecenteret og Børnecenteret, og du har et resultatorienteret blik for, hvor Kompetenceenheden anvender sine resurser med størst mulig effekt for børn og unge i Ringsted Kommune Du søger stillingen ved at trykke på linket nedenfor.11jobnet892edc29100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-20T00:00:000000https://ringsted.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=0edfcf4b-ea69-44a1-94d1-acadac4431ac0EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandHolbæk3615528Skolecenter11Hækkerupsvej 1, 3. sal4100RingstedDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent826433JobNet5047369504736910020-09-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=892edc29https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=892edc29https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=892edc29&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=892edc29&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/2.jpgLeder til Kompetenceenheden (PPR)12008001Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse362790080noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330133925Leder med ansvar for styring og datadrevet ledelse søges til Center for Børn & LæringRobot Til vores nye centerledelse i Center for Børn Læring søger vi en leder for kvalitet i dataopfølgning og styring i centerets institutioner og skoler. Lederen skal være stærk på både økonomi og faglige data og kunne arbejde tæt sammen med praksis. Om jobbet Lederen skal sikre tæt samspil til og understøttelse af Centerchefens opgaver, særligt omkring økonomi, visitation mv. Lederens ansvarsområde har tyngde på tværgående styringsopgaver med ansvar for drifts- og udviklingsopgaver, som understøtter særligt organisationens økonomiske og faglige styring på både skole- og dagtilbudsområdet. Lederen i denne stilling forventes desuden at have en stærk erfaring indsigt i folkeskoleområdet. Det gælder blandt andet: Økonomistyring, hvor centrets sekretariat understøtter institutionernes styring og varetager dialogen med de centrale økonomi- og personalefunktioner i Center for Økonomi HR Faglige data og udvikling af anvendelsen af disse som styringsredskab og rapporteringsværktøj i forhold til det politiske og eksterne niveau, f.eks. kvalitetsrapporter Støtte til Centerchefen omkring varetagelse af sager om visitation, særligt i forhold til belysning af økonomiske aspekter Styrke centerets tilsynsforpligtelse i forhold til interne skoler på dagbehandlingstilbud i kommunen Pladsanvisning og kapacitet, herunder udvikling af en styrket kapacitetsstyring IT digitalisering Pædagogisk Læringscenters tværgående funktioner Befordring Forhandlinger i forhold til arbejdstid og løn Tandplejen Se eventuelt dette organisationsdiagram, som illustrerer strukturen i Center for Børn Læring. Om dig Lederen har personaleledelse i forhold til centrets ni medarbejdere på rådhuset og ledelse i forhold til lederen af den kommunale tandpleje. Den nye leder vil møde engagerede og dygtige medarbejdere, der glæder sig til den nye organisering og ser frem til en leder tæt på. Stemningen er god, arbejdsmiljøet er godt, og der er generelt en oplevelse af et godt samarbejde med den decentrale del af centret. Lederen vil også møde medarbejdere, der ønsker sig en leder, der støtter i hverdagens mange prioriteringer og bidrager til overblik, men også giver rum og delegerer. Jobbet vil forudsætte særlige kvalifikationer i forhold til faglige data som styrings- og rapporteringsværktøj og stærk folkeskoleindsigt. Den nye leder har en formel lederuddannelse eller er i gang eller indstillet på at gå i gang med en lederuddannelse. Den nye leder har indsigt i arbejdet omkring folkeskolen. Lederen har dermed baggrund for at styrke centrets viden og ageren i forhold til ny lovgivning og aktuelle dagsordener på folkeskoleområdet. Om os Center for Børn Læring blev dannet ved en sammenlægning af Center for Dagtilbud og Center for Skoletilbud i 2017. Det var dengang målet, at vi i et tættere samarbejde skulle fortsætte udviklingen af suveræne dagtilbud og skoler. Samarbejdet siden har betydet en stærk synergi imellem tilbuddene, en god platform for at indgå i et betydningsfuldt tværfagligt samarbejde, der også går ud over centeret på tværs af organisationen. Pædagogisk Psykologisk Rådgivning og Ungdommens Uddannelsesvejledning er nu også en del af Center for Børn Læring. Centeret er karakteriseret ved at have en forholdsvis lille administration på rådhuset, en stor gruppe ledere, der har ansvar for arbejdspladser med selvstændig økonomi og har ledelsesansvar for en stor gruppe engagerede medarbejdere, der på tværs af fagligheder skaber læringsmiljøer, hvor børnene lærer og trives, så de får udnyttet deres potentiale bedst muligt, og bliver så dygtige, som de kan. Ledelsen af centret skal understøtte alle disse ledere og medarbejdere i at arbejde for at nå målet om alle børns trivsel og læring. Lejre Kommune har et stort fokus på de tværgående indsatser omkring børn og unge. Der er i år iværksat et samlet program for den tidlige indsats på børneområdet. Programmet skaber sammenhæng for borgeren i indsatser på både det specialiserede og det almene område. Forældrene inddrages tidligt i et tæt samarbejde om at finde løsninger inden problemerne vokser sig store og handlekraften i skoler og dagtilbud styrkes. Ligeledes er implementeringen af den kommunale ungeindsats godt på vej med et tværgående ledelsesansvar mellem Center for Børn Læring og Center for Job Social. Løn og ansættelse Du vil refere til Centerchefen. Vilkårene aftales konkret mellem Lejre Kommune og den forhandlingsberettigede organisa-tion. Ansættelse ønskes med tiltrædelse 1. marts 2020. Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om jobbet og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold hertil. Alle henvendelser behandles fortroligt. Under møderne med ansættelsesudvalget vil ansøgerne som udgangspunkt ikke få mulighed for at stille spørgsmål. Derfor opfordres ansøgerne til at orientere sig om jobbene, kommunen og Center for Børn Læring på www.lejre.dk. For de ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, gennemføres en n-til- n samtale med Centerchefen. Herved får ansøger mulighed for at danne sig et personligt indtryk af job-bet og få svar på eventuelle spørgsmål inden sidste runde. Den 6. januar træffer ansættelsesudvalgene beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag. 1. samtalerunde vedr. stillingen som Leder for styring og datadrevet ledelse afvikles den 17. januar. Kompetencesamtale med de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, forventes afviklet i uge 3 og 4 af Chefkonsulent Aase Schmidt. 2. samtalerunde afvikles den 29. januar. Læs mere og søg stillingen via dette link.

Til vores nye centerledelse i Center for Børn & Læring søger vi en leder for kvalitet i dataopfølgning og styring i centerets institutioner og skoler. Lederen skal være stærk på både økonomi og faglige data og kunne arbejde tæt sammen med praksis.

Om jobbet

Lederen skal sikre tæt samspil til og understøttelse af Centerchefens opgaver, særligt omkring økonomi, visitation mv.
Lederens ansvarsområde har tyngde på tværgående styringsopgaver med ansvar for drifts- og udviklingsopgaver, som understøtter særligt organisationens økonomiske og faglige styring på både skole- og dagtilbudsområdet. Lederen i denne stilling forventes desuden at have en stærk erfaring/indsigt i folkeskoleområdet.

Det gælder blandt andet:

  • Økonomistyring, hvor centrets sekretariat understøtter institutionernes styring og varetager dialogen med de centrale økonomi- og personalefunktioner i Center for Økonomi & HR
  • Faglige data og udvikling af anvendelsen af disse som styringsredskab og rapporteringsværktøj i forhold til det politiske og eksterne niveau, f.eks. kvalitetsrapporter
  • Støtte til Centerchefen omkring varetagelse af sager om visitation, særligt i forhold til belysning af økonomiske aspekter
  • Styrke centerets tilsynsforpligtelse i forhold til interne skoler på dagbehandlingstilbud i kommunen
  • Pladsanvisning og kapacitet, herunder udvikling af en styrket kapacitetsstyring
  • IT/digitalisering
  • Pædagogisk Læringscenters tværgående funktioner
  • Befordring
  • Forhandlinger i forhold til arbejdstid og løn
  • Tandplejen

Se eventuelt dette organisationsdiagram, som illustrerer strukturen i Center for Børn & Læring.

Om dig

Lederen har personaleledelse i forhold til centrets ni medarbejdere på rådhuset og ledelse i forhold til lederen af den kommunale tandpleje.

Den nye leder vil møde engagerede og dygtige medarbejdere, der glæder sig til den nye organisering og ser frem til en leder tæt på. Stemningen er god, arbejdsmiljøet er godt, og der er generelt en oplevelse af et godt samarbejde med den decentrale del af centret. Lederen vil også møde medarbejdere, der ønsker sig en leder, der støtter i hverdagens mange prioriteringer og bidrager til overblik, men også giver rum og delegerer.

Jobbet vil forudsætte særlige kvalifikationer i forhold til faglige data som styrings- og rapporteringsværktøj og stærk folkeskoleindsigt. Den nye leder har en formel lederuddannelse eller er i gang eller indstillet på at gå i gang med en lederuddannelse. Den nye leder har indsigt i arbejdet omkring folkeskolen. Lederen har dermed baggrund for at styrke centrets viden og ageren i forhold til ny lovgivning og aktuelle dagsordener på folkeskoleområdet.

Om os

Center for Børn & Læring blev dannet ved en sammenlægning af Center for Dagtilbud og Center for Skoletilbud i 2017. Det var dengang målet, at vi i et tættere samarbejde skulle fortsætte udviklingen af suveræne dagtilbud og skoler. Samarbejdet siden har betydet en stærk synergi imellem tilbuddene, en god platform for at indgå i et betydningsfuldt tværfagligt samarbejde, der også går ud over centeret på tværs af organisationen. Pædagogisk Psykologisk Rådgivning og Ungdommens Uddannelsesvejledning er nu også en del af Center for Børn & Læring.

Centeret er karakteriseret ved at have en forholdsvis lille administration på rådhuset, en stor gruppe ledere, der har ansvar for arbejdspladser med selvstændig økonomi og har ledelsesansvar for en stor gruppe engagerede medarbejdere, der på tværs af fagligheder skaber læringsmiljøer, hvor børnene lærer og trives, så de får udnyttet deres potentiale bedst muligt, og bliver så dygtige, som de kan. Ledelsen af centret skal understøtte alle disse ledere og medarbejdere i at arbejde for at nå målet om alle børns trivsel og læring.

Lejre Kommune har et stort fokus på de tværgående indsatser omkring børn og unge. Der er i år iværksat et samlet program for den tidlige indsats på børneområdet. Programmet skaber sammenhæng for borgeren i indsatser på både det specialiserede og det almene område. Forældrene inddrages tidligt i et tæt samarbejde om at finde løsninger inden problemerne vokser sig store – og handlekraften i skoler og dagtilbud styrkes.

Ligeledes er implementeringen af den kommunale ungeindsats godt på vej med et tværgående ledelsesansvar mellem Center for Børn & Læring og Center for Job & Social.

Løn og ansættelse

Du vil refere til Centerchefen. Vilkårene aftales konkret mellem Lejre Kommune og den forhandlingsberettigede organisa-tion.

Ansættelse ønskes med tiltrædelse 1. marts 2020.

Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om jobbet og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold hertil. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Under møderne med ansættelsesudvalget vil ansøgerne som udgangspunkt ikke få mulighed for at stille spørgsmål. Derfor opfordres ansøgerne til at orientere sig om jobbene, kommunen og Center for Børn & Læring på www.lejre.dk.
For de ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, gennemføres en én-til-én samtale med Centerchefen. Herved får ansøger mulighed for at danne sig et personligt indtryk af job-bet og få svar på eventuelle spørgsmål inden sidste runde.

Den 6. januar træffer ansættelsesudvalgene beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag.

1. samtalerunde vedr. stillingen som Leder for styring og datadrevet ledelse afvikles den 17. januar.

Kompetencesamtale med de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, forventes afviklet i uge 3 og 4 af Chefkonsulent Aase Schmidt.

2. samtalerunde afvikles den 29. januar.

Læs mere og søg stillingen via dette link.

Lejre KommuneHvalsø2019-12-04T00:00:002019-12-18T00:00:00
330133924Leder for vejledning og rådgivning søges til Center for Børn & LæringRobot Til vores nye centerledelse i Center for Børn Læring søger vi en leder for vejledning og rådgivning, herunder PPR, Ungevejledere og områdets særlige vejledere. Lederen skal have en bred indsigt i opgavefeltets kompleksitet, god organisatorisk og ledelsesmæssig ballast, og styrke det tværfaglige samarbejde i hele organisationen omkring børn og deres familier. Om jobbet Opgaveområdet var tidligere samlet omkring PPR, men får ved denne organisering væsentlig større bredde, karakteriseret ved varetagelse af rådgivende og vejledende opgaver i forhold til hhv. børn unge og eller professionelle. Den nye organisering er som udgangspunkt bygget op med en souschef for PPR med den psykologfaglige viden og ca. 30 medarbejdere. Ansvarsområdet omfatter ledelse af: PPR, souschef og medarbejdere, idet souschefen i PPR sikrer den psykologfaglige ledelse af psykologerne Ungevejledningen, der netop nu overgår til Lejre Kommune fra et tidligere fælleskommunalt UU Styrke alle PPR s funktioner i samarbejdet på tværs i centeret og på tværs af hele børneområdet Lederen skal indgå i et arbejde i ledelsesgruppen i centeret, hvor vi igennem effektiv drift styrker vore tilbud til glæde for børn og familier og styrker arbejdstrivslen til glæde for medarbejderne Udvikling af vejledningsfunktionen i SSP for så vidt angår kvaliteten i sammenhæng til rådgivning og vejledning i øvrigt Udvikle den samlede indsats i sprog og tale i forhold til såvel danske som tosprogede børn, dagtilbud og skole Ergoterapeuter Vejledernetværk læse og matematik. Det er lederens opgave at samle, lede og udvikle sin organisation mod en mere samarbejdsorienteret og tværgående, men også praksisnær vejledning. I samarbejdsfladerne til dagtilbud og skole får arbejdet med at indgå i udviklingen af bl.a. de koordinerende team og af den tværgående ungeindsats stor betydning. Også samspillet til andre opgaveområder, f.eks. jobcenter og familieområdet vil skulle retænkes og udvikles til glæde for børn og familier. Den nye leder vil møde et område præget af mange fagligheder og forskellige tilgange til rådgivning og vejledningspraksis og metoder. Der er generelt en positiv overordnet forventning til den nye organisering, men også en naturlig afventen i forhold til de konkrete muligheder i den nye organisering. Fælles er imidlertid en opmærksomhed på betydningen af rådgivning og vejledning i de svære overgange i børns og unges liv, på mulighederne for gensidig læring og inspiration omkring vejledningsfaglige metoder, og ikke mindst ønske om det brede samarbejde på tværs af hele børneområdet. Se eventuelt dette organisationsdiagram, som illustrerer strukturen i Center for Børn Læring. Om dig Den faglige profil kan være en psykolog, men det kan også være anden faglighed, der danner afsættet for den nye leder for rådgivning og vejledning. Der forudsættes solid ledelseserfaring og god organisatorisk og processuel kompetence samt et bredt blik på metoder og samarbejdsrelationer omkring børn og unge med særlige udfordringer. Den nye leder forventes at have en formel lederuddannelse eller en sammenlignelig baggrund i erfaringer og formelle kompetencer. Der vil blive lagt vægt på, at kandidaten har indsigt og engagement i centrets opgavefelt - børn og Læring - og: Er en holdspiller, såvel i den nære ledelsesdialog som på tværs og udadtil Evner i sin konkrete praksis at sætte sig selv professionelt, nysgerrigt og aktivt i spil Som person er tydelig, klar og kan sætte retning, men også går foran i et inddragende og gerne eksperimenterende, tværgående og tværfagligt samarbejde Er beslutningsstærk og nærværende, men også delegerende, når rammerne er sat Udstråler ordentlighed og et positivt livssyn og viser tillid og respekt - også i vanskelige sager og sammenhænge Om os Center for Børn Læring blev dannet ved en sammenlægning af Center for Dagtilbud og Center for Skoletilbud i 2017. Det var dengang målet, at vi i et tættere samarbejde skulle fortsætte udviklingen af suveræne dagtilbud og skoler. Samarbejdet siden har betydet en stærk synergi imellem tilbuddene, en god platform for at indgå i et betydningsfuldt tværfagligt samarbejde, der også går ud over centeret på tværs af organisationen. Pædagogisk Psykologisk Rådgivning og Ungdommens Uddannelsesvejledning er nu også en del af Center for Børn Læring. Centeret er karakteriseret ved at have en forholdsvis lille administration på rådhuset, en stor gruppe ledere, der har ansvar for arbejdspladser med selvstændig økonomi og har ledelsesansvar for en stor gruppe engagerede medarbejdere, der på tværs af fagligheder skaber læringsmiljøer, hvor børnene lærer og trives, så de får udnyttet deres potentiale bedst muligt, og bliver så dygtige, som de kan. Ledelsen af centret skal understøtte alle disse ledere og medarbejdere i at arbejde for at nå målet om alle børns trivsel og læring. Lejre Kommune har et stort fokus på de tværgående indsatser omkring børn og unge. Der er i år iværksat et samlet program for den tidlige indsats på børneområdet. Programmet skaber sammenhæng for borgeren i indsatser på både det specialiserede og det almene område. Forældrene inddrages tidligt i et tæt samarbejde om at finde løsninger inden problemerne vokser sig store og handlekraften i skoler og dagtilbud styrkes. Ligeledes er implementeringen af den kommunale ungeindsats godt på vej med et tværgående ledelsesansvar mellem Center for Børn Læring og Center for Job Social. Løn og ansættelse Du vil refere til Centerchefen. Vilkårene aftales konkret mellem Lejre Kommune og den forhandlingsberettigede organisa-tion. Ansættelse ønskes med tiltrædelse 1. marts 2020. Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om jobbet og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold hertil. Alle henvendelser behandles fortroligt. Under møderne med ansættelsesudvalget vil ansøgerne som udgangspunkt ikke få mulighed for at stille spørgsmål. Derfor opfordres ansøgerne til at orientere sig om jobbene, kommunen og Center for Børn Læring på www.lejre.dk. For de ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, gennemføres en n-til- n samtale med Centerchefen. Herved får ansøger mulighed for at danne sig et personligt indtryk af job-bet og få svar på eventuelle spørgsmål inden sidste runde. Den 6. januar træffer ansættelsesudvalgene beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag. 1. samtalerunde vedr. stillingen som Leder for vejledning og rådgivning afvikles den 8. januar. Kompetencesamtale med de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, forventes afviklet i uge 3 og 4 af Chefkonsulent Aase Schmidt. 2. samtalerunde afvikles den 29. januar. Læs mere og søg stillingen via dette link.

Til vores nye centerledelse i Center for Børn & Læring søger vi en leder for vejledning og rådgivning, herunder PPR, Ungevejledere og områdets særlige vejledere. Lederen skal have en bred indsigt i opgavefeltets kompleksitet, god organisatorisk og ledelsesmæssig ballast, og styrke det tværfaglige samarbejde i hele organisationen omkring børn og deres familier.

Om jobbet

Opgaveområdet var tidligere samlet omkring PPR, men får ved denne organisering væsentlig større bredde, karakteriseret ved varetagelse af rådgivende og vejledende opgaver i forhold til hhv. børn/unge og/eller professionelle. Den nye organisering er som udgangspunkt bygget op med en souschef for PPR med den psykologfaglige viden og ca. 30 medarbejdere.

Ansvarsområdet omfatter ledelse af:

  • PPR, souschef og medarbejdere, idet souschefen i PPR sikrer den psykologfaglige ledelse af psykologerne
  • Ungevejledningen, der netop nu overgår til Lejre Kommune fra et tidligere fælleskommunalt UU
  • Styrke alle PPR´s funktioner i samarbejdet på tværs i centeret og på tværs af hele børneområdet
  • Lederen skal indgå i et arbejde i ledelsesgruppen i centeret, hvor vi igennem effektiv drift styrker vore tilbud til glæde for børn og familier og styrker arbejdstrivslen til glæde for medarbejderne
  • Udvikling af vejledningsfunktionen i SSP for så vidt angår kvaliteten i sammenhæng til rådgivning og vejledning i øvrigt
  • Udvikle den samlede indsats i sprog og tale i forhold til såvel danske som tosprogede børn, dagtilbud og skole
  • Ergoterapeuter
  • Vejledernetværk – læse og matematik.

Det er lederens opgave at samle, lede og udvikle sin organisation mod en mere samarbejdsorienteret og tværgående, men også praksisnær vejledning.

I samarbejdsfladerne til dagtilbud og skole får arbejdet med at indgå i udviklingen af bl.a. de koordinerende team og af den tværgående ungeindsats stor betydning. Også samspillet til andre opgaveområder, f.eks. jobcenter og familieområdet vil skulle retænkes og udvikles til glæde for børn og familier.

Den nye leder vil møde et område præget af mange fagligheder og forskellige tilgange til rådgivning og vejledningspraksis og metoder. Der er generelt en positiv overordnet forventning til den nye organisering, men også en naturlig afventen i forhold til de konkrete muligheder i den nye organisering.

Fælles er imidlertid en opmærksomhed på betydningen af rådgivning og vejledning i ”de svære overgange” i børns og unges liv, på mulighederne for gensidig læring og inspiration omkring vejledningsfaglige metoder, og ikke mindst ønske om det brede samarbejde på tværs af hele børneområdet.

Se eventuelt dette organisationsdiagram, som illustrerer strukturen i Center for Børn & Læring.

Om dig

Den faglige profil kan være en psykolog, men det kan også være anden faglighed, der danner afsættet for den nye leder for rådgivning og vejledning.

Der forudsættes solid ledelseserfaring og god organisatorisk og processuel kompetence samt et bredt blik på metoder og samarbejdsrelationer omkring børn og unge med særlige udfordringer.

Den nye leder forventes at have en formel lederuddannelse eller en sammenlignelig baggrund i erfaringer og formelle kompetencer.

Der vil blive lagt vægt på, at kandidaten har indsigt og engagement i centrets opgavefelt - børn og Læring - og:

  • Er en holdspiller, såvel i den nære ledelsesdialog som på tværs og udadtil
  • Evner i sin konkrete praksis at sætte sig selv professionelt, nysgerrigt og aktivt i spil
  • Som person er tydelig, klar og kan sætte retning, men også går foran i et inddragende og gerne eksperimenterende, tværgående og tværfagligt samarbejde
  • Er beslutningsstærk og nærværende, men også delegerende, når rammerne er sat
  • Udstråler ordentlighed og et positivt livssyn og viser tillid og respekt - også i vanskelige sager og sammenhænge
Om os

Center for Børn & Læring blev dannet ved en sammenlægning af Center for Dagtilbud og Center for Skoletilbud i 2017. Det var dengang målet, at vi i et tættere samarbejde skulle fortsætte udviklingen af suveræne dagtilbud og skoler. Samarbejdet siden har betydet en stærk synergi imellem tilbuddene, en god platform for at indgå i et betydningsfuldt tværfagligt samarbejde, der også går ud over centeret på tværs af organisationen. Pædagogisk Psykologisk Rådgivning og Ungdommens Uddannelsesvejledning er nu også en del af Center for Børn & Læring.

Centeret er karakteriseret ved at have en forholdsvis lille administration på rådhuset, en stor gruppe ledere, der har ansvar for arbejdspladser med selvstændig økonomi og har ledelsesansvar for en stor gruppe engagerede medarbejdere, der på tværs af fagligheder skaber læringsmiljøer, hvor børnene lærer og trives, så de får udnyttet deres potentiale bedst muligt, og bliver så dygtige, som de kan. Ledelsen af centret skal understøtte alle disse ledere og medarbejdere i at arbejde for at nå målet om alle børns trivsel og læring.

Lejre Kommune har et stort fokus på de tværgående indsatser omkring børn og unge. Der er i år iværksat et samlet program for den tidlige indsats på børneområdet. Programmet skaber sammenhæng for borgeren i indsatser på både det specialiserede og det almene område. Forældrene inddrages tidligt i et tæt samarbejde om at finde løsninger inden problemerne vokser sig store – og handlekraften i skoler og dagtilbud styrkes.

Ligeledes er implementeringen af den kommunale ungeindsats godt på vej med et tværgående ledelsesansvar mellem Center for Børn & Læring og Center for Job & Social.

Løn og ansættelse

Du vil refere til Centerchefen. Vilkårene aftales konkret mellem Lejre Kommune og den forhandlingsberettigede organisa-tion.

Ansættelse ønskes med tiltrædelse 1. marts 2020.

Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om jobbet og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold hertil. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Under møderne med ansættelsesudvalget vil ansøgerne som udgangspunkt ikke få mulighed for at stille spørgsmål. Derfor opfordres ansøgerne til at orientere sig om jobbene, kommunen og Center for Børn & Læring på www.lejre.dk.
For de ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, gennemføres en én-til-én samtale med Centerchefen. Herved får ansøger mulighed for at danne sig et personligt indtryk af job-bet og få svar på eventuelle spørgsmål inden sidste runde.

Den 6. januar træffer ansættelsesudvalgene beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag.

1. samtalerunde vedr. stillingen som Leder for vejledning og rådgivning afvikles den 8. januar.

Kompetencesamtale med de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, forventes afviklet i uge 3 og 4 af Chefkonsulent Aase Schmidt.

2. samtalerunde afvikles den 29. januar.

Læs mere og søg stillingen via dette link.

Lejre KommuneHvalsø2019-12-04T00:00:002019-12-18T00:00:00
330116811Leder til nyt opholdsstedRobot Til den kommende Familieinstitution Havrebjerg søges en leder med start 1. februar 2020 eller snarest derefterSlagelse kommune etablerer et kommunalt døgntilbud, hvor barnet den unge kan sikres en helhedsorienteret indsats på tværs af faggrupper og med vægt på inddragelse af den unge, dennes familie og netværk. Konstruktionen for anbringelsen bliver et helhedsorienteret intensivt tilbud, hvor man ved at inddrage familien, sagsbehandler, skole, fagligt personale og andre aktører kan sikre en koordineret intensiv indsats. Det betyder:målrettede og dynamiske anbringelsesforløb, der tager udgangspunkt i den anbragteintegration af den anbragte i nærområdet, i sociale sammenhænge og i skole- og uddannelsessammenhæng, hvor den anbragte så vidt muligt fastholdes i almen områdetstørre fokus på familien i behandlingsarbejdet, samt fokus på at familien ofte er den anbragtes vigtigste blivende relationkoordinering mellem aktører i og omkring familien for at sikre en familieterapeutisk behandlingsindsatsvære foregribende på misbrugsproblematikker og spæde psykiatriske udfordringertidlig fokus på etablering af bæredygtig efterbehandling eller overgang til almenområdetkortere men mere intensive anbringelseragilt system hvor forvaltningen hurtigt kan omstille sig til konkrete her og nu udfordringer.Målgruppen er kendetegnet ved unge, med følelses- og adfærdsmæssige vanskeligheder, der har brug for rammer, hvori de kan udvikle deres sociale og adfærdsmæssige kompetencer i forhold til deres udviklingstrin. De unge vil ofte have oplevet en opvækst med ustabile hjemlige vilkår, ustabile skoleforhold, samt have været i en hverdag præget af uforudsigelighed og eller konflikter med jævnaldrende eller forældre. De unge vil ofte have behov for støtte til at fastholde en dagligdagsstruktur præget af kontinuitet, herunder stabil skolegang. Endvidere vil der være behov for støtte til at udvikle forholdet til forældrene, søskende samt øvrige netværk. Der vil således i de unges ophold på Havrebjerg være et særskilt fokus på at arbejde med hele familien og styrke familierelationerne.De unge vil ofte have behov for tydelige rammer der samtidig kan rumme den unge og deres specifikke udfordringer. De kan have brug for støtte i at mærke, se og opbygge en relation til andre mennesker, herunder måden man begår sig socialt blandt andre mennesker samt de valg man træffer og de konsekvenser valgene har. Det vil være unge, hvor de ofte vil have behov for at videreudvikle deres mestringsstrategier såsom konflikthåndtering, kravsituationer og selvstændiggørelse.Fagligt placerer den kommende Familieinstitutionen Havrebjerg sig på en transdisciplinær videnskabstradition, som er en videreudvikling af systemiske og narrative videnskabsteorier og forståelsesformer. Det betyder at vi tænker og arbejder på tværs af kontekster, sektorer, fagligheder, domæner etc. Vi er optaget af, hvorledes professionelle og familiære netværk kan være medskabere af rammer, hvor fællesskaber og vigtige forbindelser kan etableres eller genopbygges. Børn og unge i risiko for marginalisering har brug for at opleve tilknytning på et omfattende niveau, som rækker ind i de mange sammenhænge, børn og unge befinder sig i.En essielt forståelse er at børn og unge ikke er problemet - de viser problemet. Dette perspektiv er vigtigt, fordi det skaber en platform for nysgerrighed og bevæger os væk fra et essentialistisk idegrundlag. Symptomer og problemadfærd er overlevelsesstrategier og dermed også svar på den måde livet har formet sig. Vi må være nysgerrige på, hvad der holder det givne problembillede ved lige og hvad barnet eller den unge inviterer deres omgivelser ind i.ArbejdsområdeEn af stillingens primære hovedopgaver vil være at sikre udviklingen af børn og unge samt medarbejderne på Familieinstitutionen Havrebjerg. Der vil være 9 faste pladser og 3 akutpladser. Der er 8 pædagoger, 1. husassistent og 1 3 sekrætær bistand til rådighed.Stillingen indbefatter i øvrigtskemalægningvikardækningfaglig sparring til personaletdeltagelse i mødeaktivitetertværfagligt samarbejde med eksterne samarbejdspartnereadministrative opgaverfamilieterapeutisk behandlingsindsatsdeltagelse i det socialpædagogiske arbejde med børn og unge samt deres familier.Dustiller store krav til dig selv og de ansatte i forhold til kvaliteten af den specialpædagogiske og familieterapeutisk behandlingsindsatshar erfaring med it bl.a. Ipad og brug af hjemmeside mm.kan udvikle kompetente, kreative og innovative miljøer inde og udeviden eller erfaring med Familiearbejde samt døgnmiljøkan arbejde for at fremme muligheden for børn og unges netværkkan have mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket og overskuddetkan levere faglig sparring til personalet af høj kvalitetkan få vikardækning og skemalægning til at gå op i en højere enhedhar en relevant efteruddannelsehar Diplomuddannelsen i ledelse eller tilsvarende lederuddannelse eller ønske om at påbegynde en sådan uddannelse.Uddannelse er noget vi vægter højt og vi har derfor indgået et uddannelsessamarbejde med Metalog ved Søren Hertz, som står for vores interne 2 årige uddannelse.Der skal foreligge børne- og straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.Vi tilbyder en løn på lederniveau og efter gældende overenskomst. Herudover ansættelse i en spændende organisation i konstant udvikling med gode og veluddannede kolleger.Flere oplysningerFor yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontaktevirksomhedsleder Jens H. Løhndorf på tlf. 20 31 87 03.Frist13. december 2019 kl. 10.00.Der kan indgå test og interviews i rekrutteringsforløbet.Der påtænkes samtaler afholdt i uge 48. Der kan blive tale om to samtalerunder.Til den kommende Familieinstitution Havrebjerg søges en leder med start 1. februar 2020 eller snarest derefter

Slagelse kommune etablerer et kommunalt døgntilbud, hvor barnet/den unge kan sikres en helhedsorienteret indsats på tværs af faggrupper og med vægt på inddragelse af den unge, dennes familie og netværk. Konstruktionen for anbringelsen bliver et helhedsorienteret intensivt tilbud, hvor man ved at inddrage familien, sagsbehandler, skole, fagligt personale og andre aktører kan sikre en koordineret intensiv indsats. Det betyder:
  • målrettede og dynamiske anbringelsesforløb, der tager udgangspunkt i den anbragte
  • integration af den anbragte i nærområdet, i sociale sammenhænge og i skole- og uddannelsessammenhæng, hvor den anbragte så vidt muligt fastholdes i almen området
  • større fokus på familien i behandlingsarbejdet, samt fokus på at familien ofte er den anbragtes vigtigste blivende relation
  • koordinering mellem aktører i og omkring familien for at sikre en familieterapeutisk behandlingsindsats
  • være foregribende på misbrugsproblematikker og spæde psykiatriske udfordringer
  • tidlig fokus på/etablering af bæredygtig efterbehandling eller overgang til almenområdet
  • kortere – men mere intensive anbringelser
  • agilt system hvor forvaltningen hurtigt kan omstille sig til konkrete ”her og nu” udfordringer.

Målgruppen er kendetegnet ved unge, med følelses- og adfærdsmæssige vanskeligheder, der har brug for rammer, hvori de kan udvikle deres sociale og adfærdsmæssige kompetencer i forhold til deres udviklingstrin. De unge vil ofte have oplevet en opvækst med ustabile hjemlige vilkår, ustabile skoleforhold, samt have været i en hverdag præget af uforudsigelighed og/eller konflikter med jævnaldrende eller forældre. De unge vil ofte have behov for støtte til at fastholde en dagligdagsstruktur præget af kontinuitet, herunder stabil skolegang. Endvidere vil der være behov for støtte til at udvikle forholdet til forældrene, søskende samt øvrige netværk. Der vil således i de unges ophold på Havrebjerg være et særskilt fokus på at arbejde med hele familien og styrke familierelationerne.

De unge vil ofte have behov for tydelige rammer der samtidig kan rumme den unge og deres specifikke udfordringer. De kan have brug for støtte i at mærke, se og opbygge en relation til andre mennesker, herunder måden man begår sig socialt blandt andre mennesker samt de valg man træffer og de konsekvenser valgene har. Det vil være unge, hvor de ofte vil have behov for at videreudvikle deres mestringsstrategier såsom konflikthåndtering, kravsituationer og selvstændiggørelse.

Fagligt placerer den kommende Familieinstitutionen Havrebjerg sig på en transdisciplinær videnskabstradition, som er en videreudvikling af systemiske og narrative videnskabsteorier og forståelsesformer. Det betyder at vi tænker og arbejder på tværs af kontekster, sektorer, fagligheder, domæner etc. Vi er optaget af, hvorledes professionelle og familiære netværk kan være medskabere af rammer, hvor fællesskaber og vigtige forbindelser kan etableres eller genopbygges. Børn og unge i risiko for marginalisering har brug for at opleve tilknytning på et omfattende niveau, som rækker ind i de mange sammenhænge, børn og unge befinder sig i.

En essielt forståelse er at børn og unge ikke er problemet - de viser problemet. Dette perspektiv er vigtigt, fordi det skaber en platform for nysgerrighed og bevæger os væk fra et essentialistisk idegrundlag. Symptomer og problemadfærd er overlevelsesstrategier og dermed også svar på den måde livet har formet sig. Vi må være nysgerrige på, hvad der holder det givne problembillede ved lige – og hvad barnet eller den unge inviterer deres omgivelser ind i.

Arbejdsområde
En af stillingens primære hovedopgaver vil være at sikre udviklingen af børn og unge samt medarbejderne på Familieinstitutionen Havrebjerg. Der vil være 9 faste pladser og 3 akutpladser. Der er 8 pædagoger, 1. husassistent og 1/3 sekrætær bistand til rådighed.

Stillingen indbefatter i øvrigt
  • skemalægning
  • vikardækning
  • faglig sparring til personalet
  • deltagelse i mødeaktiviteter
  • tværfagligt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere
  • administrative opgaver
  • familieterapeutisk behandlingsindsats
  • deltagelse i det socialpædagogiske arbejde med børn og unge samt deres familier.

Du
  • stiller store krav til dig selv og de ansatte i forhold til kvaliteten af den specialpædagogiske og familieterapeutisk behandlingsindsats
  • har erfaring med it – bl.a. Ipad og brug af hjemmeside mm.
  • kan udvikle kompetente, kreative og innovative miljøer inde og ude
  • viden eller erfaring med Familiearbejde samt døgnmiljø
  • kan arbejde for at fremme muligheden for børn og unges netværk
  • kan have mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket og overskuddet
  • kan levere faglig sparring til personalet af høj kvalitet
  • kan få vikardækning og skemalægning til at gå op i en højere enhed
  • har en relevant efteruddannelse
  • har Diplomuddannelsen i ledelse eller tilsvarende lederuddannelse eller ønske om at påbegynde en sådan uddannelse.

Uddannelse er noget vi vægter højt og vi har derfor indgået et uddannelsessamarbejde med Metalog ved Søren Hertz, som står for vores interne 2 årige uddannelse.

Der skal foreligge børne- og straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

Vi tilbyder en løn på lederniveau og efter gældende overenskomst. Herudover ansættelse i en spændende organisation i konstant udvikling med gode og veluddannede kolleger.

Flere oplysninger
For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte
  • virksomhedsleder Jens H. Løhndorf på tlf. 20 31 87 03.

Frist
  • 13. december 2019 kl. 10.00.

Der kan indgå test og interviews i rekrutteringsforløbet.

Der påtænkes samtaler afholdt i uge 48. Der kan blive tale om to samtalerunder.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-11-12T00:00:002019-12-13T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Leder med ansvar for styring og datadrevet ledelse søges til Center for Børn & Læring

Lejre Kommune

Hvalsø
Til vores nye centerledelse i Center for Børn Læring søger vi en leder for kvalitet i dataopfølgning og styring i centerets institutioner og skoler. Lederen skal være stærk på både økonomi og faglige data og kunne arbejde tæt sammen med praksis. Om ...
Indrykket:4. december 2019
Udløbsdato:18. december 2019

Leder for vejledning og rådgivning søges til Center for Børn & Læring

Lejre Kommune

Hvalsø
Til vores nye centerledelse i Center for Børn Læring søger vi en leder for vejledning og rådgivning, herunder PPR, Ungevejledere og områdets særlige vejledere. Lederen skal have en bred indsigt i opgavefeltets kompleksitet, god organisatorisk og led...
Indrykket:4. december 2019
Udløbsdato:18. december 2019

Leder til nyt opholdssted

Slagelse Kommune

Slagelse
Til den kommende Familieinstitution Havrebjerg søges en leder med start 1. februar 2020 eller snarest derefterSlagelse kommune etablerer et kommunalt døgntilbud, hvor barnet den unge kan sikres en helhedsorienteret indsats på tværs af faggrupper og ...
Indrykket:12. november 2019
Udløbsdato:13. december 2019