Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder til ROBUS - en tidlig indsats til unge med spiseforstyrrelser

Vil du være med til at lede og udvikle den kommunale indsats over for børn og unge med spiseforstyrrelser og selvskade i København? Lige nu har vi en sjælden stilling ledig – vi søger nemlig en ny leder til ROBUS!  
 
ROBUS er et ambulant tilbud i Københavns Kommune, som har til formål at tilbyde forebyggende og rehabiliterende indsatser for unge op til 23 år, der rammes af en spiseforstyrrelse. Vi tilbyder bl.a. rådgivning og behandling af forskellig form (familie, individuelt og i gruppe) samt vejledning og sparring til fagpersoner. ROBUS er en del af Center for Socialpædagogik og Psykiatri (CSP), et ambitiøst og udviklingsorienteret center, som også rummer syv specialiserede døgn- og dagbehandlingsinstitutioner for børn og unge med sociale, psykologiske og psykiatriske behandlingsbehov.  
 
Vi søger en stærk faglig og strategisk leder, som kan være med til at både sikre den daglige drift af ROBUS samt viderevikle vores indsats og behandlingskoncepter. I ROBUS arbejder vi familieorienteret, og vi arbejder ud fra ACT, kognitiv adfærdsterapi, tredje bølge. En af de store opgaver, som ROBUS står overfor, er at styrke den tidlige indsats over for både unge med spiseforstyrrelser og selvskade i samarbejde med skoler, uddannelsesinstitutioner og andre centrale aktører. I samarbejde med seks andre hovedstadskommuner og den regionale børne- og ungdomspsykiatri er vi netop nu i gang med at udvikle nye fremskudte indsatser for disse målgrupper.  
 
Som den fremtidige leder af ROBUS skal du både kunne skue mod horisonten og her se de behov og muligheder, der er for at videreudvikle behandlingskoncepterne fremadrettet. Og du skal kunne se indad i egen organisation, hvor opgaven er at sikre den daglige drift og yde relevant faglig ledelse af behandlingspersonalet. Du vil i mindre grad også løfte behandlingsopgaver selv.  
 
I ROBUS er der foruden lederen seks medarbejdere; af disse er fire uddannede psykologer og to med pædagogisk psykologisk baggrund (den ene er også uddannet socialrådgiver).  
 
Arbejdsopgaver  
  • Daglig ledelse af ROBUS' drift; herunder personaleledelse, løse administrative opgaver og (i mindre omfang) økonomi.  
  • Varetagelse af det daglige behandlingsansvar; herunder kvalitetssikring af indsatserne, faglig sparring og faglig ledelse.  
  • Koordinering, fordeling og opfølgning af arbejdsopgaver i teamet.  
  • Sikre løbende dialog med samarbejdspartnere; et særligt fokus her er at styrke samarbejdet mellem ROBUS og myndighedenheder, skoler, uddannelsesinstitutioner og psykiatrien.  
  • Behandlings-, undervisnings- og supervisionsopgaver (i begrænset omfang).  
  • Indgå i det lokale lederteam på Limfjordsvej sammen med centrets administrative leder og centerchefen.    
Dine kvalifikationer  
Vi forestiller os, at du er uddannet psykolog med dokumenteret erfaring med behandling af unge med spiseforstyrrelser (og evt. selvskade). Hvis du har en anden faglig baggrund (f.eks. psykiatrisk sygeplejerske), har du dokumenteret terapeutisk erfaring med målgruppen. Du har med andre ord en skarp faglig profil i forhold til opgaven og er meget gerne fortrolig med de behandlingsmetoder, som anvendes i ROBUS.  
  • Du har 2-3 års ledererfaring med behandlings-, personale- og økonomiansvar.  
  • Du skal have lyst og flair for ledelsesopgaven – og har både talent for drift og strategisk udvikling.  
  • Du har stærke relationelle kompetencer – og sætter disse i spil både i rollen som personaleleder og som strategisk ressource i samspillet med samarbejdspartnere.  
  • Du har erfaring med projektstyring og -udvikling.  
  • Du er udviklingsorienteret og tænker i skarpe faglige og organisatoriske koncepter.  
  • Du tænker i teamløsninger, men kan arbejde meget selvstændigt.   
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.  
Stillingen er fuld tid. Arbejdsstedet er på Limfjordsvej i Vanløse.  
 
Du vil referere til centerchefen i Center for Socialpædagogik og Psykiatri.  
 
Stillingen forventes besat pr. 1. august 2019.  
 
Yderligere oplysninger  
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til centerchef Hallur Gilstón Thorsteinsson på 2365 9376.
Du kan læse mere om centeret og ROBUS her: www.csp.kk.dk  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 24. maj 2019  
Der vil blive holdt ansættelsessamtaler i to runder. Første runde er torsdag den 6. juni. En evt. andensamtale vil blive afholdt tirsdag den 11. juni.   
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330012532Phoenix-5efaa06f12019-04-26T17:00:34.367Leder til ROBUS - en tidlig indsats til unge med spiseforstyrrelser
Vil du være med til at lede og udvikle den kommunale indsats over for børn og unge med spiseforstyrrelser og selvskade i København? Lige nu har vi en sjælden stilling ledig – vi søger nemlig en ny leder til ROBUS!  
 
ROBUS er et ambulant tilbud i Københavns Kommune, som har til formål at tilbyde forebyggende og rehabiliterende indsatser for unge op til 23 år, der rammes af en spiseforstyrrelse. Vi tilbyder bl.a. rådgivning og behandling af forskellig form (familie, individuelt og i gruppe) samt vejledning og sparring til fagpersoner. ROBUS er en del af Center for Socialpædagogik og Psykiatri (CSP), et ambitiøst og udviklingsorienteret center, som også rummer syv specialiserede døgn- og dagbehandlingsinstitutioner for børn og unge med sociale, psykologiske og psykiatriske behandlingsbehov.  
 
Vi søger en stærk faglig og strategisk leder, som kan være med til at både sikre den daglige drift af ROBUS samt viderevikle vores indsats og behandlingskoncepter. I ROBUS arbejder vi familieorienteret, og vi arbejder ud fra ACT, kognitiv adfærdsterapi, tredje bølge. En af de store opgaver, som ROBUS står overfor, er at styrke den tidlige indsats over for både unge med spiseforstyrrelser og selvskade i samarbejde med skoler, uddannelsesinstitutioner og andre centrale aktører. I samarbejde med seks andre hovedstadskommuner og den regionale børne- og ungdomspsykiatri er vi netop nu i gang med at udvikle nye fremskudte indsatser for disse målgrupper.  
 
Som den fremtidige leder af ROBUS skal du både kunne skue mod horisonten og her se de behov og muligheder, der er for at videreudvikle behandlingskoncepterne fremadrettet. Og du skal kunne se indad i egen organisation, hvor opgaven er at sikre den daglige drift og yde relevant faglig ledelse af behandlingspersonalet. Du vil i mindre grad også løfte behandlingsopgaver selv.  
 
I ROBUS er der foruden lederen seks medarbejdere; af disse er fire uddannede psykologer og to med pædagogisk psykologisk baggrund (den ene er også uddannet socialrådgiver).  
 
Arbejdsopgaver  
  • Daglig ledelse af ROBUS' drift; herunder personaleledelse, løse administrative opgaver og (i mindre omfang) økonomi.  
  • Varetagelse af det daglige behandlingsansvar; herunder kvalitetssikring af indsatserne, faglig sparring og faglig ledelse.  
  • Koordinering, fordeling og opfølgning af arbejdsopgaver i teamet.  
  • Sikre løbende dialog med samarbejdspartnere; et særligt fokus her er at styrke samarbejdet mellem ROBUS og myndighedenheder, skoler, uddannelsesinstitutioner og psykiatrien.  
  • Behandlings-, undervisnings- og supervisionsopgaver (i begrænset omfang).  
  • Indgå i det lokale lederteam på Limfjordsvej sammen med centrets administrative leder og centerchefen.    
Dine kvalifikationer  
Vi forestiller os, at du er uddannet psykolog med dokumenteret erfaring med behandling af unge med spiseforstyrrelser (og evt. selvskade). Hvis du har en anden faglig baggrund (f.eks. psykiatrisk sygeplejerske), har du dokumenteret terapeutisk erfaring med målgruppen. Du har med andre ord en skarp faglig profil i forhold til opgaven og er meget gerne fortrolig med de behandlingsmetoder, som anvendes i ROBUS.  
  • Du har 2-3 års ledererfaring med behandlings-, personale- og økonomiansvar.  
  • Du skal have lyst og flair for ledelsesopgaven – og har både talent for drift og strategisk udvikling.  
  • Du har stærke relationelle kompetencer – og sætter disse i spil både i rollen som personaleleder og som strategisk ressource i samspillet med samarbejdspartnere.  
  • Du har erfaring med projektstyring og -udvikling.  
  • Du er udviklingsorienteret og tænker i skarpe faglige og organisatoriske koncepter.  
  • Du tænker i teamløsninger, men kan arbejde meget selvstændigt.   
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.  
Stillingen er fuld tid. Arbejdsstedet er på Limfjordsvej i Vanløse.  
 
Du vil referere til centerchefen i Center for Socialpædagogik og Psykiatri.  
 
Stillingen forventes besat pr. 1. august 2019.  
 
Yderligere oplysninger  
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til centerchef Hallur Gilstón Thorsteinsson på 2365 9376.
Du kan læse mere om centeret og ROBUS her: www.csp.kk.dk  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 24. maj 2019  
Der vil blive holdt ansættelsessamtaler i to runder. Første runde er torsdag den 6. juni. En evt. andensamtale vil blive afholdt tirsdag den 11. juni.   
 
2019-05-25T00:52:09.767 Vil du være med til at lede og udvikle den kommunale indsats over for børn og unge med spiseforstyrrelser og selvskade i København? Lige nu har vi en sjælden stilling ledig vi søger nemlig en ny leder til ROBUS! ROBUS er et ambulant tilbud i Københavns Kommune, som har til formål at tilbyde forebyggende og rehabiliterende indsatser for unge op til 23 år, der rammes af en spiseforstyrrelse. Vi tilbyder bl.a. rådgivning og behandling af forskellig form (familie, individuelt og i gruppe) samt vejledning og sparring til fagpersoner. ROBUS er en del af Center for Socialpædagogik og Psykiatri (CSP), et ambitiøst og udviklingsorienteret center, som også rummer syv specialiserede døgn- og dagbehandlingsinstitutioner for børn og unge med sociale, psykologiske og psykiatriske behandlingsbehov. Vi søger en stærk faglig og strategisk leder, som kan være med til at både sikre den daglige drift af ROBUS samt viderevikle vores indsats og behandlingskoncepter. I ROBUS arbejder vi familieorienteret, og vi arbejder ud fra ACT, kognitiv adfærdsterapi, tredje bølge. En af de store opgaver, som ROBUS står overfor, er at styrke den tidlige indsats over for både unge med spiseforstyrrelser og selvskade i samarbejde med skoler, uddannelsesinstitutioner og andre centrale aktører. I samarbejde med seks andre hovedstadskommuner og den regionale børne- og ungdomspsykiatri er vi netop nu i gang med at udvikle nye fremskudte indsatser for disse målgrupper. Som den fremtidige leder af ROBUS skal du både kunne skue mod horisonten og her se de behov og muligheder, der er for at videreudvikle behandlingskoncepterne fremadrettet. Og du skal kunne se indad i egen organisation, hvor opgaven er at sikre den daglige drift og yde relevant faglig ledelse af behandlingspersonalet. Du vil i mindre grad også løfte behandlingsopgaver selv. I ROBUS er der foruden lederen seks medarbejdere af disse er fire uddannede psykologer og to med pædagogisk psykologisk baggrund (den ene er også uddannet socialrådgiver). Arbejdsopgaver Daglig ledelse af ROBUS drift herunder personaleledelse, løse administrative opgaver og (i mindre omfang) økonomi. Varetagelse af det daglige behandlingsansvar herunder kvalitetssikring af indsatserne, faglig sparring og faglig ledelse. Koordinering, fordeling og opfølgning af arbejdsopgaver i teamet. Sikre løbende dialog med samarbejdspartnere et særligt fokus her er at styrke samarbejdet mellem ROBUS og myndighedenheder, skoler, uddannelsesinstitutioner og psykiatrien. Behandlings-, undervisnings- og supervisionsopgaver (i begrænset omfang). Indgå i det lokale lederteam på Limfjordsvej sammen med centrets administrative leder og centerchefen. Dine kvalifikationer Vi forestiller os, at du er uddannet psykolog med dokumenteret erfaring med behandling af unge med spiseforstyrrelser (og evt. selvskade). Hvis du har en anden faglig baggrund (f.eks. psykiatrisk sygeplejerske), har du dokumenteret terapeutisk erfaring med målgruppen. Du har med andre ord en skarp faglig profil i forhold til opgaven og er meget gerne fortrolig med de behandlingsmetoder, som anvendes i ROBUS. Du har 2-3 års ledererfaring med behandlings-, personale- og økonomiansvar. Du skal have lyst og flair for ledelsesopgaven og har både talent for drift og strategisk udvikling. Du har stærke relationelle kompetencer og sætter disse i spil både i rollen som personaleleder og som strategisk ressource i samspillet med samarbejdspartnere. Du har erfaring med projektstyring og -udvikling. Du er udviklingsorienteret og tænker i skarpe faglige og organisatoriske koncepter. Du tænker i teamløsninger, men kan arbejde meget selvstændigt. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Stillingen er fuld tid. Arbejdsstedet er på Limfjordsvej i Vanløse. Du vil referere til centerchefen i Center for Socialpædagogik og Psykiatri. Stillingen forventes besat pr. 1. august 2019. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til centerchef Hallur Gilstón Thorsteinsson på 2365 9376. Du kan læse mere om centeret og ROBUS her: www.csp.kk.dk Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 24. maj 2019 Der vil blive holdt ansættelsessamtaler i to runder. Første runde er torsdag den 6. juni. En evt. andensamtale vil blive afholdt tirsdag den 11. juni.10Phoenix5efaa06f101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-24T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=157977&DepartmentId=21494&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3514580CSP Robus11Limfjordsvej 232720VanløseDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent750218KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15797700026-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5efaa06fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5efaa06fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5efaa06f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5efaa06f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/2.jpgEr Ledelse noget for dig? Søg jobbet som Leder i dag.12008001Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse361576302mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330047507Biblioteks- og kulturhusleder til Blågården på Indre NørrebroBasic Med tiltrædelse pr. 1. september 2019 søger Kultur N en leder til Blågården, som består af Blågårdens Bibliotek, Kulturhuset Støberiet og Kapelvej 44 (K44). Ledelsesopgaven kommer her fra efteråret desuden til at omfatte Korsgadehallen. Jobbet er i dag besat af en konstitueret leder, som har været i stillingen siden 1. september 2018. Lederstillingen bliver suppleret af en driftskoordinatorstilling på henholdsvis Blågården og i Korsgadehallen. Korsgadehallen bliver desuden suppleret af Kultur Ns tværgående Idrætslederfunktion. Om Kultur N og institutionerne på Indre Nørrebro Kultur N er en ud af fire decentrale bydelsenheder under Kultur- og Fritidsforvaltningen. Kultur N er organiseret i fem geografiske underområder, herunder Tingbjerg-Husum, Brønshøj-Bellahøj, Bispebjerg NV, Ydre Nørrebro og Indre Nørrebro. Herudover har Kultur N en fælles administrationsfunktion, en tværgående idræts- og ejendomsfunktion og en specialinstitution. Kultur Ns institutioner er spredt ud på 25 adresser i bydelene Brønshøj-Husum, Bispebjerg og Nørrebro og omfatter seks biblioteker samt en række kulturhuse og idrætsanlæg. Om jobbet Som leder for kultur- og fritidsinstitutionerne på Indre Nørrebro får du ansvaret for en personalegruppe på ca. 20 ansatte, fordelt på biblioteket og kulturhuset på Blågårds Plads, Kulturhuset på Kapelvej og Korsgadehallen. Lederen har ansvaret for at udvikle og drifte institutionerne. Lederen har desuden funktion som Kultur Ns (og Kultur- og Fritidsforvaltningens) repræsentant i lokalområdet, herunder at varetage samarbejdet med institutioner (fra forskellige forvaltninger), foreninger, interessegrupper, enkeltborgere m.fl. Lederen indgår i en ledergruppe på otte mellemledere i Kultur N, som refererer til chefen for Kultur N. Vigtige opgaver i jobbet At udvikle institutionerne og samle personalegruppen under en ny vision for husene At bidrage til en række tværgående indsatser i forvaltningen og i Kultur N At være en tydelig og visionær leder, som formår at give medarbejderne god faglig sparring og støtte til deres indbyrdes samarbejde At være dygtig til at implementere Kultur Ns og forvaltningens fælles strategier og udviklingsmål Ansættelsesvilkår Stillingen er placeret som en niveau 3-lederstilling i Kultur- og Fritidsforvaltningen. Løn efter gældende overenskomst. Yderligere information Spørgsmål til stillingen kan rettes til chef for Kultur N Jan Lindboe på 3033 4673. Du kan læse mere om os her: https: kulturn.kk.dk . Søg via nedenstående link senest fredag den 26. juli 2019 Samtaler forventes afholdt i uge 32.

Med tiltrædelse pr. 1. september 2019 søger Kultur N en leder til Blågården, som består af Blågårdens Bibliotek, Kulturhuset Støberiet og Kapelvej 44 (K44). Ledelsesopgaven kommer her fra efteråret desuden til at omfatte Korsgadehallen.

Jobbet er i dag besat af en konstitueret leder, som har været i stillingen siden 1. september 2018. Lederstillingen bliver suppleret af en driftskoordinatorstilling på henholdsvis Blågården og i Korsgadehallen. Korsgadehallen bliver desuden suppleret af Kultur Ns tværgående Idrætslederfunktion.

Om Kultur N og institutionerne på Indre Nørrebro
Kultur N er en ud af fire decentrale bydelsenheder under Kultur- og Fritidsforvaltningen.
Kultur N er organiseret i fem geografiske underområder, herunder Tingbjerg-Husum, Brønshøj-Bellahøj, Bispebjerg NV, Ydre Nørrebro og Indre Nørrebro. Herudover har Kultur N en fælles administrationsfunktion, en tværgående idræts- og ejendomsfunktion og en specialinstitution.

Kultur Ns institutioner er spredt ud på 25 adresser i bydelene Brønshøj-Husum, Bispebjerg og Nørrebro og omfatter seks biblioteker samt en række kulturhuse og idrætsanlæg.

Om jobbet
Som leder for kultur- og fritidsinstitutionerne på Indre Nørrebro får du ansvaret for en personalegruppe på ca. 20 ansatte, fordelt på biblioteket og kulturhuset på Blågårds Plads, Kulturhuset på Kapelvej og Korsgadehallen.
Lederen har ansvaret for at udvikle og drifte institutionerne. Lederen har desuden funktion som Kultur Ns (og Kultur- og Fritidsforvaltningens) repræsentant i lokalområdet, herunder at varetage samarbejdet med institutioner (fra forskellige forvaltninger), foreninger, interessegrupper, enkeltborgere m.fl.
Lederen indgår i en ledergruppe på otte mellemledere i Kultur N, som refererer til chefen for Kultur N.

Vigtige opgaver i jobbet

  • At udvikle institutionerne og samle personalegruppen under en ny vision for husene
  • At bidrage til en række tværgående indsatser i forvaltningen og i Kultur N
  • At være en tydelig og visionær leder, som formår at give medarbejderne god faglig sparring og støtte til deres indbyrdes samarbejde
  • At være dygtig til at implementere Kultur Ns og forvaltningens fælles strategier og udviklingsmål

Ansættelsesvilkår
Stillingen er placeret som en niveau 3-lederstilling i Kultur- og Fritidsforvaltningen. Løn efter gældende overenskomst.

Yderligere information
Spørgsmål til stillingen kan rettes til chef for Kultur N Jan Lindboe på 3033 4673.

Du kan læse mere om os her: https://kulturn.kk.dk/.

Søg via nedenstående link senest fredag den 26. juli 2019
Samtaler forventes afholdt i uge 32.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngIndre NørrebroKøbenhavn N2019-06-21T13:00:33.0672019-07-26T00:00:00
330046776Leder af natplejen i Det Nære SundhedsvæsenBasic Genopslag Brænder du for selvstændighed i ledelse og vil du samtidig gerne indgå i et stærkt ledernetværk i Hjemmeplejen Indre By Østerbro, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune? Som leder af natplejen bliver du ansvarlig for dækning af såvel syge- som hjemmepleje til borgere i hele Københavns Kommune. Vi søger en sygeplejerske, der ser muligheder i samarbejdet i et flerfagligt perspektiv, hvor borgeren er i centrum. Vi kan tilbyde en spændende arbejdsplads med et højt ambitionsniveau en selvstændig, kompetent, og motiveret medarbejdergruppe et forum for faglig udvikling i samarbejde med kvalitetssygeplejersker, faglige ledere og de øvrige gruppeledere et rigtig godt arbejdsmiljø i skønne lokaler med udsigt over Nordhavnen og med S-toget lige uden for hoveddøren stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af din arbejdstid primært dagvagt Vi forventer, at du er uddannet sygeplejerske og har ledelseserfaring eller mod på ledelse har en anerkendende tilgang til samarbejde og medinddrager og motiverer i samarbejdet på tværs, både internt og eksternt i organisationen inddrager forskellige perspektiver i beslutningstagning og ser den enkelte sag i en større sammenhæng evner at gennemføre involverende processer, er åben i beslutningsprocesser og står ved de trufne beslutninger har gode evner mht. såvel skriftlig som mundtlig kommunikation og tilgår både borgere, medarbejdere og kolleger på en ligeværdig og respektfuld måde har organisatorisk og ledelsesmæssig forståelse og har samtidig øje for den nødvendige balance mellem udvikling og drift arbejder struktureret og systematisk er positiv, loyal og nærværende i opgaveløsning og samarbejde har økonomisk tæft i prioriteringer både i daglige og fremadrettede aktiviteter medvirker til at skabe et godt arbejdsmiljø for alle Om Natplejen Vi leverer natpleje til ca. 50 borgere, og aktuelt er der ansat 18 social- og sundhedshjælpere -assistenter og seks sygeplejersker fordelt på to vagtuger. Det Nære Sundhedsvæsen er under forandring, og det betyder, at den kommunale syge- og hjemmepleje i endnu højere grad skal rustes til at håndtere borgere med mere ustabile, uafklarede og komplicerede sygdomstilstande end hidtil. Med udgangspunkt i København Kommunes Ældrepolitik skal opgaverne løses med inddragelse af borgerens ønsker og behov. Samtidig har Sundheds- og Omsorgsforvaltningen stort fokus på natpersonalets arbejdsmiljø, således at vi bedst muligt kan forebygge de negative effekter af natarbejde. Om hele Hjemmeplejen Sygeplejen IBØ Vi er en arbejdsplads med ca. 430 medarbejdere fordelt på social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, sygeplejersker, forebyggende medarbejdere, ledere og en administrativ stab. Du kommer således til at indgå i en ledergruppe med 12 andre personaleledere og to faglige ledere, og du refererer direkte til hjemmeplejelederen. Ansættelsesvilkår Stillingen er på 37 timer ugentligt primært i dagvagt. Løn: Grundløn L10, tillæg for rådighed og evt. kvalifikationsløn. Yderligere information Er du inspireret og har lyst til at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte hjemmeplejeleder Elsebeth Henriksen på 3530 3030. Søg via nedenstående link senest torsdag den 4. juli 2019

Genopslag
Brænder du for selvstændighed i ledelse – og vil du samtidig gerne indgå i et stærkt ledernetværk i Hjemmeplejen Indre By/Østerbro, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune?

Som leder af natplejen bliver du ansvarlig for dækning af såvel syge- som hjemmepleje til borgere i hele Københavns Kommune. Vi søger en sygeplejerske, der ser muligheder i samarbejdet i et flerfagligt perspektiv, hvor borgeren er i centrum.

Vi kan tilbyde

  • en spændende arbejdsplads med et højt ambitionsniveau
  • en selvstændig, kompetent, og motiveret medarbejdergruppe
  • et forum for faglig udvikling i samarbejde med kvalitetssygeplejersker, faglige ledere og de øvrige gruppeledere
  • et rigtig godt arbejdsmiljø i skønne lokaler med udsigt over Nordhavnen og med S-toget lige uden for hoveddøren
  • stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af din arbejdstid – primært dagvagt

Vi forventer, at du

  • er uddannet sygeplejerske og har ledelseserfaring – eller mod på ledelse
  • har en anerkendende tilgang til samarbejde og medinddrager og motiverer i samarbejdet på tværs, både internt og eksternt i organisationen
  • inddrager forskellige perspektiver i beslutningstagning og ser den enkelte sag i en større sammenhæng
  • evner at gennemføre involverende processer, er åben i beslutningsprocesser og står ved de trufne beslutninger
  • har gode evner mht. såvel skriftlig som mundtlig kommunikation og tilgår både borgere, medarbejdere og kolleger på en ligeværdig og respektfuld måde
  • har organisatorisk og ledelsesmæssig forståelse og har samtidig øje for den nødvendige balance mellem udvikling og drift
  • arbejder struktureret og systematisk
  • er positiv, loyal og nærværende i opgaveløsning og samarbejde
  • har økonomisk tæft i prioriteringer – både i daglige og fremadrettede aktiviteter
  • medvirker til at skabe et godt arbejdsmiljø for alle

Om Natplejen
Vi leverer natpleje til ca. 50 borgere, og aktuelt er der ansat 18 social- og sundhedshjælpere/-assistenter og seks sygeplejersker fordelt på to vagtuger. Det Nære Sundhedsvæsen er under forandring, og det betyder, at den kommunale syge- og hjemmepleje i endnu højere grad skal rustes til at håndtere borgere med mere ustabile, uafklarede og komplicerede sygdomstilstande end hidtil. 

Med udgangspunkt i København Kommunes Ældrepolitik skal opgaverne løses med inddragelse af borgerens ønsker og behov. Samtidig har Sundheds- og Omsorgsforvaltningen stort fokus på natpersonalets arbejdsmiljø, således at vi bedst muligt kan forebygge de negative effekter af natarbejde.

Om hele Hjemmeplejen/Sygeplejen IBØ
Vi er en arbejdsplads med ca. 430 medarbejdere fordelt på social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, sygeplejersker, forebyggende medarbejdere, ledere og en administrativ stab. Du kommer således til at indgå i en ledergruppe med 12 andre personaleledere og to faglige ledere, og du refererer direkte til hjemmeplejelederen.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt – primært i dagvagt. Løn: Grundløn L10, tillæg for rådighed og evt. kvalifikationsløn.

Yderligere information
Er du inspireret og har lyst til at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte hjemmeplejeleder Elsebeth Henriksen på 3530 3030.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 4. juli 2019

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngHjemmeplejen/Sygeplejen IBØ - NatplejenKøbenhavn Ø2019-06-20T14:01:05.4002019-07-04T00:00:00
330047510Leder af Peder Lykke Centrets AktivitetscenterBasic Er du Peder Lykke Centrets nye initiativrige, nytænkende og engagerede leder af Aktivitetscentret? Peder Lykke Centret Peder Lykke Centret er et samlingspunkt for det moderne seniorliv. Vi vil være trendsetters for det moderne, involverende og mangfoldige seniorliv. Vi vil være landskendte for vores unikke arbejde, kvalitet og resultater. Vi er et stort hus , hvor ca. 400 mennesker har deres daglige gang. Her er 152 beboere på plejehjemmet, Aktivitetscentret har 200 brugere og Daghøjskolen 300. Derudover har vi gæster i caféen, frivillige, børn på besøg i legestuen mm. Medarbejderstaben består af 130 faste medarbejdere og 70 timelønnede. Aktivitetscentret har ni fastansatte medarbejdere, dertil frivillige, praktikanter og studerende. Peder Lykke Centret er bygget i 1970, og vi er stolte af vores beton , hvor det er indholdet, der tæller, altså vores værdier, arbejdsmiljø og rummelighed. Din opgave Din opgave bliver at videreudvikle vores velfungerende Aktivitetscenter. Et aktivitetscenter, der bygger på brugerdemokrati, rummelighed og livskvalitet. Du skal stå i spidsen for vores dygtige medarbejdere og vise vejen. Du skal kunne stå fast i blæsten og samtidig sprede nye vinde og ideer til udviklingen af dette unikke sted for lokalområdets ældre. Ledelse Du bliver en del af Peder Lykke Centrets samlede ledelsesteam bestående af fire afdelingsledere fra plejehjemmet, leder af køkkenet, leder af Daghøjskolen samt centerchefen. Ledelsesteamet har netop udarbejdet en samlet strategiplan frem mod 2022, som du vil skulle tage del i. Du vil blive en del af et humoristisk, hårdtarbejdende team, der altid arbejder for vores kerneopgave med borgeren i centrum. Her vil du kunne få sparring og dine skøre ideer få grobund. Du kommer til at referere til vores centerchef. Din profil Du skal have en uddannelse, præcist hvilken har vi ikke lagt os fast på. Den kunne være sundhedsfaglig, pædagogisk eller noget helt tredje. Dit menneskesyn skal være i orden, du skal brænde for mangfoldighed og samtidig kunne skabe struktur og overblik for personalet. Måske har du ledelseserfaring fra tidligere, måske ligger det bare naturligt til dig. Vi planlægger et introforløb, og der er mulighed for at få tilknyttet en mentor. Ansættelsesvilkår Du vil blive aflønnet efter gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer om ugen. Der vil være aften- og weekendarbejde ved arrangementer. Hvad nu Hvis du vil høre mere, så kontakt vores centerchef Mette Olsen på 3234 4318 eller nuværende leder af Aktivitetscentret Kirsten Wahl på 3234 4321. Søg via nedenstående link senest fredag den 12. juli 2019 Til samtalen vil der blive lagt vægt på, hvordan du tænker at lede vores Aktivitetscenter, og hvilke særlige kompetencer du vil bringe i spil.

Er du Peder Lykke Centrets nye initiativrige, nytænkende og engagerede leder af Aktivitetscentret?

Peder Lykke Centret
Peder Lykke Centret er et samlingspunkt for det moderne seniorliv. Vi vil være trendsetters for det moderne, involverende og mangfoldige seniorliv. Vi vil være landskendte for vores unikke arbejde, kvalitet og resultater.

Vi er et stort ’hus’, hvor ca. 400 mennesker har deres daglige gang. Her er 152 beboere på plejehjemmet, Aktivitetscentret har 200 brugere og Daghøjskolen 300. Derudover har vi gæster i caféen, frivillige, børn på besøg i legestuen mm.
Medarbejderstaben består af 130 faste medarbejdere og 70 timelønnede. Aktivitetscentret har ni fastansatte medarbejdere, dertil frivillige, praktikanter og studerende.

Peder Lykke Centret er bygget i 1970, og vi er stolte af vores ’beton’, hvor det er indholdet, der tæller, altså vores værdier, arbejdsmiljø og rummelighed.

Din opgave
Din opgave bliver at videreudvikle vores velfungerende Aktivitetscenter. Et aktivitetscenter, der bygger på brugerdemokrati, rummelighed og livskvalitet.

Du skal stå i spidsen for vores dygtige medarbejdere og vise vejen. Du skal kunne stå fast i blæsten og samtidig sprede nye vinde og ideer til udviklingen af dette unikke sted for lokalområdets ældre.

Ledelse
Du bliver en del af Peder Lykke Centrets samlede ledelsesteam bestående af fire afdelingsledere fra plejehjemmet, leder af køkkenet, leder af Daghøjskolen samt centerchefen.

Ledelsesteamet har netop udarbejdet en samlet strategiplan frem mod 2022, som du vil skulle tage del i. Du vil blive en del af et humoristisk, hårdtarbejdende team, der altid arbejder for vores kerneopgave med borgeren i centrum. Her vil du kunne få sparring og dine skøre ideer få grobund.

Du kommer til at referere til vores centerchef.

Din profil
Du skal have en uddannelse, præcist hvilken har vi ikke lagt os fast på. Den kunne være sundhedsfaglig, pædagogisk eller noget helt tredje. Dit menneskesyn skal være i orden, du skal brænde for mangfoldighed og samtidig kunne skabe struktur og overblik for personalet.

Måske har du ledelseserfaring fra tidligere, måske ligger det bare naturligt til dig. Vi planlægger et introforløb, og der er mulighed for at få tilknyttet en mentor.

Ansættelsesvilkår
Du vil blive aflønnet efter gældende overenskomst.
Stillingen er på 37 timer om ugen. Der vil være aften- og weekendarbejde ved arrangementer.

Hvad nu
Hvis du vil høre mere, så kontakt vores centerchef Mette Olsen på 3234 4318 eller nuværende leder af Aktivitetscentret Kirsten Wahl på 3234 4321.

Søg via nedenstående link senest fredag den 12. juli 2019
Til samtalen vil der blive lagt vægt på, hvordan du tænker at lede vores Aktivitetscenter, og hvilke særlige kompetencer du vil bringe i spil.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngPeder Lykke CentretKøbenhavn S2019-06-21T13:00:42.3172019-07-12T00:00:00
330047525PhD fellow in Molecular mechanisms in Metabolism and NutritionRobot Department of Nutrition, Exercise and Sports, Faculty of Science at University of Copenhagen is offering a PhD scholarship in the Section of Molecular Physiology commencing 01.08.2019 or as soon as possible thereafter. Description of the scientific environment The molecular physiology section focuses on how regulation of energy metabolism influences health and prevents development of disease. We focus on the interaction between physical activity, exercise training and nutrition. It is well known that regular physical activity and nutrition are important for maintaining health yet the underlying molecular mechanisms are not known but likely include regulation of energy metabolism particularly in muscle as well as cross-talk between muscle and other organs. We research from molecule to man including techniques of molecular biology, transgenic organisms and human beings. Project description The aim of the project is to study the longer- term effects og a low protein diet on plasma levels of FGF21, insulin and metabolic and health parameters in humans and mice. Furthermore, to study mechanisms by which FGF21, low protein availability and special amino acids, respectively, signal to the metabolic machinery in adipose tissue and accordingly on whole body glucose uptake and insulin action and energy metabolism thermogenesis. Principal supervisor is Professor Bente Kiens, e-mail: bkiens@nexs.ku.dk Job description The position is available for a 3-year period and your key tasks as a PhD student at SCIENCE are: • To manage and carry through your research project • Attend PhD courses • Write scientific articles and your PhD thesis • Teach and disseminate your research • To stay at an external research institution for a few months, preferably abroad • Work for the department Formal requirements Applicants should hold an MSc degree in Human Physiology with good results and good English skills. As criteria for the assessment of your qualifications, previous publications (if any) and relevant work experience will be emphasized. The PhD program requires experience in conducting invasive experiments in humans and in rodents especially in transgenic mice. Besides, it requires experience in nutrition and dietary intervention in humans. In transgenic mice, the interplay between FGF21 and thyroid hormone signaling in skeletal muscle will be exploited. Therefore, in vivo skills and experience with pharmacology studies are required. In addition, experience in biochemical laboratory analysis in various tissues and obtained FELASAB course? Terms of employment The position is covered by the Memorandum on Job Structure for Academic Staff. Terms of appointment and payment accord to the agreement between the Ministry of Finance and The Danish Confederation of Professional Associations on Academics in the State. The starting salary is currently at a minimum DKK 325.625 (approx. €43,400) including annual supplement ( pension up to DKK 44,980). Negotiation for salary supplement is possible. Application Procedure The application, in English, must be submitted electronically by clicking APPLY NOW below. Please include • Cover Letter, detailing your motivation and background for applying for the specific PhD project. • CV • Diploma and transcripts of records (BSc and MSc) • Acceptance Letter for the relevant MSc Programme at SCIENCE, if any • Other information for consideration, e.g. list of publications (if any), • Full contact details (Name, address, telephone email) of 1-3 professional referees The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background. The deadline for applications is 4 July 2019, 23:59 GMT 2 After the expiry of the deadline for applications, the authorized recruitment manager selects applicants for assessment on the advice of the Interview Committee. Afterwards an assessment committee will be appointed to evaluate the selected applications. The applicants will be notified of the composition of the committee and the final selection of a successful candidate will be made by the Head of Department, based on the recommendations of the assessment committee and the interview committee. The main criterion for selection will be the research potential of the applicant and the above mentioned skills. The successful candidate will then be requested to formally apply for enrolment as a PhD student at the PhD school of Science. You can read more about the recruitment process at http: employment.ku.dk faculty recruitment-process . Questions For specific information about the PhD scholarship, please contact the principal supervisor Professor Bente Kiens, Department of Nutrition, Exercise and Sports, bkiens@nexs.ku.dk General information about PhD programmes at SCIENCE is available at http: www.science.ku.dk phdDepartment of Nutrition, Exercise and Sports, Faculty of Science at University of Copenhagen is offering a PhD scholarship in the Section of Molecular Physiology commencing 01.08.2019 or as soon as possible thereafter.



Description of the scientific environment
The molecular physiology section focuses on how regulation of energy metabolism influences health and prevents development of disease. We focus on the interaction between physical activity, exercise training and nutrition. It is well known that regular physical activity and nutrition are important for maintaining health yet the underlying molecular mechanisms are not known but likely include regulation of energy metabolism particularly in muscle as well as cross-talk between muscle and other organs. We research from "molecule to man" including techniques of molecular biology, transgenic organisms and human beings.



Project description
The aim of the project is to study the longer- term effects og a low protein diet on plasma levels of FGF21, insulin and metabolic and health parameters in humans and mice. Furthermore, to study mechanisms by which FGF21, low protein availability and special amino acids, respectively, signal to the metabolic machinery in adipose tissue and accordingly on whole body glucose uptake and insulin action and energy metabolism/thermogenesis.





Principal supervisor is Professor Bente Kiens, e-mail: bkiens@nexs.ku.dk



Job description
The position is available for a 3-year period and your key tasks as a PhD student at SCIENCE are:



• To manage and carry through your research project

• Attend PhD courses

• Write scientific articles and your PhD thesis

• Teach and disseminate your research

• To stay at an external research institution for a few months, preferably abroad

• Work for the department



Formal requirements
Applicants should hold an MSc degree in Human Physiology with good results and good English skills. As criteria for the assessment of your qualifications, previous publications (if any) and relevant work experience will be emphasized. The PhD program requires experience in conducting invasive experiments in humans and in rodents – especially in transgenic mice. Besides, it requires experience in nutrition and dietary intervention in humans. In transgenic mice, the interplay between FGF21 and thyroid hormone signaling in skeletal muscle will be exploited. Therefore, in vivo skills and experience with pharmacology studies are required. In addition, experience in biochemical laboratory analysis in various tissues and obtained FELASAB course?





Terms of employment
The position is covered by the Memorandum on Job Structure for Academic Staff.



Terms of appointment and payment accord to the agreement between the Ministry of Finance and The Danish Confederation of Professional Associations on Academics in the State.



The starting salary is currently at a minimum DKK 325.625 (approx. €43,400) including annual supplement (+ pension up to DKK 44,980). Negotiation for salary supplement is possible.





Application Procedure
The application, in English, must be submitted electronically by clicking APPLY NOW below.





Please include

• Cover Letter, detailing your motivation and background for applying for the specific PhD project.

• CV

• Diploma and transcripts of records (BSc and MSc)

• Acceptance Letter for the relevant MSc Programme at SCIENCE, if any

• Other information for consideration, e.g. list of publications (if any),

• Full contact details (Name, address, telephone & email) of 1-3 professional referees



The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background.



The deadline for applications is 4 July 2019, 23:59 GMT +2

After the expiry of the deadline for applications, the authorized recruitment manager selects applicants for assessment on the advice of the Interview Committee. Afterwards an assessment committee will be appointed to evaluate the selected applications. The applicants will be notified of the composition of the committee and the final selection of a successful candidate will be made by the Head of Department, based on the recommendations of the assessment committee and the interview committee.

The main criterion for selection will be the research potential of the applicant and the above mentioned skills. The successful candidate will then be requested to formally apply for enrolment as a PhD student at the PhD school of Science. You can read more about the recruitment process at http://employment.ku.dk/faculty/recruitment-process/.



Questions
For specific information about the PhD scholarship, please contact the principal supervisor Professor Bente Kiens, Department of Nutrition, Exercise and Sports, bkiens@nexs.ku.dk



General information about PhD programmes at SCIENCE is available at http://www.science.ku.dk/phd







KU - SCIENCE -FOOD og NEXSFrederiksberg C2019-06-21T00:00:002019-07-04T00:00:00
330042690PhD fellowship in Vascular Physiology at the Department of Biomedical SciencesRobot Faculty of Health and Medical Sciences University of Copenhagen This fully funded PhD student position is an opportunity to work in the Department of Biomedical Sciences in the lab of Assistant Professor Thomas Jepps commencing October 2019 or as soon as possible hereafter. Our group and research The Jepps Vascular Research Group has a long-standing interest in how arterial tone is regulated and the molecular mechanisms that contribute to vascular diseases, such as hypertension and atherosclerosis. Recently, the Jepps lab has been interested in the role of the microtubule network in smooth muscle cells of the arterial wall. Project description This position is intended for an ambitious and talented individual interested in applying their skills to the discipline of vascular physiology. Applicants should have prior knowledge and experience of working with either the microtubule network or within vascular physiology. Applicants should have undertaken training in patch-clamp electrophysiology and have experience with certain molecular biology techniques, such as immunostaining with super-resolution microscopy, Western blotting and quantitative PCR. Additional desirable skills include experience working with rodents, arterial dissection and myography, however these are not essential. You will be expected to work closely with other members of a growing team, therefore excellent communication skills are essential. Applicants should hold, or be close to completing, an MSc within a relevant field of physiology, pharmacology or a related discipline. You will be required to: Work with the principal supervisor to manage your own academic research and administrative activities Be creative and contribute intellectually to the project, including generating new ideas and defining how you would test your theories in order to give new insights into the project Adapt existing and develop new scientific techniques and experimental protocols Collaborate in the preparation of scientific reports and journal articles Represent the research group at external meetings seminars, either with other members of the group or alone Attend PhD courses to obtain the necessary ECTS points. Undertake a limited amount of teaching of undergraduate medical students, usually in the form of practical or tutorial exercises. Principal supervisor is Assistant Professor Thomas Jepps tjepps@sund.ku.dk Start: October 2019 Duration: 3 years as a PhD student Job description Your key tasks as a PhD student at SUND are: Carry through an independent research project under supervision Complete PhD courses or other equivalent education corresponding to approx. 30 ECTS points Participate in active research environments including a stay at another research team Obtain experience with teaching or other types of dissemination related to your PhD project Teach and disseminate your knowledge Write a PhD thesis on the grounds of your project Key criteria for the assessment of applicants Applicants must have qualifications corresponding to a master s degree related to the subject area of the project e.g. physiology Other important criteria are: The grade point average achieved Professional qualifications relevant to the PhD project Relevant work experience Other professional activities Curious mind-set Language skills The applicant should be comfortable speaking English at a high level, enabling them to confidently present at conferences and discuss complex scientific ideas without being restricted by language. Place of employment The place of employment is at the Department of Biomedical Sciences, Faculty of Health and Medical Sciences, University of Copenhagen. We offer creative and stimulating working conditions in dynamic and international research environment. Our research facilities include modern laboratories and a strong national and international network of collaborators. Terms of employment The employment as PhD fellow is full time and for 3 years. It is conditioned upon the applicant s success­ful enrolment as a PhD student at the Graduate School at the Faculty of Health and Medical Sciences, University of Copenhagen. This requires submission and acceptance of an application for the specific project formulated by the applicant and supervisor. The PhD study must be completed in accordance with The Ministerial Order on the PhD programme (2013) and the Faculty s rules on achieving the degree. Salary, pension and terms of employment are in accordance with the agree­ment between the Ministry of Finance and The Danish Confederation of Professional Associations on Academics in the State. Depending on seniority, the monthly salary begins around 27,135 DKK, plus pension. Questions For specific information about the PhD fellowship, please contact the Assistant Professor Thomas Jepps. General information about PhD study at the Faculty of Health and Medical Sciences is available at the Graduate School s website: https: healthsciences.ku.dk phd guidelines Application procedure Your application must be submitted electronically by clicking Apply now below. The application must include the following documents in PDF format: 1. Motivated letter of application (max. one page) 2. CV incl. education, experience, language skills and other skills relevant for the position 3. Master of Science diploma and transcript of records. If not completed, a certified signed copy of a recent transcript of records or a written statement from the institution or supervisor will do 4. Publication list (if possible) Application deadline: Monday 26th August 2019, 23.59pm CET We reserve the right not to consider material received after the deadline, and not to consider applications that do not live up to the abovementioned requirements. The further process After the expiry of the deadline for applications, the authorized recruitment manager selects applicants for assessment on the advice of the hiring committee. All applicants are then immediately notified whether their application has been passed for assessment by an unbiased assessor. The assessor makes a non-prioritized assessment of the academic qualifications and experience with respect to the above-mentioned area of research, techniques, skills and other requirements listed in the advertisement. Once the assessment work has been completed each applicant has the opportunity to comment on the part of the assessment that relates to the applicant him herself. You can read about the recruitment process at http: employment.ku.dk faculty recruitment-process The applicant will be assessed according to the Ministerial Order no. 242 of 13 March 2012 on the Appointment of Academic Staff at Universities. Interviews will be conducted and an appointment made before the end of September 2019. You will be expected to start before December 2019. The Faculty of Health and Medical Sciences comprises approximately 7500 students, 1500 PhD students and 3200 employees. The Faculty advances the field of health sciences through its core activities: research, teaching, knowledge sharing and communication. With basic research fields ranging from molecular studies to studies of society, the Faculty contributes to a healthy future through its graduates, research findings and inventions benefitting patients and the community. The University of Copenhagen wishes to reflect the surrounding community and invites all regardless of personal background to apply for the position.Faculty of Health and Medical Sciences

University of Copenhagen

This fully funded PhD student position is an opportunity to work in the Department of Biomedical Sciences in the lab of Assistant Professor Thomas Jepps commencing October 2019 or as soon as possible hereafter.

Our group and research

The Jepps Vascular Research Group has a long-standing interest in how arterial tone is regulated and the molecular mechanisms that contribute to vascular diseases, such as hypertension and atherosclerosis. Recently, the Jepps lab has been interested in the role of the microtubule network in smooth muscle cells of the arterial wall.

Project description

This position is intended for an ambitious and talented individual interested in applying their skills to the discipline of vascular physiology. Applicants should have prior knowledge and experience of working with either the microtubule network or within vascular physiology. Applicants should have undertaken training in patch-clamp electrophysiology and have experience with certain molecular biology techniques, such as immunostaining with super-resolution microscopy, Western blotting and quantitative PCR. Additional desirable skills include experience working with rodents, arterial dissection and myography, however these are not essential. You will be expected to work closely with other members of a growing team, therefore excellent communication skills are essential.

Applicants should hold, or be close to completing, an MSc within a relevant field of physiology, pharmacology or a related discipline.

You will be required to:

  • Work with the principal supervisor to manage your own academic research and administrative activities;
  • Be creative and contribute intellectually to the project, including generating new ideas and defining how you would test your theories in order to give new insights into the project;
  • Adapt existing and develop new scientific techniques and experimental protocols;
  • Collaborate in the preparation of scientific reports and journal articles;
  • Represent the research group at external meetings/seminars, either with other members of the group or alone;
  • Attend PhD courses to obtain the necessary ECTS points.
  • Undertake a limited amount of teaching of undergraduate medical students, usually in the form of practical or tutorial exercises.
Principal supervisor is Assistant Professor Thomas Jepps tjepps@sund.ku.dk

Start: October 2019

Duration: 3 years as a PhD student

Job description

Your key tasks as a PhD student at SUND are:

  • Carry through an independent research project under supervision
  • Complete PhD courses or other equivalent education corresponding to approx. 30 ECTS points
  • Participate in active research environments including a stay at another research team
  • Obtain experience with teaching or other types of dissemination related to your PhD project
  • Teach and disseminate your knowledge
  • Write a PhD thesis on the grounds of your project
Key criteria for the assessment of applicants

Applicants must have qualifications corresponding to a master’s degree related to the subject area of the project e.g. physiology

Other important criteria are:

  • The grade point average achieved
  • Professional qualifications relevant to the PhD project
  • Relevant work experience
  • Other professional activities
  • Curious mind-set
Language skills

The applicant should be comfortable speaking English at a high level, enabling them to confidently present at conferences and discuss complex scientific ideas without being restricted by language.

Place of employment

The place of employment is at the Department of Biomedical Sciences, Faculty of Health and Medical Sciences, University of Copenhagen. We offer creative and stimulating working conditions in dynamic and international research environment. Our research facilities include modern laboratories and a strong national and international network of collaborators.

Terms of employment

The employment as PhD fellow is full time and for 3 years.

It is conditioned upon the applicant’s success­ful enrolment as a PhD student at the Graduate School at the Faculty of Health and Medical Sciences, University of Copenhagen. This requires submission and acceptance of an application for the specific project formulated by the applicant and supervisor.

The PhD study must be completed in accordance with The Ministerial Order on the PhD programme (2013) and the Faculty’s rules on achieving the degree. Salary, pension and terms of employment are in accordance with the agree­ment between the Ministry of Finance and The Danish Confederation of Professional Associations on Academics in the State. Depending on seniority, the monthly salary begins around 27,135 DKK, plus pension.

Questions

For specific information about the PhD fellowship, please contact the Assistant Professor Thomas Jepps.

General information about PhD study at the Faculty of Health and Medical Sciences is available at the Graduate School’s website: https://healthsciences.ku.dk/phd/guidelines/

Application procedure

Your application must be submitted electronically by clicking ‘Apply now’ below. The application must include the following documents in PDF format:

1. Motivated letter of application (max. one page)

2. CV incl. education, experience, language skills and other skills relevant for the position

3. Master of Science diploma and transcript of records. If not completed, a certified/signed copy of a recent transcript of records or a written statement from the institution or supervisor will do

4. Publication list (if possible)

Application deadline: Monday 26th August 2019, 23.59pm CET

We reserve the right not to consider material received after the deadline, and not to consider applications that do not live up to the abovementioned requirements.

The further process

After the expiry of the deadline for applications, the authorized recruitment manager selects applicants for assessment on the advice of the hiring committee. All applicants are then immediately notified whether their application has been passed for assessment by an unbiased assessor.

The assessor makes a non-prioritized assessment of the academic qualifications and experience with respect to the above-mentioned area of research, techniques, skills and other requirements listed in the advertisement. Once the assessment work has been completed each applicant has the opportunity to comment on the part of the assessment that relates to the applicant him/herself.

You can read about the recruitment process at http://employment.ku.dk/faculty/recruitment-process/

The applicant will be assessed according to the Ministerial Order no. 242 of 13 March 2012 on the Appointment of Academic Staff at Universities.

Interviews will be conducted and an appointment made before the end of September 2019. You will be expected to start before December 2019.

The Faculty of Health and Medical Sciences comprises approximately 7500 students, 1500 PhD students and 3200 employees. The Faculty advances the field of health sciences through its core activities: research, teaching, knowledge sharing and communication. With basic research fields ranging from molecular studies to studies of society, the Faculty contributes to a healthy future through its graduates, research findings and inventions benefitting patients and the community. The University of Copenhagen wishes to reflect the surrounding community and invites all regardless of personal background to apply for the position.


KU - SUND - PANUM KBH NKøbenhavn N2019-06-15T00:00:002019-08-05T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Biblioteks- og kulturhusleder til Blågården på Indre Nørrebro

Indre Nørrebro

København N
Med tiltrædelse pr. 1. september 2019 søger Kultur N en leder til Blågården, som består af Blågårdens Bibliotek, Kulturhuset Støberiet og Kapelvej 44 (K44). Ledelsesopgaven kommer her fra efteråret desuden til at omfatte Korsgadehallen. Jobbet er i ...
Indrykket:21. juni 2019
Udløbsdato:26. juli 2019

Leder af natplejen i Det Nære Sundhedsvæsen

Hjemmeplejen/Sygeplejen IBØ - Natplejen

København Ø
Genopslag Brænder du for selvstændighed i ledelse og vil du samtidig gerne indgå i et stærkt ledernetværk i Hjemmeplejen Indre By Østerbro, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune? Som leder af natplejen bliver du ansvarlig for dæknin...
Indrykket:20. juni 2019
Udløbsdato:4. juli 2019

Leder af Peder Lykke Centrets Aktivitetscenter

Peder Lykke Centret

København S
Er du Peder Lykke Centrets nye initiativrige, nytænkende og engagerede leder af Aktivitetscentret? Peder Lykke Centret Peder Lykke Centret er et samlingspunkt for det moderne seniorliv. Vi vil være trendsetters for det moderne, involverende og mangf...
Indrykket:21. juni 2019
Udløbsdato:12. juli 2019

PhD fellow in Molecular mechanisms in Metabolism and Nutrition

KU - SCIENCE -FOOD og NEXS

Frederiksberg C
Department of Nutrition, Exercise and Sports, Faculty of Science at University of Copenhagen is offering a PhD scholarship in the Section of Molecular Physiology commencing 01.08.2019 or as soon as possible thereafter. Description of the scientific ...
Indrykket:21. juni 2019
Udløbsdato:4. juli 2019

PhD fellowship in Vascular Physiology at the Department of Biomedical Sciences

KU - SUND - PANUM KBH N

København N
Faculty of Health and Medical Sciences University of Copenhagen This fully funded PhD student position is an opportunity to work in the Department of Biomedical Sciences in the lab of Assistant Professor Thomas Jepps commencing October 2019 or as so...
Indrykket:15. juni 2019
Udløbsdato:5. august 2019