Kan du forme rammerne for et godt og meningsfuldt hverdagsliv for borgere i plejebolig i Køge Kommune? Vil du stå i spidsen for en fortsat udvikling af Køge Kommunes ældrepleje, og vil du være med til at slippe fagligheden fri sammen med medarbejdere og ledere? Så er det lige netop dig, vi søger.
Den nuværende leder af plejeboliger har sagt ja til nye ledelsesopgaver i organisationen, og vi søger derfor en erfaren leder, der formår at forene Køge Kommunes strategiske målsætninger med de konkrete, praktiske og faglige udfordringer, som ledere og medarbejdere oplever i hverdagen.
Hvem er vi?
I Køge Kommune tilrettelægger vi vores indsatser på ældre- og sundhedsområdet ud fra at det skal være nemt at være borger, så det er lettere at være menneske, og vi har brug for dig, der kan og vil bidrage til det arbejde. Vi slipper fagligheden fri, og det betyder blandt andet, at medarbejdere og ledere finder gode løsninger sammen. Vi ved, at det er det, der skaber de bedste borgerforløb og et godt arbejdsmiljø. Som leder af plejeboliger får du en vigtig rolle i Ældre- og Sundhedsafdelingens arbejde for at bistå mennesker, så de kan leve så selvstændigt og meningsfuldt et hverdagsliv som muligt.
I Køge Kommune er vi i fuld gang med at løfte den nationale sundhedsfaglige dagsorden. Som leder af plejeboliger har du blandt andet ansvaret for at videreføre implementeringen af borgerkonference, videreudvikle den rehabiliterende dagsorden og triagering i plejeboliger, sikre faglig synergi omkring vores døgnrehabiliteringspladser og optimal udnyttelse af ressourcerne, såvel som du skal stå i spidsen for flere andre vigtige faglige udviklingsdagsordner. Vi står f.eks. overfor at skulle implementere et nyt omsorgssystem i slutningen af 2021.
Du bliver leder for en veldrevet organisation, der består af otte enheder med plejeboliger, to enheder med ældrecenterboliger, 2 daghjem og 15 døgnrehabiliteringspladser, herudover vil du være direkte leder for Køge Kommunes demensteam samt for de uddannelseskonsulenter, som står for tilrettelæggelsen af sygeplejestuderende og eleverne på SOSU-uddannelserne.
Teamledergruppen på plejeboligområdet består af 9 engagerede og dygtige teamledere, og det vil være din opgave at understøtte samarbejde og udvikling på tværs af enheder.
Som leder af plejeboliger bliver du en del af en velfungerende ledergruppe, som udover dig består af ældre og sundhedschefen, lederen af Sygepleje og Hjemmepleje, lederen af Sundhed, Træning og Rehabilitering, lederen af Myndighed og Hjælpemidler samt lederen af Servicekorpset. I ledergruppen såvel som i hele Ældre og Sundhedsafdelingen arbejder vi sammen på tværs af hele ældreområdet for at kunne løse kerneopgaven, og vi forventer at du bidrager med dine perspektiver og erfaringer, så vi sammen kan finde fælles løsninger på fælles udfordringer.
Hvem søger vi?
Vi søger en leder med erfaring og kompetencer, som kan sikre opgaveløsning af høj kvalitet. Det er afgørende, at du forstår at bevæge dig mellem det strategiske og praktiske niveau både i organisationen og i din ledelsespraksis. Du skal have fingeren på pulsen i forhold til den daglige drift og evne at oversætte politiske visioner og beslutninger til handlinger i praksis. Du kender den nationale dagsorden på ældre- og sundhedsområdet og kan se, hvad der skal til for at få ny viden og udvikling omsat i hverdagen på dit fagområde. Du bliver motiveret af at støtte og inspirere andre mennesker til at lykkes med deres opgave.
Vi forventer at du:
- Har et indgående kendskab til ældreområdet i en kommune, herunder demensområdet, rehabilitering og sundhedsfaglige indsatser
- Har lederuddannelse på masterniveau eller lyst til at tage en sådan uddannelse
- Har stor erfaring med personaleledelse og meget gerne ledelse af ledere
- Er sikker indenfor økonomistyring
- Har erfaring med og kan fastholde et godt og tillidsfuldt lokalt MED-samarbejde mellem tillidsvalgte og ledere på dit område
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- Har et stærkt fagligt fokus og kan udfordre vaner og arbejdsgange
- Kan skabe rammerne for en kultur, hvor tillid, åbenhed og engagement er i højsædet
- Evner at agere i spændingsfeltet mellem strategisk udvikling, politiske dagsordner og fokus på kerneopgaven hos borgerne
- Kommunikerer tydeligt og ligeværdigt
Se job- og kompetenceprofil:
Jobogkompetenceprofillederforplejeboliger.docx
Tiltrædelsesdato er 1. april 2021, gerne tidligere. Ansøgningsfristen er d. 7. marts 2021.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte ældre- og sundhedschef Maiken Ruders på maiken.ruders@koege.dk eller tlf. 92 43 42 58.
Du kan læse mere om Køge Kommune på www.koege.dk, hvor du også kan læse om vores arbejde med #slipfaglighedenfri, og du kan følge os på Køge Kommunes Facebookside.
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.