Leder til Ledelsessekretariatet (chefjurist)

Er du jurist med offentlig erfaring? Kunne du tænke dig at sætte din faglige viden i spil for at bistå Kerteminde Kommunes direktion og politiske niveau? Vil du ledelse og vil du stå i spidsen for en stab af engagerede medarbejdere og gennem dem udvikle Kerteminde Kommune? Så søger Kerteminde Kommune en leder af vores Ledelsessekretariat.

Vores kommune bygger på fællesskaber, hvor borgere, politikere og medarbejdere samarbejder om gode løsninger for borgere og virksomheder og hvor vi er bevidste om at gøre nytte for andre, end os selv.

I Ledelsessekretariatet bidrager vi til det via en bred faglighed, der rækker ud i organisationen og understøtter både det organisatoriske og politiske arbejde.

Ledelsessekretariatet er én af to stabe og du refererer du til kommunaldirektøren.  Du bliver sekretær for Byrådet og Økonomiudvalget og indtræder som medlem af vores strategiske ledergruppe. Derudover får du ansvaret for sekretariatets centrale opgaver, som indebærer:

  • Sekretariat for byråd, økonomiudvalg, stående udvalg, direktion, strategisk ledergruppe og ledergruppen
  • Sekretariat for Bevillingsnævn, Hegnssyn, Huslejenævn, Beboerklagenævn, Handicapråd og Seniorråd
  • HR og personalejura, herunder forhandlinger
  • Kommunikation og kommunikationsstrategi
  • Juridisk rådgivning og sagsbehandling, herunder GDPR og DPO-funktionen
  • Afholdelse af valg
  • Udviklingsopgaver og diverse ad hoc-opgaver.

Kvalifikationer og personlige egenskaber:

  • Du bliver daglig leder for syv dedikerede og specialiserede medarbejdere. Du skal derfor have lyst til den daglige personlige sparring og være til stede i personaleledelsen med både omsorg, retning, opfølgning og dialog
  • Du bliver den daglige sparringspartner for Borgmester, Byråd og ledelsesgruppe vedr. alle kommunalretlige forhold. Du skal derfor være godt hjemme i Offentlig Ret, i særdeleshed Kommunalfuldmagten og den Kommunale Styrelseslov
  • Du bliver leder af en central stabsfunktion, der på mange måder er bindeleddet mellem den politiske og administrative ledelse. Du skal derfor være serviceminded, løsningsorienteret, imødekommende og evne at samarbejde konstruktivt i mange forskellige relationer
  • Ledelsessekretariatet arbejder hele tiden med stramme tidsplaner og har en stor dedikation til at dagsordener, referater og information leveres hurtigt og rettidigt. Du skal derfor trives med deadlines, være fleksibel og kunne holde hovedet koldt i pressede situationer
  • Du bliver en vigtig del af den politiske rådgivning. Du skal derfor have politisk tæft og trives i et tæt samarbejde med det politiske niveau
  • Ledelsessekretariatet har ansvaret for flere af de vigtige tværgående strategiske indsatser i organisationen. Du skal derfor kunne favne bredt og have lyst til at blande dig i organisationen, udvikle vores ledere og arbejde for en styrket sammenhængskraft i hele organisationen.

For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte leder af Ledelsessekretariatet, Leif Hansen, på telefon 40 78 33 33 eller kommunaldirektør, Tim Jeppesen, på telefon 40 89 41 24.

Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og reglerne om Ny Løn.

Der er ansøgningsfrist den 22. oktober 2019. Stillingen ønskes tiltrådt senest den 1. december 2019, men hvis du i dag besidder en stilling med forlænget opsigelsesvarsel, venter vi gerne på den rette.

Vi forventer at afholde samtaler den 25. oktober 2019 og den 30. oktober 2019.



Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330093186Phoenix-a3dead1112019-09-20T12:03:41.857Leder til Ledelsessekretariatet (chefjurist)

Er du jurist med offentlig erfaring? Kunne du tænke dig at sætte din faglige viden i spil for at bistå Kerteminde Kommunes direktion og politiske niveau? Vil du ledelse og vil du stå i spidsen for en stab af engagerede medarbejdere og gennem dem udvikle Kerteminde Kommune? Så søger Kerteminde Kommune en leder af vores Ledelsessekretariat.

Vores kommune bygger på fællesskaber, hvor borgere, politikere og medarbejdere samarbejder om gode løsninger for borgere og virksomheder og hvor vi er bevidste om at gøre nytte for andre, end os selv.

I Ledelsessekretariatet bidrager vi til det via en bred faglighed, der rækker ud i organisationen og understøtter både det organisatoriske og politiske arbejde.

Ledelsessekretariatet er én af to stabe og du refererer du til kommunaldirektøren.  Du bliver sekretær for Byrådet og Økonomiudvalget og indtræder som medlem af vores strategiske ledergruppe. Derudover får du ansvaret for sekretariatets centrale opgaver, som indebærer:

  • Sekretariat for byråd, økonomiudvalg, stående udvalg, direktion, strategisk ledergruppe og ledergruppen
  • Sekretariat for Bevillingsnævn, Hegnssyn, Huslejenævn, Beboerklagenævn, Handicapråd og Seniorråd
  • HR og personalejura, herunder forhandlinger
  • Kommunikation og kommunikationsstrategi
  • Juridisk rådgivning og sagsbehandling, herunder GDPR og DPO-funktionen
  • Afholdelse af valg
  • Udviklingsopgaver og diverse ad hoc-opgaver.

Kvalifikationer og personlige egenskaber:

  • Du bliver daglig leder for syv dedikerede og specialiserede medarbejdere. Du skal derfor have lyst til den daglige personlige sparring og være til stede i personaleledelsen med både omsorg, retning, opfølgning og dialog
  • Du bliver den daglige sparringspartner for Borgmester, Byråd og ledelsesgruppe vedr. alle kommunalretlige forhold. Du skal derfor være godt hjemme i Offentlig Ret, i særdeleshed Kommunalfuldmagten og den Kommunale Styrelseslov
  • Du bliver leder af en central stabsfunktion, der på mange måder er bindeleddet mellem den politiske og administrative ledelse. Du skal derfor være serviceminded, løsningsorienteret, imødekommende og evne at samarbejde konstruktivt i mange forskellige relationer
  • Ledelsessekretariatet arbejder hele tiden med stramme tidsplaner og har en stor dedikation til at dagsordener, referater og information leveres hurtigt og rettidigt. Du skal derfor trives med deadlines, være fleksibel og kunne holde hovedet koldt i pressede situationer
  • Du bliver en vigtig del af den politiske rådgivning. Du skal derfor have politisk tæft og trives i et tæt samarbejde med det politiske niveau
  • Ledelsessekretariatet har ansvaret for flere af de vigtige tværgående strategiske indsatser i organisationen. Du skal derfor kunne favne bredt og have lyst til at blande dig i organisationen, udvikle vores ledere og arbejde for en styrket sammenhængskraft i hele organisationen.

For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte leder af Ledelsessekretariatet, Leif Hansen, på telefon 40 78 33 33 eller kommunaldirektør, Tim Jeppesen, på telefon 40 89 41 24.

Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og reglerne om Ny Løn.

Der er ansøgningsfrist den 22. oktober 2019. Stillingen ønskes tiltrådt senest den 1. december 2019, men hvis du i dag besidder en stilling med forlænget opsigelsesvarsel, venter vi gerne på den rette.

Vi forventer at afholde samtaler den 25. oktober 2019 og den 30. oktober 2019.


Er du jurist med offentlig erfaring? Kunne du tænke dig at sætte din faglige viden i spil for at bistå Kerteminde Kommunes direktion og politiske niveau? Vil du ledelse og vil du stå i spidsen for en stab af engagerede medarbejdere og gennem dem udvikle Kerteminde Kommune? Så søger Kerteminde Kommune en leder af vores Ledelsessekretariat. Vores kommune bygger på fællesskaber, hvor borgere, politikere og medarbejdere samarbejder om gode løsninger for borgere og virksomheder og hvor vi er bevidste om at gøre nytte for andre, end os selv. I Ledelsessekretariatet bidrager vi til det via en bred faglighed, der rækker ud i organisationen og understøtter både det organisatoriske og politiske arbejde. Ledelsessekretariatet er én af to stabe og du refererer du til kommunaldirektøren. Du bliver sekretær for Byrådet og Økonomiudvalget og indtræder som medlem af vores strategiske ledergruppe. Derudover får du ansvaret for sekretariatets centrale opgaver, som indebærer: Sekretariat for byråd, økonomiudvalg, stående udvalg, direktion, strategisk ledergruppe og ledergruppen Sekretariat for Bevillingsnævn, Hegnssyn, Huslejenævn, Beboerklagenævn, Handicapråd og Seniorråd HR og personalejura, herunder forhandlinger Kommunikation og kommunikationsstrategi Juridisk rådgivning og sagsbehandling, herunder GDPR og DPO-funktionen Afholdelse af valg Udviklingsopgaver og diverse ad hoc-opgaver. Kvalifikationer og personlige egenskaber: Du bliver daglig leder for syv dedikerede og specialiserede medarbejdere. Du skal derfor have lyst til den daglige personlige sparring og være til stede i personaleledelsen med både omsorg, retning, opfølgning og dialog Du bliver den daglige sparringspartner for Borgmester, Byråd og ledelsesgruppe vedr. alle kommunalretlige forhold. Du skal derfor være godt hjemme i Offentlig Ret, i særdeleshed Kommunalfuldmagten og den Kommunale Styrelseslov Du bliver leder af en central stabsfunktion, der på mange måder er bindeleddet mellem den politiske og administrative ledelse. Du skal derfor være serviceminded, løsningsorienteret, imødekommende og evne at samarbejde konstruktivt i mange forskellige relationer Ledelsessekretariatet arbejder hele tiden med stramme tidsplaner og har en stor dedikation til at dagsordener, referater og information leveres hurtigt og rettidigt. Du skal derfor trives med deadlines, være fleksibel og kunne holde hovedet koldt i pressede situationer Du bliver en vigtig del af den politiske rådgivning. Du skal derfor have politisk tæft og trives i et tæt samarbejde med det politiske niveau Ledelsessekretariatet har ansvaret for flere af de vigtige tværgående strategiske indsatser i organisationen. Du skal derfor kunne favne bredt og have lyst til at blande dig i organisationen, udvikle vores ledere og arbejde for en styrket sammenhængskraft i hele organisationen. For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte leder af Ledelsessekretariatet, Leif Hansen, på telefon 40 78 33 33 eller kommunaldirektør, Tim Jeppesen, på telefon 40 89 41 24. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og reglerne om Ny Løn. Der er ansøgningsfrist den 22. oktober 2019. Stillingen ønskes tiltrådt senest den 1. december 2019, men hvis du i dag besidder en stilling med forlænget opsigelsesvarsel, venter vi gerne på den rette. Vi forventer at afholde samtaler den 25. oktober 2019 og den 30. oktober 2019.10Phoenixa3dead11101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-22T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1374&ProjectId=145198&DepartmentId=19969&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynKerteminde3615644Politik og Strategi11Hans Schacksvej 45300KertemindeDKDanmarkORS/a3dead11_logo.pngORS/Small/a3dead11_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent826557KertemindeMinimum14519800020-09-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a3dead11https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a3dead11https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a3dead11&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a3dead11&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/6.jpgLeder til Ledelsessekretariatet (chefjurist)12007991Dansk3Læse/ tale6Ledelse362790223tij@kerteminde.dkDanmarkDanmarkda-DK