Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ledig stilling for støttefunktioner

Ledig stilling på Efterskolen Helle

 

Vi søger pr. 1. august 2018 en medarbejder til at varetage støttefunktioner, kontaktelever samt valgfagsundervisning og nattevagt på Efterskolen Helle. Der er tale om en fast ansættelse på fuldtid. Om morgenen vil der være nogle arbejdsopgaver omkring medicinomdeling, vækning af elever samt morgenmad, som nattevagten skal varetage. Der vil være et tæt samarbejde med pædagoger og lærere, vi har ansat i tilsvarende stillinger.

 

Dele af vores elevgruppe har behov for støtte og vejledning i forhold til social kompetence, trivsels- og kontaktvanskeligheder, overbliksvanskeligheder, medicin, personlig hygiejne eller forskellige praktiske opgaver. Støtteopgaverne ift. den enkelte elev er på forhånd aftalt med forældre og socialrådgiver og vil være nøje beskrevet. De mangeartede arbejdsopgaver fordrer at kunne arbejde selvstændigt og evne at bevare overblikket.

 

Vi….
- er en specialefterskole med ca. 100 unge med særlige behov og særlige læringsforudsætninger
- er en praktisk-musisk-kreativ og prøvefri efterskole
- har en engageret og faglig kompetent personalegruppe
- har en veludbygget skole med gode faciliteter

Du…
- er uddannet pædagog, lærer eller har anden relevant uddannelses- og erhvervsbaggrund

- brænder for at arbejde med unge mennesker og har lyst til efterskolelivet
- har erfaring med og lyst til at arbejde med vores særlige elevgruppe
- er fortrolig med at beskrive og evaluere elever mundtligt og skriftligt
- er robust både fagligt og personligt
- besidder en naturlig autoritet

- kan arbejde selvstændigt

- har gode samarbejdskompetencer

 

Ansættelse og løn i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC.
Ansøgningsfrist torsdag den 21. juni 2018 kl. 12.00. Ansøgninger med relevante bilag bedes sendt elektronisk via "Ansøg" knappen. Der er et Åbent Hus arrangement på skolen for ansøgere mandag den 18. juni kl. 18.00.

Efterskolen Helle, Dyrehavevej 28, Gjerrild, 8500 Grenå.
Tlf: 8638 4466 E-mail: kontor@efterskolenhelle.dk

                                                       

Efterskolen Helle
Dyrehavevej 28, Gjerrild, 8500 Grenå.                              
Tlf: 8638 4466   E-mail: kontor@efterskolenhelle.dk

www.efterskolenhelle.dk

 

                      ______________________________________________________________

Efterskolen Helle er en specialefterskole, der henvender sig til unge med særlige behov og generelle indlæringsvanskeligheder. Vi har ca. 100 elever og 45 ansatte. Skolen ligger nær skov og strand i Gjerrild

12 km nord for Grenå.

Se mere på vores ansøgersite: https://efterskolenhelle.brandero.com


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329830398Phoenix-c3b6d9ff12018-06-12T15:02:44.910Ledig stilling for støttefunktioner

Ledig stilling på Efterskolen Helle

 

Vi søger pr. 1. august 2018 en medarbejder til at varetage støttefunktioner, kontaktelever samt valgfagsundervisning og nattevagt på Efterskolen Helle. Der er tale om en fast ansættelse på fuldtid. Om morgenen vil der være nogle arbejdsopgaver omkring medicinomdeling, vækning af elever samt morgenmad, som nattevagten skal varetage. Der vil være et tæt samarbejde med pædagoger og lærere, vi har ansat i tilsvarende stillinger.

 

Dele af vores elevgruppe har behov for støtte og vejledning i forhold til social kompetence, trivsels- og kontaktvanskeligheder, overbliksvanskeligheder, medicin, personlig hygiejne eller forskellige praktiske opgaver. Støtteopgaverne ift. den enkelte elev er på forhånd aftalt med forældre og socialrådgiver og vil være nøje beskrevet. De mangeartede arbejdsopgaver fordrer at kunne arbejde selvstændigt og evne at bevare overblikket.

 

Vi….
- er en specialefterskole med ca. 100 unge med særlige behov og særlige læringsforudsætninger
- er en praktisk-musisk-kreativ og prøvefri efterskole
- har en engageret og faglig kompetent personalegruppe
- har en veludbygget skole med gode faciliteter

Du…
- er uddannet pædagog, lærer eller har anden relevant uddannelses- og erhvervsbaggrund

- brænder for at arbejde med unge mennesker og har lyst til efterskolelivet
- har erfaring med og lyst til at arbejde med vores særlige elevgruppe
- er fortrolig med at beskrive og evaluere elever mundtligt og skriftligt
- er robust både fagligt og personligt
- besidder en naturlig autoritet

- kan arbejde selvstændigt

- har gode samarbejdskompetencer

 

Ansættelse og løn i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC.
Ansøgningsfrist torsdag den 21. juni 2018 kl. 12.00. Ansøgninger med relevante bilag bedes sendt elektronisk via "Ansøg" knappen. Der er et Åbent Hus arrangement på skolen for ansøgere mandag den 18. juni kl. 18.00.

Efterskolen Helle, Dyrehavevej 28, Gjerrild, 8500 Grenå.
Tlf: 8638 4466 E-mail: kontor@efterskolenhelle.dk

                                                       

Efterskolen Helle
Dyrehavevej 28, Gjerrild, 8500 Grenå.                              
Tlf: 8638 4466   E-mail: kontor@efterskolenhelle.dk

www.efterskolenhelle.dk

 

                      ______________________________________________________________

Efterskolen Helle er en specialefterskole, der henvender sig til unge med særlige behov og generelle indlæringsvanskeligheder. Vi har ca. 100 elever og 45 ansatte. Skolen ligger nær skov og strand i Gjerrild

12 km nord for Grenå.

Se mere på vores ansøgersite: https://efterskolenhelle.brandero.com

2018-08-09T12:53:31.500 Ledig stilling på Efterskolen Helle Vi søger pr. 1. august 2018 en medarbejder til at varetage støttefunktioner, kontaktelever samt valgfagsundervisning og nattevagt på Efterskolen Helle. Der er tale om en fast ansættelse på fuldtid. Om morgenen vil der være nogle arbejdsopgaver omkring medicinomdeling, vækning af elever samt morgenmad, som nattevagten skal varetage. Der vil være et tæt samarbejde med pædagoger og lærere, vi har ansat i tilsvarende stillinger. Dele af vores elevgruppe har behov for støtte og vejledning i forhold til social kompetence, trivsels- og kontaktvanskeligheder, overbliksvanskeligheder, medicin, personlig hygiejne eller forskellige praktiske opgaver. Støtteopgaverne ift. den enkelte elev er på forhånd aftalt med forældre og socialrådgiver og vil være nøje beskrevet. De mangeartede arbejdsopgaver fordrer at kunne arbejde selvstændigt og evne at bevare overblikket. Vi…. - er en specialefterskole med ca. 100 unge med særlige behov og særlige læringsforudsætninger - er en praktisk-musisk-kreativ og prøvefri efterskole - har en engageret og faglig kompetent personalegruppe - har en veludbygget skole med gode faciliteter Du… - er uddannet pædagog, lærer eller har anden relevant uddannelses- og erhvervsbaggrund - brænder for at arbejde med unge mennesker og har lyst til efterskolelivet - har erfaring med og lyst til at arbejde med vores særlige elevgruppe - er fortrolig med at beskrive og evaluere elever mundtligt og skriftligt - er robust både fagligt og personligt - besidder en naturlig autoritet - kan arbejde selvstændigt - har gode samarbejdskompetencer Ansættelse og løn i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og LC. Ansøgningsfrist torsdag den 21. juni 2018 kl. 12.00. Ansøgninger med relevante bilag bedes sendt elektronisk via Ansøg knappen. Der er et Åbent Hus arrangement på skolen for ansøgere mandag den 18. juni kl. 18.00. Efterskolen Helle, Dyrehavevej 28, Gjerrild, 8500 Grenå. Tlf: 8638 4466 E-mail: kontor@efterskolenhelle.dk Efterskolen Helle Dyrehavevej 28, Gjerrild, 8500 Grenå. Tlf: 8638 4466 E-mail: kontor@efterskolenhelle.dk www.efterskolenhelle.dk ______________________________________________________________ Efterskolen Helle er en specialefterskole, der henvender sig til unge med særlige behov og generelle indlæringsvanskeligheder. Vi har ca. 100 elever og 45 ansatte. Skolen ligger nær skov og strand i Gjerrild 12 km nord for Grenå. Se mere på vores ansøgersite: https: efterskolenhelle.brandero.comefterskolenhelle.brandero.com10Phoenixc3b6d9ff101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-08-10T00:00:000000https://efterskolenhelle.brandero.com/job/ledig-stilling-for-stoettefunktioner-2625415336#mail0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandNorddjurs - inkl. Anholt3284495Efterskolen Helle11Dyrehavevej 288500GrenaaDKDanmarkORS/c3b6d9ff_logo.pngORS/Small/c3b6d9ff_logo.png0
kontor@efterskolenhelle.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent588604MwCareerSiteVisning på ansøgersite
Ofir Medium
60 dage
0011https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c3b6d9ffhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=c3b6d9ffhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c3b6d9ff&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c3b6d9ff&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/22.jpgEr du den nye Pædagog i Efterskolen Helle?1200800
1Dansk3Læse/ tale332003Pædagog9Undervisning og pædagogik355590056Personaleansvarligkontor@efterskolenhelle.dkDanmarkDanmark330069162Pædagogisk personale søges til botilbud - vær med til at skabe et godt liv for en mand med autismespektrum-forstyrrelseRobot Habitus, Grenå Brænder du for at udvikle og støtte mennesker med særlige behov? Bliver du motiveret af at være med fra starten til at modtage en ny borger og skabe de bedste rammer fysisk og pædagogisk? Formår du at holde dit eget nervesystem roligt i en hverdag med komplekse problemstillinger...? Så er du måske vores nye kollega. Om os HabitusHuset Søren Kannesvej består af et byhus i tre etager i Grenå med plads til tre borgere, samt et solisttilbud udenfor Grenå. Hver borgers bolig er indrettet forskelligt ud fra deres interesser og ønsker, så når du opholder dig hos borgeren, er du gæst i deres hjem. Du kommer primært til at arbejde med vores nye borger, som får bolig i byhuset. Søren Kannesvej er en spændende og udfordrende arbejdsplads med ca. 20 dedikerede fastansatte kolleger, når vi er fuldt belagt. Der er et stærkt sammenhold i arbejdet med at skabe de bedste rammer for et godt liv for vores borgere. Fagligt miljø Vi er opdelt i små dedikerede teams og primært tilknyttet en bestemt beboer. Der er en kombination af 1-1- og 1-2 normering. For dig som medarbejder betyder det, at du er alene med 1-2 beboere i hverdagen, men at der er fokus på din faglige og personlige udvikling. Vi arbejder struktureret med udviklingsplaner i et årshjul med møder hver 2. uge. Vi sikrer herigennem en fælles tilgang til borgeren, samt at du kan udvikle dig ift. opgaven. Vores borgere har alle gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret og de fleste har problemskabende adfærd. Borgerne i byhuset er dog relativt velfungerende og skiftes bl.a. til at lave mad til hinanden. Vi søger pædagogiske medarbejdere til et nyopstartet team omkring en ny borger Du bliver en del af et helt nystartet team på 3. Sammen skal I etablere de rette fysiske og pædagogiske rammer for vores nye borger. Første opgave er at danne jer en forståelse for borgeren, for at kunne gøre klar til hans indflytning. I skal arbejde med en mand i slut 30 erne, som lige nu er hjemløs og bor på herberg. Det er altså nyt for ham med den mængde faglig omsorg, som vi tilbyder, samt at bo på botilbud. Han er kognitivt normalfungerende og meget selvstændig. Det betyder bl.a. at han kan indgå i sociale sammenhænge og har eget netværk. Borgeren er ekspressivt stærk, men har en lavere impressiv forståelse. Han er bl.a. glad for fysisk træning på daglig basis, går op i sund mad og kan lide at lave mad. Derudover har borgeren en ambition om at komme i beskæftigelse. Opgaven bliver sammen med borgeren og dine kolleger at etablere gode fysiske og pædagogiske rammer, som tager højde for og indtænker de specifikke interesser og ønsker i det pædagogiske arbejde. Pædagogisk målsætning Vi arbejder ud fra principperne i low arousal og visuel struktureret pædagogik. Målet med vores arbejde er altid at minimere problemskabende adfærd og øge livskvaliteten hos den enkelte. Vi tror på, at stressminimering og tydelig ensartet struktur skaber ro og trivsel hos vores beboere, samtidig med at vi har et stærkt fokus på relationel tilknytning. Vi tilbyder: En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på En reflekterende kultur, hvor vidensdeling er en naturlig del af hverdagen, og hvor vi ser forskellighed som en styrke Et velfungerende hus med gode rammer og stærk pædagogik Nærværende og anerkendende ledelse Et tæt kollegialt fællesskab, hvor vi gør meget ud af at passe på hinanden i hverdagen og holder af at have det sjovt sammen også udenfor arbejdstiden til sociale arrangementer Løbende supervisioner samt efteruddannelse gennem kurser indenfor fagområdet ASF God og grundig introduktion til huset og til borgeren 4 dages grundkursus i vores pædagogiske tilgang Daglig sparring fra dine engagerede kolleger Arbejdsplan, der giver plads til andre interesser og fokus i din hverdag i kraft af de lange og dermed relativt få indmøder pr. måned Vi lægger vægt på, at du: Er uddannet pædagog eller har en anden relevant uddannelse Har erfaring i arbejdet med voksne med autismespektrum-forstyrrelser Arbejder selvstændigt og struktureret Er en teamplayer, der mestrer teamsamarbejde Har lyst til aktivt at medvirke til at udvikle og gennemføre de aftalte pædagogiske strategier Er ansvarlig, pligtopfyldende og mødestabil Er tydelig i din kommunikation, både mundtligt og skriftligt Det er et krav at du har kørekort B Du er etisk funderet, rummelig moden og nuanceret i din tilgang til andre mennesker. Du formår at være tydelig i din adfærd og fremstår rolig ikke mindst fordi du selv har et godt nervesystem. Information og ansøgning Stillingerne er på 32-37 timer. Borgeren flytter ind d. 19. august, så vi har brug for dig nu! På en måned har du typisk 10-12 indmøder inkl. mødedage. Dine indmøder har en variation af 8, 14, 24 og 36 timers varighed. Der er weekend-indmøder hver anden weekend. Du er velkommen til at kontakte Daglig leder Hans Chr. Rødkjær på tlf. 25 25 77 39, hvis du har spørgsmål. Vi holder samtaler løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet de rigtige medarbejdere, så søg gerne allerede nu. Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.

Habitus, Grenå

Brænder du for at udvikle og støtte mennesker med særlige behov? Bliver du motiveret af at være med fra starten til at modtage en ny borger og skabe de bedste rammer – fysisk og pædagogisk? Formår du at holde dit eget nervesystem roligt i en hverdag med komplekse problemstillinger...? Så er du måske vores nye kollega.

Om os
HabitusHuset Søren Kannesvej består af et byhus i tre etager i Grenå med plads til tre borgere, samt et solisttilbud udenfor Grenå. Hver borgers bolig er indrettet forskelligt ud fra deres interesser og ønsker, så når du opholder dig hos borgeren, er du gæst i deres hjem. Du kommer primært til at arbejde med vores nye borger, som får bolig i byhuset.

Søren Kannesvej er en spændende og udfordrende arbejdsplads med ca. 20 dedikerede fastansatte kolleger, når vi er fuldt belagt. Der er et stærkt sammenhold i arbejdet med at skabe de bedste rammer for et godt liv for vores borgere.

Fagligt miljø
Vi er opdelt i små dedikerede teams og primært tilknyttet en bestemt beboer. Der er en kombination af 1-1- og 1-2 normering. For dig som medarbejder betyder det, at du er alene med 1-2 beboere i hverdagen, men at der er fokus på din faglige og personlige udvikling. Vi arbejder struktureret med udviklingsplaner i et årshjul med møder hver 2. uge. Vi sikrer herigennem en fælles tilgang til borgeren, samt at du kan udvikle dig ift. opgaven.

Vores borgere har alle gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret og de fleste har problemskabende adfærd. Borgerne i byhuset er dog relativt velfungerende og skiftes bl.a. til at lave mad til hinanden.

Vi søger pædagogiske medarbejdere til et nyopstartet team omkring en ny borger
Du bliver en del af et helt nystartet team på 3. Sammen skal I etablere de rette fysiske og pædagogiske rammer for vores nye borger. Første opgave er at danne jer en forståelse for borgeren, for at kunne gøre klar til hans indflytning.

I skal arbejde med en mand i slut 30’erne, som lige nu er hjemløs og bor på herberg. Det er altså nyt for ham med den mængde faglig omsorg, som vi tilbyder, samt at bo på botilbud. Han er kognitivt normalfungerende og meget selvstændig. Det betyder bl.a. at han kan indgå i sociale sammenhænge og har eget netværk.

Borgeren er ekspressivt stærk, men har en lavere impressiv forståelse. Han er bl.a. glad for fysisk træning på daglig basis, går op i sund mad og kan lide at lave mad. Derudover har borgeren en ambition om at komme i beskæftigelse. Opgaven bliver sammen med borgeren og dine kolleger at etablere gode fysiske og pædagogiske rammer, som tager højde for og indtænker de specifikke interesser og ønsker i det pædagogiske arbejde.

Pædagogisk målsætning
Vi arbejder ud fra principperne i low arousal og visuel struktureret pædagogik. Målet med vores arbejde er altid at minimere problemskabende adfærd og øge livskvaliteten hos den enkelte. Vi tror på, at stressminimering og tydelig ensartet struktur skaber ro og trivsel hos vores beboere, samtidig med at vi har et stærkt fokus på relationel tilknytning.

Vi tilbyder: 

  • En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på
  • En reflekterende kultur, hvor vidensdeling er en naturlig del af hverdagen, og hvor vi ser forskellighed som en styrke
  • Et velfungerende hus med gode rammer og stærk pædagogik
  • Nærværende og anerkendende ledelse
  • Et tæt kollegialt fællesskab, hvor vi gør meget ud af at passe på hinanden i hverdagen og holder af at have det sjovt sammen – også udenfor arbejdstiden til sociale arrangementer
  • Løbende supervisioner samt efteruddannelse gennem kurser indenfor fagområdet ASF
  • God og grundig introduktion til huset og til borgeren
  • 4 dages grundkursus i vores pædagogiske tilgang
  • Daglig sparring fra dine engagerede kolleger
  • Arbejdsplan, der giver plads til andre interesser og fokus i din hverdag i kraft af de lange og dermed relativt få indmøder pr. måned

Vi lægger vægt på, at du: 

  • Er uddannet pædagog eller har en anden relevant uddannelse
  • Har erfaring i arbejdet med voksne med autismespektrum-forstyrrelser
  • Arbejder selvstændigt og struktureret
  • Er en teamplayer, der mestrer teamsamarbejde
  • Har lyst til aktivt at medvirke til at udvikle og gennemføre de aftalte pædagogiske strategier
  • Er ansvarlig, pligtopfyldende og mødestabil
  • Er tydelig i din kommunikation, både mundtligt og skriftligt
  • Det er et krav at du har kørekort B

Du er etisk funderet, rummelig; moden og nuanceret i din tilgang til andre mennesker. Du formår at være tydelig i din adfærd og fremstår rolig ikke mindst fordi du selv har et godt nervesystem.

Information og ansøgning
Stillingerne er på 32-37 timer. Borgeren flytter ind d. 19. august, så vi har brug for dig nu!

På en måned har du typisk 10-12 indmøder inkl. mødedage. Dine indmøder har en variation af 8, 14, 24 og 36 timers varighed. Der er weekend-indmøder hver anden weekend.

Du er velkommen til at kontakte Daglig leder Hans Chr. Rødkjær på tlf. 25 25 77 39, hvis du har spørgsmål.

Vi holder samtaler løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet de rigtige medarbejdere, så søg gerne allerede nu.

Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.

Habitus Holding ApSGrenaa2019-08-07T00:00:002019-08-28T00:00:00
330062606Pædagog til KastanieboRobot Kastanjebo søger engageret og dygtig pædagogBrænder du for arbejdet med demensramte og ældre borgere med udviklingshæmning? Så er du måske vores nye kollega!Vi søger en pædagog med interesse for området.Stillingen er på 30 timer uge. Der vil være mulighed for ekstratimer i forbindelse med sygdom og ferie.Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.Kastanjebo er en boenhed for 14 ældre borgere med udviklingshæmning. Vi er ved at specialisere os i at blive kommunens tilbud til dementramte borgere med udviklingshæmning. På Kastanjebo vil vi, sammen med beboerne, fortsætte med at skabe et hjemligt miljø, hvor tryghed, omsorg og rette pleje og pædagogiske indsats er i centrum.Kastanjebo er en del Bo- og Aktivitetstilbuddene Nord under Center for Handicap i Randers Kommune. Vi arbejder med en neuropædagogisk og ressourceorienteret tilgang, hvor formålet er at sikre borgerne et godt liv med størst mulig mestringsevne.Vi forventer følgende kvalifikationerVi forventer, atdu kan samarbejde og agerer i et hus, hvor vi i fællesskab skaber de bedste udviklingsbetingelser for beboerne.det er naturligt for dig, at møde mennesket, der hvor det er, at kunne aflæse beboernes signaler, samt arbejde med total kommunikation.du kan formulere dig på skrift og dokumenterer den pædagogiske indsats. Der dokumenteres i Sensum Bosted og arbejdet med mål delmål, er en naturlig del af indsatsen.Derudover skal du skal kunne navigerer indenfor både serviceloven og sundhedsloven.Vi lægger vægt på ansvarlighed, rummelighed samt generel positiv indstilling til de arbejdsmæssige udfordringer. Vi forventer ligeledes, at du har lyst til at være med i en udvikling, hvor vi definerer de pædagogiske indsatser ud fra værdsætter i Randers Kommunes handicapplan.Vi tilbyderet livfuldt hus med 14 skønne beboere fordelt på 2 afdelingerat du bliver en del af en arbejdsplads i udviklingen personalegruppe, der følger beboernes rytme og derfra yder den pædagogiske tilgangvi lægger vægt på at skabe et hjemligt miljø, hvor beboerne oplever tryghed og trivselgode kolleger. Vi ønsker en kultur, hvor man hjælper hinanden på tværs ved behov, og dette skal du være indstillet påen arbejdsplads, hvor vi ønsker faglighed og trivsel i fokusen organisation i udvikling, hvor vi helhjertet tager imod dine input og deltagelse i processen.Kørekort er en fordel.Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.Yderligere oplysningerØnskes yderligere oplysninger om jobbet er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Mette Grøndahl på mobil 61 14 99 49 eller mail mette.mulvad.grondahl@randers.dk. (holder ferie i uge 31 og 32).Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem senest mandag den 26. august 2019.Der forventes afholdt samtaler fredag den 30. august 2019.AnsættelsesforholdDeltid - 30 timerTiltrædelsehurtigst muligtAnsøgningsfrist26-08-2019 23:59Virksomhedens oplysningerBo- & akt.R.Nord fællesKontaktpersonMette GrøndahlKastanjebo søger engageret og dygtig pædagog

Brænder du for arbejdet med demensramte og ældre borgere med udviklingshæmning? Så er du måske vores nye kollega!

Vi søger en pædagog med interesse for området.

Stillingen er på 30 timer/uge. Der vil være mulighed for ekstratimer i forbindelse med sygdom og ferie.
Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.

Kastanjebo er en boenhed for 14 ældre borgere med udviklingshæmning. Vi er ved at specialisere os i at blive kommunens tilbud til dementramte borgere med udviklingshæmning. På Kastanjebo vil vi, sammen med beboerne, fortsætte med at skabe et hjemligt miljø, hvor tryghed, omsorg og rette pleje og pædagogiske indsats er i centrum.

Kastanjebo er en del ”Bo- og Aktivitetstilbuddene Nord” under Center for Handicap i Randers Kommune. Vi arbejder med en neuropædagogisk og ressourceorienteret tilgang, hvor formålet er at sikre borgerne et godt liv med størst mulig mestringsevne.

Vi forventer følgende kvalifikationer
Vi forventer, at
  • du kan samarbejde og agerer i et hus, hvor vi i fællesskab skaber de bedste udviklingsbetingelser for beboerne.
  • det er naturligt for dig, at møde mennesket, der hvor det er, at kunne aflæse beboernes signaler, samt arbejde med total kommunikation.
  • du kan formulere dig på skrift og dokumenterer den pædagogiske indsats. Der dokumenteres i Sensum Bosted og arbejdet med mål/delmål, er en naturlig del af indsatsen.

Derudover skal du skal kunne navigerer indenfor både serviceloven og sundhedsloven.

Vi lægger vægt på ansvarlighed, rummelighed samt generel positiv indstilling til de arbejdsmæssige udfordringer. Vi forventer ligeledes, at du har lyst til at være med i en udvikling, hvor vi definerer de pædagogiske indsatser ud fra værdsætter i Randers Kommunes handicapplan.

Vi tilbyder
  • et livfuldt hus med 14 skønne beboere fordelt på 2 afdelinger
  • at du bliver en del af en arbejdsplads i udvikling
  • en personalegruppe, der følger beboernes rytme og derfra yder den pædagogiske tilgang
  • vi lægger vægt på at skabe et hjemligt miljø, hvor beboerne oplever tryghed og trivsel
  • gode kolleger. Vi ønsker en kultur, hvor man hjælper hinanden på tværs ved behov, og dette skal du være indstillet på
  • en arbejdsplads, hvor vi ønsker faglighed og trivsel i fokus
  • en organisation i udvikling, hvor vi helhjertet tager imod dine input og deltagelse i processen.

Kørekort er en fordel.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Ønskes yderligere oplysninger om jobbet er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Mette Grøndahl på mobil 61 14 99 49 eller mail mette.mulvad.grondahl@randers.dk. (holder ferie i uge 31 og 32).

Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem senest mandag den 26. august 2019.

Der forventes afholdt samtaler fredag den 30. august 2019.

Ansættelsesforhold
Deltid - 30 timer

Tiltrædelse
hurtigst muligt

Ansøgningsfrist
26-08-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
Bo- & akt.R.Nord fælles

Kontaktperson
Mette Grøndahl

 

Randers KommuneRanders NØ2019-07-22T00:00:002019-08-26T00:00:00
330077864Pædagog eller pædagogisk assistent til Bocenter HarridslevRobot Brænder du for arbejdet med borgere med en udviklingshæmning og multiple funktionsnedsættelser? Så er du måske vores nye kollega!Bocenter Harridslev (BCH) i Randers Kommune søger ny fast kollega til Kernen, som er en boafdeling med 9 skønne fastboende borgere og en aflastningsplads.Vi søger en pædagog eller pædagogisk assistent med relevant baggrund i forhold til målgruppen.Stillingen er på 30 timer uge. Der vil være mulighed for ekstratimer i forbindelse med sygdom og ferie.Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.Bocenter Harridslev er en del af Bo- og Aktivitetstilbuddene Nord under Center for Handicapindsats i Randers Kommune. Kernen på BCH blev renoveret i 2018, og vi er derfor så heldige at have meget store lyse og flotte omgivelser både i forhold til beboernes lejligheder og i forhold til fællesarealer. Vi har derudover et utroligt flot og stort udearealer, som giver store muligheder for gode aktiviteter og livskvalitet for beboerne.Beboerne på Kernen har et omfattende behov for pædagogisk støtte, pleje og omsorg. Der er tale om borgere, som udover en udviklingshæmning også er multihandicappede på flere områder. Beboerne har brug for kontinuitet og tryghed i hverdagen, og vi skal sikre, at de får rette pleje og omsorg, samtidig med at vi hele tiden har fokus på at vedlige holde deres færdigheder i forhold til at mester så meget som muligt af eget liv. Vi arbejder relationsorienteret med udgangspunkt i den enkeltes ressourcer og støttebehov.Vi arbejder med en neuropædagogisk og ressourceorienteret tilgang, hvor formålet er at sikre borgerne et godt liv med størst mulig mestringsevne.Vi forventer følgende kvalifikationerRelevant uddannelse som enten pædagog eller pædagogisk assistentStærke samarbejdsevnerSolid fundering i eget fagEvnen til refleksion over egen praksisEvnen til professionel kontakt med beboerneEvnen til at arbejde struktureret og at du kan arbejde med det enkelte menneske ud fra nærmeste udviklingszoneAt du kan formulere dig op skrift og dokumentere den pædagogiske indsats. Vi arbejder med mål delmål som en naturlig del af indsatsen. Lyst og evne til at arbejde i IT-systemer, bl.a. Sensum.Gerne erfaring i arbejdet med borgere der har en udviklingshæmning og multiple funktionsnedsættelser.Vi ønsker følgende kompetencerPersonligt engagement og viljen til at gøre en forskelEvnen til at håndtere balancen mellem brugerens selvbestemmelsesret og faglige ambitionerForståelsen for at pårørendesamarbejde er essentielt. Ser det tværfaglige samarbejde som bedste fundament for indsatsen til borgerne.Du skal være indstillet påVaretagelse af basale plejeopgaver og komplicerede problematikker og at du kan se den pædagogiske udfordring i disse opgaverAt arbejde hver anden weekendBlandede vagter, dog ikke nattevagterDeltagelse i ferieture og andre aktiviteter som gavner borgernes livskvalitet.Vi tilbyderEt livfuldt hus med 9 skønne beboere på Kernen og 16 skønne naboer i de sammenhængende bofællesskaber på Bocenter Harridslev.Gode kolleger i hele Bocenter Harridslev. Vi ønsker en kultur, hvor man hjælper hinanden på tværs ved behov, og dette skal du være indstillet på. En arbejdsplads, hvor vi ønsker faglighed og trivsel i fokusEn organisation i udvikling, hvor vi helhjertet tager imod dine input og deltagelse i processen. Du skal have kørekort samt have lysten til at køre vores busser.Ansættelsesforhold: Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomstYderligere oplysningerHenvendelse til afdelingsleder Mette Grøndahl på mobil 61 14 99 49 eller mail mette.mulvad.grondahl@randers.dk.Ansøgningen kan kun sendes via link i stillingsopslaget.Ansøgningsfrist: torsdag den 19. september 2019 ved midnat.Samtaler: Afholdes tirsdag den 24. september 2019.AnsættelsesforholdHer skriver I hvorvidt det er en fuldtid eller deltidsstilling og om det er en fastansættelse eller tidsbegrænset stilling.Tiltrædelse01-11-2019Ansøgningsfrist19-09-2019 23:59Virksomhedens oplysningerBo- & akt.R.Nord fællesKontaktpersonMette GrøndahlBrænder du for arbejdet med borgere med en udviklingshæmning og multiple funktionsnedsættelser? Så er du måske vores nye kollega!

Bocenter Harridslev (BCH) i Randers Kommune søger ny fast kollega til Kernen, som er en boafdeling med 9 skønne fastboende borgere og en aflastningsplads.

Vi søger en pædagog eller pædagogisk assistent med relevant baggrund i forhold til målgruppen.

Stillingen er på 30 timer/uge. Der vil være mulighed for ekstratimer i forbindelse med sygdom og ferie.

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.

Bocenter Harridslev er en del af ”Bo- og Aktivitetstilbuddene Nord” under Center for Handicapindsats i Randers Kommune. Kernen på BCH blev renoveret i 2018, og vi er derfor så heldige at have meget store lyse og flotte omgivelser – både i forhold til beboernes lejligheder og i forhold til fællesarealer. Vi har derudover et utroligt flot og stort udearealer, som giver store muligheder for gode aktiviteter og livskvalitet for beboerne.

Beboerne på Kernen har et omfattende behov for pædagogisk støtte, pleje og omsorg. Der er tale om borgere, som udover en udviklingshæmning også er multihandicappede på flere områder. Beboerne har brug for kontinuitet og tryghed i hverdagen, og vi skal sikre, at de får rette pleje og omsorg, samtidig med at vi hele tiden har fokus på at vedlige holde deres færdigheder i forhold til at mester så meget som muligt af eget liv. Vi arbejder relationsorienteret med udgangspunkt i den enkeltes ressourcer og støttebehov.

Vi arbejder med en neuropædagogisk og ressourceorienteret tilgang, hvor formålet er at sikre borgerne et godt liv med størst mulig mestringsevne.

Vi forventer følgende kvalifikationer
  • Relevant uddannelse som enten pædagog eller pædagogisk assistent
  • Stærke samarbejdsevner
  • Solid fundering i eget fag
  • Evnen til refleksion over egen praksis
  • Evnen til professionel kontakt med beboerne
  • Evnen til at arbejde struktureret og at du kan arbejde med det enkelte menneske ud fra nærmeste udviklingszone
  • At du kan formulere dig op skrift og dokumentere den pædagogiske indsats. Vi arbejder med mål/delmål som en naturlig del af indsatsen.
  • Lyst og evne til at arbejde i IT-systemer, bl.a. Sensum.
  • Gerne erfaring i arbejdet med borgere der har en udviklingshæmning og multiple funktionsnedsættelser.

Vi ønsker følgende kompetencer

  • Personligt engagement og viljen til at gøre en forskel

  • Evnen til at håndtere balancen mellem brugerens selvbestemmelsesret og faglige ambitioner

  • Forståelsen for at pårørendesamarbejde er essentielt.

  • Ser det tværfaglige samarbejde som bedste fundament for indsatsen til borgerne.

Du skal være indstillet på
  • Varetagelse af basale plejeopgaver og komplicerede problematikker og at du kan se den pædagogiske udfordring i disse opgaver
  • At arbejde hver anden weekend
  • Blandede vagter, dog ikke nattevagter
  • Deltagelse i ferieture og andre aktiviteter som gavner borgernes livskvalitet.

Vi tilbyder
Et livfuldt hus med 9 skønne beboere på Kernen og 16 skønne naboer i de sammenhængende bofællesskaber på Bocenter Harridslev.
  • Gode kolleger i hele Bocenter Harridslev. Vi ønsker en kultur, hvor man hjælper hinanden på tværs ved behov, og dette skal du være indstillet på.
  • En arbejdsplads, hvor vi ønsker faglighed og trivsel i fokus
  • En organisation i udvikling, hvor vi helhjertet tager imod dine input og deltagelse i processen.
Du skal have kørekort samt have lysten til at køre vores busser.

Ansættelsesforhold: Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst

Yderligere oplysninger
Henvendelse til afdelingsleder Mette Grøndahl på mobil 61 14 99 49 eller mail mette.mulvad.grondahl@randers.dk.

Ansøgningen kan kun sendes via link i stillingsopslaget.

Ansøgningsfrist: torsdag den 19. september 2019 ved midnat.

Samtaler: Afholdes tirsdag den 24. september 2019.

Ansættelsesforhold
Her skriver I hvorvidt det er en fuldtid eller deltidsstilling og om det er en fastansættelse eller tidsbegrænset stilling.

Tiltrædelse
01-11-2019

Ansøgningsfrist
19-09-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
Bo- & akt.R.Nord fælles

Kontaktperson
Mette Grøndahl

 

Randers KommuneRanders NØ2019-08-23T00:00:002019-09-19T00:00:00
330070370Pædagog til TroldhøjBasic Daginstitutionen Blicheregnen søger en pædagog til Børnehuset Troldhøj ugentlig arbejdstid 33 timer pr. uge og tiltrædelse snarest. Stillingen er ledig i vores nystartede vuggestuegruppe men det er vigtigt at ansøger ser sig selv som en del af det øvrige hus og derfor skal have interesse for både børnehavebørn og SFO-børn og deres aldersgrupper. Personalegruppen er kendetegnet ved en stor hjælpsomhed og fleksibel tilgang og rokeringer foretages når vi det giver mest mening for det samlede hus. Troldhøj er normeret til 45 børnehavebørn, 50 SFO-børn og pr. 1. august en vuggestuegruppe. I børnehaven er børnene opdelt i aldersgrupper. Vi arbejder med udgangspunkt i Silkeborg Kommunes børne- og ungepolitik som du kan læse om på Silkeborg Kommunes hjemmeside. Vi har stort fokus på barnets selvhjulpethed og mestring. Vores hverdag er præget af varme, godt humør og er helt nede i børnehøjde. Vi er en engageret personalegruppe, som lægger vægt på at vores hus er et rart sted at være og at komme i et hus hvor der er højt til loftet. Vi glæder os til at byde en ny kollega velkommen. Vi tilbyder: en arbejdsplads i spændende udvikling baseret på gode og grundlagte traditioner en arbejdskultur hvor der er fokus på det enkelte barns muligheder og gruppens udvikling og trivsel i inkluderende fællesskaber en dynamisk arbejdsplads med en sund og reflekteret tilgang til forandringer et højt fagligt niveau hvor vi vægter refleksion over praksis. Vi forventer, at du: arbejder ud fra en anerkendende og inkluderende tilgang til såvel børn, forældre og personale kender Silkeborg Kommunes lærings- og trivselspolitik og har lyst til at være med til at implementere den har lyst til at arbejde i et hus med børn i alderen 0 12 år har lyst til bevægelse og sport er omstillingsparat og nærværende ser dig selv som en teamplayer Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Lone Thomassen på tlf. 30 58 04 75 eller institutionsleder Hanne Larsen på tlf. 29 16 11 59. Ansøgningsfrist fredag 23. august 2019. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.Daginstitutionen Blicheregnen søger en pædagog til Børnehuset Troldhøj – ugentlig arbejdstid 33 timer pr. uge og tiltrædelse snarest.
 
Stillingen er ledig i vores nystartede vuggestuegruppe – men det er vigtigt at ansøger ser sig selv som en del af det øvrige hus og derfor skal have interesse for både børnehavebørn og SFO-børn og deres aldersgrupper.
 
Personalegruppen er kendetegnet ved en stor hjælpsomhed og fleksibel tilgang og rokeringer foretages når vi det giver mest mening for det samlede hus.
 
Troldhøj er normeret til 45 børnehavebørn, 50 SFO-børn og pr. 1. august en vuggestuegruppe.
 
I børnehaven er børnene opdelt i aldersgrupper. Vi arbejder med udgangspunkt i Silkeborg Kommunes børne- og ungepolitik som du kan læse om på Silkeborg Kommunes hjemmeside.
 
Vi har stort fokus på barnets selvhjulpethed og mestring. Vores hverdag er præget af varme, godt humør og er helt nede i børnehøjde.
 
Vi er en engageret personalegruppe, som lægger vægt på at vores hus er et rart sted at være og at komme i – et hus hvor der er højt til loftet.
 
Vi glæder os til at byde en ny kollega velkommen.
 
Vi tilbyder:
  • en arbejdsplads i spændende udvikling – baseret på gode og grundlagte traditioner
  • en arbejdskultur hvor der er fokus på det enkelte barns muligheder og gruppens udvikling og trivsel i inkluderende fællesskaber
  • en dynamisk arbejdsplads med en sund og reflekteret tilgang til forandringer
  • et højt fagligt niveau hvor vi vægter refleksion over praksis.
Vi forventer, at du:
  • arbejder ud fra en anerkendende og inkluderende tilgang til såvel børn, forældre og personale
  • kender Silkeborg Kommunes lærings- og trivselspolitik og har lyst til at være med til at implementere den
  • har lyst til at arbejde i et hus med børn i alderen 0 – 12 år
  • har lyst til bevægelse og sport
  • er omstillingsparat og nærværende
  • ser dig selv som en teamplayer
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Lone Thomassen på tlf. 30 58 04 75 eller institutionsleder Hanne Larsen på tlf. 29 16 11 59.

 
Ansøgningsfrist fredag 23. august 2019. 
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

ORS/Small/43e1f4d4_logo.jpegTroldhøjKjellerup2019-08-09T01:00:15.2102019-08-23T00:00:00
330073460Pædagog R3Basic Retspsykiatrisk Afdeling, Aarhus Universitetshospital i Risskov søger snarest en pædagog til sengeafsnit R3 til 37 timer ugentlig Har du lyst til at være en del af et alsidigt retspsykiatrisk sengeafsnit med mulighed for faglig fordybelse og indsigt i grønlandsk kultur? Retspsykiatrien er nyligt flyttet ind i nye faciliteter Vi søger en pædagog som: har lyst til at fordybe sig i patientforløbene kan arbejde med akutte problemstillinger og i længere rehabiliteringsforløb har lyst til at arbejde tværfagligt og i fællesskab sætte rammerne har lyst til at tage ansvar, og som har lyst til faglig udvikling kan håndtere konfliktsituationer og sætte grænser er robust og kan interagere mellem patienterne kan planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske aktiviteter Stillingen er med skiftende vagter (dag, aften og nat) og med arbejde hver anden weekend. Vi tilbyder: et sengeafsnit med grønlandske patienter og dermed mulighed for patientrejser til Grønland en patientgruppe med et bredt udsnit af psykiatriske lidelser et sundt behandlings arbejdsmiljø engagerede kollegaer mulighed for kompetenceudvikling både eksternt og internt i afdelingen. en fast struktur med behandlingskonferencer, teammøder og supervision grundig introduktion og mentorordning Retspsykiatrisk afdeling Retspsykiatrisk Afdeling er en specialafdeling på Århus Universitetshospital i Region Midtjylland med ca. 250 medarbejdere fordelt på 4 sengeafsnit og et ambulatorium. Med baggrund i værdigrundlaget i Region Midtjylland er vores ambition åben og respektfuld dialog med patienter, pårørende og samarbejdspartnere. Vi ønsker et højt fagligt niveau og en kultur, der fremmer udvikling. Vi vægter gensidig tillid, fokus på patienternes ressourcer under hensyntagen til sikkerheden, og at man som medarbejder påtager sig et ansvar. Indsatsen i forhold til de enkelte patienter varetages af tværfaglige teams, som i fællesskab er ansvarlige for behandlingen i tæt samarbejde med afdelingens overlæge. Afsnit R3Afsnit R3 drives efter aftale med Grønlands Selvstyre og Det Grønlandske Sundhedsvæsen. Afsnit R3 varetager kun behandling af patienter hjemmehørende i Grønland. Vi kan modtage op til 17 patienter.Vi varetager behandling af retspsykiatriske og almenpsykiatriske patienter med høj kompleksitet. Vi varetager også udredningsopgaver og udarbejdelse af mentalobservationer. Vi arbejder tæt sammen med forskellige samarbejdspartnere i Grønland.Vi er et afsnit i konstant udvikling, der gerne afprøver nye tiltag, og vi er åbne for nye ideer. Vi forpligter os gerne til regionale og nationale udviklingsprojekter som kvalitetsmodel, safeward og deeskaleringsmodeller. Opgaver og ansvarAfsnittet varetager langvarig intensiv behandling, mentalobservation, rehabilitering og udslusning af retspsykiatriske patienter. Patienterne er sindslidende med dom til behandling og dom til anbringelse. Patienternes psykiatriske diagnoser vil således være kombineret med problemer med kriminalitet og ofte også misbrug. Behandlingen er baseret på miljøterapeutiske, kognitive og psykodynamiske principper, hvor kontaktpersonrelationen er en vigtig del af denne behandling. Behandlingen bygger på et princip om, at patienterne skal resocialiseres og lære at omgås andre mennesker via den interaktion, der foregår med medarbejdergruppen. Derfor er det særdeles vigtigt, at du er bevidst om din rolle, således at den mest saglige og velfungerende behandling opnås. Afsnittet vægter et højt fagligt niveau kombineret med et arbejdsmiljø, hvor man tager ansvar for hinanden og patienterne.Som medarbejder på R3 kommer du til at arbejde som daglig kontaktperson og indgå i det tværfaglige team, hvor du bl.a. vil få følgende opgaver: medansvar for udfærdigelse af handlingsplaner og principper være synlig og deltage i den daglige behandling af patienterne, herunder tage ansvar i de tværfaglige teams tage initiativ til aktiviteter såsom sport, spil, gåture, madlavning og musik. Aktiviteterne er en naturlig del af hverdagen og patienternes behandlingsplaner. Løn- og ansættelsesvilkårStillingen er på 37 timer uge og ønskes besat snarest muligt.Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og Principperne for Ny Løn. Praktiske oplysningerVi skal have din elektroniske ansøgning senest 16.09.2019.Vi afholder samtale i uge 39. Indkaldelsen sker via mail og telefon kort efter ansøgningsfristens udløb.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingssygeplejerske Helle Mougaard-Frederiksen på telefon 2974 9635 eller mail hemoug@rm.dk.Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


Retspsykiatrisk Afdeling, Aarhus Universitetshospital i Risskov søger snarest en pædagog til sengeafsnit R3 til 37 timer ugentlig
 
 
Har du lyst til at være en del af et alsidigt retspsykiatrisk sengeafsnit med mulighed for faglig fordybelse og indsigt i grønlandsk kultur?
 
Retspsykiatrien er nyligt flyttet ind i nye faciliteter
 
Vi søger en pædagog som:
 
  • har lyst til at fordybe sig i patientforløbene
  • kan arbejde med akutte problemstillinger og i længere rehabiliteringsforløb
  • har lyst til at arbejde tværfagligt og i fællesskab sætte rammerne
  • har lyst til at tage ansvar, og som har lyst til faglig udvikling
  • kan håndtere konfliktsituationer og sætte grænser
  • er robust og kan interagere mellem patienterne
  • kan planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske aktiviteter
 
Stillingen er med skiftende vagter (dag, aften og nat) og med arbejde hver anden weekend.
 
 
Vi tilbyder:
 
  • et sengeafsnit med grønlandske patienter og dermed mulighed for patientrejser til Grønland
  • en patientgruppe med et bredt udsnit af psykiatriske lidelser
  • et sundt behandlings/arbejdsmiljø
  • engagerede kollegaer
  • mulighed for kompetenceudvikling både eksternt og internt i afdelingen.
  • en fast struktur med behandlingskonferencer, teammøder og supervision
  • grundig introduktion og mentorordning
 
 
 
Retspsykiatrisk afdeling
Retspsykiatrisk Afdeling er en specialafdeling på Århus Universitetshospital i Region Midtjylland med ca. 250 medarbejdere fordelt på 4 sengeafsnit og et ambulatorium. Med baggrund i værdigrundlaget i Region Midtjylland er vores ambition åben og respektfuld dialog med patienter, pårørende og samarbejdspartnere. Vi ønsker et højt fagligt niveau og en kultur, der fremmer udvikling. Vi vægter gensidig tillid, fokus på patienternes ressourcer under hensyntagen til sikkerheden, og at man som medarbejder påtager sig et ansvar. Indsatsen i forhold til de enkelte patienter varetages af tværfaglige teams, som i fællesskab er ansvarlige for behandlingen i tæt samarbejde med afdelingens overlæge.
 
 
Afsnit R3
Afsnit R3 drives efter aftale med Grønlands Selvstyre og Det Grønlandske Sundhedsvæsen. Afsnit R3 varetager kun behandling af patienter hjemmehørende i Grønland. Vi kan modtage op til 17 patienter.
Vi varetager behandling af retspsykiatriske og almenpsykiatriske patienter med høj kompleksitet. Vi varetager også udredningsopgaver og udarbejdelse af mentalobservationer. Vi arbejder tæt sammen med forskellige samarbejdspartnere i Grønland.
Vi er et afsnit i konstant udvikling, der gerne afprøver nye tiltag, og vi er åbne for nye ideer. Vi forpligter os gerne til regionale og nationale udviklingsprojekter som kvalitetsmodel, safeward og deeskaleringsmodeller.
 
Opgaver og ansvar
Afsnittet varetager langvarig intensiv behandling, mentalobservation, rehabilitering og udslusning af retspsykiatriske patienter. Patienterne er sindslidende med dom til behandling og dom til anbringelse. Patienternes psykiatriske diagnoser vil således være kombineret med problemer med kriminalitet og ofte også misbrug.
 
Behandlingen er baseret på miljøterapeutiske, kognitive og psykodynamiske principper, hvor kontaktpersonrelationen er en vigtig del af denne behandling. Behandlingen bygger på et princip om, at patienterne skal resocialiseres og lære at omgås andre mennesker via den interaktion, der foregår med medarbejdergruppen. Derfor er det særdeles vigtigt, at du er bevidst om din rolle, således at den mest saglige og velfungerende behandling opnås.
 
Afsnittet vægter et højt fagligt niveau kombineret med et arbejdsmiljø, hvor man tager ansvar for hinanden og patienterne.

Som medarbejder på R3 kommer du til at arbejde som daglig kontaktperson og indgå i det tværfaglige team, hvor du bl.a. vil få følgende opgaver:
 
  • medansvar for udfærdigelse af handlingsplaner og principper
  • være synlig og deltage i den daglige behandling af patienterne, herunder tage ansvar i de tværfaglige teams
  • tage initiativ til aktiviteter såsom sport, spil, gåture, madlavning og musik. Aktiviteterne er en naturlig del af hverdagen og patienternes behandlingsplaner.
 
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer/uge og ønskes besat snarest muligt.
Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og Principperne for Ny Løn.
 
 
Praktiske oplysninger
Vi skal have din elektroniske ansøgning senest 16.09.2019.
Vi afholder samtale i uge 39. Indkaldelsen sker via mail og telefon kort efter ansøgningsfristens udløb.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingssygeplejerske Helle Mougaard-Frederiksen på telefon 2974 9635 eller mail hemoug@rm.dk.

















Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


 

ORS/Small/64096b8a_logo.gifRET Retspsykiatrisk Sengeafsnit 3Aarhus N2019-08-15T16:02:30.5002019-09-16T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Pædagogisk personale søges til botilbud - vær med til at skabe et godt liv for en mand med autismespektrum-forstyrrelse

Habitus Holding ApS

Grenaa
Habitus, Grenå Brænder du for at udvikle og støtte mennesker med særlige behov? Bliver du motiveret af at være med fra starten til at modtage en ny borger og skabe de bedste rammer fysisk og pædagogisk? Formår du at holde dit eget nervesystem roligt...
Indrykket:7. august 2019
Udløbsdato:28. august 2019

Pædagog til Kastaniebo

Randers Kommune

Randers NØ
Kastanjebo søger engageret og dygtig pædagogBrænder du for arbejdet med demensramte og ældre borgere med udviklingshæmning? Så er du måske vores nye kollega!Vi søger en pædagog med interesse for området.Stillingen er på 30 timer uge. Der vil være mu...
Indrykket:22. juli 2019
Udløbsdato:26. august 2019

Pædagog eller pædagogisk assistent til Bocenter Harridslev

Randers Kommune

Randers NØ
Brænder du for arbejdet med borgere med en udviklingshæmning og multiple funktionsnedsættelser? Så er du måske vores nye kollega!Bocenter Harridslev (BCH) i Randers Kommune søger ny fast kollega til Kernen, som er en boafdeling med 9 skønne fastboen...
Indrykket:23. august 2019
Udløbsdato:19. september 2019

Pædagog til Troldhøj

Troldhøj

Kjellerup
Daginstitutionen Blicheregnen søger en pædagog til Børnehuset Troldhøj ugentlig arbejdstid 33 timer pr. uge og tiltrædelse snarest. Stillingen er ledig i vores nystartede vuggestuegruppe men det er vigtigt at ansøger ser sig selv som en del af det ø...
Indrykket:9. august 2019
Udløbsdato:23. august 2019

Pædagog R3

RET Retspsykiatrisk Sengeafsnit 3

Aarhus N
Retspsykiatrisk Afdeling, Aarhus Universitetshospital i Risskov søger snarest en pædagog til sengeafsnit R3 til 37 timer ugentlig Har du lyst til at være en del af et alsidigt retspsykiatrisk sengeafsnit med mulighed for faglig fordybelse og indsigt...
Indrykket:15. august 2019
Udløbsdato:16. september 2019